News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vaalivaikutelmia: tajusiko media, että moni antoi kriittisen signaalin suhteessa

Started by maitotyttö, 08.06.2009, 14:36:55

Previous topic - Next topic

maitotyttö

maahanmuuttoon, vai tajusivatko ja vaikenivat tarkoituksella?

Mielestäni kaikkialla jälkipyykeissä puhuttiin oikeustopopulismista, äärioikeistolaisuudesta yms mutta kovin vähän tai ei lainkaan puhuttiin maahanmuuttokriittisestä liikehsinnästä saati yhdistettiin sitä Terhon varasijaan.

Onko Homma a)liian pieni ja sikäli marginaalinen b)pinnan alla syvällä nettisuossa c)niin vaaralliseksi koettu, ettei sitä voi edes mainita (vrt karhun mainitseminen vain sen lempinimillä ettei se tule ja hyökkää).

Maitotyttö on vähän hämillään. En osaa itse sanoa, mistä tässä on kyse. Onko lopun perin kyse vain siitä, että vaalivoitto Persuille ei ollut niin suuri kuin pelättiin ja nykymenon voidaan antaa jatkua?

Maastamuuttaja

Mediahan hävisi nämäkin vaalit. Ja häviää koko ajan lisää syitä selitellessään.

Roope

Quote from: maitotyttö on 08.06.2009, 14:36:55
maahanmuuttoon, vai tajusivatko ja vaikenivat tarkoituksella?

Mielestäni kaikkialla jälkipyykeissä puhuttiin oikeustopopulismista, äärioikeistolaisuudesta yms mutta kovin vähän tai ei lainkaan puhuttiin maahanmuuttokriittisestä liikehsinnästä saati yhdistettiin sitä Terhon varasijaan.

Signaali ei mielestäni ollut kovin vahva, koska Pöntistä lukuunottamatta yksikään ehdokas ei leimautunut nimenomaan maahanmuuttokysymykseen. Terholla oli paljon muitakin asioita, kuten Turkin EU-jäsenyys.

Kun media ja jaakonsaaret nyt liioittelevat vaalitulosta kauhistelemalla äärioikeistoa ja maahanmuuttajavastaisuutta, niin monelle äänestäjälle saattaakin jäädä sellainen mielikuva, että maahanmuuttokriittisyys olisi merkittävästi edennyt. Mutta sehän taas sopii ainakin minulle oikein hyvin, pysyypä asia esillä.

Toivottavasti Pöntiselle vaaditaan vaalien jälkeen rangaistustoimia puheistaan ja mainoksistaan. Esimerkiksi Vasemmistonaiset ja Vihreät Naiset voisivat perätä Kataista irtisanoutumaan Pöntisen mielipiteistä ja turvapaikkamaahanmuuton vähentämisestä. Kasvia voitaisiin vaatia irtisanoutumaan Hommasta jne.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jiri Keronen

Quote from: kmruuska on 08.06.2009, 15:03:28
No jaa. Minusta yhdeksäntuhatta ääntä ei varsinaisesti ole mikään veret seisauttava ja maailmoja tai politiikkaa mullistava mahtisignaali...

Eurovaalit eivät ole oikeat vaalit. Ei näissä mitään signaaleja lähetellä.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

reino

Peesaan Roopea siinä, että ainoa maahanmuuttokriittiseksi julistautunut ehdokashan oli Pöntinen. Hänen 17 000 ääntään ovat jo jonkinlainen signaali, mutta todennäköisesti media pyrkii vaikenemaan sen unohduksiin.

Iltapäivälehtien mukaan Soinipuolue on kiivaasti irtisanoutumassa irti mitä jyrkimmin kaikesta maahanmuuttokriittisyydestä. Soinipuolueen Ehdokkaan (Soinipuolue on vähän kuin Highlander: there can only be one) mukaan Soinipuolueen menestys perustui siihen, että Timbo on niin mukava jätkä. Lisäksi Soinipuolueen Timbo totesi, että Kokoomus teki pahan vihreen ottaessaan Pöntisen listoille, koska Kaitsun tosi törkeät jutut veivät naisten ääniä tai jotain.

Soinin varaehdokas puolestaan on todennut julkisesti, että eiväthän nämä mitkään maahanmuuttovaalit olleet.

Quote from: Roope on 08.06.2009, 14:57:01
Toivottavasti Pöntiselle vaaditaan vaalien jälkeen rangaistustoimia puheistaan ja mainoksistaan. Esimerkiksi Vasemmistonaiset ja Vihreät Naiset voisivat perätä Kataista irtisanoutumaan Pöntisen mielipiteistä ja turvapaikkamaahanmuuton vähentämisestä. Kasvia voitaisiin vaatia irtisanoutumaan Hommasta jne.

Toivottavasti. Toivottavasti sekä Pöntiseen että Kasviin kohdistuu raakoja kostotoimia oman puoluejohtonsa taholta.

Tähän väliin toivebiisinä Procol Harum: Building a Nest for a Sepia Swan.

Tai jos alkuperäiskappaletta ei löydy, niin sitten Kristiina Halkolan suomenkielinen tulkinta:

ja minä piirrän, piirrän nimesi santaan
siihen rantaan
johon rakennamme
kak-ka-jout-se-nel-le pesän!

junakohtaus

En usko, että salaista sisäpiiriä lukuunottamatta juuri kukaan tajusi, mistä Terhon äänet tulivat. Itse olen niistä helkkarin iloinen ja pidän tulosta suurena voittona Hommalle, olkoon se ikuisesti nousussa, ja jos oikein hyvin käy, Gunganien kuningas kääntää takkinsa vielä kerran ja jääkin Suomeen.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Karkea

Quote from: Maastamuuttaja on 08.06.2009, 14:42:30
Mediahan hävisi nämäkin vaalit. Ja häviää koko ajan lisää syitä selitellessään.
En muuten ole tuttavapiirissäni ainoa, joka seuraa maailmantapahtumia internetistä. Koska en omista tv:tä ja koska lehteä ei tule, koska sitä ei tullut koskaan luettua niin, olen myös melkoisessa propagandapimennossa. Tsekkaan päivittäin pariin otteeseen otsikot YLEltä, Maikkarilta ja BBC:ltä. Sitten, jos on jännittävä aihe niin, vähän googlaan. Esim. ei ole vaikeaa valita ketä äänestää, jos on pariin otteeseen lukaissut paria blogia: sen tv:stä tutun normivanhasen ja jonkun tammenterhokkaan.

Näin olen tullut myös huomanneeksi sen valtavan ristiriidan, mikä vallitsee mukavan aamutv -lätinän ja todellisuuden välillä.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.