News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-04 Kanada: Joukkoraiskattu teini teki itsemurhan kuvien levittyä koulussa

Started by qwerty, 11.04.2013, 14:42:44

Previous topic - Next topic

Kipling

Quote from: Rändöm on 14.04.2013, 17:48:17
En ole tutustunut aiheeseen kummemmin, joten en tiedä pitävätkö Kiplingin ylläolevat väitteet uhrin itsetuhoisasta teinipissiydestä paikkansa, mutta JOS niissä on todellista perää niin koko tapauksesta tulee auttamattomasti mieleen taannoinen Trayvon Martin-jupakka, jossa media väritti jutun raportointia todella epärehellisellä ja sensaatiohakuisella tavalla.

https://twitter.com/rprsnsxo/media/grid

Viinaa, jonnebista ja pillereitä. Siinä kuvia ja viesteistä voi tehdä omat päätökset tapahtumista. Itse en olisi yllättänyt, jos poliisi ei nosta syytteitä, koska mennyt todennäköisesti vapaaehtoisesti kuviin ja seksiaktiin ja myöhemmin katunut tekoja (kts. Amanda Todd). Viestien perusteella tappelu alkanut jostain muusta ja joku tuonut kuvat esille ja tästä riita lähtenyt käsistä. Täysin erilainen tapahtumasarja verrattuna iltapäivälehtien esittämään tapaukseen asiasta.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

Snuiva

Quote from: Kipling on 14.04.2013, 17:56:02
https://twitter.com/rprsnsxo/media/grid

Viinaa, jonnebista ja pillereitä. Siinä kuvia ja viesteistä voi tehdä omat päätökset tapahtumista. Itse en olisi yllättänyt, jos poliisi ei nosta syytteitä, koska mennyt todennäköisesti vapaaehtoisesti kuviin ja seksiaktiin ja myöhemmin katunut tekoja (kts. Amanda Todd). Viestien perusteella tappelu alkanut jostain muusta ja joku tuonut kuvat esille ja tästä riita lähtenyt käsistä. Täysin erilainen tapahtumasarja verrattuna iltapäivälehtien esittämään tapaukseen asiasta.

Ensin oli alkoholikokeilu kaveriporukassa josta levisi kuvat ja videot kaikenkansan näkyville ja sitten itsetuhoinen käyttäytyminen. Kerrassaan ennennäkemätöntä, psykologian kirjoissa ei ole ilmiöstä mitään mainintaa.

qwerty

Twitterin lisäksi löytyy ainakin nämä

http://weheartit.com/rprsns
http://in.5thvillage.com/u/rprsnsxo/
http://rprsns.tumblr.com/

Melko sekavia twiittauksia loppuvaiheessa. Kun ei ole ketään kenelle purkaa patoumat..  :-\
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

tuloste

Rikoksia ja raiskauksia sattuu aina, karmeinta tässä onkin tytön kiusatuksi tuleminen jälkeenpäin. Mitä tämä kertoo ihmisluonteesta tai yhteiskunnan arvoista, mene ja tiedä.

Offtopic: Hatun nosto Innalle ja Elven Archerille argumentoinnista joka ei jätä kylmäksi kuin vastapuolen.

J. Lannan haamu

^ Täysin samaa mieltä. Mitähän tapahtuisi, jos esim. Elven, Gloaming ja Eino P sattuisivat samaan paikkaan. Eikä tarvitse olla edes samaan aikaan....

Mutta, kuten eräässä loistavassa elokuvassa (Marked for Death, v. 1991) sanottiin: Varovaisuus ei ole koskaan tappanut ketään, tyhmyys on.

Harmi, että tuota pointtia on niinkin vaikea ymmärtää...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Tabula Rasa

Quote from: J. Lanta on 15.04.2013, 00:13:46
Mitähän tapahtuisi, jos esim. Elven, Gloaming ja Eino P sattuisivat samaan paikkaan. Eikä tarvitse olla edes samaan aikaan....

Saahan nähdä miten haltialassa käy...
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

tuloste

Quote from: Kipling on 14.04.2013, 17:38:02

Länsimaat on täynnä ihmisiä, jotka haluavat vain nauttia elämästä ja syövät itsensä sairaaloisen lihaviksi. Se on heidän valintansa ja he saavat itse kärsiä valintansa seuraamuksista. Mitä minun pitäisi tehdä ? Tuntea vastuuta ja sääliä ? Ja mitä se lopulta auttaisi ? Minä uskon vapaaseen tahtoon. Olen itse tehnyt valintoja ja muuttanut elämääni merkittävästi. Jos joku on liian heikko olemaan yksilö, niin minä tuskin jään kaipaamaan hänen panostaan yhteiskunnalle.
No jos niin uskot vapaaseen tahtoon uskot varmasti myös näiden ali-ihmisten, tai ainakin osan heistä, tekevän muutoksia elämäänsä joka noistaisi heidät tarpeeksi arvokkaiksi yksilöiksi jopa sinun silmissäsi. Kerta itse olet niin vahva yksilö tue heitä heikompia ja tunne sääliä hukkaan heitettyä potentiaalia kohtaan.

Minä en ole luonut biologisen elämän julmia faktoja. En voi estää leijonaa syömästä seepran poikasta, enkä voi estää tarpeetonta pahuutta maailmassa. Voin vain kertoa totuuden ja toivoa, että ihmiset käyttävät korkeampia aivotoimintojaan tukahduttaakseen väärät ja ristiriitaiset signaalinsa.

Biologisia faktoja, jäntskää, sellaisiako kuin vapaatahto :roll:? Ja mitä ovat nämä korkeammat aivotoiminnot jotka näköjään toimivat itsenäisesti muista aivotoiminnoista kun kerta niitä säätelevät (kuka säätelee korkeampia aivotoimintoja?). Et selvästikään tiedä hölkäsenpöläystä neurotieteistä, joten älä lähde sen olemattoman tiedon varaan rakentamaan mitään käsitystä ihmisen käyttäytymistä kohtaan.

Olkoon mies tai nainen, minä en anna empatiaa oman hautansa kaivajille.
Kannattaa pitää mielessä että joidenkin haudut olivat jo puoliksi kaivettu, vaikkapa vanhempien tai jonkin muun tahon toimesta.

Yrität laittaa misogynisen otteen taustalle. Kyse on kuitenkin vain tämän maailmankaikkeuden lainalaisuuksista, jonka silmin näen tämän asian. En myöskään vuodata kyyneliä entisille murhaajille, jotka ovat löytäneet Jeesuksen, ym.
Siis mitä tämä koko katkelma edes tarkoittaa - voisit vähän editoida tuota tekstiä ettei kolmessa lauseessa puhuttaisi murhaajista, Jeesuksesta, maailmankaikkeuden lainalaisuuksista ( :facepalm:) ja "misogynistisen otteen laittamisesta taustalle" ( :facepalm: ??? :facepalm: >:().

Toistetaanpa tosiasiat:
-Nainen vetää pirusti viinaa ja huumeita
-Koulu päin honkia
-Panee valtavasti miehiä
-Muut sanovat huoruliksi
-Yhyhyy, itsemurha
-Media ottaa täysin erilaisia kuvia kuvitukseensa
-Luo täysin uuden tarinan naisen ympärille ja takoo rahaa, kun ihmislaumat ostavat tarinan satumaisesta tapauksesta.
Oliko tämä sitä misogynistisen otteen taustalle laittamista?

Mutta sinä et oikeasti taida ymmärtää tämän tilanteen banaalisuutta.
Se on banaaliUTTA. Sanoman puutteen kätkeminen korulauseiden ja sivistyssanojen taakse edellyttää, että osaa käyttää niitä.

En, vaan messiasta, jota sinäkin seuraat vaikka faktat rikkovat hänet myyttinsä perusteellisesti.
Ei kyllä se marttyyri olisi sopinut tähän paremmin, jo sen vuoksi, että se kuvaa jonkin puolesta kuollutta ihmistä (esim. raiskatuksi tulematta oloa).

Toivottavasti leijonat eivät haista että olet seepra.

Kipling

Joo, sait minut kiinni kielioppivirheistä. Bravo. Ennenkuin tämä vaioaa metakeskusteluun kielikuvistani, niin sanon tämän:

Mitä tapahtuikaan sille somalitytölle, jota tönäistiin rautatieasemalla ?

Miettikääpäs tätä asiaa hieman objektiivisemmin. Tiedän, että mainittu kaksi sanaa "raiskaus" ja "nainen", mutta ei se tarkoita, että kritiikki pitää vaientaa.

Ennenkuin tästä naisesta tulee uusi Billy The Kid tai Che Guevara, muistakaa:
-Poliisi ei ole vielä löytänyt asiasta rikosta
-Oikeudenkäyntiä ei ole vielä järjestetty
-Media on jäänyt nyt jo kiinni jutun vääristelystä
-"Uhri" ei ollut koulukiusattu, hän oli sosiaalinen henkilö, joka joutui osan kaveriporukan kanssa riitoihin
-Hän tappaa itsensä parin viikon vihanpidon jälkeen ja heittää ennen kuoleemansa viranomaisillekin tiedon, että rikos on tapahtunut.

Tiedän, että pitkäaikainen pössyttely altistaa teinit masennukselle ja skitsofrenialle, mutta kaksi viikkoa riitaa ja tästä nirri pois ? JA sitä ennen heittää tosi kovan syytöksen ilmaan. Tämä juttu haisee.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

J. Lannan haamu

Otetaan muutama seikka vielä esille, ihan sivulauseena ja pilkkuna...

Jänniä nuo ternmit ali-ihminen, ja vahva-heikko akselit. Otan esimerkin niinkin läheltä, kuin itsestäni humanistina. Ennen jopa hc-humanistina, mutta sitten jätin sen -ismin pois. Se, että uskoo pahuuteen, ei tarkoita etteikö myös uskoisi hyvyyteen. Olen itsekin kaikkien niiden vuosien jälkeen, kun kategorisoin ihmisiä päivittäin jos jonkunmoisiin stereotyyppeihin ja teen sitä vieläkin mielestäni hyvin onnistuneesti. Sitten jossain vaiheessa päässä tapahtui jonkin sortin 'blend-in', jolloin ne kymmenet eri kimaltelevat segmentit erkaantuivat toisistaan ja muodostui kaksi entiteettiä. Huomasin tarkasteluni pelkistyvän ja näiden kohdeportfolioiden luonne vaihteli. Tyhmä-viisas....kaunis-ruma....pyhä-trash....vastuullinen-vastuuton.

Mutta, kaikki voivat olla hyvin helposti henkisesti vahvoja, he vaan eivät tiedä kuinka, eivätkä pahemmin kait vahvuudestakaan...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.