News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Outo olio

^Kristinusko vai juutalaisuus? Ja oikea vastaushan siis taitaa olla "pari kuukautta avajaisten jälkeen kukaan paitsi muslimit eivät uskalla sinne mennä, ja heistäkään eivät kaikki koska jokin kilpailevista ääriryhmistä on vallannut alueen itselleen".
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Titus

Helsingin vihreät ehdottaa autottomia sunnuntaita kaupunginosiin
Vihreiden valtuustoryhmä ehdottaa kokeiluluontoisia autottomia sunnuntaita joihinkin osiin Helsingissä.

QuoteHELSINGISSÄ pitäisi kokeilla kaupunginosakohtaisia autottomia sunnuntaita, ehdottavaa vihreiden valtuustoryhmä.

Autottomat sunnuntait on yksi toimenpiteistä, joiden tavoitteena on vauhdittaa venäläisestä fossiilienergiasta irtautumista. Kyseessä on ryhmän valtuustoaloite, jota käsitellään Helsingin kaupunginhallituksessa ensi viikolla.

Kaupungin vastauksessa ehdotusta ei täysin tyrmätä. Vaikka autottomien sunnuntaiden vaikutus päästöihin olisi varovaisen arvion mukaisesti melko vähäinen, ne nähdään yhtenä keinona lisätä kaupungin viihtyisyyttä ja elinvoimaa rajatulla alueella.

MIKÄLI Helsinki ottaisi käyttöön autottomat sunnuntait laajemmalla alueella, se vaatisi yhteistyötä eri viranomaisten kanssa. Esimerkiksi ammattiliikenne pitäisi jättää kiellon ulkopuolelle, sillä elinkeinonharjoittamisen vapaus on perustuslaillinen oikeus.

Muuttoja tai liikuntarajoitteisia varten tulisi kehittää poikkeuslupamenettely. Kunnalla ei myöskään ole toimivaltuuksia valtakunnallisesti merkittävillä väylillä.

QuoteLaajat kieltoalueet nähdään melko epärealistisena vaihtoehtona. Jos niitä lähdettäisiin kokeilemaan, sopivia alueita olisivat esimerkiksi Helsingin keskusta tai Kallio joukkoliikenteen saavutettavuuden ja tiiviin maankäytön puolesta.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009193525.html

vetää jo sanattomaksi... lupia muuttokuorman tuomiseksi ? MV? entä ko kaupunginosassa asuvat ? ei saa/saa ajaa tonteille ?

Kalliossa (Harjussa) tuota autottomuutta kokeiltiin ja se lopetettiin täysin epäonnistuneena kokeiluna, joten miksipä ei vaan laajenneta "kokeilua"...
that's a bingo!

haermae

Quote from: Titus on 11.11.2022, 11:20:35
Helsingin vihreät ehdottaa autottomia sunnuntaita kaupunginosiin...

QuoteHELSINGISSÄ pitäisi kokeilla kaupunginosakohtaisia autottomia sunnuntaita, ehdottavaa vihreiden valtuustoryhmä.
...
Vaikka autottomien sunnuntaiden vaikutus päästöihin olisi varovaisen arvion mukaisesti melko vähäinen, ne nähdään yhtenä keinona lisätä kaupungin viihtyisyyttä ja elinvoimaa rajatulla alueella.
...
Muuttoja tai liikuntarajoitteisia varten tulisi kehittää poikkeuslupamenettely. ...

QuoteLaajat kieltoalueet nähdään melko epärealistisena vaihtoehtona. Jos niitä lähdettäisiin kokeilemaan, sopivia alueita olisivat esimerkiksi Helsingin keskusta tai Kallio joukkoliikenteen saavutettavuuden ja tiiviin maankäytön puolesta.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009193525.html

vetää jo sanattomaksi... lupia muuttokuorman tuomiseksi ? MV? entä ko kaupunginosassa asuvat ? ei saa/saa ajaa tonteille ?
...

Virheiden oppi-isiä ei tarvitse kauaa eikä kaukaa etsiä. Neuvostoliitossa oli bumagaa joka lähtöön, ja myös bumagan tarkastuspisteitä tiheässä. Valtion kuuluu tietää kuka missäkin kulkee.

Mitä elinvoiman lisäämiseen liikkumista hankaloittamalla tulee, niin Hesari kertoo seuraavaa:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009192239.html
QuoteYdin­keskustan yrittäjät tuntevat hiipuvan elinvoiman: "Kadulla liikkuu vain asukkaita"

Helsingin keskustassa toimivat pienyrittäjät ovat huomanneet hiljentymisen.

Ihmisiä on liikkeellä selvästi vähemmän kuin ennen, sanoo parturi-kampaamo Jaffissa Yrjönkadulla työskentelevä Adnan Husein Ahmad. Etenkin satunnaisten läpikulkumatkalla olevien määrä on vähentynyt.

"Tuntuu, että Yrjönkadulla liikkuu vain kadun asukkaita. ...
...
"Vaikea kysymys. Ehkä Yrjönkadulle pitäisi saada enemmän kauppoja ja ravintoloita. Pitäisi myös saada ilmaisia parkkipaikkoja."
...
Lelukauppaa kadun toisella puolella pitävä Kristina Lönnberg kertoo samanlaisista havainnoista.
...
Pysäköinti nousee esille myös Lönnbergin keinoissa pitää keskusta elinvoimaisena.

"Kannan huolta ilmastojalanjäljestä. Yrittäjänä minun on kuitenkin ajateltava, että asiakkaiden on päästävä mahdollisimman lähelle kauppaa autolla. Asiakkaissa on paljon isovanhempia. Ostoksissa on niin ikään paljon isoja tavaroita, jotka on kannettava. Pysäköintipaikkoja tarvitaan lisää", Lönnberg perustelee.
...
[Della Margan johtaja Leena Lahti-Taillon] löytää syyn kehitykseen autoilun vaikeutumisesta.

"Esplanadin tietyöt tai se, ettei parkkipaikkaa löydy, ovat saattaneet vaikuttaa suomalaisten asiakkaiden vähentymiseen. Ihmiset ovat miettineet, mihin auton saa pysäköityä. Asiakkaitamme näkyy toisinaan liikkeen viereisen taksitolpan jonossa."

Ydinkeskustaan olisi hänen mielestään jatkossakin päästävä autolla.

Ei ihan natsaa yrittäjien keinot elinvoimaisuuden lisäämiseen Virheiden agendan kanssa.

Mutta, taisi jokainen tuoda esiin vihreyttään ja ilmastohuoltaan, eli ovat mahdolisia Virheiden äänestäjiä. Jos, niin saatte ihan sitä mitä tilasittekin. Toisaalta, koska Helsinki ja woke/cancelointi, niin saattoivat olla ihan bisneksen suojeluakin nuo Olen Vihreä -disclaimerit.

Dangr

Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Titus

^^
Ei Kallion alueella enää ole liikkeitä joihin joku tulisi sunnuntaisin autolla, joku Lidl ehkä. Muut visusti kiinni. Käytännössä esim Hgin landealueilta autolla brunssille tuleva ohjastaisi muuanne, siinä se saavutus mitä tällä saataisiin aikaan. Toki suurin liikenteen aiheuttaja ko alueella, eli wolttiliikenne, pyörisi normitapaan öljyä käryttävillä pommeillla jotka pysäköidään keskelle katua.


tämä idea on suoraan sieltä "kaaoksen yli näkevästä"-ajatusten tonavasta jota ruokitaan vihreällä pajunköydellä...
that's a bingo!

Titus

Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02
Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D

Liike voisi ostaa kaupungilta parkkitilaa asiakkaidensa käyttöön terdejen tapaan jossa terden omistaja maksaa pysäköintiruudussa olevasta terdestä vuokraa kaupungille.

Saisi hinnoitella paikkansa miten lystää.
that's a bingo!

L. Brander

Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02
Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D
Kyllä on taas luvattoman heikko argumentti. Ihmisethän (erityisesti autoilijat) maksaa julmetun määrän veroja. Veroja perustellaan myös infran ylläpidolla. Tosin tässä kommunismissa fiskaalinen tavoite on usein taka-alalla ja fokus milloin jakopolitiikassa, (muka) ympäristöpolitiikassa jne.

Makustele omaa logiikkaasi suhteessa seuraavaan. "Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pyörätien yhteiskunnalta"

e:t

Dystooppinen salamasota

Jorma M.

Jokainen uusi annos mielenvikaisuutta Helsinkiin kohottaa mielialaani. Olen kymmeniä vuosia surkutellut asiaintilaa, ja nyt vasta pois muutettuani olen nauttinut hulluuden kasvusta. Eli kannatan ehdottomasti kaikenlaisten yksityisautoilukieltojen lisäämistä. Ja katu- & pihapysäköinnin taksat ylös.

Elokapinaa, BLM:ää ja LGBT:tä myös lisää. Ja paperittomien hoitoja, matuväkivaltaa. Kaikki käy!
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Augustus

Tuosta kauppojen hiipumisesta Helsingin keskustassa, olisiko myös mahdollista se, että ajat ovat vaan muuttumassa vähitellen myös ostoskäyttäytymisen osalta?

Entisinä aikoina halutessasi ostaa jotain, piti mennä liikkeeseen ( toki Anttilan postimyynti et al) tutustumaan tuotteisiin. Varakkaammalle/keskituloisille väelle oli sopivia laatuliikkeitä nipussa keskustassa vaikka tulisi kauempaakin ostosreissulle. Viihdettä löytyi pieni- ja isotuloiselle ja toki kaikille ruokakauppoja vähän siellä sun täällä + rakas Alko, jota kaikki rakastivat, yhteiskuntaluokasta riippumatta. Pienituloisellekkin löytyi kauppaa siellä ja täällä keskustassa.

Netti on jo muuttanut/muuttaa varmasti edelleen isosti kaupankäynnin luonnetta ja koko ydinkeskustan kivijalkakauppakonsepti saattaa vähitellen olla auringonlaskun ala, lukuunottamatta ehkä ruokakauppoja ja viihdettä kapakoineen, ja jotain elitistisen oloisia putiikkeja, joissa sitten asiakkaiden tulotaso takaa jatkuvuuden.  Mutta nykyajan varakas/ tosi varakas voi ostaa haluamansa kalliin laatutuotteen helposti netistä ja siten tarvetta fyysiselle kaupalle edes heille ei ole vastaavassa määrin.

Tosin jotain samankaltaista ennusteltiin kai jo vuosikymmeniä sitten kun hypermarketkonsepti rantautui Suomeen.

No tämä oli tälläistä talousmaallikon pohdintaa.


Titus

Quote from: Titus on 09.11.2022, 12:45:14
MMTDK on muutenkin viime vuosien aikana profiloitunut monistamaan erilaisia "ilmastonmuutoksen osaajia" = kympin tyttöjä mielipiteellä ilman työkokemusta oikeasta maailmasta. Täydet arvosanat saa käytännössä osallistumalla opiskeluun. Eikä mielipiteen kerryttämiseen mitään tutkimuspeltoja tarvita...


kaikki mukaan:

QuoteYmpäristöahdistuksen mieli -hankkeemme on tulossa päätökseen vuodenvaihteessa ja joulukuussa on aika järjestää hankkeen päätöswebinaari. Tervetuloa mukaan torstaina 8.12. klo 13–16!

Webinaarissa kuullaan uutta tutkimustietoa siitä, mitä meissä tapahtuu, kun kohtaamme ympäristökriisin todellisuuden, kokemuksellista tietoa siitä, kun maailmanpelastaja törmää omiin rajoihinsa sekä miten ympäristökriisin mielenterveysvaikutukset näkyvät järjestötyössä.

Webinaarin puhujat ja aiheet:

Ympäristötunteiden tutkija, dosentti Panu Pihkala:  Ympäristötunteiden kohtaamisen prosessi

https://www.ymparistoahdistus.fi/osallistu/8-12-webinaari-maailmanlopun-skenaarioista-toivon-rakentamiseen-iii/

:facepalm: :facepalm: :facepalm:
that's a bingo!

-PPT-

Quote from: Siili on 08.11.2022, 16:58:06
QuoteVuosaareen nousee kaikkien aikojen vuokratalo, joka on 120-metrinen torni
Vuosaareen rakennetaan kaksi uutta valtavaa tornitaloa. Niistä ensimmäinen on nyt lopullisessa korkeudessaan.
...

Niistä ensimmäinen Hyperion-niminen tornitalo on nyt valmistunut lopulliseen korkeuteensa. Kerroksia talossa on yhteensä 24, ja korkeutta sillä on vajaa 90 metriä.
Hyperion ei silti vedä korkeudessa vertoja korkeimmalle talolle, Helsingin Atlakselle, jonka on määrä valmistua vuonna 2024. Korkeutta sillä tulisi olemaan 120 metriä.
Molempiin tornitaloihin tulee vuokra-asuntoja. Korkeampaan Atlakseen vuokrattavaksi tulee peräti 288 asuntoa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009183881.html

Siis Vuosaaren ökykaupunginosaan rakennetaan vierekkäin kaksi puhdasta vuokrataloa, toisessa 288 asuntoa ja toisessakin ilmeisesti kolmatta sataa.  Tulee olemaan mielenkiintoista seurata, miten asukkaiden sosiaalinen profiili kehittyy. 

Oma veikkaukseni on, etteivät ne, joilla on omia resursseja vaikuttaa elämäänsä, viihdy talossa kovin pitkään.  Arvatkaa, ketkä jäävät jäljelle?

Edit.  kommenttien joukossa myös tällaista sarkasmia:

QuoteItäisen Helsingin asukasprofiilin ja demografisen kehityksen kannalta vuokra-asuntojen merkittävä lisäys on välttämätöntä. Alueella on erityisesti tarvetta pienille, asuntosijoittajien pääomia houkutteleville asunnoille. Positiivinen kaupunkikehitys on valintojen tulos.


Onhan korkeita taloja komea katsella.

Siis turistina. Voisin kuvitella että ihmiset jotka asuvat New Yorkissa ja näkevät samat pilvenpiirtäjät joka päivä niin ne ei heitä paljon säväytä.

Jorma M.


^ niin, ja kannattaa guuglailla esim glasgow - britain - estates - brutalist - flats - architecture of doom - slum - tower blocks ,

niin ansioituneita esimerkkejä löytyy onnistuneesta veronmaksajain haalinnasta. Tai vaikkapa "Grenfell Tower"
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Titus

^

"ponte city"

QuoteWhen decay set in and the original hipster residents moved out, the empty buildings were broken into and hijacked. Ponte became a complete no-go zone.  It was an overcrowded den of iniquity with a direly severe rubbish problem in the 90's.   There was no running water, no electricity and when the rubbish collections stopped, residents would lob their waste into the central void.  Unfortunately, there it stayed until it rose a festering 14 stories high (or 2 or 3 or 5 – I've read different things and I'm not sure which is factually correct, but 14 is the number given by our guide on the day).  Ponte was a slum in the sky.

https://expatorama.com/2017/02/19/ponte-tower-a-tale-of-glamour-garbage-and-gritty-regeneration/

;)
that's a bingo!

Nikolas

Tuo pysäköintipaikkojen määrän niukentamisen trendi on sellainen signaali yrityksille, että muuttakaa pois – ei teitä ja teidän asiakkaitanne täällä kaivata.

Toisaalta, jos alueille haluaisi elinvoimaa, ja talojen kivijalkoihin menestyviä liikkeitä, kannattaisi miettiä asiakkaiden näkökulmasta: Onko tuonne helppo päästä, ja jos sinne pääsee, voiko siellä myös pysäköidä lähelle ja turvallisesti? Jos vastaukset ovat vain ei, ei ja ei, asiakas suuntaa muualle.

Eino P. Keravalta

Vihreiden visioita:

QuoteVaikka autottomien sunnuntaiden vaikutus päästöihin olisi varovaisen arvion mukaisesti melko vähäinen, ne nähdään yhtenä keinona lisätä kaupungin viihtyisyyttä ja elinvoimaa rajatulla alueella.

Hyvät kansalaiset, luitte juuri äsken malliesimerkin orwelliaanisesta inversiosta, eli kaiken päinvastoin kääntämisestä: sota on rauhaa, tietämättömyys on voimaa, uloste on suklaamoussea ja ihmisten viihtyvyys ja elinvoimankokeminen syntyvät, kun heidän elämäänsä haitataan ja heitä estetään hoitamasta asioitaan ja kun heille vittuillaan.

Tervetuloa Vihreään helvettiin!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nikolas

Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02

Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"


Ilmaisen pysäköinnin ja maksullisen pysäköinnin ero ei välttämättä ole maksukykyisen asiakkaan kannalta suuri asia, mutta se voi olla täysin ylitsekäymätön paikka, jos sitä vapaata ruutua ei kertakaikkiaan ole.

Kallan

Quote from: Nikolas on 11.11.2022, 18:52:49
Tuo pysäköintipaikkojen määrän niukentamisen trendi on sellainen signaali yrityksille, että muuttakaa pois – ei teitä ja teidän asiakkaitanne täällä kaivata.

Toisaalta, jos alueille haluaisi elinvoimaa, ja talojen kivijalkoihin menestyviä liikkeitä, kannattaisi miettiä asiakkaiden näkökulmasta: Onko tuonne helppo päästä, ja jos sinne pääsee, voiko siellä myös pysäköidä lähelle ja turvallisesti? Jos vastaukset ovat vain ei, ei ja ei, asiakas suuntaa muualle.

Vihreän logiikan mukaan tottakai ihminen ajaa sen "peltilehmänsä" liityntäparkkiin, tulee metrolla niin lähelle kuin mahdollista ja jatkaa vaikka kaupunkipyörällä/sporalla/kävellen, mikään muu ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto. Ai niin, ja tietysti kaikkien kaupunkilaisten oletetaan olevan terveitä 20-30v. ihmisiä. Mitään liikuntarajoitteisuutta yms. ei näissä utopioissa haluta ottaa huomioon, saati sitä tosiasiaa, että jokin kaunispäivä se 20v. Veeti onkin 78v. Silloin sen kävelyn kanssa voi osalla olla niin ja näin.

Ei todella fanaattinen Vihreä vaan yksinkertaisesti käsitä, että ihmisten tarve autoille on moninainen ja ei ne huvikseen ihmisillä ole (paitsi Vihreiden mielestä, jotka jalkauttavat WEF:in näkemyksiä pikkunilkkeinä eteenpäin).

no future

Quote from: Outo olio on 10.11.2022, 19:15:53
^Kristinusko vai juutalaisuus? Ja oikea vastaushan siis taitaa olla "pari kuukautta avajaisten jälkeen kukaan paitsi muslimit eivät uskalla sinne mennä, ja heistäkään eivät kaikki koska jokin kilpailevista ääriryhmistä on vallannut alueen itselleen".
Etkö sä uskalla käydä Puhoksessa, vai mistä tollanen olettamus?

no future

Quote from: Nikolas on 11.11.2022, 18:52:49
Tuo pysäköintipaikkojen määrän niukentamisen trendi on sellainen signaali yrityksille, että muuttakaa pois – ei teitä ja teidän asiakkaitanne täällä kaivata.

Toisaalta, jos alueille haluaisi elinvoimaa, ja talojen kivijalkoihin menestyviä liikkeitä, kannattaisi miettiä asiakkaiden näkökulmasta: Onko tuonne helppo päästä, ja jos sinne pääsee, voiko siellä myös pysäköidä lähelle ja turvallisesti? Jos vastaukset ovat vain ei, ei ja ei, asiakas suuntaa muualle.
Sehän on ihan sama kuinka paljon espan ja aleksin ympäristössä on kadunvarsipaikkoja, ne ovat aina täynnä.

Sen takia siellä maan alla on vähän joka korttelissa hallitilaa.

ohkurin_narsi

Quote from: Titus on 11.11.2022, 11:20:35
Helsingin vihreät ehdottaa autottomia sunnuntaita kaupunginosiin
Vihreiden valtuustoryhmä ehdottaa kokeiluluontoisia autottomia sunnuntaita joihinkin osiin Helsingissä.

vetää jo sanattomaksi... lupia muuttokuorman tuomiseksi ? MV? entä ko kaupunginosassa asuvat ? ei saa/saa ajaa tonteille ?

Kalliossa (Harjussa) tuota autottomuutta kokeiltiin ja se lopetettiin täysin epäonnistuneena kokeiluna, joten miksipä ei vaan laajenneta "kokeilua"...

Joo, vetää. Liikkuminen on kyllä ihan perusoikeus. Mikä ihme noilla kommaripiipertäjillä on tarve puuttua muiden ihmisten perusoikeuksiin? Ei saisi liikkua, ei saisi puhua?

jmk

Quote from: ohkurin_narsi on 12.11.2022, 00:33:51
Liikkuminen on kyllä ihan perusoikeus. Mikä ihme noilla kommaripiipertäjillä on tarve puuttua muiden ihmisten perusoikeuksiin? Ei saisi liikkua, ei saisi puhua?

Nyt ollaankin oikein peruskysymysten äärellä. Mikähän siinä on, että kommarit haluavat vähentää ihmisten perusoikeuksia?

Jotenkin tulee mieleen Fingerporin "en arvannut, että Hitler olikin natsi".

Eino P. Keravalta

Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02
Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D

Kyllä, parkkipaikkojen on oltava ilmaisia, sillä ne ovat osa välttämätöntä infraa. Yhteiskunnan tehtävänä on varmistaa, että autoilla on riittävästi parkkitilaa ja ilmaiseksi - se on vapaata liikkuvuutta ja auttaa osaltaan pitämään talouden pyörät pyörimässä.

Eikä tämä ole sosialismia, autoilijat ovat ne ilmaiset parkkipaikat jo moneen kertaan maksaneet. Autoilijoilta lypsetään joka vuosi 8 miljardia, mutta vain 1,5 miljardia siitä palautuu vaikkapa tiestön ylläpitoon. Autoilijat maksavat niin paljon, että yhteiskunnan kuuluisi rakentaa jokaiselle autolle lämmitetty talli kullatuin ovenkahvoin ja joka kuukausi lähettää autoilijalle kakkua ja shamppanjaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009194793.html

Suomenlinnan asukasyhdistyksen aktiivin valittavat mielipidekirjoituksessa sitä, että Suomenlinnan lautta maksaa heille:
QuoteOlisi kohtuullista, että Suomenlinnassa asuvat saisivat ilmaiset lauttamatkat
Helsinki ylenkatsoo saaristolainsäädäntöä.

...

Suomessa on laki saariston kehityksen edistämisestä. Esimerkiksi lossit ja lauttaliikenne Suomessa ovat maksuttomia kaikille – ei vain saariston asukkaille. Helsingin päättäjät eivät ymmärrä, että kaupunkimme on myös saaristokunta.

Kommentoijilta ei löydy paljoa ymmärrystä.
QuoteSuomenlinnan kehitys ei ole minkäänlaisessa vaarassa. Jos joku nykyinen asukas tuntee että Suomenlinnassa asumisen haittapuolet ovat iloja suuremmat, tilalle löytyy viisi uutta asujaa joista valita. Toisin kuin varsinaisessa taantuvassa saaristossa.
QuoteAsuinpaioissa on etuja ja haittoja ja vapaassa maassa on vapaus valita paikka. Suomenlinnaan on kyllä tulijoita jonoksi asti, jos haluaa muuttaa muualle.
QuoteSuomenlinna on Unescon perintökohde, jonne ei voi ymmärtääkseni muuttaa asumaan noin vain. Se on etuoikeus. Siitä pitää olla valmis myös maksamaan


Titus

Quote from: ohkurin_narsi on 12.11.2022, 00:33:51
Liikkuminen on kyllä ihan perusoikeus.

Rajan yli voi tulla ja mennä linnun lailla, mutta et voi ajaa autollasi tiettyinä viikonpäivinä tietyllä alueella koska ilmasto.

Joku logiikka tässäkin varmaan on...

:roll:
that's a bingo!

Mikke70

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.11.2022, 09:27:29
Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02
Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D

Kyllä, parkkipaikkojen on oltava ilmaisia, sillä ne ovat osa välttämätöntä infraa. Yhteiskunnan tehtävänä on varmistaa, että autoilla on riittävästi parkkitilaa ja ilmaiseksi - se on vapaata liikkuvuutta ja auttaa osaltaan pitämään talouden pyörät pyörimässä.

Eikä tämä ole sosialismia, autoilijat ovat ne ilmaiset parkkipaikat jo moneen kertaan maksaneet. Autoilijoilta lypsetään joka vuosi 8 miljardia, mutta vain 1,5 miljardia siitä palautuu vaikkapa tiestön ylläpitoon. Autoilijat maksavat niin paljon, että yhteiskunnan kuuluisi rakentaa jokaiselle autolle lämmitetty talli kullatuin ovenkahvoin ja joka kuukausi lähettää autoilijalle kakkua ja shamppanjaa.

Ei vaan sillä 6,5 miljardeilla maksetaan työnvieroksujien eläminen. Näin tämä menee sosialistisessa Suomessa. Ja tämä ei muutu muuksi vaikka seuraavassa hallituksessa olisi kokoomus ja/tai perussuomalaiset.
Donald—I appreciate the free publicity for Borat! I admit, I don't find you funny either. But yet the whole world laughs at you.

Eino P. Keravalta

Quote from: Titus on 12.11.2022, 10:28:42
Quote from: ohkurin_narsi on 12.11.2022, 00:33:51
Liikkuminen on kyllä ihan perusoikeus.

Rajan yli voi tulla ja mennä linnun lailla, mutta et voi ajaa autollasi tiettyinä viikonpäivinä tietyllä alueella koska ilmasto.

Joku logiikka tässäkin varmaan on...

:roll:

Logiikka on varmaankin se, että Suomessa on sellainen periaate, että oikeudet koskevat rajoittamatta vain niitä, jotka eivät tuota mitään tai maksa mistään mitään. Jos sen sijaan noudatat lakia, teet työtä ja tuotat rahaa yhteiskunnalle, oikeuksiasi rajoitetaan ja päälle vielä syljetään ja demonisoidaan.

In Finland we have this thing called reilu meininki, tasa-arvo or kannustava ilmapiiri.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-PPT-

Pk-seudun kunnat voi kategorisoida tälläkin tavalla:

Helsinki  paljon merta, hyvin vähän sisävesistöä

Vantaa: ei ollenkaan merta, hyvin vähän sisävesistöä

Espoo; paljon merta, suuria järviä eli paljon sisävesistöä-

Inca

Quote from: Titus on 11.11.2022, 16:57:16
^

"ponte city"

QuoteWhen decay set in and the original hipster residents moved out, the empty buildings were broken into and hijacked. Ponte became a complete no-go zone.  It was an overcrowded den of iniquity with a direly severe rubbish problem in the 90's.   There was no running water, no electricity and when the rubbish collections stopped, residents would lob their waste into the central void.  Unfortunately, there it stayed until it rose a festering 14 stories high (or 2 or 3 or 5 – I've read different things and I'm not sure which is factually correct, but 14 is the number given by our guide on the day).  Ponte was a slum in the sky.

https://expatorama.com/2017/02/19/ponte-tower-a-tale-of-glamour-garbage-and-gritty-regeneration/

;)

Jep, https://knowyourmeme.com/photos/2042479-4chan
Tuollainen pyöri joskus vuosia sitten netissä. Etelä-Afrikan tie on ennenpitkää pk-seudun tie. Se on se monikulttuuri sellaista

no future

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.11.2022, 09:27:29
Quote from: Dangr on 11.11.2022, 12:27:02
Kaikenmaailman sosialisteja maa täynnä. "Rääh, haluan ilmaisen pysäköinnin yhteiskunnalta"  ;D

Kyllä, parkkipaikkojen on oltava ilmaisia, sillä ne ovat osa välttämätöntä infraa. Yhteiskunnan tehtävänä on varmistaa, että autoilla on riittävästi parkkitilaa ja ilmaiseksi - se on vapaata liikkuvuutta ja auttaa osaltaan pitämään talouden pyörät pyörimässä.

Eikä tämä ole sosialismia, autoilijat ovat ne ilmaiset parkkipaikat jo moneen kertaan maksaneet. Autoilijoilta lypsetään joka vuosi 8 miljardia, mutta vain 1,5 miljardia siitä palautuu vaikkapa tiestön ylläpitoon. Autoilijat maksavat niin paljon, että yhteiskunnan kuuluisi rakentaa jokaiselle autolle lämmitetty talli kullatuin ovenkahvoin ja joka kuukausi lähettää autoilijalle kakkua ja shamppanjaa.

Missähän tällainen välttämätön ilmainen infra on määritelty, ja mitä siihen sisältyy?

Eino P. Keravalta

QuoteMissähän tällainen välttämätön ilmainen infra on määritelty

Se on määritelty meidän jokaisen mielessämme.

Minusta on surullista aina tukeutua johonkin ulkopuoliseen auktoriteettiin tai kuviteltuun auktoriteettiin, josta haetaan tukea ja neuvoa. Minusta on parempi, että me ihmiset ja kansalaiset itse pohdimme asioita, vaadimme asioita, teemme asioita ja määrittelemme asioita.

Me olemme kansa. Me olemme yhteiskunta. Me olemme valtio. Me olemme moraali. Me olemme oikeus. Me olemme totuus. Me olemme laki.

Jos ihmiset haluavat ajaa autolla, silloin yhteiskunnan on parhaansa mukaan tuettava autoilua, vaihtoehtoa ei ole. Paitsi diktatuurissa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.