News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: no future on 28.09.2022, 01:53:53
Quote from: Eino P. Keravalta on 24.09.2022, 23:37:18
HS:

QuoteSelvitys: Pientaloalueet tuhoavat luontoa enemmän kuin kerrostaloalueet

Tosiasiassa kerrostaloalueet tuhoavat ihmisluontoa enemmän. Tämäkin on tutkittu. Mutta Hesari vaikenee, koska Hesarin mielestä kaikkien pitää kulkea bussilla, asua betonikuutiossa ja syödä hyönteisproteiinia.

Selvitys on orwelliaanisen yhteiskuntasuunnittelun asialla vastoin luonnonmukaisuutta, ihmisyyttä ja onnellisuutta.

Laitas pari niitä tutkimuksia tähän, niin katsotaan.

No future, tervehdys!

Paria linkkiä nyt ei ole antaa, koska kyvyttömyys ihmisenä, mutta sentään yksi olisi - siihen mieli- ja muistikuvani perustui:

https://yle.fi/uutiset/3-12242098

QuoteTutkimus vahvistaa: Puiden ja taivaan näkeminen vähentää yksinäisyyden tunnetta

QuoteYksinäisyyden tunne voimistui 39 prosenttia, jos ihminen oli yksin tilassa, jossa oli paljon ihmisiä. Jos hän näki samaan aikaan puita tai taivaan tai kuuli linnunlaulua, tunne väheni 28 prosenttia.

Linkissä on linkki Scientific Reports - lehdessä julkaistuun artikkeliin. Myönnän, etten ole sitä lukenut vaan Ylen jutun siitä - uskon asian muutoinkin.

Haluaisin myös lisätä - ilman linkkiä valitettavasti - että ihminen on 300 000 vuoden evoluutionsa kuluessa rakentunut katselemaan luontoa eikä betonikuutioita. Se on eräs syy, miksi luonto tai korkeatasoinen arkkitehtuuri tuo ihmiselle psyykkistä hyvinvointia: vastoin nykyisiä arkkitehtuurin suuntauksia, ihminen alitajuisesti arvostaa esimerkiksi vanhaa Stadin kivikeskustaa, koska sen muodoissa on jossain määrin orgaanisia muotoja, kuten pyöreyttä, veistoksellisuutta ja erilaisia kolmiulotteisia pintoja. Lisäksi luonnosta tavattava Kultainen leikkaus tulee esiin klassisissa rakennuksissa ja ihmispsyyke on jotenkin rakentunut tuolle suhteelle myötämieliseksi. Nykyrakentaminen sen sijaan on hyvin kapeaulotteista ja siinä ratkaisevana tekijänä on tavallisesti raha ja maapinta-alan hyödyn maksimointi, eli.. no, raha.

Uskon, että sinäkin, No future, asut mieluummin harmonisessa ja luontoa säilyttävässä ympäristössä mieluummin kuin pelkistetyissä kuutioissa, joiden ikkunoista ei juuri muuta näe kuin vastapäisen talon ikkunasta toisen ihmisen, joka sekin yrittää nähdä palan taivasta.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Myönnän, että tämä seuraava valitukseni on toki pieni harmistus, mutta jotenkin se alkoi kyllä vituttaa ihan kunnolla, koska ilmiön taustalla on Helsingin päättäjien tietoinen vittuilu autoilijoille.

No, mistä on kyse?

Kaupunkipyöristä, niistä saatanan kaupunkipyöristä. Ja mitä niistä? No, niitä tungetaan autoilijain tarvitsemaan katutilaan jopa paikoissa, joissa jo valmiiksi on ollut pula pysäköintipaikoista.

Tämä ei totisestikaan ole ainoa esimerkki, mutta Vartiokylän Alepa: pieni kauppa on palvellut lähiympäristöä ja itsekin on tullut käytyä siellä satoja kertoja. Monesti käy, että iltapäivisin on pientä haastetta löytää autolle pysäköintipaikka, jotta pääsisi asioimaan kyseisessä kaupassa.

Ja mitä ne ovat nyt tehneet? Jo muutoinkin vähäisiä autopaikkoja on poistettu ja tilalle on raahattu kadun varteen, kaupan pitkän sivun eteen noita rumia ja turhia fillareita ja on 100-prosenttisen varmaa, että kyse on autoilijoihin kohdistuvasta vittuilusta, koska rumille munamankeleille olisi löytynyt muutaman metrin päästä ihan asiallinenkin paikka.

Jos katsoo ilmakuvaa Google Mapsista, huomaa 1,5 sekunnissa, että kaupan lounaispäädyssä on joutavaa tonttimaata ja 20 metriä turhaa nurmikkoa. Sen olisi voinut käyttää fillarikommunistien fetissien säilöntäpaikkaan sen sijaan, että nuo jalkarattaat on nyt kyörätty melkein keskelle katua jo muutoinkin ahtaaseen paikkaan. Mutta kun autoilijoille piti vittuilla, niin fiksua tilaa ei voitu käyttää, vaan varastaa autoilijoilta tilaa.

En tiedä, kuka tai mikä päättää, missä nuo polkupyörät ovat, mutta ihan sama: järki on loppunut noilta tyypeiltä. Eikä tämä ole suinkaan ainoa paikka, missä autoilijoiden tila on pöllitty ja tilalle tuotu noita poliittisesti värittyneitä polkulaitteita, jotka eivät edes Suomen ilmastoon sovi. Ja mitä vittua, miksi ne on tuotu tuonne Vartiokyläntielle kun Lokakuu on koittamassa? Eikö nuo myöhäiskeskiaikaiset leikkikalut pitäisi heittää talveksi pois kunnon ihmisten tieltä? Kuka vittu polkee noita talvella?

Saatana, tekisi mieli juoda pullo viinaa, varastaa jättimäinen kauhakuormaaja ja ajaa yöllä tuolle kapealle tienpätkälle ja kerätä kauhaan kaikki nuo soijannussijoiden polkumopot ja pudottaa ne lähimpään jorpakkoon!

Miksi fillarifasistit ja niiden mafia kiusaavat autoilijoita? Emmehän me autoilijatkaan ole kusipäitä fillarinistejä kohtaan, vaan annamme tilaa ja varjelemme heidän henkeään, vaikka ne tulevat kuuttakymppiä jostain vitun pusikosta suoraan eteemme koska ovat 'oikeassa'. Emmehän mekään perusta mitään vitun parkkipaikkoja keskelle pyörätietä!

En yhtään ihmettele, jos jengi alkaa muuttaa pois tuolta kun ei enää lähikauppaankaan helpolla pääse. Tai sitten asiakkaat vain ajavat muualle, kuten Itiksen Prismaan, missä on halvempaakin. Luulisi, että puheenaolevan Alepan vetäjä kävisi vaikka omatoimisesti polttamassa koko fillariläjän, koska oma bisnes. Autoilija ostaa aina enemmän ja autoilijat pitävät ne kaupat pystyssä, ei joku soijan estrogeenin kaltaisesti käyttäytyvien aineiden huumaama satulanhinkkaaja.

Vittu, kun ostan seuraavan autoni niin ostan vielä isomman ja ajan sen poikittain vaikka keskelle vitun pyörätietä!

Koska onhan mullakin oikeus!

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

l'uomo normale

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.09.2022, 19:22:08

Jos katsoo ilmakuvaa Google Mapsista, huomaa 1,5 sekunnissa, että kaupan lounaispäädyssä on joutavaa tonttimaata ja 20 metriä turhaa nurmikkoa.

Luulisi, että puheenaolevan Alepan vetäjä kävisi vaikka omatoimisesti polttamassa koko fillariläjän, koska oma bisnes. Autoilija ostaa aina enemmän ja autoilijat pitävät ne kaupat pystyssä, ei joku soijan estrogeenin kaltaisesti käyttäytyvien aineiden huumaama satulanhinkkaaja.

Ne on Alepa-pyöriä Alepan logoilla jä väreillä Helsingissä. S-ryhmä saa niillä varmaan paljon myönteistä näkyvyyttä. :)

Ei mitään tyhjiä tontteja voi haaskata kaupunkipyörille, vaan niille tonteille pitää rakentaa kuutionmuotoisia asuinrakennuksia uusille helsinkiläisille.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

-PPT-

Manhattan taitaa olla paikka, ainakin eteläkärjessä, jossa on hädintuskin neliömetriäkään vapaata tilaa rakentaa. Jos jotakin pitää rakentaa niin jotain muuta pitää purkaa pois.

Central Park on jätetty puistoksi. Voi vain kuvitella millainen merkitys sillä on Manhattanilla asuville.

Lalli IsoTalo

Quote from: -PPT- on 30.09.2022, 21:15:45
Manhattan taitaa olla paikka, ainakin eteläkärjessä, jossa on hädintuskin neliömetriäkään vapaata tilaa rakentaa. Jos jotakin pitää rakentaa niin jotain muuta pitää purkaa pois.

Central Park on jätetty puistoksi. Voi vain kuvitella millainen merkitys sillä on Manhattanilla asuville.

Muistaakseni WTC 1&2 tieltä raivattiin 140 rakennusta.

Puiston merkitys on todella iso. Siellä on paljon muutakin kuin puita, mm. esiintymislavoja.

Manhattan on paljon miellyttävämpi paikka asua kuin ne alueet saaren ympärillä. Yksi ikävä juttu siellä kuitenkin on: sitä äänisaastetta ei pääse karkuun millään. On matalaa taajutta energialaitoksista ja hälytysajoneuvoja.

Liikennesuunnittelusta sen verran, että ei siellä hirveästi kannata autoa omistaa. Taksilla ja metrolla siellä enimmäkseen siirrytään. Yllättäen katujen varrella on kuitenkin pysäköintipaikkoja aika hyvin, ja jopa ilmaisia. Tai oli 23 vuotta sitten kun siellä asuin.

EDIT: saartahan on laajennettu jokiin päin aika paljon. Niin sitä lisätilaa on hankittu.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Golimar

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.09.2022, 19:22:08
Myönnän, että tämä seuraava valitukseni on toki pieni harmistus, mutta jotenkin se alkoi kyllä vituttaa ihan kunnolla, koska ilmiön taustalla on Helsingin päättäjien tietoinen vittuilu autoilijoille.

No, mistä on kyse?

Kaupunkipyöristä, niistä saatanan kaupunkipyöristä. Ja mitä niistä? No, niitä tungetaan autoilijain tarvitsemaan katutilaan jopa paikoissa, joissa jo valmiiksi on ollut pula pysäköintipaikoista.

Tämä ei totisestikaan ole ainoa esimerkki, mutta Vartiokylän Alepa: pieni kauppa on palvellut lähiympäristöä ja itsekin on tullut käytyä siellä satoja kertoja. Monesti käy, että iltapäivisin on pientä haastetta löytää autolle pysäköintipaikka, jotta pääsisi asioimaan kyseisessä kaupassa.

Ja mitä ne ovat nyt tehneet? Jo muutoinkin vähäisiä autopaikkoja on poistettu ja tilalle on raahattu kadun varteen, kaupan pitkän sivun eteen noita rumia ja turhia fillareita ja on 100-prosenttisen varmaa, että kyse on autoilijoihin kohdistuvasta vittuilusta, koska rumille munamankeleille olisi löytynyt muutaman metrin päästä ihan asiallinenkin paikka.

Jos katsoo ilmakuvaa Google Mapsista, huomaa 1,5 sekunnissa, että kaupan lounaispäädyssä on joutavaa tonttimaata ja 20 metriä turhaa nurmikkoa. Sen olisi voinut käyttää fillarikommunistien fetissien säilöntäpaikkaan sen sijaan, että nuo jalkarattaat on nyt kyörätty melkein keskelle katua jo muutoinkin ahtaaseen paikkaan. Mutta kun autoilijoille piti vittuilla, niin fiksua tilaa ei voitu käyttää, vaan varastaa autoilijoilta tilaa.


Se Alepan tontti on varsin pieni, kuvassa on korostettuna vihreällä Helsingin kaupungin omistamat maat joten oikea syyllinen on vihreät ja niiden kätyrit.

Muokkaus:

Tiedän erään Helsingin kaupungin kiinteistön jolle on läjitetty satoja kuutiometrejä betonijätettä (isoja lohkareita) ja ajattelin piruuttani tehdä siitä älämölön kunhan hetki on oikea. Homma täytyy suunnitella ja hyvät kuvat ottaa ympäristön pilaamisesta sekä saada jutulle näkyvyyttä mutta en uskalla tehdä sitä omalla nimelläni (yksi vaihtoehto on tehdä juttu Twitterissä salanimellä) niin kauan kun omistan nämä pari kiinteistöä Helsingissä koska siitä voi tulla kostotoimenpiteitä.

Kallan

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.09.2022, 19:22:08
Myönnän, että tämä seuraava valitukseni on toki pieni harmistus, mutta jotenkin se alkoi kyllä vituttaa ihan kunnolla, koska ilmiön taustalla on Helsingin päättäjien tietoinen vittuilu autoilijoille.

No, mistä on kyse?

Kaupunkipyöristä, niistä saatanan kaupunkipyöristä. Ja mitä niistä? No, niitä tungetaan autoilijain tarvitsemaan katutilaan jopa paikoissa, joissa jo valmiiksi on ollut pula pysäköintipaikoista.

Tämä ei totisestikaan ole ainoa esimerkki, mutta Vartiokylän Alepa: pieni kauppa on palvellut lähiympäristöä ja itsekin on tullut käytyä siellä satoja kertoja. Monesti käy, että iltapäivisin on pientä haastetta löytää autolle pysäköintipaikka, jotta pääsisi asioimaan kyseisessä kaupassa.

Ja mitä ne ovat nyt tehneet? Jo muutoinkin vähäisiä autopaikkoja on poistettu ja tilalle on raahattu kadun varteen, kaupan pitkän sivun eteen noita rumia ja turhia fillareita ja on 100-prosenttisen varmaa, että kyse on autoilijoihin kohdistuvasta vittuilusta, koska rumille munamankeleille olisi löytynyt muutaman metrin päästä ihan asiallinenkin paikka.

Jos katsoo ilmakuvaa Google Mapsista, huomaa 1,5 sekunnissa, että kaupan lounaispäädyssä on joutavaa tonttimaata ja 20 metriä turhaa nurmikkoa. Sen olisi voinut käyttää fillarikommunistien fetissien säilöntäpaikkaan sen sijaan, että nuo jalkarattaat on nyt kyörätty melkein keskelle katua jo muutoinkin ahtaaseen paikkaan. Mutta kun autoilijoille piti vittuilla, niin fiksua tilaa ei voitu käyttää, vaan varastaa autoilijoilta tilaa.

En tiedä, kuka tai mikä päättää, missä nuo polkupyörät ovat, mutta ihan sama: järki on loppunut noilta tyypeiltä. Eikä tämä ole suinkaan ainoa paikka, missä autoilijoiden tila on pöllitty ja tilalle tuotu noita poliittisesti värittyneitä polkulaitteita, jotka eivät edes Suomen ilmastoon sovi. Ja mitä vittua, miksi ne on tuotu tuonne Vartiokyläntielle kun Lokakuu on koittamassa? Eikö nuo myöhäiskeskiaikaiset leikkikalut pitäisi heittää talveksi pois kunnon ihmisten tieltä? Kuka vittu polkee noita talvella?

Saatana, tekisi mieli juoda pullo viinaa, varastaa jättimäinen kauhakuormaaja ja ajaa yöllä tuolle kapealle tienpätkälle ja kerätä kauhaan kaikki nuo soijannussijoiden polkumopot ja pudottaa ne lähimpään jorpakkoon!

Miksi fillarifasistit ja niiden mafia kiusaavat autoilijoita? Emmehän me autoilijatkaan ole kusipäitä fillarinistejä kohtaan, vaan annamme tilaa ja varjelemme heidän henkeään, vaikka ne tulevat kuuttakymppiä jostain vitun pusikosta suoraan eteemme koska ovat 'oikeassa'. Emmehän mekään perusta mitään vitun parkkipaikkoja keskelle pyörätietä!

En yhtään ihmettele, jos jengi alkaa muuttaa pois tuolta kun ei enää lähikauppaankaan helpolla pääse. Tai sitten asiakkaat vain ajavat muualle, kuten Itiksen Prismaan, missä on halvempaakin. Luulisi, että puheenaolevan Alepan vetäjä kävisi vaikka omatoimisesti polttamassa koko fillariläjän, koska oma bisnes. Autoilija ostaa aina enemmän ja autoilijat pitävät ne kaupat pystyssä, ei joku soijan estrogeenin kaltaisesti käyttäytyvien aineiden huumaama satulanhinkkaaja.

Vittu, kun ostan seuraavan autoni niin ostan vielä isomman ja ajan sen poikittain vaikka keskelle vitun pyörätietä!

Koska onhan mullakin oikeus!

Vihreät paskovat valitettavasti kaiken mihin koskevat, jopa pyöräilijöiden maineen tai pyöräilyn ylipäätänsä. Suorastaan ketuttaa näin-ei vihreänä pyöräilijänä, että pyöräilystä yritetään tehdä jotain suurta ideologista proggista ja sitä yritetään tuputtaa kaikille hankaloittamalla autoilua. Moni vihreä tuttu on tunnustanut myös oman tekopyhyytensä tässä, mutta niin vain silti vihaavat autoilua (paitsi kun he itse ovat kyseessä - tästä he ovat aivan täysin tietoisia, kuten moni muukin hommalainen on varmasti havainnut).

Joskus toivon, että liikennesuunnittelu päätyisi persujen käsiin - jos ei lakkaisi, niin ainakin vähenisi merkittävästi se pyöräilyn ja autoilun vastakkainasettelu.

ohkurin_narsi

Muistelen että takavuosina ainakin Helsingin liikennesuunnittelusta vastasi tyyppi millä ei ollut ajokorttia.

Kävin tossa hiljan poimimassa kaverin Ullanlinnasta autolla, se oli aika pelottavaa. Sähköpotkulautoja meni ihan siellä sun täällä, mistään liikennesäännöistä välittämättä. Ihan siis keskellä autotietä. Kun painoin jarrua katsoakseni tuleeko oikealta kadulta ketään, niin johan meni potkulauta vasemmalta suoraan ohi.



DuPont

Quote from: ohkurin_narsi on 01.10.2022, 03:33:46
Muistelen että takavuosina ainakin Helsingin liikennesuunnittelusta vastasi tyyppi millä ei ollut ajokorttia.

Kävin tossa hiljan poimimassa kaverin Ullanlinnasta autolla, se oli aika pelottavaa. Sähköpotkulautoja meni ihan siellä sun täällä, mistään liikennesäännöistä välittämättä. Ihan siis keskellä autotietä. Kun painoin jarrua katsoakseni tuleeko oikealta kadulta ketään, niin johan meni potkulauta vasemmalta suoraan ohi.
Vakuutus korvaa, nuo tekevät vain peltivaurioita.

ohkurin_narsi

Quote from: DuPont on 01.10.2022, 04:32:05
Vakuutus korvaa, nuo tekevät vain peltivaurioita.

Jaa-a, omavastuu kuitenkin joku 800 paremmassa autossa. Ei korvaa, tulee vaan vitusti naarmuja.


Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

HDRisto

Sähköpotkulauta on syytön vaikka turha ja typerä värkki onkin, sellaisen käyttäjät voisi kovalla kädellä uudelleenkouluttaa ja kovapäisimmät eliminoida, ainakin liikenteestä.

Eino P. Keravalta

Kallanilta hyvä puheenvuoro:

QuoteVihreät paskovat valitettavasti kaiken mihin koskevat, jopa pyöräilijöiden maineen tai pyöräilyn ylipäätänsä. Suorastaan ketuttaa näin-ei vihreänä pyöräilijänä, että pyöräilystä yritetään tehdä jotain suurta ideologista proggista ja sitä yritetään tuputtaa kaikille hankaloittamalla autoilua. Moni vihreä tuttu on tunnustanut myös oman tekopyhyytensä tässä, mutta niin vain silti vihaavat autoilua (paitsi kun he itse ovat kyseessä - tästä he ovat aivan täysin tietoisia, kuten moni muukin hommalainen on varmasti havainnut).

Joskus toivon, että liikennesuunnittelu päätyisi persujen käsiin - jos ei lakkaisi, niin ainakin vähenisi merkittävästi se pyöräilyn ja autoilun vastakkainasettelu.

Juuri näin. En minäkään vihaa tai vastusta pyöräilyä sinänsä, itsellänikin on kaksi fillaria. Mutta ensinnäkin, että pyöräilystä tehdään ideologia ja poliittinen kannanotto ja että sitä tuputetaan väkisin kaikille samalla kun autoilijoiden asemaa tahallaan hankaloitetaan kaiken aikaa ja vielä kaupanpäälle syyllistetään ihmisiä siitä, että heidän on pakko ajaa autolla, jotta saavat asiat hoidetuksi ja elämänsä järjestettyä tehokkaasti ja järkevästi.

Ei yhteiskunnan tehtävänä ole julistaa mitään poliittista ideologiaa tai syyllistää kansalaisia. Yhteiskunnan tehtävä on palvella kaikkia kansalaisia ja tukea kaikkia paikasta toiseen liikkumisen muotoja eikä noita liikkumisen muotoja saa keinotekoisesti asettaa vastakkain jonkun poliittisen ideologian vuoksi. Kyllä tässä maassa on tilaa niin jalankulkijoille, pyörille, busseille ja yksityisautoillekin jos vain halutaan ja suunnitellaan järkevästi ja toinen toistamme kunnioittaen.

PS: Pyöräily on kohta saanut jo niin vahvan ideologisen leiman, että kohta kehtaa pyöräillä enää vain jos pyörään on kiinnittänyt kyltin, jossa lukee: 'En ole kommunisti - pyöräilen vain koska olen kännissä enkä voi ajaa autoa.'
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jorma M.

Hupaisia uusia käytäntöjä.

Itse meinasin kuolla kun ekaa kertaa tutustuin skuuttiin. Ajoin pyörällä Stadissa jalkakäytävän pyöräkaistaa, vasemmalla puolella oli 50 cm päässä autokaista, ja takana ehkä 50 m päässä 50 km/h lasissa tuleva HSL:n dösä. Kun olin ylittämässä pyörätien virallisella jatkeella pikkutietä (missä kolmio), niin oikealta puskien takaa tuli äänetön ja nopea skuutti naamani edestä. Kuskina n. 35-vuotias Vihreiden äänestäjän näköinen kännisen oloinen soija. Kalju, aurinkolasit, hymy. Siis lujaa kolmion takaa suoraan mun edestä ja lähestyvän dösän edestä. Jos mulkku olisi tullut 3 sekuntia myöhemmin, niin olisin pyörineni lentänyt dösän eteen. Mutta kävi niin, että soija kuolemaa uhaten voitti kuoleman ja pääsi pois edestä (eikä edes hänestä katsottuna oikealta tullut autoja.)

Siitä lähtien olen (lähinnä autoa ajavana) kytännyt tilaisuutta päästä kohtaamaan seuraava vastaava skuuttaaja.

Tosin, provinssissa nykyään asuvana kohtaan lähinnä teinejä jotka vetävät pyörillä täysillä eteen jalankulkijain suojakäytävää pitkin. Tai teinejä jotka jopa ylittävät katuja vain kävelemällä autojen tielle vaikka ei suojatietä ole lähimaillakaan.

TikTok-maailma. Aion silti jatkaa ajelujani vanhaan malliin. Kunhan olen selvä ja noudatan liikennesääntöjä. Katotaan mitä tapahtuu. Välillä kun teinit meinaa kävellä auton alle, niin vielä ovat pysähtyneet kun jatkan ajamistani. Koska olen boomeri. Ja pysyn.

PS. Skuutit ovat tyypillinen demoralisoiva, rosvokapitalistinen keksintö. Ja kaupunkipyörät.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Titus

Quote from: Jorma M. on 01.10.2022, 12:48:41

Siitä lähtien olen (lähinnä autoa ajavana) kytännyt tilaisuutta päästä kohtaamaan seuraava vastaava skuuttaaja.


Yksi laillisen oloinen tapa aiheuttaa paskahalvauksia skoottiassholeille (ja ylikovaa ajaville pyöräilijöille) on kun käännyt esim oikealle suoja/pyörätien yli ja näkee jonkun tulevan skuutilla/pyörällä täysillä samansuuntaisesti käännyttävältä tieltä, niin hidasteleekin autolla siinä suojatien kohdalla sen verran, että nyt jo kääntyneen auton kylkeen törmääminen näyttää hyvin todennäköiseltä.

8)
that's a bingo!

Golimar

Kauniaisissa ei haluta monikulttia.

Quote

Kauniainen haluaa "rajat kiinni" – asiantuntija ylistää

Espoon syleilyssä sijaitseva Kauniainen tavoittelee alle prosentin vuosittaista väestönkasvua. Asiantuntijan mukaan tahti on pikkukaupungille järkevä.

Alle puolen tunnin junamatkan päässä Helsingistä sijaitsevassa Kauniaisten kunnassa halutaan hillitä väestönkasvua ja pitää kiinni vehreistä huvilatonteista.

Kauniaisen tuoreeseen strategiaan on väestötavoitteeksi kirjattu, että kaupungissa asuisi vuonna 2040 enintään 12 000 ihmistä. Vuoden 2021 lopulla Kauniaisen väkiluku oli noin 10 400 henkilöä. Kauniaisissa tavoitellaan 0,75 prosentin vuosittaista kasvua. Kasvua tarkastellaan viiden vuoden keskiarvolla.

– Kauniaisten väestönkasvu on ollut aika nopeaa viime vuosina, sanoo kaupunginjohtaja Christoffer Masar.

Vuonna 2020 Kauniaisten väkiluku kasvoi 3,9 prosenttia ja viime vuonnakin vielä kaksi prosenttia. Kasvu selittyy junaradan varteen rakennettujen kerrostalojen valmistumisella.

– Sekä kuntalaiset että päättäjät ovat päätyneet siihen, että kasvutahti on ollut liian nopeaa, Masar sanoo.

Hän kertoo asian puhuttaneen päättäjiä ja tulleen esiin kuntalaiskyselyissä. Kasvua halutaan maltillisemmaksi, jotta se ei "muuta liikaa Kauniaisten luonnetta".

X

Kauniaisten strategia saa konsulttiyritys MDI:n johtavalta asiantuntijalta Timo Arolta kehuja. Aro on aluekehityksen ja väestönkehityksen asiantuntija.

– Sijainniltaan optimaalisessa asemassa olevassa kasvavassa kunnassa, jollainen Kauniainenkin on, puolesta yhteen prosentin kasvutahti on monin tavoin aika optimaalinen, Aro sanoo.

Riittävän maltillinen kasvuvauhti mahdollistaa tulevaisuudensuunnittelun, jossa alueen palvelut ja infra pysyvät kyydissä. Lisäksi alueella pidempään asuneiden mieli ehtii sopeutua muutokseen. Se on viihtyvyyden kannalta tärkeää.

– Nopeassa vauhdissa alueen asukasrakenne tai asumisen profiili voi muuttua totuttuun verrattuna joidenkin mielestä liikaa, sanoo Aro.

Pahimmillaan nopea muutos aiheuttaa muutosvastarintaa eikä asuin- ja elinympäristöön haluta mitään totutusta poikkeavaa.

– Kauniaisilla on tietty profiili ja maine Suomen vauraimpana ja rikkaimpana asuinympäristönä. Ymmärrän, että he haluavat säilyttää sen ennallaan mahdollisimman pitkään.

X

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/514298f2-8e15-4b9a-9493-477672e6ad59

-PPT-

Kauniaisten päättäjät(RKP, Kokoomus) kuitenkin taatusti haluavat runsaasti rikastusta ympäryskuntiin ja muualle Suomeen mutta ei omille nurkille.

Tulee mieleen se tapaus Martha's Vineyard.

Titus

^^
Kauniaisten keskustassahan oli se luxusomakotitalo johon 5-6 matua majoitettiin "aikuistumaan" aivan tolkuttomalla vuokrasopimuksella.

Homman haku löytää tai ehkä ei koska on homman haku.

btw, tästä projektista ei ole sittemmin kuulunut halaistua sanaa, että miten meni esim naapureiden mielestä. Ellei tuo ylempi juurikin ole seurausta...

edit tästä:

Aihe: Kauniainen asuttaa "afgaanipojat" miljoonataloon!  (Luettu 65934 kertaa)
https://hommaforum.org/index.php/topic,117351.0.html

Talo vaikuttaisi olevan myynnissä, liekkö sisustus hädänalaisten jäljiltä...  :o

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kauniainen/16418123
that's a bingo!

Golimar

Quote

Vantaalla kaupan kuusi purkukuntoista kerrostaloa: "Tarjolla on todellinen täyskäsi", markkinoi myyjä

X

Opiskelijoiden tuntemat talot omistavan Hoasin toimitusjohtaja Matti Tarhio kertoo, että kauppojen jälkeen tarkoitus on rakentaa opiskelija-asuntoja muualle päin Vantaata.

X

Tarhion mielestä Vantaan kaupungin kaavoituksesta voisi löytyä niin paljon joustoa, että vanhat kerrostalot puretaan. Tilalle voisi rakentaa omistusasuntoja tai asumisoikeusasuntoja.

"Vantaa haluaa lisätä Koivukylän houkuttelevuutta asuinalueena", Tarhio perustelee.

X

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vantaalla-kaupan-kuusi-purkukuntoista-kerrostaloa-tarjolla-on-todellinen-tayskasi-markkinoi-myyja/9c16ce86-5fa2-4681-acee-92f3bf55478d

Siili

Quote from: Golimar on 10.10.2022, 12:51:06
Quote
"Vantaa haluaa lisätä Koivukylän houkuttelevuutta asuinalueena", Tarhio perustelee.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vantaalla-kaupan-kuusi-purkukuntoista-kerrostaloa-tarjolla-on-todellinen-tayskasi-markkinoi-myyja/9c16ce86-5fa2-4681-acee-92f3bf55478d

Rasinkatu on itse asiassa Havukoskea.  Havukosken vieraskielisten osuus lähenee 50%, joten sen ghettoutumista on melko mahdotonta estää millään asutuspoliittisilla toimilla.  Keskiluokkaiset kantisperheet eivät takuulla muuta sinne.

Outo olio

^Aiheeseen jossakin määrin liittyen lisään tähän vielä maininnan parista aikaisemmasta tapauksesta, jotka kyllä haittasivat ja haittaavat alueen houkuttelevuutta asuinalueena, varsinkin lapsiperheiden näkökulmasta. Pari vuotta sitten tämmöinen meno paikallisella ala-asteella ja yläasteella. ???

14-vuotias poika hakattiin tajuttomaksi koulun pihalla Vantaalla – henkilökunta ei soittanut ambulanssia tai poliisia (uutinen 28.9.2020, tapahtui 11.9.2020)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80ba79eb-28fc-4d41-ac85-cc94acce279e

2020-09-15 Väkivaltaa Vantaan kouluissa – Kytöpuiston koulun oppilas sairaalaan
https://hommaforum.org/index.php?topic=131258.0
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Lalli IsoTalo

Tässä tilastoja, sisältää myös kantisten sikailut. Pasilan suunnalla erityisesti ollut kasvua, liekö sillä uudella ostohelvetillä jotain vaikutusta? Väritin sinisellä isoimmat nousijat ja turvallisimmat alueet.

Lähde: Tässä ovat Helsingin väkivaltaisimmat asuinalueet
Helsingin poliisin mukaan kaupungin vaarallisimmat alueetkin ovat varsin turvallisia.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/9858bd7f-be87-430f-a5cd-832e12d941dd?fbclid=IwAR3ATRGYGpObHO5pQ4xtOs5eSlysFwRyJFePwJy7gKuTWXwS82DQ80MBfC0
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Fiftari

QuoteTätä on Suomessa yleistyvä vihamielinen arkkitehtuuri

Vihamielisellä arkkitehtuurilla yritetään vaikeuttaa esimerkiksi humalaisten tai kodittomien oleskelemista julkisella paikalla.

Oletko koskaan kiinnittänyt huomiota esimerkiksi siihen, että jotkut puistonpenkit ovat yhden istuttavia tai joillain bussipysäkeillä penkki on korvattu nojattavalla kaiteella?

Tällaista arkkitehtuuria kutsutaan nimellä vihamielinen arkkitehtuuri. Englanniksi termiä kutsutaan nimellä hostile architecture. Se tarkoittaa kaupunkisuunnittelua, jonka tarkoituksena on estää ja rajoittaa julkisissa tiloissa olemista.

XXX

Vihamielinen arkkitehtuuri kohdistuu usein ihmisryhmiin, joiden toimintaa halutaan rajoittaa julkisilla paikoilla. Esimerkiksi skeittaamista rajoitetaan julkisilla paikoilla usein lisäämällä kaiteisiin tai tasoihin erilaisia esteitä.

Arkkitehti ja Tampereen yliopiston tutkija Eero Okkonen sanoo, että vihamielinen arkkitehtuuri on erityisen yleistä ja aggressiivisempaa suurkaupungeissa, mutta sitä on näkyvissä myös Suomessa.

XXX

Pääesimerkkejä ovat esimerkiksi sellaiset puistonpenkit, joissa kaide on aseteltu niin, ettei niissä voida maata tai nukkua, Okkonen sanoo.

Okkosen mielestä julkisella paikalla nukkuvan oletetaan useimmiten olevan joko humalassa tai koditon, mikä nähdään ongelmallisena.

Hän sanoo, että Suomessa ei juurikaan nähdä nukkuvia ihmisiä julkisella paikalla. Okkonen vertaa asiassa Suomea esimerkiksi Japaniin, jossa voi olla täysin tavallista ottaa nokoset vaikkapa puistossa työpäivän jälkeen.

XXX

Vihamielisen arkkitehtuurin yksi puoli on se, että se vaikutukset ulottuvat myös esimerkiksi liikuntavammaisiin, vanhuksiin tai myös isompikokoisiin ihmisiin.

Okkonen sanoo, että tämä ei todennäköisesti ole ollut vihamielisen arkkitehtuurin alkuperäinen tarkoitus, mutta lieveilmiötä ei välttämättä ole huomioitu arkkitehtuuria toteuttaessa.
Iltalehti
[tweet]1393539067187507203[/tweet]
[tweet]1456235820080304131[/tweet]

Onko autoilijoihin kohdistetut parkkipaikkojen vähenemiset vihamielistä arkkitehtuuria kun se kohdistuu autoilevaan kansanosaan?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Eino P. Keravalta

Fiftari:

QuoteOnko autoilijoihin kohdistetut parkkipaikkojen vähenemiset vihamielistä arkkitehtuuria kun se kohdistuu autoilevaan kansanosaan?

Kyllä on ja vielä ehdottomasti laajimmassa mittakaavassa toteutettu ja ylivoimaisesti suurimmat yhteiskunnalliset haitat aiheuttava viha-arkkitehtuurin laji.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

l'uomo normale

Olihan nuo puistonpenkit vähän tekopyhiä. Ihmeen kauan kesti ennen kuin niitä alettiin
Suomessa päivitellä. Helpottaaa vanhuksia, että on kaiteita mistä ottaa kiinni, mutta onhan ne toisaalta tehty enimmäkseen myös estämään häirikköaineksen kokoontumista ja makoilua.

Tietty kun ihmiset on siedätetty mamuihin, rappionarkomaaneihin ja tiheisiin uusiin asuinrakennuskohteisiin, niin ihmisten on aika sisäistää, että se ettei haluaisi mölyävää sekakäyttäjäsakkia aikaansa viettämään muutaman kymmenen metrin päähän asunnostaan on vihaa.

Luultavasti vihapenkit otetaan ennemmin tai myöhemmin pois puistoista, mutta niitä ei vastaavassa määrin korvata deeguyhteisöllisyyspenkeillä vaan istumaan haluavat saavat tyytyä maassa istuskeluun.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Eino P. Keravalta

Tuomitsen ilman valitusoikeutta viha-arkkitehtuurin!

Se on vain kömpelö yritys ajaa haitta-aines hittoon sen sijaan, että kaduilla partioiva passipoliisi palautettaisiin.

Kansalaisilla pitää olla oikeus käyttää mukavia penkkejä kaikkialla julkisella alueella. Voi vaikka pötköttää saatana, jos siltä tuntuu. Mutta jos haitta-aines alkaa noilla penkeillä notkua, sen vuoksi meillä pitäisi olla poliisi, oli ennenkin. Joten jalkautuvat passipoliisit haravoimaan kaupunkia. Kaiken muun hyvän ohella voisivat vähän pamputtaa hippejä ja muita vihatyyppejä, jotka haluavat romuttaa kaiken sivistyksen ja inhimillisen yhteiskunnan vain itseään ja alhaisia tarpeitaan ajatellen.

Nykyisin poliisi vain pieree Mersussa pamppu taskussa. Ei siinä mitään aikaan saada, resurssien tuhlausta. Jos samat kytät laitetaan partiolle kävelemään ja pampulla kusipäitä huitomaan, saadaan jotain vastinettakin verorahoille ja parempi yhteiskunta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.10.2022, 20:35:03
Nykyisin poliisi vain pieree Mersussa pamppu taskussa. Ei siinä mitään aikaan saada, resurssien tuhlausta. Jos samat kytät laitetaan partiolle kävelemään ja pampulla kusipäitä huitomaan, saadaan jotain vastinettakin verorahoille ja parempi yhteiskunta.

Eppu Normaali - Poliisi pamputtaa taas
https://www.youtube.com/watch?v=tV7oTSGTNcY

Poliisi ajaa sinisellä autolla, uaa, sinisellä autolla
Poliisilla on pillit katolla, uaa, pillit katolla
Poliisi pamputtaa kumisella pampulla, uaa, kumisella pampulla
Poliisi uhkaa ihmisiä putkalla, uaa, ihmisiä putkalla

On mukavaa ajaa sinisellä autolla, uaa, sinisellä autolla
Mukavaa pamputtaa kumisella pampulla, uaa, kumisella pampulla

Systeemin vartija se poliisin on työ
Poliisi hippejä pampulla lyö

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Outo olio

Itä-Pasila ei ole vielä riittävän tiivis. ???

QuoteItä-Pasilan asukas mittasi laserilla, miten lähelle uutta taloa sovitetaan – Tulos kauhistutti

Sami Takala HS
21.10. 2:00 | Päivitetty 21.10. 6:34

Helsingin kaupunki kaavailee kolmen asuin- ja toimistotalon purkamista massiivisten kerrostalojen tieltä Itä-Pasilassa.

--

Suunnitelmien mukaan tilalle rakennetaan kuusi uutta rakennusta, joista kahdessa olisi 18 kerrosta ja neljässä 8–9 kerrosta.

--

Kaupungin tavoitteena on liki kolminkertaistaa asukkaiden määrä koko Pasilassa vuoteen 2040 mennessä vuoden 2019 tasosta. Silloin asukkaita tulisi olemaan yhteensä noin 30 000.

--

Rajaniemi on mitannut laserilla etäisyyden mahdolliseen uudisrakennukseen. Se uhkaa nousta niin lähelle, että tuleva naapuri näkee hänen koko asuntonsa läpi.

Yksityisyyden menettämisen lisäksi Rajaniemi pelkää, että Itä-Pasilan luonne saa ison kolauksen ja vastaisuudessa samantyyppiset muutokset yleistyvät uusissa muutoshankkeissa muissa kortteleissa.

"Se voi käynnistää kehityksen, joka tuhoaa Pasilan alkuperäisen idean."

--

Toisin sanoen Itä-Pasilan vanhat korttelit on suunniteltu niin, että asuntojen ikkunat eivät ole lähellä toisiaan. Nykyiset korkeat pistetalot ovat etäällä matalammista taloista.

--

"Tässä [suunnitelmassa] on maksimoitu kerrosala, mutta asumisviihtyvyyden kannalta ei ole ylletty edes minimitavoitteisiin, joita kehittämisperiaatteissa linjataan. Ennakkotapauksena ei lupaa hyvää, jos periaatteilla voidaan näin pyyhkiä lattiaa", Kummala sanoo.

--

"Aikaisemmin kaavoitus on toteuttanut tällaisten alueiden kehittämisperiaatteita niin, että niissä on inventointi- ja arvottamisosuus mukana. Tässä tällaista tietotyötä ei ole tehty oikeastaan ollenkaan."

Inventointi tarkoittaa sitä, että alueet käydään perusteellisesti läpi ja alueilta kartoitetaan säilytettäviä ominaispiirteitä.

--

Lindqvist muistuttaa siitä, että purkaminen on peruuttamaton toimenpide eikä yksikään nyt purku-uhan alla olevista rakennuksista ole purkukuntoinen ikänsä tai kuntonsa puolesta.

"Kaikilla on käyttöikää vielä jäljellä."

--

"Kaavahankkeen myötä tämä kohta Itä-Pasilasta muuttuisi huomattavasti kaupunkimaisemmaksi. Muutos vaikuttaa esimerkiksi näkymiin asunnoista, ja vastustus on sen vuoksi hyvin ymmärrettävää", de Vocht sanoo.

--

De Vocht huomauttaa, että tonttien kaavoittaminen täydennysrakentamiseen ei ole lähtenyt kaupungin vaan kiinteistöjen omistajien aloitteesta.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009139592.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Melbac

Miten muka itä-pasila voisi saada vielä huonomman maineen?.Uudemmat talot taitaisi vaan parantaa sen mainetta.:D

Nikolas

Quote from: Outo olio on 22.10.2022, 17:04:39

Itä-Pasila ei ole vielä riittävän tiivis. ???


Ihmisethän saattaisivat vaikka viihtyä väljästi rakennetussa kaupungissa, joten eipä kai siinä voi muuta kuin rakentaa lisää.