News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Kallan

Quote from: qwerty on 17.03.2021, 15:22:12
40 000 :D

Heittämällä täyteen jo tänään :) Toivottavasti tahti sen kun kiihtyy. Edelliseen kymppiin meni noin 4 tuntia. Vikaan sitten 3?

Reilu 42 000 kannattajaa aloitteella. Bueno.

qwerty

50 000 8)

Vika kymppi alta kolmessa tunnissa :) Yhteensä vähän yli 25 tuntia.

Seuraavaksi sitten ennätyksen kimppuun. Joka on vuodelta 2013, koskien avioliittolakia 166 851 (netin kautta 156 234)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

60 000 :)

Ei mennyt tuohonkaan kymppiin kuin kolmisen tuntia :D
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

l'uomo normale

Veturinkuljettajien lakko pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Tiedotusvälineet eivät raportoi suurista ruuhkista eivätkä varsinkaan mistään kaaoksesta. Jompaa kumpaa julkisesta liikenteestä voisi supistaa helposti, raideliikennettä tai bussiliikennettä. Ihmiset alkavat tottua näihin työnseisauksiin, kun niitä on vuosikymmenestä toiseen työehtojen heikentämisen takia.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Titus

Toimittaja päivystää tyhjällä rautatieasemalla, ja kertoo, ettei ole ruuhkia  ;D


Tässä juuri rempatun Hämeentien äärellä kun asustelen, niin pari huomiota:

-kun tulee lunta enempi kerralla, niin koko tie tukossa, yleensä ensin viidennen linjan risteyksen kohdalla.

-lumiaurat vetelee kapeaa ränniä kiveyksiä pitkin ja asfaltin ja kiveyksen palasia jalkakäytävillä (ilmeisesti ajoradan korkeutta tullaan kasvattamaan kesällä?)

-oikealle kääntyvissä risteyksissä palaa vihreä valo jalakulkijoille: oikealle kääntyvä auto mahtuu odottamaan jalankulkijoiden suoriutumista vain tukkimalla koko kaistan.

-tyhjien liiketilojen määrä on mututuntumalla kasvanut ja lopetusmyyntejä ikkunoissa, ohi mennessä harvassa liikkeessä asiakkaita.

-pyöräilijät ja jalankulkijat loistavat poissaolollaan. en tosin ihmettele koska Hämeentie on irrallinen pätkä pyörätietä joka vie Kurvista Ympyrätalolle, muttei jatku kummastakaan suunnasta samanlaisena pyöräilyväylänä. rantatietä pääsee edelleen helpommin eikä tarvitse polkea ylämäkeen päästäkseen Kurvin kautta Ympyrätalolle.

-Neljännen linjan Hämeentien pää on muodostunut melkoiseksi sumpuksi koska on ainoita parkkipaikkoja josta pääsee kadun toisella puolella oleviin etnoliikkeisiin ja Lidliin.

Vaikea sanoa, että mikään asia on varsinaisesti parantunut (liikenteen kannalta) tämän rempan yhteydessä.

btw raitiovaunujen kolina kuuluu kovemmin kuin aiemmin ? olisi mielenkiintoista saada tästä dataa (ennen remppaa äänien ja saasteiden voimakkuuksia mitattiin pitkään ja hartaasti)

that's a bingo!

Supernuiva

^Liiketilat saadaan täyteen, jos virheät saavat tahtonsa läpi ns. Hollannin mallista. (Tietänette varmaankin mitä noissa liiketiloissa silloin myytäisiin tai touhuttaisiin?)

Muistan Impiwaaran vuosilta varoituksen matkaesitteestä, jossa kerrottiin etteivät Hollannin kaikki kahvilat ole oikeasti kahviloita, vaan ne ovat "kahviloita". Valitettavasti en enää muista ulkoa mitä kiertoilmausta oli käytetty. Mietin vain tuolloin, että ymmärtävätköhän ihan kaikki mitä matkatoimisto halusi sanoa "mummoille".

Eikä loppuunmyyntien kausi ole vielä edes alkanut kunnolla, kunhan talous ottaa jostain mustasta joutsenesta uutta alamäkeä, niin kyyti on vieläkin kylmempää kuin nyt.

Titus

Quote from: Supernuiva on 18.03.2021, 16:09:12
(Tietänette varmaankin mitä noissa liiketiloissa silloin myytäisiin tai touhuttaisiin?)

niin, onhan siellä jo pari tupakkakauppaa (en tiedä "tarjonnasta") ja ainakin yksi vaperoom.

8)
that's a bingo!

l'uomo normale

Quote from: Titus on 18.03.2021, 16:56:55
Quote from: Supernuiva on 18.03.2021, 16:09:12
(Tietänette varmaankin mitä noissa liiketiloissa silloin myytäisiin tai touhuttaisiin?)

niin, onhan siellä jo pari tupakkakauppaa (en tiedä "tarjonnasta") ja ainakin yksi vaperoom.

8)

Tupakkakaupan ovat keskittyneet bongihin nykyään. Niitä saa esitellä näyteikkunan kautta kadulle toisin kuin itse tupakkatuotteita.

Kun ohi kävelin, busseissa ei näyttänyt olevan ruuhkaa, sen sijaan jalkakäytävillä riitti kulkijoita. Nykyiset isot bussit voisi suurimmaksi osaksi korvata tavallisten bussien ja pienten palvelulinjabussien välimuodoilla, mitä olen Euroopassa nähnyt. Ihan joka korttelia niiden ei palvelubussien tapaan tarvitsisi kiertää, mutta niillä olisi helpompi operoida esikaupunkien kiemuraisiksi suunnitelluilla kaduilla. Maahanmuuttajillekin riittäisi töitä nykyiseen tapaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kallan

Quote
Helsingistä löytyy museo, jossa ei juuri kukaan käy ja jonka sijaintia moni ei edes tiedä: Nyt Arkkitehtuuri­museon uusi johtaja kertoo, kuinka kurssi käännetään

...

NIIN, uusi museo: työpöydällä on heti alkuun ollut isoja asioita. Arkkitehtuurimuseon strategiaa on viimeistelty samalla, kun suunnitellaan täyttä päätä jo uutta arkkitehtuuri- ja designmuseota, joka noussee Etelärantaan 2020-luvun toisella puoliskolla.

...

Lähde: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007878685.html


Ilmeisesti Guggenheimin projektin epäonnistuminen ei ole unohtunut tietyiltä tahoilta, kun Arkkitehtuuri- ja designmuseota yritetään saada Etelärantaan epätoivon vimmalla. Sisältääköhän uusi designmuseon kuitenkin sitten salakavalasti osia Guggenheimista?

Titus

^
Lisäksi meillä on myös Designmuseo: https://www.designmuseum.fi/fi/

Olen kerran ollut tuolla erään näyttelyn kutsutilaisuudessa ja se onkin ainoa kerta, kun siellä on ollut enempi ihmisiä lisäkseni (oli ilmaista viinaa). Viimeksi kävin katsomassa syksyllä maaperänäyttelyn ja sitä ennen... öööhh... kymmenisen vuotta sitten...

Joku voisi olettaa, että esim kahden ym museon tilat olisivat käymässä pieniksi väenpaljouden takia ja siksi tarvitaan uudet tilat, mutta tämä ei tosiaan asian laita ole.
that's a bingo!

Supernuiva

Quote from: Kallan on 24.03.2021, 15:06:45
Ilmeisesti Guggenheimin projektin epäonnistuminen ei ole unohtunut tietyiltä tahoilta, kun Arkkitehtuuri- ja designmuseota yritetään saada Etelärantaan epätoivon vimmalla. Sisältääköhän uusi designmuseon kuitenkin sitten salakavalasti osia Guggenheimista?

Sisältää, koska niin moni haluaa Guggenheimin Helsinkiin.

Kallan

Quote from: Supernuiva on 24.03.2021, 15:21:28
Quote from: Kallan on 24.03.2021, 15:06:45
Ilmeisesti Guggenheimin projektin epäonnistuminen ei ole unohtunut tietyiltä tahoilta, kun Arkkitehtuuri- ja designmuseota yritetään saada Etelärantaan epätoivon vimmalla. Sisältääköhän uusi designmuseon kuitenkin sitten salakavalasti osia Guggenheimista?

Sisältää, koska niin moni haluaa Guggenheimin Helsinkiin.

Sitä tässä pelkäsinkin veronmaksajana.

Kallan

Arkkitehtuuri- ja designmuseota ajetaan tosiaan sammutetuin valoin Etelärantaan. Maksajaa ei tarvitse tälle lystille varmaan arvata.

Quote6.1.1 Toiminnot
Alueelle tavoitellaan kansainvälistä huipputasoa edustavaa arkkitehtuuri- ja designmuseokokonaisuutta. Museorakennus tai vastaava kulttuurirakennus toteutetaan uudisrakennuksena
osana suunnittelualueen laajempaa kehittämistä. Museo sijoittuu Makasiinirantaan alueen pohjoisimmaksi uudisrakennukseksi. Museon kokoluokka on alustavasti enintään noin 9000 m² (nettoala). Museon toteutuksesta päätetään myöhemmin erikseen. Museo tulee olla itsenäisesti toteutettavissa museohankkeen päättämässä aikataulussa. Museon rakentamisesta järjestetään erillinen arkkitehtuurikilpailu.
Alueelle on lisäksi mahdollista suunnitella museotoimintaa tukevaa kulttuuri-, palvelu-,
liike- ja muuta toimitilarakentamista (mm. hotelli mahdollinen). Tavoitteena on toiminnallinen
monipuolisuus. Asumista ei sallita.

Lähde: https://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunkiymparistolautakunta/Suomi/Esitys/2021/Kymp_2021-03-30_Kylk_11_El/CF977659-40E1-C97F-B90E-786841800000/Liite.pdf


l'uomo normale

QuoteOstamme uusia tontteja ja purkukuntoisia kiinteistöjä rakennushankkeillemme
Omistatko tontin tai purkukuntoisen kiinteistön kuntakeskuksessa tai kaupunkialueella vailla käyttöä? Tarjoa sitä meille. Haemme tontteja rivi- ja kerrostalorakentamiseen, uusille palvelutiloille, kuten päiväkodeille ja hoivakiinteistöille sekä toimitilarakentamiseen. Meitä kiinnostavat tontit, joille voi rakentaa heti tai myöhemmin.

https://lapti.fi/kiinteistokehitys/ostamme-tontteja/?utm_source=facebook&utm_medium=display&utm_campaign=myytonttisi1-2021&utm_content=kuvamainos&fbclid=IwAR3UH4pmeNQgI9JlBbJw95WOrfNpCzy-MN3wJ6mpCE3oLkEEcW3cd_gghIw

Facessa tuli vastaan. Bisnes pyörii, mutta kauanko rahat riittävät? Kuin kultaisella 80-luvulla, silloin se oli lapsellisella tavalla viattomampaa, nyt hurjempaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

no future

Quote from: Supernuiva on 24.03.2021, 15:21:28
Quote from: Kallan on 24.03.2021, 15:06:45
Ilmeisesti Guggenheimin projektin epäonnistuminen ei ole unohtunut tietyiltä tahoilta, kun Arkkitehtuuri- ja designmuseota yritetään saada Etelärantaan epätoivon vimmalla. Sisältääköhän uusi designmuseon kuitenkin sitten salakavalasti osia Guggenheimista?

Sisältää, koska niin moni haluaa Guggenheimin Helsinkiin.
Ainakin New Yorkin Guggenheim on ihan puhdas taidemuseo, vaihtuvat näyttelyt toki voivat olla mitä vaan. Mutta arkkitehtuuria ja designia siellä edusti lähinnä rakennus itsessään.

Titus


Miksi harvaanasuttuun Suomeen suunnitellaan rakennettavaksi kalliita ja epäekologisia tekosaaria?
QuoteKotimaa 08:00
Tekosaaria suunnitellaan Tampereelle ja Espooseen. Helsinkiinkin sellaista on väläytelty. Miksi tuhansien järvien maahan pitää luoda lisää rantaviivaa?

Suomessa on tällä hetkellä meneillään kaksi tekosaarihanketta, joiden on tarkoitus edetä lähivuosina rakennusvaiheeseen. Tampereella valmistellaan saaren rakentamista Näsijärveen, osaksi tulevaa Hiedanrannan kaupunginosaa. Espoossa tekosaarien on määrä kohota Finnoon satama-alueen edustalle. Myös Helsinki–Tallinna -tunnelihankkeen osana on väläytetty mahdollisia tekosaaria molempien kaupunkien edustalle.

Onko tekosaarista tulossa tulevaisuuden rakentamisen suuri villitys ja Suomesta seuraava Dubai, tekosaarien luvattu maa?

"Minusta se vaikuttaa melko kaukaa haetulta", Asuntomessujen projektijohtaja Timo Koskinen sanoo.

Hänen mukaansa tekosaaria rakennetaan maailmalla yleensä kahdesta syystä. Joko alueella on pulaa rakennuskelpoisesta maasta tai sitten rantaviivaa tahdotaan tehdä lisää.

Suomessa ei luulisi kuitenkaan olevan pulaa kummastakaan. Tuhansien järvien maassa veden äärelle on helppo päästä ja rakennuskelpoista maa-aluetta riittää.

Koskinen arvelee, että tekosaaria tullaan näkemään lähinnä kaikkein tiiviimmin rakennetuilla kaupunkialueilla. Seutukaupunkien vetovoimatekijäksi niistä tuskin on.

Saaret eivät ole ainoa tapa lisätä rakennusmaata tai rantaviivan pituutta. Koskinen huomauttaa, että rantojen täyttäminen ja tekosaarten rakentaminen ovat kaksi eri asiaa. Rantaviivan muokkaus täyttömaalla on aluerakentamisessa melko tavallinen toimenpide.

Esimerkiksi Tampereella Näsijärven kaupunginpuoleista rantaa on täytetty niin paljon, että alkuperäistä, luonnonmukaista rantaviivaa on jäljellä enää yhdessä kohdassa.

Sen sijaan kokonaisen uuden saaren rakentaminen on huomattavasti suurempi urakka. Koskisen mukaan siihen ryhtymistä kannattaa yleensä harkita vain, jos maata on valmiiksi käytettävissä paljon esimerkiksi ison rakennushankkeen seurauksena.

koko pitkä juttu:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.1354383

that's a bingo!

Titus


Päätoimittaja Heli Koivuniemi: "Kaupunkipyöräilyn edut kiistattomia ilmastonmuutoksen hillinnässä"

Quote– Ilmastomuutoksen hillinnässä ja kestävän kehityksen edistämisessä kaupunkipyöräilyn edut ovat kiistattomia, sanoo Länsiväylän päätoimittaja Heli Koivuniemi.

Koivuniemi ottaa aiheeseen kantaa tuoreessa pääkirjoituksessaan. Vaikka kaupunkipyöräpalvelu on kaupungille kuluerä, se tukee tavoitetta kaksinkertaistaa pyöräily vuoteen 2024 mennessä, Koivuniemi kirjoittaa. Pandemia vei käyttäjiä myös kaupunkipyöriltä, mutta niiden suosio on siitä huolimatta suuri.

– Monen yrityksen sietäisi kadehtia kaupunkipyörien saamaa NPS-lukua eli palvelun suositteluarvoa. Vuonna 2020 sekä Espoossa että Helsingissä palvelua käyttäneiden antama luku oli 55, mitä voidaan pitää erinomaisena, kun asteikko on -100 ja 100 välillä, Koivuniemi huomauttaa.

Kaupunkipyörien kausi pyörähtää jälleen käyntiin Espoossa ja Helsingissä.

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4087681

Pääkirjoitus: Kaupunkipyörät piristävät katukuvaa
https://www.lansivayla.fi/paakirjoitus-mielipide/4085890

Jännää tämä kiistattomuus kun se vaan voidaan todeta, että NIH: kiistatonta.

:silakka:
that's a bingo!

Murkula

Tosiaan voisi itsekkin vielä todeta, että kaikesta kriittisyydestäni huolimatta, olen itsekkin sillä kannalla että kaupunkipyöräily on hyvä ja kannatettava asia. Niin monissa tapauksissa se on positiivinen ja järkevä vaihtoehto, joka vähentää myös autoliikennettä ja täten parantaa myös sen sujuvuutta.

Se tässä vain on, että meidän päättäjämme ovat erikseen valinneet sellaisia tapoja, jossa näinkin hyvä, toimiva ja pitkin maailmaa testattu asia, saadaan oikein erikseen vääristettyä perverssioksi itsestään, jossa sillä saadaan aikaan pelkkää haittaa, monesti myös pyöräilijöille itselleen.


Jos otetaan vaikka tämä pyöräkaistamalli, niin kuka tahansa voi sanoa että se todellakin on ollut toimiva malli vaikkapa New Yorkissa, jossa tyyliin 6-10 kaistasta kahden kaistan uhraaminen pyöräilylle, parkkiin yrittämiselle ja kääntymiselle on vain sujuvoittanut liikennettä. Mikä ei sinänsä edes yllätä.

Vaan kun nämä torvelot alkavat täälläpäin leikkaamaan kaistaluvun neljästä/kuudesta kahteen, oli se sitten pöyräilylle, ratikalle tai molemmille, sekä siten ihmettelevät kun koko liikenne on tukossa, niin on varsin käsittämätöntä, miten vajaavaisella ymmärryksellä tätä tehdään.

Samaan aikaan kun muualla tehdään kävely/pyöräsiltoja/tunneleita, sekä säästetään valtavasti rahaa, parantaen samaan aikaan liikkuvuutta kannustaen pyöräilyyn, niin ei täällä missään nimessä. Täällä raha käytetään siihen, että tiet rempataan huonommiksi yleensä suuremmilla kustannuksilla, sekä yritetään pakottaa pyöräilemään.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Lalli IsoTalo

Tutut muusikot valittavat FB:ssä, että jokeriraiteen lähistöllä asuminen on sietämätöntä JATKUVAN melusaasteen vuoksi, joka alkaa aamuseitsemältä. Asfalttia jyrsitään, siltoja paalutetaan, kallioita räjäytellään. Rata valmistuu kuulemma 2024.

Poismuuttamisia harkitaan vakavasti, koska mikään virasto ei tee asialle mitään. Ja mitäpä sille voisi tehdä? Tämä on totaalisen idioottimaista puuhaa, rakentaa junarata linjan 550 tilalle, joka ei enää toimi kuten ennen. Mutta koska virheiden mielestä raideliikennettä sen pitää olla, niin alueen asukkaat opetelkoon uimaan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Jorma M.


^^
ja
^^^^^

Tekosaaret ja Raide-Jokerit (ja lokkisaaret ja ratikkasillat ja kaupunkibulevardit jne) ovat Kansallisen Kokoomuspuolueen mahdollistamia asioita. Eli ne kaikki ottavat pieni- ja keskituloisilta ja siirtävät "yritys- ja sidosryhmien" taskuun huumaavia rahamääriä. Samalla periaatteella julkiset rakennukset ovat rumia, kalliita, epäkäytännöllisiä ja vaativat hirvittävästi korjauksia.

Ja: paiitsi että paikkoja muutetaan suunnattomilla rahoilla paskaksi, luodaan myös tilanne missä paskasta ja paskuudesta johtuvien ongelmien ja pahoinvoinnin korjaamiseen ja laastaroimiseen tarvitaan jälleen lisää ... ööö ... "yritys- ja sidosryhmiä".

Se puolestaan, että yllä mainittua paskaa kannattaa myös debiili ja fanaattinen viherstalinismi, ei tee Kokoomuksen pahuudesta pienempää. Kokkarit tekevät tahallaan ja kyynisesti, punavihreät hulluuttaan.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

foobar

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.03.2021, 14:43:59
Tutut muusikot valittavat FB:ssä, että jokeriraiteen lähistöllä asuminen on sietämätöntä JATKUVAN melusaasteen vuoksi, joka alkaa aamuseitsemältä. Asfalttia jyrsitään, siltoja paalutetaan, kallioita räjäytellään. Rata valmistuu kuulemma 2024.

Poismuuttamisia harkitaan vakavasti, koska mikään virasto ei tee asialle mitään. Ja mitäpä sille voisi tehdä? Tämä on totaalisen idioottimaista puuhaa, rakentaa junarata linjan 550 tilalle, joka ei enää toimi kuten ennen. Mutta koska virheiden mielestä raideliikennettä sen pitää olla, niin alueen asukkaat opetelkoon uimaan.

Ei tuon niille muusikoille pitäisi olla tullut yllätyksenä. Tämä on vähän kuin eräät paikalliset jotka valittavat lehdissä siitä kuinka "kauniita" puita kaadetaan heidän ympäristöstään (ei siis raide-Jokerin vuoksi vaan muuten). Kun heille kertoo että puiden kaataminen perustuu suunnitelmaan joka on laadittu 2018 ja silloin siihen on voinut antaa aivan hyvin palautetta ennen hyväksyntää, on vastineena pelkkää hiljaisuutta.

Yleensä tällaisten asioiden suhteen reagointiaikaa esim. muuttamisen suhteen on useita vuosia siitä kun yksityiskohdat on enemmän tai vähemmän lyöty lukkoon. Oma syy jos ei ole tajunnut että käytännössä junaradan rakentaminen ikkunan alta aiheuttaa pitkäaikaista melua.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Titus

^^ aivan

^ on paljon ihmisiä joille junaradan rakentaminen ikkunan alle tulee yllätyksenä. Ågelissa taisi parilta yllättyneeltä lähteä kämppä alta kun niitä ruvetaan purkamaan radan alta pois.
that's a bingo!

Siili

Mielenkiintoinen ilmiö Ruotsista:  sillan rakentaminen alentaa asuntojen hintoja.

https://samnytt.se/panikforsaljning-av-bostadsratter-i-ursvik-nar-bron-till-rinkeby-byggs/

Eli moottoritien erottamien Rinkebyn ja Ursvikin välille rakennetaan moottoritien ylittävä silta autoille ja kevyelle liikenteelle.  Keskeneräinen silta näkyy alla linkitetyssä kuvassa vasemmassa reunassa.  Kuvan perusteella itäinen Ursvik on pientalovaltaista, kun taas Rinkebytä ja uutta siltaa lähinnä oleva osa on kerrostaloalue:

https://www.google.com/maps/place/Rinkeby,+Tukholma,+Ruotsi/@59.373838,17.9421035,1395a,35y,39.1t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465f9e5ec8daecd5:0x7665163b45fb5b2f!8m2!3d59.388791!4d17.9278537

Kaupungin edustajan mielestä silta antaa uusia mahdollisuuksia yhteistyölle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle:

QuotePå Sundbybergs stad säger Linda Elmqvist, strateg för social hållbarhet, att den nya bron är tänkt att länka ihop stadsdelarna och ge nya möjligheter till samspel och sociala möten.

Samnytt sanoo haastatelleensa asunnonvälittäjää, joka ei ole yhtä varma positiivisesta lopputuloksesta ja kertoo asuntojen myynnin takkuilleen sillan rakentamisen toteuduttua.  Kuulemma joku asuntonsa myynyt on jo ottanut takkiin 200 000 kruunua:

QuoteDet erbjudna samspelet är dock inte något som lockar bostadsköpare, vittnar en mäklare som inte vill skylta med sitt namn om.

– Det har varit ganska svårsålt i Ursvik. Man får ha många visningar och det blir ofta "accepterat pris", lägre än i annonsen. Den senaste gick för 200 000 kronor under vad säljaren själv betalade för ett år sedan, säger han.

Saa nähdä, missä vaiheessa segregaatio Suomessa aiheuttaa sen, että infran parantaminen alentaa asuntojen hintoja.

Melbac

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.03.2021, 14:43:59
Tutut muusikot valittavat FB:ssä, että jokeriraiteen lähistöllä asuminen on sietämätöntä JATKUVAN melusaasteen vuoksi, joka alkaa aamuseitsemältä. Asfalttia jyrsitään, siltoja paalutetaan, kallioita räjäytellään. Rata valmistuu kuulemma 2024.

Poismuuttamisia harkitaan vakavasti, koska mikään virasto ei tee asialle mitään. Ja mitäpä sille voisi tehdä? Tämä on totaalisen idioottimaista puuhaa, rakentaa junarata linjan 550 tilalle, joka ei enää toimi kuten ennen. Mutta koska virheiden mielestä raideliikennettä sen pitää olla, niin alueen asukkaat opetelkoon uimaan.
Se on pikaraitiovaunu tai vastaava eikä mikään juna.Itsekkin kyllä vähän ihmettelen ton rakentamista mutta periaatteessa voi olla parempi vaihtoehto kuin bussit jotka ei pysty pitämään vuorovälejään ruuhkan takia.Vielä kun vetäisivät ton niin ettei se ylittelisi ajoteitä ettei tulisi mitään läheltä piti tilanteita.Minusta valittaminen siitä että joku rakentaminen alkaa 07:00 eikä mitkään "virastot" tee asialle mitään ja harkitaan poismuuttoa vaikuttaa siltä että joillain on kovat luulot itsensä tärkeydestä.Yleensä töissä muuten ollaan jo 07:00 aikaan joten toi vaikuttaa työttömien/eläkeläisten valittamiselta ja nehän valittaa nyt aina kaikesta mahdollisesta.Roska-autot ei saisi hakea roskia kuin vasta kun he ovat heräänneet eikä raitiovaunut saisi kulkea kuin 07:00-22:00 välillä yms.:D

/offtopic ratikoista
Itse en pidä kauhean hyvänä ideana tota pikaraitiovaunua koska voi tuoda alueelle epätoivottua ainesta koska tollaiseen hyppääminen on paljon helpompaa kuin bussilla sinnepäin menosta.Ei voi olla ajattelematta että koko juttu on tehty vain siksi että saadaan kämppien hintoja nostettua kun on tollainen kätevästi vieressä.Omien kokemusten perusteella on vain ajan kysymys milloin joku jää ton alle/joku ajaa kylkeen jos se on linjattu niin että ylittelee ajoväyliä/raiteiden yli pitää mennä.Toi jokeri-rata on muuten aika vanha suunnitelma eli esitelty jo 1990 eli suunnittelu on alkanut kai joskus 1980 luvulla.Helsinki oli tolloin ihan erillainen paikka.

Beef Supreme

Quote from: Siili on 06.04.2021, 19:58:39
Mielenkiintoinen ilmiö Ruotsista:  sillan rakentaminen alentaa asuntojen hintoja.

https://samnytt.se/panikforsaljning-av-bostadsratter-i-ursvik-nar-bron-till-rinkeby-byggs/

Eli moottoritien erottamien Rinkebyn ja Ursvikin välille rakennetaan moottoritien ylittävä silta autoille ja kevyelle liikenteelle.  Keskeneräinen silta näkyy alla linkitetyssä kuvassa vasemmassa reunassa.  Kuvan perusteella itäinen Ursvik on pientalovaltaista, kun taas Rinkebytä ja uutta siltaa lähinnä oleva osa on kerrostaloalue:

https://www.google.com/maps/place/Rinkeby,+Tukholma,+Ruotsi/@59.373838,17.9421035,1395a,35y,39.1t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465f9e5ec8daecd5:0x7665163b45fb5b2f!8m2!3d59.388791!4d17.9278537

Kaupungin edustajan mielestä silta antaa uusia mahdollisuuksia yhteistyölle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle:

QuotePå Sundbybergs stad säger Linda Elmqvist, strateg för social hållbarhet, att den nya bron är tänkt att länka ihop stadsdelarna och ge nya möjligheter till samspel och sociala möten.

Samnytt sanoo haastatelleensa asunnonvälittäjää, joka ei ole yhtä varma positiivisesta lopputuloksesta ja kertoo asuntojen myynnin takkuilleen sillan rakentamisen toteuduttua.  Kuulemma joku asuntonsa myynyt on jo ottanut takkiin 200 000 kruunua:

QuoteDet erbjudna samspelet är dock inte något som lockar bostadsköpare, vittnar en mäklare som inte vill skylta med sitt namn om.

– Det har varit ganska svårsålt i Ursvik. Man får ha många visningar och det blir ofta "accepterat pris", lägre än i annonsen. Den senaste gick för 200 000 kronor under vad säljaren själv betalade för ett år sedan, säger han.

Saa nähdä, missä vaiheessa segregaatio Suomessa aiheuttaa sen, että infran parantaminen alentaa asuntojen hintoja.
Eikö ole hienoa että diversiteetin ja osallisuuden nimissä valtio kirjaimellisesti rakentaa rosvoille sillan sinun ovellesi.

P

Quote
Quote from: Waldseemüller on 08.04.2021, 16:33:21
Quote from: Siili on 06.04.2021, 19:58:39
Mielenkiintoinen ilmiö Ruotsista:  sillan rakentaminen alentaa asuntojen hintoja.

https://samnytt.se/panikforsaljning-av-bostadsratter-i-ursvik-nar-bron-till-rinkeby-byggs/

Eli moottoritien erottamien Rinkebyn ja Ursvikin välille rakennetaan moottoritien ylittävä silta autoille ja kevyelle liikenteelle.  Keskeneräinen silta näkyy alla linkitetyssä kuvassa vasemmassa reunassa.  Kuvan perusteella itäinen Ursvik on pientalovaltaista, kun taas Rinkebytä ja uutta siltaa lähinnä oleva osa on kerrostaloalue:


Saa nähdä, missä vaiheessa segregaatio Suomessa aiheuttaa sen, että infran parantaminen alentaa asuntojen hintoja.
Eikö ole hienoa että diversiteetin ja osallisuuden nimissä valtio kirjaimellisesti rakentaa rosvoille sillan sinun ovellesi.

Jotenkin tulee mieleen vanha "synergian silta"?

"Synergian silta
Synergian Silta on Maahanmuuttajien Tuki ry:n projekti[1] johon se sai tukea Uudenmaan TE-keskukselta.

Lähteet
* Ali Qassimin projektihakemus TE-keskukselle
Aiheesta muualla
2006-12-30 Scripta: Huippuosaamista, osa 2 "


https://wiki.hommaforum.org/wiki/Synergian_silta
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Titus


Liha, pikamuoti, lentomatkailu... Näiden tuotteiden ja palveluiden ulkomainonta halutaan Helsingissä kieltää: "Aukotonta listaa on vaikea tehdä"

QuoteIlmastohaitallisten tuotteiden ja palveluiden ulkomainonta halutaan kieltää Helsingissä. Yhteensä 15 valtuutetun allekirjoittaman valtuustoaloitteen mukaan Helsingin tulisi alkaa rajoittaa kaupungin vuokraamilla ulkomainontapaikoilla tapahtuvaa ilmastolle vahingollisten tuotteiden mainontaa ja markkinointia, sillä kaupunki on sitoutunut ilmastokriisin torjuntaan.

Aloitteen tehnyt valtuutettu Mai Kivelä (vas.) kertoo HU:lle, että koska aukotonta listaa on mahdotonta tehdä, olisi loogisinta rajata tietyt tuotteet ja palvelut kokonaan ulkopuolelle.

– Lentomatkailu, yksityisautoilu, autojen myynti ja vuokraus, lihatuotteet, muut eläinperäiset tuotteet, muut kuin ekosähkösopimukset, vaateteollisuus lukuun ottamatta vaatelainaamoita ja kierrätysvaatteita, Kivelä listaa.

HKL:N JOHTOKUNTA puolestaan käsitteli aloitetta torstaina. Lausunnon mukaan ilmastohaitallisen mainonnan määrittely yksiselitteisesti on haastavaa ja aiheuttaisi vaikeita tulkintatilanteita tiettyjen tuotteiden, palvelujen tai toimialojen kohdalla.

Silti lautakunta päättyi Leo Straniuksen (vihr.) vastaesityksestä päättämään yksimielisesti, että ilmastonäkökulmien huomioimisen mahdollisuuksia arvioidaan arvioida seuraavissa mainossopimusten kilpailutuksissa. HKL on eri vuokrasopimuksilla vuokrannut metroasemien, liikennevälineiden ja pysäkkikatosten mainospaikkoja JCDecaux Finland Oy:lle.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4096404

:silakka:
that's a bingo!

Uuno Nuivanen

Ilmastofasismi saa yhä karmaisevampia piirteitä. Mihin asti tästä vielä päädytäänkään? Ja päästäänkö siitä eroon ilman väkivaltaisuuksia, kun äänestäminen ei tunnu vaikuttavan? Semminkin kun vaaleja jo siirrellään mielivaltaisin tekosyin.  :-\

MiljonääriPlayboy

#4528
Quote from: Titus on 10.04.2021, 11:46:14
Liha, pikamuoti, lentomatkailu...

Hmm....mikäs onkaan se valtio, jossa ei lentomatkailla, ei yksityisautoilla, ei juuri syödä lihaa(kaan), ja todellisen kestomuotipuolen (aka univormut) musikoille hoitaa PUOLUE?

V1ttu mitä touhua! Virheiden tavoitevaltio on siis Pohjois-Korea!

Ja joku vielä äänestää niitä kahjoja? :facepalm:

edit:lisäys
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Vänkääjä

Quote from: Titus on 10.04.2021, 11:46:14

Liha, pikamuoti, lentomatkailu... Näiden tuotteiden ja palveluiden ulkomainonta halutaan Helsingissä kieltää: "Aukotonta listaa on vaikea tehdä"

QuoteIlmastohaitallisten tuotteiden ja palveluiden ulkomainonta halutaan kieltää Helsingissä. Yhteensä 15 valtuutetun allekirjoittaman valtuustoaloitteen mukaan Helsingin tulisi alkaa rajoittaa kaupungin vuokraamilla ulkomainontapaikoilla tapahtuvaa ilmastolle vahingollisten tuotteiden mainontaa ja markkinointia, sillä kaupunki on sitoutunut ilmastokriisin torjuntaan.

Aloitteen tehnyt valtuutettu Mai Kivelä (vas.) kertoo HU:lle, että koska aukotonta listaa on mahdotonta tehdä, olisi loogisinta rajata tietyt tuotteet ja palvelut kokonaan ulkopuolelle.

– Lentomatkailu, yksityisautoilu, autojen myynti ja vuokraus, lihatuotteet, muut eläinperäiset tuotteet, muut kuin ekosähkösopimukset, vaateteollisuus lukuun ottamatta vaatelainaamoita ja kierrätysvaatteita, Kivelä listaa.

HKL:N JOHTOKUNTA puolestaan käsitteli aloitetta torstaina. Lausunnon mukaan ilmastohaitallisen mainonnan määrittely yksiselitteisesti on haastavaa ja aiheuttaisi vaikeita tulkintatilanteita tiettyjen tuotteiden, palvelujen tai toimialojen kohdalla.

Silti lautakunta päättyi Leo Straniuksen (vihr.) vastaesityksestä päättämään yksimielisesti, että ilmastonäkökulmien huomioimisen mahdollisuuksia arvioidaan arvioida seuraavissa mainossopimusten kilpailutuksissa. HKL on eri vuokrasopimuksilla vuokrannut metroasemien, liikennevälineiden ja pysäkkikatosten mainospaikkoja JCDecaux Finland Oy:lle.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4096404

:silakka:

Mahtaako sitten firmojen, jotka eivät saa Helsinkiläisille tuotteittan mainostaa, enää pysyä siellä maksamassa yhteisöveroa?
En tunne verolainsäädäntä, mutta kaiketi yrityksen kotipaikka saa olla muualla kuin missä pääasiallinen toiminta tapahtuu.