News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.05.2019, 11:27:11
Tämä on nyt sitä sosiaalista sekoittamista, joka estää ghettojen synnyn, ja johtaa onneen ja harmoniaan. Läntätään neekerikerrostalo keskelle omakotialuetta, jep jep.

Päättäjillä on sellainen viisaus, että kun koko talollinen huumeneekereitä katselee ikkunoistaan naapurissa olevaa omakotitaloidylliä, ne huumeneekerit alkavat pohtia, että 'hitto, minäkin tahdon tuollaisen talon ja Volvon pihaan, minäpä lopetan huumeiden käyttämisen ja myymisen ja rikosten tekemisen ja menen syksyllä kouluun ja luen itseni sinnikkäästi vaikka insinööriksi ja sitten menen töihin ja hankin tuollaisen talon ja sitten elämäni on ihanaa'.

Mutta tosiasiallisesti rappio ei parane siitä, että se pannaan tolkun ihmisten keskelle, vaan se rappio tekee muidenkin elämästä helvettiä. Väkivalta, katujengit, huumekauppa, häiriköinti, rikokset ja naisten ahdistelu luovat ilmapiirin, jota jokainen tervejärkinen pyrkii pakenemaan. Syntyy white flight ja kantaväestö muuttaa sivummalle pakoon ghettoutumista. Mutta ghetto tulee perässä, koska sosiaalinen sekoittaminen. Ja taas kantaväestö etsii itselleen uuden alueen. Kyseessä on kuin kilpajuoksu, jonka kantaväestö ikävä kyllä tulee häviämään, koska ghettoväkeä voidaan tuottaa ja tuotetaankin maahan täysin rajattomasti.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

foobar

Quote from: Kari Kinnunen on 19.05.2019, 11:23:29
Quote from: Tuulenhenki on 19.05.2019, 07:50:09
Jumankekka 10 metrin päähän meikän kotiportista tulee kaupungin vuokraluukkuja.  :o

Otan osaa ja olen surullinen puolestasi.

Muut voivat oppia, että on syytä myydä mökki ja lennähtää valkisesti heti jos saa tietää kerrostalo suunnitelmista.

Aitaa kannattaa korottaa ja hankkia porttiin lukko.

Kävin tässä pari päivää sitten kävelykierroksella helsinkiläisellä alueella jonka valitettavasti tällä erää jätän nimeämättä - oman henkilöllisyyteni suojaamiseksi. Kaupunginosa on yksi niitä joissa vieraskielisten osuus on alimpia koko kaupungissa olematta kuitenkaan minkään sortin perähikiä.

En voinut olla kiinnittämättä huomiota todennäköisesti useamman miljoonan euron hintaisten talojen rivistöön joiden pihat avautuivat kävelytien suuntaan. Näiden pihojen "muuri" oli suunnilleen korkean portaan korkuinen, ja ei näin haitannut varsin vakuuttavia maisemia. Kokonaisuuden kuitenkin kruunasi jokaisen (kaupunkilaisittain aika ison) pihan edustalla oleva noin metrin korkuinen portti, jonka vieressä oli huomattavan suuri kameravalvonnasta varoittava kyltti. Käytännössä pihat olivat siis täysin avoinna kävelyreitille.

Vähän luulen että näissä taloissa asuu ihmisiä jotka virallisesti ovat sykkivän monikulttuurin vahvoja puolestapuhujia, mutta huolehditaan kuitenkin varmuuden vuoksi siitä että lähin monikulttuurikeskittymä on niin kaukana etteivät he edes tiedä tällaisen paikan olemassaolosta. Niin kauan kun roskasakki on kaukana on varaa elää tuolla tapaa, mutta kaikille ei sitä mahdollisuutta suoda.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kari Kinnunen

^
Jep.

Se on varmasti mukavaa olla kovasti kultturelli kunhan kulttuuri on tarpeeksi kaukana.
Eipä tuo kulttuuri täälläkään kiusaa mutta ymmärrän silti millainen riesa kulttuuri voi olla.

Uuno Nuivanen

Hulluus kuplii ja pirskahtelee.

QuoteHelsinki muuttaa lentokentälle vievän moottoritien autottoman elämän kaduksi – uusi kysely julki

Alueelle parhaillaan valmisteltavassa kaavarungossa tarkastellaan muun muassa sitä, millaisia liikennejärjestelyjä entisen Tuusulanväylän tilalle voisi tulla.
Helsingin kantakaupungista lentoasemalle ja Keski-Uudellemaalle vievää Tuusulanväylän moottoritietä ryhdytään muuttamaan kaduksi, tiedottaa nyt Helsingin kaupunki.

Käytännössä kehä ykkösen sisäpuolisen moottoritien tilalle on tulossa Tuusulanbulevardiksi nimetty katualue, joka yhdistää nykyiset kaupunginosat toisiinsa.

Nykyisen moottoritien tilalle rakennetaan lisäksi asuntoja, palveluita ja työpaikkoja, kaikkiaan noin 20 000 henkilölle. Eniten mullistuu alkuvaiheessa Käpylän asemanseutu, josta on tulossa vilkas joukkoliikenteen solmukohta. ...

https://www.is.fi/autot/art-2000006114426.html

Kremppamestari

Miksi Mechelininkadun alkupää on edelleen melkein samassa kunnossa kuin lokakuussa? Siellä on kaivuutyöt aikoja sitten tehty ja ei olisi iso homma siirtää muutama sorakasa pois ja vetää asvaltti jalankulku-ja pyörätielle.

Ei ole mikään peruste lykätä hommaa loputtomiin siksi, että jossain Porkkalankadulla tai muilla poikittaiskaduilla on vielä remppaa.

Harmittaa, kun sekä matka töihin että harrastukseen kulkee sitä kautta ja varsinkin talvella piti kierrellä ties mistä.

Mr.Reese

Jotenkin allekirjoittaneelle ollut luonnonvakio, kuten päivää seuraa yö, että moottoriteihin päin pyritään pois turvattomista kaksikaistaisista. Helsinki sotii luonnonjärjestystä vastaan. Tunnetusti sellaisesta ei seuraa mitään hyvää.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen


Titus

Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
that's a bingo!

no future

Quote from: Titus on 22.05.2019, 13:17:32
Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

P

Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Quote from: Titus on 22.05.2019, 13:17:32
Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

Miksi? Mitä helvetin järkeä moisessa on Helsingin kaltaisen pikkukaupungin kohdalla?  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

no future

Quote from: P on 22.05.2019, 16:24:48
Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Quote from: Titus on 22.05.2019, 13:17:32
Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

Miksi? Mitä helvetin järkeä moisessa on Helsingin kaltaisen pikkukaupungin kohdalla?  :facepalm:
Niin, eihän siellä ole ruuhkiakaan.

Titus

Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

Ja kun asuu täällä keskustassa ja käy töissä landella, niin pitää vaan autoa siellä jossakin missä julkiset loppuu ?
that's a bingo!

l'uomo normale

Kiva juttu on että Helsinki eli Suomi saa toisen bulevardin. Jollakin ulkomaalaisella voi olla vaikeuksia ymmärtää, jos hänelle kertoo jonkun paikan sijainniksi "Bulevardin", "-ai minkä Bulevardeista?"
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kaarin M

Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Quote from: Titus on 22.05.2019, 13:17:32
Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

;D ;D ;D, et vissiin ole koskaan kokeillut saada autoasi mahtumaan liityntäpysäköintipaikkaan?
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Supernuiva

Quote from: l'uomo normale on 22.05.2019, 21:38:21
Kiva juttu on että Helsinki eli Suomi saa toisen bulevardin. Jollakin ulkomaalaisella voi olla vaikeuksia ymmärtää, jos hänelle kertoo jonkun paikan sijainniksi "Bulevardin", "-ai minkä Bulevardeista?"
Onhan Harjun kaupunginosassa Puukkobulevardiksi kutsuttu katu. (Vaikka jotkut pitävät aluetta Kalliona, on katu silti Harjulla.)

Jo aikojen alussa huorien kaduksi rakennettu, vaikka joku historiatutkimus taitaa tätä yrittää kiistää tai ainakin valkopestä.

no future

Quote from: Kaarin M on 22.05.2019, 21:45:22
Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Quote from: Titus on 22.05.2019, 13:17:32
Varmaan aika kiva reissata työmatkaa Tuusulantien suunnasta keskustaan kun peräkkäin tulee Tuusulanväylän, Mäkelänkadun ja Hämeentien "projektit".
Tai toiseen suuntaan, yhtä jumissa näkyy olevan.

Vihreiden+kokoomuksen pakkomielteinen väestönkasvatus ja liikenteen hankaloittaminen saa jo koomisia piirteitä.

btw etuoven haussa on myymättä noin 2400 uutta asuntoa Hgin alueella. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, niin n 6300... luku on mielestäni ollut kasvussa.
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

;D ;D ;D, et vissiin ole koskaan kokeillut saada autoasi mahtumaan liityntäpysäköintipaikkaan?
Kehäradan varteen useinkin(Vehkala), Espoon Keskukseen, Leppävaaraan, Matinkylään kun metroyhteys tuli, ja etelämpänä Kalasatama/Rediin on tullut työautoa jätettyä. Noista Espoon keskus taitaa olla ainoa missä on ahdasta. Vehkalassa on hiton iso kenttä, ja muut ovat puolityhjiä parkkihalleja.

Dredex

Sähköiset potkulaudat ovat saapuneet. Mutta osaavatko ihmiset ajaa niillä oikein? Saattaa olla, että niissä ei ole kovin tehokkaat jarrut. Eräässäkin risteyksessä potkulaudan kyydissä oli kaksi henkilöä, mutta menivät punaisia päin kiljahdellen. Olikohan kyseessä heikko jarrutusvoima, epähuomio tai pelko kaatumisesta jos yrittää jarruttaa. Joka tapauksessa kääntyvä auto onneksi ehti jarruttaa eikä ajanut päälle.

Lisäksi joissakin potkulaudoissa etupyörä kääntyy jopa 90 astetta tai enemmän. Kovassa vauhdissa etupyörän 90 asteen käännös tarkoittaa äkkipysähdystä ja useinkin matkaa lääkäriin:
Ohjeita

foobar

Quote from: Dredex on 02.06.2019, 09:32:32
Sähköiset potkulaudat ovat saapuneet. Mutta osaavatko ihmiset ajaa niillä oikein? Saattaa olla, että niissä ei ole kovin tehokkaat jarrut. Eräässäkin risteyksessä potkulaudan kyydissä oli kaksi henkilöä, mutta menivät punaisia päin kiljahdellen.

Liekö ollut kyseessä näiden vuokrafirmojen sähköpotkulauta? Niiden käyttösäännöissähän kielletään useampi päällä liikkuminen ja myös käyttö alaikäisiltä. Ja niin, firmojen mielestä kypärää olisi syytä käyttää (eli jos ei käytä, lienee turha kuvitella kenenkään maksavan korvauksia mistään). Lisäksi ko. vehkeillä ei pitäisi ajaa kuin pyöräteillä.

No, mitä kaupungilla sitten tulee vastaan? Jalkakäytävillä täysillä paahtavia kypärättömiä joilla on lisäksi lapsi mukana, kurvaillen täysin liikenneturvallisuudesta välittämättä. Usein ei-kantaväestöä.

Moisen käytöksen pistäminen potkulautafirmojen syyksi on mielestäni jokseenkin kyseenalaista, mutta kaipa se olisi ihan kauheaa edes kerran vaatia ihmisiltä omaa vastuuta käytöksestään...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

snap

Kävin vastikään työmatkalla Tukholmassa ja siellä näitä kännyappin kautta vuokrattavia sähköpotkulautoja lojui keskustassa joka paikassa. Kävellessä sai niitä väistellä. Selvästi jotain pelisääntöjä tarvittaisiin. Kuulemma näitä on Helsingin keskustassakin nykyään, mutta en ole käynyt siellä aikoihin, vaikka Helsingissä asun, joten en tiedä millainen tilanne täällä on.

Ruotsissa on nyt kuollut ensimmäinen sähköpotkulautailija, joten niiden kieltämistä on alettu harkita:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006128107.html (1.6.2019)

QuoteRuotsissa pohditaan sähkö­potku­lautojen kieltämistä, Helsingin poliisin tiedossa ei ole vakavia onnettomuuksia

Helsingissä poliisilla ei ole ainakaan toistaiseksi tietoa siitä, että sähköpotkulautojen ilmestyminen katukuvaan olisi aiheuttanut täällä vakavia onnettomuuksia.

Ruotsissa sattui torstaina ensimmäinen kuolemaan johtanut onnettomuus sähköpotkulaudalla, kun 27-vuotias mies törmäsi potkulaudallaan autoon Helsingborgissa. Ruotsin liikennevirasto miettii siksi sähköpotkulautojen kieltämistä.

Helsingissä kahden yhtiön vuokrattavat sähköpotkulaudat ilmestyivät kaduille aiemmin keväällä ja HSL aloitti oman kokeilunsa Vuosaaressa toukokuun puolivälissä.

[..]

Eino P. Keravalta

Tämä ajatus on varmasti esitetty aiemminkin, mutta sanotaan se nyt jälleen ajankohtaisena kun hallitus näkyy suunnittelevan autoilijoille tietulleja:

Vihervasemmisto on käärmeissään Donald Trumpille, joka haluaa rajoittaa ihmisten 'vapaata liikkuvuutta' esimerkiksi Mexicosta päin. Trump haluaa muureja ja lisäksi tullimaksuja vaikkapa kiinalaisille tuotteille. Tämä paha, sanoo Vihervasemmisto.

Sama Vihervasemmisto on sitten aivan ihquna suunnittelemassa muureja ja tulleja ja vapaan liikkumisen esteitä niille, jotka asuvat jossain Kehä kolmosen pohjoispuolella ja se on heidän mielestään jopa hyvä asia.

Mitä nämä tiemaksut ovat muuta kuin eriarvoistavia tietulleja, muureja ja vapaan liikkumisen esteitä? Mutta nyt asia onkin hyvä, koska sitä ajavat kommunistit. Jälleen kerran vasemmisto ajaa kaksilla rattailla, noudattaa kaksoisstandardia ja on epärehellinen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Oami

Quote from: P on 22.05.2019, 16:24:48
Quote from: no future on 22.05.2019, 16:02:36
Dumppaa sen auton vapaavalintaiselle asemalle kehäradan liityntäpysäköintiin, ja ajaa junalla sinne Keskustaan?

Miksi? Mitä helvetin järkeä moisessa on Helsingin kaltaisen pikkukaupungin kohdalla?  :facepalm:

Ei Helsinki ole pikkukaupunki. Helsinki on suuri kaupunki. Keuruu on ehkäpä pikkukaupunki.

Vastauksena itse kysymykseen, miksi? No siksi, että se säästää aikaa ja rahaa. Tietysti varsinaisesta kohteesta ja siellä vietettävästä ajasta riippuen.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Titus


Juttua Hämeentien remontista ja liikkeistä kadun varrella:

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/776600-lappu-luukulle-hameentiella-talla-paikalla-ei-ole-jarkevaa-jatkaa-liiketoimintaa


Pari vuotta huonoa bisnestä on aika pahaksi valmiiksi kituuttaville liikkeille. Mielenkiintoista nähdä millaista liikettä tulee tilalle vai tuleeko mitään ennenkuin remontin loppuajankohta on käsillä.
that's a bingo!

Eino P. Keravalta

Hallituksen kaavailemista tietulleista vähän ajatuksia..

Katselin vähän karttaa. Jos jonnekin Tuusulan ja Nurmijärven rajalle asettaa keskipisteen ja piirtää siitä ympyrän, joka on 45 kilometriä säteeltään, saadaan ympyrä, jonka halkaisija on 90 kilometriä. Ympyrän sisällä tai sen rajoilla ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen ( pääkaupunkiseutu ), Kirkkonummi, Vihti, Nurmijärvi, Hyvinkää, Tuusula, Järvenpää, Mäntsälä, Pornainen, Sipoo ja Kerava ( pääkaupunkiseudun kehyskunnat ).

Tämän 90-kilometrisen ympyrän sisällä asuu yhteensä noin 1,5 miljoonaa ihmistä ( Helsinki 650 000, Espoo 285 000, Vantaa 230 000, Kauniainen 10 000 ja kehyskunnat 320 000 ihmistä ). Kun tästä vähennetään Helsingin väkiluku, nähdään, että tuosta 1,5 ihmisen joukosta 0,85 miljoonaa eli 850 000 asuu Helsingin ulkopuolella, mutta sitä niin lähellä, että monet heistä käyvät usein Helsingissä joko työn, opiskelun, harrastusten, sosiaalisten suhteiden tai palveluiden vuoksi.

Kyseessä ei ole mikään pieni ihmisjoukko, jonka siis on pakko tai melkein pakko käydä pääkaupungissa hoitamassa asioitaan ja nyt tuota liki miljoonan ihmisen joukkoa yritetään saattaa eriarvoiseen asemaan ja rangaista siitä, jos yrittävät omalla autolla tulla Helsinkiin. Hyvät rahathan siitä tietysti tulleina tulee. Mutta se on pois aika monelta ja vaikeuttaa suuren joukon asiointia. Monet pienipalkkaiset ihmiset joutuvat tulemaan omalla autolla Helsinkiin ja jos he nyt jo elävät toimeentulon rajamailla, ovat tietullit viimeinen niitti ja työnteko on pakko lopettaa. Tullit nostavat myös tuotteiden hintaa ja kun tähän lisätään hallituksen unelmoima bensiiniveron nosto niin jälleen kaikki tulee kalliimmaksi ja ihmisten ostovoima heikkenee.

Milloinkahan tähän maahan saadaan hallitus, joka ymmärtää, että veroja ja maksuja alentamalla ja poistamalla saadaan talouteen se piristysruiske, jota nyt kaivataan? Sen sijaan sosialistit haluavat vain nostaa veroja ja rangaista ihmisiä kaikenmaailman maksuilla. Eivätkä he suostu edes ymmärtämään, että Suomessa on ainakin pari miljoonaa ihmistä, joiden on pakko käyttää autoa ainakin toisinaan. Miksi heitä pitäisi rangaista siitä, että he vievät lapset päiväkotiin, käyvät töissä tai kuljettavat tavaroita?

Yksityisautoilu on aivan loistavan hyvä ja korvaamaton yhteiskunnallinen käyttöliittymä ja sitä pitää tukea, rakentaa ja kehittää, tehdä ekologisemmaksi eikä vain tehdä ihmisille kiusaa sakottamalla heitä normaalista elämästä.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

no future

Onko missään ikinä kukaan tullut julkisuuteen, kuinka liian kallis yksityisautoilu pakotti lopettamaan työnteon?

Eino P. Keravalta

Quote from: no future on 08.06.2019, 17:03:00
Onko missään ikinä kukaan tullut julkisuuteen, kuinka liian kallis yksityisautoilu pakotti lopettamaan työnteon?

Varmaan sellaisiakin tapauksia on, koska hallitukset niitä haluavat. Mutta toisaalta onhan yksityisautoilu aina edullisempaa kuin julkinen liikenne.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

no future

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2019, 17:14:36
Quote from: no future on 08.06.2019, 17:03:00
Onko missään ikinä kukaan tullut julkisuuteen, kuinka liian kallis yksityisautoilu pakotti lopettamaan työnteon?

Varmaan sellaisiakin tapauksia on, koska hallitukset niitä haluavat. Mutta toisaalta onhan yksityisautoilu aina edullisempaa kuin julkinen liikenne.
No vaikkapa Kerava-Helsinki (ABCD-vyöhykkeet) seutulippu maksaa 1 667,80 € vuodessa. Sillä ei saa edes bensoja ostettua vuoden työajoihin.

Eino P. Keravalta

Quote from: no future on 08.06.2019, 21:15:09
Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2019, 17:14:36
Quote from: no future on 08.06.2019, 17:03:00
Onko missään ikinä kukaan tullut julkisuuteen, kuinka liian kallis yksityisautoilu pakotti lopettamaan työnteon?

Varmaan sellaisiakin tapauksia on, koska hallitukset niitä haluavat. Mutta toisaalta onhan yksityisautoilu aina edullisempaa kuin julkinen liikenne.
No vaikkapa Kerava-Helsinki (ABCD-vyöhykkeet) seutulippu maksaa 1 667,80 € vuodessa. Sillä ei saa edes bensoja ostettua vuoden työajoihin.

Itse asiassa saa. Ainakin, jos auto on pienipäästöinen.

Tästä ei montaa päivää ole, kun laskin, että minulla menee bensiiniin 150 euroa kuukaudessa, kaikki ajot huomioonottaen, työajot ovat vain osa tästä. Lisäksi autoni kuluttaa turhan paljon. Pienipäästöisempiäkin autoja löytyy helposti, sellaisia, jotka kuluttavat vaikka 30 prosenttia vähemmän.

Joten työmatkat ovat omalla autolla halvempia kuin julkisilla. Nyt tietysti joku esittää vastaväitteenä, että onhan autossa hankintahinta, vakuutukset, huollot, korjaukset, verot.. kyllä vain, mutta koska perheellisellä ihmisellä auto pitää käytännön pakosta olla joka tapauksessa, työmatkakuluihin lasketaan vain bensa.

Halpaa on ja mukavaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

no future

No jos ajoa tulee 70 km päivässä (Kerava-Hki asemalta asemalle) työmatkoja 7 litran keskikulutuksella kertaa 226 työpäivää niin polttoaine.netin keskihinnalla 1,57€/litra (95e10) päästään reiluun 1700 euroon.  siihen sitten tietty kaikki auton muut kulut päälle, mitä ei ikinä huomioida missään kun aletaan väittelemään autoilun hinnasta vs julkiset.

mannym

Quote from: no future on 09.06.2019, 00:38:12
No jos ajoa tulee 70 km päivässä (Kerava-Hki asemalta asemalle) työmatkoja 7 litran keskikulutuksella kertaa 226 työpäivää niin polttoaine.netin keskihinnalla 1,57€/litra (95e10) päästään reiluun 1700 euroon.  siihen sitten tietty kaikki auton muut kulut päälle, mitä ei ikinä huomioida missään kun aletaan väittelemään autoilun hinnasta vs julkiset.

Ihan samaan tapaan unohdetaan se pk seudun julkisten liikennöinnin tuki, joka verovaroista hoidetaan, ja yleisellä tasolla on 50% lipun hinnasta. Eli julkisilla todellisuudessa kuluu tuplasti tuon 1700, eikä tavalliseen autoon millään maksa, vakuutukset, huollot, renkaat sitä 1700€ joka vuosi.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Eino P. Keravalta

Quote from: no future on 09.06.2019, 00:38:12
No jos ajoa tulee 70 km päivässä (Kerava-Hki asemalta asemalle) työmatkoja 7 litran keskikulutuksella kertaa 226 työpäivää niin polttoaine.netin keskihinnalla 1,57€/litra (95e10) päästään reiluun 1700 euroon.  siihen sitten tietty kaikki auton muut kulut päälle, mitä ei ikinä huomioida missään kun aletaan väittelemään autoilun hinnasta vs julkiset.

On varmaan totta, että autoilun kaikki kulut huomioiden julkinen liikenne on halvempaa.

Mutta vaikka käyttäisikin julkisia, monella pitäisi auto olla sittenkin, syyt jokainen tietää. Joten kun se auto kerran joka tapauksessa on, miksei sillä sitten ajaisi myös töihin kun siinä säästää rahaa ja aikaa?

Minä pääsen autolla töihin noin 25 minuutissa. Jos kävelen junaseisakkeelle, ajan Helsinkiin, kävelen metroon, ajan metrolla itäiseen kaupunginosaan ja sieltä asemalta kävelen töihin, aikaa menee liki 90 minuuttia eli noin kolminkertainen aika autoon verrattuna. Päivässä se tekee kaksi ylimääräistä tuntia matkustamista. Eikö noilla säästetyillä tunneillakin ole joku arvo? Joka viikko on 10 tuntia enemmän aikaa kun ajaa omalla autolla. Julkisia käyttämällä on kuin tekisi kuusipäiväistä työviikkoa, mutta saisi palkan vain viidestä päivästä.

Mutta en ala kinaamaan tästä enempää: jollekin parempi ratkaisu on bussi, juna tai metro, toisille taas fillari tai auto. Kävelläkin voi joissain tapauksissa. Käyttäköön jokainen sitä laitetta ja keinoa, mikä itselle sopii.

Sähköauton voisi hankkia jossain vaiheessa. Sellainen Honda e olisi aika veikeä, tulee markkinoille vuoden vaihteessa.  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.