News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

l'uomo normale

Vihervasemmisto diggaa Espoon Nuuksiota. Sinnekin pitäisi saada pikaratikka reitille Punavuori -Kallio - Kumpula -Käpylä - Huopalahti - Kattila. Köyhien ja vanhusten lähipuistolla ei ole väliä. Tiedostavaiston keskuspuistoviha taitaa olla jo vuosikymmeniä vanhaa. Jo Jörn Donner aikanaan 80-luvulla julisti, miten Helsinkiin riittää Hesperian puisto, mutta Keskuspuisto pitää rakentaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

l'uomo normale

Quote from: Hän on 26.10.2016, 19:38:49
"HSL nostaa hintoja - liput kallistuvat keskimäärin 4% (oikeasti jopa 5,5% muille kuin kausilippulaisille)"

Työmatkalaisen elävältä nylkeminen kovassa vauhdissa.

Luulisi että lippujen hinnankorotusten kipuraja saavutetaan pian. Ainoa tuleva säästökeino on bussilinjojen ja -vuorojen karsiminen. Muutamia linjoja kuten 39 & 69 on muokattu todellisiksi piinaaviksi kiertolinjoiksi 51kin sai uuden kiemuransa entisten lisäksi, mutta nuo muutokset tuskin riittävät mihinkään.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Jukka Wallin

Quote from: tuo mies on 27.10.2016, 21:39:19
Quote from: Hän on 26.10.2016, 19:38:49
"HSL nostaa hintoja - liput kallistuvat keskimäärin 4% (oikeasti jopa 5,5% muille kuin kausilippulaisille)"

Työmatkalaisen elävältä nylkeminen kovassa vauhdissa.

Luulisi että lippujen hinnankorotusten kipuraja saavutetaan pian. Ainoa tuleva säästökeino on bussilinjojen ja -vuorojen karsiminen. Muutamia linjoja kuten 39 & 69 on muokattu todellisiksi piinaaviksi kiertolinjoiksi 51kin sai uuden kiemuransa entisten lisäksi, mutta nuo muutokset tuskin riittävät mihinkään.

Pitäisi käydä istumassa nuo mainitsemasi 39 ja 51, kun olen joskus ajanut noita reittejä itse myös.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

no future

Stadin kuukausikorttihan on yhä kohtuu edullinen, etenkin jos vertaa muihin kaupunkeihin.

yks vaan

Olis vielä kohtuullisempi ilman järjetöttömiä hankkeita kuten metro ja Kruunusilta
Kuka syrjisi minua?

JoKaGO

Miljoona kiloa räjähteitä ja 200 miljoonan lasku - Suomen pisin maantietunneli avataan tiistaina

http://www.iltalehti.fi/uutiset/20161111200026534_uu.shtml

"Tunnelissa on kaksi kaistaa, joiden välillä on 11 metriä kalliota."


Olisiko sittenkin pitänyt laittaa 400 miljoonaa, jotta olisi edes entinen ruuhkainen nelikaistainen väylä saatu tunneliin? Miten kaksikaistainen tunneli muka vähentäisi ruuhkia, joita oli jo nelikaistaisella Rantatiellä?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

jmk

Quote from: JoKaGO on 11.11.2016, 23:03:26
"Tunnelissa on kaksi kaistaa, joiden välillä on 11 metriä kalliota."

Olisiko sittenkin pitänyt laittaa 400 miljoonaa, jotta olisi edes entinen ruuhkainen nelikaistainen väylä saatu tunneliin? Miten kaksikaistainen tunneli muka vähentäisi ruuhkia, joita oli jo nelikaistaisella Rantatiellä?

No, tuo "kaksi kaistaa" on tietenkin toimittajan hölmöilyä. Ei siinä tietenkään ole kahta kaistaa, vaan kaksi ajorataa ja neljä kaistaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rantav%C3%A4yl%C3%A4n_tunneli

Jos asia on mahdollista kirjoittaa väärin, niin suomalainen toimittaja kirjoittaa sen väärin.

JoKaGO

Quote from: jmk on 11.11.2016, 23:09:22
Quote from: JoKaGO on 11.11.2016, 23:03:26
"Tunnelissa on kaksi kaistaa, joiden välillä on 11 metriä kalliota."

Olisiko sittenkin pitänyt laittaa 400 miljoonaa, jotta olisi edes entinen ruuhkainen nelikaistainen väylä saatu tunneliin? Miten kaksikaistainen tunneli muka vähentäisi ruuhkia, joita oli jo nelikaistaisella Rantatiellä?

No, tuo "kaksi kaistaa" on tietenkin toimittajan hölmöilyä. Ei siinä tietenkään ole kahta kaistaa, vaan kaksi ajorataa ja neljä kaistaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rantav%C3%A4yl%C3%A4n_tunneli

Jos asia on mahdollista kirjoittaa väärin, niin suomalainen toimittaja kirjoittaa sen väärin.

Okei, mutta kaikki muu kirjoittelu tuosta hukkaputkesta on tarkoituksellisesti täyttä paskaa. Nimim. Vastentahtoinen maksaja  >:(
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Råg

Quote from: no future on 27.10.2016, 23:55:05
Stadin kuukausikorttihan on yhä kohtuu edullinen, etenkin jos vertaa muihin kaupunkeihin.
Oisko sulla tarjota jotain dataa tämän väitteen tueksi?

Ainakin Turussa paikallinen seutulippu kustantaa alle puolet siitä mitä pääkaupunkiseudun seutulippu. Linjojen palvelutaso (lähinnä vuoroväli ja ehkä kattavuuskin) on toki hieman suppeampi, kun on kyse väkimäärältään huomattavasti pienemmästä alueesta. Tosin luulen että työmatkaan julkisilla käytetyssä ajassa turkulaiset eivät häviä hintaeroa vastaavaa määrää pääkaupunkiseutulaisiin nähden. Työmatkalla kun ainakin itseäni kiinnostaa eniten siihen käytetty aika eikä se, pääseekö kulkemaan jotain ihmeen metrotunnelia pitkin. Matkustusmukavuus tulee sitten vasta kakkosena.
Lampaista tulee lapasia.

no future

52 euroa stadin sisäinen kuukaudessa. Esimerkiksi Joensuussa yli 60 euroa ja samansuuntaista muuallakin keskisuurissa kaupungeissa.

Hienoa jos Turussa pääsee naapurikuntiinkin noin kohtuuhinnalla.

Nikolas

Helsingin kaupunginvaltuusto äänesti Guggenheimin nurin, joten nythän sitä Guggenheimin tontin käyttöä voisi miettiä uudelleen.

Päättelin että koska tontti on nykyisin pysäköintialue ja koska Helsingissä kipeästi kaivataan lisää pysäköintitilaa, tuon Guggenheimille aiotun tontin voisi hyödyntää monikerroksisen pysäköintitalon rakentamiseen. Toisaalta, koska tontin sijainti on niin hyvä, kyseinen pysäköintitalokaan ei saisi olla mikään tavallisen ruma. Sen pitäisi olla poikkeuksellisen komea, kenties jopa maailman upein pysäköintitalo, tosin kaupunkikuvan ehdoilla.

Preston bus station on esimerkki ulkonäöltään onnistuneesta pysäköintitalosta.

Samaan yhteyteen voisi laittaa huoltoaseman ja sähköautojen latauspisteitä.

Edit: Päivitän hiukan ideaa. Koska tontilta on aika hieno näköala merelle, merenrannan puoleisen osan tontista voisi hyödyntää esimerkiksi hotellin tai asuinkerrostalon rakentamiseen.

no future

Onko tuolle tontille edes vakavasti suunniteltu mitään käyttöä guggenheimin lisäksi?

Sydämistynyt

Suurmoskeija olisi siinä somasti EK:n ikkunan alla, niin näkisi sikariporraskin keitä veronmaksajat elättävät, kun kaapuakat ja -ukot läpsyttelevät rukouksiinsa.  Minareetin kutsuhuuto resonoi komeasti Ruotsinlaivojen torvien kanssa.

hattiwatti

^ EK juuri tilaa näitä työvoimapulan poistajia maahan. Mutta tietääkö kukaan miten suurmoskeijan valtuusto-käsittelyaika on tulossa? Ihan mielenosoituksia ajatellen.

b_kansalainen

Quote from: no future on 01.12.2016, 16:40:57
Onko tuolle tontille edes vakavasti suunniteltu mitään käyttöä guggenheimin lisäksi?
Kirjava satama -suunnittelukilpailu 2012. Arvostelupöytäkirja
Google-haku: Helsinki south harbor proposal -kuvat
Katso ja hämmästy. Ai niin, "vakavasti" :)

Jukka Wallin

Quote from: hattiwatti on 01.12.2016, 19:22:19
^ EK juuri tilaa näitä työvoimapulan poistajia maahan. Mutta tietääkö kukaan miten suurmoskeijan valtuusto-käsittelyaika on tulossa? Ihan mielenosoituksia ajatellen.

Muistelisin, että vuoden vaihteen jälkeen...
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

hattiwatti

^ Oliko sinulla tarkempaa tietoa tästä ihan vaikka mielenosoituksia varten?

Eino P. Keravalta

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/97894/axe-speed-bumps-to-improve-air-quality-says-new-report

Hidastetöyssyt saastuttavat ilmaa ja heikentävät terveyttä.

Kun auto tulee töyssyyn, se joutuu hidastamaan ja sen jälkeen kiihdyttämään jälleen. Tämä kiihdytys lisää päästöjä suuresti.

Kaikenmaailman töyssyt ovat viime vuosina yleistyneet suuresti. Pitäisikö niitä karsia ainakin osittain?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Aksiooma

Tässä videossa fiksu musta kaveri kertoo, miksi Chicagossa on niin paljon väkivaltaa ja murhia. Erittäin hyvä pätkä kuunnella. Liittyy kaupunkisuunnitteluun. 

https://youtu.be/H3m6PwSKFIs

Ensin kaveri kertoo, että homma lähti käsistä sen takia, kun poliitikot yrittivät lopettaa väkivaltaisuudet laittamalla eri jengien pomot vankilaan. Tästä oli seurauksena se, että jengit eivät olleet enää organisoituneita (vrt. ISIS), koska käärmeen päät katkaistiin. Jengien organisointi, koodisto, kunnia ja ohjeet katosivat. Tilalle syntyi lukematon määrä pieniä jengejä täynnä murhanhimoisia gangstereita.

Seuraavaksi rikkaat sijoittajat ja rakennusyritykset alkoivat ostamaan ghettoja, kun kaupunki alkoi laajenemaan. Tämä aivan sama kehitys on tapahtunut Lontoossa. Sijoittajat ja rakennusfirmat ostelevat Merihaan tyylisiä kerrostalokomplekseja kerralla, purkavat ne ja rakentavat tilalle pienempiä kerrostaloja ja rivitaloja, joita sitten vuokraavat ja myyvät varakkaille ihmisille.

Tuollaisessa ghettoutuneessa kerrostalokompleksissa voi asua kymmeniä tuhansia mustia. Heidät käytännössä ripotellaan ympäri Chicagoa ja tarjotaan "oma talo" jostain perselävestä. Tämä lisää väkivaltaisuutta ja murhia, koska nyt kun näitä murhanhimoisia gangstereita ja huumekauppiaita ripotellaan ympäri Chicagoa, rikkaiden tieltä pois, niin he joutuvat välittömästi uusiin reviirisotiin, koska he joutuvat välittömästi kahnauksiin alueella olevien ihmisten ja jengien kanssa.

Tämä on validi pointti ja varmasti totta. Olen seurannut samaa kehitystä Lontoossa. Siellä myös investoijat ja rakennusliikkeet ostelevat kokonaisia kortteleita ja jopa kaupunginosia, panevat talot matalaksi ja rakentavat hulppeita kaupunkiasuntoja, joissa neliöhinnat ovat ns. kohdillaan. Köyhät ja pienituloiset saavat häädöt ja ajetaan pois luksusasuntojen tieltä.

Olemme aika Impiwaarassa vielä Suomessa ghettojen kanssa, koska isossa maailmassa ghettoja vedetään jo matalaksi joka päivä ja tilalle rakennetaan ökytaloja.

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

no future

Ihan mielenkiintoista kyllä mitä esimerkiksi Detroitille tapahtuu kun joskus nousee jaloilleen. Valtava määrä purkukuntoista ja omistusoikeuksiltaan sekavaa maata vanhassa suurkaupungissa muuten kohtuu varakkaalla ja tiheään asutulla alueella maata. Joku siellä tekee keinottelulla vielä omaisuuksia lähi- tai vähän kauemmassa tulevaisuudessa.

kriittinen_ajattelija

QuoteBoeri now has even bolder plans for China: to create entire "forest cities" in a country that has become synonymous with environmental degradation and smog.

"We have been asked to design an entire city where you don't only have one tall building but you have 100 or 200 buildings of different sizes, all with trees and plants on the facades," Boeri told the Guardian. "We are working very seriously on designing all the different buildings. I think they will start to build at the end of this year. By 2020 we could imagine having the first forest city in China."

Boeri described his "vertical forest" concept as the architectural equivalent of a skin graft, a targeted intervention designed to bring new life to a small corner of China's polluted urban sprawl. His Milan-based practice claimed the buildings would suck 25 tons of carbon dioxide from Nanjing's air each year and produce about 60 kg of oxygen every day.

"It is positive because the presence of such a large number of plants, trees and shrubs is contributing to the cleaning of the air, contributing to absorbing CO2 and producing oxygen,' the architect said. "And what is so important is that this large presence of plants is an amazing contribution in terms of absorbing the dust produced by urban traffic."

The first such settlement will be located in Luizhou, a mid-sized Chinese city of about 1.5 million residents in the mountainous southern province of Guangxi. More improbably, a second project is being conceived around Shijiazhuang, an industrial hub in northern China that is consistently among the country's 10 most polluted cities.
https://www.theguardian.com/cities/2017/feb/17/forest-cities-radical-plan-china-air-pollution-stefano-boeri
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Finka

^Onkohan tuota väitettä kasvien puhdistavasta vaikutuksesta tutkittu tieteellisellä täsmällisyydellä?
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Uuno Nuivanen

Quote from: no future on 13.12.2016, 20:43:19
Ihan mielenkiintoista kyllä mitä esimerkiksi Detroitille tapahtuu kun joskus nousee jaloilleen. Valtava määrä purkukuntoista ja omistusoikeuksiltaan sekavaa maata vanhassa suurkaupungissa muuten kohtuu varakkaalla ja tiheään asutulla alueella maata. Joku siellä tekee keinottelulla vielä omaisuuksia lähi- tai vähän kauemmassa tulevaisuudessa.

Tarkoitat siis; jos keksivät keinon päästä eroon neekereistä. Olen samaa mieltä.

Arkipiispa

^^ Kyllä kasvit ilmaa puhdistavat. Kaikki se moska joka lehdille tarttuu on pois hengitysilmasta.

Mutta eiköhän tässä ole kyse vähän samasta kuin jos vähennettäisiin puhdistamolle tulevan jäteveden määrää sulkemalla viemärit ? Olisikohan aivan järjettömän hiilivoiman käytön vähentämisellä kenties suurempi kokonaisvaikutus ?
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

kriittinen_ajattelija

QuoteEkokylä Kirkkonummelle?

Teknologiayritys Hitachin entinen toimitusjohtaja Kari Savolainen haluaisi rakentaa Kirkkonummen Masalaan ympäristöystävällisen tuhannen asukkaan ekokylän.

Savolainen on valmis lahjoittamaan kylälle miljoona euroa ja myymään maitaan alennuksella.

Toiveena on, että kylä olisi hiilineutraali. Savolainen suunnittelee ostavansa kylään robottisähköbussin ja sähköautoja. Energiaratkaisuiksi hän suunnittelee geolämpövoimalaa, maalämpöä ja aurinkoenergiaa.

Kirkkonummen kunta suhtautuu hankkeeseen ainakin alustavasti kiinnostuksella.

EKOKYLÄN suunnittelu on päässyt vauhtiin viimeisten vuosien aikana. Savolainen haluaa kylään ympäristöystävällisiä energiaratkaisuja, esimerkiksi geolämpölaitoksen, tai sitten maalämpöä ja aurinkoenergiaa. Älyteknologiallekin on varmasti tarvetta.

YHDYSKUNTASUUNNITTELUN ajanhenki painottaa tiivistä asumista ja autottomuutta, eikä vähiten ilmastokriisin vuoksi.

Savolainen korostaa pitävänsä periaatetta tärkeänä, mutta toivoo, että ympäristöystävällisiä elämäntapoja löytyisi myös niille, jotka haluavat asua väljemmin maaseudulla. Hänellä itsellään on tärkeitä muistoja lapsuuden vapaudesta Espoon Olarissa ja Haukilahdessa.

Siksi Savolainen suunnittelee robottibussin hankkimista ekokyläänsä. Se voisi kuljettaa lapset kouluun ja aikuiset kahden kilometrin päässä sijaitsevalle Masalan junapysäkille. Ja 2020-luvulla Länsimetron on tarkoitus kulkea kahdeksan kilometrin päässä sijaitsevaan Kivenlahteen.
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005094882.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=c8ff4f03609638df3a1fe00efe625b00
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

kriittinen_ajattelija

#3176
QuoteKruununhaka kuin Pompeiji
De Rossi on kotiutunut Helsinkiin hyvin. Hän viihtyy Helsingin keskustassa ja pitää eniten Kruununhaasta.

– Kruununhaan mittakaava on lähinnä mielestäni ihanteellisinta eli antiikin Pompeijin kaupunkimittakaavaa, De Rossi sanoo.

Hän tekee Oulun yliopiston arkkitehtuurin laitokselle väitöskirjatutkimusta siitä, mitä nykyisessä kaupunkirakentamisessa voitaisiin oppia antiikin ajan kuuluisasta tulivuoren tuhkaan hautautuneesta Pompeijista.

– Pompeijissa oli noin 20 000 asukasta neliökilometrillä, vaikka talot olivat vain kaksikerroksia. Rakentaminen on tiivistä ja silti kodit olivat tilavia ja toimivia ja palvelut olivat lähellä, Helsingissä asukastiheys on pienempi, on paljon julkista tilaa, jota ei käytetä, ja pienet asunnot, ihmiset pakotetaan ostoksille lähiöiden marketteihin, De Rossi vertailee.

De Rossin väitöskirjatutkimukseen kuuluu ihanteellisen kaupunkikorttelin suunnittelu. Siihen hän ottaa mallia Pompeijista ja toivoo, että mallia voitaisiin tulevaisuudessa hyödyntää Helsingin uusien kaupunginosien suunnittelussa.

– Haluaisin esitellä suomalaiseen rakentamiseen yhteisöllisyyden, joka parantaisi asumismukavuutta. Asunnoissa voisi olla vaikkapa yhteiskeittiö ja yhteisiä oleskelutiloja sen sijaan että jokaisella on omat tilat, joita kuitenkin käytetään harvoin.


"Lähiöt toimivat 1960-luvulla"
Lähiöiden aika on De Rossin mukaan ohi.

– Lähiöt toimivat 1960-luvulla kun piti rakentaa asuinalueita maaseudulta tulleille, mutta mihin niitä nykyään tarvitaan? Lähiöiden energiatehokkuus on huono ja vaikka talojen välissä on tilaa, se ei ole aitoa luontoa.

De Rossi seuraa tyytyväisenä julkista keskustelua rakentamisen laadusta ja kävelykatujen tarpeesta.

– Kaupunkimittakaavaa pitäisi tiivistää ja luoda enemmän kävelykatuja. Nyt tiivistetään asuntoja, mutta ihminen ei voi hyvin pikkuruisessa yksiössä maassa, jossa pitää jo luonnonolosuhteiden vuoksi olla niin paljon sisällä.
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000005098715.html
Suomalainen arkkitehtuuri tunnetusti maailman huonoimmasta päästä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Skeptikko

Kummallinen aasinsilta Laura Kolbelta kaupunkien kasvuun liittyvästä keskustelusta laittomasti maassa oleskelevien telttaleirien pitäjien kanssa neuvotteluun. Lisäksi, jos tällaisen muuttoliikkeen annetaan jatkua, niin ei se mihinkään kolmasosaan västöstä pysähdy, vaan lyhyessä ajassa suomalaiset jäävät vähemmistöksi. Ensin Helsingissä, sitten koko maassa. Valtauskonnoksi tulee islam ja maa alkaa muistuttaa epävakaita Lähi-idän maita ja suomalaisten kohtalo suunnilleen sama kuin intiaaneilla. Tätä Kolbe ja muut päättäjät eivät tunnu tajuavan tai halua nähdä - tai sitten he jostain käsittämättömästä syystä ajavatkin tällaista Eurabiaa:

Kaupunkien kasvu on väistämätöntä – vuonna 2050 Helsingissä lähes joka kolmas on maahanmuuttajataustainen
http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005107614.html

Quote
Oikeus kaupungissa asumiseen kuuluu kaikille. Sitä ei voi väestösiirroin, muurein tai tullein enää padota.
...
Näkemykseni perustuu yleiseen globaaliin suuntaukseen. Esimerkiksi YK:n ohjelmissa urbanisoitumisen kaari on selvä: vuoteen 2030 mennessä jo yli 60 prosenttia ihmisistä elää kaupungeissa.
...
Tätä nykyä suurin osa kaupunkien kasvusta johtuu luonnollisesta väestönkasvusta, ei enää pelkästään muuttoliikkeestä. On monin tavoin osoitettu, että kaupungistuminen ja talouskasvu liittyvät yhteen.
...
Muutos koskee Suomeakin. Kaupungit kasvavat, ja vuonna 2050 Helsingin asukkaista lähes joka kolmas on maahanmuuttajataustainen. On kaikkien intresseissä, että vastakohdat eivät kärjisty ja että ongelmiin voidaan puuttua ajoissa. Kaupunki voi hyvinkin hyötyä kasvavasta asukasmäärästä tukemalla asukkaita kehittämään osaamistaan sekä hankkimaan koulutusta ja työtä.

Aloitetaan nuorista miehistä Rautatientorilla. Saataisiinko lisää kaupunkia Helsinkiin vaikkapa tuottamalla ymmärrystä tänne saapuvien ja täällä olevien välillä? Kaksi telttaleiriä, kaksi toisiaan kyräilevää ryhmää, ei edistä vuoropuhelua.

Muutos lähtee pienestä, kuten "syömällä yhdessä". Viikon hyvä työ voisi tapahtua kutsumalla telttaporukat taustavoimineen saman pöydän äärelle, tutustumaan toisiinsa. Nyt jos koskaan tarvitaan käden ojennusta yli todellisten ja kuviteltujen raja-aitojen.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

no future

Niin no, jos 35 pinnaa on entisen Neuvostoliiton alueelta ja 25 % Euroopasta (äidinkielen perusteella), niin ei se islamisoituminen, puhumattakaan suomalaisten vähemmistöön jäämisestä taida minkään ennustettavissa olevan tulevaisuuden puitteissa tapahtua. Helsingistä puhuttaessa siis.

Roope

Quote from: no future on 01.03.2017, 15:51:44
Niin no, jos 35 pinnaa on entisen Neuvostoliiton alueelta ja 25 % Euroopasta (äidinkielen perusteella), niin ei se islamisoituminen, puhumattakaan suomalaisten vähemmistöön jäämisestä taida minkään ennustettavissa olevan tulevaisuuden puitteissa tapahtua. Helsingistä puhuttaessa siis.

Ei ihan noinkaan. Maahanmuuton ja alueellisen segregaation kautta tapahtuvat muutokset voivat olla hyvinkin nopeita (vrt. ruotsalaiskaupunkien koulut), mutta jos odottaa kantaväestön vähemmistöön jäämistä koko Helsingin tasolla, niin siinä sitten toivottavasti kestää. Ei välttämättä kuitenkaan niin kauan kuin Helsingin kaupungin väestöennusteissa sanotaan, sillä niissä ei ole huomioitu kunnolla humanitaarista maahanmuuttoa.

Lisäksi islamisoituminen on prosessi, ei lopputulos. Sillä taitekohdalla, kun muslimeja/maahanmuuttajia on puolet helsinkiläisistä, ei olisi enää kuin symbolinen merkitys. Peli olisi menetetty jo ajat sitten.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset