News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

Nostalgia

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:22:46
Kun nimenomaan raskasta raidetta raskaine vaihtoineen ei tarvittaisi vaan kevyttä. Notkeaa ja soljuvaa ja pysäkit tiheässä.

Tarvitaanhan, juuri raskas raide liikenne on tukkinut Helsingin rautatieaseman. Ei sielä ratikat ole tien tukkona helsinki-pasila välillä.
Tarkoitus on saada nimenomaisesti lähiliikenne pois sieltä. Eikai kukaan ikinä muuten noin älyttömään projektiin edes lähtisi.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

msm

Quote from: Nostalgia on 19.04.2013, 23:20:26
Tämän langan taso on tippunut huolella sitten viimmenäkemän.  Väitellään siitä että pitäisikö kaupungissa olla kaavoitus. Voi jeesus..  :facepalm:

Niin, minustakin on kyllä ikävää, että osa elää vielä sosialismissa ja kannattaa tuollaista kaavoitusmonopolia.

Sour-One

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:21:06
Marjaan kautta kehään en ole suuresti perehtynyt, paitsi että on se nyt kerrassaan suurta ääliömäisyyttä että kun lopulta saadaan kiskot flygarille, sekin pitää tehdä vaikeasti ja vaikeaksi.

Eiköhän se "flygari" ole vain sivujuonne tässä ja pointtina liene 50000 asukkaan työmatkaliikenteen saaminen raiteille.

junakohtaus

On se tietysti parannus, kiistatta parannus. Mä vain olen nähnyt kevyiden raiteiden valon kun olen lueskellut mihin nykyaikainen ratikkaverkko pystyy.

Lisäksi olen itse sitä mieltä, että ratikka on kaikista joukkoliikennevehkeistä kivoin, mutta tämä on sivujuonne.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Sour-One

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:22:46
Quote from: Nostalgia on 19.04.2013, 23:19:06
Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 22:51:09
Se on liian raskas ja jäykkä. Olisi paikallaan Moskovassa. Stadissa pitäisi tehdä notkeampaa.

Nyt en ymmärrä ollenkaan. Siis millätavoin raskas ja jäykkä. Koko pisaran ideahan on vapauttaa Helsingin ratapiha, koko suomen raideliikenteen pullonkaula sen ruuhkasta.

Pisaran jälkeen lähijunat, lähinnä silloin matalalattiajunat rullaavat keskustanympäri erittäin tihein vuorovälein. Kyseessähän on loistava projekti. Se on de facto töölön-metro ja lentokenttämetro.

Kun nimenomaan raskasta raidetta raskaine vaihtoineen ei tarvittaisi vaan kevyttä. Notkeaa ja soljuvaa ja pysäkit tiheässä.

Hyvä silti tietysti aina, jos saadaan liikennettä kiskoille.

eli lisäämme lähijunaliikenteen rinnalle vielä ratikatkin?

guest3656

Quote from: Mittakaavaedut on 19.04.2013, 23:20:51

Vai onko niin, että koska monikulttuurisuus on tulevaisuutta, niin valtion tulee varastaa veronmaksajilta rahaa, jotta saadaan lennätettyä somaleja Suomeen?

Täysin sama asia kuin kaavoituksessakin. Jokin valtiovallan ideologia ohjaa päätöksentekoa sen sijaan, että vapaat markkinat päättäisivät. Jos vapaat markkinat päättäisivät, niin kaikki Suomessa asuvat somalit olisivat jonkinlaisissa töissä, jos siis ohikulkijoiden ryöstelyiltään ehtisivät.

En ymmärrä miten somalit liittyvät kaavoitukseen? Kaavoituksella ohjataan maankäyttöä,  maahanmuuttopolitiikalla haalitaan maahan somaleita ja Helsingin kaupungin sosiaalisen sekoittamisen kaupunkipolitiikalla somalit asutetaan uusille kaavoitetuille alueille.

Sour-One

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:27:27
On se tietysti parannus, kiistatta parannus. Mä vain olen nähnyt kevyiden raiteiden valon kun olen lueskellut mihin nykyaikainen ratikkaverkko pystyy.

Lisäksi olen itse sitä mieltä, että ratikka on kaikista joukkoliikennevehkeistä kivoin, mutta tämä on sivujuonne.

Tuota siis mikä on parannus?

Oami

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 22:45:57
Pisara se muuten on sitten hyvin tyhmä hanke. Sopii tarpeeseen suunnilleen yhtä hyvin kuin moottoritie maitolitran hakemiseen naapurikorttelin lähikaupasta.

Pisarassa on ollut lähinnä kaupungin ja valtion välistä vääntöä. Helsinki on perinteisesti halunnut tehdä toisen metrolinjan ja se taas kilpailisi Pisaran kanssa.

Pisara on nähtävä muunakin kuin "metron korvikkeena". Sen myötä voidaan nykyiseltä rautatieltä Pasilasta etelään ottaa neljä kiskoparia pois (kaksi kummaltakin puolelta) ja samoin purkaa Helsingin aseman päätylaitureista iso osa - eiköhän sillekin tilalle käyttöä keksisi. Hakaniemeen saisi toisaalta vaihtoaseman olemassaolevan metron kanssa
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Nostalgia

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:27:27
Mä vain olen nähnyt kevyiden raiteiden valon kun olen lueskellut mihin nykyaikainen ratikkaverkko pystyy.

Lueppa myös uusin raidejokerin esiselvitys. Siis se jossa kerrotaan että radan on ennustettu oleman oikaisuista huolimatta jopa hitaampi kuin nykyinen bussi. Ratikka on ratikka vaikka voissa paistaisi. Hyvä lyhyille matkoille ja tiheällä pysäkkivälillä. Surkea pitkällä matkalla.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

Nostalgia

Quote from: Oami on 19.04.2013, 23:28:34
Pisara on nähtävä muunakin kuin "metron korvikkeena". Sen myötä voidaan nykyiseltä rautatieltä Pasilasta etelään ottaa neljä kiskoparia pois (kaksi kummaltakin puolelta) ja samoin purkaa Helsingin aseman päätylaitureista iso osa - eiköhän sillekin tilalle käyttöä keksisi. Hakaniemeen saisi toisaalta vaihtoaseman olemassaolevan metron kanssa

Sitä se kiistatta onkin. Kun kaikki lähiliikenne kurvaa kaksiraiteisiseen tunneliin keskustassa niin sen vuoroväli tällä osuudella on jopa nykyistä metroa tiheämpi. Harmi vaan että se pidempi versio missä olisi ollut enemmänkin asemia keskustassa, hylättiin.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

guest3656

Quote from: msm on 19.04.2013, 23:23:23
Merkityksetön detalji, samaa byrokraattikontrollia kuin kaavoituskin. Tontit pitäisi myydä eniten tarjoavalle, eikä sille joka suostuu majoittamaan mamuja.

Joudun korjaamaan asiavirheitä jokaisessa postauksessasi. Sinulla on mielipiteitä muttei tietoa. Sosiaalista sekoittamista sovelletaan Helsingin kaupungin omistamalle maalle rakennettaessa.  Esimerkiksi Pasilan konepajan alueella sitä ei sovelleta.

Bill Milton Hicks Friedman

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 19.04.2013, 23:27:56
Quote from: Mittakaavaedut on 19.04.2013, 23:20:51

Vai onko niin, että koska monikulttuurisuus on tulevaisuutta, niin valtion tulee varastaa veronmaksajilta rahaa, jotta saadaan lennätettyä somaleja Suomeen?

Täysin sama asia kuin kaavoituksessakin. Jokin valtiovallan ideologia ohjaa päätöksentekoa sen sijaan, että vapaat markkinat päättäisivät. Jos vapaat markkinat päättäisivät, niin kaikki Suomessa asuvat somalit olisivat jonkinlaisissa töissä, jos siis ohikulkijoiden ryöstelyiltään ehtisivät.

En ymmärrä miten somalit liittyvät kaavoitukseen? Kaavoituksella ohjataan maankäyttöä,  maahanmuuttopolitiikalla haalitaan maahan somaleita ja Helsingin kaupungin sosiaalisen sekoittamisen kaupunkipolitiikalla somalit asutetaan uusille kaavoitetuille alueille.

Kumpikin perustuu ideologialle ja kaupungin/valtion monopoliin päättää näistä asioista. Jos siis kannatat kaupungin/valtion päätösvaltaisuutta yhdessä ideologisessa asiassa, niin on hieman älyllisesti epärehellistä vastustaa sitä toisessa asiassa. Julkisen vallan ja rahan käyttö kun riippuu täysin vallassa olevien byrokraattien preferensseistä ja korruptoituneisuudesta.

On helppo tehdä huonoja päätöksiä kun ei ole omista rahoista kyse. Joku palkkiovirka löytyy aina niille, jotka ovat hoitaneet hyvävelikerholle homman kotiin. Ja yhteiskunta maksaa.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Nostalgia

Quote from: Mittakaavaedut on 19.04.2013, 23:37:49
Kumpikin perustuu ideologialle ja kaupungin/valtion monopoliin päättää näistä asioista. Jos siis kannatat kaupungin/valtion päätösvaltaisuutta yhdessä ideologisessa asiassa, niin on hieman älyllisesti epärehellistä vastustaa sitä toisessa asiassa. Julkisen vallan ja rahan käyttö kun riippuu täysin vallassa olevien byrokraattien preferensseistä ja korruptoituneisuudesta.

Tuota tuota.. valtiolla on monopoli päättää aika monesta asiasta tässä maassa, ja joka ainoassa jollain tasolla järjestyneessä maassa maailmassa. Itseasiassa koko järjestäytyneen yhteiskunnan peruslähtökohta on että valtio ottaa monopolin joissain asioissa.. ensivaiheessa väkivallan käytössä perustamalla väkivaltamonopolin eli tutummin poliisin ja armeijan.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

msm

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 19.04.2013, 23:33:21
Quote from: msm on 19.04.2013, 23:23:23
Merkityksetön detalji, samaa byrokraattikontrollia kuin kaavoituskin. Tontit pitäisi myydä eniten tarjoavalle, eikä sille joka suostuu majoittamaan mamuja.
Joudun korjaamaan asiavirheitä jokaisessa postauksessasi. Sinulla on mielipiteitä muttei tietoa. Sosiaalista sekoittamista sovelletaan Helsingin kaupungin omistamalle maalle rakennettaessa.  Esimerkiksi Pasilan konepajan alueella sitä ei sovelleta.

Joo ja Soini ei muistanut vuosilukua!

Ihan sama mitä nippelitieto ja pykälät sanoo, ongelma on siinä että kaupunkia yritetään kehittää poliittisesti ja ylhäältä ohjaten, kun paras kehitys tapahtuisi kun ihmiset tekisivät mitä haluavat omilla maillaan/rahoillaan.

Esimerkiksi Jätkäsaari olisi pitänyt myydä täysin yksityisille ja tehdä siitä kovan rahan asuntoalue, poliittisessa ohjauksessa se pilattiin laittamalla sinne vuokra-asumista ja mamuja ja ruotsinkielinen kortteli. Ja ilmeisesti jonkun mielestä väärä määrä parkkipaikkoja.

msm

Quote from: Nostalgia on 19.04.2013, 23:42:26
Tuota tuota.. valtiolla on monopoli päättää aika monesta asiasta tässä maassa, ja joka ainoassa jollain tasolla järjestyneessä maassa maailmassa. Itseasiassa koko järjestäytyneen yhteiskunnan peruslähtökohta on että valtio ottaa monopolin joissain asioissa.. ensivaiheessa väkivallan käytössä perustamalla väkivaltamonopolin eli tutummin poliisin ja armeijan.

Näinhän se on ja asia onkin yksi ihmiskunnan suurimmista ongelmista.

Bill Milton Hicks Friedman

Quote from: Nostalgia on 19.04.2013, 23:42:26
Quote from: Mittakaavaedut on 19.04.2013, 23:37:49
Kumpikin perustuu ideologialle ja kaupungin/valtion monopoliin päättää näistä asioista. Jos siis kannatat kaupungin/valtion päätösvaltaisuutta yhdessä ideologisessa asiassa, niin on hieman älyllisesti epärehellistä vastustaa sitä toisessa asiassa. Julkisen vallan ja rahan käyttö kun riippuu täysin vallassa olevien byrokraattien preferensseistä ja korruptoituneisuudesta.

Tuota tuota.. valtiolla on monopoli päättää aika monesta asiasta tässä maassa, ja joka ainoassa jollain tasolla järjestyneessä maassa maailmassa. Itseasiassa koko järjestäytyneen yhteiskunnan peruslähtökohta on että valtio ottaa monopolin joissain asioissa.. ensivaiheessa väkivallan käytössä perustamalla väkivaltamonopolin eli tutummin poliisin ja armeijan.

Joka on samalla se pääsyy ongelmille. Hyökkäyssodat soditaan veronmaksajien rahoilla ja metrossa on vääränväriset penkit. Kaavoitus hoidetaan huonosti, tiet ovat huonossa kunnossa, Kreikkaan ja Kyprokselle lahjoitetaan miljardeja.

Hyväksymällä kaavoitusmonopolin ymmärrät millä logiikalla haetaan lentokoneella sotalapsosia Afrikasta Suomeen.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Sour-One

Quote from: msm on 19.04.2013, 23:50:12
Quote from: Nostalgia on 19.04.2013, 23:42:26
Tuota tuota.. valtiolla on monopoli päättää aika monesta asiasta tässä maassa, ja joka ainoassa jollain tasolla järjestyneessä maassa maailmassa. Itseasiassa koko järjestäytyneen yhteiskunnan peruslähtökohta on että valtio ottaa monopolin joissain asioissa.. ensivaiheessa väkivallan käytössä perustamalla väkivaltamonopolin eli tutummin poliisin ja armeijan.

Näinhän se on ja asia onkin yksi ihmiskunnan suurimmista ongelmista.

Poliisi läsnäolo vapaiden kansalaisten keskuudessa on kyll yksi demokratian irvikuvista

Auringonvalo

Jätkis pilattiin?
Pikkunapinoita ja korjattavissa olevia, kaikenkaikkiaan Jätkäsaaren kaavahan näyttää aika mainiolta. Se ruotsinkielisten kortteli edustaa juuri sellaista kehitystä mitä seuraa kun kun raha (yhdistettynä organisoitumiskykyyn) puhuu. Vastaavia pienrakennuttamisprojekteja saisi olla paljon enemmän, käsittääkseni se oli aika vänkäyksen takana että saivat tuon läpi.

Selkeää perjantai-illan henkeä havaittavissa täällä.

guest3656

Quote from: Mittakaavaedut on 19.04.2013, 23:37:49
Kumpikin perustuu ideologialle ja kaupungin/valtion monopoliin päättää näistä asioista. Jos siis kannatat kaupungin/valtion päätösvaltaisuutta yhdessä ideologisessa asiassa, niin on hieman älyllisesti epärehellistä vastustaa sitä toisessa asiassa. Julkisen vallan ja rahan käyttö kun riippuu täysin vallassa olevien byrokraattien preferensseistä ja korruptoituneisuudesta.

Kuten jo kymmenennen kerran (ja viimeisen) totean, kaavoitus on maankäytön suunnittelua. Helsingin uudet merenrannat Arabianrannasta Jätkänsaareen ovat käsittääkseni lähes kaikki Helsingin kaupungin omistuksessa. Se siis tekee niillä, mitä haluaa. Asuntorakentaminen on luonnollisesti järkevintä maankäyttöä kyseisille alueille.

Sosiaalinen sekoittaminen taas on poliittinen valinta. Olen kirjoitellut siitä jo kymmeniä postauksia, enkä viitsi toistaa itseäni. Sosiaalinen sekoittaminen on pääsääntöisesti vahingollista politiikkaa eikä tuota laadukasta kaupunkirakennetta. Helsingissä yksikään vanha puolue ei kyseenalaista nykyistä asuntopolitiikkaa, jossa ainoastaan maksimissaan 40 % on vapaarahoitteista tuotantoa.

Logiikkasi mukaan jos siis kannatan demokratiaa ja kunnan kaavoitusmonopolia, kannatan myös sosiaalisen sekoittamisen politiikkaa ja somaleiden asuttamista uusille asuinalueille. Aika outoa "järkeilyä" mielestäni.

msm

Quote from: Sour-One on 19.04.2013, 23:53:44
Poliisi läsnäolo vapaiden kansalaisten keskuudessa on kyll yksi demokratian irvikuvista

Niin, siitä on erilaisia näkemyksiä, mitä kaikkea yhteiskunnan pitäisi tehdä: ei mitään, poliisi-palokunta-armeija-koulu-lääkäri tai enemmän. Selvää kuitenkin on, että nykyisestä yhteiskunnan roolia (ja verotusta! menoja!) tulee pienentää radikaalisti.

On ihan sairasta, että yhteiskunta varastaa rahat, hommaa mestoille sopeutumattomia humamuja ja vielä sanelee, millaisen tönön saa tontilleen rakentaa.

elukka

Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 23:14:35
Quote from: Sour-One on 19.04.2013, 22:56:58
Quote from: junakohtaus on 19.04.2013, 22:51:09
Se on liian raskas ja jäykkä. Olisi paikallaan Moskovassa. Stadissa pitäisi tehdä notkeampaa.

Agendani lienee tullut jo tutuksi, joten ette ylläty kun sanon että ratikkaa vetämällä tämäkin olisi halvempaa ja palvelisi paremmin.

Mikä mahtaisi siis olla ratkaisumallisi? Vitun kallishan toi pisara on, mutta nykyisellään ei junaliikenteen kasvaessa kovin kauaa järkevästi voi jatkaa...

Ratkaisuni olisi tiheä hämähäkinverkkogridi nopeaa raitiovaunua.

vähän tram trainia sekaan

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

msm

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 19.04.2013, 23:56:49Helsingin uudet merenrannat Arabianrannasta Jätkänsaareen ovat käsittääkseni lähes kaikki Helsingin kaupungin omistuksessa. Se siis tekee niillä, mitä haluaa. Asuntorakentaminen on luonnollisesti järkevintä maankäyttöä kyseisille alueille.

Järkevintä olisi myydä ne kaikki tontit korkeimman tarjouksen tehneelle yksityiselle, joka sitten tekee niillä mitä haluaa.

Sour-One

Quote from: msm on 19.04.2013, 23:58:34
Quote from: Sour-One on 19.04.2013, 23:53:44
Poliisi läsnäolo vapaiden kansalaisten keskuudessa on kyll yksi demokratian irvikuvista

Niin, siitä on erilaisia näkemyksiä, mitä kaikkea yhteiskunnan pitäisi tehdä: ei mitään, poliisi-palokunta-armeija-koulu-lääkäri tai enemmän. Selvää kuitenkin on, että nykyisestä yhteiskunnan roolia (ja verotusta! menoja!) tulee pienentää radikaalisti.

On ihan sairasta, että yhteiskunta varastaa rahat, hommaa mestoille sopeutumattomia humamuja ja vielä sanelee, millaisen tönön saa tontilleen rakentaa.

okei. ja sä oot sitä mieltä, että poliisi tulee lakkauttaa.

guest3656

Quote from: msm on 19.04.2013, 23:48:14

Esimerkiksi Jätkäsaari olisi pitänyt myydä täysin yksityisille ja tehdä siitä kovan rahan asuntoalue, poliittisessa ohjauksessa se pilattiin laittamalla sinne vuokra-asumista ja mamuja ja ruotsinkielinen kortteli. Ja ilmeisesti jonkun mielestä väärä määrä parkkipaikkoja.

Purnaa Pajuselle, kokoomukselle ja vihreille. Nehän kaikesta Helsingissä päättävät.

Kaikki parhaat merenrannat pitäisi rakentaa pääsääntöisesti vapaa-rahotteisesti. Kaavoittaa ne pitää kuitenkin riippumatta asuntojen hallintamuodosta.

Laadukkaasti rakennettu merenranta vapauttaisi runsaasti asuntoja muualta pääkaupunkiseudulta. Näin ihmiset pääsisivät luonnollisella tavalla pikku hiljaa etenemään asumisurallaan. Sosiaalisin perustein näille alueille asutetut kehitysmaalaiset tukkivat normaalin asuntokierron ja tuovat mukanaan pelkkiä ongelmia. Myös rakentaminen kärsii jo alunperin, koska sosiaalinen asuntotuotanto on hintasäädeltyä. Sosiaalinen sekoittaminen siis rappeuttaa asuinalueen jo valmiiksi.

msm

Quote from: Sour-One on 20.04.2013, 00:05:51
okei. ja sä oot sitä mieltä, että poliisi tulee lakkauttaa.

Älä sinä kommunisti yritä laittaa mielipiteitä minun päähäni.

msm

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 20.04.2013, 00:09:17
Kaikki parhaat merenrannat pitäisi rakentaa pääsääntöisesti vapaa-rahotteisesti. Kaavoittaa ne pitää kuitenkin riippumatta asuntojen hallintamuodosta.

Nääh, kyllä rakennuttaja, jolla on rahaa rakennuttaa Helsinkiin merenrannalle jotain, osaa itse suunnitella, minkälaisen tönön rakentaa, siihen ei tarvita kaavoitusta.

Bill Milton Hicks Friedman

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 19.04.2013, 23:56:49

Kuten jo kymmenennen kerran (ja viimeisen) totean, kaavoitus on maankäytön suunnittelua. Helsingin uudet merenrannat Arabianrannasta Jätkänsaareen ovat käsittääkseni lähes kaikki Helsingin kaupungin omistuksessa. Se siis tekee niillä, mitä haluaa. Asuntorakentaminen on luonnollisesti järkevintä maankäyttöä kyseisille alueille.

Tämä tulisi siis jättää kokonaan yksityisille, kuten olen useamman kerran todennut.

Helsingin kaupunki on byrokratia, josta tulee päästä eroon. Parhaiten se tapahtuu kun Helsingin kaupunki myy kaiken omistuksensa. Toinen mahdollisuus on, että tehdään Helsingin kaupungista osakeyhtiö, jonka johdon voi osakkeenomistajat vaihtaa koska tahansa ja jonka palkasta päättää yhtiökokous siten miten yhtiökokous itse päättää. Näin tavalliset ihmiset voivat sitten ostaa osan Helsingistä ja tehdä päätöksiä siten miten yhtiökokous päättää.


Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 19.04.2013, 23:56:49

Sosiaalinen sekoittaminen taas on poliittinen valinta. Olen kirjoitellut siitä jo kymmeniä postauksia, enkä viitsi toistaa itseäni. Sosiaalinen sekoittaminen on pääsääntöisesti vahingollista politiikkaa eikä tuota laadukasta kaupunkirakennetta. Helsingissä yksikään vanha puolue ei kyseenalaista nykyistä asuntopolitiikkaa, jossa ainoastaan maksimissaan 40 % on vapaarahoitteista tuotantoa.

Logiikkasi mukaan jos siis kannatan demokratiaa ja kunnan kaavoitusmonopolia, kannatan myös sosiaalisen sekoittamisen politiikkaa ja somaleiden asuttamista uusille asuinalueille. Aika outoa "järkeilyä" mielestäni.

Kannatat sellaista päätöksentekomenetelmää, joka on omiaan tuottamaan vastustamaasi vahingollista politiikkaa.

Koska poliittiset päätökset ovat aina makuasioita, niin byrokraattien tekemät päätökset ovat keskimäärin suuren vähemmistön mielipiteen vastaisia. Joskus jopa suuren enemmistön!

Siten et voi syyttää kuin itseäsi, jos hyväksyt valtiovallan oikeuden sekaantua mihinkään asioihin veronmaksajilta varastetuilla rahoilla.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Sour-One

Quote from: msm on 20.04.2013, 00:13:48
Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 20.04.2013, 00:09:17
Kaikki parhaat merenrannat pitäisi rakentaa pääsääntöisesti vapaa-rahotteisesti. Kaavoittaa ne pitää kuitenkin riippumatta asuntojen hallintamuodosta.

Nääh, kyllä rakennuttaja, jolla on rahaa rakennuttaa Helsinkiin merenrannalle jotain, osaa itse suunnitella, minkälaisen tönön rakentaa, siihen ei tarvita kaavoitusta.

ja just se oli mielestäsi yks pahimpia ihmiskunnan ongelmia ;) skitsofreniaa?

edit: ja tämä viesti on siis vastaus aiempaan kommari-vastaukseesi

guest3656

Quote from: Mittakaavaedut on 20.04.2013, 00:14:21

Helsingin kaupunki on byrokratia, josta tulee päästä eroon. Parhaiten se tapahtuu kun Helsingin kaupunki myy kaiken omistuksensa. Toinen mahdollisuus on, että tehdään Helsingin kaupungista osakeyhtiö, jonka johdon voi osakkeenomistajat vaihtaa koska tahansa ja jonka palkasta päättää yhtiökokous siten miten yhtiökokous itse päättää. Näin tavalliset ihmiset voivat sitten ostaa osan Helsingistä ja tehdä päätöksiä siten miten yhtiökokous päättää.


No, mutta nythän pääsimme jostain yksimielisyyteen ja voidaan lopetella tältä erää.  :) Lienee helppo homma, ryhdytkö puuhamieheksi?

msm

Quote from: Sour-One on 20.04.2013, 00:16:17
Quote from: msm on 20.04.2013, 00:13:48
Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 20.04.2013, 00:09:17
Kaikki parhaat merenrannat pitäisi rakentaa pääsääntöisesti vapaa-rahotteisesti. Kaavoittaa ne pitää kuitenkin riippumatta asuntojen hallintamuodosta.
Nääh, kyllä rakennuttaja, jolla on rahaa rakennuttaa Helsinkiin merenrannalle jotain, osaa itse suunnitella, minkälaisen tönön rakentaa, siihen ei tarvita kaavoitusta.
ja just se oli mielestäsi yks pahimpia ihmiskunnan ongelmia ;) skitsofreniaa?

Kuinka? Yhteiskunnan sekaantuminen yksityisten ihmisten ja yritysten asioihin on se ongelma. Tässä sanoin, että rakentajan pitäisi voida tontilleen mitä haluaa, ilman kaavoitusta. Missä skitsofreeninen ristiriita?