News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-04-05 HS sensuroi: Kuljettajat kiistelivät kaistoista – nainen jäi alle

Started by Joker, 05.04.2013, 14:46:08

Previous topic - Next topic

ihminen

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:56:13
Quote from: ihminen on 06.04.2013, 08:38:27
Ennaltaehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää mm. ajokortin hankkimiseen.

http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/ajokortti.php

Ja tuosta tosiaan käy ilmi että yhteensä ruhtinaalliset 210 euroa oli myönnetty. 110 euroa ajokortin viranomaismaksuihin ja 100 euroa pimeän ajon opetukseen. Sen lisäksi siihen kuuluu erityistarpeita (mm pitkäaikainen tt-tuen asiakkuus).

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:57:29
Quote from: saippuakauppias on 06.04.2013, 08:54:59
Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:24:44
Quote from: vrv on 06.04.2013, 08:18:19
Väittääkö katariina tosissaan ettei Suomessa makseta mamuille ajokorttia ja tueta autonostossa?
Voi kristus, kyllä joku voi elää ihan omissa maailmoissaan...

Miksi ihmeessä yhteiskunta maksaisi ajokortteja tai tukisi autonostossa? Et taida ymmärtää miten sosiaaliturva toimii.

Kiitos, nauraen on mukava aloittaa päivä. Sillä vitsihän tuo oli?

Keywords: harkinnanvarainen, kotouttaminen,...

Täydentävää tai ennaltaehkäisevää toimeentulotukea ei myönnetä autokoulun maksuihin tai autoihin. Joskus voi saada ajokortin viranomaismaksuihin jos taustalla on erityistarpeita. Mamuille myönnetään ihan niitä samoja tukia kuin muillekin.

:o

Annetaan ja ei anneta yhtäaikaa?

Odotan että kaikki sosiaalituet tulevat julkisiksi kuten verotiedot (ei tule tapahtumaan). Niin kauan kuin ollaan toisenkäden tiedon varassa niin Katariina  :flowerhat: on ihan yhtä väärässä kuin vastapuoli hänen mielestään. Tähän tarvittaisiin sitä avoimuutta yhteisten rahojen käytöstä.

Ade

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 17:18:18
Quote from: Ade on 06.04.2013, 16:54:02
Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, työkaverini puoliso on autokauppiaana todistanut kuinka mamut hakevat autoja sossun laskuun. En valitettavasti pysty esittämään todisteita.

Omissa havainnoissa, värilliset ajelevat usein kohtuu hienoilla citycruisereilla, tai uudehkoilla tila-autoilla: veikkaan sossua, lapsilisiä tai sitä khat - kauppaa. Ainakaan kyseiset tapaukset eivät töistä tiedä...

Tunnen myös mammutteja jotka ovat työllään autonsa maksaneet. Mutta siitä heille ei pointseja heru, vaikka työssäkäyvä mammutti onkin aina medialle suuri ihme ja menestysreportaasin paikka :D

Jep, jep ....

Niin, eikö mahdu päähäsi? Sinä olet täällä ainut niin avohoitotapaus että kiertelet palstoilla keksimässä juttuja...

JoKaGO

Kuka on nähnyt autokouluauton tai opetusluvallisen "kauhukolmio"auton liikenteessä. - Tiedän, jokainen.
Kuinka monta kertaa opetettavana on ollut mustaihoinen tai romani? - EI KERTAAKAAN!

Inssiajoautoa ei tunnista liikenteestä, mutta väitän elämänkokemukseni perusteella, että kukaan romani tai tummaihoinen ei ole ajanut inssiajoa.

Täällä Tampereella on usein liikenteessä joku törppö, joka on romani tai tummaihoinen, etenkin talvella. Ajotaito ei riitä.

PAITSI: Bussikuskit, joilla on omasta mielestään ajotaitoa enemmän kuin muilla  :o. Varsinkin, kun ollaan "ei linjalla", eli matkalla varikolle tai varikolta päätepysäkille aloittamaan työvuoroa. Olen kaksi kertaa todistanut tällaisen bussin törkeää liikennettä vaarantavaa menoa, ja molemmilla kerroilla kuskina oli etninen ei-suomalainen. Mutta enhän minä kakkoseksi jää tehokkaan turbomoottorisen diesel-autoni kanssa  ;D
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Supernuiva

Quote from: JoKaGO on 07.04.2013, 21:00:50
Kuka on nähnyt autokouluauton tai opetusluvallisen "kauhukolmio"auton liikenteessä. - Tiedän, jokainen.
Kuinka monta kertaa opetettavana on ollut mustaihoinen tai romani? - EI KERTAAKAAN!

Inssiajoautoa ei tunnista liikenteestä, mutta väitän elämänkokemukseni perusteella, että kukaan romani tai tummaihoinen ei ole ajanut inssiajoa.

Itse olen kyllä nähnyt usein inssiajossa kuljettajana romanin tai tummaihoisen.

dothefake

Olen nähnyt neekernaisen autokoulun autoa ajamassa. Auto sammui kahteen liikennevaloon peräkkäin, kolmannessa valitsin eri kaistan ja katsoin taustapeilistä, kun jono jäi auton taakse. Yhteiskunta maksoi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

TheVanishedTerrorist

Quote from: ihminen on 06.04.2013, 22:42:05
Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:56:13
Quote from: ihminen on 06.04.2013, 08:38:27
Ennaltaehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää mm. ajokortin hankkimiseen.

http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/ajokortti.php

Ja tuosta tosiaan käy ilmi että yhteensä ruhtinaalliset 210 euroa oli myönnetty. 110 euroa ajokortin viranomaismaksuihin ja 100 euroa pimeän ajon opetukseen. Sen lisäksi siihen kuuluu erityistarpeita (mm pitkäaikainen tt-tuen asiakkuus).

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:57:29
Quote from: saippuakauppias on 06.04.2013, 08:54:59
Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 08:24:44
Quote from: vrv on 06.04.2013, 08:18:19
Väittääkö katariina tosissaan ettei Suomessa makseta mamuille ajokorttia ja tueta autonostossa?
Voi kristus, kyllä joku voi elää ihan omissa maailmoissaan...

Miksi ihmeessä yhteiskunta maksaisi ajokortteja tai tukisi autonostossa? Et taida ymmärtää miten sosiaaliturva toimii.

Kiitos, nauraen on mukava aloittaa päivä. Sillä vitsihän tuo oli?

Keywords: harkinnanvarainen, kotouttaminen,...

Täydentävää tai ennaltaehkäisevää toimeentulotukea ei myönnetä autokoulun maksuihin tai autoihin. Joskus voi saada ajokortin viranomaismaksuihin jos taustalla on erityistarpeita. Mamuille myönnetään ihan niitä samoja tukia kuin muillekin.

:o

Annetaan ja ei anneta yhtäaikaa?

Odotan että kaikki sosiaalituet tulevat julkisiksi kuten verotiedot (ei tule tapahtumaan). Niin kauan kuin ollaan toisenkäden tiedon varassa niin Katariina  :flowerhat: on ihan yhtä väärässä kuin vastapuoli hänen mielestään. Tähän tarvittaisiin sitä avoimuutta yhteisten rahojen käytöstä.

Kannattaa nyt huomioida että Katarina.R on trollannut samoista asioista Iltalehden maahanmuuttopalstalla todella ahkerasti.

Ei kannata hirveästi hakata päätä seinään...

Koomista että suomessa pitää peitellä mamujen liikennetörttöilyt. Miksei niitä tilastoida reilusti ja rehellisesti siinä missä muutkin asiat ?

Nuivake

Quote from: dothefake on 07.04.2013, 21:27:34
Olen nähnyt neekernaisen autokoulun autoa ajamassa. Auto sammui kahteen liikennevaloon peräkkäin, kolmannessa valitsin eri kaistan ja katsoin taustapeilistä, kun jono jäi auton taakse. Yhteiskunta maksoi.

Rasistinen mielenilmaisu ohittamalla. Hyi hyi. Olisi pitänyt kohteliaasti odottaa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

JoKaGO

Quote from: Supernuiva on 07.04.2013, 21:13:04

Mää ja mun kaverit ei, kukaan.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Lyyli

dothefake

Quote from: Nuivake on 07.04.2013, 21:58:32
Quote from: dothefake on 07.04.2013, 21:27:34

Rasistinen mielenilmaisu ohittamalla. Hyi hyi. Olisi pitänyt kohteliaasti odottaa.
En kuitenkaan kaasuttanut rasistisesti, vaikka suora kuutonen ja kolme litraa olisi sen mahdollistanut. Olen maltillinen rasisti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JoKaGO

Poliisi voi myöntää ajokortin kuten minkä tahansa muunkin luvan halutessaan harkintansa mukaan.
Siis ei konstaapeli, poliisimestari tai komissaario, mutta ylikomissaario (ja hänen yläpuolellaan olevat) kylläkin. Ja niin myöntävätkin.

Jos sxxxxi tai muxxxxxxxxn jostain syystä haluaa ajokorttikokeeseen, kirjallisissa on mukana tulkki, ja ajokoe "hyväksytään", koska muutoin rasismi. Tämä on Suomi vuonna 2013.

No hyvä on, siskoni pääsi myös "iällä" ajokokeesta läpi, vaikka sai mäkilähdössä liikennevaloissa moottorin sammumaan kolme kertaa.
Mulle autokoulussa sanottiin, että tuossa(kin) on nollatoleranssi.
No siskoni nyt sattui olemaan tuolloin suuren vakuutusyhtiön aluejohtajan vaimo...

Embo

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 16:43:33
Väitätkö että sosiaalityöntekijät riskeeraisivat sankoin joukoin työpaikkojaan rikkomalla lakia? Ja onko kuntien tarkastuslautakunnat ja tilintarkastajat lahjottuja?

Eiköhän se rahoitus ajokorttiin ja autoon voi järjestyä myös paljon ovelammallakin tavalla. Esimerkiksi myöntämällä asiaa varten sosiaalinen laina, jossa on todella löysät takaisinmaksuehdot tai erittäin alhainen/olematon korko. Kantikselle ehdot olisivat tottakai tiukemmat.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/talous-ja-velkaneuvonta/velkojen-jarjestely/jarjestelylainat-ja-sosiaalinen-luototus/

QuoteSosiaalinen luototus
Eräät kunnat ovat vuoden 2003 alusta tarjonneet sosiaalisia luottoja, joiden turvin voidaan hankkia tarpeellisia tavaroita tai järjestellä kalliita korttiluottoja. Sosiaalisen luoton käyttötarkoitus harkitaan tapauskohtaisesti.

Sosiaalinen luotto voidaan myöntää henkilölle, jolla ei ole pienituloisuutensa, vähävaraisuutensa tai luottohäiriömerkintöjen vuoksi muulla tavoin mahdollisuutta saada kohtuuehtoista pankkiluottoa ja jolla on kykyä suoriutua hänelle myönnetyn sosiaalisen luoton takaisinmaksusta.

Ennen sosiaalisen luoton myöntämistä tulee selvittää henkilön oikeus saada toimeentulotukea, koska ihmisen oikeutta siihen ei voida syrjäyttää sosiaalisella luotolla. Sosiaalisen luoton korko voi olla enintään korkolaissa tarkoitettu viitekorko (vuoden 2008 alussa 4,5 %). Muita luottokustannuksia ei sosiaalisesta luotosta peritä.

Tällä hetkellä sosiaalisia luottoja myöntävät vain harvat kunnat. Oman kuntasi tilannetta sosiaalisen luototuksen järjestämisessä voit tiedustella kunnan sosiaalitoimesta tai talous- ja velkaneuvojalta.

Kukaan ei riko lakia. Kenellekään ei juolahda mieleenkään, että asiaa voisi tutkia.

Veli Karimies

Minulle sosiaalitoimisto aikoinaan maksoi muutaman ajotunnin, teoriakokeen, ajokokeen ja viranomaismaksut. Tosin tämä hoidettiin niin, että minun piti ensin lainata raha noita varten, mistä sain kuitit, mitkä vein sossuun ja sain sitä kautta rahat takaisin.

Maatiaisjuntitar

Samoin. Aikanaan kanssani yhtä aikaa oli kaksikin romaninaista autokoulussa.

seuraa_tilannetta

Quote from: Maatiaisjuntitar on 08.04.2013, 12:58:19

Samoin. Aikanaan kanssani yhtä aikaa oli kaksikin romaninaista autokoulussa.
Inssiajoa ei ajeta autokoulussa vaan ajotiellä... Moni istuu autokoulussa ajamatta inssiä, koska ei päse kirjallisista läpi. Eli se, että on autokoulussa paikalla käynyt, ei tarkoita, että ajaa inssiä.

Mistä tiedät, että kyse oli inssiajosta?

Supernuiva

Mistä tiedät, että kyse oli inssiajosta?
[/quote]

Tiedän asian koska:

a) Tunnen kasvoilta monta tutvoa (TUTkinnon VastaanOttajaa) ja olen nähnyt heitä usein liikenteessä romanien ja mustien ajamien autokouluautojen kyydissä.

b) Ennen omaa inssiajoani tutvo (eli "inssi") otti vastaan romaninaisen ajon ja oman inssiajoni jälkeen tutvo otti seuraavana vastaan mustan miehen ajon.

c) Autokoulussani oli useita ulkomaalaisia mukana toisen vaiheen rata-ajossa. Toiseen vaiheeseen ei pääse, jos ei ole läpäissyt ensimmäistä inssiajon sisältävää vaihetta. Oppilaista taisi olla pyöreästi noin kolmannes maahanmuuttajataustaisia.

d) Autokoulussa oppilaista oli myös ensimmäisessä vaiheessa huomattava osa, eli noin kolmannes, maahanmuuttajataustaisia.

e) Tunnen liikenneopettajia ja he ovat usein kertoneet kokemuksiaan opetusajosta. (Ovat muuten melko nuivia...) Ainakin yhdessä autokoulussa tilanne on myös sellainen, että tietyistä kulttuureista tulevat miehet eivät voi kuuleman mukaan ottaa vastaan ohjeita naiselta. Tästä syystä ajo-opettajan on oltava mies.

Toki kortittomia kuljettajia on myös maahanmuuttajissa ja romaneissa, kuten myös suomalaisissa.

Jukka Wallin

Täällä Tampereella on usein liikenteessä joku törppö, joka on romani tai tummaihoinen, etenkin talvella. Ajotaito ei riitä.

PAITSI: Bussikuskit, joilla on omasta mielestään ajotaitoa enemmän kuin muilla  :o. Varsinkin, kun ollaan "ei linjalla", eli matkalla varikolle tai varikolta päätepysäkille aloittamaan työvuoroa. Olen kaksi kertaa todistanut tällaisen bussin törkeää liikennettä vaarantavaa menoa, ja molemmilla kerroilla kuskina oli etninen ei-suomalainen. Mutta enhän minä kakkoseksi jää tehokkaan turbomoottorisen diesel-autoni kanssa  ;D

Meillä täällä "rikkaassa" itä-helsingissä, olen nähnyt montakin kertaa, rapea tai puolirapea on saamassa ajo-opetusta. Sitä en ole muistanut tarkastella saako meillä antaa mies opettaja hunnutellulle  ajo-opetusta
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Supernuiva on 08.04.2013, 14:33:32
tietyistä kulttuureista tulevat miehet eivät voi kuuleman mukaan ottaa vastaan ohjeita naiselta. Tästä syystä ajo-opettajan on oltava mies.

Ai että mua pännii.
>:(
Meidän kulttuurissa taas naiset antavat ohjeita miehille. Sopeutukoot siihen. Minkä h-vetin takia aina kun on vastakkain sivistynyt ja sivistymätön kulttuuri, mennään sen paskemman tavan mukaan? SUOMESSA sen pitäisi olla päinvastoin!

Rekku

Kyllä ne rekkarit joskus oli julkista tietoa, joskus jopa nimet ja tittelit. Sensurointi on nykyaikaa.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

niemi2

Quote from: Katarina.R on 06.04.2013, 06:27:43
Quote from: dothefake on 06.04.2013, 06:22:03
Ja sitten niitä linkkejä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki

Ei kai kukaan ihan oikeasti kuvittele että yhteiskunta kustantaa maahanmuuttajille autoja ja ajokortteja?

Suurin osa maahanmuuttajista elää ihan omilla ansiotuloilla ja kustantaa niillä mitä lystää. Pieni vähemmistö joutuu sitten elämään sosiaaliturvalla joka siis tarkoittaa Kelan työmarkkinatukea/kotoutumistukea ja mahdollisesti asumistukea/lapsilisää. Jos tulot hyvin pienet voi myös hakea toimeentulotukea. Rahaa ei tietenkään myönnetä ajokorttiin tai autoon, toimeentulotuella kustannetaan vaan välttämätön toimeentulo.

Sosiaalitoimessa valitettavasti tehdään edelleenkin päätöksiä tarveharkinnalla vaikka se ei palvele tarkoitustasi.  Päätöksiä tehdään kieltämisestäsi huolimatta tarpeen ja harkinnan mukaisesti myös kotoutumisen onnistumiseksi. Sosiaalivirkailija saa huomioida autokoulun kulut menoina ja korttiin kuuluvat kulut ovat Korkeimman Hallinto Oikeuden päätöksen perusteella maksettava.

Itse tiedän tapauksia, joissa maahanmuuttajalle tehdään kotoutussuunnitelma, jossa asiakas ilmoittaa haluavansa esim. autonkuljettajaksi. B-kortin opintoja ei suoriteta muualla kuin autokouluissa, joten bussinkuljettajaksi aikovan kotoutumisen edellytys on b-ajokortti ennen kurssille pääsyä. Näin ollen tt-tuessa lasketaan autokoulun kulut menoiksi, ja hyväksyttyjen menojen jälkeen lasketaan käteen maksettava summa. Ennaltaehkäisevässä tuessa päätös on virkailijan ja asiakkaan välinen ja 2 virkalijaa voivat tehdä samasta asiasta eri päätökset. Tuntemissani tapauksissa autokoulu on hyväksytty menoina mutta valitettavasti moni näistä on ajokortin saatuaan jäänyt opiskelemaan suomen kieltä vuosiksi, eikä kieliopinnot oikein suju, ja työttömyys on jatkunut ajokortin saamisen jälkeen.

Heinola on ainoa kunta (google haun mukaan), joka netissä julkaistussa tt-tuki ohjeessa kielletään autokoulun kulujen hyväksyminen menoiksi. Ohje on aina ohjeellinen ja ohjeista poikkeaminen vaatii vain esimiestason päätöksen. Kerroit Iltalehdessä Heinolan tt-tuki ohjeistuksen koko maan kattavana ohjeistuksena. Jostain syystä et halunnut kertoa, että siteeraamaasi ohjeistus oli vain yhden kunnan ohje. Petyn joka kerta kun sekoitat faktaa fiktioon palvelemaan ideologiaasi, josta jäät kuitenkin kiinni. Surullista, asiallisen keskustelun luulisi olevan paljon hedelmällisempää... pystyisit varmaan paljon älyllisempäänkin ilman disinformaatiota kuten olen monesti kirjoittanut.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Deloch

Taikasana on edelleen harkinnanvarainen. Koska päätökset ovat salaisia ja ne tehdään naamataulun ja/tai suojavärityksen perusteella, ei niistä jää mitään todistettavaa materiaalia. Helppohan se on sanoa että täällä vain jauhetaan rassistista paskaa eikä ole näyttää mitään todisteita. No ei ole kun se ei ole mahdollista. Silti kummasti hyvin moni on henkilökohtaisesti tai ystäviensä/sukulaisten kautta päässyt todistamaan sossujen täysin holtitonta ja vastuutonta rahanjakelua. Aivan kuten itsekkin olen. Minä en yllättyisi vaikka mamut ensi vuonna lentelisivät helikoptereilla diskoihin.

Sittenkin varmaan Katariina tai vastaava "asiantuntija" ilmaantuisi paikalle höpisemään kuinka "mamut varmasti lainasivat/säästivät/ahkeroivat" muuten vain kyseiset rahat itselleen ja mitään outoa asiassa ei ole.

Edit: tässähän tämä jo tuli vähän tarkemmin. Kiitos tästä, sossut kyllä lyötävät keinot jaella yhteisiä rahoja mielensä mukaan.

Quote from: niemi2 on 13.04.2013, 22:13:54

Sosiaalitoimessa valitettavasti tehdään edelleenkin päätöksiä tarveharkinnalla vaikka se ei palvele tarkoitustasi.  Päätöksiä tehdään kieltämisestäsi huolimatta tarpeen ja harkinnan mukaisesti myös kotoutumisen onnistumiseksi. Sosiaalivirkailija saa huomioida autokoulun kulut menoina ja korttiin kuuluvat kulut ovat Korkeimman Hallinto Oikeuden päätöksen perusteella maksettava.

Itse tiedän tapauksia, joissa maahanmuuttajalle tehdään kotoutussuunnitelma, jossa asiakas ilmoittaa haluavansa esim. autonkuljettajaksi. B-kortin opintoja ei suoriteta muualla kuin autokouluissa, joten bussinkuljettajaksi aikovan kotoutumisen edellytys on b-ajokortti ennen kurssille pääsyä. Näin ollen tt-tuessa lasketaan autokoulun kulut menoiksi, ja hyväksyttyjen menojen jälkeen lasketaan käteen maksettava summa. Ennaltaehkäisevässä tuessa päätös on virkailijan ja asiakkaan välinen ja 2 virkalijaa voivat tehdä samasta asiasta eri päätökset. Tuntemissani tapauksissa autokoulu on hyväksytty menoina mutta valitettavasti moni näistä on ajokortin saatuaan jäänyt opiskelemaan suomen kieltä vuosiksi, eikä kieliopinnot oikein suju, ja työttömyys on jatkunut ajokortin saamisen jälkeen.

...