News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Maahanmuuttaja naapurina

Started by HOA, 08.04.2013, 10:53:57

Previous topic - Next topic

HOA

En huomannut, että tästä aiheesta olisi aikaisempaa, edes samantyyppistä topikkia.

Eli tähän voi listata sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia naapurussuhteista maahanmuuttajien kanssa.

Oma, tuore kokemukseni heti alkuun:

Itse asun vielä toistaiseksi Helsingin kantakaupungissa tyttöystäväni kanssa, josta pikkukaupungin kasvatteina olemme jo pidempään suunnitelleet poismuuttoa. Ennen pääsiäistä meille tarjottiinkin mukavaa kämppää rauhalliselta, maaseutumaiselta alueelta kaukana Helsingin vilinästä. Teimme uuden vuokrasopimuksen ennen pääsiäistä ja se osoittautuikin järkevämmäksi ratkaisuksi kuin olisi voinut kuvitella.

Pääsiäisenä naapuriasuntoon, joka oli ollut jo jonkin aikaa tyhjillään, muutti afrikkalainen mies jonka kotimaasta nyt en tarkemmin osaa sanoa. Törmäsin tyyppiin rappukäytävän alaovella, jossa hän piti minulle ovea auki. Ihan mukavan oloinen tyyppi siis. Piakkoin sitten huomasin, että mieshän onkin uusi seinänaapurini.

Pääsiäisenä kämpästä kuului välillä voimakasta puheensorinaa josta nyt ei ollut isommin haittaa. Pääsiäisen jälkeen "molotus" on ollut jokailtaista hupia ja kestää yleensä vähintään puolille öin. Aluksi ajattelin (ennakkoluulottomana ihmisenä :)), että tyyppi käy varmastikin töissä, sillä eihän kenelläkään muuten ole varaa maksaa about tonnin vuokraa. Noh, nyt vapaalla ollessani olen huomannut että ovi paukkuu minuutin välein eikä varmaan kukaan tiedä, montako tyyppiä kämpässä oikeasti asuu. Vuokran maksaja on siis varmaan...tiedätte kyllä.

Sellaista. Kämpänvaihto osui siis kohdallani erittäin hyvään saumaan, mutta olisi mukava kuulla myös muiden kommentteja sekä hyvistä että huonoista kokemuksista kulttuurien kohdatessa naapurustossa.

kekkeruusi

HOA

Noh, jos tämä keskittyisi pelkästään naapurisopuun. :)

Mode voi toki poistaa jos liippaa liian läheltä.