News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

HS: opettajan potku-uhka kuohuttaa Alppilan yläasteella

Started by Tuomas3, 29.03.2013, 12:49:28

Previous topic - Next topic

Embo

Quote from: Possumi on 02.05.2013, 12:50:34
Mitä tulee salaliitto-juttuihin niin tapaus sisältää hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin 'pienimuotoisia' 'salaliittoja' mm. rehtorin ja äidin välillä ja useiden virkamiehesten välillä - jo pelkästään heidän käymiensä keskutelujen ja niissä sovittujen asioiden osalta.

Harvemmin kai salaliittoja solmitaan kynttilöiden lepattaessa pimeässä kellarissa samalla kun osapuolet laativat yksityiskohtaisia suunnitelmia ja varasuunnitelmia ja välillä kuuluu muahahahaa. Se, mikä meille saattaa salaliittona hahmottua, on luullakseni useimmin tuollaista "on sovittu" -tyyppistä, lähes itsestään jaetun arvomaailman pohjalta kritiikittä emergoitunutta toimintaa.

Plus se, että omat eivät tee virheitä, tai ainakaan niitä ei myönnetä kenenkään toimesta. Siinä kun voivat välit hapantua ja yhteistyö muissa yhteyksissä hankaloitua. Ja kas, näin meillä on hyvin öljytyltä vaikuttava salaliittokoneisto, joka äkkiä muodostuu yhden ihmisen töppäilyjä peittelemään.

Kalevi Aronen

Olen kyllä kameravalvontaa vastaan. Pihalla on joka tapauksessa valvoja, samoin kaikissa koulun tiloissa, niin yhteisissä, kuin luokissakin. Jotenkin kameravalvonta siirtää vastuuta pois opettajilta ja millaisen mahdollisuuden se avaakaan foto- ja videomontaaseille. Nytkin oli tätä oppilaan kuvaamaa pätkää kovasti muutettu.

Koulu on pärjännyt 1800-luvulta saakka ilman videovalvontaa, niin pitäisi olla nytkin. Ei kannata kehittää enempää mahdollisuuksia väärinkäytöksiin, nytkin niitä tuntuu olevan tarpeeksi.
Om mani padme hum.

sivullinen.

Quote from: SerialSuicideBomber on 02.05.2013, 13:06:08
Quote from: Marko Parkkola on 02.05.2013, 13:04:44
Sitäpaitsi kameran kuvakin on tulkinnallinen. Esimerkiksi Alppilan videolla kukaan muu kuin pois potkittu opettaja ei enää kuule naisopettajan sanoja "tai soitan poliisin" vaikka ne videolla ovatkin.
Ammattilaiset asentamaan kamerat eikä video-ansoja tekevät häirikköteinit  ;)

Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa. Häirikköteinin käytöksestä ei ole Teiniliittoa nostamassa valitusjupakkaa, ja vaatimassa koulusta erottamisen tehneitä viranomaisia valtakunnan oikeuteen. Häirikköopettajan käytöksen puolustamiseen on olemassa ammattiliitto, joka käyttää vuodessa kymmeniä miljoonia propagandan tekemiseen ja oikeudenkäynteihin. Täysin hullua. Tämä maa on todella viranomaisten diktatuuri - oikea sosialistinen byrokratia.

Varmasti olette huomanneet miten opettajien arvostus on oppilaiden keskuudessa romahtanut byrokratian ja häirikköopettajien aikana. Eivätkä tällaiset ylilyönnit tilannetta korjaa vaan pahentavat. Oppilailla ei ole nykyisessä "demokratiassa" vaan mitään valtaa. Säännöt tehdään aina heitä kuulematta ja heidän etujaan huomioimatta. Tämä taas johtaa yleiseen demokratian halveksintaan ja kaikkien sääntöjen halveksintaan. Nuorisojengit tekevät sitten omia sääntöjään ja valtaavat alueita. He tekevät niinkuin heille on tehty; he oppivat koulusta, ettei yhteisien sääntöjen tekoon tarvita kuin vahvimman mielipide, ja koulussa he voivat olla heikompia, mutta kaduilla heillä on valta. Näin koulujärjestelmän mielivalta ohjaa nuoret anarkiaan. Ihmisyhteisön luonnolliset lainalaisuudet voittavat valtioiden ja diktaattorien tekemät lait.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Possumi

Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 13:27:28
Varmasti olette huomanneet miten opettajien arvostus on oppilaiden keskuudessa romahtanut byrokratian ja häirikköopettajien aikana. Eivätkä tällaiset ylilyönnit tilannetta korjaa vaan pahentavat. Oppilailla ei ole nykyisessä "demokratiassa" vaan mitään valtaa. Säännöt tehdään aina heitä kuulematta ja heidän etujaan huomioimatta. Tämä taas johtaa yleiseen demokratian halveksintaan ja kaikkien sääntöjen halveksintaan. Nuorisojengit tekevät sitten omia sääntöjään ja valtaavat alueita. He tekevät niinkuin heille on tehty; he oppivat koulusta, ettei yhteisien sääntöjen tekoon tarvita kuin vahvimman mielipide, ja koulussa he voivat olla heikompia, mutta kaduilla heillä on valta. Näin koulujärjestelmän mielivalta ohjaa nuoret anarkiaan. Ihmisyhteisön luonnolliset lainalaisuudet voittavat valtioiden ja diktaattorien tekemät lait.

Nyt tulee taas niin ideologisen utopistista puppua että pitää vähän maadoittaa...

Jos nuori ei koulussa opi elämään opettajan auktoriteetin alla - niin sillä tule olemaan todella vaikea aikuisuus kun se tapaa ensimmäisen pomonsa työelämässä tai esimiehensä armeijassa...

Maailma ei ole mikään demokratia - varsinkaan koulumaailma. Ihmettelen kovasti missä oikein olet töissä kun on niin kovin kauheat traumat auktoriteeteistä - kun näet opettajat 'diktaattoreina' ja OAJ on suunnilleen illuminati  :facepalm:

Mene sivullinen johonkin töihin niin kasvat aikuiseksi.

Possumi

Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 13:27:28

Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa. Häirikköteinin käytöksestä ei ole Teiniliittoa nostamassa valitusjupakkaa, ja vaatimassa koulusta erottamisen tehneitä viranomaisia valtakunnan oikeuteen. Häirikköopettajan käytöksen puolustamiseen on olemassa ammattiliitto, joka käyttää vuodessa kymmeniä miljoonia propagandan tekemiseen ja oikeudenkäynteihin. Täysin hullua. Tämä maa on todella viranomaisten diktatuuri - oikea sosialistinen byrokratia.

Juuri näin: koulu on ennen kaikkea opettajan työpaikka jotta hän voisi mahdollisimman tehokkaasti hoitaa työtehtäväänsä: oppilaiden opettamista.

Koulussa nimenomaan opettaja on se päähenkilö jopa pyörittää kaikkea - vuosi kymmeniä - kun taas sadat pikkupiltit vuosittain tulevat ja menevät.

Jotta heidän päihinsä jäisi edes jonkinlaista tietoa/oppimistaitoja/käyttäytymissääntöjä joita he jatko-opinnoissaan ja viimein työelämässä tulevat tarvitsemaan - on ensisijaisesti opettajalla oltava edellytykset hoitaa tehtäväänsä: pitää järjestystä, seurata opetussuunnitelmaa jne.

Yksittäisen oppilaan egon hierontaa ei voida laittaa luokallisen tai koko koulun oppilaiden etujen edelle.

sivullinen.

Quote from: Possumi on 02.05.2013, 14:04:05
Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 13:27:28

Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa.

Juuri näin: koulu on ennen kaikkea opettajan työpaikka jotta hän voisi mahdollisimman tehokkaasti hoitaa työtehtäväänsä: oppilaiden opettamista.

Tästä eteenpäin ei voida perustelujen kautta jatkaa. Loppu on aatemaailmaa ja se syntyy kokemuksesta. Minusta valtio ei ole olemassa viranomaisia varten vaan kansalaisia varten. Sinun sanomasi on minun tulkintani mukaan täysin päinvastainen: Sinusta valtio on olemassa viranomaisia varten, joiden tulee sitä hoitaa parhaansa mukaan.

Voin vain surullisena todeta inhimillisen turmion, joka vaivaa teitä byrokratiauskovaisia. En sille voi mitään. Itseänne te petätte; petätte, vaikka kuvittelet saavanne hyvän viran ja elävänne onnellisen elämän pikkubyrokraattina. Se aika on jo mennyt; loisia on jo nyt liikaa. Te tuhoatte kaiken sen minkä vuoksi esi-isämme taistelivat ja minkä vuoksi nyt on kansa alkanut herätä ja alkanut nousta. Teidän pilvilinnanne tullaan murtamaan. Teidän tyhjäntoimittajavirkauranne tullaan katkaisemaan. Maa tullaan vapauttamaan byrokratian mielivallasta, ja palauttamaan kansan valtaan. Olkaa valmiina siihen. Enää eivät kauaa ammattiliitot tässä maassa jaa valtaa ja varallisuutta toveripiireilleen. Pian on aika, jolloin on tuleva määrittämään palkan - ei suhteet ja poliittinen asema. Pian on aika, jolloin vääryys häviää ja oikeudenmukaisuus voittaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

alussaolisana

Voi hyvä tavaton! sivullisen kannattais nyt äkkiä vaihtaa lääkitystä!  ;D
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Possumi

Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 16:42:09
Quote from: Possumi on 02.05.2013, 14:04:05
Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 13:27:28

Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa.

Juuri näin: koulu on ennen kaikkea opettajan työpaikka jotta hän voisi mahdollisimman tehokkaasti hoitaa työtehtäväänsä: oppilaiden opettamista.

Tästä eteenpäin ei voida perustelujen kautta jatkaa. Loppu on aatemaailmaa ja se syntyy kokemuksesta. Minusta valtio ei ole olemassa viranomaisia varten vaan kansalaisia varten. Sinun sanomasi on minun tulkintani mukaan täysin päinvastainen: Sinusta valtio on olemassa viranomaisia varten, joiden tulee sitä hoitaa parhaansa mukaan.

Voin vain surullisena todeta inhimillisen turmion, joka vaivaa teitä byrokratiauskovaisia. En sille voi mitään. Itseänne te petätte; petätte, vaikka kuvittelet saavanne hyvän viran ja elävänne onnellisen elämän pikkubyrokraattina. Se aika on jo mennyt; loisia on jo nyt liikaa. Te tuhoatte kaiken sen minkä vuoksi esi-isämme taistelivat ja minkä vuoksi nyt on kansa alkanut herätä ja alkanut nousta. Teidän pilvilinnanne tullaan murtamaan. Teidän tyhjäntoimittajavirkauranne tullaan katkaisemaan. Maa tullaan vapauttamaan byrokratian mielivallasta, ja palauttamaan kansan valtaan. Olkaa valmiina siihen. Enää eivät kauaa ammattiliitot tässä maassa jaa valtaa ja varallisuutta toveripiireilleen. Pian on aika, jolloin on tuleva määrittämään palkan - ei suhteet ja poliittinen asema. Pian on aika, jolloin vääryys häviää ja oikeudenmukaisuus voittaa.

LOL päivän paras ;D

Tuomas3

Quotesivullinen: Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa.
Tärkeintä ovat nimenomaan oppilaat. Opettajat kantavat johtovastuuta ja pyrkivät takaaman työrauhan nakkaamalla häiriköt heille paremmin sopiviin tiloihin.

QuoteHäirikköteinin käytöksestä ei ole Teiniliittoa nostamassa valitusjupakkaa, ja vaatimassa koulusta erottamisen tehneitä viranomaisia valtakunnan oikeuteen.
Häirikköteini voi valittaa erottamisesta ja kirjallisesta varoituksesta (ohjeet tulevat mukana). Halutessaan hän voi tehdä vaikka poliisille tutkintapyynnön rehtorin erottamispäätöksestä.

QuoteHäirikköopettajan käytöksen puolustamiseen on olemassa ammattiliitto, joka käyttää vuodessa kymmeniä miljoonia propagandan tekemiseen ja oikeudenkäynteihin. Täysin hullua.
Jos ei olisi ammattiliittoa, niin vakuutusyhtiöt hoitaisivat saman asian (juristipalvelut). Ammattiliitto on työntekijän yleisten etujen ajaja suhteessa työnantajaan, ei asiakkaisiin. Alppilatapauksessakaan ei olla oppilasta vastaan vaan opetusvirastoa.

QuoteTämä maa on todella viranomaisten diktatuuri - oikea sosialistinen byrokratia. Teidän? tyhjäntoimittajavirkauranne tullaan katkaisemaan. Maa tullaan vapauttamaan byrokratian mielivallasta
Sinähän olet jatkuvasti puolustanut opetusvirastoa, joka on virkamiesvallan ja byrokratian kehto; viratkin ovat lähinnä sosialistiseen tapaan poliittisia. Opettajia ei sen sijaan valita poliittisin päätöksin ja työ ei ole kovin byrokraattista vaan käytännönläheistä. Alleviivaus ja kysymysmerkki minun.

Quoteopettajien arvostus on oppilaiden keskuudessa romahtanut byrokratian ja häirikköopettajien aikana.
Yritätkö sanoa, että pitäisi palata vanhaan aikaan, jolloin arvostus oli voimissaan? Luulin sinun vastustavan behavioristista mallia ja kovaa koulukuria sekä opettajajohtoisuutta.

QuoteOppilailla ei ole nykyisessä "demokratiassa" vaan mitään valtaa.
Koulu ei koskaan ole ollut demokraattinen instituutio, vaikka se kasvattaakin demokratiaan. Kersoille en johtajuutta jakaisi, vaikka Bolognan mallia hyvänä pidänkin. Rehtorilla on suuri määräysvalta ja opettajilla luokissaan johtovastuu. Oppilastoimikunnan kautta mukulat voivat kuitenkin vaikuttaa. Heillä on omat kokouspalkkiota nauttivat edustajansa myös johtokunnassa.

QuoteSäännöt tehdään aina heitä kuulematta ja heidän etujaan huomioimatta. Tämä taas johtaa yleiseen demokratian halveksintaan ja kaikkien sääntöjen halveksintaan.
Tässä asiassa pidän sen verran puoliasi, että nk turhien ja logiikattomien sääntöjen ja lakien ylläpitäminen voi johtaa anomiaan, jolloin kiinnostus lainkuuliaisuuteen hiipuu. Kouluissa kannattasi neuvotella, millaisia sääntöjä oppilaiden enemmistö haluaa. En usko, että paljon poikkeaisivat nykyisistä. Huomioi, että laki (tupakka, rajat yms.) rajoittaa sääntöjen laatimista.

Possumi

kyllä huomaa että Tuomas3 on opettaja. Osaa puhua vaikeillekkin tapauksille järkeä ;D

Lalli IsoTalo

Quote from: alussaolisana on 02.05.2013, 16:53:02
Voi hyvä tavaton! sivullisen kannattais nyt äkkiä vaihtaa lääkitystä!  ;D

Päinvastoin! Tupla-annostus samaa tavaraa tuottaa timantteja jossain vaiheessa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

elukka

Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 13:27:28
Quote from: SerialSuicideBomber on 02.05.2013, 13:06:08
Quote from: Marko Parkkola on 02.05.2013, 13:04:44
Sitäpaitsi kameran kuvakin on tulkinnallinen. Esimerkiksi Alppilan videolla kukaan muu kuin pois potkittu opettaja ei enää kuule naisopettajan sanoja "tai soitan poliisin" vaikka ne videolla ovatkin.
Ammattilaiset asentamaan kamerat eikä video-ansoja tekevät häirikköteinit  ;)

Eli edelleen unelmoidaan koulusta opettajien työpaikkana eikä haluta ymmärtää ainoaa perustetta sen olemassaoloon eli oppilaiden oppimispaikkaa. Häirikköteinin käytöksestä ei ole Teiniliittoa nostamassa valitusjupakkaa, ja vaatimassa koulusta erottamisen tehneitä viranomaisia valtakunnan oikeuteen. Häirikköopettajan käytöksen puolustamiseen on olemassa ammattiliitto, joka käyttää vuodessa kymmeniä miljoonia propagandan tekemiseen ja oikeudenkäynteihin. Täysin hullua. Tämä maa on todella viranomaisten diktatuuri - oikea sosialistinen byrokratia.

Varmasti olette huomanneet miten opettajien arvostus on oppilaiden keskuudessa romahtanut byrokratian ja häirikköopettajien aikana. Eivätkä tällaiset ylilyönnit tilannetta korjaa vaan pahentavat. Oppilailla ei ole nykyisessä "demokratiassa" vaan mitään valtaa. Säännöt tehdään aina heitä kuulematta ja heidän etujaan huomioimatta. Tämä taas johtaa yleiseen demokratian halveksintaan ja kaikkien sääntöjen halveksintaan. Nuorisojengit tekevät sitten omia sääntöjään ja valtaavat alueita. He tekevät niinkuin heille on tehty; he oppivat koulusta, ettei yhteisien sääntöjen tekoon tarvita kuin vahvimman mielipide, ja koulussa he voivat olla heikompia, mutta kaduilla heillä on valta. Näin koulujärjestelmän mielivalta ohjaa nuoret anarkiaan. Ihmisyhteisön luonnolliset lainalaisuudet voittavat valtioiden ja diktaattorien tekemät lait.

voi v*tt* mit* p*sk**
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Lalli IsoTalo

Quote from: Tuomas3 on 02.05.2013, 17:06:39
QuoteOppilailla ei ole nykyisessä "demokratiassa" vaan mitään valtaa.
Koulu ei koskaan ole ollut demokraattinen instituutio ...

Lapset ovat tutkimusmatkailijoita, jotka etsivät maailmansa rajoja. Aikuiset näyttävät mitkä nuo rajat ovat.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Raro

Tämä menee nyt vähän OT, mutta kertoo siitä, millaista väkeä maalaisjärkeä käyttävillä on koneistossa vastassa. Luulin jo lukeneeni kaiken, mutta jo tämän haastateltavan nimi räjäyttää pajatson. On olemassa läppä naisista, jotka käyttävät jakkupukua ja jolla on kaksiosainen sukunimi. Hänellä on molemmat. Ja nimi on, uskokaa-tai-älkää, Jakku-Sihvonen!

Jutussa käsitellään koulujen "eriarvoistumista" ja blaa-blaa, tulokulma on vanha tuttu kantiksia syyllistävä.

http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/olipa-kerran-peruskoulu

Quote
Koulushoppailu on yksi seuraus koulujen eriytymisestä. Helsingin Sanomat uutisoi viime vuonna, että joillakin alueilla yli puolet perheistä valitsee lapselleen muun kuin lähikoulun. Netin keskustelupalstoilla levitetään listoja no-go-kouluista .

Jakku-Sihvonen tarjoaa taatelia ja huokaa taas.

– Oman lapsen eristäminen huono-osaisista lapsista ei takaa, että hänellä on hyvä tulevaisuus. Se on sinisilmäistä oman edun tavoittelua.
Jos ei veroilla saa edes yövartijaa, missä valtion legitimiteetti? -- Toadie

Lalli IsoTalo

Quote from: Raro on 02.05.2013, 17:34:23
Tämä menee nyt vähän OT...
http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/olipa-kerran-peruskoulu

Quote
Koulushoppailu on yksi seuraus koulujen eriytymisestä. Helsingin Sanomat uutisoi viime vuonna, että joillakin alueilla yli puolet perheistä valitsee lapselleen muun kuin lähikoulun. Netin keskustelupalstoilla levitetään listoja no-go-kouluista .

Jakku-Sihvonen tarjoaa taatelia ja huokaa taas.

– Oman lapsen eristäminen huono-osaisista lapsista ei takaa, että hänellä on hyvä tulevaisuus. Se on sinisilmäistä oman edun tavoittelua.

Lapset ovat maailman tärkein asia.

Mitä kauemmaksi normikoulun ideologia karkaa omasta ideologiasta, sitä kauempana lapset on syytä pitää indoktrinaatiolaitoksesta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sivullinen.

Quote from: Tuomas3 on 02.05.2013, 17:06:39
QuoteHäirikköteinin käytöksestä ei ole Teiniliittoa nostamassa valitusjupakkaa, ja vaatimassa koulusta erottamisen tehneitä viranomaisia valtakunnan oikeuteen.
Häirikköteini voi valittaa erottamisesta ja kirjallisesta varoituksesta (ohjeet tulevat mukana). Halutessaan hän voi tehdä vaikka poliisille tutkintapyynnön rehtorin erottamispäätöksestä.

Teoriassa teini voi tietenkin valittaa, mutta ei ole oikeustoimikelpoinen, eikä siksi vakavasti otettava. Poliisitkin nauraa jos 15-vuotias menee tekemään rikosilmoitusta opettajasta. Vanhemmat taas voivat valittaa paremmin, mutta jopa siinä tapauksessa, asiaan suhtaudutaan vakavuudella vain, jos vanhemmalla on suhteita - kuten tässä tapauksessa.

-- -- --

Pyytäisin taas teitä arvoisat kanssakeskustelijat keskustelemaan asiasta "voi v*tt* mit* p*sk**" huomautusten sijaan. Käytte sitten vaikka äidin kielen tunnilla ensin harjoittelemassa kirjoitusta. Tuomas3:sellekkin suosittelisin sitä hänen aiemmin käyttämäänsä jaottelua, jossa hän numeroi asiakohdat ja vastasi niihin. Kirjoituksesta tuli siten jokseenkin luettava. Tämä MattiL tyylinen vuororivilainaus menetelmä on internetkeskustelukäytäntöjen vastainen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Kalevi Aronen

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.05.2013, 17:43:59
Lapset ovat maailman tärkein asia.
Mitä kauemmaksi normikoulun ideologia karkaa omasta ideologiasta, sitä kauempana lapset on syytä pitää indoktrinaatiolaitoksesta.
Se on kyllä totta, miten lienee Alppilan koulun kanssa, olisiko vähän siirtymistä muualle? Kaikki kukkikset haluavat lusikkansa soppaan. Onneksi ei kovinkaan moni ota niitä vakavasti.
Om mani padme hum.

sivullinen.

Quote from: Tuomas3 on 02.05.2013, 17:06:39Kouluissa kannattasi neuvotella, millaisia sääntöjä oppilaiden enemmistö haluaa. En usko, että paljon poikkeaisivat nykyisistä. Huomioi, että laki (tupakka, rajat yms.) rajoittaa sääntöjen laatimista.

Jos tähän päädytään opettaja Korhosen kohun saattelema, niin olen minäkin tyytyväinen tulokseen. Ehdottomasti kannattaisin kurin lisäämistä ja jopa tapakasvatuksen ottamista mukaan. Silti samalla "kilahtaneita" opettajia pitäisi voida irtisanoa herkemmin, ja opettajilta tulisi vaatia jämäkkyyttä ja asioihin puuttumista; oppikirjakartelli olisi purettava ja lyijykyniin pohjautuva opetus tulisi korvata tietokoneilla; ja OAJ tulisi lakkauttaa.

Tupakointi kouluissa on taas nykyään täysin kaoottisessa tilanteessa. Tarkoitan nyt lukioita, ammattikouluja ja korkeamman asteen koulutusta, joissa osa opiskelijoista ikänsä puolesta saa polttaa tupakkaa, mutta koulun säännöt sen kieltävät. Tämän johdosta koulujen edessä julkisella tiealueella poltetaan häiriten ohikulkijoita. Koulu taas ei suostu osoittamaan tupakointi paikkaa, koska tupakointi on kielletty. Jotkut koulut tosin kiertävät omia säädöksiä tuomalla ämpärin ja penkin esille, ja sulkemansa silmänsä siitä mitä paikalla tapahtuu. Sillä, jos millä, tavalla osoitetaan nuorille, että sääntöjä saa rikkoa, kunhan vain on hyvät suhteet valvovaan viranomaiseen.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Sietäjä

Quote from: Raro on 02.05.2013, 17:34:23
Tämä menee nyt vähän OT, mutta kertoo siitä, millaista väkeä maalaisjärkeä käyttävillä on koneistossa vastassa. Luulin jo lukeneeni kaiken, mutta jo tämän haastateltavan nimi räjäyttää pajatson. On olemassa läppä naisista, jotka käyttävät jakkupukua ja jolla on kaksiosainen sukunimi. Hänellä on molemmat. Ja nimi on, uskokaa-tai-älkää, Jakku-Sihvonen!

Tuttu hahmo niin pitkän ajan takaa, että oletan läpän saaneen alkunsa juuri hänestä.

sivullinen.

Quote from: Ulkopuolinen on 02.05.2013, 18:42:48
Mutta muistutus samaan syssyyn että Tuomas ja kaikki muutkin samaan keskusteluun osallistuvat auttavat sivullista hänen päämäärässään.

Olen jo ainakin kertaalleen sanonut suoraan ja selvästi päämääräni, jotka eivät ole ihan sitä mitä Ulkopuolinen ilmaisi. Minä nimenomaan en yritä viedä keskustelua pois aiheesta selittelemällä salaliitoista, OFF TOPIC jutuista tai huolehtimalla ihmisten mielenterveydestä. Minun tavoitteeni on ylläpitää keskustelua aiheesta - opettaja Korhonen ja OAJ:n propagandakamppanja - mahdollisimman pitkään. Keskustelun sisältö ei sinänsä ole olennaista kunhan sitä käydään aiheiden opettaja Korhonen, Alppilan tapaus ja OAJ ympärillä. Olen jo aiemmin esittänyt myös motiivini tähän. Se on teoria propagandakamppanjan kääntämisestä propagandakoneistoa vastaan jatkamalla keskustelua loputtomiin. Perinteisen sanomalehtipropagandan aikaan ei tällainen käytös ollut mahdollista, eikä sitä ole otettu huomioon ammattiyhdistysliikkeen propaganda strategiassa.

Toivon vielä joskus jonkun Tampereen Yliopiston viestinnänlaitokselta tekevän väitöskirjan aiheesta: Impact of internet discussion on traditional sosialistic propaganda and agitation embracing sivullinen. empirical studies on the subject.

-- -- --

Sen verran voin vielä huomauttaa, etten ole Aarniokoskesta puhunut lainkaan, enkä aio puhua. Saatte siitä keskenänne taittaa peistä. Sama pätee kaikkiin viranomaisiin ja viranomaiskäytäntöihin, kuten palvelujärjestelmien integraatiokierroksiin, kuntatalouden vaikutuksiin ja opetuslautakuntien kokoonpanoon. Minä keskustelen opettaja Korhosesta, Alppilan tapauksesta ja OAJ:stä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Saippuakupla

Quote from: Marko Parkkola on 02.05.2013, 13:04:44
Sitäpaitsi kameran kuvakin on tulkinnallinen. Esimerkiksi Alppilan videolla kukaan muu kuin pois potkittu opettaja ei enää kuule naisopettajan sanoja "tai soitan poliisin" vaikka ne videolla ovatkin.

Naisopettaja taitaa sanoa:

"Ole hyvä, soitan kohta rehtorille, tuleeko Sari heti?"

Nappasin äänen tästä Youtuben videosta, jonka muutin selkoääniseksi. Paremmalla äänellä kuulostaa siltä, että opettaja on soittamassa rehtorille. MP3:sta ei saa ladattua tänne.

Lalli IsoTalo

#2331
Quote from: Ulkopuolinen on 02.05.2013, 19:08:53
Outtaaminen on palstalla kiellettyä ja hyvä niin. Välillä tuntuu vähän siltä että ihan kuin sivullinen koittaisi outata itse itseään.

Jeps.

Välillä sivullinen. tuntuu tietävän ihan ydinsisäpiirin tietoa, mutta suurimman osan aikaa hän on aika sivustassa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tuomas3

QuoteUlkopuolinen: Ei sivullinen (luultavasti) edes yritä todistaa tai vakuuttaa mitään. Hän koittaa pitää keskustelun poissa niistä teemoista jotka olisivat joillekuille haitallisia.

Siltä eittämättä alkaa tuntumaan. Jokainen keskustelu tarvitsee opposition, mutta jäsen sivullinen on valitettavan heikko. Useimmat yrittävät purkaa vyyhtiä opetusviraston, poliittisten päättäjien, äidin sekä rehtorin välillä. Sivullinen voisi yrittää tehdä samaa, vaikka OAJ:stä, mutta kaikki junnaa hänen kohdalla paikoillaan. Kun postulaatioita esitetään, tapanani on korjata ne oikeiksi; mistäs sen tietää, vaikka sivullinen lukisi ja oppisi jotain (kuten, että sotilaillakin on ammattiliitto tms.). Heittelen vähän siemeniä ympärille; toiset itävät ja toiset eivät  :D.

Quotesivullinen: OAJ tulisi lakkauttaa.
Sen verran vielä sivistän, että kannattaa tutustua perustuslakiin ja sen sallimiin vapauksiin. Sitten ymmärrät, miksi OAJ:stöä ei voi väkisin lakkauttaa.

QuoteOlen jo aiemmin esittänyt myös motiivini tähän. Se on teoria propagandakamppanjan kääntämisestä propagandakoneistoa vastaan jatkamalla keskustelua loputtomiin
Oletko myös huomannut kuinka huonosti olet onnistunut: Olet varmaan saanut ammattiyhdistysliikkeitä eniten vastustavatkin puolustamaan OAJ:ä. Jos päätavoite on vain jatkaa keskustelua loputtomiin sen itsensä vuoksi, tätä on luonnollisesti turha jatkaa. Pidin kyllä Väyrysen jarrutuspuheista, mutta silti...

Saippuakupla

Quote from: Saippuakupla on 02.05.2013, 19:55:59
Quote from: Marko Parkkola on 02.05.2013, 13:04:44
Sitäpaitsi kameran kuvakin on tulkinnallinen. Esimerkiksi Alppilan videolla kukaan muu kuin pois potkittu opettaja ei enää kuule naisopettajan sanoja "tai soitan poliisin" vaikka ne videolla ovatkin.
Naisopettaja taitaa sanoa:
"Ole hyvä, soitan kohta rehtorille, tuleeko Sari heti?"
Nappasin äänen tästä Youtuben videosta, jonka muutin selkoääniseksi. Paremmalla äänellä kuulostaa siltä, että opettaja on soittamassa rehtorille. MP3:sta ei saa ladattua tänne.

Oho, kuulo teki tepposet. Ääniraidalla kuuluu:

"Ole hyvä, soitan kohta Sarille, tuleeko Sari heti?"

Kalevi Aronen

Kukkikset ovat senverran jo sekoilleet, että kieltävät kaiken ja toinen opettajahan ei ollut paikalla, anakin mikäli uskomme kukkiksia. Tosin olen lakannut uskomasta joulupukkiin jo yli kuusikymmentä vuotta sitten, niin tuskin kukkiksiinkaan.

Monet harppaavat kuulemma Siviksen ohi, näin ajattelin ittekin. Profiilissa on kuulemma mahdollisuus häivyttää epäsuotuisa keskustelija. Mutta menköön näin manuaalisesti.
Om mani padme hum.

sivullinen.

Ammattiliittot taas asialla:
Quote
Luokanopettajaliittokin vaatii helsinkiläisopettajan erottamisen purkua

Luokanopettajaliitto vaatii OAJ:n tapaan purettavaksi Helsingin opetusviraston päätöstä erottaa Alppilan yläkoulun opettaja.

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/luokanopettajaliittokin-vaatii-helsinkilaisopettajan-erottamisen-purkua-1.1368676

Missä piileskelee se Sarasvuon peräänkuuluttama ahtaajien ja muiden autoilijoiden AKT? Eikö tässä olisi nyt oiva paikka korjata autoalan työoloja? Sitähän varten ammattiliitot ovat olemassa - että korjataan työoloja. Mitään poliittiseen päätöksentekoon epädemokraattista ja uhkailuun ja kiristykseen perustuvaa toimintaa niillä ei ole. Mitä nyt Neuvostoliitossa oli. Siellähän ei ollut virallisesti sensuuria. Painajien ammattiliitto ainoastaan katsoi oikeudekseen olla painamatta porvarillista propagandaa. Käsky tuli sieltä samasta paikasta kuin meilläkin eli ammattiliiton johdosta opetusministeriltä. Hänen nimensä on muuten Jukka Gustafsson (sdp.), entinen ammattiyhdistysliikkeen Murikka-opiston rehtori. Oikea mies oikealla paikalla siis - AY-liikkeen mielestä. Kansan mielestä paska.

Ammattiyhdistysliikkeen opiston rehtori on opetusministeri. Miettikää nyt hieman. Onko siinä mitään väärää?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Tomi

Quote from: Saippuakupla on 02.05.2013, 19:55:59
Quote from: Marko Parkkola on 02.05.2013, 13:04:44
Sitäpaitsi kameran kuvakin on tulkinnallinen. Esimerkiksi Alppilan videolla kukaan muu kuin pois potkittu opettaja ei enää kuule naisopettajan sanoja "tai soitan poliisin" vaikka ne videolla ovatkin.

Naisopettaja taitaa sanoa:

"Ole hyvä, soitan kohta rehtorille, tuleeko Sari heti?"

Nappasin äänen tästä Youtuben videosta, jonka muutin selkoääniseksi. Paremmalla äänellä kuulostaa siltä, että opettaja on soittamassa rehtorille. MP3:sta ei saa ladattua tänne.

0.24. Antti Korhonen työntää rimpuilevan oppilaan ulos tilasta ylöspäin menevää portaikkoa kohti ja seuraa katsellaan tilannetta. Oppilas ei kaadu, 0.27, oppilas  haistattelee ja haukkuu opettajaa portaikon yläpäästä.
Eli oppilaalle ei käynyt mitään, koska hän juoksi 3 sekunnissa portaiden yläpäähän haistattelemaan opettajalle ja kiroilemaan.

Lisäksi pari huomiota tilanteesta:
Eka uutinen aiheesta:

http://www.hs.fi/kaupunki/Opettajan+potku-uhka+kuohuttaa+Alppilan+yl%C3%A4asteella/a1364449753730
QuoteRuokailua valvomassa ollut erityisluokanopettaja Antti Korhonen poisti huutavan ja vastustelevan oppilaan tilasta työntämällä oppilaan ovesta ulos. Koulun rehtori Sari Aarniokoski tulkitsi voimakeinot liian rajuiksi.
Tässä ei puhetta mitään rinnuksille tarttumisesta, eikä viskaamisesta portaikkoon.
8.4.2013 Päivä, jolloin potkut annettiin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040816872493_uu.shtml
QuoteHelsingin opetusvirasto on erottanut opettajan, joka poisti oppilaan Alppilan yläasteen ruokalasta voimakeinoja käyttäen, kertoo Helsingin Sanomat.

(MARI PUDAS)


Opetusviraston mukaan opettajan menettely ei ollut puolustettavaa eikä asianmukaista.

Opettaja poisti häiriköivän oppilaan tilasta työntämällä tämän ovesta ulos maaliskuussa. Sivullinen oppilas kuvasi tapahtumien loppuosan kamerakännykällä.

Opettaja toimi koulussa määräaikaisena tuntiopettajana lokakuusta 2012 alkaen.

Opettaja oli aiemmin todennut Helsingin Sanomille vievänsä asian oikeuteen, jos hän saa potkut.

Tässä uutisessa ei ole mainintaan rinnuksista tarttumisesta, eikä portaikkoon viskomisesta!

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201304160092225_uu.shtml

Vasta tässä (16.4.2013), opetusvirasto väitti Antti Korhosen tarttuneen rinnuksista ja kaulaliinasta ja työntäneen oppilaan rinnuksista portaikkoon.
Miksi nämä seikat tulivat ilmi vasta 8 päivää potkujen jälkeen????

Toinen virhe opetusviraston versiossa: He väittävät, että toista opettajaa ei oltu kutsuttu avuksi. Se on valetta, Toinen opettaja, pyysi häntä myös poistumaan ruokalasta ja lisäksi sama opettaja vielä hymyili, kun Antti Korhonen poisti oppilaan ruokalasta, eli tilanteessa oli mukana toinen opettaja!!

Possumi

Quote from: sivullinen. on 02.05.2013, 21:30:27
Ammattiliittot taas asialla:
Quote
Luokanopettajaliittokin vaatii helsinkiläisopettajan erottamisen purkua

Luokanopettajaliitto vaatii OAJ:n tapaan purettavaksi Helsingin opetusviraston päätöstä erottaa Alppilan yläkoulun opettaja.

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/luokanopettajaliittokin-vaatii-helsinkilaisopettajan-erottamisen-purkua-1.1368676

blah blah blah

Suomen perustuslaki, virkamieslaki ja työsopimuslaki sisältävät säädöksiä järjestäytymisvapauden takaamisesta.

Yhdistymisvapaus on tärkeä ihmisoikeus joka mahdollistaa yksilöiden tehdä yhteistyötä yhteisen edun nimissä mm. perustaa yhdistyksiä, yhteenliittymiä kuten yrityksiä tai ammattiyhdistyksiä.

Työtaistelu, sen uhka, on ainoa todellinen kansalaisen voima ja mahdollisuus vaikuttaa vallan ja varallisuuden jakoon mitä yhteiskunnan nimissä tehdään.

Kaikki oikeudet on työtaistelun kautta lunastettu: työturvallisuus, työaika, työsopimus.. - säädökset ja lait ovat työntekijöiden liittojen ansioita - niitä ei ole vapaaehtoisesti yksikään porvari työläisille antanut. 'Demokratiassa' kansanedustuslaitos on pelkkä kumileimasin. Sen takana oleva todellinen voima on niissä poliittisissa puolueissa - ja niiden edustamissa liikkeissä ja yhdistyksissä - jotka todellista valtaa pystyvät käyttämään: lakko-oikeus on se viimeinen ihmisoikeus - muuten olemme kaikki orjia.

Sivullinen jatkaa aitoa agitaattori-perinnettä. Hän on vain propagandassaan 40 vuotta myöhässä. Välillä ihmettelen uskooko hän todella itsekkään että hänen viestiään kukaan ottaa tosissaan. Sehän herättää lähinnä hilpeyttä. Ikään kuin jokainen aikuinen ihminen ei tietäsi mikä on ammattiyhdistysliike, sen historia ja sen nykyinen asema Suomessa. Suurin osa täällä kumminkin on jonkin liiton jäsen - ja hompanssimaisesti luultavasti keskimääräistä aktiivisempi.

Sivullinen on myöhässä. Ammattiyhdistysliike on jo saavuttanut kaiken sen mitä saavutettavissa on:
- perustuslaki, ja lait työajoista, sopimuksista ovat jo vuosikymmeniä vanhoja
- lähes kaikilta aloilta löytyy liitot ja niiden yhdistyminen takaa pienimmillekkin liitoille hyvän neuvotteluaseman työnantajaan nähden
- ammattiliitot ovat ainoa todellinen poliittinen voima tässä maassa

Sivullinen yrittää maalata ammattijärjestöjä epä-demokraattisiksi toimijoiksi kun ne ovat nimenomaan kansalaisen demokraattisin vaikutus keino - ainoa aito vastapaino rahan vallalle tässä maassa.

Työväenliikkeessä toteutuu demokratia vähintään yhtä hyvin kuin poliittisten puolueiden monopolisoiman neljän vuoden välein tapahtuvan kansanedustuslaitoksen äänestyksen kautta.

Yksin on aika orpoa työnantajan kanssa työsopimusta laatia - varsinkaan ilman mitään niitä lakeja joita ammattiyhdistysliike on vuosisadassa hänen turvakseen hänelle taistellut.

Liity sinäkin sivullinen oman alasi ammatiyhdistykseen ja ala vaikuttamaan omiin yhteisiin asioihin. Joko sinä otat niihin kantaa tai joku muu ottaa sinun puolestasi. ;D

PS: sori kaikille, en voinut vastustaa :P

Leso

Muistaakseni juniori lausui kuta kuinkin näin jossain vaiheessa:

"Meetsä nyt opettajainhuoneeseen lesoileen...?"

Vaikka harkitsenkin oikeustoimia, koska itse elvyttämäni pitkälti unohtunut laatusana ja siitä johdettu teonsana ovat ilmeisen yleisessä käytössä taas, niin se on kuitenkin minun tavaramerkki.

Eiku asiaan...

Mitä tuo oppilaan lausunto tarkoitti?
Olen itse Korhosen puolella, ja videon useampaan kertaan katsoneena näkisin, että poitsu ihan tahallaan ärsytti Korhosta.
Korhosen suuttumus ja toiminta olivat täysin oikeutettuja.
Sittemmin paljastuneiden tosiasiain valossa (pojan tausta) olen sitä mieltä, että Korhosen olisi pitänyt antaa pojalle oikein isän kädestä poskilitsari.
Mutta sitä Korhonen ei antanut, koska hillitsi itsensä.
Korhonen ei tiennyt pojan taustaa. Korhonen ei antanut todellista, isällistä kuritusta.

Jos tämä(kin) juttu taas jää unholaan mediassa, niin eipä ole enää johtopäätöksiä vedettävänä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Kalevi Aronen

Possumi kirjoitti pelkkää asiaa. On tullut tutustuttua työoikeuteen monet vuosikymmenet. Nyt olen niistä hommista eläkkeellä, mutta ei muisti ole vielä onneksi mennyt.

En tiedä Siviksen motiiveja, mutta en anna häiritä. Hommassa kaikki ovat herrasmiehiä ja hyvin käyttäytyviä naisia. IL:n keskustelupalsta ei taas ole tässä suhteessa mistään kotoisin ja en juuri siellä viitsi lukea tekstejä. 
Om mani padme hum.