News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-03-26 SM-liiga: Kurinpitopäätös HIFK:n Siim Liivikin asiassa

Started by Saippuakupla, 26.03.2013, 17:40:43

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteKurinpitopäätös HIFK:n Siim Liivikin asiassa ottelussa HIFK-Tappara 25.3.2013
Tänään - 16:28 - AS

SM-liigan kurinpitäjä antoi Liivikille yhden ottelun pelikiellon.

JÄÄKIEKON SM-LIIGA 26.3.2013
Kurinpitäjä Sampo Liusjärvi Nro 50/2012-2013

Kurinpitopäätös Siim Liivikin asiassa
Tapahtuma-aika: 25.3.2013
Ottelu: HIFK-Tappara
Peliaika: 60.00

1. Selostus asiasta
Otteluvalvoja on raportoinut kurinpitokäsittelyyn tilanteen HIFK-Tappara -ottelusta. Raportin mukaan otteluajassa 60.00 HIFK:n Siim Liivik on nimitellyt Tapparan numero 84 Dragan Umicevicia englannin kielellä mustalaiseksi ("gipsy").

Kurinpitäjä on kuullut asianosaisia sekä ottelun erotuomareita.

2. Sovellettavat säännöt ja ratkaisun perustelut
Jääkiekon sääntökirjan säännön 550 E-kohdan mukaan pelaajalle, joka käyttää millaista tahansa rasistista ilmausta tai tekee millaisen tahansa etnisen loukkauksen tuomitaan ottelurangaistus.

Liivik on erotuomari- ja otteluvalvojan raporttien mukaan nimitellyt Umicevicia englanninkielisellä sanalla "gipsy". Liivik on vastineessaan kiistänyt käyttäneensä mainittua sanaa. Puhelinkuulemisessa ottelun erotuomari Metsälä on ilmoittanut kuulleensa Liivikin sanat selvästi eikä hän pidä mahdollisena, että olisi kuullut Liivikin sanat väärin.

Edellä mainituilla perusteilla katson Liivikin syyllistyneen säännön 550 E vastaiseen kielenkäyttöön. Säännön 550 E rikkomisesta voidaan määrätä ainoastaan ottelurangaistus. Sääntökirjan säännön 507 mukaan ottelurangaistuksen saaneelle pelaajalle tuomitaan automaattisesti pelikieltoa siten, että hän on vähintään seuraavan ottelun pelikiellossa. Näkemykseni mukaan yhden ottelun pelikielto on oikea seuraus kyseisestä teosta.

3. Ratkaisu
Määrään Siim Liivikin yhden (1) ottelun pelikieltoon. Liivik on pelikiellossa 27.3.2013 pelattavassa playoffs-ottelussa Tappara-HIFK.

4. Muutoksenhaku
Tähän päätökseen saa hakea muutosta valittamalla liigahallitukselle kurinpitosääntöjen 7 luvun mukaisesti.

5. Päiväys ja allekirjoitus
Hämeenlinnassa, 26. maaliskuuta 2013
Sampo Liusjärvi
SM-liigan kurinpitäjä

http://www.sm-liiga.fi/arkisto/uutiset/kurinpitopaatos-hifkn-siim-liivikin-asiassa-ottelussa-hifk-tappara-25.3.2013.html

Saippuakupla

Media revittelee "rasistisella solvauksella"!

hullu1234

Sitä saa mitä tilaa. Vuonna 2011:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sm-liigassa-jatkuvaa-rasismia-ryssittelya-tulee-koko-ajan

SM-liigan puolivälierät alkavat perjantaina. Pinnan alla kuplii jo nyt. HIFK:n virolainen duunarihyökkääjä Siim Liivik ihmettelee, miksei SM-liigassa anneta milloinkaan rasismista rangaistuksia.

HIFK:n kovaluinen työmies päivittelee liigatuomareiden kuuloaistia torstaina ilmestyneessä Urheilulehdessä.

"Ryssittelyä tulee koko ajan. Miksei SM-liigassa oteta rasismia pois? Mestiksessä siitä tuli jo ulosajo. Täällä (liigassa) saa ryssitellä, miten haluaa", Liivik ihmettelee.

Lue koko Liivikin haastattelu ja kaikki muutkin timanttiset playoff-artikkelit uusimmasta Urheilulehdestä. HIFK aloittaa puolivälieräpelinsä perjantaina Jokereita vastaan kello 18.30.

qwerty

Rasismin uhri

(http://www.tappara.fi/liiga/images/stories/pelaajat/umicevic.jpg)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

klassinen

It's awesome to be white.

Journalists are quite skilled at the first, as smearing political enemies constitutes the entire purpose of their profession. We can't fault them for this any more than we can fault dogs for consuming their own vomit.
- Gregory Hood

matkamiehiii

Wikipedian mukaan mies on serbialainen, mutta onko hän mustalainen?

QuoteDragan Umi?evi? (Serbian Cyrillic: ?????? ????????; born October 9, 1984, in Dubica, SFR Yugoslavia) is a Swedish ice hockey player of Serbian descent.[1] He is currently playing with the Malmö Redhawks in HockeyAllsvenskan (Swe-2). Umicevic has represented the Sweden national ice hockey team in 2006 and 2007. With Södertälje SK he won the team's internal scoring league in the 2008–09 Elitserien season.[2][3] Umi?evi? was drafted by the Edmonton Oilers in the sixth round of the 2003 NHL Entry Draft, 184th overall. Playing for Porin Ässät 2012-.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dragan_Umicevic

Outoa tämä nykypäivän rasismi, virolaista Siimiä haukutaan ryssäksi ja serbialaista Dragania mustalaiseksi... mitähän seuraavaksi?

Eino P. Keravalta

Hitto, en tiennytkään, että on rasistista olla mustalainen.

Kaikkea sitä oppii, kun kuuntelee suvaitsevaista diskurssia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Möhömaha

Quote from: KW on 26.03.2013, 17:50:28
Mikä on ketjun tarkoitus?

Pitääkö vääntää ratakiskosta ?

HIFK:n virolainen duunarihyökkääjä Siim Liivik ihmettelee, miksei SM-liigassa anneta milloinkaan rasismista rangaistuksia.
...
"Ryssittelyä tulee koko ajan. Miksei SM-liigassa oteta rasismia pois? Mestiksessä siitä tuli jo ulosajo. Täällä (liigassa) saa ryssitellä, miten haluaa", Liivik ihmettelee.

IFK:n neitikiekkoilija (?) loukkaantuu oletetusta rasismista. :roll:

Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

klassinen

Quote from: Möhömaha

Väännä pois. Aloituksessa on kopio SM-liigan kurinpitopäätöksestä. Mulle jäi auki että mistä pitäisi keskustella.

Journalists are quite skilled at the first, as smearing political enemies constitutes the entire purpose of their profession. We can't fault them for this any more than we can fault dogs for consuming their own vomit.
- Gregory Hood

Eino P. Keravalta

Quote from: KW on 26.03.2013, 18:24:46
Quote from: Möhömaha

Väännä pois. Aloituksessa on kopio SM-liigan kurinpitopäätöksestä. Mulle jäi auki että mistä pitäisi keskustella.

Huoli pois, ystävä! Jollei näe mitään keskusteltavaa, ei ole pakko keskustella.

:)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

risto

Märkä-Simo sitten onnistui hankkimaan ottelurangaistuksen. Sehän sopii mainiosti Tapparalle. Liivik olikin viime pelissä piikkinä lihassa. Enemmän toistaiseksi on sattunut HIFK:n jatkuva mailoilla huitominen ja poikkarit, mutta kai sitä ruotsinserbialaisen "gipsyttelystä" nyt voi yhden pelin istua. Jääkiekkopelaajat toisaalta heittelevät kentällä vastustajilleen sellaista "läppää", että ei siinä yhden mustalaisen pitäisi tuntua juuri missään.

Umicevic on kyllä taikuri tuolla jäällä, suosittelen ehdottomasti seuraamaan miehen otteita.

Jos tuosta uutisesta mitään ymmärrän, Umicevic ei ole se, joka asiaa on lähtenyt ajamaan vaan tuomari tai otteluvalvoja.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Micke90

Eikös tuo ole se sama virukki, joka julkisuudessa aikoinaan itki sitä, miten häntä ryssiteltiin. Nyt sitten itse nimittelee toisia "rasistisilla" ilmauksilla. Sitä saa, mitä tilaa!  ;D

M13

Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

klassinen

- Gregory Hood

elukka

jos siim liivik (liiv = hiekka) olisi ryssä ja sitä ryssiteltäisiin suomalaisten toimesta, asia olisi ratkottu siviiliooikeudessa asti
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

SteveBerman

Ilmoitinkin tämän rasistisen tapahtuman pinnalle putkahtaneeseen. -ilmoitarasismista- nettisaittiin.

Micke90

Quote from: elukka on 26.03.2013, 18:55:07
jos siim liivik (liiv = hiekka) olisi ryssä ja sitä ryssiteltäisiin suomalaisten toimesta, asia olisi ratkottu siviiliooikeudessa asti

Ei pidä paikkaansa. Ossi Väänänen ei ainakaan joutunut oikeuteen, vaikka kutsuikin virukkia ryssäksi.

Eino P. Keravalta

Quote from: KW on 26.03.2013, 18:48:47
Ai tämä onkin urheilukeskustelu. Jatkakaa.

Ai? En halua osallistua urheilukeskusteluun, sellainen ei kiinnosta. Minä taas luulin, että tämä on keskustelu siitä, miten moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä on rangaista jotakuta siitä, että tämä on sanonut "tsipsi".

Micke90

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.03.2013, 19:11:14

Ai? En halua osallistua urheilukeskusteluun, sellainen ei kiinnosta. Minä taas luulin, että tämä on keskustelu siitä, miten moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä on rangaista jotakuta siitä, että tämä on sanonut "tsipsi".

Mikäs mies se sellainen on, jota ei urheilu kiinnosta?  >:(

M13

Quote from: Micke90 on 26.03.2013, 19:06:04
Quote from: elukka on 26.03.2013, 18:55:07

Ei pidä paikkaansa. Ossi Väänänen ei ainakaan joutunut oikeuteen, vaikka kutsuikin virukkia ryssäksi.

Sehän se pointti olikin. Virolainen ei ole sen enempää ryssä, kuin suomalainenkaan. Siispä molempia voi ryssitellä ilman vakavampia seuraamuksia. Ryssää ei voi.

Ihan sama asia, kun läskin sanominen läskiksi, tai homon homottelu. Se on rangaistavaa vaan jos se on totta.
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

Eino P. Keravalta

Quote from: Micke90 on 26.03.2013, 19:13:57

Mikäs mies se sellainen on, jota ei urheilu kiinnosta?  >:(

Mähän olen kertonut, että olen miehen kehoon joutunut lesboneekerinainen.

Micke90

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.03.2013, 19:18:25

Ei täällä moisia suvaita, vaan annetaan sakinhivutusta. Räyh!  >:(

Adolf Stege

Eino P. Keravalta

Quote from: Micke90 on 26.03.2013, 19:20:33
Quote from: Eino P. Keravalta on 26.03.2013, 19:18:25

Ei täällä moisia suvaita, vaan annetaan sakinhivutusta. Räyh!  >:(

Tehkääpä tämä testi koskien sitä, ovatko aivonne miehen vaiko naisen aivot:

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/add_user.shtml

Oma tulokseni on, että aivoni ovat 25-prosenttisesti maskuliiniset ja 75-prosenttisesti feminiiniset. Ilmankos tykkäänkin niin paljon naisista!

normi

Quote from: Möhömaha on 26.03.2013, 18:16:12
Quote from: KW on 26.03.2013, 17:50:28
Mikä on ketjun tarkoitus?

HIFK:n virolainen duunarihyökkääjä Siim Liivik ihmettelee, miksei SM-liigassa anneta milloinkaan rasismista rangaistuksia.
...

IFK:n neitikiekkoilija (?) loukkaantuu oletetusta rasismista. :roll:

Monikultuurinen kaveri, neitikiekko ja loukkaantuminen omaksuttu Ruotsissa. Mutta onko kaveri siis serbian mustalaisia alkujaan? Malmössä pelannut? Onko peräti Rosengårdista?
Impossible situations can become possible miracles

Micke90

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.03.2013, 19:58:54

Tehkääpä tämä testi koskien sitä, ovatko aivonne miehen vaiko naisen aivot:

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/add_user.shtml

Oma tulokseni on, että aivoni ovat 25-prosenttisesti maskuliiniset ja 75-prosenttisesti feminiiniset. Ilmankos tykkäänkin niin paljon naisista!

Kannattaa tehdä tämä testi koskien sukupuoltasi. Sen mukaan olen 85 % mies ja 15 nainen.

Blanc73

Käsitin otsikon väärin: luulin että Liivikiä on ryssitelty, mutta totuus onkin toinen. Who cares... :roll:
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

klassinen

Quote from: KW on 26.03.2013, 18:48:47
Ai tämä onkin urheilukeskustelu. Jatkakaa.

Tämä on siis vajavaisesti alustettu keskustelu kun annetaan luuloille sijaa. Jos tämä on keskustelu siitä, miten moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä on rangaista jotakuta siitä, että tämä on sanonut "tsipsi", kertoisitko minulle että kun ammattilaisurheilijat kilvoittelevat mustan kumilätkän hallinnasta ja joku vastoin sääntöjä ja hyviä tapoja ottaa verbaaliseksi lyömäaseeksi vastustajan todellisen tai kuvitellun etnisen taustan, miksi siitä rankaiseminen on moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä? Millä tavalla etnisyyden kommentointi kuuluu urheiluun?

- Gregory Hood

Marko Parkkola

Minusta ainut mielenkiintoinen asia tässä on, että ottelun tuomari on väittänyt jotain, ja vaikka pelaaja on kieltänyt tällaisen tapahtuneen, pelaaja on saanut rangaistuksen. Sana sanaa vastaan ja ottelukieltoa tulee. Itsehän on ammattinsa valinnut, mutta oikeusturva on melkoisen huono "rasisteilla".

Eino P. Keravalta

Quotekertoisitko minulle että kun ammattilaisurheilijat kilvoittelevat mustan kumilätkän hallinnasta ja joku vastoin sääntöjä ja hyviä tapoja ottaa verbaaliseksi lyömäaseeksi vastustajan todellisen tai kuvitellun etnisen taustan, miksi siitä rankaiseminen on moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä?

Kerron mielelläni.

Se on mielestäni moraalitonta, naurettavaa, lapsellista, epäloogista ja hölmöä siksi, että etnistä taustaa ei voi käyttää lyömäaseena, koska etninen tausta ei huononna ketään. Paitsi tietenkin rasistin mielestä: vain rasisti voi kuvitella, että mustalaiseksi kutsuminen olisi haukkumista. Niinpä tästä kohun nostaneet ja asiasta pahastuneet ovat rasisteja. Minä en ole.