News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hakkarainen eduskunnassa: "Hain kuukauden sairausloman huvikseni"

Started by Tomi, 22.03.2013, 19:07:33

Previous topic - Next topic

Tomi

QuoteHakkarainen eduskunnassa: "Hain kuukauden sairausloman huvikseni"
Kimmo Mäntylä
Julkaistu: 22.3.2013 11:10, päivitetty: 22.3.2013 11:29

Kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) hämmästytti eilen eduskunnan keskustelussa sairauslomakommentillaan.
Eduskunta keskusteli vuosilomalain muuttamisesta ja Teuvo Hakkarainen kertoi hakeneensa sairauslomaa huvikseen ja sen sai.

- Minä olen muuten kokeillut tämän sairauslomahomman. Minä kävin huvikseni hakemassa kuukauden sairauslomaa, ja minulle annettiin neuvo, että depressiosta sen saa. Minä sitten sairastuin semmoiseen ja kuukauden sain sitä sairauslomaa mutta en kyllä sitä pitänyt. En minä sitä tarvinnut sen kummemmin, mutta sen kyllä saa sieltä, ei muuta kuin käy hakemassa. Se tulee kuin Manulle illallinen. Sitten se vuosiloma siitä jatkuu sillä, joka sitä haluaa. Tietysti tässä on moraalista pikkusen kysymys, Hakkarainen totesi eduskunnassa.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Verkkouutiset.

Hakkarainen kertoi Ilta-Sanomille, että hän haki sairauslomaansa vuosi pari ennen kansanedustaja-aikojaan.

-  En ihan tarkkaan muista vuotta. Kävin kokeilemassa ja hain malliksi sairauslomaa. Terve mies saa sairausloman, kunhan käy hakemassa ja valittamassa. Kävin vielä yksityisellä lääkärillä, Hakkarainen sanoi IS:lle.

Hakkaraisella ei ole reseptiä turhien sairauslomien kitkemiseksi.

- Sanopa se. Toiset hakevat sairauslomaa turhaan ja sitten on ihmisiä, jotka tulevat sairaina töihin eivätkä jää millään sairauslomalle, vaikka pitäisi, Hakkarainen muistutti.

Oletko hakenut itse sairauslomaa huviksesi? Mihin sairauteen vetosit? Kerro kokemuksistasi alla kommenttikentässä.

Iltalehdessä oli myös lisää aiheesta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013032216816442_uu.shtml
Quote"Se oli kokeilu"

Iltalehti tavoitti kansanedustaja Hakkaraisen kommentoimaan erikoista tarinaa. Hakkarainen kertoo, ettei hän muista tarkalleen sairauslomahuijauksensa ajankohtaa.

- Olin vielä sahalla silloin töissä, en kansanedustajana, Hakkarainen sanoo.

Hakkarainen kertoo, että tempaus oli eräänlainen kokeilu.

- Todistin sen, että näin voi toimia, jos haluaa. Se oli vähän niin kuin tutkivaa journalismia.

Hakkaraisen mielestä ongelmaan pitäisi puuttua, mutta selkeitä ratkaisuja hän ei itse osaa mainita.

- Kyllä toiset työntekijät joutuvat kärsimään enemmän kuin muut, kun käytetään sairauslomaa näin hyväksi. Vaikka ei meillä kyllä sahalla ikinä tällaista ongelmaa ollut, Hakkarainen pohtii.

Hakkarainen tuo esille myös ongelman kääntöpuolen. Hän on itse usein joutunut näkemään, kun tullaan sairaana töihin, vaikka oikeasti työntekijän pitäisi olla kotona lepäämässä. Hänen mielestään sairaan kuuluu ja pitää saada sairastaa rauhassa.

Hakkaraisen puheenvuorosta eduskunnassa kertoi ensimmäisenä Verkkouutiset.
MIMOSA HEDBERG
[email protected]

Vielä linkit Teuvon puheenvuoroon:

28. TORSTAINA 21. MAALISKUUTA 2013 kello 16.00

4) Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi vuosilomalain muuttamisesta
Ensimmäinen käsittely
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/puh_28_2013_vp_4_20_151_p.shtml

Micke

Otsikko kuullosti pahemmalle kuin itse teksti. Katsotaan kuinka tässä käy ja missä keskustelun ydin on jos tämä saa vauhtia päälle.

Myrkkymies

Jees. Eipä ole pitkästä aikaa Hakkaraisesta kuulunutkaan mitään.  ;D

siikret

Aina välillä on Hakkaraisenkin hyvä piipahtaa julkisuudessa, vaikka kansanedustajan työ kiireistä onkin. Kyllähän tästä monenlaista keskustelua saa aikaan.. esim sen, voiko todella sairausloman saada masennuksen vuoksi kepein perustein?

Alapo

Tiedän kyllä kollegoita jotka on noin tehneet, tiedän kyllä niitäkin ylipainoisia joita ei huvita joitain työvuoroja tehdä, niin valittavat että noidannuoli tms, ei pääse sängystä jne ja sattuu just ennen juhlapyhiä :facepalm:

david hasselhoff

Asiaahan tuo.

Yhtä asiaa olen kyllä ihmetellyt tuosta vuosilomasta. Kun kreikkalaisille naureskeltiin kun saavan lisän palkan päälle siitä että menevät edes töihin. Meillä taas maksetaan siitä, että lähtee lomalle.  Kyllä minulle raha kelpaa, mutta kunhan ihmettelen.

Brandöt

Täytyy kyllä tietyssä mielessä ihailla Hakkaraisen suoruutta, hän se vaan juttelee ihan surutta pahimmista tabuaiheista, eikä ole kohusta moksiskaan.

Nämä kysymykset - priceless:
Quote from: Ilta-SanomatOletko hakenut itse sairauslomaa huviksesi? Mihin sairauteen vetosit?

Marko Parkkola

Uutisen otsikko ainakin aiheutti sen, että on kuulunut -ttuilua vähän joka puolelta, että perussuomalaiset vain saikuttavat. Lisäksi Pekka Siikala levitti uudessasuolessa tätä puolitotuutta.

Paasikivi

Armeijasta ainakin saa masennuksen perusteella kunnolla saikkua/kotihoitoa tai vaikka vapautuksen.

Alapo

Quote from: Marko Parkkola on 22.03.2013, 21:41:23
Uutisen otsikko ainakin aiheutti sen, että on kuulunut -ttuilua vähän joka puolelta, että perussuomalaiset vain saikuttavat. Lisäksi Pekka Siikala levitti uudessasuolessa tätä puolitotuutta.

Kyllä nuo vasemmistoliiton kunnallisvaaliehdokkaat sen osaavat, vuosien harjoittelujen tuloksena.

AIP

Quote from: Paasikivi on 23.03.2013, 07:59:37
Armeijasta ainakin saa masennuksen perusteella kunnolla saikkua/kotihoitoa tai vaikka vapautuksen.

Mielenterveysongelma ja ase nyt on ainakin aluksi sellainen yhdistelmä, jota muut eivät halua rinnalleen, vaikka yhdistelmä ei varsinaisesti olisi ongelma. Varsinaisia ongelmia aiheuttaa sitten armeijayhteisö. Siellä ei ole mitään sellaista, joka edesauttaisi mielenvaivojen paranemista.