News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommalaisen oma duuni

Started by Manop, 16.03.2013, 19:37:36

Previous topic - Next topic

Kuulun seuraavaan ryhmään

Työtön
11 (5.8%)
Opiskelija
29 (15.2%)
Duunari
29 (15.2%)
Alempi toimihenkilö
23 (12%)
Ylempi toimihenkilö
45 (23.6%)
Yrittäjä/maanviljelijä
24 (12.6%)
Eläkeläinen
18 (9.4%)
Pappa betalar-pojke
1 (0.5%)
Joku muu
11 (5.8%)

Total Members Voted: 191

Manop

Seuratessani A-Talk keskustelua TV1-kanavalta, pisti jälleen silmään miten sekä Suomen Sisu että Perussuomalaiset leimattiin äärioikeistolaisiksi. Onko perussuomalaisten yhteiskuntaluokasta tehty Hommassa kyselyä? Itse olen ymmärtänyt, että useimmat duunarit äänestävät mieluummin vasemmistopuolueita, tehtaanpatruunat oikeistopuolueita ja maanviljelijät keskustaa. Tämä siksi, koska kaiken järjen mukaan kyseisten puolueiden kuuluisi ajaa heidän etujaan. Kun gallupista kävisi ilmi, että maahanmuuttokriittisiä ajatuksia kannatetaan "yli puoluerajojen", loppuisivat toivon mukaan nämäkin puheet äärioikeistolaisuudesta. Vasemmistolainen saa olla, mutta ei tyhmä.
Hurmaava Joukkoitsemurha

Alkuasukas

Mikä tahansa aate muuttuu äärioikeistolaisuudeksi jos siinä puhutaan isänmaallisuudesta. Kysy vaikka Puuroselta.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

gloaming

"äärioikeistolaisuus" vuonna 2013 = ei kannata köyhyysmaahanmuuttoa kehitysmaista
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Manop

Lisäsin kyselyn, ihan mielenkiinnosta. Itse kuulun ryhmään duunarit.
Hurmaava Joukkoitsemurha

Marko Parkkola

Olen aina sanonut olevani se alin toimihenkilö.

Kimmo Pirkkala

Ylempi toimihenkilö, suunnitteluhommeleita.

Hippo

Tabula Rasa

Tämän muotoiset kyselyt eivät anna vaihtoehtoa esimerkiksi ''kaksi pätkäduunia+opiskelut'' tms. Mutta joo, tulis aika mahdoton litanja jos kaikki pitäis luetella.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

l'uomo normale

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Gommi

Alempi toimihenkilö. Aikaisemmin ollut myös ylempi toimistohenkilö ja Pappa Betalar-pojke, mikäli valtiota voidaan sanoa papaksi.

Koulutusta on aivan älyttömät määrät, sekä itse opiskeltua että virallista. En kuitenaan halua vastuullisia duuneja, jotta jatkossakin minulla olisi aikaa ja energiaa opiskella työn ohessa.

Tiuhaan vaihtelee, pisin työsuhde neljä vuotta. Heti kun duunissa ei ole enää uutta opiskeltavaa, alan tympiintyä.

Tuffa

Quote from: Manop on 16.03.2013, 19:37:36
Seuratessani A-Talk keskustelua TV1-kanavalta, pisti jälleen silmään miten sekä Suomen Sisu että Perussuomalaiset leimattiin äärioikeistolaisiksi. Onko perussuomalaisten yhteiskuntaluokasta tehty Hommassa kyselyä? Itse olen ymmärtänyt, että useimmat duunarit äänestävät mieluummin vasemmistopuolueita, tehtaanpatruunat oikeistopuolueita ja maanviljelijät keskustaa. Tämä siksi, koska kaiken järjen mukaan kyseisten puolueiden kuuluisi ajaa heidän etujaan. Kun gallupista kävisi ilmi, että Perussuomalaisia kannatetaan "yli puoluerajojen", loppuisivat toivon mukaan nämäkin puheet. Vasemmistolainen saa olla, mutta ei tyhmä.

Sama gallup-ajatus tuli mieleeni ohjelmaa seuratessa. Tämä maahanmuuttokriittisyys ei mielestäni sovi mihinkään vanhaan puoluejakoon ja se tehnee tästä vielä isomman mörön medialle. En todellakaan lue itseäni mihinkään äärilaitaan, en oikeaan enkä vasempaan.
Historiaani mahtuu duunari, opiskelija, yrittäjä, alempi/ylempitoimihenkilö ja nyt työkyvyttömyys eläkkeellä. Siinä sitä ääriainesta.
liian moni päättäjä luulee tietävänsä
vaan ei tiedä luulevansa

Elemosina

Eiköhän aika iso osa ole ainakin ollut opiskelija jossain vaiheessa.

Oma ura menee jokseenkin näin kesätyöntekijä eri kahviloissa(kouluaikoina), opiskelija(lukio), duunari, laiton siirtolainen, opiskelija, siivooja, alempi toimihenkilö, ylempi toimihenkilö, opiskelija, ylempi toimihenkilö. Jälkimmäisen opiskelun tuloksena minusta tuli siis humanisti.  ;)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

MW

Quote from: ääridemokraatti on 17.03.2013, 17:08:35

Juu, sama. Tosin siitä ylemmästä tiedä, mutten suostu alentumaankaan.

Kimmo Pirkkala

Quote from: MW on 17.03.2013, 19:26:08
Quote from: ääridemokraatti on 17.03.2013, 17:08:35

Juu, sama. Tosin siitä ylemmästä tiedä, mutten suostu alentumaankaan.

Mulla se lukee oikein työsopimuksessa sun muissa asiaan liittyvissä dokumenteissa.
;D
Tosin enpä juuri tiedä mitä käytännön merkitystä sillä on. Paitsi että ylitöistä ei makseta ylityökorvauksia.

ike60

Quote from: Manop on 16.03.2013, 19:37:36
[..] Onko perussuomalaisten yhteiskuntaluokasta tehty Hommassa kyselyä? [..] Kun gallupista kävisi ilmi, että Perussuomalaisia kannatetaan "yli puoluerajojen", loppuisivat toivon mukaan nämäkin puheet. [..]

Nyt kannattaa muistaa, että läheskään kaikki tämän forumin jäsenet eivät ole perussuomalaisia. Veikkaanpa, että jos forumin jäsenistön puoluekannat selvitettäisiin ja vertailtaisiin perussuomalaiset vs. kaikki muut (mukaan lukien sitoutumattomat), perussuomalaiset osoittautuisivat vähemmistöksi.

Itse en ole koskaan äänestänyt perussuomalaisia, vaikka Halla-ahoa voisin hyvinkin äänestää jos olisi samassa vaalipiirissä, esim. Lahtinen ja Turkkila vaikuttavat fiksuilta hepuilta, ja Immonen on osoittautunut ihailtavan aikaansaavaksi. Osallistuin silti tähän galluppiin, ja niin luullakseni moni muukin ei-persu.

Gallupin tulokset kertonevat siis enemmänkin siitä, mikä on Hommaforumin jäsenten ammattijakauma kuin paljoakaan persuista.

femacco

Olen tyhjäntoimittaja, oloneuvos, taivaanrannanmaalari ja puistokemisti sekä näytän linnunpelättimeltä. En äänestä persuja.

Manop

Quote from: ike60 on 17.03.2013, 21:50:42

Nyt kannattaa muistaa, että läheskään kaikki tämän forumin jäsenet eivät ole perussuomalaisia. Veikkaanpa, että jos forumin jäsenistön puoluekannat selvitettäisiin ja vertailtaisiin perussuomalaiset vs. kaikki muut (mukaan lukien sitoutumattomat), perussuomalaiset osoittautuisivat vähemmistöksi.

Varmaankin pitää paikkaansa. Muutin muotoilua, kelpaako?
Hurmaava Joukkoitsemurha

MW

Quote from: ääridemokraatti on 17.03.2013, 19:42:23
Tosin enpä juuri tiedä mitä käytännön merkitystä sillä on. Paitsi että ylitöistä ei makseta ylityökorvauksia.

Juuri tuohon esimerkiksi en suostunut, tosin ei silläkään käytännön merkitystä ole. Kuukausipalkka, työt hoidetaan, ja jos on hiljaisempaa, voi ehkä pitää vähän vapaata, rullaavien juttujen salliessa.

J. Lannan haamu

Ex-pseudo-asiantuntija
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Oami

Olen työntekijä ja opiskelija. Kun vain yksi piti valita, niin vastasin duunari. En tällä hetkellä nosta opintotukea, viime vuodestakin menee palautukseen 5 kuukauden edestä kun tienasin liikaa.

Työväenluokkaan kuuluvana toimin työväenpuolue kokoomuksessa, koska halusin että ihmisellä on oltava oikeus pystyä rikastumaan omalla työllään. (Tätä mieltä olen edelleenkin.) Valitettavasti, kuten aikanaan varmaan toin ilmi, sukset menivät sittemmin ristiin muista syistä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Mika

Ei noilla aikansa eläneillä luokitteluilla enää ole juuri mitään merkitystä. Ne eivät enää kuvaa sen paremmin työn vaativuutta kuin siitä saatavaa palkkaakaan. Hyvin usein rehellinen duunari vetää nykyään selvästi parempaa palkkaa kuin ylempi toimihenkilö. Eikä rasitteena ole puolen vuoden välein toistuvia organisaatiomuutoksia ja YT-neuvotteluita.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

dothefake

Olen väärinymmärretty nero.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

Quote from: dothefake on 17.03.2013, 23:07:11

Jotain nerokasta mikä todistaa jälkipolville?

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Et kuitenkaan ymmärtäisi.
Tarkoitan, että ymmärtäisit väärin.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: Mika on 17.03.2013, 23:02:02
Eikä rasitteena ole puolen vuoden välein toistuvia organisaatiomuutoksia ja YT-neuvotteluita.

Paitsi että tuntuu olevan. Ellei sitten ole yrittäjä, jolloin viikate voi iskeä alle sen kuuden viikon.

Tabula Rasa

Quote from: dothefake on 17.03.2013, 23:19:04
Et kuitenkaan ymmärtäisi.
Tarkoitan, että ymmärrätäisit väärin.

Siksi tilasinkin jälkipolville.

femacco

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 17.03.2013, 23:15:02

Se on siellä onelinerien rivien välissä.

dothefake

Jälkipolvet ymmärtävät hyvin aikansa väärinymmärrettyjä neroja, onhan tämä nähty. Se juuri on traagista. Koetan kuitenkin sinnitellä. Sanna oli löytänyt totuuden hippusen.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

Quote from: Sanna Onkamo on 17.03.2013, 23:32:01
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 17.03.2013, 23:15:02

Se on siellä onelinerien rivien välissä.

Olkoon mitä rivien rakoilua hyvänsä, mutta sinulle ei esitetty kysymystä eikä pyydetty vastausta.

Arvoton

Edes julkinen eikä etenkään a-studioiden keskustelut eivät ole muistavinaan, että kymmenet tuhannet ihmiset joutuvat tekemään osa-aikatyötä. Päivärinnankin ohjelmassa oli tyypeillä vain kaksi vaihtoehtoa, musta ja valkoinen. Paikallinen jousto on jo 20 vuotta hoidettu siten, että töitä tehdään vain osa täydestä työajasta. Kuulun sellaisiin itsekin ja olen siis osaksi työtön.

Aloin viilaamaan ehkä liikaa. Vaikkei aina kokoaikaisia tai vakinaisia, viime vuosien eri duunit ovat olleet lähinnä duunarin töitä. Ajoittaiset toimisto- ja kaupan hommat tungen myös siihen kasaan. Olen muuten lahjakas osumaan työpaikkoihin, joissa firma myydään, yksikkö lopetetaan tai sen työt vähenevät. Jos ei duuni ole jo ennalta sovittu määräaikaiseksi.