News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Gallup: Oletko Sisun jäsen?

Started by Kimmo Pirkkala, 16.03.2013, 14:30:22

Previous topic - Next topic

Oletko jo Sisun jäsen tai aikeissa liittyä?

Olen ollut Sisun jäsen yli vuoden
28 (9.2%)
Olen liittynyt Sisun jäseneksi vuoden sisällä
2 (0.7%)
Olen lähettänyt jäsenhakemuksen, mutta sitä ei ole vielä käsitelty
12 (3.9%)
Aion liittyä Sisun jäseneksi
22 (7.2%)
Harkitsen liittymistä Sisun jäseneksi
107 (35.2%)
En ole Sisun jäsen, mutta olen aiemmin ollut
4 (1.3%)
En ole Sisun jäsen, enkä ole aikeissa liittyä
129 (42.4%)

Total Members Voted: 304

Marko Parkkola

Vastausvaihtoehto "Olen ilmoittanut Sisulle halustani liittyä, mutta virallista vahvistusta ei ole tullut" on outo tai ainakin oudosti kirjoitettu. Jokaiseen yhdistykseenhän haetaan jäseneksi muodollisesti tai vähemmän muodollisesti. Yhdistyksellä on säännöissään pykälät jonka mukaan uudet jäsenet hyväksytään. Sisun tapauksessa hyväksynnän tekee Sisun hallituksen kokous.

Eli vastausvaihtoehto pitäisi mielestäni olla "Olen lähettänyt jäsenhakemuksen, mutta sitä ei ole vielä käsitelty".

Kimmo Pirkkala

^Asiallisesti ottaen sama juttu ja varmaankin paremmin muotoiltu, joten muutin sen.

pekkasuomalainen

Quote from: Mika R. on 17.03.2013, 11:21:29
Ei sitten ketään peljätä, että Homman tiedot näkyvät jossain?

Ymmärsinkö oikein, pelottaa liittyä järjestöön sen takia, että kommarit sen saa tietoonsa? Peloista kamalin.

Sisun jäsenyys on myös este valtion hommiin. Myös epäily riittää. Jännempää on sitten mistä ne sen näkee... Listat vuodettu / annettu supolle infightingin seurauksena?

Adolf Stege

Kenenkäs hommissa Immonen ja Halla-aho on? Eikös ne ole valtion hommia käsittääkseni.

JaniAlander

Quote from: Vertigo on 16.03.2013, 23:39:40
Käsittääkseni näillä natsismin ja fasismin tutkijoilla - joilla yhteyksiä myös tuonne Takun puolelle -  on sellainen käsitys, että Suomen Sisu on äärijärjestö aivan kun vaikkapa Patriootit, joiden jäseneksi hakevien nimet vuosivat nettiin puhelinnumeroineen ja kotiosotteineen. Ja ehkä kuitenkin se suomalaisuuden liitto saattaisi myöskin olla nykyään se houkuttelevampi vaihtoehto.

Se vähän riippuu miten hyvin asiat on suojattu, sähköpostijärjestelmän suojauksesta en tiedä, mutta sen tiedän että meidän jäsenrekisteriin on melkoisen hankala päästä. Ainakin omana aikanani rekisteri oli vahvasti kryptattu ja auki vain silloin kun siihen jotain muutoksia tarvittiin.  Eli jos joku koneelleni olisi jotenkin murtautunut sen rekisterin kähveltäminen olisi ollut melko hyödytöntä. Ellei sitten osaa isoa rsa-avainta murtaa.

JaniAlander

Quote from: pekkasuomalainen on 17.03.2013, 13:10:29
Sisun jäsenyys on myös este valtion hommiin. Myös epäily riittää. Jännempää on sitten mistä ne sen näkee... Listat vuodettu / annettu supolle infightingin seurauksena?

Meillä on (tai ainakin on ollut) jäseninä myös valtion virkamiehiä, laidasta laitaan.  Tiedän asian.

JaniAlander

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 16.03.2013, 23:40:07
Osa Sisun jäsenyyttä harkitsevista on esittänyt pelkonsa henkilötietojen tietoturvan vuoksi.

Oletan tämän johtuvan pelosta, että hakkeroimalla Sisun sivut henkilötietoihin päästään käsiksi ja tiedot julkistetaan.

Sisun kannattaisikin kumota turhat pelot ja tiedoittaa, että (sähköistä) jäsenrekisteriä ei missään olosuhteissa ylläpidetä DMZ-vyöhykkeellä (irternettiin näkyvällä) olevalla palvelimella.

Jäsenrekisteri ei sijaitse nettipalvelimella, ei sijainnut minun aikanani eikä sijaitse kuulemma nytkään.

Sour-One

Galluppiin voisi liittää toisen gallupin; jos olet Sisun jäsen, kerrotko omasta jäsenyydestäsi toisille avoimesti ja oma-aloitteisesti.

JaniAlander

Quote from: Marko Parkkola on 17.03.2013, 12:17:31
Vastausvaihtoehto "Olen ilmoittanut Sisulle halustani liittyä, mutta virallista vahvistusta ei ole tullut" on outo tai ainakin oudosti kirjoitettu. Jokaiseen yhdistykseenhän haetaan jäseneksi muodollisesti tai vähemmän muodollisesti. Yhdistyksellä on säännöissään pykälät jonka mukaan uudet jäsenet hyväksytään. Sisun tapauksessa hyväksynnän tekee Sisun hallituksen kokous.

Eli vastausvaihtoehto pitäisi mielestäni olla "Olen lähettänyt jäsenhakemuksen, mutta sitä ei ole vielä käsitelty".

Muodollisesti hyväksynnän tekee käräjien kokous, kyllä. Käytännössä, ainakin minun kirjurina toimiessani hyväksynnän tein minä. Ilmoitin sitten käräjien kokouksessa kuinka monta uutta jäsentä väliajalla on tullut. Käräjien kokouksessa hyväksyntä tai hylkäys olisi tullut lähinnä kyseeseen jos joku ns. epäilyttävä henkilö olisi hakenut, ts. joku tunnettu antifantti, tai tunnetusti silloiseen Holapan porukkaan kuulunut. Näitä ei kuitenkaan tullut. Ainoat hylkäykset mitä tein olivat sellaisia joissa ei ollut riittäviä yhteystietoja ja jatkokysymyksiin yhteystiedoista ei vastattu.

Ilkka Partanen

Quote from: Mika R. on 17.03.2013, 14:23:30
Kenenkäs hommissa Immonen ja Halla-aho on? Eikös ne ole valtion hommia käsittääkseni.

Tarkalleen ottaen eivät, koska kansanedustaja on luottamustehtävä. Siksi kansanedustajalla ei ole työsopimuksen mukaisia työaikoja, lomia tai muitakaan. On istuntovapaat, mutta silloinkin jos tulee joku asia minkä vuoksi eduskunta kutsutaan koolle, niin hänen on luottamustoimensa vuoksi oltava paikalla. Se on vähän samanlainen juttu kuin toimitusjohtaja, joka ei myöskään ole työsuhde.

EwithAllinPoe

En ole Sisun jäsen. Yhdistyksellä on kyllä hyvä nimi, mutta muuten en ole perehtynyt yhdistyksen toimintaan tai toimimattomuuteen. Sain katsottua tuon etusivun jutun, ja vähän kyllä kummastuttaa intohimo, jolla yhdistykseen suhtaudutaan. Eikös noissa yhdistyksissä aina ole sillä tavalla, että samat jäärät puuhailee niissä vuodesta toiseen. Uusia raikkaita jäseniä aina toivotaan, mutta sitten kun niitä olisi tulossa niin mitään ei kuitenkaan saa muuttaa, tehdään kaikki kuten ennenkin on tehty. Sitten jos kerralla vaihtuu porukka niin ehkäpä jotain muuttuu. Ja näin kaikessa.

Sydänmesi kuuluu minulle.

JaniAlander

Ainakin silloin kun minä toimin kirjurina, rekisteriin pääsyoikeus oli kirjurilla. Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta veikkaan olevan sama... Lisäksi kun meillä oli piiriorganisaatio niin piiripäällikkö sai halutessaan tiedot piirin alueella olevista jäsenistä.

Reich

QuoteSuomen Sisu järjestää tänä vuonna vielä ainakin kolme valtakunnallista kokoontumista. Näistä yksi on elokuun 9.-11. päivä järjestettävä perinteinen kesäleiri. Lisäksi järjestömme täyttää tänä vuonna tasan 15 vuotta, jonka johdosta syksyllä on syytä juhlaan!

Harkitsen vakavasti liittymistä Suomen Sisuun, jos järjestöllä on tarjota sopivaa toimintaa eli vastinetta jäsenmaksulle. Esimerkiksi kesäleiri kiinnostaisi.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Oami

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.03.2013, 23:27:29
Sääli se minun tunteeni on muutosväen suhteen, ja pikku turhautuminen hukatuista persuäänistä, koska se voi olla kapinan onnistuminen pienestä kiinni joskus.

Liitypä sinne persuihin (vai oletko jo?) ja ala vaatia että rupeavat tekemään sellaista politiikkaa, etteivät enää hukkaa ääniään muille puolueille.

Itse asiaan: kuten olen saattanut mainita, pidän tärkeimpänä asiana politiikassani sananvapautta. Olen joskus harkinnut puheenalaiseen järjestöön liittymistä, nimenomaan vastareaktiona siihen kohdistuneille kauhisteluille, mutta sitten vähän selailin niitä sivuja ja tämä virke potkaisi vastaan niin pahasti että jäi siihen:

Mielipidevaikuttajat eivät saa jäädä rangaistuksetta, mikäli he ovat vilpillisesti sanavapautta hyväksi käyttäen vahingoittaneet yhteiskuntaa tai sen jäseniä.

Tiedostan että järjestöä on tarkoitus uudistaa, eikä tätäkään virkettä kai enää löydä. Seurailen tuota nyt jonkin verran ja katson, miten kehittyy.

Toinen juttu on kyllä se, että kuten ketjussa jo todettiinkin, en näe mieltä toimia järjestössä jollen tekisi siinä jotain mielekästä - enkä tiedä, mitä sellaista voisin tässä järjestössä tehdä mitä en muutoksessakin voisi. Myös aikani on rajallista.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Tom Kärnä

Eräs tärkeä naispuolinen shamaani sai minut harkitsemaan Suomen Sisuun liittymistä. Harkitsen sitä edelleen. Jahka järjestö on saanut uudet sivut pystyyn sisältöineen ja jahka olen ehtinyt jonkin verran seurailla meininkiä, niin teen lopullisen päätöksen. Itseäni ei toiminta järjestöissä yleensä nappaa, mutta muiden ihmisten vuoksi toivon Suomen Sisun aktivoituvan aivan uudella tavalla. Voisin olla hyvä paperijäsen.
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

EL SID

Quote from: JaniAlander on 16.03.2013, 18:20:50
Kun nyt tuosta aktiivisuudesta puhuttiin, niin asiahan on niin, että aktiivisuus on kiinni jäsenistä itsestään. Ei yhdistyksen hallitus voi ketään aktivoida, sillä ei ole sen paremmin aikaa kuin keinojakaan moiseen. Paras mitä me voimme tehdä on antaa siunaus moiselle toiminnalle ja perustellulla pyynnöllä ehkä rahaa. Se nyt vaan on näin. Eli jos haluaa aktiivista toimintaa, ja yhdistyksen nimissä moista niin ei kun postia osoitteeseen [email protected], ja selittää mitä aikoo tehdä, mitä mahdollisesti tarvitsee sen tekemiseen, ja eiköhän me moiseen toimintaan yhdistyksen nimissä lupa anneta jos ei mitään totaalisen älytöntä ole tekemässä. Näin se meni ennen muinoin ja näin se menee nytkin.  Eli esittäkää rohkeasti ideoita, ehdotuksia, ja mikä tärkeintä TARJOUTUKAA tekemään. Älkääkä odottako että se mystinen joku muu tekee. Sellaista mystistä jotain muuta EI ole, EIKÄ tule.  ;)

taidat kirjoittaa väärässä paikassa aktiivisuudesta. itse kirjoittelen ja valitan maahanmuutoasioissa aina kun se on mahdollista, ja niin tuntuu tekevän moni muukin, mutta lähtökohtaisesti arvioisin, että Hommalaisistakin 90%  tykkää jauhaa paskaa pienessä runkkupiirissä, kuten eräs nimellinen kirjoittaja totesi.

olen yrittänyt puskea vähän aktivismia myös hieman hattuilemalla,

http://hommaforum.org/index.php/topic,80328.msg1262128.html#msg1262128

http://hommaforum.org/index.php/topic,80334.msg1265917.html#msg1265917

mutta turhaan, jos porukasta ei ole muuta kuin itkemään asioista samanmielisessä hommajengissä, niin sitten on turha odottaa muutoksiakaan.

JaniAlander

No kirjoitukseni aktiivisuudesta oli vain vastausta avautumiseen Sisun mitääntekemättömyydestä.  Ihmisten pitäisi hahmottaa ettei ole olemassa mitään mystistä tahoa nimeltä Suomen Sisu, joka tekee jotain ihan itsekseen ilman, että jäsenten pitää sormeaan heilauttaa. Sisu on viime kädessä jäsentensä summa, jos jäsenistö ei halua itse tarttua toimeen, ei sitä toimintaa sitten tapahdu. Ei muutamasta ihmisestä koostuva hallitus pysty pakottamaan jotain 800 listalla olevaa jäsentä mihinkään jos jäsenistö ei tätä halua. Meillä ei ole palkkaa nauttivia toimihenkilöitä joille voi sanoa tulos tai ulos.  Paras mitä hallitus voi tehdä on luoda raameja joissa toimintaa voi tapahtua ja tarjota siihen käytettävissä olevia resursseja. Ja voimme sorvata hienoja päätöksiä yms., mutta ne eivät johda mihinkään jos tekijöitä ei tule. Oikeasti toiminnan ja aloitteen toimintaan pitää tulla jäsenistä. Jos ajattelee liittyneensä yhdistykseen jossa jokin johtaja käskee ja järjestää kaiken niin valitettavasti erehtyy. *

Tottakai myöskin hallituksen toiminnassa on (ollut) korjaamisen varaa, ainakin ennen vanhaan ehkä liiallinen voisi jopa sanoa byrokraattinen yksityiskohtiin takertuminen ja päättämättömyys olivat toimintaa haittaavia tekijöitä, nämä ovat asioita joihin varmasti saadaan muutosta aikaan.

*Yllämainittu pätee oikeastaan mihin tahansa ihmisten vapaaehtoisuudella pyörivään organisaatioon.

elukka

"En ole Sisun jäsen, enkä ole aikeissa liittyä"

Silti vaikken ole mitenkään sisuvastainen, en ole ollut muussa tekemisissä kuin kansallismielisessä sisu-pulinapalstassa. Siellä oli hieman rajumpiakin mielipiteitä ja ihan samanlainen sensuuri, jos joku puhui liikaa kristinuskosta.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Tulituki

Maksan jäsenmaksun heti kun tilille tulee katetta.

Toimintavinkki Sisulle olisi uusien Sisu T-paitojen painatus. Mutta paitojen pitäisi olla valkoisia eikä mustia, niin kuin kaikki painetut T-paidat nykyään tuppaa olemaan - mustia, epämukavia ja kesällä kuumia.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Marko Parkkola

Liittymisilmoitus lähetetty jo pari vk sitten. Netsi fhtagn.

Arvoton

Quote from: Vilmariina Mesivirta on 17.03.2013, 16:08:41
Yhdistyksellä on kyllä hyvä nimi, mutta

Ei ku ihan tunnustan. Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen pastilli. Sortzi! Mut siis se sisu saa ja pitääkin olla siinä.

Mua itseäni ei vissiin hirveesti pidetä sisukkaana. :D

Joskus leikkinyt sellaista ja näytin koomiselta.

Kimmo Pirkkala

Tänään tuli minulle vahvistus jäsenyydestä.
:)

Topi

Äänestyshetkellä harkitsin jäsenyyttä.
Nyt on hakemus vetämässä...

ruikonperä

Ei ole tarvetta liittyä tähänkään salaseuraan. Katsotaan sitten uudelleen jos media antaa ymmärtää että ei kannatakaan.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Ari-Lee

Quote from: Tulituki on 25.03.2013, 20:10:22
Maksan jäsenmaksun heti kun tilille tulee katetta.

Toimintavinkki Sisulle olisi uusien Sisu T-paitojen painatus. Mutta paitojen pitäisi olla valkoisia eikä mustia, niin kuin kaikki painetut T-paidat nykyään tuppaa olemaan - mustia, epämukavia ja kesällä kuumia.

Rasismia! Kaikki värit ovat yhtä mukavia.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä