News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-02-08 YLE: Halllituksen naisjäsenille hommataan muslimivetimet

Started by rähmis, 08.03.2013, 14:07:23

Previous topic - Next topic

Nostalgia

Quote from: Emo on 08.03.2013, 15:57:28
Elintasomme ja etenkin OSTOVOIMA oli kuitenkin 1980-luvulla huippua. Sitä tasoa ei saavuteta enää minun elinaikanani, vaikka olen pitkäikäistä sukua. Niin pitkään en minäkään silti jaksa täällä keikkua, että uutta hyvinvointia ehtisin nähdä.

No se saavutettiin kuitenkin jo 90-luvulla

(http://sijoittajaksi.blogit.kauppalehti.fi/files/2008/10/ostovoima.JPG)
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

Emo

Quote from: tosipaha on 08.03.2013, 15:58:59
Quote from: Emo on 08.03.2013, 15:55:19
Quote from: tosipaha on 08.03.2013, 15:48:04
Hirveä äbäläwäbälä käynnissä täällä. Näköjään "maassa maan tavalla" pitäisi päteä vaan Suomessa. Tuskinpa tästä hirveästi tulee kuluja, eikä kukaan varmaan halua että naisedustajat joutuisivat omilla rahoillaan tekemään hankintoja mitä miehet eivät tarvitse.

Juurihan tuossa joku tiesi kertoa, että Saudeihinkin riittää pelkkä huivi käsilaukussa, joka vedetään hiusten yli jos poliisi niin erikseen käskee.

Ei kai sinunkaan mielestä ihmisen tarvitse kontata suu täynnä paskaa, jos maan tapa ei sitä edes vaadi? Sinäkö silti konttaisit?

Kontata suu täynnä paskaa = asianmukainen pukeutuminen silloin kun tilanne sitä vaatii.

Hienoa huomata että pystyt säilyttämään suhteellisuudentajusi näinkin tärkeän asian äärellä.

Näinkin tärkeän asian äärellä? Oletko itsekin pedofilian pyhittävän uskonnon edustaja?
Mistä pääsemmekin siihen, että lasten suojeleminen (uskonnonkin perusteella tapahtuvilta) raiskauksilta on länsimaiselle oikeuskäsitykselle niin olennaisen tärkeä asia, että tuon vuoksi meidän pitää ottaa tämä rikos keskusteluihin näiden takapajuisten kansojen edustajien kanssa aina, kun heitä tapaamme. Ja sitten myydään vasta hissit.

Katsos, kun partasuut ovat riippuvaisia meidän (länsimaiden) valmistamistamme luksustuotteista ja teknologiasta. Heillä on öljyä, mitä me tarvitsemme, mutta se on ainoa asia mitä me sieltä tarvitsemme.
He taas eivät hyödy öljystään minkään vertaa, ellemme me sitä heiltä osta. Jos he eivät saa öljyä myydyksi meille, alkaa teltan lämmitys kamelinpaskapelleteillä.

Että ollenkaan en lähtisi nöyrällä kerjäläisasenteella myymään heille hissejä.

edit: korj.kirj.vihre

maallemuuttaja

Quote from: maallemuuttaja on 08.03.2013, 15:54:31

Eli sua loukkaa linnanjuhlien kansallispuvut.  :facepalm:

Tää on kyllä loisto foorumi, ai että..

Ei, vaan kansallistavat. Eli presidenttiä voisi minun puolestani morjenstaa, vaikka sattuisikin olemaan väärää sukupuolta.

rölli2

Lähetetään saudeihin vain cai-göran, jyrki ja heinäluoman eero niin voivat puhua siellä mies miehelle. problem solved. säästyy kangasta monta metriä

Emo

Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:09:47
Quote from: Emo on 08.03.2013, 15:57:28
Elintasomme ja etenkin OSTOVOIMA oli kuitenkin 1980-luvulla huippua. Sitä tasoa ei saavuteta enää minun elinaikanani, vaikka olen pitkäikäistä sukua. Niin pitkään en minäkään silti jaksa täällä keikkua, että uutta hyvinvointia ehtisin nähdä.

No se saavutettiin kuitenkin jo 90-luvulla

(http://sijoittajaksi.blogit.kauppalehti.fi/files/2008/10/ostovoima.JPG)

Minä olin opiskelija 1980-luvulla, tiedän miten silloin elin. 1990-luvulla olin jo kovapalkkaisessa duunissa (muka), ja tiedän mikä oli elintasoni silloin ja mitä samoilla markoilla kaupasta sai. Että älä selitä minulle ostovoimasta yhtikäsmitään. Jotkut elävät todellista elämää, eivät katso kauppalehtien käppyröistä että miten meillä nyt meneekään.

elven archer

Quote from: Bellerofon on 08.03.2013, 16:05:04
Näin juuri. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi mennä vierailulle maahan, jossa "uunitetaan kansanryhmiä".
En minäkään. Minusta tiettyjen maiden kanssa pitäisi kaupankäyntiä rajoittaa mahdollisimman paljon, kunnes ne ovat korjanneet mm. lainsäädäntöään siten, että myös naisilla on ihmisoikeudet.

Menevätkö ihmisoikeudet kansallisen demokraattisen päätäntävallan ja tapojen ohitse. Retorinen kysymys. Kenen lakeja ovat ihmisoikeudet ja kuka ne määrittelee ja kenelle ne eivät sovi.
Totta kai ne menevät. Ihmisoikeuksien ideahan on juuri siinä, että ne koskevat jokaista ihmistä. Ihmisoikeuksien määrittely on yhteistä. Ei siihen ole mitään yhtä toimielintä, vaan ajatukset ihmisoikeuksista ovat muodostuneet ja muodostuvat edelleen maapallon ihmisten keskinäisen tuumailun seurauksena. Miksi kenenkään pitäisi olla orjan asemassa vain siksi, että syntyi maahan, jossa hänellä ei ole ihmisoikeuksia, koska hän kuuluu ryhmään x? Ei ole merkitystä, onko häneltä viety ihmisoikeudet demokraattisesti vai ei, mutta puhuttaessa esim. Saudi-Arabiasta demokratia-näkökulmaasi ei tarvitse edes pohtia, koska se ei ole demokratia.

Minusta on valtion pitäisi ottaa kantaa olemalla vierailematta maissa, joissa rikotaan ihmisoikeuksia. Jos sitten kuitenkin tehdään kauppaa ja vieraillaan, niin on aivan turha jeesustella toisten ihmisoikeusrikkomuksista.
Olemme samaa mieltä kannanotosta. Minä en ole vieraillut sellaisissa maissa, joten minä en onneksi "jeesustele", vaan arvostelen hallitustamme.

Nostalgia

Quote from: Emo on 08.03.2013, 16:14:28
Minä olin opiskelija 1980-luvulla, tiedän miten silloin elin. 1990-luvulla olin jo kovapalkkaisessa duunissa (muka), ja tiedän mikä oli elintasoni silloin ja mitä samoilla markoilla kaupasta sai. Että älä selitä minulle ostovoimasta yhtikäsmitään. Jotkut elävät todellista elämää, eivät katso kauppalehtien käppyröistä että miten meillä nyt meneekään.

Toki, mutta sinun subjektiivinen kuvaus asiasta ei ota huomioon sitä että olet todennäköisesti luuseri, eli suomalaisittain häviäjä joka on päättänyt pistää oman epäonnistumisensa elämässään yleisen talostilanteen piikkiin. Suomi on rikkaampi nyt kuin koskaan aiemmin ja jos sinä henkilökohtaisesti et ole niin ainut selitys on että olet mokannut jotain raskaasti.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

Nostalgia

Quote from: elven archer on 08.03.2013, 16:17:33
Totta kai ne menevät. Ihmisoikeuksien ideahan on juuri siinä, että ne koskevat jokaista ihmistä. Ihmisoikeuksien määrittely on yhteistä. Ei siihen ole mitään yhtä toimielintä, vaan ajatukset ihmisoikeuksista ovat muodostuneet ja muodostuvat edelleen maapallon ihmisten keskinäisen tuumailun seurauksena. Miksi kenenkään pitäisi olla orjan asemassa vain siksi, että syntyi maahan, jossa hänellä ei ole ihmisoikeuksia, koska hän kuuluu ryhmään x? Ei ole merkitystä, onko häneltä viety ihmisoikeudet demokraattisesti vai ei, mutta puhuttaessa esim. Saudi-Arabiasta demokratia-näkökulmaasi ei tarvitse edes pohtia, koska se ei ole demokratia.

Sähän kuullostat ihan vihreältä ensimmäisen kauden naisehdokkaalta. Pannaanko venäjänkauppakin jäihin kunnes sinnekkin saadaan kunnollinen demokratia? Mitäs seuraavaksi, aletaan painostaa kiinaa? :D

Oikeasti, toi on jeesustelua. Ei niitä liukuportaita ja hissejä oo pakko koneelta ostaa.

elven archer

Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:21:12
Sähän kuullostat ihan vihreältä ensimmäisen kauden naisehdokkaalta. Pannaanko venäjänkauppakin jäihin kunnes sinnekkin saadaan kunnollinen demokratia? Mitäs seuraavaksi, aletaan painostaa kiinaa? :D
Vaihteeksi näimme taas hymiön argumentin sijasta. Luultavasti arvaatkin, miltä sinä minun silmissäni näytät, joten sitä ei tarvitse mainita. Vastauksena kysymyksiisi: ei ja mahdollisuuksien mukaan. Olisiko sinulla vielä jotain muuta sanomisiini liittymätöntä kysyttävää?

Sanoin jo aiemmin: "Minusta tiettyjen maiden kanssa pitäisi kaupankäyntiä rajoittaa mahdollisimman paljon, kunnes ne ovat korjanneet mm. lainsäädäntöään siten, että myös naisilla on ihmisoikeudet.", mutta nyt lihavoin sinun ymmärryksesi tukemiseksi kaksi sanaa.

Oikeasti, toi on jeesustelua. Ei niitä liukuportaita ja hissejä oo pakko koneelta ostaa.
Luonnollisesti toimintaa kannattaisi pyrkiä koordinoimaan kansainvälisesti esim. kauppapakotteilla. Mutta asioita ei myöskään tarvitse tehdä, vaikka joku muu tekisikin. Ei yrityksen ole pakko toimia maassa, joka ei kunnioita ihmisoikeuksia, vaikka joku muu toimisikin.

Emo

Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:18:32

Toki, mutta sinun subjektiivinen kuvaus asiasta ei ota huomioon sitä että olet todennäköisesti luuseri, eli suomalaisittain häviäjä joka on päättänyt pistää oman epäonnistumisensa elämässään yleisen talostilanteen piikkiin. Suomi on rikkaampi nyt kuin koskaan aiemmin ja jos sinä henkilökohtaisesti et ole niin ainut selitys on että olet mokannut jotain raskaasti.

Esittämäni väitteen  allekirjoittaa moni ikäiseni akateemisen koulutuksen saanut suomalainen (ja duunarikin), joka on riittävän vanha muistaakseen 1980-luvun. Muutenkin kuin että millaista silloin oli tarhassa tai koulussa, eli 1960-luvulla syntyneet ovat riittävän vanhoja muistamaan.

Suomalainen veronmaksaja on häviäjä tässä nykysysteemissä. Palkat ovat näennäisesti korkeammat nyt, mutta niin ovat verot ja hinnatkin, etkä kaupasta saa edes rahalla sitä mitä totuimme ostamaan 1980-luvun "hulluina vuosina". Lisäksi viherpunikkihallitus kaataa rahaa kaikkialle muualle paitsi kotimaahan, uusin tuettava on venäläinen rahanpesu.

Että koe sinä vaan olevasi voittaja, jos mielikuvitusta kylliksi omaat. Tai elät sossutuilla.

Impivaaranilves

Käppyrässä oli lähteenä Tilastokeskus joka ei kovin luotettava taida olla.
Mutta onhan toi mahdollista, kun laskevat kotitaloudet yhteen. Vaikka enemmistöllä meneekin heikommin, pienilukuinen parempia tuloja saava joukko voi olla olemassa, jotka sitten nostavat keskiarvoa.
Tilastokeskus esimerkiksi saa aikaan tilastoja joissa työttömyys on vähentynyt samaan aikaan kun työvoimatoimistojen vai mikä ihme ely nykyisin olikaan, tilastoissa se on kasvussa. Tilastokeskus kun tekee tilastonsa gallupilla, soittelemalla että ollaankos siellä töissä oltu. Jotenkin juuri myös saivat Suomen pois taantumasta, kun tilastoa tekivät ja korjatut luvut osoitti että eipä olla taantumassa.
Ostovoimakin on hieman kyseenalainen elintasoa mitatessa. Jos ja kun ennen oli verot alhaisempia eikä kaikenmoista maksua erikseen ollut vaikka mistä, niin jäihän sitä rahaa enempi käteen kuin nykyisin.

coscarnorth

Käyttäjä Nostaligian älyllisellä epärehellisyydellä ei sitten tunnu olevan minkäännäköistä pohjaa. Voisitko jättää olkiukot ja väsähtäneet vitsisi hetkeksi sivuun ja kertoa oman mielipiteesi ko. asiasta? Onko tämä mielestäsi hieno asia? Eikö burkha mielestäsi loukkaa millään mittarilla ihmisoikeuksia? Ja jos loukkaa, niin tulisiko hommalaisten pitää asiasta turpansa kiinni siksi, että sinun mielestäsi moisen kritisointi on jeesustelua? Mihin muuten vedät rajan sen suhteen, mitä saa kritisoida ihmisoikeuksiin vedoten, sortumatta jeesusteluun? Eiköhän unohdeta koko helvetin käsite "ihmisoikeudet", mikäli ko. periaatteeseen vetoaminen on merkki jeesustelusta. Ei ihme, että sympatiseeraat islamia, kuten muutkin "liberaalit".
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Emo

Quote from: Impivaaranilves on 08.03.2013, 16:29:27

Käppyrässä oli lähteenä Tilastokeskus joka ei kovin luotettava taida olla.
Mutta onhan toi mahdollista, kun laskevat kotitaloudet yhteen. Vaikka enemmistöllä meneekin heikommin, pienilukuinen parempia tuloja saava joukko voi olla olemassa, jotka sitten ostovoimaltaan nostavat keskiarvoa.

Suomessahan ostovoima on Länsi-Euroopan huonoimpia, johtuen siitä että kaikki on kallista ja verot (alv, autovero, energiavero...) ovat korkeat. Näkeehän sen kun menee vaan kauppaan, jos on mihin verrata. On asunut jossain muuallakin, tai muistelee menneitä.

Tämä maa uppoaa, meidän ainoa rikkautemme on monikulttuuri ja Ruotsilla on sitäkin enemmän. Että on tässä minun lisäkseni muutama muukin häviäjä, ei ole olo yksinäinen.

Nostalgia

Quote from: elven archer on 08.03.2013, 16:27:05
ei ja ei.

Miksei? Onhan se nyt törkeää että suomi käy kauppaa venäjän kanssa vaikka Anna Politkovskayan murha on aina vaan selvittämättä?
Eikö ihmisarvot olekkaan rahaa tärkeämpää?

Uuno Nuivanen

Ihan hölömöä tuollaiseen patavanhoilliseen musulmaanilaan lähettää akkoja ensinkään. Muka kauppoja tekemään, sallikaa mun nauraa.

(ot: miksi aina vaan ruokitte tuota trollia?)

Khalifatta

Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:35:48
Quote from: elven archer on 08.03.2013, 16:27:05
ei ja ei.

Miksei? Onhan se nyt törkeää että suomi käy kauppaa venäjän kanssa vaikka Anna Politkovskayan murha on aina vaan selvittämättä?
Niin ja Olof Palmen...  :facepalm:
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

tyhmyri

Quote from: Impivaaranilves on 08.03.2013, 16:29:27Käppyrässä oli lähteenä Tilastokeskus joka ei kovin luotettava taida olla. Mutta onhan toi mahdollista, kun laskevat kotitaloudet yhteen. Vaikka enemmistöllä meneekin heikommin, pienilukuinen parempia tuloja saava joukko voi olla olemassa, jotka sitten nostavat keskiarvoa.
Tuo käyttämäsi käppyrä kuvaa keskiarvoa. Sillä ei ole suoraa vastinetta mediaanikansalaisen ostovoiman kanssa. Jos kaikki suomalaiset laitetaan riviin tulotason mukaan, niin sen keskimmäisen mukaan pitäisi vertailu tehdä. Se keskimmäinen on mediaanikansalainen.

Monessa duunissa reaalinen ostovoima on Suomessa Etelä-Euroopan kriisimaiden tasoa tai huonompi. Sillä erolla, että veronkierto on meillä vaikeampaa.

Histon

Kysymys kauppasuhteiden yksipuolisesta perumisesta (siis ilman laajempaa kansainvälistä kauppasaartoa) ihmisoikeuksia räikeästi rikkovien valtioiden kanssa kuten Kiina, Venäjä ja kaikki muslimimaat ei ole helppo. Jos Suomen kokoinen maa olisi tässä kysymyksessä systemaattisen eettinen, kansantaloutemme tuskin kestäisi sitä. Toinen kysymys on sitten se, että kuinka moni muslimimaa tiukasti vaatii naispuolisia vieraan vallan edustajia pukeutumaan islamin/sharian sääntöjen mukaisesti. Osa kuten Saudi-Arabia varmaankin vaatii.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Rokka

Seuraavaksi varmaankin Suomi maksaa ympärileikkaukset kansanedustajille, että oikein voidaan kunnioittaa sitä kulttuuria... :facepalm:

elven archer

Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:35:48
Täsmensin aiempaan viestiini hieman vastaustani. Muutin jälkimmäisen "ein" muotoon "mahdollisuuksien mukaan", koska se vastaa oikeaa näkemystäni, kun taas "ei" vastasi olkiukkoosi, jossa kyse oli "kaupan jäädyttämisestä" (siis kokonaan) painostamiskeinona. Lisäsin myös sinne näköjään ennakoivasti vastaukset näihin kysymyksiisi, vaikka ne tosin olivat jo luettavissa sitäkin aiemmasta viestistäni. Mutta jos et siitä huolimatta ymmärrä, niin toistan kolmannen kerran, että painostaa pitää mahdollisuuksien mukaan ja se pätee jokaiseen maahan. Painostamisen keinot ja määrä voivat vaihdella kauppakumppanin mukaan, ja niiden pitääkin, mutta tavoitteena täytyy aina olla huomioida ihmisoikeudet ja saada myös vastapuoli huomioimaan ne.

Sanoin ennen mustavalkoisia kysymyksiäsi jo näin: "Minusta tiettyjen maiden kanssa pitäisi kaupankäyntiä rajoittaa mahdollisimman paljon, kunnes ne ovat korjanneet mm. lainsäädäntöään siten, että myös naisilla on ihmisoikeudet."

Se, mikä on mahdollisimman paljon, tietenkin vaihtelee mm. kauppakumppanista, kauppatavarasta yms. Venäjää ei kuulu kohdella kuin Saudi-Arabiaa jo senkin takia, että Venäjällä ihmisoikeudet ovat aivan erilaiset kuin Saudi-Arabiassa. Täytyy vain hämmästellä mustavalkoista maailmankuvaasi.

Emo

Quote from: coscarnorth on 08.03.2013, 16:32:02
Eiköhän unohdeta koko helvetin käsite "ihmisoikeudet", mikäli ko. periaatteeseen vetoaminen on merkki jeesustelusta. Ei ihme, että sympatiseeraat islamia, kuten muutkin "liberaalit".

Konstruktivismissa kaikki on siten kuin kulloinkin sovitaan. Samoin on tietenkin ihmisoikeuksien laita; ne voi kuka hyvänsä kulloinkin määritellä ja uudelleenmääritellä, miten haluaa. Mikään ei perustu mihinkään eikä mikään ole muuttumatonta vaan kaikki on miltä milloinkin tuntuu. Sukupuoli on myös se miltä sattuu tuntumaan ja huomenna se voi olla erikin, ja ihmisoikeudetkin ovat milloin mitäkin. Vaikeahan näiden haihattelijoiden kanssa mistään on puhua.

Mika.H

Quote from: Mo on 08.03.2013, 15:26:22
Piti tehdä  :facepalm:
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/602024_10151397942879550_71902446_n.jpg)

Saisko saman vielä vahvistettuna vihreillä ns miehillä, arhinmäelle ja miksei myös ärkoopeen edustajilla.. + örkki bonarina,,, ai niin ja stubido ja käteinenkin voisi mennä samaan ryhmään...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

elven archer

Kättelikö muuten Saudi-Arabian suurlähettiläs Linnan juhlissa Halosta? Minun muistaakseni ei. Ainakin monena vuotena jotkut tiettyjen maiden edustajat eivät kätelleet. Kyllä näillä asioilla on taipumus toimia kovin yksisuuntaisesti. Ei Linnan juhlissakaan ollut protokollapoliisia vaatimassa kättelyä (ja hyvä niin), kun taas tietyissä maissa on se uskontopoliisi, joka hyvin todennäköisesti vaatii sitä huivia tai muuten jäävät oman hotellihuoneen ulkopuoleiset tilat saavuttamatta.

Sietäjä

Quote from: Emo on 08.03.2013, 15:52:00

Muutoin ihmettelen, että miten me ennen saimme kauppoja mihinkään, kun ei ollut burkhia? 
Suomen vienti pahasti tökkiikin, ja ilmeisesti ainoa mitä hallitus älyää asialle tehdä on hankkia akkaväelle burkhat. Odotan valtavaa elpymistä vientiteollisuudellemme tämän toimenpiteen johdosta.

Silloin kauppoja tekivät vain miehet. Olisiko parempi, jos kunnioittaisimme saudi-kulttuuria niin, ettemme lähettäisi naisministereitä ja -edustajia sinne lainkaan?

Emo

Quote from: Sietäjä on 08.03.2013, 17:15:40
Quote from: Emo on 08.03.2013, 15:52:00

Muutoin ihmettelen, että miten me ennen saimme kauppoja mihinkään, kun ei ollut burkhia? 
Suomen vienti pahasti tökkiikin, ja ilmeisesti ainoa mitä hallitus älyää asialle tehdä on hankkia akkaväelle burkhat. Odotan valtavaa elpymistä vientiteollisuudellemme tämän toimenpiteen johdosta.

Silloin kauppoja tekivät vain miehet. Olisiko parempi, jos kunnioittaisimme saudi-kulttuuria niin, ettemme lähettäisi naisministereitä ja -edustajia sinne lainkaan?

Totisesti olisi!

tosipaha

Quote from: elven archer on 08.03.2013, 16:06:24
Nämä asusteet ovat kuin kankaisia vankiloita.

:flowerhat: :flowerhat: :flowerhat:

Oikeasti nyt. Jos kansanedustajille maksetaan maan tapojen mukainen edustusasu jota "käytetään tarvittessa", niin en vaan jaksa olla hirveän järkyttynyt.

Ja jos olet sitä mieltä että Suomen pitäisi lopettaa kauppasuhteet Saudien ja kaikkien muiden maiden kanssa joissa ei ole sama ihmisoikeustilanne kuin täällä, elät jossain omassa hippifantasiassasi.

Bellerofon

Quote from: Uuno Nuivanen on 08.03.2013, 16:36:36
Ihan hölömöä tuollaiseen patavanhoilliseen musulmaanilaan lähettää akkoja ensinkään. Muka kauppoja tekemään, sallikaa mun nauraa.

(ot: miksi aina vaan ruokitte tuota trollia?)

Näin on, mutta menepä sanomaan tämä julkisesti, niin käy kuin entisen Audi-kauppiaan. On tällä hetkellä aivan päivänselvää, ettei yhdenkään seurueen mukana olevan naisen mielipiteillä ole merkitystä tuolla reissulla. En ole sovinisti vaan realisti. Sovinistit löytyvät kohdemaasta. Naista kunnioitetaan tuolla tasan yhtä paljon minkkitarhuria vihreiden vaalivalvojaisissa.
Ärsyttää kuitenkin se tapa, miten tässä sotketaan ihmisoikeudet ja kaupankäynti. Niin kauan kuin kauppaa käydään näiden maiden kanssa, niin yhtä kauan heidän tapansa ovat hyväksyttyjä muiden maiden keskuudessa. Ihmisoikeudet ovat 30 artiklaa unelmaa, joiden toteuttamiseen joudutaan varmasti rikkomaan kaikkia artikloja lukuisia kertoja.

requiem

Quote from: Emo on 08.03.2013, 16:27:30
Quote from: Nostalgia on 08.03.2013, 16:18:32

Esittämäni väitteen  allekirjoittaa moni ikäiseni akateemisen koulutuksen saanut suomalainen (ja duunarikin), joka on riittävän vanha muistaakseen 1980-luvun. Muutenkin kuin että millaista silloin oli tarhassa tai koulussa, eli 1960-luvulla syntyneet ovat riittävän vanhoja muistamaan.

Suomalainen veronmaksaja on häviäjä tässä nykysysteemissä. Palkat ovat näennäisesti korkeammat nyt, mutta niin ovat verot ja hinnatkin, etkä kaupasta saa edes rahalla sitä mitä totuimme ostamaan 1980-luvun "hulluina vuosina". Lisäksi viherpunikkihallitus kaataa rahaa kaikkialle muualle paitsi kotimaahan, uusin tuettava on venäläinen rahanpesu.

Että koe sinä vaan olevasi voittaja, jos mielikuvitusta kylliksi omaat. Tai elät sossutuilla.

Suomen veroaste oli vielä 80-luvun alku- ja keskivaiheilla 5-10 prosenttiyksikköä nykyistä matalampi, nykyiseen 42-44 prosentin (plus julkisen sektorin velkaantuminen päälle) kokonaisveroasteeseen noustiin vasta 90-luvun alkuun mennessä. Se tästä aiheesta.

Sitten ketjun varsinaisesta aiheesta. Kyllä minun puolestani kyseisen maailmankolkan yhteiskuntajärjestelmät voivat olla tuota mieltä naisille soveliaasta pukeutumisesta. Mutta vastavuoroisesti minulla on oikeuteni omaan mielipiteeseeni kyseisen maailmankolkan yhteiskuntajärjestelmistä ja esittää arvostelua niitä kohtaan, ja siitä onko kyseisten kauniisti ilmaistuna autoritaaristen teokratioiden kanssa veljeily ja pokkurointi kovinkaan moraalista toimintaa.

Olihan tuon Finlandian tai Maamme laulun esittäminenkin kielletty Neuvosto-Virossa, ja tästä vielä painokkaasti muistutettiin Rock Summer 88:n järjestäjiä, mutta niin vain Leningrad Cowboys ja Juice menivät täräyttämään ne Eestille omistettuna Tallinnassa satatuhatpäisen virolaisyleisön edessä neuvostosotilaiden töllistellessä vierestä. Moraalisesti täysin oikeaa toimintaa. Vaikka miten olikin maan tavan vastaista toimintaa.

Mutta sitten pieni kysymys. Miksi kyseisen alueen yhteiskunnat haluavat niin innokkaasti veljeillä kehittyneiden ja sivistyneiden yhteiskuntien kanssa, vaikka kyseisiä yhteiskuntajärjestelmiä edustavat tahot nyrpistävätkin nenäänsä yhteiskunnallisten muutosten kohdalla? Vastaus: rentierismi. Lisää aiheesta seuraavissa The Ulkopolitistin kirjoituksissa
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Sietäjä

Quote from: Bellerofon on 08.03.2013, 17:21:07

Näin on, mutta menepä sanomaan tämä julkisesti, niin käy kuin entisen Audi-kauppiaan. On tällä hetkellä aivan päivänselvää, ettei yhdenkään seurueen mukana olevan naisen mielipiteillä ole merkitystä tuolla reissulla. En ole sovinisti vaan realisti. Sovinistit löytyvät kohdemaasta. Naista kunnioitetaan tuolla tasan yhtä paljon minkkitarhuria vihreiden vaalivalvojaisissa.

Silti esim. Arabiemiraateissa on kelpuutettu arabiomisteisen ison kansainvälisen yrityksen tehtaanjohtajaksi nuorehko eurooppalainen nainen. Asiat saattavat muuttua, hitaasti.