News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2002-02-29 Syntyvyyden pitää nousta 2,1 lapseen

Started by nuivanniemi, 03.06.2012, 02:59:32

Previous topic - Next topic

matkamiehiii

Ainoahan syy siihen että kantaväestön syntyvyys ei nouse yli 2,1 länsimaissa ja aasian maissa on se että naisia kiinnostaa enemmän uran tekeminen eikä suuren lapsimäärän tekeminen muutenkaan hyödytä niinkään koska valtio kyllä pitää huolta omistaan, tämä johtaa alhaiseen syntyvyyteen eikä sitä saada nousemaan millään sosiaalitukien nostamisilla kuin korkeintaan väliaikaisesti. Väestön väheneminenhän ei sinällään välttämättä ole negatiivinen asia mutta kun kehitysmaitten väkimäärä kasvaa räjähdysmäisesti ja he pyrkivät paremman elämän toivossa yhä useammin länsimaihin, ja se väistämättä tulee aiheuttamaan hämmennystä, levottomuuksia ja identiteetti-kriisin länsimaissa missä kantaväestön määrä laskee vuodesta toiseen. Johtuen siitä että suuret ikäpolvet on vasta siirtymässä eläkkeelle, länsimaissa ei vielä ole havaittavissa väestön katoamista mutta jos syntyvyys jatkuu pitkään jossain 1,4 tai jopa alle niin 20-30 vuoden päästä kantaväestön määrä alkaa laskemaan räjähdysmäisesti jopa miljoonissa paikoin. Kuinka kauan sitten tämän annetaan jatkua, jos syntyvyys pysyy tyyliin 100v jossain 1,4 kieppeille niin sehän tietää sitä että ennenpitkää väestön määrä voidaan laskea tuhansissa ja sitä tuskin kovin moni haluaa. Yksi keino on palauttaa nainen kotiin hoitamaan lapsia, kumpikin sukupuoli ei voi tehdä uraa samalla kun kasvattaa suurehkoa perhettä. Vielä voimme elää tässä illuusiossa ja vähät välittää matalasta syntyvyydestä mutta jossain 50v päästä se tulee iskemään länsimaita ja joitain aasian maita vasten kasvoja. Jos Eurooppa ei pysty hoitamaan perusasioita kuntoon niin Kreikan tiellä ollaan.

Esim. joku Etelä-Korean syntyvyys 1,2 on uskomattoman matala, jos tuo syntyvyys-taso jatkuu vaikka 50v niin sehän tarkoittaa että maan väkiluku käytännössä puolittuu ja taas puolittuu kunnes maassa asuu vain pari miljoonaa. Joku voisi olla huolissaan kyseisestä asiasta etenkin kun naapurissa P-korea  ;D

msm

Quote from: Micke90 on 21.02.2013, 10:41:00
Jokainen perhe osaa itse valita lapsilleen sopivat hoitotavat. Valtion ei siihen tarvitse puuttua, riittää vain, kun valtion antaa erilaisia vaihtoehtoja.

Itseasiassa täydentäisin tätä sillä tavalla, että jokainen voikoon valita itse maksamistaan vaihtoehdoista mieleisensä, mutta en missään nimessä halua maksaa siitä että verovaroin tuetaan naisten kotona feisbuukissa loisimista kolme vuotta tms.

Ari-Lee

Quote from: Brandöt on 23.02.2013, 19:00:09
Quote from: M.K.Korpela
Quote from: Brandöt
Tutkimusevidenssi kasvaa ja tarkentuu
"Vandell ja Corasaniti (1990) osoittivat, että lapset, joiden kokopäiväinen kodin ulkopuolinen päivähoito oli alkanut ensimmäisen ikävuoden aikana ja jatkunut keskeytyksittä kouluikään saakka, olivat myöhemmin koululuokassa kaikkein aggressiivisempia ja omasivat huonoimmat sosiaaliset taidot. He kyllä pärjäsivät osasivat pitää puolensa, mutta eivät toisen lapsen oikeudet huomioon ottavalla tavalla. He olivat röyhkeitä ja itsekkäitä. Ryhmä ei siis vähentänyt itsekkyyttä vaan lisäsi sitä."
Jos tämä pitäisi paikkansa, niin siinä tapauksessa säkkiin burkaan pukeutuneiden kotiäitien kasvattamien lasten pitäisi omata parhaat sosiaaliset taidot.

Pidän selvänä, että kodin kulttuuri on päivähoidosta huolimatta todella kovan luokan tekijä tässä yhtälössä.
Ei mitään jos, vaan kun se pitää paikkaansa.

Siis lapselle on eduksi se, että hän saa olla elämänsä ensimmäiset kolme vuotta äitinsä (sensitiivisessä) hoivassa - se antaa kiintymyssuhteen kasvamiselle ja ylläpitämiselle parhaat mahdollisuudet. Huolimatta äidin kulttuurista. Sillehän ei sitten mitään voi, jos sen jälkeen kasvatuksessa systemaattisesti ylläpidetään esimerkiksi sellaista linjaa, ettei poikalapsia komenneta / ojenneta, koska uskotaan sen vahingoittavan kehittyvää itsetuntoa. Tämä tietysti näkyy lapsen käytöksessä suhteessa muihin lapsiin.

Satutkohan tietämään faktan että kunniakulttuureissa äidillä ei ole mitään merkitystä lapsen kasvatuksessa? Äidin merkitys on vain synnyttäjänä. Kuopus poikalapsi saa komentaa isosiskojaan ja on jopa lupa lyödä isosiskojaan.

Ei mulla muuta. En jaksa plärätä koko diipadaapaketjua.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Eino P. Keravalta

Quote from: msm on 24.02.2013, 04:10:47
Quote from: Micke90 on 21.02.2013, 10:41:00
Jokainen perhe osaa itse valita lapsilleen sopivat hoitotavat. Valtion ei siihen tarvitse puuttua, riittää vain, kun valtion antaa erilaisia vaihtoehtoja.

Itseasiassa täydentäisin tätä sillä tavalla, että jokainen voikoon valita itse maksamistaan vaihtoehdoista mieleisensä, mutta en missään nimessä halua maksaa siitä että verovaroin tuetaan naisten kotona feisbuukissa loisimista kolme vuotta tms.

1. Kotona lasten kanssa oleva nainen tekee aika vitun paljon muutakin kuin istuu Facebookissa. Se on kovaa työtä se, olla lasten kanssa 24/7.

2. Jos kotona olevalla naisella on esimerkiksi lasten nukkuessa pieni tauko, olkoon hän aivan vapaasti Facebookissa siinä, missä muutkin.

3. Tutkimusten mukaan on lapsen kehitykselle eduksi, jos lapsi voi olla kotona vähintään kaksi, mielellään  kolme vuotta elämänsä alussa. Se luo eheämpiä kansalaisia. Pitäisi olla laissa määrätty, että jommankumman vanhemman on oltava kotona kolme ensimmäistä vuotta lapsen elämässä ja samalla palkalla, mitä töissä on saanut. Tähän meillä on varaa, koska laitamme rahaa miljardi kertaa turhempiinkin, jopa haitallisiin asioihin, kuten maahanmuuttoon.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kimmo Pirkkala

Hukkasin just elämästäni 60 sekuntia ihan vaan siihen odotteluun, että sain liketettyä sekä Einon että Brandötin edelliset viestit. Olette tyhjentäneet pajatsot ja viestinne lämmittävät sydäntäni. Minun on myönnettävä, että oma lehmä on ojassa, vaimo on paraikaa "kotona" (tekee tosin ilta- ja vkonlopputöitä aika usein kun itse olen kotosalla) puolitoistavuotiaan kuopuksen kanssa ja aikeissa on ollakin kotona kolmea viikkoa vaille kolmevuotissynttäreihin asti. Samoin on oltu kotona myös kahden edellisen muksun kanssa melko pitkään ja olen erittäin onnellinen ja tietoinen hyväosaisuudestamme kun tiedän ettei kaikilla ole varaa/mahdollisuutta moiseen. Tosin aika monella se että on "varaa" roikkuu vain priorisoinneista. Alle vuoden vanha ipana on taloudellisen tilanteen takia muka "pakko" viedä hoitoon ja kuitenkin näkee perheen materiaalisesta tilanteesta, että prioriteetit on aseteltu aika kieroon. Aika monella tuntuu olevan esimerkiksi uudella autolla ajaminen tai jokavuotinen matka thaikkuihin tärkeämpi asia kuin oman lapsen hyvinvointi.

Eino P. Keravalta

Ääridemokraatille ja hänen puolisolleen haluan nostaa hattua ja toivottaa mitä parhainta arkea! Teidänkaltaisenne ihmiset tekevät tärkeää työtä niin kotona kuin työpaikallakin Suomen rakentamiseksi. Tätä Suomen on tuettava, eikä "kukkenhaimeja", mokuklusteria tai Pekka Himasen kaltaisia pöljiä!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Micke90

Niin, itse verovaroistaan maksamistaan vaihtoehdoista mieleisensä.

Miniluv

Quote from: ääridemokraatti on 24.02.2013, 07:42:17
Hukkasin just elämästäni 60 sekuntia ihan vaan siihen odotteluun, että sain liketettyä sekä Einon että Brandötin edelliset viestit.

Brändöt latoi silkkihansikkaat kädessä faktat tiskiin... :D
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kimmo Pirkkala

Quote from: Micke90 on 24.02.2013, 08:58:52

Niin, itse verovaroista maksamistaan vaihtoehdoista mieleisensä.

Niin, tähän voisin vielä todeta sen verran meidänkin osaltamme, että tälläkin hetkellä kun vaimoni ei ole täyspäiväisesti töissä, maksamme yhdessä tuloveroja enemmän kuin saamme tukia (kotihoidontuki + kuntalisä + lapsilisät). Siihen kun laitetaan vielä lisää alvit sun muut, joita mekin tietysti maksamme kaikissa ostamissamme asioissa, niin voi olla vaikea sanoa, olemmeko saamapuolella edes nyt, saati sitten kun vaimo palaa töihin.

nuivanniemi

QuoteLapsenteko aloitetaan liian myöhään

Pätkätyöläisten perheellistymistä tutkinut tuore tohtori Hanna Sutela on tilastopoikkeus: hän sai kaksi lasta opiskeluaikana, vailla tietoa vakituisista töistä.

Harva hedelmällisessä iässä oleva uskaltaa olla yhtä rohkea. Sutela toivoo, ettei ensisynnyttäjien ikä enää nouse nykyisestä, sillä muuten monella tulee aika vastaan.

Lue lisää aiheesta maanantain [4.3.2013] Kymen Sanomista.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/03/04/Lapsenteko+aloitetaan+liian+my%C3%B6h%C3%A4%C3%A4n/2013452/
Baruch haba b'Shem Adonai