News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-02-13 HML-KU:Saunajupakka uimahallissa

Started by NuivaMikko, 13.02.2013, 08:43:20

Previous topic - Next topic

herranen

Olenko minä nyt ymmärtänyt oikein, että yhteisistä pelisäännöistä ei tarvitse välittää jos ei huvita. Eli jos jonkin palvelun tarjoaja tai kiinteistön omistaja on luonut säännön joka perustuu vallitsevaan käytäntöön ja jota tukee mm. terveyssyyt niin minun ei tarvitse noudattaa tätä sääntöä jos niin päätän, vaikka olen ihan vapaaehtoisesti käyttämässä tuota palvelua.

Tämä kuulostaa äkkiseltään kivalta minun kannaltani, toki voihan tästä ilmetä tiettyjä ongelmia jos muutkin päättävät toimia samoin.

Ihan yleistähän tämä on, muutenkin kuin mamujen parissa.  Monikulttuurisuusasioissa kuitenkin korostuu se, että suvaitsevaisuuden nimissä joustetaan säännöistä silloinkin kun ne on luotu yhteisen hyvän vuoksi ja seurauksia ei ymmärretä tai niistä ei viitsitä ottaa selvää. Sitten kirjoitetaan kolumni jossa voi tunnustaa olevansa itsestään ylpeä. Oikeastihan tuossa on kolme ryhmää idiootteja tavannut toisensa eikä kellään ole syytä olla erityisen ylpeä. Yksi haluaa arabit munasilleen koska tapa vaatii, arabit rikkovat sääntöjä koska haram ja suvaitsevaiset puolustavat etnoa koska Pavlov.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

Miniluv

Quote from: siviilitarkkailija on 13.02.2013, 10:15:57
Paskanhousuuntoimittajan hyväätarkoittavalla typeryydellä on ollut väkivaltaiset lopputuloksensa Hollannissa.

Olet näköjään keksinyt uuden hassunhauskan sanan. Mitähän jos lopettaisit, ellet tarkoita juuri niitä kahta Ylioppilaslehden sankaria. Suokaamme heille tällainen pieni kunnianosoitus.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Sietäjä

Jutussa ei oikein ollut voittajia. Toimittaja oli naiivi, huomauttaja öykkäri ja uikkarimiehet rikkoivat sääntöjä.

Penan kaveri Eki

Kun sivistyneissä muslimimaissa mennään saunaan, niin molanderi ja ryybaksi peitetään puhtaalla valkoisella pyyhkeellä. Suihkutiloissa ja pukeutumistiloissa ollaan alasti. Itse asiassa, näin myös Aasiassa.

QuoteSaunajupakka uimahallissa
http://www.hameensanomat.fi/paakirjoitukset/227621-saunajupakka-uimahallissa
...Ei minulla ole ratkaisua itse hygieniaperiaatetta koskevaan dilemmaan...

Jos saunassa ei kestä olla alasti, niin puhtaat liinavaatteet mukaan.

OT: Yksi kauneimmista yleisistä saunoista, Amsterin Sauna Decossa, on vain yhteissaunoja ja siellä ollaan tosi alasti... Kuten myös kaikkialla Saksassa.
"They were some bad people... I say hombres."

Atte Suomalainen

Alastomuudesta kärsivien ihmisten paikka ei ole suomalainen uimahalli. Pohjoisen heimomme luonteva suhtautuminen alastomuuteen lienee myös tuhansia vuosia vanhaa.
Huomatkaa kirjoittajan kulttuuri vs. heimo.
Sääntöjen ymmärtäminen ja niiden totteleminen  kuuluu länsimaiseen sivistykseen.

QuoteKuinka vakavaa se on, jos muutama heppu päivän aikana saunoo uikkarit jalassa ja vielä ymmärrettävästä syystä

Kuinka vakavaa se on, jos nämä heput noudattavat uuden kotimaansa tapoja?
[/quote]
Ne nyt vaan haluaa näyttää, ettei ne nakkaa paskaakaan. Uskonto (Islam) on se, mikä antaa oikeuden.

Atte Suomalainen

Quote from: Alkuasukas on 13.02.2013, 09:37:43
Quote from: JT on 13.02.2013, 09:36:38
Säännöt ovat kaikille samat. Uimahousut (eikä shortsit) naulakkoon saunomisen ajaksi. Ennen saunaa ja allasta peseydytään suihkussa ja tehdään se ilman vaatteita. Jos joku henkilö ei osaa lukea sääntöjä seiniltä, niin niiden sisältö on hyvä kertoa hänelle ensin suomeksi, ja jos ei mene perille, niin sitten englanniksi. Jos ei mene perille vieläkään, niin kannattaa ottaa yhteyttä henkilökuntaan. Jos henkilö ei noudata uimahallin sääntöjä, syystä tai toisesta, niin hän on silloin väärässä paikassa. Turha tästä on taittaa peistä sen enempää.
Juuri näin!
Päivi Räsänen: Lisää resursseja kotouttamiseen.

Fincum

Quote from: zjuurnalistiEi minulla ole ratkaisua itse hygieniaperiaatetta koskevaan dilemmaan...
Populisti.

Nykyinen sääntö on helppo, ymmärrettävä ja yksinkertainen toteuttaa - jopa niin yksinkertainen, että se voidaan esittää yhdellä kuvalla pesuhuoneen ja saunan ovessa luku- ja kielitaidottomien iloksi.
Toimittaja voisi testata ymmärryksensä rajoja kirjoittamalla uimahalleille uuden ohjeen perusteluineen, sellaisen joka ottaa huomioon oman ja vieraat tuhatvuotiset kulttuurit. Ja sitten laittaa se lehteensä esille yleisön kommentoitavaksi ja hyväksyttäväksi.
Jos tämä jää tekemättä, paljastaa se toimittajan ajattelun onttouden.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Oho

Quote from: JNappula on 13.02.2013, 10:29:50
Mullahan on kyllä ihan rapakon takaa uimavaateosastolta ostetut uimashortsit, jotka on siis tarkoitettu ihan uimahousuiksi. Siellähän ei speedo-tyyppisiä uikkareita käytä kun hinaajat ja turistit.

Ja uimarit..... ainakin vielä 90 luvulla, kun koulun liikuntakeskuksen hallissa kävin uimassa useita kertoja viikossa. Siellä turistit ja lätkäleiriläiset käyttivät sortseja, uimarit tavallisia uimahousuja. Tämä tosin oli ennen pitkälahkeisia kilpauima-asuja joista, sääntömuutesten takia on tosin taidettu tulla takaisin kohti perintesempiä.

rölli2

Olen sattunut joskus uimahalliin yhtä aikaa venäläisten naisten kanssa. heillä oli sama tyyli eli uikkareita ei riisuta. lisäksi lemusivat voimakkaasti hajuvedelle altaassa. yök

Hippo

Ensi kerralla uimahallissa aion istua myös saunassa uikkarit jalassa. Jos joku sanoo jotain totean uskontoni määräävän tämän.

Fincum

Quote from: Hippo on 13.02.2013, 12:40:12
Ensi kerralla uimahallissa aion istua myös saunassa uikkarit jalassa. Jos joku sanoo jotain totean uskontoni määräävän tämän.

Ei, istu reippaasti munasillasi yhteisiä sääntöjä noudattaen - parhaiden suomalasten perinteiden mukaan - ja kysele uikkarit jalassa istuvilta heidän uskonnollista vakaumustaan ja kääntymisen ajankohtaa.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

orientexpressen

Quote from: Hippo on 13.02.2013, 12:40:12

Ja jos ja kun olet valkoihoinen, niin todennäköisesti kukaan paikalla olevista suvaitsevaisesti suuntautuneista ei usko sinua...
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

VeePee

Quote from: Arvoton on 13.02.2013, 10:23:32
Ällöttää salillakin arabiäijät, jotka käyvät suihkussakin kalsareissaan.

Se on se häpeäkulttuuri. Hävettää se oma kikkeli niin kovasti että se on pidettävä piilossa. Omallakin salilla on noita paskaisissa kalsareissa saunaan ja suihkuun tulevia kultamunia. Sitten luikitaan vessaan vaihtamaan uudet kalsongit jalkaan. Ei ole hygieniakulttuuri ihan kohdallaan. Toisaalta aika vähän noita kuitenkin on. Yleensähän kyseinen kansanryhmä ei niin suihkuttelusta treenin jälkeen piittaa. Muut vaatteet vaan hikisten salikamppeiden päälle ja menoksi. Jo salille tullessa nenä kertoo että onko näitä paikalla.

Lemmy

QuoteOlenko minä nyt ymmärtänyt oikein, että yhteisistä pelisäännöistä ei tarvitse välittää jos ei huvita.
Olet juuri ymmärtänyt monikulttuurin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Impivaaranilves

Quote from: Nuivanlinna on 13.02.2013, 08:43:20

Uusi innovaatio, ei ollutkaan rasisti bussissa, vaan saunassa. Jotenkin tuntuu että tarina ei ole ihan tosi.
Toimittajilla kilpailu taitaa olla menossa kuka kirjoittaa typerimmän ja epäuskottavimman jutun?

Mursu

Quote from: Lemmy on 13.02.2013, 14:02:12
QuoteOlenko minä nyt ymmärtänyt oikein, että yhteisistä pelisäännöistä ei tarvitse välittää jos ei huvita.
Olet juuri ymmärtänyt monikulttuurin.

Säännöt ovat osa kulttuuria. Monikulttuurisuus tarkoittaa monia sääntöjä. Tietenkin kantikselle säännöt ovat aina tiukimmat.

L. Brander

Suomalaiset ovat niin sairaalloisen rasistisia, että kuvittelevat tietävänsä, kuinka saunotaan. Rasistisia ajatuksia perustellaan vielä astmaatikkojen tarpeella saada olla hengittämättä klooria. Tyypilliseen perussuomalaiseen tyyliin uimahallit laittavat vastakkain heikoimmassa asemassa olevat: pienimunaiset maahanmuuttajat ja astmaatikot.

Monet humanitaariset maahanmuuttajat ovat tulleet etelän kunniakulttuureista, joissa miehet ovat oikeita miehiä. Tästä kertovat heidän eebenpuiset treenatut vartalonsa yhdistettynä vaimon kasvojen peittämiseen ja hakkaamiseen. Nainen elättää perheen käymällä Kelassa ja miehet kehittävät itseään kahvikerhoissa. Sellaisessa korkeakulttuurissa pienimunainen joutuu helposti vainon kohteeksi. He ovat tulleet tänne paremman elämän toivossa ja se heille totta vieköön kuuluu!

Kaikkien on osattava tulla vastaan, paitsi humanitaaristen maahanmuuttajien. Näin ollen vaihtoehdoksi jää, että suomalaisetkin peittävät itsensä saunassa ja astmaatikot hankkivat vahvemmat lääkkeet. Minusta ainakin on ihana ajatus, että suomalainen junttiuden tyyssija sauna kansainvälistyy.

Sauna on epäterveellinen, lämmin ilma lämmittää ilmastoa ja kiuas aiheuttaa päästöjä. Lisäksi sauna on osa länsimaista puhtauskäsitystä, joka vie vedet koko maailmasta. Kuinka selittää pienelle kehitysmaan lapselle, että Suomessa otetaan järvestä vettä, kun te joudutte kantamaan sen kaivolta? Eikö teitä yhtään hävetä? Itse en käytä vettä kuin piipussa ja kerran vuodessa hennatessani.
Dystooppinen salamasota

cassius ali

Quote from: Atte Suomalainen on 13.02.2013, 11:11:59
Quote from: Alkuasukas on 13.02.2013, 09:37:43
Quote from: JT on 13.02.2013, 09:36:38
Säännöt ovat kaikille samat. Uimahousut (eikä shortsit) naulakkoon saunomisen ajaksi. Ennen saunaa ja allasta peseydytään suihkussa ja tehdään se ilman vaatteita. Jos joku henkilö ei osaa lukea sääntöjä seiniltä, niin niiden sisältö on hyvä kertoa hänelle ensin suomeksi, ja jos ei mene perille, niin sitten englanniksi. Jos ei mene perille vieläkään, niin kannattaa ottaa yhteyttä henkilökuntaan. Jos henkilö ei noudata uimahallin sääntöjä, syystä tai toisesta, niin hän on silloin väärässä paikassa. Turha tästä on taittaa peistä sen enempää.

Juuri näin!

Päivi Räsänen: Lisää resursseja kotouttamiseen.

Asia on päivänselvä. Maassa maan tavalla. Jos joku ei pysty noudattamaan suomalaisen uimahallin hygienia- ja terveys- ja järjestyssääntöjä, niin silloin täytyy pysytellä pois suomalaisesta uimahallista.

Alkuperäisesssä jutussa esiintynyt uikkarimiehille asiasta huomauttanut suomalainen mies oli todellinen rohkea arjen sankari. Liian paljon näkee noita toimittajankaltaisia läpisormien katselijoita ja välinpitämättömiä piittamattomia vetelyksiä.
ceterum censeo immigration esse delevit

Emo

Saurilainen arjen sankari: "Sä et tule tänne kloorisissa uikkareissasi hengitysilmaamme myrkyttämään".
Harmi, että rohkea kansalainen jäi yksin tässä tilanteessa.

SuperSaatana

Minusta se, että nämä "kunniakulttuurin" edustajat häpeilevät muka vain omaa alastomuuttaan, mutta eivät koe muiden saunojien alastomuutta ongelmaksi kertoo myös jo jotain; Se kertoo suoranaisesta vittuilusta sekä halusta kukkoilla. Se kertoo tulijoiden ylemmyydentunnosta meitä apinoiden,sikojen ja koirien jälkeläisiä kohtaan.

Jos alastomuus heitä ylipäätään edes häiritsisi tai he kokisivat sen oikeasti vastenmieliseksi, he eivät menisi sellaisiin paikkoihin joissa he siihen tietoisesti törmäävät. Nyt siellä käydään näyttämässä paremmuutta ja vastustamassa normeja.

rölli2

Aivan, minkä ihmeen takia pitää ängetä paikkaan jossa ollaan alasti jos se nakkisillaan olo on uskonnossa kielletty

sivullinen.

Voisiko Suomen perustuslakiin lisätä kohdan, jossa muslimit vapautetaan lain ja sääntöjen noudattamisesta, jos ei huvita? Saataisiin tähän anarkistiseen järjestykseen joku roti. Ei enää olisi uimahallin säännöistä vastaavan pikkubyrokraatin päätettävissä kenen pitää sääntöjä noudattaa ja kenen ei. Olisi ainakin asia selvä.

On kurjaa, jos laki ei ole kaikille sama, mutta on vielä kurjempaa, jos lain väitetään olevan kaikille sama, mutta se sitä silti käytännössä ole. Ensimmäinen on paskamaa. Toinen paskavalemaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

törö

Quote from: rölli on 13.02.2013, 14:38:33
Aivan, minkä ihmeen takia pitää ängetä paikkaan jossa ollaan alasti jos se nakkisillaan olo on uskonnossa kielletty

Siellä näkee vähäpukeisia naisia ja lapsia.

orientexpressen

Hämeen Sanomien toimittajalta voisi perustellusti kysyä, että kuinka pitkälle hän on valmis viemään ihonväripohjaisen kulttuurirelativisminsa. Myrkkykaasut julkisessa saunassa ovat ilmeisesti ok, mutta entäs esim. lapsiavioliitot? Ja pitäisikö tummaihoisten perheväkivaltaan syyllistyneiden miesten tuomioita ehkä alentaa sillä perusteella, että oikeus arvioi heidän ihonvärinsä pohjalta olevan muslimeita, ja siten vain käyttävän kulttuurinsa/uskontonsa mukaista vaimonkuritusoikeutta?

--------

Näin positiivisen syrjinnän aikakautena minusta voisi vakavasti harkita työttömien "varsinaisten" maahanmuuttajien palkkaamista uimahalleihin uimapuku- ja suihkuvahdeiksi. Vahti pitäisi huolta siitä, ettei kukaan mene saunaan uimapuku päällä ja/tai käymättä ensin suihkussa tai altaille käymättä ensin suihkussa. Tällaisella järjestelyllä olisi jo itse työllistetyn kannalta lukuisia etuja: miespuolinen henkilö saisi mielekästä toimintaa päiviinsä pelkän kahvilassa istumisen sijaan, naispuoliselle tarjoutuisi mahdollisuus muuhunkin toimintaan kuin lasten- ja kodinhoitoon ja molemmat sukupuolet oppisivat tehokkasti uuden kotimaansa tapoja ja käytäntöjä.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

vihapuhegeneraattori

Muistan kun skidinä kävin stadikalla. Ei siellä silloin ollut sääntölappua että uikkarit pois saunassa. Mutta ennen saunaan menoa aina pestiin kloorit pois iholta ja uimahousut huuhdottiin kunnolla ennenkuin ne laitettiin takaisin jalkaan. Uskon että sekin riittäisi, "uikkarit pois" sääntö tuli varmaankin sen seurauksena että kaikki tätä rituaalia eivät noudattaneet ja sauna haisi kokoajan kloorille. Kun sääntö tuli, rupesin sitä noudattamaan vaikka syy ei jakeluun lapsena mennytkään. Ja kyllä mun mielestä kaikkien muidenkin sitä pitää noudattaa ja jos eivät noudata niin huomautan asiasta, kohteliaasti tietenkin.

Mutta jos kohteliaisuus ei riitä, haen sangon täyteen vettä ja paiskaan kerralla kiukaalle. Yleensä saunasta lähtee siinä vaiheessa kaikki jotka eivät sääntöjä osaa kunnioittaa. Jäljelle jäävät kovat saunojat taas tietävät miten saunassa ollaan.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Lemmy

Minä lupaan Hämeensanomien toimittajan kanssa saunaan osuessani kusta kiukaalle. Silleen monikulttuurisesti.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Professori

Valitettavasti suomalainen nuorisokin näyttää istuskelevan yleisesti uimahallin saunassa uikkarit jalassa. Eikä niille kukaan kommentoi mitään. Eli jos muslimi on uikkareissa, ei hänellekään pitäisi kommentoida sen kummemmin. Tai kommentoidaan sitten tälle meidän omalle nuorisollekin. Itse olen joskus huomauttanut asiasta kakaroille.

Oma mieleipiteeni on, että koska kloorista aiheutuu haittoja, tulisi uimahousuvalvontaa saunoissa tiukentaa merkittävästi; oli istuskelija sitten muslimi tai perunanenä. Tai vaikka itse ukko ylijumala.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Blanc73

Quote"Jaa täällä on näitä suvaitsevaisia", ukkeli totesi myrkyllisesti. "Minä puolustan suomalaista kulttuuria ja suomalaiseen kulttuuriin kuuluu....

Miten ihmeessä toimittajat ja muut suvaitsevaiset blogistit eksyvät juuri aina tuollaisiin tilanteisiin? Ovatko he kenties monikultturismin täsmäohjuksia, iskevät aina sinne missä heitä vähiten tarvitaan?  :D
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Impivaaranilves

Quote from: Professori on 13.02.2013, 17:00:53
Valitettavasti suomalainen nuorisokin näyttää istuskelevan yleisesti uimahallin saunassa uikkarit jalassa. Eikä niille kukaan kommentoi mitään. Eli jos muslimi on uikkareissa, ei hänellekään pitäisi kommentoida sen kummemmin. Tai kommentoidaan sitten tälle meidän omalle nuorisollekin. Itse olen joskus huomauttanut asiasta kakaroille.

Oma mieleipiteeni on, että koska kloorista aiheutuu haittoja, tulisi uimahousuvalvontaa saunoissa tiukentaa merkittävästi; oli istuskelija sitten muslimi tai perunanenä. Tai vaikka itse ukko ylijumala.
Missäpä sellaisia? Kyllä siitä ainakin ennen olisi nuorille varmasti huomautettu jos joku niin olisi tehnyt. Jos olisi jatkunut niin eivät olisi enää siellä käyneetkään.

Ernst

Ei se uimahallihygienia ole mikään turha juttu. Katsokaa graphic nature -videonpätkä. Viewer Discretion Is Advised.

http://www.youtube.com/watch?v=OJPqdicMeJk
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)