News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-02-13 HML-KU:Saunajupakka uimahallissa

Started by NuivaMikko, 13.02.2013, 08:43:20

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

QuoteSaunajupakka uimahallissa
http://www.hameensanomat.fi/paakirjoitukset/227621-saunajupakka-uimahallissa
Parisen viikkoa sitten istuin uimahallin saunassa, joka oli täynnä äijiä. Lauteilla istui myös kolme meitä punakoita pohjoisen ihmisiä tummempaa kaveria, jotka eivät uimahallin säännöistä huolimatta olleet riisuneet uimahousujaan löylyhuoneeseen tullessaan. Uimahallin vakiokäyttäjille ilmiö on tullut tutuksi. Muslimit eivät kulttuurinsa ja uskontonsa tähden näyttäydy muiden edessä alastomina. Sinä yhtenä iltapäivänä saunassa istuva isokokoinen isäntämies ei tällaista sulattanut, vaan ilmoitti erittäin kärkevään sävyyn uimapukuihin pukeutuneille miehille, että heidän on poistuttava saunasta välittömästi. Varmaankin hän arveli saavansa vaatimukselleen varauksettoman tuen muilta lauteilla istuvilta suomalaisilta, mutta toisin kävi.
Pikkuisen olen ylpeä itsestäni, kun kehotin uimahousupoliisia jättämään kaverit rauhaan. Ukko oli nimittäin todella kookas ja kävi kuumana kuin hellankoukku. Vastapäisellä lauteella istuva nuorempi mieskin meinasi, että eiköhän me kaikki voida kylpeä omalla tavallamme.
"Jaa täällä on näitä suvaitsevaisia", ukkeli totesi myrkyllisesti. "Minä puolustan suomalaista kulttuuria ja suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että saunassa ollaan alasti. Sehän on hygieniajuttukin. .................
..........Ei minulla ole ratkaisua itse hygieniaperiaatetta koskevaan dilemmaan ja arvelen, että uimahallin henkilökuntakin katsoo asiaa läpi sormien. Kuinka vakavaa se on, jos muutama heppu päivän aikana saunoo uikkarit jalassa ja vielä ymmärrettävästä syystä? Minä ainakin suon sen heille, suomalaisen sivistyksen ja oman uskoni puolustajana.

Uusi innovaatio, ei ollutkaan rasisti bussissa, vaan saunassa. Jotenkin tuntuu että tarina ei ole ihan tosi.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Sietäjä

Quote from: Nuivanlinna on 13.02.2013, 08:43:20
QuoteSaunajupakka uimahallissa
http://www.hameensanomat.fi/paakirjoitukset/227621-saunajupakka-uimahallissa
Parisen viikkoa sitten istuin uimahallin saunassa, joka oli täynnä äijiä. Lauteilla istui myös kolme meitä punakoita pohjoisen ihmisiä tummempaa kaveria, jotka eivät uimahallin säännöistä huolimatta olleet riisuneet uimahousujaan löylyhuoneeseen tullessaan. Uimahallin vakiokäyttäjille ilmiö on tullut tutuksi. Muslimit eivät kulttuurinsa ja uskontonsa tähden näyttäydy muiden edessä alastomina. Sinä yhtenä iltapäivänä saunassa istuva isokokoinen isäntämies ei tällaista sulattanut, vaan ilmoitti erittäin kärkevään sävyyn uimapukuihin pukeutuneille miehille, että heidän on poistuttava saunasta välittömästi. Varmaankin hän arveli saavansa vaatimukselleen varauksettoman tuen muilta lauteilla istuvilta suomalaisilta, mutta toisin kävi.
Pikkuisen olen ylpeä itsestäni, kun kehotin uimahousupoliisia jättämään kaverit rauhaan. Ukko oli nimittäin todella kookas ja kävi kuumana kuin hellankoukku. Vastapäisellä lauteella istuva nuorempi mieskin meinasi, että eiköhän me kaikki voida kylpeä omalla tavallamme.
"Jaa täällä on näitä suvaitsevaisia", ukkeli totesi myrkyllisesti. "Minä puolustan suomalaista kulttuuria ja suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että saunassa ollaan alasti. Sehän on hygieniajuttukin. .................
..........Ei minulla ole ratkaisua itse hygieniaperiaatetta koskevaan dilemmaan ja arvelen, että uimahallin henkilökuntakin katsoo asiaa läpi sormien. Kuinka vakavaa se on, jos muutama heppu päivän aikana saunoo uikkarit jalassa ja vielä ymmärrettävästä syystä? Minä ainakin suon sen heille, suomalaisen sivistyksen ja oman uskoni puolustajana.

Uusi innovaatio, ei ollutkaan rasisti bussissa, vaan saunassa. Jotenkin tuntuu että tarina ei ole ihan tosi.

Tarina voi olla tosi, mutta uikkarimiehiä puolustanut toimittaja sikäli hakoteillä, että uikkarit jalassa saunomisen ykkösongelma ei käsittääkseni ole hygienia, vaan se, että astmaatikot voivat saada saunassa pahoja oireita, kun kloorissa uitetut uikkarit alkavat saunassa höyrytä. Näin ainakin yksi siivooja minua valisti, kun oli koulupoikia ensin käskyttänyt.

AuggieWren

En ole koskaan ymmärtänyt uimahallisaunojen uimahousuttomuus-sääntöä minkään sortin hygieniajuttuna, suihkutellaanhan ne pöksytkin, kuitenkin.

Epäilemättä tarina on tosi, tämä kuitenkin on tuhansien urpojen maa. Tuo hommabottimainen "täällä on näitä suvaitsevaisia" -heittokin kuulostaa valitettavasti ihan todelta.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Tabula Rasa

Täkäläisen uimahallin uimakoulussa siis siinä ala-asteella opin jo että uimahousuja ei käytetä pesutiloissa koska a) löylyhiet tai muu lika ei puhdistu niiden alta b) vesi on kloorattua ja uima-altaasta saunaan tullessa kloori höyrystyy, mikä on myrkkykaasua. Isolla ilmoitetaan ettei uima-asua saunaan. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Itse mietin enemmän miksi bermudat tms shortsimalliset uimahousut ovat kiellettyjä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Embo

Quote from: Sietäjä on 13.02.2013, 08:49:05
Tarina voi olla tosi, mutta uikkarimiehiä puolustanut toimittaja sikäli hakoteillä, että uikkarit jalassa saunomisen ykkösongelma ei käsittääkseni ole hygienia, vaan se, että astmaatikot voivat saada saunassa pahoja oireita, kun kloorissa uitetut uikkarit alkavat saunassa höyrytä. Näin ainakin yksi siivooja minua valisti, kun oli koulupoikia ensin käskyttänyt.

Kyllä näin on. Uimaveden kloori haihtuu saunassa vetykloridina (suolahappona, HCl) ja aiheuttaa sekä hengitystieoireita että metallisten osien syöpymistä saunassa. Minua ei huvita hengittää suolahappohöyryjä pieninäkään pitoisuuksina, joten siksi katson uimahousujen olevan yhtäältä väkivallanteko minun toistaiseksi terveitä hengityselimiäni kohtaan ja toisaalta ilkivaltaa yhteisistä varoista kustannettua saunaa kohtaan.

Tabula Rasa

Ja tuo hygieniapointti. Käykääpä joskus kesällä rannalla ja sen perään suihkussa. Jos saatte kaiken hiekan pois nahasta riisumatta uimahousuja olette taitavampia kuin minä. Samalla tavoin muukin lika pysyy nahalla.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Tuon totuus olisi hyvä ilmetä saunan ovikyltissä. Saattaisi suvistakin kiinnostaa lapsensa keuhkot.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Oho

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 13.02.2013, 08:52:14
Itse mietin enemmän miksi bermudat tms shortsimalliset uimahousut ovat kiellettyjä.

Siksi, että nuorilla kundeilla on taipumusta käyttää niitä bermudoja muunakin kuin uima-asuna.

Tabula Rasa

Quote from: Oho on 13.02.2013, 09:09:34

Siksi, että nuorilla kundeilla on taipumusta käyttää niitä bermudoja muunakin kuin uima-asuna.

Nyt meni kyllä ohi?

Alkuasukas

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 13.02.2013, 09:16:34

Nyt meni kyllä ohi?
Shortsit ovat etenkin kesäaikaan perusvaatteena, jolla halutaan tulla myös uimaan.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

ekto

Itsekin olen ymmärtänyt että se kloori höyrystyy. Mutta taitaapi loppupeleissä olla tämän nimettömän toimittajan moraalisäteily vaarallisempaa kuin saunan kloorihöyryt...

seuraa_tilannetta

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 13.02.2013, 09:16:34

Nyt meni kyllä ohi?
Joskus oli kielletty taskulliset shortsit, koska taskuissa meni altaaseen kaikenlaista roskaa, mm. nenäliinoja. Niitä sitten lillui altaassa...

Sitten tuli taskuttomia shortseja, mutta kuka niitä tarkistamaan oliko taskuja vai ei?
Joka tapauksessa shortseja käytetään urheilussa ja ne voivat olla likaisia. Uimahousuja tulisi käyttää ainoastaan uidessa. Ei siis edes saunoessa.

Fincum

QuoteKyllähän minä ymmärrän, että uimahallin säännöissä kielletään saunominen ja peseytyminen uima-asussa. Maailmassa vaan nyt sattuu olemaan tuhansia vuosia vanhoja kulttuureja, joissa alastomuus on tabu. Itse Jeesus Nasaretilaisella ei olisi ollut kasvatuksensa ja perinteensä pohjalta pokkaa tulla suomalaiseen saunaan munasillaan. Jos pohjoinen heimomme suhtautuu alastomuuteen luontevasti, niin mikäs sen mukavampaa, mutta ei toisista taustoista tulevien ihmisten häveliäisyyttä voi sen nojalla tuomita.

Alastomuudesta kärsivien ihmisten paikka ei ole suomalainen uimahalli. Pohjoisen heimomme luonteva suhtautuminen alastomuuteen lienee myös tuhansia vuosia vanhaa.
Huomatkaa kirjoittajan kulttuuri vs. heimo.
Sääntöjen ymmärtäminen ja niiden totteleminen  kuuluu länsimaiseen sivistykseen.

QuoteKuinka vakavaa se on, jos muutama heppu päivän aikana saunoo uikkarit jalassa ja vielä ymmärrettävästä syystä

Kuinka vakavaa se on, jos nämä heput noudattavat uuden kotimaansa tapoja?
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

JT

Säännöt ovat kaikille samat. Uimahousut (eikä shortsit) naulakkoon saunomisen ajaksi. Ennen saunaa ja allasta peseydytään suihkussa ja tehdään se ilman vaatteita. Jos joku henkilö ei osaa lukea sääntöjä seiniltä, niin niiden sisältö on hyvä kertoa hänelle ensin suomeksi, ja jos ei mene perille, niin sitten englanniksi. Jos ei mene perille vieläkään, niin kannattaa ottaa yhteyttä henkilökuntaan. Jos henkilö ei noudata uimahallin sääntöjä, syystä tai toisesta, niin hän on silloin väärässä paikassa. Turha tästä on taittaa peistä sen enempää.

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Alkuasukas

Quote from: JT on 13.02.2013, 09:36:38
Säännöt ovat kaikille samat. Uimahousut (eikä shortsit) naulakkoon saunomisen ajaksi. Ennen saunaa ja allasta peseydytään suihkussa ja tehdään se ilman vaatteita. Jos joku henkilö ei osaa lukea sääntöjä seiniltä, niin niiden sisältö on hyvä kertoa hänelle ensin suomeksi, ja jos ei mene perille, niin sitten englanniksi. Jos ei mene perille vieläkään, niin kannattaa ottaa yhteyttä henkilökuntaan. Jos henkilö ei noudata uimahallin sääntöjä, syystä tai toisesta, niin hän on silloin väärässä paikassa. Turha tästä on taittaa peistä sen enempää.
Juuri näin!

Kaarina Ranne (vihr.)

JoKaGO

Quote from: seuraa_tilannetta on 13.02.2013, 09:26:18
Joka tapauksessa shortseja käytetään urheilussa ja ne voivat olla likaisia. Uimahousuja tulisi käyttää ainoastaan uidessa. Ei siis edes saunoessa.

Miksi sitten vesi kloorataan? Jotkut kuitenkin laiminlyövät hygieniansa joten se lienee syynä veden myrkyttämiseen.
Pidettäisiin vesi kloorittomana, niin aika pian ihmiset näkisivät likavanasta, kuka haisuliini ei ole peseytynyt ennen altaaseen menoa. Sitten porttarit näille.

Itse ketjun avaukseen, nämä nyt ovat taas näitä juttuja. Kyylät ovat loppujen lopuksi kaikkien sääntöjä noudattavien kannalta hyviä tyyppejä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Embo

Quote from: JT on 13.02.2013, 09:36:38
Säännöt ovat kaikille samat. Uimahousut (eikä shortsit) naulakkoon saunomisen ajaksi.

Mikäänhän ei estä musluja tuomasta mukanaan paria laudeliinaa: toinen perseen alle ja toinen munia verhoamaan. Klooriton, helppo, halpa, yksinkertainen ja nopea ratkaisu. Tai ehkä erilliset saunashortsit.

Vaan ei. Sääntöjä on uhmattava suoraan ja julkeasti, koska parempikulttuurisuus.

Alkuasukas

Quote from: JoKaGO on 13.02.2013, 09:44:17
Miksi sitten vesi kloorataan? Jotkut kuitenkin laiminlyövät hygieniansa joten se lienee syynä veden myrkyttämiseen.
Pidettäisiin vesi kloorittomana, niin aika pian ihmiset näkisivät likavanasta, kuka haisuliini ei ole peseytynyt ennen altaaseen menoa. Sitten porttarit näille.
Kannattaa tutustua allasveden laatumääräyksiin ja veden laatuun liittyviin asioihin muutenkin. Kloori on ainoa mikä tappaa bakteerit, ei sillä hiekalla ja muulla kiinteällä kuonalla niin väliä.

Kaarina Ranne (vihr.)

siviilitarkkailija

Kyseinen mokutoimittaja kuuluu yliopistokoulutettuun housuunpaskojien ryhmään jolle housuun sontiminen ja lika ovat luonnollinen osa elämää. Siksi hänelle saunakäytännöt ovat yhdentekeviä. Luultavasti  mies pissaa myös altaaseen ja kirjoittaa tai sitten on kirjoittamatta asiasta lehdykässään.

Tulevaisuudessa ihmisten yleinen hygienia ja miellyttävä oleminen edellyttävät eri kulttuurien ja poliittisten näkemysuskontokannattajien eristämistä erillisille alueilleen. Tarkoittaa ihan sitä että paskahousutoimittaja menee omaan toimittajapaskahousumaailmaansa ja pysyy siellä. Vastaavasti uimaloiden kohdalla on erotettava yksityiset ja terveet uimalat mokusontaläjistä joissa uimaveteen sekottuu niin ihmispaska kuin hiki ja lika.

Tätä on ilmassa...
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Reinhardt42

Suvakkitoimittaja siis katsoo että yhteiskunnassa jälleen kerran voidaan pelata useilla säännöillä, kunhan se tapahtuu monikulttuurisuuden nimissä ja suomalaiset joustavat vaatimuksistaan. Se on vieläpä toimittajan mukaan suomalaista sivistystä.
Toisin sanoen siis suomalaiset ovat pakotettuja noudattamaan sääntöjä ja muslimit tekevät niinkuin haluavat.
Tämä tapahtuu aina joidenkin tällaisten urheiden suvaitsevaisten siunauksella kuten toimittajakin tunnustaa olevansa.
Toimittaja voisi viedä nämä ählyt/neekerit omaan saunaansa ja onanoida toiseutta lauteillaan vaikka missä varusteissa, mutta jo
em. syistä (kloorikaasu) , pitää unohtaa moraalisäteily ja oman sädekehänsä kiillotus hänenkin ja antaa vaan sen tosi ison pelottavan
miehen ajaa tummemmat lauteilta säälimättä vittuun.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Mursu

Minusta asiaan 0n turha tuoda jotain kulttuuria. Kyse on säännöistä ja siitä, että niiden tulee olla samat kaikille. Ei kaikki kantasuomalaisetkaan pidä alastomana olosta.  Etenkin murrosikäisille asia voi olla kova paikka. On väärin, jos muslimi halua peittää itsensä sitä kunnioitetaan, mutta suomalaisen vastaavaa halua ei. Jos takana ei olisi mitään muuta kuin kulttuuri, voisin ymmärtää poikkeuksen.

Alkuasukas

Meikäläisen kulttuuriin voisi kuulua jonoissa etuileminen; ketä se nyt haittaa jos muutama ihminen etuilee.

Kaarina Ranne (vihr.)

Mursu

Quote from: JoKaGO on 13.02.2013, 09:44:17

Ihmiset eivät ole steriilejä, vaikka kuinka huolehtisivat hygieniasta. Jos vettä ei kloorattaisi pitäisi sitä vaihtaa jatkuvasti ja se tulisi hyvin kalliiksi. Kloorauksella ei ole mitään merkitystä mahdollisen likavanan synnylle. Sen tehtävä on tappaa bakteereja. Bakteerit ovat silmälle näkymättömiä.

siviilitarkkailija

Paskanhousuuntoimittajan hyväätarkoittavalla typeryydellä on ollut väkivaltaiset lopputuloksensa Hollannissa. Hollannissa suvaittiin ja suvaittiin ja muututtiin jotta tulijoilla olisi parempi mieli. Tämän suvaitsevaiston huumehöyryisen suvaitsemisen lopputuloksena nykyisessä Hollannissa ihmisiä tapetaan jos heidän väitetään loukanneen profeettaa. Kannattaa huomata että vihervasemmistolaiset paskahousutoimittajat eivät kritisoi näitä tappamisia vaan pyrkivät suvaitsemaan ja ymmärtämään moisia tekoja kulttuuritekoina.

Lait ja säännöt on tehty kaikille tai ei sitten kenellekkään. Vihervasemmistolaisen mokuväen mielestä uimahallit pitää muuttaa muslimeille sopiviksi kylpylöiksi. Kerätköön itse rahansa ja tehköön itse omat virkistytymis ja kulttuurikohtaamispaikkansa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Arvoton

Sit usein yksi vanhempi vähemmistömme käy uimassa omissa kalsareissaan, kun kulkijakansan matkan varrelle sattuu uimahalli.

Ällöttää salillakin arabiäijät, jotka käyvät suihkussakin kalsareissaan.

Koska on epäkorrektia epäillä jengin häpeävän pientä kaluaan lepotilassa, korrektia on ymmärtää hienoa  KULTTUURIA.

Toimittajien kuuluisi myös huomauttaa, että rukoiluun, jumalan tahdon mukaan elämiseen ja lasten tekoon keskittyvät paremmat kulttuurit ovat Suomelle vain hyväksi ja rikkaudeksi. Lisäksi siveellisyyden rappio puhdistuu maassa uusien, ahdasmielisten ja tiukan normiston OMAAVIEN  k u l t t u u r i en myötä.

Nähty on myös sitä, kun homot sekstailevat uimahallin miesten pukuhuoneissa ja omivat vessatilat puuhiinsa. Välillä joku maratoonari-hiihtäjä voi runkata suihkutilassa mahtisauvaansa.

Tervetuloa siveysvyöt ja keskiaika! Samaan syssyyn myös vanha roomalainen irstailukulttuuri poikkeaville.

Me emme saa muuta kuin suvaita.

Uimahallit voitaisiin yksityistää ja jättää samalla niiden käyttö sossu- ja kelakorvausten ulkopuolelle. Ihminen voi liikkua ilmaiseksikin.

JNappula

Mullahan on kyllä ihan rapakon takaa uimavaateosastolta ostetut uimashortsit, jotka on siis tarkoitettu ihan uimahousuiksi. Siellähän ei speedo-tyyppisiä uikkareita käytä kun hinaajat ja turistit.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Arvoton

Uimashortseja olen nähnyt Suomessakin myytävän ihan uima-asusteosastolla. Uimahallit eivät kuitenkaan vuokraa uimashortseja.

rooster

Joku voisi kirjoittaa toimittajalle vastineen siitä miksi niitä uikkareita ei pidä käyttää. Täällä kerrottu syy kloorin höyrystymisestä ja siitä aiheutuvista hengitysvaikeuksista herkimmille luki ainakin yhden uimahallin FAQ:ssa kun googlailin.

elukka

Olen kuullut myös näistä runkkareista. Kun he näkevät nuoria poikia, on jorma pystyssä sitten tee-se-itse-toimitus menossa. Kaverini pisti tuommoisen pihalle kun henkilökunta ei oikein tehnyt mitään.

Itse koin myös positiivisia kokemuksia monikulttuuriuimahallissa. Afrikan n**k*rit hymyilivät minulle osaa ottavasti ja kaikilla oli hauskaa, kun nuorin, tuolloin uimataidoton poikani roikkui kurkussani ja uin siten tuo kuorman kanssa kuumassa altaassa hukuttavien syvien vetten poikki. Oli oikein "good vibrations" ja suvaitsevaista tunnelmaa!

Panin myös merkille, kun siellä on noita pöksyt jaloissa suihkuttajia/saunojia. Voisivatko nuo jättää esim. saunassa käymisen väliin jos uskonnon takia muuten toisivat myrkyllisiä kloorihöyryjä?
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Embo

Quote from: elukka on 13.02.2013, 10:53:27
Panin myös merkille, kun siellä on noita pöksyt jaloissa suihkuttajia/saunojia. Voisivatko nuo jättää esim. saunassa käymisen väliin jos uskonnon takia muuten toisivat myrkyllisiä kloorihöyryjä?

Se ei käy, koska silloin ei pääse provosoimaan ja dhimmiyttämään kantiksia, eikä pääse esittelemään parempikultturisuuttaan.