News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-02-07 EP: Mepit vaativat lisää solidaarisuutta pakolaisia kohtaan

Started by -gentilhommehki-, 08.02.2013, 11:31:49

Previous topic - Next topic

-gentilhommehki-

http://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/content/20130201STO05566/html/Mepit-vaativat-lis%C3%A4%C3%A4-solidaarisuutta-pakolaisia-kohtaan

Tämä on väliaikainen ratkaisu. Miltä pysyvän ratkaisun pitäisi mielestäsi näyttää?

"Torvalds: Me kaikki tiedämme, että tarvitsemme paljon työntekijöitä Eurooppaan tulevien vuosikymmenten aikana ikääntyvän väestömme vuoksi. Olen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla. Joten tarvitsemme uusia ihmisiä, jotka pitävät huolta asioista.

Mutta ajatusmaailman muuttaminen ei ole koskaan helppoa: kun on muutoksen aika, ihmiset pelkäävät ja alkavat käyttäytyä oudosti. Joskus olen vaivaantunut siitä, miten poliitikoilla on tapana antaa helppoja vastauksia näihin kovin monimutkaisiin kysymyksiin."

Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Uuno Nuivanen

Toistaiseksi maahamme vyöryvät kehitysmaalaisten massat ovat tarvinneet hyysäystä moninkertaisesti enemmän kuin tuottaneet sitä.  :facepalm:

L. Brander

Quote from: -gentilhommehki- on 08.02.2013, 11:31:49
http://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/content/20130201STO05566/html/Mepit-vaativat-lis%C3%A4%C3%A4-solidaarisuutta-pakolaisia-kohtaan

Tämä on väliaikainen ratkaisu. Miltä pysyvän ratkaisun pitäisi mielestäsi näyttää?

"Torvalds: Me kaikki tiedämme, että tarvitsemme paljon työntekijöitä Eurooppaan tulevien vuosikymmenten aikana ikääntyvän väestömme vuoksi. Olen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla. Joten tarvitsemme uusia ihmisiä, jotka pitävät huolta asioista.

Mutta ajatusmaailman muuttaminen ei ole koskaan helppoa: kun on muutoksen aika, ihmiset pelkäävät ja alkavat käyttäytyä oudosti. Joskus olen vaivaantunut siitä, miten poliitikoilla on tapana antaa helppoja vastauksia näihin kovin monimutkaisiin kysymyksiin."

Kun Eurooppaan tulee etupäässä työtävieroksuvaa väkeä elämään sosiaalituilla, niin ainoa vaihtoehto taitaa olla vauvabuumin synnyttävä sota.  :o
Dystooppinen salamasota

Marko M

Olisi suotavavampaa että mepit tekisivät löysiä argumentteja pitkin europarlamentin lattioita kuin että ne päästelevät niitä suustaan . Toisaalta nythän nähtiin että tämäkin syöttiläs on kansanvihollinen.

Jane Doe

QuoteOlen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla. Joten tarvitsemme uusia ihmisiä, jotka pitävät huolta asioista.
Ja sama suomeksi: "Sössitään tilanne nyt oikein huolella. Parhaassa tapauksessa en ole itse näkemässä, kun paska osuu tuulettimeen."
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

PaulR

Quote from: Jane Doe on 08.02.2013, 11:48:06
QuoteOlen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla. Joten tarvitsemme uusia ihmisiä, jotka pitävät huolta asioista.
Ja sama suomeksi: "Sössitään tilanne nyt oikein huolella. Parhaassa tapauksessa en ole itse näkemässä, kun paska osuu tuulettimeen."

Suurilla ikäluokilla hyvin yleinen ajatus. Mistä johtunee.

http://www.kysy.fi/kysymys/mista-tulee-sanonta-meidan-jalkeemme-vedenpaisumus-ja-mita-se-tarkoittaa

matkamiehiii

Monilla euroopan mailla on mielenkiintoinen idealogia korvata pikkuhiljaa kanta-väestö vieraalle aineksella. Olisi vaikea kuvitella jonkun Japanin pääministerin sanovan "nyt on niin että koska naiset ei tee lapsia tarpeeksi niin tuomme tänne miljoonia afrikkalaisia korvaamaan ne"

Oma poliittinen idealogiana on tehdä sellaisia poliittisia ja kulttuurillisia päätöksiä mitkä saa kantaväestön naiset tekemään lapsia uusiutumiskykyä edellyttävällä tavalla.

L. Brander

Quote from: Oinomaos on 08.02.2013, 12:03:50
Olen häkeltynyt ja hämilläni tästäkin avautumisesta.

Millä vuosituhannella Nils Torvalds elää? Elääkö hän jossain umpiossa, jonne uutiset kivijalkateollisuuden työpaikkojen dramaattisesta vähenemisestä eivät kantaudu tai jos kuuluvat, ne menevät jonkinlaisen mocuhysteriasuodattimen läpi?

Voi olla mahdollista sekin, että Nils Torvalds hokee mantranaan Jussi Halla-ahon tuomiolauseesta poimittuja sanoja, joissa logiikalla ei ole mitään merkitystä.

Me emme Suomessa tarvitse lisää pakolaisia. Me Suomessa tarvitsemme tervepäisiä päättäjiä; päättäjiä, jotka uskaltavat iskeä nykytilanteen mätäpaiseisiin.

Pahoittelen, jos menee sivuraiteille, mutta kerron kuitenkin.

Valde *ei* myöntänyt OPM:n kaavailemaa määrärahaa (tietojeni mukaan n. 200 me) homekouluille. Tämä summa on enintään viidesosa siitä karmeasta rahaläjästä, jonka hallitus syytää niin kutsuttuun kehitysapuun.

Haloo, Helsinki ja eduskunta - onko siellä ketään kotona?

Ei ole. Viikon tärkein asia on Pikku-Eeron ja Viikari-Sampsan flaidis valtiopäivien avajaisssa. Sitä kommentoi Mikaelkin viimeisessä Kevätpörriäisen kakkosluokkalaisten sarjassa.

Euroopassa lässytetään eikä ongelmia ei edes pyritä ratkaisemaan. Tärkeintä on vaan sanoa jotain, jotta tyhmillä olisi hyvä mieli. "Kyllä se vaikuttaa fiksulta, kun se esiintyykin tosi fiksusti".   

Tänään on pakko mennä stadiin vetää pari hiivaa. Lupaan käydä *******  ******* kuin Ylioppilaslehti eduskuntatalon portaille, mikäli siellä ei ole kovin vahvaa miliisimiehitystä. EU-parlamentti ja Suomen eduskunta ovat arvottomien yhteiskunnan (naps)kansoittamia vessoja.

Dystooppinen salamasota

Roope

Torvalds:
Me kaikki tiedämme, että tarvitsemme paljon työntekijöitä Eurooppaan tulevien vuosikymmenten aikana ikääntyvän väestömme vuoksi. Olen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla. Joten tarvitsemme uusia ihmisiä, jotka pitävät huolta asioista.

Mutta ajatusmaailman muuttaminen ei ole koskaan helppoa: kun on muutoksen aika, ihmiset pelkäävät ja alkavat käyttäytyä oudosti. Joskus olen vaivaantunut siitä, miten poliitikoilla on tapana antaa helppoja vastauksia näihin kovin monimutkaisiin kysymyksiin.

Kreikkalaiset eivät tunnu tarvitsevan eivätkä haluavan ainakaan niitä maahanmuuttajia, joita sinne on laittomasti tunkeutunut. Pakolaisia heistä on vain murto-osa. Naapurissa Ruotsissakin näyttää heikolta, sillä sinne tulee yhä enemmän ihmisiä, joista yhteiskunnan on pidettävä huolta.

On muutoksen aika, eikä Torvaldsilla ole näköjään tarjota minkäänlaisia vastauksia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Emperor

Quote from: Roope on 08.02.2013, 13:29:49
On muutoksen aika, eikä Torvaldsilla ole näköjään tarjota minkäänlaisia vastauksia.

Juuri näin. Itse asiassa Torvaldsin lausunto on hyvin ironinen.

Perustellaanko muuten esim. Espanjassa tai Kreikassa, siis maissa joissa on korkeat työttömyysluvut (erityisesti nuorison osalta), maahanmuuttoa työvoimapulamantralla?

Ajattelija2008

Nils Torvalds on entinen kommunisti, eli hän on historiallisesti ollut väärässä. Hän on väärässä tälläkin kertaa. Jotkut eivät vain opi sitä, että he ovat aina väärässä. Oudointa on, että joku äänestää tuollaista väärässäolijaa.

nitkunatku

On vähän hassua, ettei asioista voi pitää huolta jo tällä ihmismäärällä, mikä meillä Suomessa nyt on. Aina tarvitaan lisää.
Nyt tai joskus toiste.

Marko M

Torvalds on rasistinen röyhkimys joka ilmeisesti vihaa suomalaisia !

Quote20.   Kotikuntani päätöksenteossa pitää vaalia perinteisiä suomalaisia arvoja.
Täysin samaa mieltä
Jokseenkin samaa mieltä
X
Ei samaa mieltä eikä eri mieltä
Jokseenkin eri mieltä
Täysin eri mieltä
NILS TORVALDS:
Lause on lähinnä hölynpölyä. Suurin osa meidän arvoistamme ovat eurooppalaista tai juutalaista perua... Olisiko edes puukkojunkkarilasuus tosi suomalaista...

http://www.vaalikone.fi/kunta2012/helsinki/ehdokkaat/rkp/torvalds-nils/

Ja lisää roskaa !

http://yle.fi/radio1/asia/ajankohtainen_ykkonen/nils_torvalds_ympyran_nelioiminen_25899.html

Suvaitsija

QuoteOlen itse hyvä esimerkki tästä - synnyin vuonna 1945 sotien jälkeisen vauvabuumin aikana, ja me kaikki tiedämme, mikä tilanne on 20 tai 30 vuoden päästä - olen mullan alla.

Ei tuottane siis paljoa omantunnontuskia päästää maahan mielinmäärin sopeutumiskelvotonta sakkia, mutta viimeiset moraalisäteilyt voi vielä säteillä.

Kuka vaatisi solidaarisuutta suomalaisia kohtaan?
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Ari-Lee

Kenelle tämä vaatimus on kohdistettu? Jos se on suomenkansan yksilöön kohdistettu niin se ei toimi. Lause on epätosi. Kumpi on olemassa kumpaa varten; hallinto ihmistä vai ihminen hallintoa varten? Nimittäin täällä "Suomi" -nimisellä maa-alueella asuu ihmisiä ketkä ovat täyttäneet kaikki maassaoleskelun kriteerit mutta heitä ei ole suvaittu. Syrjittyjä ei ole palkattu töihin kalliista koulutuksesta ja jo kohdussa alkaneesta kotouttamisesta huolimatta. Heitä sanotaan suomalaisiksi.

Näillä ihmisillä keitä sanotaan suomalaisiksi on pitkä pinna jos heitä syrjitään. He kestävät hämmästyttävän pitkään äärettömän kinkkistä byrokratiaa ja epäreilua verottajaa ja tuulesta temmattuja ylisuuria maksuja. Mutta sitä he eivät kestä jos heidät yritetään korvata kielitaidottomilla ja koulutushaluttomilla muiden kansojen ihmisillä. "Suomi" sellaisena kuin se on olemassa perustuu ainoastaan suomalaiseen ihmiseen itseensä sietokykyineen ja rajoitteineen. Ilman suomalaisia Suomi lakkaa olemasta ja siinä lakkaavat olemasta myös suomalaiset mepit.

Jos tehdäänkin sitten niin että korvataan mepit sellaisilla ketkä ajavat tämän katajaisen kansan etuja sen omassa maassaan. Ehdotukseni on lailla asetettava ikäraja politiikassa työskenteleville.

Työttömyys on myös valehdeltu jo niin että uutisoitiin työttömyyden vähentyneen ja kasvaneen yht'aikaisesti. Kaiken valehtelun jälkeen vielä pitäisi uskoa meppien horinoita solidaarisuudesta.

Työpaikat:
http://mol.fi/etusivu/index.html
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä