News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-01-30 KSML: Äärioikeisto Suomessa -kirjan tilaisuudessa välikohtaus

Started by Sivusta seuraaja, 30.01.2013, 18:49:56

Previous topic - Next topic

Del Monte -mies

Quote from: Rapsakka Rapu on 10.02.2013, 09:57:36

Mitä mitä? Leimaako Arhinmäki kaikki perussuomalaisten äänestäjät rasismin kannattajiksi? Siis ihan oikeasti?

Natsien tms. määrä lisääntyy Suomessa tappavan takaisesti, kun Arhinkäki päättää että yhä uudet ihmisryhmät ovat natseja. Jos Artsi olisi elänyt 40-luvulla, Hitler olisi voittanut sodan!

(http://static.iltalehti.fi/etusivu/persumiekkarivaakaJI2804_503_et.jpg)

törö

QuoteÄäriliikkeet listaavat netissä vastustajiaan
Kuva: Mikko Vähäniitty

Keskisuomalainen, STT
05:01 (Päivitetty 11:43)

Poliittiset ääriliikkeet listaavat oletettuja vastustajia verkkosivuillaan. Esimerkiksi Jyväskylän puukotukseen liitetty Suomen vastarintaliike on julkaissut netissä kuvia mielenosoituksista ja niihin osallistuneista ihmisistä.

Eräs blogi taas julkaisee kuvia ja henkilötietoja vastarintaliikkeen jäsenistä. Blogin mukaan tietojen julkaisu on keino taistella liikkeen kaltaisia ryhmiä vastaan. Blogin ylläpitäjää ei tiedetä. Sivustosta on tehty kantelu tietosuojavaltuutetulle.

Rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio arvioi, että kuvien ja nimien julkaisu voi olla rikos.

– Ryhmiin kuuluvat esitetään halveksuttavina ja heitä kohtaan siten yllytetään käyttämään väkivaltaa. Kyseessä voi olla julkinen kehotus rikokseen tai kiihottaminen kansanryhmää kohtaan.

Sananvapautta tutkinut yliopistolehtori Riitta Ollila on huolissaan tietojen todenperäisyydestä. Riski on, että ihmiset leimataan väärin perustein jonkin ryhmän jäseniksi.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ksml-%C3%A4ariliikkeet-nimeavat-netissa-vastustajiaan/1296712

ämpee

Quote from: risto on 10.02.2013, 09:38:23
Eikös Soini "ottanut kantaa" eli kysyttäessä lyhyesti tuominnut kaiken poliittisen väkivallan 6.2. Ylen A-studiossa.

Toisaalta mitään spontaania kannanottoa Soinin ei tarvitse antaa, koska natseilla ja perussuomalaisilla ei ole mitään yhtymäkohtaa. Natsit ei ole mikään "rajumpi versio perussuomalaisista", vaan natsit ovat perussuomalaisista ihan yhtä kaukana kuin väkivaltainen osa äärivasemmistosta.

Entäs vasemmistoliiton ja "anarkistien" rakkaustarina, eikö siinä tarvita mitään irtisanoutumisia ymsp. ?
Kyseinen "kihlaus" tai oikeastaan liitto on perin julkista kamaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: törö on 10.02.2013, 13:41:32

Keskisuomalainen, STT

Poliittiset ääriliikkeet listaavat oletettuja vastustajia verkkosivuillaan. Esimerkiksi Jyväskylän puukotukseen liitetty Suomen vastarintaliike on julkaissut netissä kuvia mielenosoituksista ja niihin osallistuneista ihmisistä.

Eräs blogi taas julkaisee kuvia ja henkilötietoja vastarintaliikkeen jäsenistä. Blogin mukaan tietojen julkaisu on keino taistella liikkeen kaltaisia ryhmiä vastaan. Blogin ylläpitäjää ei tiedetä. Sivustosta on tehty kantelu tietosuojavaltuutetulle.

Rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio arvioi, että kuvien ja nimien julkaisu voi olla rikos.

– Ryhmiin kuuluvat esitetään halveksuttavina ja heitä kohtaan siten yllytetään käyttämään väkivaltaa. Kyseessä voi olla julkinen kehotus rikokseen tai kiihottaminen kansanryhmää kohtaan.

Sananvapautta tutkinut yliopistolehtori Riitta Ollila on huolissaan tietojen todenperäisyydestä. Riski on, että ihmiset leimataan väärin perustein jonkin ryhmän jäseniksi.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ksml-%C3%A4ariliikkeet-nimeavat-netissa-vastustajiaan/1296712

Boldasin oleellisen.
Tämä "kiihottaminen kansanryhmää kohtaan" alkaa jo nyt lähteä lapasesta, mikä sinällään on aivan hyvä asia, niin idioottimaisesta laista on kyse !!
Kohta puoleen kaikki "kausikortin omaavat", "oikaisurautoja käyttävät", "sinisestä väristä pitävät", "vapaongella kalastavat", "keksi itse hassumpi yhteinen tekijä", ovat kansanryhmiä joita pitää kohdella kuin kipeää pillua, elikkä keskinäinen keskustelu lakkaa, mikä näiden fasistien perimmäinen tarkoitus lieneekin.
Noilla fasisteilla tarkoitin tämän lain laatijoita, ja muita samanlaisia kansalaisten kyykyttäjiä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Professori

Eikös Soini "ottanut kantaa" eli kysyttäessä lyhyesti tuominnut kaiken poliittisen väkivallan 6.2. Ylen A-studiossa.

Näin teki.

Toisaalta mitään spontaania kannanottoa Soinin ei tarvitse antaa, koska natseilla ja perussuomalaisilla ei ole mitään yhtymäkohtaa. Natsit ei ole mikään "rajumpi versio perussuomalaisista", vaan natsit ovat perussuomalaisista ihan yhtä kaukana kuin väkivaltainen osa äärivasemmistosta.

Näin on. Sikäli oli tyhmää että esimerkiksi Eerola meni kommentoimaan tapahtunutta.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Bwana

Vähän asian vierestä mutta ei kuitenkaan.

Pravdan uutisessa on nolla, 0, kommenttia. Itse olen lähettänyt kaksi. Kumpikaan niistä ei sisältänyt vihapuhetta tms.

Hesarin toimitus ihan oikeasti haluaa tuhota itse itsensä.
Nkosi sikelel' Afrika.

ämpee

Quote from: Bwana on 10.02.2013, 14:28:42

Pravdan uutisessa on nolla, 0, kommenttia. Itse olen lähettänyt kaksi. Kumpikaan niistä ei sisältänyt vihapuhetta tms.

Antaa heidän tehdä parhaansa, valitsemansa linjan puolesta.
Linjaan kuuluu, antisemitismi, ilmastokatastrofi, Suomi kuuluu kaikille, ja väkivaltaa löytyy vain oikealta, vasemmisto ainoastaan on kansalaistottelematonta, ja jos se "joskus" onkin väkivaltaista, niin kyse on "valikoidusta väkivallasta".

Kyllästyin Pravdan "keskustelun" moderaatioon jo vuosia sitten, ja maksulliseksi muuttaminen poistatti "kirjanmerkit valikosta" linkit.
Sen koommin en ole Pravdan artikkeleita avannut kuin vahingossa, sillä jos näkyvillä on ollut viite Pravdaan, ovat linkitkin jääneet avaamatta.
En ole kaivannut.

Bwana

Quote from: ämpee on 10.02.2013, 14:46:50
Quote from: Bwana on 10.02.2013, 14:28:42

Antaa heidän tehdä parhaansa, valitsemansa linjan puolesta.
Linjaan kuuluu, antisemitismi, ilmastokatastrofi, Suomi kuuluu kaikille, ja väkivaltaa löytyy vain oikealta, vasemmisto ainoastaan on kansalaistottelematonta, ja jos se "joskus" onkin väkivaltaista, niin kyse on "valikoidusta väkivallasta".

Kyllästyin Pravdan "keskustelun" moderaatioon jo vuosia sitten, ja maksulliseksi muuttaminen poistatti "kirjanmerkit valikosta" linkit.
Sen koommin en ole Pravdan artikkeleita avannut kuin vahingossa, sillä jos näkyvillä on ollut viite Pravdaan, ovat linkitkin jääneet avaamatta.
En ole kaivannut.

Noin periaatteessa sama. Olen vaan taas aktivoitunut jostain syystä tuollakin rintamalla, kiitos anopin asiakasnumeron. Jotain journalistiikastakin tietävänä en voi muuta kuin pyöritellä päätäni gramscilaisten edesottamuksille. Tekisin sen huvittuneena jos kyseessä ei olisi maan suurin lehti.
Nkosi sikelel' Afrika.

Roope

Quote from: Elemosina on 10.02.2013, 09:03:42
Tämän päivän Höblässä Arhinmäki valittaa Timo Soinista, kun tämä ei ole millään tavalla kommentoinut Jyväskylän iskuja.
Lehden etusivulla sanotaan että Arhinmäki vaatii Soinia kantamaan vastuuta.

Quote from: Hbl 10.2.2013- Katsokaa, mitä Jyväskylässä tapahtui, Perussuomalaisten varapuheenjohtaja kutsui demokraattista kokousta vastaan tehtyä puukotusta "mainostempuksi". Perussuomalaiset ovat näissä kysymyksissä niin kaukana Vasemmistoliitosta kuin vain olla voi.
- Suomessa on ollut pitkä poliittisen rauhan perinne, kokouksia on voinut pitää ilman, että on tarvinnut pelätä väkivaltaa. Täytyy muistaa, että meillä on kauempana historiassa esimerkkejä päinvastaisesta. On vakavaa, että perussuomalaiset vähättelevät äärioikeiston toistuvia hyökkäyksiä suomalaista demokratiaa vastaan.
- Ministerit ovat perinteisesti voineet liikkua avoimesti kansan keskuudessa maassamme. Minulla on on pitkä kokemus puhua politiikkaa lähiöiden ostoskeskuksissa. Viime vuosina olen alkanut kuulla yhä enemmän pöyristyttäviä äänensävyjä ja suorastaan vihamielisiä valheita, jotka on kohdistettu maahanmuuttajiin ja vähemmistöihin.

Kuka on vastuussa tästä?
- Oletko huomannut, että Timo Soini ei ole sanallakaan kommentoinut Jyväskylän puukotusta. Hän ei ole kommentoinut myöskään sitä, että hänen oma varapuheenjohtajansa vähätteli hyökkäystä mainostempuksi. Timo Soini ei ole vastuussa hyökkäyksestä, mutta hän on vastuussa siitä, mitä hänen puoluetoverinsa sanovat tai jättävät sanomatta.  (käännös)
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jaakko Sivonen

Arhinmäki vaatii perussuomalaisia irtisanoutumaan tapauksesta, jossa ei ollut osallisena yhtäkään perussuomalaista? Onko Arhinmäki itse irtisanoutunut siitä, että hänen puolueensa edustajien järjestämässä tapahtumassa oli teleskooppipampulla ja teräaseella lainvastaisesti aseistautuneita militantteja anarkisteja? Ja onko Arhinmäki muuten vielä pyytänyt anteeksi harjoittamaansa poliisinmurhaajan kehumista jalkapallohuligaanivuosinaan?
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Kullervo Kalervonpoika

Pohdimme Kullervoblogin toimituksessa erästä asia(ntuntija)a, joka työntyy jokaisesta mediasta suuna päänä ja aiheuttaa pientä syyhyä.

Nimittäin tämän ihan-itse-itsensä-äärioikeistoasiantuntijaksi-nimittäneen Jussi Jalosen kompetenssia asian suhteen.  Olisi ihan mukavaa saada (ainakin) kahteen kysymykseen vastaus.

Ne kysymykset löytyvät täältä.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Sepi

Jarlalle 10 pistettä ja hompanssimerkki.

Luulisi mediankin tajuavan että tässä ei ole kyse persut vs. demokratia, vaan kahden äärijärjestön nahistelusta.
(kyllähän ne varmasti tämän tajuaakin, mutta poliittinen agenda)
Edellä mainittu teksti ei edusta kirjoittajan oikeata mielipidettä, vaan mielipidepoliisien pelossa teksti on kirjoitettu itsesensuuria vahvasti harjoittaen.

K-M Halkola

Jarla on huippujäppinen, ei kumartele ketään kun sen pään ottaa  ;)

normi

Keskisuomalainen, STT

Proffat ovat nyt kerkeästi vetämässä ihmisten kuvien ja nimien julkaisua mahdollisesti laittomaksi? Siis voisiko muka olla laitonta laittaa julkisesta mielenosoituksesta itse otettuja kuvia nettiin? Voisiko siis Arhinmäen ja Danin kuvien julkaisu jossa osoittavat mieltä kadulla kiellettyä? Käsittämätöntä...

Sen sijaan nimilistat joissa kehotetaan tekemään jotain näille ihmisille ovat tietysti laittomia ja tuomittavia. (ns. mustat listat ovat kait aina olleet laittomia?) Mutta pelkkä nimilista jonkun järjestön jäsenistä...?

Eli nimien ja kuvien julkaisun pitää olla laillista (väärän ihmisen liittäminen listaan on väärin, mutta laittomuus pitäisi liittyä tahallisuuteen eli olisi jonkinlainen kunnianloukkaus tai perättömän tiedon levitys tms.)

Kuulostavat tilatuilta kannanotoilta, joiden avulla sanavapauden ruuvia voitaisiin taas kiristää hiukan kireämmälle.
Impossible situations can become possible miracles

CaptainNuiva

Quote from: normi on 11.02.2013, 12:02:58

Keskisuomalainen, STT

Proffat ovat nyt kerkeästi vetämässä ihmisten kuvien ja nimien julkaisua mahdollisesti laittomaksi? Siis voisiko muka olla laitonta laittaa julkisesta mielenosoituksesta itse otettuja kuvia nettiin? Voisiko siis Arhinmäen ja Danin kuvien julkaisu jossa osoittavat mieltä kadulla kiellettyä? Käsittämätöntä...

Sen sijaan nimilistat joissa kehotetaan tekemään jotain näille ihmisille ovat tietysti laittomia ja tuomittavia. (ns. mustat listat ovat kait aina olleet laittomia?) Mutta pelkkä nimilista jonkun järjestön jäsenistä...?

Eli nimien ja kuvien julkaisun pitää olla laillista (väärän ihmisen liittäminen listaan on väärin, mutta laittomuus pitäisi liittyä tahallisuuteen eli olisi jonkinlainen kunnianloukkaus tai perättömän tiedon levitys tms.)

Kuulostavat tilatuilta kannanotoilta, joiden avulla sanavapauden ruuvia voitaisiin taas kiristää hiukan kireämmälle.

Näinhän se menee.
Äkkisiltään ei kyllä tule mieleen että joku tiedostava olisi kauhistellut Koivulaakson pitämää "Natsirekisteriä", siinä ei ilmeisesti nähdä mitään ongelmaa että kuka tahansa voi tämmöiseen Koivulaaksoon "Rekisteriin" eri syin joutua ja sitä kautta esim.äärivasemmiston väkivallan kohteeksi....Sen sijaan yleisellä paikalla otettu kuva mielenosoituksesta tuntuu olevan ongelma...Itse en ole lähdössä kuvaamaan mielenosoituksia mutta semmoinenhan saattaisi olla mahdollista että ottaisin kuvan esim.katukivetyksistä ja kaduista yleensä koska olen niiden intohimoinen harrastaja ja toki surettaa jos paikalle sattuu juuri mielenosoitus mutta kyllä sieltä mielenosoittajien välistä se katukin sen verran näkyy että kuvaa voi hyödyntää katuharrastajien keskusteluissa :o
"Katsokaapa tuossa polttopullon heittäjän vieressä olevaa painaumaa, miksi kaupunki ei korjaa sitä...Tai entä tuon yhden linkoama katukivi,lieneekö Röppösen kivisorvaamon tuote vuodelta 1936? Terävät kulmat viittaisivat siihen!"

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

Meillähän on sama harrastus, kun Kouvolan kävelykatu kivettiin, otin kasasta yhden muistoksi. Se on punertavaa graniittia.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 11.02.2013, 12:36:47
Meillähän on sama harrastus, kun Kouvolan kävelykatu kivettiin, otin kasasta yhden muistoksi. Se on punertavaa graniittia.

No niin, meitä kaduista kiinnostuneitahan on siis enemmänkin.
"Kivikatujen perinne-yhdistys Ry" voisi olla paikallaan perustaa ja se kisaisi ihmisten suosiosta "Asfalttikatujen ystävät Ry:n" kanssa  :roll:
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

sr

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 10.02.2013, 21:47:34
Nimittäin tämän ihan-itse-itsensä-äärioikeistoasiantuntijaksi-nimittäneen Jussi Jalosen kompetenssia asian suhteen.  Olisi ihan mukavaa saada (ainakin) kahteen kysymykseen vastaus.

Muita lukijoita auttaisi aika lailla, jos näyttäisitte sen lainauksen, jossa hän "ihan-itse-itsensä-nimittää-äärioikeistoasiantuntijaksi".

Noihin kysymyksiinne liittyen, "tutkija"-tittelissä ei ole mitään ihmeellistä. Se on yliopistossa tutkimusta tekevän ammattinimike (jos menet Tampereen yliopiston sivuille, niin sieltä löytyy "Jussi Jalonen, Tutkija"). Halla-ahokin olisi käsittääkseni voinut ennen kansanedustajaksi ryhtymistään käyttää itsestään titteliä tutkija. Tuo titteli ei tietenkään yksinään tuo vielä mitään kompetenssiä muuhun kuin siihen tutkimaansa aiheeseen, mikä vastannee viimeiseen kysymykseen, eli oma veikkaukseni on, ettei Jalonen tutki kenenkään maksamana äärioikeistoa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Saippuakupla

Lähinnä kai proffat kiinnittivät huomiota sivustoon, jolla levitetään henkilöiden kuvia, henkilötietoja ja osoitteita.

Saat julkaista julkisella paikalla otetun kuvan, esim. mielenosoituksesta, mutta kuvassa näkyvien henkilöiden nimeäminen ja liittäminen johonkin järjestöön tms. ryhmittymään ilman todistettavaa tietoa on väärän tiedon levittämistä. Siitä voi joutua edesvastuuseen.

Saat siis julkaista ottamiasi kuvia (tai esim. kuvaajan luvalla), joissa Dan tms. hörheltäjä marssii vihalakanoiden edessä, mutta älä levitä väitteitä, joita et pysty todistamaan.

Edit:

Kuvaamista ja kuvien julkaisua käsittelevä artikkeli:
http://www.nikkemedia.fi/ivailu/sivut_ex/fotopykalat.pdf

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Saippuakupla on 11.02.2013, 15:16:57

Lähinnä kai proffat kiinnittivät huomiota sivustoon, jolla levitetään henkilöiden kuvia, henkilötietoja ja osoitteita.

Saat julkaista julkisella paikalla otetun kuvan, esim. mielenosoituksesta, mutta kuvassa näkyvien henkilöiden nimeäminen ja liittäminen johonkin järjestöön tms. ryhmittymään ilman todistettavaa tietoa on väärän tiedon levittämistä. Siitä voi joutua edesvastuuseen.

Saat siis julkaista ottamiasi kuvia (tai esim. kuvaajan luvalla), joissa Dan tms. hörheltäjä marssii vihalakanoiden edessä, mutta älä levitä väitteitä, joita et pysty todistamaan.
Jos Dan marssii Antifan tunnusten alla mielenosoituksessa, Dan osallistuu Antifan tunnusten alla mielenosoitukseen. Mikä tässä on vaikeaa?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

sattuma

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 11.02.2013, 21:25:50
Quote from: Saippuakupla on 11.02.2013, 15:16:57

Jos Dan marssii Antifan tunnusten alla mielenosoituksessa, Dan osallistuu Antifan tunnusten alla mielenosoitukseen. Mikä tässä on vaikeaa?

Dan oli luultavasti paikalla vain lehtimiehenä.... (sarkasmia)

K-M Halkola

QuoteJos Dan marssii Antifan tunnusten alla mielenosoituksessa, Dan osallistuu Antifan tunnusten alla mielenosoitukseen. Mikä tässä on vaikeaa?
Se kun sitä kuvaa ei pysty kieltämään. Koomisintahan tässä on se, että Dan oli erään puhetorvena toimineen Oululaisen ystävänsä mukaan vain sattumalta paikalla osui niin videokuvaan.
Tarkemmin katsottuna Dan on osunut sattumalta moneen eri kohtaan saman porukan kanssa eri puolille Tullinaukiota , siihen samaan kuvaan ja myös marssilla heidän keskelleen. Sattumapa hyvinkin, lienee Tähtireki USS Enterprise ollut testaamassa epäkuntoista  teleporttia Tampereen yläpuolella ja Dan joutunut sattumalta sen sekoilevaan säteeseen  ;D

Elcric12

Tarkoitatteko, että jos kuka henkilö tai mikä taho tahansa marssii samassa mielenosoituksessa, missä marssii myös vaikkapa antifa, niin silloin he kaikki "osallistuu Antifan tunnusten alla mielenosoitukseen"?

mannym

Quote from: Elcric12 on 11.02.2013, 22:37:59
Tarkoitatteko, että jos kuka henkilö tai mikä taho tahansa marssii samassa mielenosoituksessa, missä marssii myös vaikkapa antifa, niin silloin he kaikki "osallistuu Antifan tunnusten alla mielenosoitukseen"?

Jos kävelet n, 1,5 - 2 metrin säteellä antifan lipusta joko sen alla, takana, kantamassa niin kyllä. Jos vielä kuljet antifan huppujengin keskuudessa etkä selkeästi erillään, niin kyllä. Jos suustasi kuuluu huuto "nazis raus" tai muuta vihaista antifan arkusta niin kyllä. Palautan sinut nyt ignoreen, toivoisin kuitenkin että pysyttäisiin taas ketjun aiheessa eikä jossain muualla.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Elcric12

Quote from: mannym on 12.02.2013, 00:16:19

Jos kävelet n, 1,5 - 2 metrin säteellä antifan lipusta joko sen alla, takana, kantamassa niin kyllä. Jos vielä kuljet antifan huppujengin keskuudessa etkä selkeästi erillään, niin kyllä. Jos suustasi kuuluu huuto "nazis raus" tai muuta vihaista antifan arkusta niin kyllä. Palautan sinut nyt ignoreen, toivoisin kuitenkin että pysyttäisiin taas ketjun aiheessa eikä jossain muualla.

Minua taas ei kiinnosta asioiden ignooraus ja informaatiokuplien rakentelu, vaan asioiden faktapohjainen käsittely. Faktaa väitteiden tueksi lähteineen tapauksesta Koivulaakso voinee laittaa jatkossa tuonne: http://hommaforum.org/index.php/topic,79492.0.html

J. O. Jalonen

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 10.02.2013, 21:47:34Pohdimme Kullervoblogin toimituksessa erästä asia(ntuntija)a, joka työntyy jokaisesta mediasta suuna päänä ja aiheuttaa pientä syyhyä. Nimittäin tämän ihan-itse-itsensä-äärioikeistoasiantuntijaksi-nimittäneen Jussi Jalosen kompetenssia asian suhteen.  Olisi ihan mukavaa saada (ainakin) kahteen kysymykseen vastaus.

Kaiketikaan et seuraa tätä forumia kovinkaan aktiivisesti, koska vastaukset olisit voinut lukea täältä jo kaksi päivää ennen kuin tuon raapustuksesi väsäsit. Rahoitusasioihin en vastaile, koska ne eivät suoraan sanoen sinulle kuulu.

Sitten erinäisiä huomautuksia.

Ensiksi, allekirjoittaneelle suomasi epiteetti "aktiivinen keskustapoliitikko" on huvittava. Olen Suomen Keskustan rivijäsen, jolla ei ole mitään luottamustoimia puolueessa tai julkisissa tehtävissä, ja olen ollut ehdokkaana yksissä kunnallisvaaleissa. Ansioni tutkijana on kohtuulliset, mutta ansioni "aktiivisena poliitikkona" ovat olemattomat, ja kutsumiseni moiseksi on vain naurettavaa.

Toiseksi, huomautuksesi siitä miten Äärioikeisto Suomessa -teos "on todettu yksipuoliseksi ja tieteellisesti kestämättömäksi vihakirjoitukseksi" jää epäselväksi. Et kerro, missä tämä toteamus on tehty. Teoksen ovat julkisuudessa arvostelleet Sanna Sevänen, Timo Hännikäinen ja minä. Kriittisin arvostelu näistä oli luultavasti omani. Hännikäisen arvostelu oli moitiskeleva tekijöitä kohtaan, mutta hänkin totesi teoksen "analyysin olevan oikeansuuntainen" sekä mainitsi tekijäin "käsittelevän oikeistoradikaalia perinnettä jokseenkin asiantuntevasti". Samansuuntaisen arvion teoksesta toisti radiossa niin ikään samaisen Sarastus-lehden toimituskuntaan lukeutuva Jarkko Pesonen.

Kolmanneksi, se että puhut allekirjoittaneen yhteydessä "perussuomalaisiin kohdistuvasta suoranaisesta vihasta" luo persoonastasi luvalla sanoen lähinnä hysteerisen vaikutelman. Esimerkiksi kirjoittamassani Äärioikeisto Suomessa -teoksen arvostelussa totesin kirjan laatijoiden kohdelleen Perussuomalaista puoluetta loppuluvussaan toispuoleisesti ja kehnosti. Mikäli tämä on mielestäsi vihaa, niin olet elänyt suojattua elämää ja hipiäsi on herkkä kuin mimosalla. Tämän toki tiesin jo vanhastaan.

Neljänneksi, vihjauksesi siitä miten bloginne toimitus "ehkä tietää jotain tämän aiheen [so. suomalaisen äärioikeiston] todellisuudesta" on pelkkää naurettavaa ja dramaattista poseeraamista. Mikäli omaatte jotain kontakteja kentälle, niin kakaiskaa suosiolla asia ulos ja lakatkaa pelleilemästä.

Viidenneksi, minä olen muistaakseni aiemminkin kehoittanut teitä hankkimaan parempia harrastuksia. Mikäli tosiaan saat persoonastani syyhyä, niin sitäkin suuremmalla syyllä.

Tämä tästä. Seuraavan kerran jos haluatte kysyä jotain -- otaksun siis, että teillä on blogissanne toimituksessa legio, vaikka täällä esiinnytkin ikään kuin yhtenä ihmisenä tuon nimimerkin takana -- niin ottakaa yhteyttä omalla nimellänne.

Näkemisiin,

J. J.
"Jalonen on melkoinen prinsessa vaikka yrittää olla ja luulee olevansa cool." -- Jussi Halla-aho

nuiv-or

Li Andersson on harmissaan, että hän ja muut Äärioikeisto Suomessa -kirjan kirjoittajat ovat joutuneet puolustamaan sananvapauttaan.

Milloin sananvapaudesta tuli tärkeä asia näille, kröhm, politiikoille?

Laajempi käsitys sananvapaudesta?

K-M Halkola

Selvenetäämpä hiukan asiaa. Dan pyöri näiden pellejen taustapiruna kuin liimattuna, pitkin Tullinaukiota. Sen näkee myös eräistä kuvista varsin hyvin.
Minä olen antanut tästä myös ihan virallisen lausunnon kirjallisesti, joka on liitetty poliisille aikanaan toimitettuun tutkintapyyntöön näiden "blokkailijoiden" toimista.

coscarnorth

Junes Lokka,

Andersson, Brunila ja Koivulaaksohan suorastaan ihailevat kirjassaan maahanmuuttokriittisen liikkeen toimintatapoja ja katsovat ns. "marttyyriksi heittäytymisen" eli sananvapauden puolesta taistelemisen olevan jonkinlainsta Suomen Sisun metapoliittista strategiaa. Siitähän on oltu yleisesti vasemmistopiireissä huolissaan, että esim. Halla-aho on profiloitunut sananvapauden marttyyriksi.

Ilmeisesti vasemmisto pyrkii nyt hyödyntämään omassa politiikassaan maahanmuuttokriittisen liikkeen toimivaksi huomattua retoriikkaa. Sananvapaushan heitä nyt ei kiinnosta pätkääkään. On myös vähintäänkin irrationaalista heittäytyä sananvapauden marttyyriksi muutaman kiljuskinin hyökkäyksen jälkeen, kun valtion väkivaltakoneiston suorittamat interventiot tavallisten kansalaisten internet -keskusteluun ei ole kiinnostanut aiemmin ollenkaan. Vasemmiston tekopyhyydellä ei tunnu olevan minkäänlaista pohjaa.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke