News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-01-30 KSML: Äärioikeisto Suomessa -kirjan tilaisuudessa välikohtaus

Started by Sivusta seuraaja, 30.01.2013, 18:49:56

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: CaptainNuiva on 04.02.2013, 13:46:03
Quote from: VH on 04.02.2013, 13:37:06
Äsken mainittiin radiossa yle:n uutislähetyksessä
"...Äärioikeisto Suomessa-tietokirjan esittelytilaisuudessa..."

Vai on opus jo luokiteltu tietokirjaksi :facepalm:

Näin se etenee, kohta sille esitetään jonkin sortin palkintoa ja sen jälkeen suositellaan oppikirjaksi kouluihin.
Arhinmäki fiksaa jälkikäteen kirjoittajille vielä jotain hyvää....Ehkä keksivät vielä mainostaakin sitä esim. tyyliin "poliisintappaja Steen suosittelee".
Palkinto on jo annettu.

http://www.yhteiskunnallinenopisto.fi/aarioikeisto-suomessa-kirjan-tekijat-palkittiin/
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ämpee

Quote from: NiTe on 04.02.2013, 13:46:06

Automaattisesti törkeä.

Sitten siinä kävellään lain tulkinnassa omia polkuja, sillä:

Quote"...käytetään ampuma- tai teräasetta taikka muuta niihin rinnastettavaa hengenvaarallista välinettä
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä
..."

Jos sanan ja, tilalla olisi tai niin mitään tulkintaa ei jäisi, nyt sen sijaan tapahtuma menee arvostelutuomariston päätettäväksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 04.02.2013, 13:53:53

Näin se etenee, kohta sille esitetään jonkin sortin palkintoa ja sen jälkeen suositellaan oppikirjaksi kouluihin.
Arhinmäki fiksaa jälkikäteen kirjoittajille vielä jotain hyvää....Ehkä keksivät vielä mainostaakin sitä esim. tyyliin "poliisintappaja Steen suosittelee".
Palkinto on jo annettu.

http://www.yhteiskunnallinenopisto.fi/aarioikeisto-suomessa-kirjan-tekijat-palkittiin/

Tässä ei näköjään keksi vetää hatusta mitään niin absurdia juttua etteikö äärivasemmisto sitä olisi jo toteuttanut, tuossa sitä suositellaan myös oppikirjaksi :o
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Kimmo Pirkkala

Quote from: Whomanoid on 04.02.2013, 13:39:27
Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään uusnatsien pääsyn tilaisuuteen. Vasurien kannattaa jatkossa silti valita ammattipoket tilaisuuksiinsa eikä flirttailla anarkistien ja muiden demokratianvastaisten ääriliikkeiden kanssa.

Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään puukoilla ja kaljapusseilla varustautuneiden tyyppien pääsyn tilaisuuteen. Muuten samaa mieltä.

nuiv-or

Quote from: ääridemokraatti on 04.02.2013, 14:04:11
Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään uusnatsien pääsyn tilaisuuteen. Vasurien kannattaa jatkossa silti valita ammattipoket tilaisuuksiinsa eikä flirttailla anarkistien ja muiden demokratianvastaisten ääriliikkeiden kanssa.

Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään puukoilla ja kaljapusseilla varustautuneiden tyyppien pääsyn tilaisuuteen. Muuten samaa mieltä.

Puukkoja oli vain yksi eikä se ollut esillä ennen kuin feikkipoket aloittivat syrjityn vierailijan pahoinpitelyn.

Whomanoid

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 13:43:01
Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään uusnatsien pääsyn tilaisuuteen.

Jep, mutta kuinkahan provosoivasti ?

- Anteeksi herrat, mutta tilaisuus on tarkoitettu vain halvan punaviinin ystäville. Me muut voimme pysyä täällä ulkopuolella ja ottaa vaikka siemauksen olutta, jota herroilla näyttää olevan matkassa. Ja tuolla veitsellähän me saamme korkinkin auki kätevästi. Hitsaajan lasinne ovat muuten varsin tyylikkäät.
Väärin liputettu!

Impivaaranilves

Quote from: CaptainNuiva on 04.02.2013, 13:58:56
Quote from: dothefake on 04.02.2013, 13:53:53

Palkinto on jo annettu.

Tässä ei näköjään keksi vetää hatusta mitään niin absurdia juttua etteikö äärivasemmisto sitä olisi jo toteuttanut, tuossa sitä suositellaan myös oppikirjaksi :o
Vastuullinen opettaja suhtautuisi vakavasti äärioikeistoon ja oppilailleen jakaisi monisteina Eiry:n sivut jotka sitä vastustavat.
http://www.sci.fi/~eiry/
Luultavasti ei tarvitsisi suomalaisvastaisia poliitikkojakaan rahallisesti avustaa vaan saisi printata luvan kysymällä. En toki tiedä kun en tiedä onko sen kirjoittanut nuori rahan perässä.  :D

junakohtaus

Tässä yleisessä innostuksessa näkyy vähän kaikilta unohtuneen muuan perustavanlaatuinen juttu: jos poliittisten oikeuksien rajoittaminen nyrkkivallalla alkaisi tässä maassa yleistyä, me itse olisimme ensimmäisten uhrien joukossa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Fiftari

Laitetaan nyt tämä tännekin kun kerran puukosta ollut puhetta....

QuoteMoni nuori kantaa asetta
Joka kymmenes yhdeksäsluokkalainen on pitänyt vuoden aikana mukanaan asetta tai aseeksi tarkoittamaansa esinettä, kertoo Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen nuorisorikollisuuskysely. Elämän aikana ase on ollut mukana joka kuudennella. Tyypillisesti ase oli linkkuveitsi tai puukko. Kuudessa prosentissa tapauksista kyse oli varsinaisesta ampuma-aseesta. Optulan tutkijan Venla Salmen mukaan aseiden yleisyys on samaa tasoa kuin muissa Pohjoismaissa. Asetta mukana kantaneista 45 prosenttia ilmoitti pitävänsä sitä itsepuolustustarkoituksessa ja 10 prosenttia käyttääkseen sitä henkilöä tai ryhmää vastaan.

HS

Että vaikka kysely on tehty nuorille niin pätee varmasti myös aikuisiin.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

ämpee

Quote from: Impivaaranilves on 04.02.2013, 13:47:39
Quote from: ämpee on 04.02.2013, 13:24:07
Quote from: dothefake on 04.02.2013, 12:37:47
Eikös sanottu, että tyhjiä pulloja oli?

Jospa nuo kolme onnetonta olivatkin vain keräämässä tyhjiä pulloja, ja arvelivat, että vasurien tilaisuudesta sitä massia vasta löytyykin, mutta epäonnekseen törmäsivät jo heti ovella kilpailijoihin ?
Ei kait ne päässy ees ovelle asti. Ehkä olisi syytä keskittyä ensin liikunnan harrastamiseen jos jokin viherhippiporukka onnistuu estään sisälle pääsyn.

Välineiden valinnasta päätellen tuolla kolmikolla ei ole minkäänlaista käsitystä mistään urheilusta.
Esimerkiksi mitä juoksulajia voi harrastaa hitsilasit päässä ?
Yösuunnistus se ainakaan ei ole, mutta pakoonjuoksu ehkä, joka toisaalta talvi-iltana suoritettuna moisilla välineillä on omalla tavallaan aika urheilullista.
Pakoonjuoksua ei kuitenkaan urheilupiireissä pahemmin noteerata.

Kaljapussipaini voisi olla uusi urheilulaji, kunhan käytetään muovipulloja.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: dothefake on 04.02.2013, 14:02:09
Arvaa naurattiko minua?

Eipä naurata täälläkään, tuo menee jo sadismin puolelle mikäli siitä tulee tosiaankin joku oppikirja, ainakin Helsingin pilttejä kiusataan jo entuudestaan pakollisella kasviruualla, ja sitten jos tuo vielä siihen päälle...

Impivaaranilves

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 14:15:26
Quote from: Impivaaranilves on 04.02.2013, 13:47:39
Quote from: ämpee on 04.02.2013, 13:24:07
Quote from: dothefake on 04.02.2013, 12:37:47
Eikös sanottu, että tyhjiä pulloja oli?

Jospa nuo kolme onnetonta olivatkin vain keräämässä tyhjiä pulloja, ja arvelivat, että vasurien tilaisuudesta sitä massia vasta löytyykin, mutta epäonnekseen törmäsivät jo heti ovella kilpailijoihin ?
Ei kait ne päässy ees ovelle asti. Ehkä olisi syytä keskittyä ensin liikunnan harrastamiseen jos jokin viherhippiporukka onnistuu estään sisälle pääsyn.
http://www.youtube.com/watch?v=Vdi3HjBovD4
Vaikka tuota soikeapalloa, videolla yöllinen kentän päästä päähän juoksu. Eli niinkun siinä ne ei ole viherhippejä jotka yrittää estää juoksemista ja juoksee läpi.

Välineiden valinnasta päätellen tuolla kolmikolla ei ole minkäänlaista käsitystä mistään urheilusta.
Esimerkiksi mitä juoksulajia voi harrastaa hitsilasit päässä ?
Yösuunnistus se ainakaan ei ole, mutta pakoonjuoksu ehkä, joka toisaalta talvi-iltana suoritettuna moisilla välineillä on omalla tavallaan aika urheilullista.
Pakoonjuoksua ei kuitenkaan urheilupiireissä pahemmin noteerata.

Kaljapussipaini voisi olla uusi urheilulaji, kunhan käytetään muovipulloja.
No tossa ylempänä olikin kommentti että oli it-alan opiskelija. Aika hankala tilanne on jos laitetaan it-alan kynäniskanörtti pariakymmentä linnassakin istunutta katutappelijaa vastaan.
Opiskelija keräillyt pulloja varmaankin jotta saisi bussilipun kotia asti kun on ensin käynyt huutamassa jotta alas kommarit tms.
En kyllä ollut kuullut koko Suomen Vastarintaliikkeestä ennen tätä uutista, nyt varmaan puolet Suomea on kuullut joten sinänsä onnistunut kaljapussikeräily heidän kannaltaan.

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 14:19:04
Quote from: dothefake on 04.02.2013, 14:02:09
Arvaa naurattiko minua?

Eipä naurata täälläkään, tuo menee jo sadismin puolelle mikäli siitä tulee tosiaankin joku oppikirja, ainakin Helsingin pilttejä kiusataan jo entuudestaan pakollisella kasviruualla, ja sitten jos tuo vielä siihen päälle...
Helsingissä ovat siitä hyvässä asemassa että lähellä varmaankin joka koulua on pitserioita, myynti luultavasti kohtuullista aina rehupäivinä. Muualla jos on samaa niin sääliksi käy niitä ketkä ei muista ottaa kotoa evästä mukaan - tai nykyisinhän ei kaikilla ole siihen varaakaan, kiitos hallituksen.

ämpee

Quote from: Whomanoid on 04.02.2013, 14:09:53
Edelleen olen sitä mieltä, että vasurianarkistit tekivät oikein estäessään uusnatsien pääsyn tilaisuuteen.

- Anteeksi herrat, mutta tilaisuus on tarkoitettu vain halvan punaviinin ystäville. Me muut voimme pysyä täällä ulkopuolella ja ottaa vaikka siemauksen olutta, jota herroilla näyttää olevan matkassa. Ja tuolla veitsellähän me saamme korkinkin auki kätevästi. Hitsaajan lasinne ovat muuten varsin tyylikkäät.

Ei hassumin, voisi jopa toimia.
Yksi vaihtoehto olisi ollut kertoa, että omat juomat, ja niiden jo tyhjentyneet kuoret jätetään narikkaan, niin kaikkien muidenkin piti tehdä.
Vieroitusoireet olisivat saattaneet hyvinkin hoitaa ongelman väkivallattomasti.

Takinravistaja

Quote from: Junes Lokka on 04.02.2013, 14:05:54

Puukkoja oli vain yksi eikä se ollut esillä ennen kuin feikkipoket aloittivat syrjityn vierailijan pahoinpitelyn.

Poketko aloittivat pahoinpitelyn ja sisään yrittäneet puolustautuivat puukolla? Mistä tiedät tapahtumien kulun noinkin tarkkaan?

normi

Vasurien kannattaa jatkossa silti valita ammattipoket tilaisuuksiinsa eikä flirttailla anarkistien ja muiden demokratianvastaisten ääriliikkeiden kanssa.
Hyvin kummallista muuten on, että joku vaan päättää ilmaantua paikalle ja ryhtyä vahtimestariksi ja tämä sitten on ookoo järjestäjille. Puukosta saanut lienee tällainen aktiivinen oma-aloitteinen poke?

Että... ? Luuletko ettei dan muka tunne noita "vapaaehtoisia". Nythän oli erikseen kaiketi myös pyydetty seurailemaan "äärioikeistolaisia".

Kummallista myös ettei tuota kaljakolmikkoa saatu nopeasti kiinni.
Impossible situations can become possible miracles

Kimmo Pirkkala

Quote from: junakohtaus on 04.02.2013, 14:14:48
Tässä yleisessä innostuksessa näkyy vähän kaikilta unohtuneen muuan perustavanlaatuinen juttu: jos poliittisten oikeuksien rajoittaminen nyrkkivallalla alkaisi tässä maassa yleistyä, me itse olisimme ensimmäisten uhrien joukossa.

Suomessa ei ole mahdollista olla julkisesti äärioikeistolainen joutumatta pahoihin ongelmiin. Ensimmäinen kohde emme siis ole "me" ja nykytilanteessa ei ole enää mitään jossittelua. Nyrkkivaltaa on jo ja kohdekin on tehokkaasti vaiennettu.

Impivaaranilves

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 14:26:02
Quote from: Whomanoid on 04.02.2013, 14:09:53

Ei hassumin, voisi jopa toimia.
Yksi vaihtoehto olisi ollut kertoa, että omat juomat, ja niiden jo tyhjentyneet kuoret jätetään narikkaan, niin kaikkien muidenkin piti tehdä.
Vieroitusoireet olisivat saattaneet hyvinkin hoitaa ongelman väkivallattomasti.
Olisi kyllä nämä vastarintaliikettäkin kannattaneet voineet asian tyylikkäämmin hoitaa vaikkapa jakamalla joka pöytään lappusen itsestään, mitä sitten tekevätkään ja huutamalla venäjäksi jotta toveri älä vie minua leirille.
Kuvasta päätellen siellä oli myös takaovi, jos tarkoitus oli heitellä kaljapulloja niin sitä kauttahan olisivat sisälle päässet jos olisivat etukäteen varustautuneet.
Quote from: Takinravistaja on 04.02.2013, 14:30:34

Poketko aloittivat pahoinpitelyn ja sisään yrittäneet puolustautuivat puukolla? Mistä tiedät tapahtumien kulun noinkin tarkkaan?
Eihän se ihan mahdoton skenaario ole, kyllä niitä ainakin ennen oli semmoisiakin ravintelien ovella jotka huvikseenkin sitä harjoitti. Nykysin netistä luemma ohjeistus on että oli tappeluitten syy mikä tahansa, heti tekevät itse ilmoituksen jotta ei voi vastapuoli voittaa. Ennen kumminkin oli huumeet aika vähissä ovimiesten osalta, kun ravintelit itse heidät palkkasi, nykysin on yrityksillä joka laskee siinä asiassa tasoa. Mutta tämä jälkimmäinen vain kuulopuhetta.
Quote from: normi on 04.02.2013, 14:31:36
Vasurien kannattaa jatkossa silti valita ammattipoket tilaisuuksiinsa eikä flirttailla anarkistien ja muiden demokratianvastaisten ääriliikkeiden kanssa.
Hyvin kummallista muuten on, että joku vaan päättää ilmaantua paikalle ja ryhtyä vahtimestariksi ja tämä sitten on ookoo järjestäjille. Puukosta saanut lienee tällainen aktiivinen oma-aloitteinen poke?

Että... ? Luuletko ettei dan muka tunne noita "vapaaehtoisia". Nythän oli erikseen kaiketi myös pyydetty seurailemaan "äärioikeistolaisia".

Kummallista myös ettei tuota kaljakolmikkoa saatu nopeasti kiinni.
Virkavalta ei taida erityisemmin pitää vasureista joten ei ole pitäneet kiirettä, veikkaan.
Quote from: ääridemokraatti on 04.02.2013, 14:32:29

Suomessa ei ole mahdollista olla julkisesti äärioikeistolainen joutumatta pahoihin ongelmiin. Ensimmäinen kohde emme siis ole "me" ja nykytilanteessa ei ole enää mitään jossittelua. Nyrkkivaltaa on jo ja kohdekin on tehokkaasti vaiennettu.
Politiikka on nyrkkivaltaa.

Elcric12

Quote from: ääridemokraatti on 04.02.2013, 14:32:29

Mitä tarkoitat? Mihin "pahoihin ongelmiin" ja miten niin "nyrkkivalta on jo"?

nuiv-or

Ei poket, vaan feikkipoket. Feikkipoke kertoo:

Miehet vaativat pääsyä saliin.

– Tajusin, ettei näitä miehiä kannata päästää sisälle. Yksi miehistä yritti välittömästi vetää mua turpaan, mutta väistin ja isku osui oveen. Sen jälkeen hän löi minua pullokassilla päähän.

– Minua puolustamaan tullut kaveri joutui painimatsiin miehen kanssa. Mies otti esiin puukon ja alkoi hosua sen kanssa. Sitten miehet juoksivat paikalta. 5–10 minuutin päästä paikalle tulivat poliisit, ovimies kertaa sekavaa tilannetta.

http://www.vallankumous.org/blogi/2013/01/30/kiitos-jyvaskylan-anarkisteille/

Whomanoid

;D

Juho Eerola syyttää itseään vasemmiston mainostempuksi

(KOTKA) Perussuomalaisten varapuheenjohtaja Juho Eerola arvelee olevansa vasemmiston mainostemppu. Hänen mukaansa tästä on olemassa paljon todistusaineistoa.

"Aloin epäillä itseäni vasemmiston mainostempuksi ensimmäisen kerran, kun kuulin avustajani hakeneen uusnatsijärjestö Kansallisen Vastarinnan jäsenyyttä. Tuolloinen vähättelevä reaktioni asiaan ei voinut olla muuta kuin vasemmistolainen juoni, jolla yritettiin luoda yhteys väkivaltaisen äärioikeiston ja edustamani rasistisilla asenteilla flirttailevan Perussuomalaisten siiven välille," Eerola muistelee.

Varmuuden omasta olemuksestaan mainostemppuna Eerola sai viime viikolla huomatessaan kommentoivansa Jyväskylässä sattunutta puukotusta, jonka tekijäksi on väitetty samaisen Kansallisen Vastarinnan jäsentä. Yksi henkilö on vangittu välikohtauksesta. Poliisi tutkii tekoa törkeänä pahoinpitelynä ja poliittisten toimintavapauksien loukkaamisen yrityksenä.

"Sanoin tapauksesta heti tuoreeltaan, että kysymyksessä on vain mainostemppu. Ja heti sen sanottuani tajusin, että se, että lainsäätäjänä toimiva ihminen vähättelee puukotusta, joka vielä liittyy ihmisten perusoikeuksien, kuten sananvapauden loukkaamiseen väittämällä, että kysymyksessä on vain jonkun keksimä mainostemppu, on jo niin paksua, etten enää voi pitää itseäni minään muuna kuin vasemmiston kehittämänä salajuonena", Eerola summaa.

http://lehtilehti.fi/2013/02/juho-eerola-syyttaa-itseaan-vasemmiston-mainotempuksi/
Väärin liputettu!

Muammar

Quote from: Junes Lokka on 04.02.2013, 14:37:06

Ei poket, vaan feikkipoket. Feikkipoke kertoo:

Miehet vaativat pääsyä saliin.

– Tajusin, ettei näitä miehiä kannata päästää sisälle. Yksi miehistä yritti välittömästi vetää mua turpaan, mutta väistin ja isku osui oveen. Sen jälkeen hän löi minua pullokassilla päähän.

– Minua puolustamaan tullut kaveri joutui painimatsiin miehen kanssa. Mies otti esiin puukon ja alkoi hosua sen kanssa. Sitten miehet juoksivat paikalta. 5–10 minuutin päästä paikalle tulivat poliisit, ovimies kertaa sekavaa tilannetta.

http://www.vallankumous.org/blogi/2013/01/30/kiitos-jyvaskylan-anarkisteille/

Häh, nyt en tajua. Olen muuten kanssasi aika samoilla linjoilla, mutta eikö tuo silminnäkijäkertomus kerro, että pahoinpitelyn aloittaja oli nyrkillä lyönyt henkilö?

Nyt uutisissa väitetään, että vangittu henkilö on Suomen Vastarintaliikkeen jäsen, tarkoittaako tämä mielestäsi sitä, että kyseessä oli sittenkin uusnatsien isku?

L. Brander

Tuo on ihan totta. Turha on arvella taphtumien tarkkaa kulkua. Toivottavasti ne selviävät tutkinassa. Kansan Uutiset tiesivät kertoa Lin sanoneen mm. suraavaa:

Lainaus KU:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2947111/andersson-aika-outoa-tiedottamista-poliisilta

Tilaisuudessa puhujana ollut Vasemmistonuorten puheenjohtaja Li Andersson ihmettelee poliisin tiedotusta.

– Jos kolme tyyppiä tulee puukkojen ja pullojen kanssa ja yrittää päästä lukittuun tilaan, jossa on sata henkeä, ja jos todella kyse on kirjaston tuolista, on aika outoa poliisilta tehdä tiedote, jossa puhutaan yleisesti varustautumisesta.
...

Andersson oli sisällä salissa, jossa tilaisuus pidettiin, eikä nähnyt, mitä oven ulkopuolella tapahtui. Hän korostaa olevansa toisen käden tiedon varassa sen suhteen.
...

Tapahtumien tarkkaa kulkua ei välttämättä tiedä edes tapahtumiin osalliset. Kesken turpaanvedon voi olla vaikea muodostaa kokonaiskuvaa. Poliisi totesi heti tuoreeltaan tilanteen olleen sekava. Osa osallistujista on kaiketi vieläkin hakusessa (?) ja jokainen päivä heikentää muistikuvia sekä antaa aikaa kehitellä itselleen edullisempaa lausuntoa.

Yhtään asiallistta kuvausta tapahtumista ei ole julkaistu.

Dystooppinen salamasota

normi

1. kaiketi ei ole tarkkaa tietoa mitä olivat menossa tilaisuuteen tekemään. Kertomaan oman mielipiteensä vai pyrkivätkö lopettamaan tilaisuuden kolmen kaverin voimin. Kiinnijääntihän on 100% jos jotain iskua olivat tekemässä. Että motivaatiopuoli pitää vielä odotella.
2. jos kaverit edustivat äärioikeistoa eli luokitellaan natseiksi, niin heidän poliittiset oikeutensa ja sanavapaus on aika likellä nollaa tätä nykyä.
3. kyllähän valtion väkivaltakoneisto on jo rajoittanut lainsäädännöllä sitä miten mielipiteitään saa ilmaista.

p.s. kolme kaljapussikaveria puukosta huolimatta eivät kyllä nyrkkivaltaa pysty mihinkään tuomaan.

p.p.s. Mikäli osat olisivat toisinpäin (anarkistiti pyrkivät äärioikeiston tilaisuuteen) ja tilanne tismalleen sama, niin äärioikeistopoket olisivat jo vangittuina... vai mitä...  ;)
Impossible situations can become possible miracles

dothefake

Tässä noiden kolmen kaljattisoturin esittely:

Athos, toiselta nimeltään kreivi de La B'issee, kylmäpäinen ja usein surumielinen kaljattisoturi, toimii d'Dänigenille isähahmona

Aramis, hengellinen ja naisellinen kaljattisoturi

Porthos, turhamainen ja rahanahne kaljattisoturi

Yksi kaikkien ja kaikki yhden aamulla ostetun kaljan puolesta!
-Tytti Tuppurainen

nuiv-or

Quote from: Muammar on 04.02.2013, 14:42:55
Häh, nyt en tajua. Olen muuten kanssasi aika samoilla linjoilla, mutta eikö tuo silminnäkijäkertomus kerro, että pahoinpitelyn aloittaja oli nyrkillä lyönyt henkilö?

Käsittääkseni juttu on mennyt näin

1. Seurue tuli kirjastoon ja huomasi, että luentosalin ovi on lukossa
2. Feikkipoket äbälöineet jotain
3. Seurue tulistui
4. Feikkipoket kaatoivat maahan
5. Puukko

Eikä tuohon silminnäkijäkertomukseenkaan ole välttämättä luottamista.

Nyt uutisissa väitetään, että vangittu henkilö on Suomen Vastarintaliikkeen jäsen, tarkoittaako tämä mielestäsi sitä, että kyseessä oli sittenkin uusnatsien isku?

Minä en usko mediahuhuihin. Niin kauan kuin ei ole poliisitiedotetta, kaikki on epävarmaa. Mieshän on vangittu viikoksi, ei kahdeksi, "syytä epäillä" -perusteella.

Miksi uskoa lehtiin tai edes lukea niitä? Eerolan heittokin on muunneltu ja siitä on nyt väännetty joku ei-ketään-huvittava samizdat-lehtilehti -juttu, fucking hilarious.

Ei ole puolueetonta mediaa meillä.

ämpee

Asiaa hiukan hankaloittaa se, että tuo "silminnäkijä" oli osallinen.
Ulkopuolisia silminnäkijöitä ei kaiketi ollut, vaan koko kopla osallistui minkä kerkesi.
Ei ainakaan helpota asian tutkintaa.

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 04.02.2013, 14:53:15
Tässä noiden kolmen kaljattisoturin esittely:

Athos, toiselta nimeltään kreivi de La B'issee, kylmäpäinen ja usein surumielinen kaljattisoturi, toimii d'Dänigenille isähahmona

Aramis, hengellinen ja naisellinen kaljattisoturi

Porthos, turhamainen ja rahanahne kaljattisoturi

Yksi kaikkien ja kaikki yhden aamulla ostetun kaljan puolesta!

No no, eipäs hätäillä noiden henkilöllisyyksien kanssa, asialla on hyvin saattanut olla myös "Ihme-neloset" joista yksi on jäänyt kotiin flunssan kourissa kärmistelemään kun muut ovat lähteneet keikalle.
Toisaalta, on myös mahdollista että asialla on ollut erään gallialaisen kylän väkeä, tuo taikajuoman osuus viittaisi siihen suuntaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

ekto

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 15:03:26

Ulkopuolisia silminnäkijöitä ei kaiketi ollut, vaan koko kopla osallistui minkä kerkesi.

Olisi kyllä erikoista ettei noissa tiloissa olisi mitään kameravalvonnan tapaista. No odotellaan poliisia josko jotain muutakin kuin silminnäkijälausuntoa saadaan...

Impivaaranilves

Quote from: ämpee on 04.02.2013, 15:03:26

Eipä se niitä haittaisi, ei tässä maassa mitään erikoisempaa ole toi hutkinta taikka oikeudet, mutta kamerathan on nykysin kaikkialla joten niistä näkevät kyllä hyvin jollei isompi taho käske olla kattomati.