News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-01-26: AL: Sasi Soinille: Valitsitte itse opposition

Started by John, 26.01.2013, 18:57:55

Previous topic - Next topic

Tomi

Quote from: John on 28.01.2013, 23:27:19
Quote from: Tomi on 28.01.2013, 22:32:54
Edelleenkin Soini olisi KOK-PS-KESK hallituksessa saanut valtiovarainministerin paikan.
Soini kysyi siinä Kataisella. Voinko mennä eurokokouksiin kertomaan, että emme tue kriisimaita.
Katainen sanoi: Et voi. Jos Soini olisi mennyt sinne kertomaan Suomen myönteisen vastauksen tukipaketteihin, eikö se muka olisi ollut äänestäjien pettämistä??

No Soini ei olisi ollut vvm kok-sdp-ps -hallituksessa. Ja mitä sitten, jos Soini olisi mennyt kertomaan Suomen kannan sinne kokoukseen? Suomen kanta ei välttämättä ole sama kuin Soinin kanta. Äänestäjien pettämistä oli se, että ei menty hallitukseen ajamaan kansallismielistä politiikkaa. Hallituksessa PS olisi voinut paljon paremmin vaikuttaa tukipakettipolitiikkaankin. PS:n oppositioon jäänti on vaikuttanut siten, että nyt tehdään joka sektorilla täysin päinvastaista politiikkaa kuin olisi tehty hallituksessa, jossa perussuomalaiset olisivat olleet mukana.
Totta vaihtoehtoja oli kaksi KOK-SDP-PS ja KOK-PS-KEKS. Ekassa vaihtoehdossa Soini ei olisi ollut VM.
Tokassa oli. Soini olisi siinä sanonut, minä en kannata tukipakettipolitiikka, mutta hyväksynyt sen ja jatkunut istumistaan tukipakettimyönteisessä hallituksessa ja Brysselissä olisi pitänyt kertoa myönteinen tukipakettikanta.
Ja mitenhän Soini olisi selittänyt nämä 2015 eduskuntavaalikeskustelussa, varsinkin jos PS ei olisi saanut erivapautta äänestää tukipaketteja vastaan. Näinkö: Jouduimme tukipakettimyönteiseen hallitukseen, emmekö saaneet lupaa äänestää vastaan, jos nyt saamme enemmän tukea, äänestämme vastaan tms. Ei kuulosta uskottavalta, jos mielipide vaihtuu jatkuvasti.
Mutta sitten kun olisi tullut 2015 EK-vaalit, niin kuinkahan Soini olisi selitellyt näitä tukipakettikantojaan ja hallituksen tukipakettipolitiikkaa.

Kimmo Pirkkala

Kuudennen tuhannen viestini uhraan sen sanomiseen, että kauankohan tästä asiasta jankkaaminen vielä jatkuu? Ja vastaus on mitä ilmeisimmin koko vaalikausi. Keväällä 2015 tulee jotain uutta jankattavaa...

P

Quote from: John on 26.01.2013, 19:22:10
Sasi kuuluu kokoomukseen oikeistosiipeen ja Sasi olisi valmis esimerkiksi ajamaan totaalisesti alas koko humanitaarisen maahanmuuttojärjestelmän. Olen itse tätä häneltä kysynyt ja hän kertoi olevansa samaa mieltä kanssani. Lisäksi Sasi on harvoja, jotka eduskunnassa ovat aidosti olleet huolissaan tämän maan velkaantumisesta ja esim. julkisen sektorin jatkuvasta paisumisesta.

Mitenkäs tuo sopii yhteen sen hänen ilmaisemansa kannatuksen sharia-oikeuksille Suomessa kanssa? :o
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Jaska Pankkaaja on 26.01.2013, 19:34:46
Niin tässäkin on taas se perustavaa laatua oleva ero että kokoomus sanoo että eurokriisi on ohi ja Soini + kumppanit että se ei ole ja kohta näemme kumpi oli oikeassa.

Itse en usko että vakavat rakenteelliset ongelmat kuten ylivelkaantuminen syömävelalla ja kilpailukyvyttömyys ja sitä seuraava massatyöttömyys ratkeavat velanotolla ja tuomalla lisää neekereitä ja mähömättejä tänne elämään sosiaaliavustuksilla.

Kokoomus ja esim. sen toveripuolue vasemmistoliitto uskovat, ainakin propagandansa mukaan.

On järkyttävää, että EU:n hallitukset ovat ajamassa Eurooppaa vastaavan tilanteeseen kuin I MM-sodan jälkeen. Massatyöttömyyttä ja sen syventämistä sosiaalimaahanmuutolla. Ehdistelmästä tulee räjähdysaltis, kun rahat loppuvat kassasta. Siinä ei enää auta "rasisminvastaiset viikot ja muu puuhastelu". Itse ovat pomminsa kyhänneet ja kyhäävät yhä trotyyliä lisää. Sitten kun se paukahtaa, niin turha on syytellä kansalaisia.

Ei voida sanoa, etteikö heitä varoitettu.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

Kimmo Pirkkala

Quote from: P on 29.01.2013, 09:28:52
Sasi kuuluu kokoomukseen oikeistosiipeen ja Sasi olisi valmis esimerkiksi ajamaan totaalisesti alas koko humanitaarisen maahanmuuttojärjestelmän. Olen itse tätä häneltä kysynyt ja hän kertoi olevansa samaa mieltä kanssani. Lisäksi Sasi on harvoja, jotka eduskunnassa ovat aidosti olleet huolissaan tämän maan velkaantumisesta ja esim. julkisen sektorin jatkuvasta paisumisesta.

Mitenkäs tuo sopii yhteen sen hänen ilmaisemansa kannatuksen sharia-oikeuksille Suomessa kanssa? :o

Nimimerkin kertomus internetissä siitä mitä Kimmo Sasi on sanonut.
=> "Objection! Hearsay!" sanoisi Matlock...
;D

Kimmo Pirkkala

Quote from: P on 29.01.2013, 09:32:38
Quote from: Jaska Pankkaaja on 26.01.2013, 19:34:46
Niin tässäkin on taas se perustavaa laatua oleva ero että kokoomus sanoo että eurokriisi on ohi ja Soini + kumppanit että se ei ole ja kohta näemme kumpi oli oikeassa.

Itse en usko että vakavat rakenteelliset ongelmat kuten ylivelkaantuminen syömävelalla ja kilpailukyvyttömyys ja sitä seuraava massatyöttömyys ratkeavat velanotolla ja tuomalla lisää neekereitä ja mähömättejä tänne elämään sosiaaliavustuksilla.

Kokoomus ja esim. sen toveripuolue vasemmistoliitto uskovat, ainakin propagandansa mukaan.

On järkyttävää, että EU:n hallitukset ovat ajamassa Eurooppaa vastaavan tilanteeseen kuin I MM-sodan jälkeen. Massatyöttömyyttä ja sen syventämistä sosiaalimaahanmuutolla. Ehdistelmästä tulee räjähdysaltis, kun rahat loppuvat kassasta. Siinä ei enää auta "rasisminvastaiset viikot ja muu puuhastelu". Itse ovat pomminsa kyhänneet ja kyhäävät yhä trotyyliä lisää. Sitten kun se paukahtaa, niin turha on syytellä kansalaisia.

Jotain vastuuta ehkä sälyttäisin demokratiassa myös niille, jotka äänestävät puolueita, jotka sallivat tämän menon. Saati sitten niitä puolueita, jotka suorastaan ajavat tätä meininkiä. Kokoomusäänestäjät ovat aivan terävintä kärkeä tämän touhun supporttaajina, vaikka puheet välillä ovatkin jotain muuta.

PaulR

Quote from: P on 29.01.2013, 09:32:38

Helvetti jäätyy ennen kuin nämä ottavat vastuuta pieleen menneestä politiikasta. Lienee selvä, että homma olisi sujunut mallikkaasti ilman niitä äärioikeistolaisia kansankiihoittajia, jotka pilasivat projektin.

P

Quote from: ääridemokraatti on 29.01.2013, 09:56:27
Quote from: P on 29.01.2013, 09:28:52

Nimimerkin kertomus internetissä siitä mitä Kimmo Sasi on sanonut.
=> "Objection! Hearsay!" sanoisi Matlock...
;D

Eikös se Tampereen Kokoomuksen Mustafa Kara ole aika kovan linjan islamilainen? TV:ssäkin jossain TV2:den keskusteluohjelmassa, muistaakseni Tanskan pilakuvista, alkoi julistaa silmät kiiluen tulta ja tulikiveä vääräuskoisten niskaan. Onkohan tuo Tampereen TV-tuotannon mahtihetki jossain you-tubessa? Veti jopa muun keskustelevan suvakkijoukon hiljaiseksi. ;) Kara ja Sasi ovat molemmat Tampereen Kokoomuksessa. Tulee vähän Sasista sellainen kuva, että kertoo sen hetkisille kuulijoilleen ihan mitä vaan he haluavat kuulla. Tätä tukisi nimimerkki "Johnin" kuulema ..   :roll:

repsikka

Uskallan olla jyrkästi eri mieltä. Viime vuonna Sasi oli A-studiossa keskustelemassa eurokriisistä, ja ilmoitti kantanaan, että Suomella on vielä rutkasti varaa velkaantua lisää, kun Saksankin velka on 160% budjetista.
Meni viimeinenkin vähäinen luottamus tuohon varaimaamin.

jmk

Quote from: repsikka on 29.01.2013, 12:14:09

Lisäksi Sasi on harvoja, jotka eduskunnassa ovat aidosti olleet huolissaan tämän maan velkaantumisesta

Uskallan olla jyrkästi eri mieltä. Viime vuonna Sasi oli A-studiossa keskustelemassa eurokriisistä, ja ilmoitti kantanaan, että Suomella on vielä rutkasti varaa velkaantua lisää, kun Saksankin velka on 160% budjetista.

Ehkä Sasi puhuu eri tavalla julkisesti (tämän mukaisesti hän myös nappia painaa) ja eri tavalla yksityisesti nimimerkki Johnille.

En tiedä kuinka paljon nuo yksityiset puheet nyt sitten lämmittävät.