News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Te: Japanilaisministeri: Vanhojen ihmisten "pitäisi kuolla nopeasti"

Started by törö, 21.01.2013, 14:42:22

Previous topic - Next topic

törö

QuoteJapanin valtiovarainministeri Taro Aso totesi maanantaina, että vanhusten "pitäisi kuolla nopeasti" sen sijaan, että heidän viimeisiä elinvaiheita pitkitetään lääkehoidoilla.

Business Insider kertoo, että Aso totesi sosiaaliturvan uudistuksia koskevassa kokouksessa: "luoja varjelkoon, jos joutuu elämään vaikka haluaisi kuolla. Ei siinä pystyisi nukkumaan rauhassa, kun tietää, että valtio maksaa kaiken."

"Tätä asiaa ei voida ratkaista, jos vanhojen ihmisten ei anneta kuolla nopeasti", Aso sanoi.

Aso kertoi vielä, ettei hän tarvitse elämän pitkittämishoitoja. Hän on kirjoittanut ohjeet, jotka kieltävät hänen elämänsä jatkamista lääkehoidoilla.

"Minä aion kuolla nopeasti", 72-vuotias Aso sanoi.

Aso, joka on entinen pääministeri, on aiemminkin puhunut mitä sylki suuhun tuo. Maanantain kommenttien jälkeen ministeri pyrki korjaamaan tilanteen sanomalla, että hän puhui vain omista toiveistaan.

"Sanoin henkilökohtaiset mielipiteeni, en ottanut kantaa siihen, millaisia vanhojen ihmisten lääkehoitojen pitäisi olla. On tärkeää, että ihmiset voivat viettää viimeiset päivänsä rauhassa", sanoi Aso.

Japanin väestö on maailman vanhimpien joukossa ja melkein neljännes maan 128 miljoonasta asukkaasta on yli 60-vuotiaita.

http://www.talouselama.fi/uutiset/japanilaisministeri+vanhojen+ihmisten+pitaisi+kuolla+nopeasti/a2164753

JNappula

Asiaahan Aso puhuu. Ikävä kyllä meidän rahat eivät tule riittämään äärimmäisen kalliisiin elämää pitkittäviin hoitoihin tulevaisuudessa. Toki ne jotka itse pystyvät hoitonsa maksamaan voivat ne itse ostaa vapailta markkinoilta.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Sylvia borin

Tulevaisuudessa vanhusten Japanissa on syytä pysyä kaukana virallisesta terveydenhoidosta niin kauan kuin henki yhtään pihisee. Luulen, että tämä koskee myös Suomea...

törö

^ Mutta hallinnosta emme tingi, koska se olisi populistista ja äärioikeistolaista.

matkamiehiii

Japanissa on alhainen syntyvyys-aste : 1,39 ollut jo pitkään ja eläkepommia taitaa pukkaa parhaillaan päälle: tulee iso lasku nuorille sukupolville, mutta olisi kannattanut tehdä enemmän lapsia aikanaan. Japanin kannattaisi muutenkin alkaa tekemään niitä lapsia pikkuhiljaa mikäli he haluavat leikkiä suurvaltaa Aasiassa vielä tulevaisuudessakin.

l'uomo normale

Quote from: törö on 21.01.2013, 15:29:30
^ Mutta hallinnosta emme tingi, koska se olisi populistista ja äärioikeistolaista.

Totta kai emme tingi. Se on myös oma minun oma etuni. Ehkä joskus vielä pääsen sinne diipadaapaamaan yhdeksän euron harjoittelijana.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

RP

Quote from: JNappula on 21.01.2013, 15:06:16
Asiaahan Aso puhuu. Ikävä kyllä meidän rahat eivät tule riittämään äärimmäisen kalliisiin elämää pitkittäviin hoitoihin tulevaisuudessa. Toki ne jotka itse pystyvät hoitonsa maksamaan voivat ne itse ostaa vapailta markkinoilta.

Ikävä kyllä? Henkilökohtaisesti olisin valmis pistämään nimeni paperiin, jolla saisi morfiinipiikin sinä päivänä kun sitä enää itse olisi kykenevä ottamaan, ja olisin pysyvästi oikeustoimikelvoton.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Faidros.

Quote from: RP on 21.01.2013, 15:34:42
Quote from: JNappula on 21.01.2013, 15:06:16

Ikävä kyllä? Henkilökohtaisesti olisin valmis pistämään nimeni paperiin, jolla saisi morfiinipiikin sinä päivänä kun sitä enää itse olisi kykenevä ottamaan, ja olisin pysyvästi oikeustoimikelvoton.

Lyötiin kerran kättäpäälle broidin kanssa siitä, että toinen tuo aseen kivuliaalle kuolinvuoteelle, ettei sivullisten "jeesustelijalääkäreiden" tarvitse ottaa vastuuta tapahtuneesta.

Mitä luulette, paljonko tulisi sovitusta itsemurhan avustamisesta? Paljonko pitäisi tulla? Enemmän vai vähemmän kuin nettiuhkauksista/-herjauksista, a'la Seppo Lehto?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lemmy

Jaa, no, japanialaisilla nyt on ollut hieman erilainen asenne ylipäätäänkin kuolemaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Sokushinbutsu
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Suomi2050

Yle: http://yle.fi/uutiset/kypros_irlanti_ja_japani_ikaantymisen_etunenassa/6460604

QuoteKypros, Irlanti ja Japani ikääntymisen etunenässä

Kestävyysvaje eli ikääntymiseen liittyvä kustannusten kasvu vaikuttaa valtioiden luottoluokitukseen ja sen myötä valtionvelan hintaan.

Luottoluokittaja Fitch varoittaa kehittyneitä talouksia ongelmista, joita koituu, kun väestö ikääntyy. Hoitokulut kasvavat samalla, kun työhön osallistumisaste ja bruttokansantuote laskevat.

Kypros, Irlanti ja Japani kärsivät väestönsä ikääntymisestä taloudellisesti jo seuraavien kymmenen vuoden aikana, sanoo luottoluokittaja Fitch. Kestävyysvaje eli ikääntymiseen liittyvä kustannusten kasvu vaikuttaa valtioiden luottoluokitukseen ja sen myötä valtionvelan hintaan.

Kun katsotaan vuosikymmentä kauemmaksi, ongelmia koitunee Luxemburgille, Maltalle ja Slovenialle.

Sen sijaan kriisimaita Kreikkaa, Italiaa ja Portugalia Fitch kiittää uudistuksista, jotka heikentävät kestävyysvajeen vaikutuksia.

RP

Lutootluokittajat? En oikein ymmärrä varsinkaan valtion velkojen osalta, miksi joku välittäisi heistä enempää kun teelehdistä tai lampaan suolista katsojiin...
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Jaska Pankkaaja

Aso puhui asiaa, sellaisen "epämiellyttävän totuuden". Eläkepommi puretaan leikkaamalla eläkkeitä ja järkevöittämällä juuri tätä hoitoa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy