News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Monikulttuurisuus työyhteisössä

Started by -gentilhommehki-, 03.06.2009, 16:32:56

Previous topic - Next topic

-gentilhommehki-

Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Porky

"Olemme jo huomanneet, että ihmisten yhdenvertainen
kohtelu ei tarkoita sitä, että kaikkia kohdeltaisiin
samalla tavalla. Ihmisten lähtökohdat
ovat erilaisia heidän taustastaan tai elämäntilanteestaan
johtuen, ja sen vuoksi monet tarvitsevat
tukimuotoja, jotka saattavat heidät samanarvoiseen
asemaan muiden kanssa. Yhdenvertaisuuslaissa
näitä tukimuotoja ja peruspalveluja
täydentäviä palveluita nimitetään positiiviseksi
erityiskohteluksi."

Huomattu on: All animals are equal, but some animals are more equal than others

Esa N.

Ei, kun se on sitä positiivista syrjintää, joka on syrjintää, jolla ei voiteta yhtään mitään.

Onko se nyt niin vaikea tajuta?
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Juuso

Meidän konttorissa (Tallinnassa) on monikulttuurinen työyhteisö. Meillä on yksi kenialainen, 6 suomalaista (joista 1 suomenruotsalainen) ja muutamia virolaisia. Tosin ei sitä juuri huomaa, koska kaikki tekevät työtään sen sijaan, että osallistuisivat monikulttuurisuushäppeninkeihin. Kukaan ei oikeastaan ole edes pyytänyt sellaisia, mutta silti kaikki vaikuttavat tyytyväisiltä. Mitä tästä voi päätellä? Oikea vastaus on jompikumpi näistä:

a) Monikulttuurisuus työyhteisössä voi toimia ihan luonnostaankin (gasp) ilman minkäänlaisia erityistoimenpiteitä (OMG).

b) Viro on rasistinen maa ja minä olen rasisti.
"Mä oon soittanu Vuvuzelaa"
"Mitä oot soittanu?"
"Vu-vuvuzelaa!"
"Niin sitä torvia.."