News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

GOOGLE kampanjan aloitus!

Started by pate ensimmäinen, 25.04.2009, 13:20:24

Previous topic - Next topic

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.

Aivan oikein, sinne pitää mennä missä hommaa ei tunnetta.

Kampanjan toinen keskeinen tavoite pitäisi olle se että saadaan keskustelua aikaiseksi. Lehdessä mainostamalla keskustelun aloittamisen kynnys jää lukijan ylitettäväksi -ja keskustelu alkaa hyvin harvoin. Jos taas mainos tulee pakkosyötöllä TVstä tai radiosta on tämä kynnys selvästi matalampi koska keskustelun avaus tulee ääneen lausuttuna suoraan omaan olohuoneeseen (tai vanhainkodin kerhohuoneeseen ym).

Miksi sitten keskustelu on niin tärkeää? Minusta siksi että nuivuus on todella yleistä. Media on kuitenkin onnistunut propagandassa niin hyvin että kynnys nuivuuden ilmaisemiseen on korkea. Jos kampanjalla saadaan keskustelua syntymään heräävät ihmiset huomaamaan että hehän ovatkin ajatuksineen enemmistössä eivätkä marginaalissa. Tämän havainnon jälkeen maailman menoa on helpompi kyseenalaistaa ja kritisoida. Ja toivottavasti nuivuus voittaa tätä kautta tilaa myös mediassa ja politiikassa.

Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.

Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€

Lainaan vielä itseäni tuolta ylempää, ja spämmään uudestaan ajatuksen miltä kampanja voisi näyttää (kun kommentteja ei viime kerralla tullut):

Quote

Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:

Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."

Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".

Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"

Kymmenen sekuntia on täynnä.


TV mainos on aivan liian kallis. Esim ET-Lehden yms mainoksenkin voi suunnitella niin että se lisää keskustelua. Malli voisi olla tämä: Ottaako vanhusten kohtelu päähän. menevätkö verorat väärään osoitteseen. Tule kertomaan mielipiteesi nykyisille ja tuleville poliitikoille osoitteessa hommaforum org.

Dayfield

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 11:51:05
TV mainos on aivan liian kallis.

Herny Ford totesi joskus että: "weather you think that you can or that you can't you are usually right"

Tämä sopii hyvin myös homman tilanteeseen, saamme aikaiseksi juuri niin paljon kuin uskomme saavamme.

Jos muutaman kymppitonnin kerääminen ei onnistu niin pitää kyllä ihmetellä että mitä hommalaiset sitten ovat valmiita tekemään tärkeäksi kokemansa asian eteen? Eihän tuo ole kuin pieni kourallinen euroja per nuppi ja porukka kasvaa koko ajan. Jos Suomen tulevaisuus ei ole tuon satsauksen arvoinen niin ihmettelen miksi sama porukkka on valmis käyttämään forumilla aikaansa päiväkausia? Tätä taustaa vasten olen varma että rahat saadaan "heittämällä" kasaa kunhan ry on pystyssä. Ja jää vielä ylikin niin että myös ETssä voidaan mainostaa.

Minä näen asian niin että olen valmis rahallisesti tukemaan hommaa ja JM-Kn projektia vahvasti. Työni ja selkärangan puutteeni takia olen vielä kaapissa mutta ideoimalla ja taloudellisella tuella voin sentään kantaa jonkunlaisen korren kekoon.

Hämeenlinnan Oraakkeli

TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään. Jos lehdessä on nettiosoite selvästi näkyvissä niin kynnys näpytellä tänne olisi suurempi. Ps osaatko sanoa yhtään tv:ssä toteutettua nettikampanjaa, joka olisi ollut menestys. Epäonnistumisia taas on satoja. Jos tosissaan aiotaan tehdä jotakin nii tulee käyttää järkeä lyhyt mutta kallis tv mainoskampanja on rahan heittämistä hukkaan. Samalla rahalla mitä saa muutaman sekunnit TV aikaa niin lehdessä saisi koko vuoden kestävän kampanjan ja osoitetiedot olisi paremmin näkyvissä.

Dayfield

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 16:20:52
TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään.
Mihin perustat tämän? Homman kävijäennätykset ovat paukkuneen nimenomaan silloin kun homma on mainittu TVssä, ennätys on JM-Kn homma-kommentin jäljiltä maahanmuuttoillasta ja tuon jälkeen kävijämäärä jäi myös pysyvästi korkeammalle tasolle. Sampo Terhon vaalihaastettelun homma-maininta nosti kävijämäärän myös heti yli 800.

TV-mainokset ovat hintavia juuri siksi että ne ovat tehokkaita. Mainosmarkkinat toki toimivat tehokkaasti niin että tehottomampaa lehtimainontaa saa vastaavasti hyvin paljon enemmän samalla rahalla ja bang/buck asettuu samalle tasolle. Hommalle kuitenkin tärkeää on pelkän havaintojen määrän lisäksi tuo keskustelun synnyttäminen ja siinä puhuttu mainos on kirjoitettua selvästi tehokkaampi koska tabu tulee jo mainoksessa sanottua ääneen.

Kampanjoinnin tarpeesta olemme kuitenkin samaa mieltä ja siitä että se pitää viedä pois netistä, sinne missä hommaa ei tunneta. Tästä on hyvä jatkaa. Palataan keskusteluun sitten kun ry on pystyssä, nyt tämä aihe ei näytä herättävän kovin suurta mielenkiintoa. Kun kampanjoimaan aikanaan päästään niin hommassa varmasti syntyy myös ratkaisu siihen mikä media/mitä medioita valitaan.

Quote
Ps osaatko sanoa yhtään tv:ssä toteutettua nettikampanjaa, joka olisi ollut menestys. Epäonnistumisia taas on satoja.
Eipä tule kummastakaan esimerkkejä heti mieleen. Mainitsepa muutama kunnon epäonnistuminen, ehkäpä niistä voi oppia jotakin.

Hämeenlinnan Oraakkeli


Eipä tule kummastakaan esimerkkejä heti mieleen. Mainitsepa muutama kunnon epäonnistuminen, ehkäpä niistä voi oppia jotakin.

No esim. Sarasvuon diili kisan mainoshommelit. kävijöitä muutama sata
(
QXL.com Suomenkielisiä sivuja ei enään ole
Ruotsalainen kirjakauppa joka meni konkkaan
Ruotsalainen levykauppa, joka meni konkkaan.
smilmer.com
jne..
ei nyt muistu enempää mieleen.

Tässä juttua vielä diilin flopeista
http://parempimainos.blogspot.com/2005/03/diili-aiheutti-ryntyksen.html
Nopeasti ohi menevä mainos vaan ei tuo asiakkaita.
Ennätys on muuten Entinen Stallari vs Issuj Oha-Allah tv ohjelman jälkeen ja johtuu siittä että google antaa Scriptan tuloksen ekana.

MokuMan

Quote from: Dayfield on 28.07.2009, 17:09:36
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 16:20:52
TV mainoksella voisi nettiin saada ehkä parisataa uutta kävijää elikkä kampanja ei näkyisi mitenkään.
Mihin perustat tämän? Homman kävijäennätykset ovat paukkuneen nimenomaan silloin kun homma on mainittu TVssä, ennätys on JM-Kn homma-kommentin jäljiltä maahanmuuttoillasta ja tuon jälkeen kävijämäärä jäi myös pysyvästi korkeammalle tasolle. Sampo Terhon vaalihaastettelun homma-maininta nosti kävijämäärän myös heti yli 800.

Tässä on yksi esimerkki, että TV-mainos voidaan toteuttaa (tuloksiin en ota kantaa) vapaaehtoisvoimin:

http://www.urkintalaki.fi/

Jos muutama sananvapausaktivisti saa kasaan tv-mainoksen, niin kyllä hommakin.

TV-mainoksen teho on osittain siinä, että kohde pääsee heti nettiin foorumille (hei, mikä hommaforum, pitääpä katsoa). Toisin on ulkomainosten ja osittain lehtimainostenkin kanssa. Jos lukee lehteä bussissa työmatkalla, niin tuskin muistaa enää kotona tarkistaa, että mikä se osoite olikaan ja mitä sieltä löytyy.

MokuMan

Näkisikö jostain palkkigraafin (tai muuta statistiikkaa):

  • Päivittäin rekisteröidyistä uusista käyttäjistä?
  • Päivittäisistä kävijämääristä?

Olen ollut huomaavinani jonkun verran uusia nimiä (joilla on vain muutama viesti tilillään) täällä, ja sillä perusteella Google-kampanja näyttää purevan. Tämä voi olla illusiokin.

Dayfield

Kiitos esimerkeistä, eivät kyllä oikein avaa kanavan heikkoutta, firmoja kaatuu koko ajan, niitä jotka mainostavat ja niitä jotka eivät. Se että kirjakauppoja ym. menee konkurssiin on monen tekijän summa ei sitä voi yksin mainosmedian syyksi pistää. Myöskään se että nettiblogissa kehutaan nettimainontaa ei ole kovin objektiivinen lähde. Samalla tavalla TV-mainostaja kehuvat omiaan, esim http://spotti.mtv3.fi/site/mtv3/mediailmioita.jsp?sl2=2&ss=mi_m&id=25750

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 28.07.2009, 17:22:44
Ennätys on muuten Entinen Stallari vs Issuj Oha-Allah tv ohjelman jälkeen ja johtuu siittä että google antaa Scriptan tuloksen ekana.
Tuo ei pidä paikkaansa, ennätys, 1016 yhtäaikaista kävijää on 17.2 kello 23:20, eli heti maahanmuuttoillan jälkeen. Tätä ennen ennätys oli ~450, se syntyi Halla-aho vs. stalinistit -lähetyksen aikana. Tuossa lähetyksessä hommaforumia ei mainittu.

Nuivanlinna

Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 21.07.2009, 22:37:39
Mainokset pitäisi suunnata sinne missä hommasta ei tiedetä. elikkä ET-Lehti olisi paras paikka HOMMA mainokselle. Hieman varttuneempi sukupolvi olisi se jota kaivattaisiin hommaan mukaan. Telkkarimainoksen hinnalla ET-yms lehdissä saisi jo järeän homma kampanjan aikaiseksi.

Aivan oikein, sinne pitää mennä missä hommaa ei tunnetta.

Kampanjan toinen keskeinen tavoite pitäisi olle se että saadaan keskustelua aikaiseksi. Lehdessä mainostamalla keskustelun aloittamisen kynnys jää lukijan ylitettäväksi -ja keskustelu alkaa hyvin harvoin. Jos taas mainos tulee pakkosyötöllä TVstä tai radiosta on tämä kynnys selvästi matalampi koska keskustelun avaus tulee ääneen lausuttuna suoraan omaan olohuoneeseen (tai vanhainkodin kerhohuoneeseen ym).

Miksi sitten keskustelu on niin tärkeää? Minusta siksi että nuivuus on todella yleistä. Media on kuitenkin onnistunut propagandassa niin hyvin että kynnys nuivuuden ilmaisemiseen on korkea. Jos kampanjalla saadaan keskustelua syntymään heräävät ihmiset huomaamaan että hehän ovatkin ajatuksineen enemmistössä eivätkä marginaalissa. Tämän havainnon jälkeen maailman menoa on helpompi kyseenalaistaa ja kritisoida. Ja toivottavasti nuivuus voittaa tätä kautta tilaa myös mediassa ja politiikassa.

Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.

Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€

Lainaan vielä itseäni tuolta ylempää, ja spämmään uudestaan ajatuksen miltä kampanja voisi näyttää (kun kommentteja ei viime kerralla tullut):

Quote

Kuvitelkaapa vaikka seuraava 10 sekuntinen:

Ensin muutama sekuntti kuvaa vaikka Itäkeskuksesta tai rautatieasemalta, ei mitään provosoivaa, mutta niin että joutilasta etnisyyttä on kuvassa reilusti. Taustalla rauhallinen, mielyttävä, nuorehko naisääni toteaa. "Yleisradion lakisääteinen tehtävä on monikulttuurisuuden edistäminen."

Kuva vaihtuu tyyneen järvimaisemaan jossa han-pariskunta soutelee auringonpaisteessa. Kertoja jatkaa: "On kuitenkin myös meitä jotka ovat oikein tyytyväisiä Suomalaiseen kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".

Lopuski vaikka ruutuun teksti "Elämä on valintoja, valitse Suomalainen tulevaisuus. Hommaforum.org"

Kymmenen sekuntia on täynnä.

Itse lupaan 100€!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

kgb

Quote from: MokuMan on 28.07.2009, 17:58:29
Näkisikö jostain palkkigraafin (tai muuta statistiikkaa):

  • Päivittäin rekisteröidyistä uusista käyttäjistä?
  • Päivittäisistä kävijämääristä?

http://hommaforum.org/index.php?action=stats
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

MokuMan

Muutkin poliittiset tahot ovat heränneet Google-mainontaan. Jos googlaa hakusanoilla "muutos 2011", tulee oikeaan laitaan mainos:

      Vituttaako Isoveli?
      Piraattipuolueen nuorisojärjestö
      etsii aktivisteja koko maasta!
      piraattinuoret.fi/liity

pate ensimmäinen

Nostan tämän taas framille, koska google kampanjaa voidaan nyt käyttää kansalaisuus adressin markkinoinissa.

Sinä, joka olet huolissasi suomalaisuuden tason alentamisesta, aktivoidu ja uhraa muutama ropo google kampanjaan. Saat hyvänmielen suojellessasi kansaasi.

Ohjeet ketjun alussa.

maahanmuuttaja

Quote from: Dayfield on 27.07.2009, 22:43:17
Ehdotan että kampanjaa ruvetaan tekemään heti kun homma ry on pystyssä. Mielipiteet muuttuvat hitaasti ja siksi kannattaa aloittaa heti eikä esim. vasta eduskuntavaalien alla. Kampanjan ajatuksena on tuoda myös hommaan uusia jäseniä keskustelemaan ja näin kampanjan uusimisen rahoittaminenkin on helpompaa.

Kampanjan rahoitus onnistuu homman porukalla varmasti, koska niin moni kokee mokutuksen pysäyttämisen hyvin tärkeäksi asiaksi. Itse lupaan lahjoittaa kampanjaan homma ry:lle 300€
kulttuuriin. Meitä varten on olemassa Hommaforum jossa keskustellaan monikulttuurisuudesta ilman sensuuria tai propagandaa".

Homma ry taitaa olla pystyssä. Minusta kannattaisi kokeilla rahan keräämistä homman mainontaan. Ihmiset ovat valmiita lahjoittamaan, joten se pitää käyttää hyväksi. Vaikka kampanja ei onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla, on se parempi kuin ei mitään.

maahanmuuttaja

Miksi homma ei mainosta itseään? Puuttuvatko tekijät, motivaatio, rahankeräyslupa vai jokin muu? Olen varma, että ihmiset ovat valmiita lahjoittamaan rahaa. Jos keräyskampanja olisi etusivulla, homma saisi kuukaudessa paljon enemmän rahaa kuin on saanut tähän asti jäsenmaksujen muodossa. Uskon, että ihmisillä on paljon matalampi kynnys lahjoittaa rahaa, kuin liittyä kannatusjäseneksi. Miksei tätä käytetä?

Objection

#74
Terve, olen lueskellut foorumeita jo jonkin aikaa ja jostain syystä päätin nyt liittyä. Itse olen opiskelija, ja tukien vähyydet ja sen säädökset tuntuvat aika nihkeiltä.

Tieni Hommafoorumille löysin muistaakseni internetin kautta mutten valitettavasti muista mistä. Luin threadin läpi, ja televisiossa mainostaminen tulisi todella kalliiksi (riippuen ajankohdasta, ohjelmasta jonka välissä mainos on, kestosta jne. mututietoa)

Jos nyt tätä googlemainostamista ajatellaan, olisi järkevää listata henkilöt jotka ovat valmiita mainostamaan hommaforumia, ja eritellä niitä hakusanoja jos nyt vaikka moni laittaa samoille hakusanoille, ja mitä olen lukenut niin mainostajia ei ole kovin paljon, joten tällä ei kai nyt tässä ajankohdassa ole paljoa merkitystä mutta ehkä myöhemmin...?

Mielestäni opiskelijat ja työttömät olisivat varsinkin kiinnostuneita sivustosta.

Edit: Kielioppi

Mehud

Tätä Googlea olen käyttänyt oman yritykseni kanssa vuosia ja hyväksi on havaittu. Pitipä tätä ehdottaa, mutta näköjään oli jo ketju.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!