News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Lakiehdotus turvapaikanhakijoiden toimeentulotuesta - käykää allekirjoittamassa

Started by Micke90, 21.12.2012, 14:33:12

Previous topic - Next topic

Micke90

Aikaisemmassa keskustelussa oli puhe maahanmuuttokriittisistä kansalaisaloitteista. Olemme tehneet kansalaisaloitteen turvapaikanhakijoiden toimeentulotuen poistamisesta. Jos haluatte tukea paremman maahanmuuton Suomea, niin käykää allekirjoittamassa aloite osoitteessa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

Aloite tulee julkisesti näkyviin, vasta kun 50 henkilöä on allekirjoittanut aloitteen. Sitä ennen sen voi allekirjoittaa vain yllä olevan linkin kautta.

Roope

Oli esimerkillisen sekavasti muotoiltu. Eihän tuosta saa tolkkua, vaikka tunnen aiheen ennestään. Asia sinänsä oikea.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Micke90

Quote from: Roope on 22.12.2012, 02:39:57
Oli esimerkillisen sekavasti muotoiltu. Eihän tuosta saa tolkkua, vaikka tunnen aiheen ennestään. Asia sinänsä oikea.

Miten niin sekavasti muotoiltu? Hyvin perusteltu aloite mielestäni. Osaatko itse paremmin?

Kyllä jokainen lukutaitoinen osaa sen lukea. Allekirjoita kuitenkin, jos kannatat turvapaikanhakijoiden vastaanottorahan poistamista.

Sitä paitsi halusin, että aloite on hyvin perusteltu eikä mikään pölhöpopulistien aivopieru, jotta siihen suhtaudutaan eduskunnassa vakavasti.

Ari-Lee

Tähänkin sanon vain että aloite #6. Perustelut samat kuin muihinkin.

Ketjut voisi yhdistää.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Roope

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 02:59:10
Miten niin sekavasti muotoiltu? Hyvin perusteltu aloite mielestäni. Osaatko itse paremmin?

Kyllä jokainen lukutaitoinen osaa sen lukea. Allekirjoita kuitenkin, jos kannatat turvapaikanhakijoiden vastaanottorahan poistamista.

Sitä paitsi halusin, että aloite on hyvin perusteltu eikä mikään pölhöpopulistien aivopieru, jotta siihen suhtaudutaan eduskunnassa vakavasti.

Olet ilmeisen vakavissasi. Palataan asiaan pyhien jälkeen?

Micke90

Quote from: Roope on 22.12.2012, 03:10:48

Miksi vasta pyhien jälkeen? Ei tämä "haaskaa" kuin minuutin kallisarvoista aikaasi.

Totta kai olen tosissani. En kai muuten tuhlaisi täällä aikaani?

Roope

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 03:14:59
Miksi vasta pyhien jälkeen? Ei tämä "haaskaa" kuin minuutin kallisarvoista aikaasi.

Minuutin? Asioihin perehtyminen edellyttää työtä. Palaan asiaan, kun minulla on siihen aikaa.

Micke90

Quote from: Roope on 22.12.2012, 03:58:50

Minuutin? Asioihin perehtyminen edellyttää työtä. Palaan asiaan, kun minulla on siihen aikaa.

Jätä asioihin perehtyminen minulle, joka olen tehnytkin kyseisen aloitteen. Luet aloitteen läpi ja allekirjoitat, ei se sen kummenpaa perehtymistä vaadi. Kestää minuutin.

Kyse on siis siitä, että annetaan rahan sijasta turvapaikanhakijoille mieluummin ruoat, majoitukset ja muut välttämättömät hyödykkeet.

Roope

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 04:08:58
Jätä asioihin perehtyminen minulle, joka olen tehnytkin kyseisen aloitteen. Luet aloitteen läpi ja allekirjoitat, ei se sen kummenpaa perehtymistä vaadi. Kestää minuutin.

En tosiaankaan jätä, kun on niin typerästi muotoiltu. Todellakin perehdyn siihen, mitä allekirjoitan.

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 04:08:58Kyse on siis siitä, että annetaan rahan sijasta turvapaikanhakijoille mieluummin ruoat, majoitukset ja muut välttämättömät hyödykkeet.

Tässä taas olen periaatteessa mukana.

Micke90

Quote from: Roope on 22.12.2012, 04:18:17
Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 04:08:58

En tosiaankaan jätä, kun on niin typerästi muotoiltu. Todellakin perehdyn siihen, mitä allekirjoitan.

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 04:08:58Kyse on siis siitä, että annetaan rahan sijasta turvapaikanhakijoille mieluummin ruoat, majoitukset ja muut välttämättömät hyödykkeet.

Tässä taas olen periaatteessa mukana.

Millä tavalla typerästi muotoiltu? Siellä on enemmistö aloitteista paljon typerämmin muotoiltuja. Esim. sitovia kansanäänestyksiä vaativassa aloitteessa ei ole lainkaan perusteltu, miksi tarvitaan sitovat kansanäänestykset, ei ole otettu kantaa kustannuksiin eikä viitattu kansainvälisiin kokemuksiin aiheesta (lähinnä Sveitsi).

Suurin osa noista aloitteista on pölhöpopulistisia aloitteita, jotka vetoavat lähinnä siihen yksinkertaisempaan kansanosaan. Lainsäädäntö ei koskaan voi olla yksinkertaista, vaan tarvitaan huolella perustellut aloitteet lainsäädännön muuttamiseksi.

Mihin sinun tarvitsee perehtyä? Luet vain aloitteen ja allekirjoitat. Ei lukemisen pitäisi olla vaikeaa.

desperaato

Kannatin.
Toivottavasti tuota ulkoasua pystyy vielä hiomaan. Sisältää turhaa jankutusta ja selitystä. Muutamat sanamuodot pitäisi hioa sujuviksi. Näissä kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota hyvään Suomen kieleen.

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Micke90

AstaTTT

Voisiko ajatella niin, että seuraavan kerran, kun Micke tekee aloitetta, Hommaan laitetaan työstöketju, jossa käydään läpi Micken ehdotus niin, että siitä tulee mahdollisimman selkeä ja helposti ymmärrettävä? Ymmärrän, että Micke tekee parhaansa, ja ymmärrän myös Roopen näkökannan.

Ilkka Partanen

Toisaalta kun noita nykyisiä avustuksia katsoo, niin eipä ne summat ole kuin lillukanvarsia. Tietysti ehdotuksen laatijalle kysymys on selkeästikin periaatteesta, joskin tiukentamalla turvapaikanhakijaksi hyväksyttävän henkilön kriteerejä saataisiin aikaiseksi laadullinen muutos että hakijat tosiaan ovat niitä joille turvapaikka on tarpeen. Järjestelmää hyväksikäyttämään pyrkivät eivät sinänsä piittaa mistään muusta kuin siitä että pääsevät pois sieltä mistä ovat tulossakaan. Jo Helsinki onkin sitten täynnään tiedostavaisia naisihmisiä eri ikäryhmistä joiden kanssa voi kätevästi muodostaa "pysyvän siteen" Suomeen ja asia on sillä selvä.

AstaTTT

24 allekirjoitusta - vielä 26 ja ehdotus pääsee etusivulle.  :)
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/42

Humamujen tukeminen on ylivertaista verrattuna kantisten saamaan tukeen. Tästä on omakohtaista tietoa ja kokemusta, joten suosittelen aloitteen allekirjoittamista ihan jokaiselle.

Micke90

Quote from: Asta Tuominen on 22.12.2012, 11:57:29

Voisiko ajatella niin, että seuraavan kerran, kun Micke tekee aloitetta, Hommaan laitetaan työstöketju, jossa käydään läpi Micken ehdotus niin, että siitä tulee mahdollisimman selkeä ja helposti ymmärrettävä? Ymmärrän, että Micke tekee parhaansa, ja ymmärrän myös Roopen näkökannan.

Sitä paitsi, minähän kysyin keskustelijoiden mielipiteitä ja muokkausehdotuksia aloitteisiini. Kukaan ei kommentoinut. Turha itkeä jälkikäteen ja haukkua muotoilua typeräksi.

Sibis

Olen aina ollut sitä mieltä, että lämpö ja muona riittää turvapaikkahakijalle. Ja maasta pois kun tilanne kotimaassaan paranee.

Oli helppo allekirjoittaa.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

saint

"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Tuffa

liian moni päättäjä luulee tietävänsä
vaan ei tiedä luulevansa

AstaTTT

Quote from: Micke90 on 22.12.2012, 12:50:12
Sitä paitsi, minähän kysyin keskustelijoiden mielipiteitä ja muokkausehdotuksia aloitteisiini. Kukaan ei kommentoinut. Turha itkeä jälkikäteen ja haukkua muotoilua typeräksi.

Taisit olla edellä aikaasi - nyt olemme heränneet ja mukana.  :)

Roope

Quote from: Ilkka Partanen on 22.12.2012, 12:04:33
Toisaalta kun noita nykyisiä avustuksia katsoo, niin eipä ne summat ole kuin lillukanvarsia.

Eivät ole lillukanvarsia. Käteisenä annettava raha oli tärkein syy turvapaikanhakuun Keski- ja Etelä-Euroopan romaneilla, jotka ovat olleet viimeisen viidentoista vuoden suurin yksittäinen turvapaikanhakijaryhmä Suomessa. Käteinen raha on turvapaikanhakijoiden "saavutettu etu", jonka vuoksi Saksassa ryhdyttiin syksyllä "lakkoon". Suomessa tätä etua puolusti maahanmuuttoministeri Astrid Thors.

AstaTTT

Timo Rainela

Hoidin oman osuuteni.

Jatkan asian tunnetuksi tekemistä kuluvassa olevien pyhien aikana - ja sen jälkeenkin.

Timo Rainela

TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Ari-Lee

Muista mitä sanoin tuolla:
http://hommaforum.org/index.php/topic,78203.msg1198323.html#msg1198323

[...]alat "spämmäämään" Hommaforumilaisia yksärinä. Teet jonkinlaisen referaatin minkä copy/paste viestiin linkin kanssa. Se referaatti on syytä tehdä hyvin huolella että ihminen kuka sen lukee tajuaa kyseessä olevan ihan laillinen ja suotava asia koko kansalle - ei mikään adressit II.

Huomasitko että suurinosa tämän foorumin porukasta idlaa? Eivät ne edes lue tätä Hommaforumia! Laita viestiä yksärinä niin ne saa sähöpostia.

Kun olet "spämmännyt" yli 8000 forumilaista niin perustat kaikkialle nettiin sosiaalisia kerhoja ja sinne linkit. Teet huolella niin kaikki menee ookoo.
[...]

Spämmääkin hillitysti niin et ole roskapostittaja. Sähköposteissa ei saa olla mitään FWD, forward alkuisia, eikä varsinkaan tolkutonta vastaanottajaluetteloa.

Itse en ole missään sosiaalisessa mediassa ellei Hommaforumia lasketa mukaan. Kait olen sitten epäsosiaalinen öyhöttäjä.

Arvelin että kun tämä palvelu avattiin, että tuolla olisi ollut ruuhkaa jopa niin että sivusto olisi vaarassa kaatua. Olin tosiaankin väärässä. Ja on tuolla muutama aivan huuhaatakin. 1 kansanedustaja avustajineen olisi 50k allekirjoitusta edellä.

(Molemmat Micken ehdotukset allekirjoitettu.)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ilkka Partanen

Quote from: Roope on 22.12.2012, 13:30:49
Quote from: Ilkka Partanen on 22.12.2012, 12:04:33
Toisaalta kun noita nykyisiä avustuksia katsoo, niin eipä ne summat ole kuin lillukanvarsia.

Eivät ole lillukanvarsia. Käteisenä annettava raha oli tärkein syy turvapaikanhakuun Keski- ja Etelä-Euroopan romaneilla, jotka ovat olleet viimeisen viidentoista vuoden suurin yksittäinen turvapaikanhakijaryhmä Suomessa. Käteinen raha on turvapaikanhakijoiden "saavutettu etu", jonka vuoksi Saksassa ryhdyttiin syksyllä "lakkoon". Suomessa tätä etua puolusti maahanmuuttoministeri Astrid Thors.

Joo ja Thors ei ole enää ministerinä. EU-maiden romanien osaltahan on muistaakseni ainakin yritetty tiukentaa menettelyä pikakäännytyksen piiriin. Asiaa virkamiehistölle ei sinänsä tee helpommaksi että suuri osa toimittajista tehtailee juttuja tyyliin "pakkaset saapuivat - miksi, oi miksi ei ole romaneille järjestetty majoitusta oi miksi, oi miksi ja nyt ne ovat häipyneet byäääh, Impivaara, Kolmas Valtakunta ja rautaleukainen kapitalismi"  :'(

herra 4x

Quote from: Roope on 22.12.2012, 03:10:48

Totta kai olen tosissani. En kai muuten tuhlaisi täällä aikaani?

Aloitteesi on hyvä ja kannatettava. Mutta Roopen juttuja kannattaa kuunnella. Hän on Homman kontribuuttoreista se, joka on about paras mitä tulee  analyyttisyyteen, faktojen tietämiseen, kokonaiskuvan näkemiseen ja asiallisuuteen.
Rakkaudesta lajiin.