News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hyvän mielen HOMMA

Started by Janix, 19.12.2012, 13:34:30

Previous topic - Next topic

Janix

Joulu lähestyy ja vuosikin kohta vaihtuu. Elämään saa potkua ja inspiraatiota auttamalla ja vaikka antamalla jotain lahjaksi. Kirjoittamalla antamastasi tai saamastasi kivasta jutusta voi joku toinen saada idean. Mikä olisi edullinen lahja Jouluksi?

Minulla itselläni kävi aika jännästi kun naapurin rouva lahjoitti minulle vanhan kammesta kierrettävän Singer 128 -ompelukoneen. Ryhdyin netistä etsimään siitä tietoa ja löysin blogin, jonka kirjoittaja harrastaa käsitöitä ja ruoan laittoa. Kesällä Seurasaaressa pari kivaa mimmiä kehräsi rukilla lankaa ja kun minulla kerran on rukki, niin ajattelin että voisihan tuota kokeilla. Muutama viikko sitten tilasin tuolta blogin kirjoittajalta Herman nimisen alpakan villaa 100 grammaa ja kehräsin ensimmäistä kertaa elämässäni. Kylläpäs onkin yllättävän hauskaa tuo kehrääminen! Sitten kun lankaa on tarpeeksi, on kai opeteltava neulomaankin, vissiin putkikauluri aluksi. Juuri kun olin päässyt kehräämään, niin siellä Kanadan länsirannikolla, Vancouver Islandissa, se Herman kuoli kun puuma tappoi sen. Niinpä minulla on nyt oikein puuman tappaman alpakan villaa! Tuolla blogissa on mielenkiintoinen sukankutomakone Auto knitter. Ja borrelioosistakin on juttua ja tuuppasin sinne lahjoitukseksi 10 dollaria.

Niin, kiva kokemusten lumipallo voi joskus lähteä liikkeelle hyvästä teosta, kuten vanhan ompelukoneen lahjoittamisesta. Niinpä kirjoittakaa tänne vinkkejä, inspiraatiota, ideoita, kokemuksia ja kaikkia hyvän mielen hommia!
Jos Eurooppa luopuu omista arvoistaan ja muuttuu toisten kulttuurien jatkeeksi, ei maailma tee sellaisella Euroopalla mitään.