News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

TS se osaa otsikoida...

Started by viikari, 05.12.2012, 16:14:57

Previous topic - Next topic

viikari

Otsikosta saa jälleen kerran aivan eri kuvan kuin mitä itse juttu on.

http://ts.fi/uutiset/kotimaa/423332/Perussuomalaiset+lipesivat+yhdessa+sovitusta

Ihmettelin lukiessani miten konsensus onkaan läpitunkenut TS:n toimituksen, jopa se että PS ja Ruohonen-Lerner puheessaan totesivat että koko prosenttiraja pitäisi poistaa niin sekin ilmaistaan negatiivisessa valossa. Ilmeisesti siksi ettei sitä esittänyt joku hallituspuolueista...

Ari-Lee

Et sitten itse osannut otsikoida ketjua.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

sivullinen.

Itse otsikoit suorastaan päinvastoin. Otsikossa lukee TS:än osaavan otsikoida; kirjoituksessa sanot etteivät he osaa otsikoida.

Viittaamastasi viestistä en muuten lukenut kuin pelkän otsikon. Miten niin Perussuomalaiset lipesivät yhdessä sovitusta? Ovatko persut hajoamassa?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

viikari

Quote from: sivullinen. on 05.12.2012, 20:30:57
Itse otsikoit suorastaan päinvastoin. Otsikossa lukee TS:än osaavan otsikoida; kirjoituksessa sanot etteivät he osaa otsikoida.

Viittaamastasi viestistä en muuten lukenut kuin pelkän otsikon. Miten niin Perussuomalaiset lipesivät yhdessä sovitusta? Ovatko persut hajoamassa?

Ilmeisesti itse asian sarkastinen osa jäi ymmärryksen ulkopuolelle, kun viittaus oli siihen että TS otsikoi juttunsa niin että pelkästä otsikosta saa käsityksen että Perussuomalaiset haluaisivat jollain epämääräisellä (tarkemmin määrittelemättä olevalla, jos et ymmärrä muuten) tavalla olla vastahankaan sotaveteraanien kuntouksessa. Itse uutisessa kuitenkin kerrottiin jutun seassa että että Ruohonen-Lerner toi esille persujen kantana että kaikki sotaveteraanit pääsisivät kuntoutukseen sen sijaan että pidettäisiin jotain prosenttirajaa vammautumisen haitta-asteessa kuntoutuksen ehtona.

Jos siis pelkän otsikon lukee niin siitä saa käsityksen että perussuomalaiset olisivat jotenkin olleet asiassa vastahankaan, kun itse asia on täysin päinvastoin. Ehtaa iltalehtikamaa.

Impivaaranilves

Quote from: viikari on 08.02.2013, 10:35:35
Quote from: sivullinen. on 05.12.2012, 20:30:57

Ilmeisesti itse asian sarkastinen osa jäi ymmärryksen ulkopuolelle
Viikarin otsikko oli ihan selkeä ja perille pitäisi mennä ilmaisulla jota otsikossa käytettiin.

sivullinen.

Pahoittelen, jos kikkailuni sanoilla ei auennut. Yritin kuvata sillä asiaa kuin sinä.

Quote from: viikari on 08.02.2013, 10:35:35
[...] otsikosta saa käsityksen että Perussuomalaiset haluaisivat [...] olla vastahankaan sotaveteraanien kuntouksessa. Itse uutisessa [...] persujen kantana että kaikki sotaveteraanit pääsisivät kuntoutukseen [...]

Näin se menee. Otsikko on ihan eri asia kuin uutinen. Sinä väität silloin, että he eivät osaa otsikoida. Minusta taas he nimenomaan osaavat otsikoida. Minusta Turun Sanomien tarkoituksena ei ole kertoa totuuksia vaan luoda huonoa mielikuvaa Perussuomalaisista. Siinä he onnistuvat. Mikä on sanomalehden tehtävä sinusta?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)