News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mitä hommalaiset haluavat kysyä Timo Soinilta, ykkösaamu La 24.11.2012

Started by Tomi, 22.11.2012, 22:22:34

Previous topic - Next topic

Tomi

http://yle.fi/uutiset/mita_haluaisit_kysya_timo_soinilta/6386993
    uutiset
    Suora linja

Suora linja 22.11.2012 klo 11:54
Mitä haluaisit kysyä Timo Soinilta?
Ei tullut jytkyä, mutta kohtuullisen kokoinen vaalivoitto kuitenkin. Enää pitäisi keksiä mitä voitolla tehdään? TV1:n Ykkösaamussa La 24.11.2012 Timo Soini. Mitä haluaisit kysyä?

Timo Soini. Timo Soini. Kuva: Jarno Mela / Lehtikuva

Voisivatko perussuomalaiset sittenkin hyväksyä Islannin ilmavalvonnan?

Minkälainen ongelma EU on tällä kertaa?

Ja mitä tekee Timo Soini isona?

TV1:n Ykkösaamussa lauantaina 24.11. klo 10.05 on vieraana perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini. Toimittajana on Jari Korkki.
Lähetä oma kysymykseksi Soinille: facebook.com/yleuutiset, sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai verkkolomakkeella.
http://yle.fi/uutiset/mita_haluaisit_kysya_ykkosaamun_vieraalta/6304468

hattiwatti

Miksi puolueella ei ole yhtään kunnolla rahaa käytettävissään politiikan tekoa varten 500 000 euroa kuussa = 24 miljoonaa per vaaliakausi puoluetuesta? Mutta sen sijaan joku kumman säätiö on kovin rikas, mikä ei toiminnallaan hyödytä PS puoluetta mitenkään, eikä ole avoin tai vastuussa puolueelle mitenkään?

Miksi tämän rakenteen kautta joku Vistbacka voi käyttää niin diktatorista valtaa puolueessa, joka ennen jytkyä jossain humalaisessa puheessaan kertoi toivovansa ettei puolueelle tulisi yhdeksää kansanedustajaa enempää?  SMP meni jo ajat sitten?

Onko Soinilla jäänyt kuinka suuret traumat Hannu Suhosesta, joka näyttäisi vaikuttavan äärimmäisen keskitetyssä, Soini-lojaalissa, suppeassa ja tehottomassa puolueorganisaatiossa, jottei kukaan saisi mahdollisuutta toimia kuten hän?

Haluaako Soini ihan vakavissaan tappaa puolueensa riistämällä siltä resurssit politiikan tekoa ja kansan palvelua varten? Miksi? Eikö rahan käyttö politiikan tekoa varten, jotta tulisi vaalimenestystä tulevaisuudessakin = enemmän puoluetukea 2015 ajasta eteenpäin olisi järkevämpi ratkaisu rahansaannin kannalta kuin puolueen kannatuksen näivettäminen siirtämällä sen resurssit säätiöille. Onko Soini oikeasti ollut niin typerä, että vakavasti luullut ettei kukaan missään vaiheessa huomaisi asiaa tai tekisi siitä numeroa vaikka itse kuulin kuviosta jo kuuakusia sitten?

Tälläisiä kysymyksiä on ollut mielessäni noin vuoden ajan.

hattiwatti

Miksi edelleen vaalikampanjat ja julkinen imago on jonkun Jukka Jusulan kaltaisen pellen varassa? Miksi tämä heppu käyttää niin suurta valtaa puolueessa, olemalla vain Soinin kaveri? Eikö jytkyn jälkeisten ei-niin-hyvin menneiden vaalien joissa heikko menestys selkeästi kytkeytyy surkeaan ja olemattomaan mainontaan josta suurehkon palkkion on saanut kuitenkin Jusula?

Nissemand

Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

coscarnorth

Quote from: hattiwatti on 23.11.2012, 15:31:27
Miksi edelleen vaalikampanjat ja julkinen imago on jonkun Jukka Jusulan kaltaisen pellen varassa? Miksi tämä heppu käyttää niin suurta valtaa puolueessa, olemalla vain Soinin kaveri? Eikö jytkyn jälkeisten ei-niin-hyvin menneiden vaalien joissa heikko menestys selkeästi kytkeytyy surkeaan ja olemattomaan mainontaan josta suurehkon palkkion on saanut kuitenkin Jusula?

Hattiwatin kysymykset ovat täsmälleen samoja kysymyksiä, mitä minä juuri nyt haluaisin kysyä Soinilta. Uskomatonta menoa... Ja minä, kun olen aina pitänyt - Perussuomalaisten itsensäkin peräänkuuluttamaa - REHELLISYYTTÄ JA MORAALIA puoleen tärkeimpinä periaatteina.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

AstaTTT

Minä haluaisin tietää, ketkä nykyiset perussuomalaiset olisivat Timo Soinin mielestä hyviä seuraajakandidaatteja hänen jossain vaiheessa luopuessa puheenjohtajuudesta.

Jouko

Minä olen ymmärtänyt että säätiö-ajatuksella turvataan puolueen taloudellinen tulevaisuus. Mutta puolueen tulevaisuus turvataan parhaiten tietenkin kannattajien ja äänestäjien tuella. Sitä pitää hoitaa oikeansuuntaisella politiikalla. Kyllä Timo Soini tietää sen.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

IDA

qui non est mecum adversum me est

ketale

Soini on voimiensa tunnossa.  Höykytystä saa nykyinen politiikka ja media. Median aiheellinen sättiminen lämmittää eniten omaa sydäntäni.  Milloinka uutisuunot myöntävät Soinin olleen pääasiassa oikeassa?  Tuskin koskaan. 

Soinin työtaakan kasvu tosin huolestuttaa.  Ei kovin virkeältä näyttänyt ohjelmassa.

Emo

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.11.2012, 11:05:40
Soini esiintyi erinomaisesti.  :)

Erittäin rento, asiallinen ja itsevarma ote Soinilla tuossa haastattelussa! Ehdin nähdä vain pätkiä, pitää areenalta katsoa illalla ihan rauhassa koko ohjelma. Vielä ohjelmatallennetta ei areenalta löytynyt.

Billabong

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Soini  hyvä 10, Korkki täysi 0 !
Price of freedom is constant vigilance !
Thomas Jefferson

Emo

Quote from: Ulkopuolinen on 24.11.2012, 08:48:57
Quote from: Jouko on 24.11.2012, 08:29:43

Minä olen ymmärtänyt että säätiö-ajatuksella turvataan puolueen taloudellinen tulevaisuus.

Säätiössä asioista päättämässä ovat Soini, Vistbacka ja pari SMP-taustaista dementoituvaa pöllöä. Säätiön hallitus täydentää itse itseään. Puolueella ei ole nyt eikä koskaan tulevaisuudessa minkäänlaista pääsyä päättämään siitä että miten, mihin ja miksi säätiö käyttää varojaan. Näin ollen menee jo vähän lapsellisen sinisilmäisyyden puolelle kuvitella että säätiön tarkoitus on turvata puolueen taloudellinen tulevaisuus. Näyttää paljon enemmän siltä kuin sen tarkoitus olisi turvata Soinin ja Vistbackan taloudellinen tulevaisuus.

Sanotaan että mennyt on paras ennuste tulevaisuudesta. Kannattaa siis kiinnittää huomiota siihen, millä tavalla sama säätiö on tähän asti - sekä SMP:n tukisäätiön että nykyisellä nimellään - toiminut ja käyttänyt varojaan. Jos ei sen jälkeen usko että kyse on noiden kahden ketkun henkilökohtaisesta puhalluksesta niin sitten ei usko edes painovoimaan.

On se hyvä että olen edes jostain kanssasi vahvasti eri mieltä.  Tuohon henkilökohtaiseen puhallukseen en usko. Painovoiman olen itsekin testannut ja olemassaolevaksi havainnut.

Yksinkertaisesti ajattelen siten, että Timo Soini ei ole tyhmä mies. Siksi hän ei tekisi tuollaista tyhmää puhallusta, ja riskeeraisi KAIKKEA. Koko elämäntyötään.

Faidros.

Jos ei sen jälkeen usko että kyse on noiden kahden ketkun henkilökohtaisesta puhalluksesta niin sitten ei usko edes painovoimaan.

Jos kyseessä olisi mainitsemasi kaltainen "henkilökohtainen puhallus" mihin nuo "kaksi ketkua" voisivat rahansa käyttää? Varsinkin nyt, kun rahat on suurella julkisuudella merkattuja.
Foliohattuilua.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

repo

En ole seurannut tätä säätiöjuttua. Jos edellä kerrotut asiat ovat yhtä todellisuuden kanssa, niin olisi tosi ikävä juttu, että PS ja erityisesti Soini klaaneineen on korruptoitunut muiden puolueiden lailla.

Hunajapurkin luominen itselle ja Hyville VeljilleTM on hyvin ymmärrettävä ja sanoisinko inhimillinen teko. Perustelu, että muillakin puolueilla on, ei kovin kauaa pidä, jos PS:n tulokset politiikassa ovat jatkuvasti vain lupauksia ja odotuksia tulevaisuuteen. Tuloksia pitää alkaa näkyä. PS:n vastustajat pelaavat tietysti aikaa ja kaikki puhe vain PS:n säätiöstä pelaa PS:ää vastaan. Soinilla on paikka näyttää, että hän ei ole korruptoitunut, hän saa tuloksia aikaan niin säätiöllä kuin puolueella.

Toisaalta on myös hyvä muistaa, että puoluetukia ei makseta suoraan säätiölle vaan PS:lle. Jos PSläiset ovat riittävän päättäväisiä ja kykeneviä nopeaan yksimielisyyteen tässä asiassa, he voivat myös muuttaa tilanteen nopeasti ja osoittaa paikan Soinille ja hänen Hyville VeljilleTM. Tilanne ei ole siis vain surkuttelua vaan siihen pystyvät PSläiset vaikuttamaan. Tässä suhteessa Halla-ahon avaus puheenjohtajapeliin oli erinomainen asia.

Vaikutelma lisääntyy, että kaikki ei ole PS-landiassa niin hyvin kuin halutaan näyttävän, mikä on tietysti PS:n arkkiviholliselle medialle kovasti mieleen ja tuloksekasta pitkän ja hartaan mustamaalaamisen jälkeen. Ja samaan aikaa PS:n ikkuna muuttaa ja vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan positiivisesti on menossa kiinni. Minä sanon, että kuntavaaleissa "otettiin liikkuvat taakse". Tämä tarkoittaa, että tuloksia on tultava joko Soinin johdolla tai johdon on vaihduttava - ja nopeasti, aikaa ei ole vuoteen 2015 asti.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Faidros.

Katsoin Teemalta vasta nyt. Hyvin Timppa veti. Eräs parhaimmista kohdista oli noin 34:15 jolloin Soini tokaisi tyyliin:Suomella on enemmän kauppaa Kazakstanin ja Bangladeshin kanssa kuin Kreikan ja Portugalin, silti virallinen propaganda väittää, että tässä ollaan pelastamassa suomalaisia työpaikkoja... tai jotain sinnepäin... katsokaa itse.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

repo

Quote from: Emo on 24.11.2012, 11:18:05
Tuohon henkilökohtaiseen puhallukseen en usko. Painovoiman olen itsekin testannut ja olemassaolevaksi havainnut.

Yksinkertaisesti ajattelen siten, että Timo Soini ei ole tyhmä mies. Siksi hän ei tekisi tuollaista tyhmää puhallusta, ja riskeeraisi KAIKKEA. Koko elämäntyötään.

Luonnollisesti luotat omiin aisteihisi ja järjensivistykseen. Itse olen sitä mieltä, että Soini ja useat ps:läiset ovat ihan yhtä kykeneviä hairahduksiin niin kuin monet muutkin. Minusta yksi vertaus suomalaisten edessä häämöttävälle kriisille on suomalaisen hyväuskoisuuden hyväksikäyttö.

Suomalaisten hyväuskoisuuden hyväksikäyttö on kuin suuri pyramidihuijaus. Hyvin moni suomalainen on mukana hyväuskoisuuden huijauspyramidissa joko tietoisena (tietoisuus varmaan lisääntyy ylöspäin), osallistujan mielestä "pakotettuna" ikäänkuin maan tapana ja ajankuvaan kuuluen (selityksiä riittää) tai sitten hyödyllisenä idioottina.

Muistutan vielä, että yksinomainen puhe PS:n säätiöstä on pahaksi PS:lle. Tähän voivat vaikuttaa yksinomaan ja nopeimmin Soini ja PS:läiset. He voivat näyttää ja heidän jo odotetaan näyttävän, että säätiöjärjestelyillä tai ilman niitä tuloksia alkaa tulla.

Kataisen six-pack vain jatkaa edelleen, vaikka tapahtumat maailmalla ja meillä kaikki käyvät yhä massiivisemmin six-packia vastaan. Mikä on sellainen poliittinen johtaja ja vaikuttaja, jolle vain tipahtaa valta syliin, kun muuta ei ole ja lopulta asiat vain luhistuvat ympärillä (mm. yksi six-packiksi kutsuttu hallitus)? Muutaman kuukauden kuluttua on kaksi vuotta jytkystä ja siitä pari kuukautta lisää Kataisen six-packin aloituksesta. Minusta Soini voi todistaa olevansa tekijä vain sillä, että hän saa six-packin kaatumaan. Ja mitä nopeammin hän saa sen aikaiseksi sen parempi Soinille, PS:lle ja Suomelle. Kaikki muu on vain hyväuskoisuutta, six-packin kaataminen on tulos, jossa hyväuskoisuus Soinin PS:ään saa oikeutuksen.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Emo

^ Erittäin hyvä, perusteltu kommentti kaikin osin. Enkä voi väittää olevani kovin erimieltäkään. Ehkä olen Soinin rehellisyyden suhteen kovin luottavainen, mutta luulisin että aika näyttää jo hyvin piankin olinko liian sinisilmäinen.

Tällä hetkellä ei ole maallisessa mielessä itselläni muuta toivoa jäljellä, kuin Soini ja PS. Siksi yritän luottaa tähän kuvioon mahdollisimman pitkään, mutta vaikka hallitus saataisiinkin kumoon huomenna, niin olemme siltikin jo syvällä suossa, eikä sieltä optimitapauksessakaan nousta vuosikymmeniin.

Faidros.

Kerro repo minulle, mihin Soini ja Vistbacka voi säätiöityjä rahoja käyttää?
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Faidros. on 24.11.2012, 13:21:49

Tämän vastauksen minäkin haluan kuulla.

Faidros.

^Samaa kysyin myös jo aiemmin Ulkopuoliselta... ei mitään kiirettä, aikaa on.
-Matthew B.Crawford-

repo

Enhän minä voi sitä tietää. Kuten edellä sanoin, jos edellä esitetyt seikat pitävät yhtä todellisuuden kanssa, niin on mahdollista, että Soini on luonnut itselleen ja "kavereille" hunajapurkin. On vain hyvä, että asia joutuu valokeilaan, niin todennäköisyys lisääntyy etteivät he voi käydä hunajapurkilla ja todennäköisyyden pienentyessä hunajapurkin olemattomuus käytännössä toteutuu.

En tiedä enkä halua nyt etsiä, millaiset säännöt PS:n säätiölle on kirjoitettu. Sen tiedän, että Suomessa on ollut ja on edelleen säätiöitä, joiden hallinnasta käydään kinastelua, jolloin luonnollisesti ollaan erimieltä säätiön sääntöjen ja tarkoituksen toteutumisesta. Puolueeseen verrattuna säätiöön vaikuttaminen on kuitenkin sama kuin yrittäisit vaikuttaa pankkiin, että olet varattomana ja luottokelvottomanakin edelleen pankin luottamuksen arvoinen. Toiset onnistuvat siinä ja toiset eivät.

Suomessa on paljon säätiöitä hallitsemassa pienempiä ja suurempia omaisuusmassoja. Säätiölle kirjoitetaan säännöt ja patentti- ja rekisterihallitus hyväksyy säätiön. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta säätiön sisällä toimimisesta, mutta tiedän että se olisi oiva väline mm. perintöomaisuuden hallintaan. Ongelma vain on se, että miten säätiön saa perusteltua ja aikaiseksi. Ehkä tässäkin pätee jokin osaamisen ja hyvien suhteiden -laki, jossa sama sääntö ei ole kaikille sama, mikä on toisaalta myös käytännöllinen mahdottomuus. Mutta kun säätiö on saatu perustettua, loppu on sijoitustoimintaa, joka vain pitää pitää sopivan mielenkiinnottomana niin yleisölle kuin kaikille muillekin.

Edellinen kuitenkin avaa mahdollisuuden säätiö-muodon (onko oikein kutsua sitä yhtiömuodoksi, mutta juridinen oikeushenkilö se on joka tapauksessa) hyväksikäyttöön ja onhan se ihan ok käyttää sitä hyväksi. Sitä varten se on olemassa. Ongelma tulee vain siitä, kuten Ulkopuolinen edellä kertoo, että säätiö on erilainen toimija kuin puolue ja erityisesti, jos puolueelle osoitettua varallisuutta ohjataan säätiön haltuun. Ja minusta ei vain ole oikein perusteltua käyttää säätiöitä demokraattisen elimen taustalla. Tasapuolisuuden vuoksi olisi ihan paikallaan, että nämä muut poliittisia toimijoita rahoittavat säätiöt joutuisivat myös suurennuslasin alle. Herkullisimpia olisivat tietysti ruotsinkielisen säätiörahan liikkeet. On pieni julkinen salaisuus, että ruotsinkielisellä säätiörahalla on vaikutusta suomalaisessa politiikassa. Säätiöiden sijoitukset ja avustukset politiikan ulkopuolelle ovat minusta ihan ok, mutta tämä politiikan lähellä toimiminen on vähän niin ja näin.

Jotain muutakin oli mielessä, mutta unohdin. Joka tapauksessa Wikipedia tietää säätiö-muodosta ja tietysti PRK:sta ja laiesta lisää.

Simo Hovari

Quote from: repo on 24.11.2012, 14:12:44

Enhän minä voi sitä tietää. Kuten edellä sanoin, jos edellä esitetyt seikat pitävät yhtä todellisuuden kanssa, niin on mahdollista, että Soini on luonnut itselleen ja "kavereille" hunajapurkin. On vain hyvä, että asia joutuu valokeilaan, niin todennäköisyys lisääntyy etteivät he voi käydä hunajapurkilla ja todennäköisyyden pienentyessä hunajapurkin olemattomuus käytännössä toteutuu.

En tiedä enkä halua nyt etsiä, millaiset säännöt PS:n säätiölle on kirjoitettu. Sen tiedän, että Suomessa on ollut ja on edelleen säätiöitä, joiden hallinnasta käydään kinastelua, jolloin luonnollisesti ollaan erimieltä säätiön sääntöjen ja tarkoituksen toteutumisesta. Puolueeseen verrattuna säätiöön vaikuttaminen on kuitenkin sama kuin yrittäisit vaikuttaa pankkiin, että olet varattomana ja luottokelvottomanakin edelleen pankin luottamuksen arvoinen. Toiset onnistuvat siinä ja toiset eivät.

Suomessa on paljon säätiöitä hallitsemassa pienempiä ja suurempia omaisuusmassoja. Säätiölle kirjoitetaan säännöt ja patentti- ja rekisterihallitus hyväksyy säätiön. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta säätiön sisällä toimimisesta, mutta tiedän että se olisi oiva väline mm. perintöomaisuuden hallintaan. Ongelma vain on se, että miten säätiön saa perusteltua ja aikaiseksi. Ehkä tässäkin pätee jokin osaamisen ja hyvien suhteiden -laki, jossa sama sääntö ei ole kaikille sama, mikä on toisaalta myös käytännöllinen mahdottomuus. Mutta kun säätiö on saatu perustettua, loppu on sijoitustoimintaa, joka vain pitää pitää sopivan mielenkiinnottomana niin yleisölle kuin kaikille muillekin.

Edellinen kuitenkin avaa mahdollisuuden säätiö-muodon (onko oikein kutsua sitä yhtiömuodoksi, mutta juridinen oikeushenkilö se on joka tapauksessa) hyväksikäyttöön ja onhan se ihan ok käyttää sitä hyväksi. Sitä varten se on olemassa. Ongelma tulee vain siitä, kuten Ulkopuolinen edellä kertoo, että säätiö on erilainen toimija kuin puolue ja erityisesti, jos puolueelle osoitettua varallisuutta ohjataan säätiön haltuun. Ja minusta ei vain ole oikein perusteltua käyttää säätiöitä demokraattisen elimen taustalla. Tasapuolisuuden vuoksi olisi ihan paikallaan, että nämä muut poliittisia toimijoita rahoittavat säätiöt joutuisivat myös suurennuslasin alle. Herkullisimpia olisivat tietysti ruotsinkielisen säätiörahan liikkeet. On pieni julkinen salaisuus, että ruotsinkielisellä säätiörahalla on vaikutusta suomalaisessa politiikassa. Säätiöiden sijoitukset ja avustukset politiikan ulkopuolelle ovat minusta ihan ok, mutta tämä politiikan lähellä toimiminen on vähän niin ja näin.

Jotain muutakin oli mielessä, mutta unohdin. Joka tapauksessa Wikipedia tietää säätiö-muodosta ja tietysti PRK:sta ja laiesta lisää.
En tiedä... en selvitä... on mahdollista... hunajapurkki... saattaa olla... keskustelua säätiöistä... jos tehdään niin tai näin...

Saman sadun voisi kirjoittaa vaikka siitä, että Soini käyttää säätiön rahat muumipeikkojen vanhainkodin tulemiseen, sillä olisi yhtä paljon todellisuuspohjaa. On ilmeisesti liikaa toivottu, että tällaisia täysin hatusta vedettyjä mielikuvitustarinoita ei joka paikkaan kirjoitettaisi.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Faidros.

Ulkopuoliselle ja repolle yksinkertaistan kysymystä äärimmilleen. Missä voi käyttää merkittyjä seteleitä?
Lisäksi tässä mahdollisessa rikoksessa tekijät tiedetään etukäteen ja jopa rikoshyödyn määrä. Motiivistakaan ei ole ollut kuin arvailuja. Enää ei puutu muuta kuin rikos.

:facepalm:
-Matthew B.Crawford-

ämpee

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Hyvin veti Timo, vanhaan tyyliinsä kertoen selväsanaisesti mielipiteitään.

Mestarin suuntaan lensi heti alkuun piikki, "paljon ääniä saaneiden pitäisi myös ottaa vastuuta".

Median suuntaan lensi kylläkin isompi piikki, vai onko jo julkaistu, että Suomi kyllä tukee Kreikan telakkateolisuutta, mutta ei omaansa ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

kertsu59

Quote from: ämpee on 24.11.2012, 19:06:51

Mestarin suuntaan lensi heti alkuun piikki, "paljon ääniä saaneiden pitäisi myös ottaa vastuuta".

Median suuntaan lensi kylläkin isompi piikki, vai onko jo julkaistu, että Suomi kyllä tukee Kreikan telakkateolisuutta, mutta ei omaansa ??
Oliko se nyt mikään piikki.Iso kannatus tuo tullessaan isomman vastuun luonnollisesti,ja Jussi on kantanut vastuunsa esimerkillisesti.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

hattiwatti

Quote from: ämpee on 24.11.2012, 19:06:51

Ihan hyvä piikki. Ensisijaisesti sen voi katsoa osuvan suoraan perussuomalaiseen puolueeseen itseensä, joka sai valtavasti ääniä jytkyssä, mutta ei ole ottanut vastuuta sikäli että käyttäisi suuria puoluetukivarojaan siihen tarkoitukseen mihin ne on tarkoitettu eli puolueen vahvistamiseen ja politiikan tekemiseen.

Suomen perusta säätiö on hyvä juttu tekemässä tutkimusta eurosta irtautumisesta. Mutta sillä on käytössään naurettavat 50 000 euroa rahaa mikä tarkoittaa etteivät perussuomalaiset kykene sillä summalla tekemään sellaista poliittista taustatyötä kaikkein keskeisimpään kysymykseensä liittyen mikä riittäisi. Toisekseen tuo työ olisi pitänyt aloittaa jo heti jytkyn jälkeen. Perussuomalaisten puoluelehti ei ennen maksanut latiakaan artikkelien tekijöille mikä näkyi lehden katastrofaalisen huonossa vessapaperitasossa. Turkkilan ohjauksella taso on parantunut, mutta rahaa ei edelleenkään ole tarpeeksi. Asiantuntijaorganisaatio on sietämättömän kevyt vieläkin, mikä näkyi esim. vaihtoehtobudjetin surkean köykäisessä tasossa. Vaalikampanjoihin ei ole tarpeeksi rahaa, mikä tarkoittaa että näkyvyys on surkean huono ja Jusulan koordinoiman myös myötähäpeää herättävä jne jne jne jne.

Ei silleen jos on kaikkia hassuja säätiötouhuja, niin vetäköön välistä, mutta kun itse toimintaan ei riitä rahaa niin se on jo petos. Ja näkyy myös tasaisesti laskevassa vaalikannatuksessa.

Totisesti minä sanon teille että piikki oli osuva: "paljon ääniä saaneiden pitäisi myös ottaa vastuuta". Tämän voikin katsoa tarkoittavan perussuomalaista puoluetta itseään.

hattiwatti

Quote from: Faidros. on 24.11.2012, 11:35:14
Jos ei sen jälkeen usko että kyse on noiden kahden ketkun henkilökohtaisesta puhalluksesta niin sitten ei usko edes painovoimaan.

Jos kyseessä olisi mainitsemasi kaltainen "henkilökohtainen puhallus" mihin nuo "kaksi ketkua" voisivat rahansa käyttää? Varsinkin nyt, kun rahat on suurella julkisuudella merkattuja.
Foliohattuilua.

Kannattaa muistaa se, että tämä koko säätiökuvio perustuu siihen, miten koko PS perustettiin SMP:n perintönä jääneiden säätiöiden ympärille, jotta niihin taas päästäisiin käsiksi. Olennaista on se, että näillä säätiöiden varoilla ei autettu SMP:tä milläin tavoin sen kuollessa konkurssiin. Miksi? Asialla olivat silloin samat hemmot kuin... nykypäivänäkin. Juuri tämä ikävä fakta oli läsnä siinä, miksi näistä yleisesti tunnetuista säätiöivetkutuksista lopulta tehtiin julkinen juttu. Koska ei ole takeita, että niiden varat auttaisivat puoluetta, kun johtajina samat hemmot jotka eivät SMP-säätiöiden varoilla auttaneet SMP:tä. On ihan selvä, että rivipuoletoimijoilla pelko, että sama kuvio tulisi toistumaan uudelleen, ja hyvä että tuovat vastalauseensa ennen kuin uhka konkretisoituisi.

Sen sijaan Vennamon SMP-säätiöistä kyllä rahaa varastettiin, mikä on jopa tunnettu fakta jonka perusteella eräs avaimenhaltija saikin potkut. Itse olen kuullut tähän liittyvän varsin likaisin jutun, jota en kyllä tällä foorumilla yksityiskohtaisesti toista, mutta sanotaan näin että varas itse käski avaimenhaltijoita katsomaan muualle tai tuo pari likaista henk. koht. salaisuutta julkisuuteen, mistä vorolla katkeruutta ja säätiön rullaus oli kosto henkilökohtaisesta aiheesta eräälle toiselle avaimenhaltijalle. Tämänkaltaiset menneisyyden haamut elävät tänäkin päivänä perussuomalaisten tämän päivän toiminnassa, ja ilmenevät siten, että valta puolueessa on äärimmäisen kapea ja keskitetty koska menneisyyden haavoja ja traumoja sieluissaan kantavat Soini ja Vistbacka eivät luota kehenkään muuhun kuin umpilojaaleihin vanhoihin tuttuihinsa. Tällä taas on ollut vaikutus siinä, että puolueen organisaatio on niin kapea, että se on kyvytön toimimaan tyydyttävästi tämänkokoisen puolueen tukena. Vistbackan kännissä julkilausuttu toive ennen jytkyä oli ettei puolue saisi yhdeksää kansanedustajaa enempää. Jos asia tuntuu omituiselta, niin se liittyy suoraan menneisyyden haamuihin ja siihen että puolueen diktaattoreille ei ole oikeasti tärkeää, että PS saisi ajamiaan asioita läpi vaan että valta säilyy äärimmäisen pienen klikin käsissä jottei toistuisi uudestaan se mitä ennen tapahtui....

Sanotaan, että jos itse saisin valtuudet laittaa PS kuntoon ilman muuta alkajaisiksi potkisin Vistbackan pihalle koska hän on avoimesti julkilausunut että puolueen ei tule kasvaa eikä siis saada poliittisia tavoitteitaan läpiajetuksi, vaan ylläpitää omaa klikkiään - eli puolueen vihollinen jolla omat motiivit pelissä. Tämän jälkeen lakkauttaisin säätiön heti, koska tämänkaltaiset salainstanssit mädättävät puolueen hengen ja ilmapiirin, koska pakottavat salailemaan jotain niiltä joiden työhön puolueen kannatus perustuu. Kun säätiö on lakkautettu ja kaikki rahat jaettu suoraan politiikan tekemiseen politiikan tekijöille, ei johtoklikin tarvitsisi enää pelätä että joku mukamas valtaisi ne säätiöt tai puolueen kassan ja ryöstäisi rahat. Kun ei olisi mitään ryövättävää, kun rahat olisi jaettu jo poliittisten päämäärien edistämiseksi mikä taas toisi lisää vakaumuksellisiä toimijoita joukkoon. Tällätavoin puolue menestyisi vaaleissa paremmin, ja saisi enemmän puoluetukea menestyjyytensä perusteella mitä tällä hetkellä tällä säätiöhimmelitouhulla aktiivisesti sabotoidaan. Jos puolueelta joskus rahat loppuvat, niin voi heittää vaikka puoluetomiston myyntiin. Persut tarvitsevat poliittisia selvityksiä ja organisaatiota asioiden ajamista varten, eivätkä omaisuutta ja mammonaa, mikä saa heidät näyttämään täsmälleen samalta kuin kaikki muutkin vanhat puolueet.  Onko joku eri mieltä aiheesta, vai osaako joku perustella miksi rahaa pitäisi jemmata tutkimattomia tarkoituksia varten?

Ei muuten, mutta hommaforum on maahanmuuttokritiikkiä varten. Tämä taas on kytketty tällä hetkellä puolueeseen nimeltä persut. Jos persujen touhu on tuota noin, miten Suomen asukkaiden vaihtaminen valtaeliitillemme mieluisampiin estetään, kun eihän tuollaista touhuavasta puolueesta siihen ole että kannatustaan tulevaisuudessa saisi ellei meininki äkkiä muutu.