News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-11-19 YLE MOT: Somaliliiton likapyykki

Started by 2011-04-17, 19.11.2012, 17:51:18

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Emo on 19.11.2012, 20:48:27
Quote from: Puhdas sielu on 19.11.2012, 20:45:16

Loistavasti ovat pojat kuitenkin oppineet maan tavoille eli suhmuroimaan ilmaisella rahalla.

Väität siis, että nuo tulivat Suomeen viattomina kuin vastasyntyneet, ja oppivat täällä valehtelemaan ja suhmuroimaan?

Sanotaan vaikka niin, että täällä on sellainen tanttasektori että jos sen tyrkytyksen vaikutuspiirissä joutuisi elämään vuosikymmeniä, kuka tahansa muuttuisi lopulta moraalittomaksi toisten rahojen tuhlaajaksi. Suurin osa suomalaisista ei vain onneksi halua, ja toisaalta heitä ei tanttasektori myöskään kauheasti halua projektejaan häiritsemään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Marko Parkkola

Ratkaisu:

1. Tilintarkastajaa vastaan nostettava syytteet tilintarkastusrikoksesta ja kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.
2. Somaliliitolle määrättävä tilintarkastajan maksamaan korvauksia huonosti suoritetusta tilintarkastuksesta, joka on johtanut nykyisiin ongelmiin.
3. Somaliliiton avustuksia lisättävä, että voivat palkata kunnollisen tilintarkastajan. Mahdollisesti harkittava yhdistyslain muutosta niin, että tilintarkastusta ei tarvita Somaliliiton tapauksessa.

Lasse

Loistavasti ovat pojat kuitenkin oppineet maan tavoille eli suhmuroimaan ilmaisella rahalla.

Väität siis, että nuo tulivat Suomeen viattomina kuin vastasyntyneet, ja oppivat täällä valehtelemaan ja suhmuroimaan?

Sarkasmihan oli se entinen Ranskan pressa...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Titus

Quote from: Emo on 19.11.2012, 20:47:03

PAKKO TUTKIA! Siitä on pidettävä huoli, että poliisi tutkii tämän. Kun kerta oikein pyyntö tutkia tulee somalien omasta porukasta, niin jo pitäisi munattomimmankin paskalakin uskaltaa tehdä työnsä!

Hahhahhaahh.. Poliisilla ja verottajalla ei ollut resursseja tutkia ydinvoimalan pimeätä työvoimaa ja keksittyjä yrityksiä
ja nyt vaaditaan jonkun pikkujärjestön sotkujen tutkimista... Kyllä niille resursseille on parempaakin käyttöä, esim
pottunokkien toiminimet ja muut verottajan silmätikut.

:flowerhat:

that's a bingo!

menninkäinen

Quote from: 2011-04-17 on 19.11.2012, 17:51:18
http://yle.fi/ohjelmat/1771098

Ylen mukaan monet entiset jäsenet ovat huolestuneita liiton radikalisoitumisesta. Sääntöjensä mukaan sen pitäisi olla uskonnollisesti sitoutumaton."

Mitäpä niitä sääntöjä noudattamaan.

Lauttasaaren Emiiri

Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

Emo

Quote from: Lasse on 19.11.2012, 20:52:28

Sarkasmihan oli se entinen Ranskan pressa...

Ai jaa joo joo...

(jos joku muistaa Ugrilampaiden tietokone ex-Pertit niin sillä tyylillä)

Brandöt

Quote from: me
Mut oikeesti kuka antaa somaleille 300000 euroa vasteekkeetonta rahaa typerää.

Jep. Kokolailla tuo rahasumma "monikulttuurisuuden tukemiseen" ja "rasismin vastaiseen työhön".

:o

Goman

Quote from: Titus on 19.11.2012, 20:34:27
Ihan ok, mutta aika sekavan oloinen juttu. Jotenkin on lähdetty
kiireellä tekemään jotain mikä on kuivunut kasaan ja ei ole jaksettu kaivaa
syvemmälle.

Joo , vähän oli villoja jutussa.
Hieman hymyilytti kun jutussa koetettiin tehdä numeroa siitä että hallitus oli ostanut kokouksiinsa Pizzaa,,,, siis Pizzaa !! , ehkä vielä cokiksetkin päälle :o.  Voi jummi mitä sikailua....
Suomalaisen pienenkin rivitalon hallitus vetää kokouksen päälle vähintään kahvit ja konjakit(useimmiten tuplana), ainakin siinä rivarissa jossa allekirjoittanut oli mukana.

Hieman eri asia on, jos hallituksen jäsenet alkavat tankkaamaan autonsa lähiABC:llä hallituksen laskuun, se ei liene aivan tarkoitus.
Mutta muuten summat tuntuivat olevan niin pieniä, että ei niillä vallankumousta tehdä, ei edes Somaliassa.
Vähän jäi sellainen kuva että ohjelmassa ei tullut esiin koko kuva Suomen somalien puuhailusta. Eikä varsinkaan siitä, mihin varat pääasiassa ovat menneet.

Tuffa

Nämä ovat ilmeisesti "perustuloa" ja tuo 300 000 on kertaluonteinen tuki johonkin hyvään projektiin!

Opetus- ja kulttuuriministeriöltä:

Suomen Somaliliitto ry 2012 toiminta-avustus                               10 000
Suomen Somaliland kehitys- ja integraatio ry Kesäleiri ja Suradlehti       1 500
Suomen Somalia-verkosto ry Somalialaiset iltamat 2012                         2 000
Somaliland Seura ry 2012 toiminta-avustus                                     6 000
Somali Forum for Progress Finland ry Kulttuurisia kohtaamisia /
Cultural encounters- Somali Film Festival 2012                                 4 000

http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Kulttuuri/kulttuuripolitiikka/avustukset/monikulttuurisuus/myoennetyt/12monikulttuurisuus.pdf

Raha-automaattiyhdistys:

Suomen Somaliliitto ry 2012   Projektiavustus: Kansanterveystyö: Muu terveys ja hyvinvointi: 90 000

https://www.ray.fi/fi/jarjestot/avustustietokanta
liian moni päättäjä luulee tietävänsä
vaan ei tiedä luulevansa

MW

Quote from: Brandöt on 19.11.2012, 21:06:16
Quote from: me
Mut oikeesti kuka antaa somaleille 300000 euroa vasteekkeetonta rahaa typerää.

Jep. Kokolailla tuo rahasumma "monikulttuurisuuden tukemiseen" ja "rasismin vastaiseen työhön".

:o

Pyytääkö reiska koskaan mitään selvitystä siitä, miten monikulttuuria on pönkitetty muutenkin kuin seiniin nojailemalla, ja suvaitsevaisesta islam-kulmasta höökitty rasismia vastaan?

Tai voihan se olla, että poikien mielestä al-shahaab tekee rasismin vastaista työtä.

Veli Muilu

Vähän jäi sellanen maku että pikkaisen pöyhästiin tämän tunkion pintaa. Ei muistettu mitään eikä oikein artikulaatiokaan toiminut, kun suomi tökkii ja kielikurssit ei kiinnosta. Toisaalta olen nähnyt tämän porukan rahankanssa vatkuloinnin, se on sellaista sekoilua että pitäisi olla melkoinen grubiääri että siinä pysyy silmä ja ajatus mukana. Vaihtokassat muovipussissa ja yhtä monta tilitystä kun on rahan jakajaakin. Että sinänsä ei tullut yllätyksenä ettei kaikki kirjanpidossa oikein stemmaa. No raha on pieni murhe sen rinnalla että joku heistä saa päähänsä vyöttäytyä pikku pommivyöhön, ja lähteä vaeltelemaan sen kanssa vaikkapa forumin jouluruuhkaan. Ei ihan villi ajatus, kun jonkun sortin radikaaliryhmä sielä ilmeisen selvästi ohjaksissa suhmuroi.

Emo

Quote from: Veli Muilu on 19.11.2012, 21:19:30
No raha on pieni murhe sen rinnalla että joku heistä saa päähänsä vyöttäytyä pikku pommivyöhön, ja lähteä vaeltelemaan sen kanssa vaikkapa forumin jouluruuhkaan. Ei ihan villi ajatus, kun jonkun sortin radikaaliryhmä sielä ilmeisen selvästi ohjaksissa suhmuroi.

Niinpä. Ja tervetuloa, olet näköjään muiluttautunut Hommaforumille vajaa puoli tuntia sitten!

Veli Muilu

Tapiotar

He kyllä ovat kovasti ylimielisiä ja uskovat itse itsestään suuria, mutta todellisuudessa heiltä puuttuu rehellisen ihmisen kunniantunto.
Kaiken he ovat saaneet, kaikki heillä on muiden työllä hankittua ja he luulevat olevansa hyvinkin älykkäitä, kun ovat siivestäneet rehellisiä ihmisiä.
Muut yhteisöt ja uskonsuunnat, järjestöt, keräävät varat omiltaan, mutta somaleilta ei pidä tätä kunniaa vaatia.
Heille se on vieras käsite: itse työllä hankittu omaisuus.

nuiv-or

Miten olisi rikosilmoitus? Laittaa tutkintapyyntöön linkin areenaan ja pyytää poliisia vähän penkomaan asiaa? Onnistuuko tämä vai kaikuuko 30-luvulta?

Voiko joku persu vaatia eduskunnassa näiden pseudoyhdistysten lakkauttamista?

Ohjelma olisi hyvä saada myös youtubeen.

Faidros.

Quote from: me on 19.11.2012, 20:33:30
Hitto kun vituttaa voiko joku selittää mulle miksi minä en ole saanut osuuttani noista rahoista mä oon sentään somali!!!  >:( Mua on kusetettu!! Mut oikeesti kuka antaa somaleille 300000 euroa vasteekkeetonta rahaa typerää.
[/quote/)

Siis etkö ole saanut vastikkeetonta rahaa??!! Sinä ja perheesi yhteisvastuullisena on saanut vastikkeetonta rahaa niin paljon, ettet pysty tuottamaan sitä ikinä Suomen yhteiskunnalle takaisin. Vai miten on?
Oikeassa olet, me ollaan typeriä!!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Junes Lokka on 19.11.2012, 21:41:07
Miten olisi rikosilmoitus? Laittaa tutkintapyyntöön linkin areenaan ja pyytää poliisia vähän penkomaan asiaa? Onnistuuko tämä vai kaikuuko 30-luvulta?

Voiko joku persu vaatia eduskunnassa näiden pseudoyhdistysten lakkauttamista?

Ohjelma olisi hyvä saada myös youtubeen.

Ohjelma tosiaan olisi saatava YouTubeen, ettei katoa. Tuo ohjelma ei välttämättä kauaa areenalla pyöri.
Nuo kaksi muutakin kohtaa, rikosilmoitus ja vaatimus pseudoyhdistysten lakkauttamisesta, olivat erinomaisia!

jarpe

Jos täysamputoidulle tms. raajarajoitteiselle saa kädet ja jalat, hän tuppaa olemaan hyödyllisempi kuin asianomaiset elintaparahanvastaanottajat.

Mutta ei siihen edes raajoja tarvita.

MW

Quote from: Emo on 19.11.2012, 21:43:47
Nuo kaksi muutakin kohtaa, rikosilmoitus ja vaatimus pseudoyhdistysten lakkauttamisesta, olivat erinomaisia!

Ihan oikeita yhdistyksiä ne ovat, vaan sitä oikeaa toiminta-ajatusta ei varmaan ole mihinkään kirjattu: tukien nostaminen.

Lauttasaaren Emiiri

Ihan perusketkuilulta näyttää, kerätään fyrkkaa "jalolla tarkoituksella" ja sit sovitaan miten kakku jaetaan.
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

Emo

Quote from: jarpe on 19.11.2012, 21:46:32
Jos täysamputoidulle tms. raajarajoitteiselle saa kädet ja jalat, hän tuppaa olemaan hyödyllisempi kuin asianomaiset elintaparahanvastaanottajat.

MOT oli näköjään hyvin kiihoittava ohjelma, siitä sikiää tähän ketjuun uusia jäseniä kuin sieniä sateella. Tervetulemasta sinullekin!

Todella erittäin mielenkiintoista, jos tuon ohjelman jälkeen kaikki jatkuu kuin ei mitään. Hyvä testi tämä ohjelma ainakin on. Kertoo kuinka syvällä jo mennään.

Faidros.

Quote from: jarpe on 19.11.2012, 21:46:32

Tervetuloa vatsahappoisten kerhoon, jarpe. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Afrikan sarven nuoriso on oppinut hyvin maan tavat. Moku-Minnatko ovat opettaneet.

Jos en jo boikotoisi RAY:n pelejä, niin nyt olisi yksi syy (lisää) boikotoida.

me

Mä ja mun perhe ei kyllä mitään rahoja olla ikinä nähty olisi varmaan pitänyt. Ja en kyllä usko, että olen saanut Suomelta sen enempää rahaa kuin rivi suomalainenkaan. Mutt joo pitää kysellä noiden rahojen perään.

hakare

Kirottua, yritän käynnistää ohjelman Areenassa, mutta näkyy vain Suomessa. Miksi ? Tietäiskö joku kiertotien ?
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

kekkeruusi

Quote from: me on 19.11.2012, 22:05:43
Mä ja mun perhe ei kyllä mitään rahoja olla ikinä nähty olisi varmaan pitänyt. Ja en kyllä usko, että olen saanut Suomelta sen enempää rahaa kuin rivi suomalainenkaan. Mutt joo pitää kysellä noiden rahojen perään.
Älä kysele liikaa, ne pian lähettää sut Al-Shabaabin leirille ja laittaa kalashnikovin kouraan.

Faidros.

Quote from: me on 19.11.2012, 22:05:43

Faijas oli siis ainoa hyvämuistinen koneinsinööri Afrikansarvesta?
-Matthew B.Crawford-

valkka

Somaliliitolla on Heinon tukun kortti ja sieltä ne ostaa safkaa himaan

me

Faidros mun faija ei oo koneinsinööri eikä hyvämuistoinenkaan joten väärin meni.