News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Somaliassa orjuus on nykypäivää(!?)

Started by Tykkimies Pönni, 13.11.2012, 16:08:51

Previous topic - Next topic

sivullinen.

Quote from: törö on 14.11.2012, 10:48:30
Quote from: P on 14.11.2012, 10:36:05
Eli olisi humaania tuoda somaleille bantuorjat pyyhkimään? Helpottaisi kotoutumista? :roll:

Onhan meillä mamutuskoneiston suvisakat, jotka on koulutettu palvelemaan herrakansaa meikäläisissä olosuhteissa.

Vasemmistolaiset ja naiset ovat täälläkin olleet koko historiansa ajan alisteisessa asemassa. He ovat siihen sopeutuneet liian hyvin. Nyt kun ei kotimaisia orjuuttujia enää ole, on pakko tilata afrikasta "hyysättäviä". Renki ei vaan osaa elää ilman isäntää. Hänen elämänsä ilman isäntää on merkityksetöntä ja jatkuva toimettomuus vaivaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Tapiotar

Quote from: rölli on 14.11.2012, 14:45:32
No nyt se selvisi mikä tuossa porukassa niin suuresti ärsyttää ylimielisyys ja herrakansan mentaliteetti. En kyllä ihmettele tätä juttua yhtään

Kyllä tämä asia tiedettiin Suomessa jo yli 20 vuotta sitten, kun sitä loiseläjälaumaa tänne lennätettiin.

Oli aivan yleisessä tiedossa, että kyseiset somalit ovat Somalian yläluokkaa, jotka joutuvat pakenemaan sieltä nimenomaan somalialaisten itsensä vihan tähden.

Tämä ei siis ole mikään uutinen, mutta paljolti vaiettu asia Suomessa. Ja ketkäs ovat heidän parhaat tukijansa, olleet alusta asti? Vihervassarit ja RKP. Jopa Vihreät luopuivat vihreistä aatteistaan, eläin- ja luonnonsuojelun ajamisesta ja puolustamisesta. Heille tuli uutta puuhaa hyysätessään ihmisiä, joiden jo etukäteen tiedettiin tulevan aiheuttamaan suuria ongelmia Suomessa. Mutta raha ratkaisee. On sanonta, että "kaikella on hintansa." Lahjomattomia ihmisiä on harvassa.

Histon

Niin voisiko joku nyt vihdoin sitten antaa kunnon lähteet sille, että bantut elävät orjina Somaliassa? Olen tarkastanut jokaisen tässä ketjussa annetun linkin, enkä ole näitä lähteitä vielä löytänyt. Ehkä jäi vain huomaamatta? Vai voisiko olla niin, että täällä on muutamat kyhänneet oikein kunnon runkkuringin tyhjän päälle??  ???

Ainoa mitä tästä ketjusta linkitettynä löysin oli yhden YK:n virkamiehen lausunto plantaaseilla työskentelevien bantujen orjuuden kaltaisista oloista, mutta saman linkin takaa löytyy myös tieto, että tuoreemman YK selvityksen mukaan bantuilla menee jopa paremmin kuin somaleilla: http://www.minorityrights.org/4511/somalia/bantu.html
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

me

Oho tuliko yllätyksenä, että somalit seemiläs serkkujensa (arabit, amharat ja juutalaset) kanssa ovat maailman rasistisinta kansaa. Itse somalina voin kyllä sanoa suoraan mitä mustista afrikkalaisista ollaan mieltä: He ovat neekereitä piste! Siis se jo kertoo jotain, että bantun kanssa ei seurustella, ei mennä naimisiin, ei puhuta, heidän kanssaan ollaan vain ja ainoastaan olosuhteen pakosta. Mielipiteet mustista ovat tasan yks yhteen USA:n etelävaltioiden punaniskojen kanssa siitä voitte päätellä jotain.

Faidros.

Quote from: me on 16.11.2012, 19:01:23
Oho tuliko yllätyksenä, että somalit seemiläs serkkujensa (arabit, amharat ja juutalaset) kanssa ovat maailman rasistisinta kansaa. Itse somalina voin kyllä sanoa suoraan mitä mustista afrikkalaisista ollaan mieltä: He ovat neekereitä piste! Siis se jo kertoo jotain, että bantun kanssa ei seurustella, ei mennä naimisiin, ei puhuta, heidän kanssaan ollaan vain ja ainoastaan olosuhteen pakosta. Mielipiteet mustista ovat tasan yks yhteen USA:n etelävaltioiden punaniskojen kanssa siitä voitte päätellä jotain.

Varmaan somppuja harmittaa, kun yleisesti teitä pidetään neekereinä, eikä juuri eroteta esim. bantuista(anteeksi bantut). Juutalaiset, joiden kanssa väität olevasi serkkuja, pidetään valkoisina, eikä heitä mitenkään yhdistetä teihin, vaikka kuinka haluaisit!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

me

Pitää kyllä olla aika sokea jos ei somalia ja bantuja erota. Määrittelehän faidros neekeri ? tämä linkki ehkä auttaa sinua siinä työssäsi.

http://takkirauta.blogspot.fi/2012/04/neekerit-ja-murjaanit.html

sunimh

Quote from: me on 16.11.2012, 20:01:38
Pitää kyllä olla aika sokea jos ei somalia ja bantuja erota.

Minä en kyllä keksi niin maan yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi kyetä tai olla kiinnostunut erottamaan somali bantusta. Tietysti olisi mukavaa, jos edes jossain maahanmuuttovirastossa tms. joku osaisi erotella rasistiset kusipäät kunnon ihmisistä, mutta se nyt lienee turha toivo joka tapauksessa.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Faidros.

Quote from: me on 16.11.2012, 20:01:38
Pitää kyllä olla aika sokea jos ei somalia ja bantuja erota. Määrittelehän faidros neekeri ? tämä linkki ehkä auttaa sinua siinä työssäsi.

http://takkirauta.blogspot.fi/2012/04/neekerit-ja-murjaanit.html

Mitämitä! Eihän EU:ssa ole rotuja! "Neekeri" on vain jokaisen mielikuvituksessa ja "neekeriys" on ennenminkin henkinen tila kuin ulkoinen olemus.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

me

Jos neekeriys on sisäinen olemmus niin, sittenhän tässä maailmassa on helvetisti neekereitä.

Emo

Quote from: me on 16.11.2012, 19:01:23

Olen kuullut että somaleista ei Afrikassakaan pidä oikeastaan kukaan, paitsi ehkä somalit itse (ja keskinäisistä kähinöistä päätellen eivät edes somalit itse pidä somaleista). Mikä on sinun mielipiteesi asiasta? Ja miksi teitä inhotaan, jos teitä inhotaan?

me

No johtuisko aikapitkälti orjuus historiasta, sanoisin, että se painaa eniten kupissa. Somalit ja arabit (eurooppalaisten lisäksi) ovat siinä asiassa kunnostautuneet erittäin hyvin. Kenialaisten kanssa taas on ollut raja kiistoja historian saatossa. Somaleiden suhtautuminen muihin afrikkalaisiin on ollut aika nihkeetä, aika rasistisista porukkaa ne on ei siitä pääse yli eikä ympäri. Kun kuuntelee somaleiden puheita mustista niin suomalaisten "neekeri" nimittely jää aika pahasti kakkoseksi.

Faidros.

Quote from: me on 16.11.2012, 20:50:36
Jos neekeriys on sisäinen olemmus niin, sittenhän tässä maailmassa on helvetisti neekereitä.

Sinä sanoit noin.
Minä sanoin: "Neekeri on vain jokaisen mielikuvituksessa ja "neekeriys" on ennemminkin henkinen tila, kuin ulkoinen olemus."
-Matthew B.Crawford-

me

Ok mielipiteensä jokaisella kunnioittakaamme sitä :)

foobar

Quote from: me on 16.11.2012, 21:06:58
No johtuisko aikapitkälti orjuus historiasta, sanoisin, että se painaa eniten kupissa. Somalit ja arabit (eurooppalaisten lisäksi) ovat siinä asiassa kunnostautuneet erittäin hyvin. Kenialaisten kanssa taas on ollut raja kiistoja historian saatossa. Somaleiden suhtautuminen muihin afrikkalaisiin on ollut aika nihkeetä, aika rasistisista porukkaa ne on ei siitä pääse yli eikä ympäri. Kun kuuntelee somaleiden puheita mustista niin suomalaisten "neekeri" nimittely jää aika pahasti kakkoseksi.

Länsimaissa on tosin opittu uskomaan se, että vain eurooppalaiset ovat riittävän matalaotsaisia orjuuttaakseen. On suorastaan rasistista esittää faktoja jotka todistaisivat, että orjuutta on ollut (tai on!) siellä ja täällä, ja että syyllisiä olisi muuallakin kuin tällä mantereella...

En oikein koskaan ole oppinut ymmärtämään tätä ajatusta että itse on (tai pikemminkin muut ympärillä ovat) automaattisesti pahoja, mutta muut eivät voi sitä olla koska se olisi suvaitsematonta. Maailmalla on taipumuksena olla aikalailla epäreilu ja paha kaikkialla minne katsoo, vaikkei relativistiseen selittelyyn sortuisikaan. Kannattaa siitä pyrkiä eroon, mutta ei sen muiden osalta pois selittäminen maailmaa paranna.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Emo

Quote from: me on 16.11.2012, 21:19:55
Ok mielipiteensä jokaisella kunnioittakaamme sitä :)

No onko tuollainen käytös nyt somalille sopivaa?  :o  On orjia ja kaikkea, ja sitten yhtäkkiä aletaan "kunnioittamaan mielipiteitä"! :(

me

Niin eurooppalaiset, somalit ja arabit ovat olleet orjuuden pyörittäjiä aikapitkälti, joten aika epäreilua, että vaan eurooppalaiset ovat joutuneet siitä vastuuseen. Ohan se vähän hassu että somalit joilla pitäisi olla sitä "taakkaa" ei ole, mutta suomalaiset, jotka eivät edes tieneet Afrikan olemassa olosta siihen aikaan, joutuvat kantamaan "taakkaa".

Emo enhön minä nyt mikään normi somali olekkaan eikö se ole jo käynyt selväksi :)

Emo

Quote from: me on 16.11.2012, 21:35:53
Niin eurooppalaiset, somalit ja arabit ovat olleet orjuuden pyörittäjiä aikapitkälti, joten aika epäreilua, että vaan eurooppalaiset ovat joutuneet siitä vastuuseen. Ohan se vähän hassu että somalit joilla pitäisi olla sitä "taakkaa" ei ole, mutta suomalaiset, jotka eivät edes tieneet Afrikan olemassa olosta siihen aikaan, joutuvat kantamaan "taakkaa".

Emo enhön minä nyt mikään normi somali olekkaan eikö se ole jo käynyt selväksi :)

No et, joskus epäilen oletko somali sen enempää kuin minäkään.

Sellaista se on, vastuullisuus. Länsimainen ihminen on nykyään typerä, esi-isillämme oli enemmän järkeä ja "munaa". Me länsimaalaiset olemme jostain syystä nykyään tälläistä "kyykkykansaa". Ei ihme, että joillain alkaa sormia syyhyttämään meidän orjuuttamisemme.

MW

Quote from: Faidros. on 16.11.2012, 21:07:36
Quote from: me on 16.11.2012, 20:50:36

Sinä sanoit noin.
Minä sanoin: "Neekeri on vain jokaisen mielikuvituksessa ja "neekeriys" on ennemminkin henkinen tila, kuin ulkoinen olemus."

Katselin  just FOXilta dokkarin Japanin tsunamista. Helvetin kauheaa. Sitten vertailuja tapahtumista luonnonkatastrofin jälkeen: Filippiinit, Haiti, New Orleans, Japani.

Huomaatteko? Mikä ero?

En minä sano, että "neekeriys". Pelkkää sattumaa varmaan. Jossain vain yksittäistapaukset enemmän keskittyvät ryöstämiseen ja raiskaamiseen, tilaisuuden tullen.

me

Ihan turha eurooppalaisten on hävetä historiaansa, mennyt o mennyttä. Rahan kiskontaahan tuo on kun sanotaan, että olemme velkaa mustille, minä somalina en ole ainakaan, ja vielä vähemmän suomalaiset.

Asuuko Filippiineiss neekereitä hitto kauas ovat ehtineet :o no Haiti taitaa olla menetetty tapaus koko maa.

miheikki

Takkirauta afrikkalaisten orjuudesta.

http://takkirauta.blogspot.fi/2009/08/afrikkalainen-tragedia.html
QuoteMutta suurin osa Afrikasta ryöstetyistä ihmispoloista joutui kristityn maailman sijasta islamilaiseen - islamilaisessa maailmassa heitä on ollut arvioiden mukaan 20-25 miljoonaa. Arabo-islamilaisessa maailmassa väestön keskuudessa on hyvin vähän afrikkalaisperäistä geneettistä ainesta. Mihin nuo kaikki ihmispolot - ja heidän genetiikkansa - oikein katosi?

Vastaus on kaikessa julmuudessaan pöyristyttävän yksinkertainen: Islamilaisessa maailmassa afrikkalaiset orjat kastroitiin - heiltä leikattiin sukuelimet pois etteivät he pystyisi lisääntymään. Nuo kaikki 20-25 miljoonaa orjaa ovat kuolleet, miehet mitään geneettistä jälkeä jättämättä - he ovat hävinneet jäljettömiin. Eikä asiasta paljoa puhuta länsimaissa - sitä ei yleisesti edes tiedetä. Täydellinen holokausti!

Rotten.com kertoo tästä barbaarisesta käytännöstä enemmän kuin useimpien lukijoiden vatsa kestää, mutta todettakoon, että jo varhaisessa vaiheessa islamilaisessa maailmassa katsottiin, että afrikkalaiset olivat hyperseksuaalisia ja kyvyttömiä hillitsemään seksuaaliviettiään - he eivät olleet ihmisiä lainkaan, vaan puhekykyisiä eläimiä; niinpä heidät tuli kuohita.
One man with a gun can control 100 without one.
-Vladimir Lenin

MW

Quote from: me on 16.11.2012, 21:57:03
Ihan turha eurooppalaisten on hävetä historiaansa, mennyt o mennyttä. Rahan kiskontaahan tuo on kun sanotaan, että olemme velkaa mustille, minä somalina en ole ainakaan, ja vielä vähemmän suomalaiset.

Asuuko Filippiineiss neekereitä hitto kauas ovat ehtineet :o no Haiti taitaa olla menetetty tapaus koko maa.

No ei kai Filippiineillä, vai oliko se Thaimaa,  :D ihmeemmin, mutta eipä tapaninpäivän tsunamikaan johtanut rikosaaltoon. Vrt. Haiti ja New Orleans.

Olet varmaan ihan tolkun mies, mutta ihmettele joskus näitä.

me

Olen kyllä huomannut ei ne neekerit mitään järjen jättiläisiä ole, jos kerran somalitkin on niitä orjuuttanut (kuulostaapa kauheelta).

MW

Quote from: me on 16.11.2012, 22:32:29
Olen kyllä huomannut ei ne neekerit mitään järjen jättiläisiä ole, jos kerran somalitkin on niitä orjuuttanut (kuulostaapa kauheelta).

No enpä lähtisi rotujuttuihin, mutta aika monen sompun esi-isä lie sieltä lähi-idän puolelta rantaa? Asenteetkin opittu näiltä isiltä, jotka islamin toivat?

Mutta joo, mutua, en minä enempää näistä.

törö

Quote from: MW on 16.11.2012, 21:45:10
En minä sano, että "neekeriys". Pelkkää sattumaa varmaan. Jossain vain yksittäistapaukset enemmän keskittyvät ryöstämiseen ja raiskaamiseen, tilaisuuden tullen.

Tuohan tarkoittaisi, että nepejä ei ole kasvatettu hallitsemaan halujaan, eli että heitä vaivaa kulttuurin vähäisyys ellei jopa puute. Se taas on niin kerettiläinen ajatus, että enemmin kannattaa puhua vaikka paskoista geeneistä. Muuten mustaa makkaraa palvovat suvakit luultavasti tulevat silmille.

me

MW  läheltä liippaa, mutta nää jutut eivät islamiin hirveemin liity eiköhän nuo asenteet olis ihan yhtä huonoja, vaikka somput oliss ateisteja.

coscarnorth

^ Ei sillä, että väittäsin nyt olevani joku rotuasiantuntija, mutta eikös somalit yleensä ole kategorisoitu neekereiksi?
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

me

No annan sellasen vihjeen ettei ihonväri kerro ihmisen alkuperästä mitään, neekeri sana on kärsinyt aikalailla inflaation. Tossa viime viikola äimistelin kun tummaihoista intialaista kutsuttiin neekeriksi.

hattiwatti

Quote from: coscarnorth on 16.11.2012, 23:00:30

^ Ei sillä, että väittäsin nyt olevani joku rotuasiantuntija, mutta eikös somalit yleensä ole kategorisoitu neekereiksi?

Somalit EIVÄT ole neekereitä, vaan murjaaneja.

http://takkirauta.blogspot.fi/2011/06/somalit-eivat-ole-neekereita.html

Linkissä asia selitetään hyvin. Geneettinen ero voi olla yhtä suuri kuin valkoisen ja neekerin välillä. Kategorisointi toki tapahtuu helposti, sillä geneettiset erot (joita eri neekeriryhmien sisällä on huimasti) ei välttämättä näy paljoa ulospäin.

hattiwatti

Quote from: me on 16.11.2012, 23:04:52
No annan sellasen vihjeen ettei ihonväri kerro ihmisen alkuperästä mitään, neekeri sana on kärsinyt aikalailla inflaation. Tossa viime viikola äimistelin kun tummaihoista intialaista kutsuttiin neekeriksi.

Joku ei kai känniltään huomannut hemmon pärstää. Intian eteläkärjessä asuvat tamilit, joita melkoinen vähemmistö myös Malesiassa, ovat tummanahkaisempia kuin monet neekerit. Kuitenkin täysin indoeurooppalaista porukkaa noin kasvonpiirteiltään ja noh.. omalla tavalla kulttuuriltaankin.