News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Rasvasota jatkuu

Started by Jouko Piho, 11.11.2012, 03:48:20

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Sain juuri luetuksi yhden uusimmista puheenvuoroista tästä suomalaisia voimakkaasti jakavasta rasvakysymyksestä eli ovatko kovat rasvat (kuten voi) epäterveellisiä ja pehmeät rasvat (kuten margariinit ja kaikki kevytlevitteet) terveellisiä.

Vuonna 2011 Gummeruksen julkaiseman kirjan nimi on Parantavat rasvat tekijöinä yleis- ja verisuonikirurgi Taija Somppi ja liikuntafysiologi Jani Somppi.

(http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/Parantavat%20rasvat.jpg)

Kirjan netistä löytämäni esittelyteksti sanoo: "Diabetes, verenpaine, kolesteroli, ylipaino, astma... Apua! Miksi kevytlevitteet, ruokaympyrät ja lääkkeet eivät auta?

Tämän kirjan luettuasi tiedät, mistä rasvasodassa on kysymys, elintarviketeollisuuden kytköksistä, ravintosuositusten haasteista, kevyttuotteiden haitoista, ravinneköyhästä ruokavaliosta ja rasvojen
tarpeellisuudesta.

Jo lapsena ruokavalio alkaa vääristyä, kun kouluruoasta saa niukasti vitamiineja ja rasvoja mutta paljon tärkkelystä. Tämä ei tue kasvavan lapsen kehitystä eikä paranna keskittymis- ja oppimiskykyä. Elämän loppupäässä taas ylilääkityt vanhukset syövät kevytlevitteillä höystettyä ruokaa ja kärsivät rasvaliukoisten vitamiinien puutteesta.

Kirjassa kerrotaan vähähiilihydraattisen dieetin perusteista ja parantavista rasvoista sekä annetaan ohjeita ruokavalion muuttamiseen. Mukana on myös parantumistarinoita kirjoittajien klinikalta. Pelkästään voin ja kalaöljyn lisääminen ruokavalioon auttaa monia voimaan paremmin ja toipumaan mm. kivuista, suolistovaivoista ja allergioista. Lähde mukaan mielenkiintoiselle ja valaisevalle matkalle rasvojen maailmaan!"

Menemättä tämän enempää itse asian moniin yksityiskohtiin totean, että kirja on mielestäni erittäin asiantuntevasti ja mielenkiintoisesti kirjoitettu ja herättää karppaushalun eli vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamisen halun lisäksi myös monia oikeudellisia ja poliittisia kysymyksiä.

Ensimmäinen kysymys nousee siitä, onko oikein, että lääketeollisuus antaa rahaa tutkimukseen, kun on suuri vaara, että rahaa saaneita tutkijoita painostetaan päätymään juuri tiettyihin lääkefirmojen haluamiin tuloksiin, jolloin vastakkaiset tutkimustulokset yksinkertaisesti heitetään roskakoriin, koska ne eivät sovi ison rahan suunnitelmiin. Onko myöskään oikein, että lääkeyritykset voitelevat monin eri tavoin lääkäreitä suosimaan juuri heidän lääkkeitään? Tämähän on korruptiota.

Toinen kysymys koskee sitä, että valtio (eli me veronmaksajat) menettää isoja summia rahaa lääkefirmojen sponsoroimiseen maksaessaan Kelan kautta 30 miljoonaa euroa vuodessa täysin turhien ja terveydelle vahingollisten kolesterolilääkkeiden subventoinnista. Kirjan mukaan vain 1 % ihmisistä tarvitsee kolesterolilääkkeitä. Kaikille muille eli 99 % ihmisistä kolesterolilääkkeet ovat tarpeettomia ja suorastaan haitallisia, koska ne aiheuttavat monenlaisia vaivoja, jopa kuolemaan johtavia haimatulehduksia.

Kolmas kysymys koskee vastuuta. Yleensä ne, jotka aiheuttavat toisille ihmisille vahinkoa terveyden suhteen ja jopa aiheuttavat kuoleman, joutuvat teostaan vastuuseen. Entä lääketeollisuus, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Elintarvikevirasto ja eri sydänjärjestöt?

Eikö heidän tule kantaa mitään vastuuta siitä, että he antavat vuodesta toiseen ihmisille vääriä ja heille haitallisia suosituksia? Minun mielestäni pitäisi.

Mainitut viranomaiset ja järjestöt ovat suuressa vastuussa siitä, että niin moni suomalainen sairastaa turhaan ja kuolee ennenaikaisesti. Somppien kirjassa on lukuisia esimerkkejä nykyisiä ravintosuosituksia seuranneista sairaista ja lihavista ihmisistä, jotka parantuivat ja laihtuivat nopeasti, kun luopuivat virallisen tahon suosittelemasta vähärasvaisesta ja hiilihydraattipitoisesta ruoasta.

Kirjassa on sellainenkin mielenkiintoinen tieto, että Euroopassa Ranskassa syödään eniten voita ja Ranskassa on kuitenkin vähiten sydänsairauksia.

Kirjassa on erittäin hyvin perusteltua tietoa, joka kuitenkin tuodaan esille hyvin maltillisesti. Eli selvästikin vedotaan ihmisten järkeen eikä tunteisiin.

Miksi meidän ravintosuosituksia antavat päättäjämme ovat sitten niin sokeita tässä asiassa?

Kyse on ylpeydestä ja väärästä omanarvontunnosta, jonka takia vallassaolijat eivät voi myöntää olleensa väärässä, vaikka tuhannet suomalaiset sairastuisivat ja monet kuolisivat, sekä myös korruptiokytkennöistä taustalla vaikuttaviin lääkefirmoihin.

Hyvät suomalaiset, meitä on petetty ja johdettu raskaasti harhaan.

On aika suureen muutokseen. Menkää kauppaan ja ostakaa voita, ei missään nimessä keinotekoista margariinia, jossa on monia terveydelle haitallisia aineita. Eikä se edes maistu miltään. Vähentäkää hiilihydraattien, kuten ennen kaikkea leivän ja perunan käyttöä, ja suosikaa lihaa, rasvaista kalaa, kanaa, vihanneksia ja hedelmiä ja sen lisäksi kalaöljyä. Kokonaan hiilihydraateista ei tule kuitenkaan luopua, vaan lähinnä huonoista hiilihydraateista.

Kirjan tekijät sanovatkin, että sanonta "vähähiilihydraattinen ruokavalio" eli VHH-ruokavalio ei ole oikein hyvä, vaan parempi nimitys olisi "hiilihydraattitietoinen ruokavalio".

Suosittelen kirjaa kaikille terveydestään kiinnostuneille. Olen samalla sitä mieltä, että kysymys ei ole vain terveydellinen vaan myös oikeudellinen ja poliittinen. Aion toimia omalta ja Suomen Laillisuuspuoleen osalta siihen suuntaan, että lääkebisneksessä olevat lahjonnat ja korruptiot paljastetaan ja tuomitaan ja vääriä sekä ihmisille vaarallisia ravintosuosituksia antavat viranomaiset ja muut toimijat joutuvat ihmisten terveyden vahingoittamisesta vastuuseen.

Jouko Piho

Suomen Laillisuuspuolueen
puheenjohtaja

http://www.suomen-laillisuuspuolue.fi

Marius

Olen kiinnostunut terveydestäni. Saanko syödä mitä haluan, joutumatta oikeus-poliittiseen vastuuseen syömingeistäni ?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Veikko

Pitääpä lukea kirja. Voita olenkin aina käyttänyt kovana rasvana ruoanlaitossa ja leivän päällä kokovoita tai sen pehmeämpää seosta. Hyvää on.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Tabula Rasa

Njooh, ravinto/terveyssuosituksissa on paljon parannettavaa, se tiedettiin noin vanhastaan.

Ylipäätään järjenkäyttö auttaa useammin kuin sokeasti määräysten uskominen. Jos 20-50mikrogrammaa d-vitamiinia ei piisaa mihinkään niin sitä lisää. Opetelkaa kuuntelemaan omaa kehoa. Ei todellakaan ole samat suositukset kaikille, vaan ihmiset ovat yksilöjä, ja jokaisen kannattaa tutustella omiin tarpeisiinsa/kehoonsa/ylipäätään itseensä. Voi löytää jopa hyvin toimivia ja hyvätlä tuntuvia ratkaisuja elämään(myös yhtälailla henkiselle kuin fyysiselle puolelle, kun ihminen kuitenkin psykofyyysinen kokonaisuus).

Itselle voi, pähkinät, omenat ja rasvainen liha liki jokapäiväistä, ja hyvä fiilis. Jollekin toiselle vastaavat voivat olla täysin toisenlaiset. Kukin tyylillään, kunhan homma toimii itsensä kanssa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Kalan paistossa olen käyttänyt aina voi-oliiviöljyseosta.
Lihalihaa en ole syönyt sitten vuoden 1975.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Marius

Itse ostan aina punaista, täysmaitoa, mikäli on mahdollista kaivaa purnukka vesitölkkimuurin takaa.
Vaikka ei sekään ole oikeaa maitoa, mutta pidän illuusiota yllä.

Jouko Piho

Quote from: Marius on 11.11.2012, 03:56:14
Olen kiinnostunut terveydestäni. Saanko syödä mitä haluan, joutumatta oikeus-poliittiseen vastuuseen syömingeistäni ?

Voit syödä mitä haluat. Oma on asiasi. Et joudu siitä oikeuteen. Oikeuteen pitäisi joutua Suomen vääriä ruokasuosituksia antavat viranomaiset.

Mutta jos syöt väärin, voit kuolla 10 vuotta aikaisemmin kuin jos söisit oikein. Mutta kuten sanottu, oma on asiasi. Jos syöt väärin ja kuolet ennenaikaisesti, niin se on sinun etuoikeutesi kuolla ennen aikojasi, koska itse halusit niin. Eli siitä vain, syö ja kuole. Omapa on elämäsi ja ennenaikainen kuolemasi.

En kuitenkaan suosita sellaista hidasta itsemurhaa.

Marius

Melkoisen rankat suositukset: " ...syö ja kuole".  Ei tää nyt ihan noin vakavaa ole..

Mitäs jos en syö enkä kuole?  ;)

dothefake

Yleensä ne pitkäikäisten viimeiset kymmenen vuotta vietetään saattohoitovuoteessa neekereiden hoivissa, mikäli tiedotusvälineitä on uskominen.
-Tytti Tuppurainen

Marius

Mutta mitä on monikulttuurinen pitkäikäisyys ?
30-40 vuotta ? Jos sen yli menee, niin sehän lähentelee kuolemattomuutta.
Täten; olen vielä juomassa punaista maitoa.

Morsum

Piho, meillä on todella paljon ihan oikeasti ja tieteellisellä menetelmällä saatua dataa, joka tukee jokseenkin päinvastaista ravintosuositusta, kuin mitä tuo kirja viestisi perusteella tuntuu antavan. Minä itse en enää tiedä kumpaa puolta uskoisin, mutta ilmeisesti aihe on kiistanalainen. Ennenkuin toista puolta syytetään tahallisesta valehtelimisesta ja ollaan oman hörhöpuolueesi toimesta tuomitsemassa kuristushuoneeseen, kannattaa miettiä, että ehkä he eivät sittenkään anna niitä sinun mielestäsi vääriä suosituksia silkkaa piruutaan, vaan uskovat asiaansa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

dothefake

Onko kyseessä uskon asia?
-Tytti Tuppurainen

Morsum

Taitaa olla. Piho on klassinen esimerkki henkilöstä, joka pauhaa ihmisten tietämättömyydestä ja miten he uskovat kaiken mitä valtamedia kertoo. Silti hän itse ottaa ensimäisen löytämänsä, mieluiten NWO:n saapumista tukevan uutisen ja uskoo siihen kuin kivimuuriin, kyseenalaistamatta onko se oma uskomus sen kummempi. Tämä on yleisesti havaittavissa vahvimmin juuri niissä, jotka kritisoivat muita noista uutisten uskomisista. Itse he nielevät zeitgeistinsä täysin kritiikittömästi.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Marius

Quote from: dothefake on 11.11.2012, 04:31:02
Onko kyseessä uskon asia?

Haloo Usko! Herätys, täällä puhutaan sun asioista...

Ei auta. "Toivooo..herätyyys...

Jouko

Kuka on nähnyt elokuvan Green Card. Siinä pääosissa olivat ranskalainen näyttelijä Gerard Depardieu ja amerikkalainen Andie McDowell. Nainen söi linnunsiemeniä ja mies laittoi ranskalaiseen tapaan hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Nainen hämmästeli miehen runsasta voin käyttöä. Mies puolustautui että pitää ruoassa olla makua ja se onnistuu voin avulla. Joku raja pitää ruoka-askeesilla olla. Että linnunsiemeniä! Se on ihan totta että jotkut naiset ovat sellaisia. Mutta sitten kumminkin salaa ahdetaan suklaata ja kadutaan jälkikäteen entistä tiukemmalla dieetillä. Pelkkää itsepetosta koko touhu.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Marius

Meinasin sekoittaa "Green Cardin" "Green Mileen", jossa sellissä kököttävä ei ollut kovin nälkiintyneen oloinen. Mutta en sekoittanut.

Vihreässä mailissa btw, esiintulee ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras sivuosaesitys.
Se on se pahis tietysti, joka on vastenmielisyydessään a-luokkaa, mutta jonka nimeä en edes muista

Franklin

Quote from: Morsum on 11.11.2012, 04:29:02
Piho, meillä on todella paljon ihan oikeasti ja tieteellisellä menetelmällä saatua dataa, joka tukee jokseenkin päinvastaista ravintosuositusta, kuin mitä tuo kirja viestisi perusteella tuntuu antavan. Minä itse en enää tiedä kumpaa puolta uskoisin, mutta ilmeisesti aihe on kiistanalainen. Ennenkuin toista puolta syytetään tahallisesta valehtelimisesta ja ollaan oman hörhöpuolueesi toimesta tuomitsemassa kuristushuoneeseen, kannattaa miettiä, että ehkä he eivät sittenkään anna niitä sinun mielestäsi vääriä suosituksia silkkaa piruutaan, vaan uskovat asiaansa.

Hyvä kirjoitus. On tosiaan hyvä muistaa, että suurin osa alan asiantuntijoista pitää edelleen suurta kovien rasvojen käyttöä riskinä sydänterveydelle. Tutkimustietoa tietysti löytää suuntaan jos toiseenkin, niinkuin lähes kaikesta asiasta. Itseäni en voi pitää alan asiantuntijana, enkä siten voi muodostaa tästä asiasta mitään todella vahvaa mielipidettä. Ehkä kuitenkin edelleen luotan kovaäänisimpien ammattilaisten sijasta ammattilaisten enemmistöön.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Finka

On oikeastaan vain kaksi elintarviketta, jotka melkoisella varmuudella voi  jättää päivittäisessä ruokavaliosta: sokeri ja valkoiset ydinvehnäjauhot. Puhdas sokeri on tosin rankan urheilusuorituksen aikana ja nestehukasta kärsiessä tarpeellista. Muu onkin niin kiistanalaista, etten rupea maallikkona liikoja kommentoimaan.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Sarastus

Niinpä niin. Toivottavasti kaikki ymmärtävät miksi nämä rasvagurut tyytyvät pelkästään lyömään rahoiksi kirjoja kirjoittamalla, eivätkä vaivaudu julkaisemaan yhtään mitään tieteellisessä kirjallisuudessa. Mutta ai niin, kun se salaliitto...

Laillisuuspuolueen Jouko Piho on ilmeisesti lukenut yhden kirjan ja on nyt aiheen perimmäinen asiantuntija, joten looginen seuraava askel onkin heittää pellolle vuosikymmenten terveystieto.

Pihon edellinen postaus heterokristittyjen tuhoamissalajuonesta sentään oli viihdyttävä. Mutta ehkä jatkoa seuraa? Seuraava osa voisi käsitellä vaikkapa kuuluisaa kuulaskeutumishuijausta. 

Tykkimies Pönni

Quote from: Morsum on 11.11.2012, 04:29:02

Asiaan vuosia tutustuneena maallikkona näyttää erittäin vahvasti sille että meillä ei ole dataa mikä tukisi päinvastaista suositusta. Sen sijaan meillä on paljon oppineita henkilöitä mitkä toistavat tuota samaa mantraa näistä ilmeisen olemattomien tutkimustulosten olemassaolosta. Virallisen puolen valehtelusta on aukotonta näyttöä. Hyvänä esimerkkinä voi mainita Puskan Pohjois-Karjalaprojektin. Puskahan on antanut ymmärtää jo liki 40 vuoden ajan että heidän projektinsa ansiosta pohjois-karjalassa lähti sydänkuolleisuus selvään laskuun. Varmuudella tiedetään Puskan valehdelleen koko ajan koska myös kaikissa muissa suomen lääneissä lasku oli samaa luokkaa. Itseasiassa sydänkuolleisuus laski pohjois-karjalan tahtia koko länsimaailmassa.

Veikko

Aikaisemminkin olen ollut tietoinen verisuonikirurgi Tuija Sompin kannasta, kuten myös professori Kari Salmisen (elintarviketutkija), sekä siitä mitä kohtalainen joukko muitakin professoreita ja tohtoreita ovat tuoneet esille - esim: http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=1682 .

Pohjois-Karjala-projekti, johon usein vedotaan, oli jo lähtökohdiltaan tarkoitushakuinen hanke ja se onkin saanut myöhemmin ilmeisen ansaittua kritiikkiä. Ravintoasiantuntijoiden - kuten monien muidenkin asiantuntijoiden - suurimpana intona on usein "oikaista" aikaisempia tottumuksia ja periaatteellisena lähtökohtana kurinalaisuus ja kieltolakihenki ja: Kaikki, mikä on kivaa on kiellettävä.

Mutta minä lainaan Tove Janssonia: "Kaikki, mikä on hyvää on terveellistä"! - ja toivotan kaikille isille muhkeita ja maistuvia isänpäivän aterioita.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Eino P. Keravalta

Pihon linjoilla olen minäkin. Somppien kirja on tullut hankittua toista vuotta sitten. Lisäksi suosittelen lukemaan

-Mary Enig & Sally Fallon: Syö rasvaa ja laihdu

-Malcolm Kendricks: The Great Cholesterol Con - The Truth About What Really Causes Heart Disease And How to Avoid It

Jälkimmäisessä teoksessa tohtori Kendricks käsittelee myös Suomen Pohjois-Karjala-projektia.

Syön kookosöljyä, rasvaista jugurttia, rasvaisia pähkinöitä, rasvaista lihaa, rasvaisia juustoja ja vältän kaikkia kevyttuotteita. 
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

törö

Quote from: Veikko on 11.11.2012, 11:52:50
Pohjois-Karjala-projekti, johon usein vedotaan, oli jo lähtökohdiltaan tarkoitushakuinen hanke ja se onkin saanut myöhemmin ilmeisen ansaittua kritiikkiä. Ravintoasiantuntijoiden - kuten monien muidenkin asiantuntijoiden - suurimpana intona on usein "oikaista" aikaisempia tottumuksia ja periaatteellisena lähtökohtana kurinalaisuus ja kieltolakihenki ja: Kaikki, mikä on kivaa on kiellettävä.

Yleensä unohtuu kätevästi, että Pohjois-Karjala-projekti oli nivaska erilaisia projekteja.

Niistä tärkein päätyi siihen tulokseen, että sydänsairauksia aiheutti pääasiassa seleenin puutostila, mikä korjattiin lisäämällä lannoitteisiin seleeniä. Näin saavutetut hyödyt pantiin sumeilematta margariinin ansioksi, luultavasti siksi että sitä menisi enemmän kaupaksi.

Voitahan voi myydä ulkomaille, mutta kissarasvaa osatan valmistaa omiin tarpeisiin kaikkialla.

Pikkuvaimo

Jaa että sota, pöh.

Kyllä minustakin olisi THL:n puolesta viisaampaa keskittyä sokerin ja vaalean vehnän haitallisuuteen, kun siitä ei ole mitään sotaa. Odotellaan, että tulee lisää Luotettavia tutkimustuloksia.

Meillä käytetään voita, mutta suhteessa saman verran myös eri öljyjä. Kumma juttu kun joka kätilökin tietää, että naisen normaali hormonitoiminta vaatii myös kovia rasvoja - että miksi sitten yritetään kuitenkin toisaalla kokonaan kieltää?
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

rölli2

Syön mm. lohta, pähkinöitä, voita ja ruisleipää. en käytä kevyttuotteita.Liikun paljon ja olen hoikka. Olen lapsesta asti käyttänyt voita ja margariini maistuu pahalle. Pullat, keksit ja karkit lihottaa sekä roskaruoka. Niitä vain kohtuudella  ;D

törö

Quote from: Pikkuvaimo on 11.11.2012, 14:46:02
Jaa että sota, pöh.

Kyllä tässä näissä asioissa on selvää informaatiosodankäyntiä havaittavissa.

Amppareista näkee, että homoempatian kannattajat ovat parhaillaan hyökkäämässä koululääketiedettä vastaan. Studio55 floodaa nyt näitä uutisia ja huomenna homoempatiauskovaiset toimittajat toistelevat samoja juttuja muissa tiedotusvälineissä.

http://www.ampparit.com/haku?q=homeopatia

nimetönkeskustelija

Itsekin luin kyseisen kirjan jo aikaisemmin. Jo muutaman vuoden olen pistellyt leivän päälle reilusti voimariinia. Sitä siksi että aito voi on hankalaa levittää kovuutensa vuoksi.

Kevytlevitteet on lähtökohtaisesti aina voita epäterveellisempiä, koska ne on monimutkaisten kemiallisten prosessien tuote ja käytännössä testaamatonta kemiaa ihmiskehoon. Voi toki olla että niiden syönti on harmitonta mutta voin turvallisuus ja soveltuvuus ihmiselle on jo todistettu vuosisatojen aikana.

Kolesterolilääkkeet on täyttä humpuukia. Suurella osalla suomalaisista on liian korkea kolesteroli. Miksiköhän? No siksi että kolesterolin terveysrajoista päättävät viranomaiset istuvat usein myös kolesterolilääkkeitä myyvien firmojen palkkalistoilla. Rajat siis lasketaan mahdollisimman alas, jolloin mahdollisimman moni on "sairas" ja joutuu lääkekuurille.

Kolesteroliarvot eivät korreloi sydäntautien tai sydäntautikuolemien kanssa. Kolesterolilääkkeiden syönti ei anna suurien tilastollisten tutkimusten mukaan suojaa lainkaan sydäntaudeilta.

Kiteytettynä vältän teollisia rasvoja (lihapiirakat, makkarat) ja syön huoletta luonnollisia rasvoja kuten voi, liha, kananmuna jne.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

ikki

On se jännä tuo rasvasota.
THL uskoo siis että köyhien kuuluisi elää rikkaita pitempään koska syövät paljon eineksiä ja pikaruokaa.. (joiden epäterveellisyys ei oikein voi johtua muusta kuin kasvirasvasta. suolaa ei ole hirveästi enemmän ja kanannahkapallot on varmaan halpoja ja vastenmielisiä mutta en oikein usko nahan vrt lihan syömisen vaikuttavan elinikäodotteeseen. lähinnä välttää eläinrasvoja syödessä nahkaa)

Haima

Jos kolesteroliteoria on väärässä, se ei tarkoita sitä, että Somppi ja kumpp. olisivat automaattisesti oikeassa. Muuttujia on useita: triglyseridit, lipoproteiinit (LDL, HDL) ja ateroskleroosin syntymekanismi (josta kiistaa).
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Akka Riipahil

Linkolahan sen joskus hienosti kiteytti, että ihan sama mitä syöt, mutta jos et syö, kuolet.
Kullervon sotaanlähtö