News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ihmisten radikalisoitumisesta (sivutaan Schubak -mielipidettä)

Started by Nummisuutari, 04.11.2012, 21:38:53

Previous topic - Next topic

Nummisuutari

Tuli vastaan seuraavanlainen blogi, jossa sivutaan maahanmuuttoa ja radikalisoitumista.

Siellä lukee seuraavasti:

Vasemmisto-Persun mietteitä. vol 1. Kuinka suomalaisten ajattelu radikalisoitui?

Ihminen on joskus "kuin intiaanipäällikkö myöhäinen sytytys" mitä tulee ympärillämme tapahtuviin asioihin. Välillä täytyy  asettaa elämässään tärkeämmälle sijalle sellaiset asiat kuin perhe ja työ ja laiskottelu. Itse jäin rannalle vuoden 2011 eduskuntavaaleissa ja politiikan ja yhteiskunnallisten asioiden seuraaminen kaikessa intensiivisyydessään kerta kaikkiaan jäi. Niinpä joskus voi jäädä katveeseen ja sitten yllätys on todella suuri kun huomaakin

Itse havahduin eilen kovin kun viimein selkisi se, että on todellakin tehty lakialoite joka kieltäisi poikien ympärileikkauksen. Lisäksi viime päivien Schubak-jupakka pistää miettimään maan nuorten toivojen ajattelun suuntaa. Onko ajattelun radikalisoituminen mennyt todella näin pitkälle?

Asia on aika laaja ja ei ole mitään järkeä kirjoittaa asiasta yhtä aa-nelosta laajempaa juttua. Eiköhän roomalaiset ole tässäkin tilanteessa kaikkein järkevin tapa käsitellä asiaa.

I Monikulttuurisuus-kritiikin taustalla on vieraantuminen omasta perinteestä. Islam-vihan taustalla on se, että omaa kristillistä perinnettä ei enää mielletä järkeväksi. Islam-kriitikko on usein itse uskonnoton. Islamia suurempi ongelma on omasta perinnöstämme vieraantuminen.

II Tapaus Schubak osoittaa sen, että suotimet eivät todellakaan ole päällä. Taustalla on varmasti ajattelun radikalisoituminen, mutta sillä ei voi selittää mitään ellei selitetä syitä sille miksi ajattelu radikalisoitui. Väitteeni on, että poliittiset nuorisojärjestöt ovat täynnä Schubakin kaltaisia ajattelijoita eikä värillä väliä. Useimmilla vain suotimet toimivat paremmin kuin Schubakilla.

III Peruskoulu-uudistuksen läpi käynyt ja sen jälkeen eläneet ikäluokat eivät olleet radikaaleja tavalla jota vuoden 1992 jälkeen koulunsa aloittaneet ovat. Näiltä ikäluokilta on puuttunut mahdollisuus demokratian ja ajatustenvaihdon maltillistavaan prosessiin koulussa.

IV Suomalainen opetusjärjestelmä on keskittynyt pelkästään tietoihin ja taitoihin. Enää ei ymmärretä sitä, että voi olla muitakin tavoitteita. Koululaitos ei ole tukenut sitä, että nuoret kasvaisivat ihmisarvon kunniottamisessa.

V Arvot ovat koventuneet ja se ei näy enää pelkästään kritiikkinä maahanmuuttajia kohtaan vaan kritiikkinä sosiaalisesti heikoimmassa asemassa olevia kohtaan.

VI Nyt on liikkeellä sellaisia voimia joita on enää vaikea pysäyttää.

Otsikossa käytetään sellaista termiä kuin "Vasemmisto-Persu." Se on kannanotto monelle asialle joista on enää vaikea vaieta. Että tehdään lakialoite ympärileikkauksen kieltämisestä lailla on aika järjetöntä. Kaikkein huolestuttavinta on myös se, että kukaan ei jaksa ja viitsi yhtään miettiä mikä kaiken taustalla voisi olla.

Mitä itse odottaisin on esim. Kokoomuksen puheenjohtaja Kataisen esiintulo Schubak-asiassa. Mielelläni näkisin myös Timo Soinin selkeää linjanvetoa tuohon ympärileikkaus-asiaan. Olen itsekin Israelin ystävä, tosin en varmasti samalla tavalla kuin Soini, ja ihmettelen suuresti hänen ajatuksenjuoksua tai pikemminkin juoksemattomuutta. Käytännössä kyseisen lain hyväksyminen kieltäisi juutalaisuuden harjoittamisen Suomessa. Mutta sellaistahan se on. Puheenjohtajien tulisi aina muistaa se, että nuoret miehet ovat aina valmiita ja poliittinen isänmurha voi olla uskollisimmankin kannattajan mielessä.

lectio praecursoria

.......

Jutun voi myös lukea täältä:
http://indy.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123504-vasemmisto-persun-mietteita-vol-1-kuinka-suomalaisten-ajattelu-radikalisoitui
Myrskyn jälkeen ei välttämättä tule poutasää.

IDA

Itse en tekisi tuosta ympärileikkaukset kieltävästä lakialoitteesta mitään suuria johtopäätöksiä. Oleellista on, että aloitteet tulivat lähinnä hallituksen puolelta ja niissä nykyistä, sinänsä ihan hyvää tilannetta, pyrittiin muuttamaan, joten aloitteen voi nähdä jonkinlaisena vastaehdotuksena.

Ympärileikkauksen siirtäminen julkisen terveydenhuollon piiriin ei nimittäin olisi hyvä juttu. Schubackin jutut taas eivät ole PS-nuorten juttuja.
qui non est mecum adversum me est