News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Nuivat suomenruotsalaiset

Started by Kuvitteellinen hahmo, 30.10.2012, 18:51:02

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Quote from: Emo on 05.11.2012, 15:40:14
Quote from: Nationalisti on 05.11.2012, 14:57:27

Pakkoruotsin vastustaminen ei ole yhtä kuin suomenruotsalaisvastaisuus, vaikka jälkimmäistäkin esiintyy. Jos tarkoituksena on houkutella suomenruotsalaisia "nuivaan" ajatteluun, se ei onnistu vastustamalla kaikkea suomenruotsalaista ja näkemällä suomenruotsalaisissa jokin Suomelle vieras kermaperse-eliitti, niinkuin jotkut tekevät. Sellaisiakin hurreja on varmasti aikojen saatossa ollut, mutta suurin osa suomenruotsalaisista on aina ollut "tavallista kansaa"; työläisiä, maanviljelijöitä, yrittäjiä. Suomenruotsalaisten historia ulottuu tuhannen vuoden taakse, heidän siteensä Suomeen on vahva. Tätä yhteyttä kunnioittava ja tavallisia suomenruotsalaisia arvostava poliittinen asenne on se tapa, millä heidät saadaan jättämään RKP.

Komppia tälle.

Oli melkoinen kulttuurishokki itselleni tajuta, olessani vajaan vuoden töissä ruotsinkielisellä rannikolla, että ruotsinkieliset ovat aivan tavallisia suomalaisia ihmisiä, joilla on vieläpä rutkasti vaikeuksia koulussa suomenkielen kanssa ummikkoruotsinkielisillä alueilla asuessaan.

Liikuttava yksityiskohta oli edelleenkin tallessa oleva silloinen vuokrasopimukseni, jonka vuokraemäntäni ehdottomasti halusi kirjoittaa suomeksi, koska minä olen suomenkielinen, ja hän halusi "palvella" minua minun omalla äidinkielelläni. Nauramatta sitä vuokrasopimusta ei voi lukea, niin hassua suomea se sisältää, mutta en naura pahalla vaan vieläkin koskettaa hänen ystävällisyytensä.

Ruotsinkielistä tavantallaajaa on turha vieroksua, sen opin. Eivät he ole yhtenäinen elitistinen ryhmä ylimielisiä alistajia. RKP sensijaan kyllä on rasistinen puolue edustaen rasistista ideologiaa Freudenthal-mitaleineen.

Kymmenen pisteen kysymys, miten esitetään ulospäin se että ollaan ruotsinkielisten suomalaisten puolesta ihan yhtälailla kuin muidenkin suomalaisten kuitenkaan hyväksymättä ärkoopee-elitistejä, ja sotkematta näitä keskenään. Liian helppoa vääntää ''rasistit'' kaikkia muita kieliä puhuvia vastaan.   
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nationalisti

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 05.11.2012, 15:43:19
Quote from: Emo on 05.11.2012, 15:40:14
Quote from: Nationalisti on 05.11.2012, 14:57:27

Pakkoruotsin vastustaminen ei ole yhtä kuin suomenruotsalaisvastaisuus, vaikka jälkimmäistäkin esiintyy. Jos tarkoituksena on houkutella suomenruotsalaisia "nuivaan" ajatteluun, se ei onnistu vastustamalla kaikkea suomenruotsalaista ja näkemällä suomenruotsalaisissa jokin Suomelle vieras kermaperse-eliitti, niinkuin jotkut tekevät. Sellaisiakin hurreja on varmasti aikojen saatossa ollut, mutta suurin osa suomenruotsalaisista on aina ollut "tavallista kansaa"; työläisiä, maanviljelijöitä, yrittäjiä. Suomenruotsalaisten historia ulottuu tuhannen vuoden taakse, heidän siteensä Suomeen on vahva. Tätä yhteyttä kunnioittava ja tavallisia suomenruotsalaisia arvostava poliittinen asenne on se tapa, millä heidät saadaan jättämään RKP.

Komppia tälle.

Oli melkoinen kulttuurishokki itselleni tajuta, olessani vajaan vuoden töissä ruotsinkielisellä rannikolla, että ruotsinkieliset ovat aivan tavallisia suomalaisia ihmisiä, joilla on vieläpä rutkasti vaikeuksia koulussa suomenkielen kanssa ummikkoruotsinkielisillä alueilla asuessaan.

Liikuttava yksityiskohta oli edelleenkin tallessa oleva silloinen vuokrasopimukseni, jonka vuokraemäntäni ehdottomasti halusi kirjoittaa suomeksi, koska minä olen suomenkielinen, ja hän halusi "palvella" minua minun omalla äidinkielelläni. Nauramatta sitä vuokrasopimusta ei voi lukea, niin hassua suomea se sisältää, mutta en naura pahalla vaan vieläkin koskettaa hänen ystävällisyytensä.

Ruotsinkielistä tavantallaajaa on turha vieroksua, sen opin. Eivät he ole yhtenäinen elitistinen ryhmä ylimielisiä alistajia. RKP sensijaan kyllä on rasistinen puolue edustaen rasistista ideologiaa Freudenthal-mitaleineen.

Kymmenen pisteen kysymys, miten esitetään ulospäin se että ollaan ruotsinkielisten suomalaisten puolesta ihan yhtälailla kuin muidenkin suomalaisten kuitenkaan hyväksymättä ärkoopee-elitistejä, ja sotkematta näitä keskenään. Liian helppoa vääntää ''rasistit'' kaikkia muita kieliä puhuvia vastaan.

Kaksikielisissä kunnissa persut voisivat pyrkiä ruotsinkielisten oppositiovaihtoehdoksi ajamalla myös suomenruotsalaisille tärkeitä asioita. Pakkoruotsikeskustelussa on kannatettava sovittelevia äänenpainoja, jotka tasapainottaisivat valtiollisen kaksikielisyyden vastustamista ajamalla ruotsinkielisille alueille jonkinasteista kieli- ja kulttuuriautonomiaa. Tämä sopii hyvin hommalaistenkin ajatuksiin suorasta lähidemokratiasta. :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Tabula Rasa

Miten ruotsinkieliset suhtautuvat pakkosuomeen? jos tällaista yleistystä voi sadoistatuhansista ihmisistä tehdä?

Mitkä muut ovat ruotsinkielisille tärkeitä asioita jotka eroavat suomenkielisille tärkeistä kuin omankielisten palvelujen säilyvyys?

Mitkä olisivat yhteistä maaperää jota kannattaisi lähteä tutkimaan/pyrkiä vaikuttamaan? Savon perukoilla olen tasan kahdesti puhunut ruotsia, joten täältäkäsin ei saa kovin kattavaa kuvaa ruotsinkielisistä.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

AuggieWren

Quote from: Nationalisti on 05.11.2012, 14:57:27Pakkoruotsin vastustaminen ei ole yhtä kuin suomenruotsalaisvastaisuus, vaikka jälkimmäistäkin esiintyy.

Tosin aivan kaikki suomenruotsalaiset, jotka tiedän, lukevat sanat "vastustan pakkoruotsia" muodossa "mielestäni kaikki suomenruotsalaiset pitäisi tappaa". En tiedä yhden ainoata suomenruotsalaista, jolle tällainen hysteria ei iskisi päälle. Välittömästi, kun joku suomenkielinen alkaa puhumaan, että "ruotsin kie", nousee älämölö Auschwitzista tms. tähän asiaan huikean olennaisesti kuuluvista asioista.

Ja tämä nimen omaan silloin, kun puhutaan pakkoruotsista. Sillä ei ole enää mitään väliä, mitä mieltä olet suomenruotsalaisuudesta (positiivinen käsitys), ruotsin kielestä ylipäänsä (hyödyllistä), suomenruotsalaisten kielellisistä oikeuksista (en vastusta millään tavoin). Jos vastustat pakkoruotsia, olet täysi natsi.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Nationalisti

Quote from: AuggieWren on 05.11.2012, 16:27:41
Quote from: Nationalisti on 05.11.2012, 14:57:27Pakkoruotsin vastustaminen ei ole yhtä kuin suomenruotsalaisvastaisuus, vaikka jälkimmäistäkin esiintyy.

Tosin aivan kaikki suomenruotsalaiset, jotka tiedän, lukevat sanat "vastustan pakkoruotsia" muodossa "mielestäni kaikki suomenruotsalaiset pitäisi tappaa". En tiedä yhden ainoata suomenruotsalaista, jolle tällainen hysteria ei iskisi päälle. Välittömästi, kun joku suomenkielinen alkaa puhumaan, että "ruotsin kie", nousee älämölö Auschwitzista tms. tähän asiaan huikean olennaisesti kuuluvista asioista.

Useat suomenruotsalaiset (ja suomalaiset) assosioivat pakkoruotsin kaksikielisyyteen. Pakkoruotsi on kuitenkin paljon tuoreempi ilmiö. Pitäisi ensinnäkin osoittaa, että pakkoruotsi ei ole ruotsinkielisyyden tae missään muodossa ja toiseksi, kuten aikaisemmin sanoin, pitäisi osoittaa hyvää tahtoa tarjoamalla jonkinasteista kieli- ja kulttuuriautonomiaa ruotsinkielisille auleille. Muistetaan, että ruotsinkieliset ovat taistelleet ns. 'puolustustaistelua' jo noin vuosisadan. Monet alueet, jotka olivat ennen täysin ruotsinkielisiä, ovatkin muuttuneet suomalaisenemmistöisiksi. Tämä synnyttää väkisinkin tiettyä siilipuolustusasennetta. Suomenruotsalaisten kielen ja kulttuurin vaaliminen pitäisi nähdä tätä taustaa vasten: he ovat oikeasti huolissaan oman suomenruotsalaisen identiteettinsä ja kulttuurinsa häviämisestä. Näytetään heille, että perussuomalaisessa / kansallismielisessä Suomessa on edelleenkin tilaa suomenruotsalaisuudelle, ja että se ei ole kiinni pakkoruotsista tai valtakunnalisesta 'kaksikielisyydestä'.

QuoteJa tämä nimen omaan silloin, kun puhutaan pakkoruotsista. Sillä ei ole enää mitään väliä, mitä mieltä olet suomenruotsalaisuudesta (positiivinen käsitys), ruotsin kielestä ylipäänsä (hyödyllistä), suomenruotsalaisten kielellisistä oikeuksista (en vastusta millään tavoin). Jos vastustat pakkoruotsia, olet täysi natsi.

Jaa, itse en kyllä ole kokenut asiaa ihan näin jyrkästi. Mutta olet oikeassa siinä, että kyseessä on vaistomainen puolustusrefleksi. Knee-jerk, sanoisi jenkki.

Mutta tämä onkin se juttu, mihin pitäisi pyrkiä vaikuttamaan. Näytetään, että pakkoruotsin vastustus ei sulje pois suomenruotsalaisuuden vaalimista.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Emo

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 05.11.2012, 16:07:06
Miten ruotsinkieliset suhtautuvat pakkosuomeen? jos tällaista yleistystä voi sadoistatuhansista ihmisistä tehdä?

Mitkä muut ovat ruotsinkielisille tärkeitä asioita jotka eroavat suomenkielisille tärkeistä kuin omankielisten palvelujen säilyvyys?

Mitkä olisivat yhteistä maaperää jota kannattaisi lähteä tutkimaan/pyrkiä vaikuttamaan? Savon perukoilla olen tasan kahdesti puhunut ruotsia, joten täältäkäsin ei saa kovin kattavaa kuvaa ruotsinkielisistä.

Nyt Homman kaksikieliset vastaamaan!

Itselleni jäi mieleen todellakin ne vaikeudet suomenkielessä koulun oppitunneilla, ruotsinkieliset kai lukevat "pitempää suomea" aloittaen suomenkielen jo kolmannella luokalla? Näin ainakin silloin ymmärsin, että suomenkieli olisi heille suhteessa pitempi ja "tasokkaampi" kieli kuin mitä meille se seiskaluokalla aloitettava pakkoruotsi. Voin olla väärässäkin nykytilanteen suhteen, oma tutkimusmatkani ruotsinkielisille alueille tapahtui viime vuosituhannella.

Rannikolla on jonkinverran ihan ummikkoruotsalaisia ihmisiä, nämä katsoivat pelkästään Ruotsin TV:tä ainakin siihen aikaan, kävivät Ruotsissa pitemmillä lomilla ja shoppailemassa, ja muutenkin suuntautuivat länteen (ihan kielestä johtuen kun suomea eivät yhtään osaa) mm. opiskelemaan lähdettiin kuulemma usein Ruotsiin.  Ja täysin ulkonahan ihminen tästä meidän yhteiskunnastamme tietenkin on, jos ei suomea osaa. Ei auta vaikka kuinka olet SUOMEN ruotsinkielinen, jos et yhtään osaa suomea niin olet tietenkin kotimaassasi ulkopuolinen kaikessa.

Monesti mietinkin, että mitä järkeä on kasvattaa oma lapsi valtakielen suhteen ihan ummikoksi omaan kotimaahansa. Ja jos tarkoitus on että lapsi muuttaa isona Ruotsiin niin kaipa hänet voisi sitten siellä Ruotsissa kasvattaa alusta pitäen ettei hän kulttuurisesti ole kuitenkin lopulta vähän "outside" sielläkin. Ainakin aksentin suhteen.

Tänne kun saisikin jonkun ruotsinkielisen avaamaan heikäläisten ajatusmaailmaa näistä asioista.   

Emo

Ja tämä nimen omaan silloin, kun puhutaan pakkoruotsista. Sillä ei ole enää mitään väliä, mitä mieltä olet suomenruotsalaisuudesta (positiivinen käsitys), ruotsin kielestä ylipäänsä (hyödyllistä), suomenruotsalaisten kielellisistä oikeuksista (en vastusta millään tavoin). Jos vastustat pakkoruotsia, olet täysi natsi.

Tälläiseenkin olen törmännyt mitä edellä kuvataan. Siellä rannikkoseudulla en toisaalta koskaan tullut pakkoruotsista mitään maininneeksi, yritin pitää työilmapiirin kitkattomana  :D

Samoin kuin olen jutellut Suomessa asuvien (kolme henkilöä) Ruotsissa syntyneiden riikinruotsalaisten kanssa pakkoruotsista, ja heidän  mielestään  pakkoruotsi pitää ilmanmuuta säilyttää jatkossakin. Varmaan pitävät minua natsina, kun mielestäni pakkoruotsi pitää poistaa heti!

Defend Finland!

Itse olen sitä mieltä, että tämä ruotsin kielen opiskelu Suomen kouluissa saisi olla vapaaehtoinen, tai valinnainen. Mutta jos tälläistä sivustoa/blogia perustetaan, niin siitä pitäisi bannata keskustelut kielten opiskelusta jne, koska näistä keskustellaan aivan riittävästi muualla.

Muita ei toivottuja mielipiteitä olisi kaikki natsijutut: juutalainen siellä, juutalainen täällä, (esimerkkinä mm nationell sivusto Ruotsissa, joka on suorastaan huvittava) USA:n vastaiset ja Neuvostoliitto/Bäckman myönteiset ajatukset.
Olin ajatellut, että siinä voisi olla homman konsepti mutta aika vähän aiheita:

- kotimaan uutiset
- uutisia ulkomailta
- politiikka ja yhteiskunta
- sitten vaatimaton osa, jossa keskustellaan historiasta, koska olen itse ahkerasti "yesterday once moore" tyyppi,   
  joka tekee arkistotutkimuksia.

Hyviä kotimaan uutisia olisivat tämän tapaiset. "turvapaikanhakija kiinni varkauksista" "rkp valehtelee jälleen" "hbl pimittää taas" "rkp-läinen poliitikko puhalsi komeat promillet" "demarivaikuttaja pidätetty kavalluksista"

Sivuston nimi voisi olla finlandsnytt, finlandsfront, ja pitäisi usein linkittää näihin avpixlatiin jne. Niitä lukee paljan suomenruotsalaisia. Mitä mieltä ollaan?

Sietäjä

Itse taas tunnen monta, jotka ovat muuttaneet kantaansa, eivätkä pidä pakkoruotsia välttämättömänä. Pitävät tärkeämpänä sitä, että ruotsinkielisten annetaan olla ruotsinkielisiä, eikä heidän asemaansa heikennetä. Pakkoruotsihan ei suoranaisesti ruotsinkielisten asemaan vaikuta. Osa taas ei tiedä, mitä mieltä asiasta ovat. Periaatteessa ymmärtävät keskustelun pakkoruotsin poistamisesta, mutta pelkäävät, että siihen liittyy laajempi ruotsin kielen alasajaminen.

Tabula Rasa

Quote from: Sietäjä on 05.11.2012, 19:17:59

Itse taas tunnen monta, jotka ovat muuttaneet kantaansa, eivätkä pidä pakkoruotsia välttämättömänä. Pitävät tärkeämpänä sitä, että ruotsinkielisten annetaan olla ruotsinkielisiä, eikä heidän asemaansa heikennetä. Pakkoruotsihan ei suoranaisesti ruotsinkielisten asemaan vaikuta. Osa taas ei tiedä, mitä mieltä asiasta ovat. Periaatteessa ymmärtävät keskustelun pakkoruotsin poistamisesta, mutta pelkäävät, että siihen liittyy laajempi ruotsin kielen alasajaminen.

Miksi ruotsinkielinen identiteetti on tärkeää suomessa?

imaginaariluku

Tunnen erittäin nuivia Suruja, iso kirjain koska arvostan heidän ulostulojaan. Heiltä kuultua: "Riittääkö yksi suomenkielentaidoton Suru siihen, että 95 % väestöstä opiskelee käytännössä hyödyttömän kielen ilman motivaatiota?", "Olisiko henkilökohtainen tulkki jossain vaiheessa halvempi?".

Suomenruotsi on ihan mukava ruotsin murre, joskin sen käyttäminen vaatii seuraavia asioita: työskentelet asiakaspalvelussa ja asiakas niin vaatii, olet itse kielen puhuja tai sitten naimakaupalla sukuun tullut ihminen. Virkamiesruotsi on asia erikseen, sitä varten tulkit ovat olemassa.

Normielämässä tilanne menee kuitenkin seuraavasti: Suru kuulee heti ettet ole natiivi ja vaihtaa kielen suomeen (koska näin on helpompaa kuulemma), Ruotsissa taas vaihtavat englantiin, kun kuulevat saman asian. Kieltä voi harjoitella kursseilla, vaan ei käytännössä huolimatta pitkistä opinnoista hyvin arvosanoin. Koomisinta on, että olen usein joutunut kääntämään erikoissanastoa natiiveille Suruille suuntaan jos toiseenkin vaikkei muuten kieltä haluta puhua kanssani.

Nuiville Suruille ehdottomasti oma alue tänne, sillä ajatustenvaihto on tärkeää!

AuggieWren

Quote from: Sietäjä on 05.11.2012, 19:17:59Itse taas tunnen monta, jotka ovat muuttaneet kantaansa, eivätkä pidä pakkoruotsia välttämättömänä. Pitävät tärkeämpänä sitä, että ruotsinkielisten annetaan olla ruotsinkielisiä, eikä heidän asemaansa heikennetä. Pakkoruotsihan ei suoranaisesti ruotsinkielisten asemaan vaikuta. ...

Pakkoruotsin poistaminen vaikuttaa kaikkien suomenruotsalaisten mielestä heidän asemaansa ja heikentää heidän mielestään heidän identiteettiään. Tärkeimpänä se vaikuttaisi heidän lastensa äidinkieleen. Heidän mielestään.

Nämä ovat ihan todellisia pelkoja ihan nykyään. Suomenkielisten täytyy kumartaa herrakansaa.

Persuille tuntuu olevan tärkeämpää hyväksyä kaikki pellehermannit typeryyksineen, kuin taistella esim. integraation puolesta. Ei sillä sinänsä ole väliä enää. "Kielisoturien" sun muiden pellejen myötä on täysin mahdotonta, että hurri äänestäisi persuja. Oli agendana mikä tahansa. Se nyt vain on hyväksyttävä, että suomenruotsalaiset eivät koskaan ikinä tule olemaan persujen linjoilla minkään asian suhteen (tämä tietysti avaa sen reitin pakkoruotsin vastustajille, että voisi laskea kansalliskielen puhujarajaa loputtomiin ja tehdä venäjästä, virosta ja somalista kansalliskieliä, mikä taatusti nuivistaisi koko ankkalammikon, mutta joo-ei-joopa-joo). Mennyttä on, tai ei ollut koskaan edes mahdollista.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Nanfung

Quote from: Sietäjä on 05.11.2012, 19:17:59
Periaatteessa ymmärtävät keskustelun pakkoruotsin poistamisesta, mutta pelkäävät, että siihen liittyy laajempi ruotsin kielen alasajaminen.

QuoteRkp työskentelee vahvan ruotsalaisuuden, toimivan kaksikielisyyden ja elävän pohjoismaalaisuuden hyväksi.
http://www.fsd.uta.fi/pohtiva/ohjelma?tunniste=sfpohjelma1997

Olettaisin, että suomenkieliset pelkäävät, että " vahva ruotsalaisuus" tarkoittaa suomalaisuuden laajempaa alasajamista?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Eino P. Keravalta

QuoteMiksi ruotsinkielinen identiteetti on tärkeää suomessa?

Koska ihmiselle hänen identiteettinsä on tärkeä.

Mutta asiaan: miksi ihmeessä tässä ketjussa keskustellaan nk. pakkoruotsista? Eikö tässä pitänyt keskustella paljon tärkeämmistä asioista, kuten nuivuuden lisäämisestä ruotsinkielisten keskuudessa esimerkiksi oman sivuston perustamisella..

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nanfung

Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Defend Finland!

Identiteetti on aina tärkeä osa ihmistä ja myöskin Suomea. Ruotsinkielinen identiteetti Suomessa koostuu mm Runebergistä, Topeliuksesta jne. Mutta he ovat ennen kaikkea suomalaisen kulttuurin perustekijöitä.

Kiitos sille, joka keksi nimen suru! Se sopii siitä syystä, että moni ruotsia puhuva suomalainen tuntee surua siitä mitä on tapahtumassa Ruotsille. On todella syytä, olla surullisia sen johdosta, että Ruotsin valtaeliitti on lyhyessä ajassa onnistunut tuhoamaan kaiken kauniin. Jumala suojelkoon Suomea!

Mietitään näitä vaihtoehtoja, sillä ehdottomasti tarvitaan joku äänitorvi joka asettuu vastustamaan RKP:n ja Hbl:n disinformaatiota.

PS Tuli mieleen, että kun tämä postaus luetaan, niin on tasan 380 vuotta siitä hetkestä, jollain Pappenheim heitti viisi valiorykmenttiä kenraali Stålhandsken suomalaisia ratsumiehiä vastaan Lützenin taistelukentällä ja Pappenheim lyötiin takaisin. Tasan 80 vuotta sitten Mannerheim piti kauniin puheen sillä paikalla. Stålhandsken rykmentissä taisteli muuan nuori soturi, joka menetti kolme hammasta sinä päivänä. Aateloituna hän käytti nimeä Tandefelt. Sikäli merkittävä tapaus, että kaksi tämän Tandefeltin jälkeläisistä ovat kunnostautuneet poliittisina murhaajina, ensin murhattiin von Fersen ja 1922 ministeri Ritavuori.

Tabula Rasa

Quote from: Defend Finland! on 06.11.2012, 08:28:53
Identiteetti on aina tärkeä osa ihmistä ja myöskin Suomea. Ruotsinkielinen identiteetti Suomessa koostuu mm Runebergistä, Topeliuksesta jne. Mutta he ovat ennen kaikkea suomalaisen kulttuurin perustekijöitä.

Kiitos sille, joka keksi nimen suru! Se sopii siitä syystä, että moni ruotsia puhuva suomalainen tuntee surua siitä mitä on tapahtumassa Ruotsille. On todella syytä, olla surullisia sen johdosta, että Ruotsin valtaeliitti on lyhyessä ajassa onnistunut tuhoamaan kaiken kauniin. Jumala suojelkoon Suomea!

Mietitään näitä vaihtoehtoja, sillä ehdottomasti tarvitaan joku äänitorvi joka asettuu vastustamaan RKP:n ja Hbl:n disinformaatiota.

PS Tuli mieleen, että kun tämä postaus luetaan, niin on tasan 380 vuotta siitä hetkestä, jollain Pappenheim heitti viisi valiorykmenttiä kenraali Stålhandsken suomalaisia ratsumiehiä vastaan Lützenin taistelukentällä ja Pappenheim lyötiin takaisin. Tasan 80 vuotta sitten Mannerheim piti kauniin puheen sillä paikalla. Stålhandsken rykmentissä taisteli muuan nuori soturi, joka menetti kolme hammasta sinä päivänä. Aateloituna hän käytti nimeä Tandefelt. Sikäli merkittävä tapaus, että kaksi tämän Tandefeltin jälkeläisistä ovat kunnostautuneet poliittisina murhaajina, ensin murhattiin von Fersen ja 1922 ministeri Ritavuori.

Se vain onko identiteetti millään tavoin riippuvainen saavutettujen etujen puolustamisesta? Itse, ja uskon että hyvin moni muukin hyväksyy ruotsinkieliset suomalaiset osana yhteiskuntaa samoilla säännöillä ja samoilla oikeuksilla/velvollisuuksilla kuin muutkin. Ihmisiä vituttaa rankasti epätasa-arvoisuus kohtelussa.

Se että jos ajetaan edelleen suomenkielisiä syrjivää politiikkaa, niin en usko että levottomampina aikoina siitä mitään hyvää seuraa. Ruotsinkielisen väestönosan tulisi itse aloittaa keskustelu ja tahtotilan muutos suomalaisten kohteluun yhdenvertaisina. Toki ensin ylipäätään saada tabuttu keskustelu auki.

Defend Finland!

Koska ruotsinkielisen sivuston aloittaminen näyttää hankalalta, niin rupean lämmittelemään vanhaa bloggiani. Eli tämä:http://frontlinjen.blogspot.fi/

Nimi on Frontlinjen
Eli etulinja ja toivon, että ne jotka haluavat kommentoida käyttävät siistiä ja asiallista kieltä.

Här en  blogg - som jag haft i malpåse en tid -  för svensktalande i Finland och jag hoppas att denna kan utvidgas för att bryta SFP:s och Hbl: monopol i den finlandssvenska debatten.

Nautiluseläin

Frontlinjen hyvä idea. Olen opiskellut ruotsinkielisten pohjanmaalaisten kanssa ja oikeasti: eivät osaa suomea.
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Defend Finland!

Minulla on blogin tunnuslauseena William Faulknerin sanat "The past is never dead.." Istun aika paljon eri arkistoissa penkomassa menneisyyden salaisuuksia ja erityisesti olen kirjoitellut viime sodista ja sen pimeästä puolesta, vakoilijoista, karkureista, teloituksista jne.

Eli olen aina silloin tällöin laittamassa uusia havaintoja lähimenneisyyden tapahtumista.

Muuten laitoin tänään linkin bloggiini  siitä Uumajan demaripomosta joka on alkanut puhua kuin ruotsidemokraatti. Kaksi arabialaista veljeä olivat pahoinpidelleet, uhkailleet ja vainonneet siskoaan, koska hän halusi elää niin kuin tytöt elävät Ruotsissa. Veljekset selittivät oikeudessa, että he eivät tienneet että tämä on kiellettyä Ruotsissa mutta lisäsivät sammalla " Se on meille yhdentekevää, mitä Ruotsin laki sanoo, koska tulemme joka tapauksessa noudattamaan vain omia lakejamme!" Demaripomo aivan järkyttyi!

ike60

Quote from: Defend Finland! on 06.12.2012, 12:30:34
Koska ruotsinkielisen sivuston aloittaminen näyttää hankalalta, niin rupean lämmittelemään vanhaa bloggiani. Eli tämä:http://frontlinjen.blogspot.fi/

Nimi on Frontlinjen
Eli etulinja ja toivon, että ne jotka haluavat kommentoida käyttävät siistiä ja asiallista kieltä.

Yritin lähettää blogiisi kommentin koskien motargument.se-saitin vertausta huivin sekä burkan ja niqabin välillä. Jostain syystä blogger ei hyväksynyt tunnistautumisiani, joten lähettämättä jäi. Kommenttini on seuraava:

Quote from: ike60En väsentlig skillnad mellan huvudduk å ena hand och burkha och niqab å andra hand är att huvudduken inte gömmer ansiktet.

Defend Finland!

Quote from: ike60 on 06.12.2012, 23:17:56
Quote from: Defend Finland! on 06.12.2012, 12:30:34

Nimi on Frontlinjen

Yritin lähettää blogiisi kommentin koskien motargument.se-saitin vertausta huivin sekä burkan ja niqabin välillä. Jostain syystä blogger ei hyväksynyt tunnistautumisiani, joten lähettämättä jäi. Kommenttini on seuraava:

Quote from: ike60En väsentlig skillnad mellan huvudduk å ena hand och burkha och niqab å andra hand är att huvudduken inte gömmer ansiktet.

Tack för upplysningen! Könsapartheid i simhallar är det ett viktigt problem i samband med dessa plagg!

Var kan felet vara?[urlhttp://frontlinjen.blogspot.fi/][/url] Jag satte just in ett inlägg, hoppas att någon mera datakunnig än jag tar sig an saken och skapar en sajt, forum eller vad det skall kallas.

Defend Finland!

Koska Hbl ei sallinut minun kommenttiani Maria Wetterstrandin kirjoituksesta olen kommentoinut tässä:http://frontlinjen.blogspot.fi/2012/12/svar-till-maria-wetterstrand.html

Laitetaan samalla teksti:
Finlandssvenska medier går upp i varv i sitt försvar för mångkulturen.Detta i samma takt som det svenska folkhemmet krackelerar. Nu senast gick Maria Wetterstrand hårt ut i en debattartikel i Hbl, vilken hon avrundade med att konstatera följande "mångfalden är ett problem enbart för dem som gör den till ett problem!".

Jag försökte protestera i Hbl:s kommentarsfält, men den kommentaren blev kortlivad som en snöboll i helvetet. Därför kommer jag med en längre och tydligare analys av orden här i min egen blogg:

Maria Wetterstrand står för samma cynism som de socialdemokratiska debattörer i s-bloggar, vilka helt avfärdat sverigedemokraternas budskap med orden "det är bara sverigedemokrater och fega rasister som reagerar och det bara däför att de är oförmögna att ta till sig det nya och spännande, som mångkulturen innebär!"

En oerhörd cynism, som inte bör accepteras! För inte så länge sedan berättades det om en mottagningscentral för "ensamkommande flyktingbarn" och en incident som inträffat i en närbelägen simhall. Detta hände i närheten av Stockholm och där hade "barnen" ( läs skäggiga unga män från bl.a. Afghanistan ) varit på besök i simhallen. En grupp av dessa ensamkommande hade genast då de kom i vattnet fått syn på några ca 11-åriga simmande flickor, kastat sig över dem och förgripit sig sexuellt på dessa. När sedan mammorna gjort brottsanmälan och förundersökning inletts fick de höra "vad har ni blivit för sorts rasister?"

I Danmark blev en tioårig flicka brutalt våldtagen av en ung somalier och åter måste man fråga sig om hon var en feg rasist som inte "tar till sig det nya och spännande?".

Måste därför fråga Maria Wetterstrand ( utan hopp om svar ) vilka är det som gör "mångfalden" till ett problem? Själv har jag konstaterat att det äro följande grupper:

1) Polisen, som i vissa svenska städer brottas med en skenande kriminalitet, sprungen från oigenomträngliga parallellsamhällen, där normalt polisarbete inte längre är möjligt?

2) Räddningspersonal, som inte längre kan åka in i "utsatta" områden utan att bli angripna av "ungdomar".

3) Etniska svenskar tvungna att fly våldet i de nya enklaverna.

4) Svenska flickor som i mångkulturella skolor äro utsatta för sådana trakasserier att människorättsorganisationerna borde ingripa.

5) 70.000 unga flickor som lever i ett patriarkalt hedersförtryck och under ständigt våldshot.

6) Tusen årliga offer för personrån och våldsbrott i Malmö (ursäkta mig, Hbl förkunnade redan att Malmö kan andas ut, sedan Peter Mangs gripits)

7) Alla de svenskar som ser sina gamla traditioner åka på sophögen i mångfaldens namn!

Här bara några grupper för vilka denna "mångfald" inte bara är ett problem.Den gör livet outhärdligt! Jag hoppas att Maria Wetterstrand svarar på dessa frågor!

Detta kommer dock inte att ske, men hon skall veta att en allt mindre del av svenskarna accepterar hennes tes att mångfalden inte är ett problem!

?

?

Nanfung

Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan suuri osa Suomessa eri vähemmistöihin kuuluvista, saamelaisia ja mustalaisia lukuunottamatta, ovat kaksinaamaisia teeskentelijöitä.