News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Anteeksi Moskovan Pravda, anteeksi

Started by elukka, 29.10.2012, 18:25:22

Previous topic - Next topic

elukka

J*#%#¤malauta, totesin kun menin kaupan kassalle.

Suomalaisia aivopestään medialla, joka on alhaisempaa kuin muinoinen Moskovan Pravda. Toisella kusenkeltaisella roskalehdellä oli "vaalien tähdet". Toisessa kusenkeltaisessa roskalehdessa oli kannessa Soinin jatkot, kun Soini "huuhteli murheensa pois."

Vaalien tähdistössä oli mitä tahansa paitsi persuja. Mietaakin komeili. Minulle Mietaa on sentään idoli, mutta kusenkeltuainen lehdistö unohti saman vaalipiirin persun, joka oli kaukana edellä.

Äänikuningas vaaleissa oli Jan Vapaa(muur.)vuori, jota tuo "vapaa ja riippumaton" media tuuletti kovin. Eräs huikea sensaatio, eli Halla-Ahon huikaiseva menestys, oli sitten taustatavaraa.

Vanhan ajan media on nettiä käyttämättömien, kyydistä pudonneiden, ainoa tiedonlähde ja nyt  8% kasvanut kunnallisvaleissa persuliike on vaalitappion kärsijä, esim. STT:n mukaan!

Se tyyli otsikossa, jolla kuvataan Timpan "murheen huuhtelua lähiökapaakisssa" muistuttaa koulukiusaamista...

Jos nimitämme Sanoma WSOY:n uljasta HS:ää Pravdaksi, olemme Moskovan kommunistiajan Pravdalle anteeksipyynnön velkaa.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

SimoMäkelä

Kommentoin jo aiemmin jossakin ketjussa, että onkohan tuo median outo Persujen vaalimenestyksen mitätöinti sitä kuuluisaa sosiaalista konstruointia, jolla sanellaan valkoinen mustaksi. Vaiko defensiivistä todellisuuden kieltämistä.

Uskoisin, että molempia.

törö

'Pravda' vastaa venäjällä lehtien nimissä sanaa 'sanomat'. Moskovskaja Pravda ei ole se kuuluisa Pravda vaan laadukkaana tunnettu julkaisu, jonka yhteydessä on mautonta puhua Hesarista.

Nanfung

Toimittajien huoli persujen liian vähäisestä kannatuksen kasvusta vähän ihmetyttää? Syyttäköön siitä itseään, jos kerran eivät kyenneet kirjoituksillaan houkuttelemaan kansalaisia äänestyspaikoille. Muistivatko edes itse äänestää perussuomalaista ehdokasta?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Lemmy

Kumman vähän causteja oli, vaikka hieman yritystä näkyi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lauri Karppi

Lehti saa itse päättää näkökulmansa. Se, ettei muita näkökulmia tarjota ei ole lehden vika, vaan merkki vaihtoehtoisen uutistuutin akuutista puutteesta. Olen sitä mieltä että mediakentällä on ammottavan suuri markkinarako, eri asia on sitten, tarttuuko siihen kukaan.

Lauri Karppi

Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 10:06:35
Tämän päivän Hesarissa on aika monta aika pahaa mokaa. Osa niistä on niin pahoja, että jos itse olisin päätoimittaja nii niiden tekijät joutuisivat vähintään puhutteluun ja yt-listan kärkeen.

Järkyttävin moka on se, että sivulla A15 olevat isot neljän suurimman kannatusmuutoskartat ovat ulkoisesti saman näköisiä mutta niiden väri-indikaattoreiden rajat ovat eri puolueilla erilaiset.

Punainen väri:
Kokoomus....-18...-10%
SDP.............-15...-10%
Kepu........... -14...-10%
Persut.........-6.5...-5% !

Pinkki

Kokoomus....-9.9...-5%
SDP.............-9.9...-5%
Kepu........... -9.9...-5%
Persut......... -4.9...-0.1%!

Keltainen

Kokoomus....-4.9...-0.1%
SDP.............-4.9...-0.1%
Kepu........... -4.9...-0.1%
Persut.........-0.0...+9.9% !

jne.

Ohhoh, saisko tästä kuvaa?

JT

Vanhan median painoarvo on taas hieman pienempi. Viime kesänä euroopanlaajuinen tutkimus mittasi, että enää neljännes suomalaisista luottaa toimittajiin ammattiryhmänä. Ihmiset ovat alkaneet ymmärtää, että toimittajat käyttävät härskiin politikoimiseensa valtaa, jota heille ei ole annettu vaaleissa. Toimittajien valta kumpuaa kansan luottamuksesta, siksi sen voi ottaa melko helposti pois. Suunta on jo oikea.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

P

Quote from: törö on 30.10.2012, 09:37:34
'Pravda' vastaa venäjällä lehtien nimissä sanaa 'sanomat'. Moskovskaja Pravda ei ole se kuuluisa Pravda vaan laadukkaana tunnettu julkaisu, jonka yhteydessä on mautonta puhua Hesarista.

Pravda on kyllä venäjäksi "totuus. Jeta pravda.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

dothefake

Hävetkää!!!!!!

Keskustan kansanedustaja Mari Kiviniemi oli hyvin pettynyt alhaiseen äänestysprosenttiin. Hän sanoo, että kaikkien suomalaisten pitäisi hävetä.

No hävetään, hävetään. Minä kuitenkin äänestäneenä häpeän Maria, kyllä hävettää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

P

Quote from: dothefake on 30.10.2012, 10:40:40
Hävetkää!!!!!!

Keskustan kansanedustaja Mari Kiviniemi oli hyvin pettynyt alhaiseen äänestysprosenttiin. Hän sanoo, että kaikkien suomalaisten pitäisi hävetä.

No hävetään, hävetään. Minä kuitenkin äänestäneenä häpeän Maria, kyllä hävettää.

Totta kyllä vaaliuurnalle vaivautuneena kovasti hävettää. Luuleeko Mari, että tuolla saadaan äänestysprosentti nousemaan?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

SimoMäkelä

Quote from: Lauri Karppi on 30.10.2012, 10:07:14
Lehti saa itse päättää näkökulmansa. Se, ettei muita näkökulmia tarjota ei ole lehden vika, vaan merkki vaihtoehtoisen uutistuutin akuutista puutteesta. Olen sitä mieltä että mediakentällä on ammottavan suuri markkinarako, eri asia on sitten, tarttuuko siihen kukaan.

Totta. Uudella Suomella olisi ainakin verkkolehtenä ollut tilaisuus paikata mediakentän ammottavaa aukkoa vaihtoehtoisena mediana, mutta tahtoa sillä ei siihen ollut. Siitä tuli samanlainen lehti samanlaisten joukkoon; konsensusta ja ankaraa mokutusta.

ämpee

Tässä on selvä tilaus PS-medialle, hieman Kokoomuksen Verkkouutisten tapaan.
Nykymedia haluaa olla kuninkaantekijä maassamme, ja tälle halulle on suotavaa työntää suitsia.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: P on 30.10.2012, 10:33:31
Quote from: törö on 30.10.2012, 09:37:34

Pravda on kyllä venäjäksi "totuus. Jeta pravda.

Aikanaan siellä vitsailtiin, että kun on kaksi pääuutislähdettä, Pravda ja Novosti, niin Pravdasta et löydä novostia, etkä Novostista pravdaa.
Pravda=totuus
Novosti=uutinen
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

P

Quote from: SimoMäkelä on 30.10.2012, 11:01:36

Totta. Uudella Suomella olisi ainakin verkkolehtenä ollut tilaisuus paikata mediakentän ammottavaa aukkoa vaihtoehtoisena mediana, mutta tahtoa sillä ei siihen ollut. Siitä tuli samanlainen lehti samanlaisten joukkoon; konsensusta ja ankaraa mokutusta.

Totta. Uusi Suomi hässi mahdollisuutensa. Ei markkinoilla ole tarvetta toiselle kepoisemmin eväin toteutetulle verkkohesarille. Sauma olisi ollut ottaa aivan toisenlainen linja uutisointiin ja menestys olisi ollut taattu.

Lemmy

Veikko Ennala pitäisi kaivaa haudasta ja kloonata, ja HYMY lanseerata uudelleen. (Ei siis se akkojen lehti vaan se 60-luvun)
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Faidros.

Mitämitämitä! Juurihan te ripititte, että HS on alkanut uuden hyvän zjuurnalismin uuden lestadiolaisen päätoimittajan myötä! Mitä vittua valitatte, jos keskusta on nyt paras/voittaja/oikeassa/mahtava/jumalainen, HS:n mukaan.

On tullut uskovaisten kotiin paluu.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

jmk

Quote from: ämpee on 30.10.2012, 11:18:14
Aikanaan siellä vitsailtiin, että kun on kaksi pääuutislähdettä, Pravda ja Novosti, niin Pravdasta et löydä novostia, etkä Novostista pravdaa.
Pravda=totuus
Novosti=uutinen

Oliko semmoinenkin kuin Novosti? Itse olen kuullut saman jutun Pravdasta (totuus) ja Izvestijasta (uutiset).

sivullinen.

Hesari sai juuri alasajettua Vartin, jolla yritti tuhota ilmaisjakelu lehtien markkinat - ja osin pääonnistui. Markkinarakoja ei ole olemassakaan tällaisessa monopolitaloudessa. Jos joku onnistuu saamaan lehdelleen 10% markkinaosuuden, Sanoma voi vaikka palkata tuhopolttajan pistämään kilpailijan kuriin; noin karkeasti sanottuna - todellisuudessa se tietenkin tehdään hienovaraisemmin. Poltettu kilpailija voi yrittää hakea oikeudesta korvauksia, joka tarkoittaa viiden vuoden oikeusrumbaa, jona aikana tulo puoli on nolla, lehteä ei paineta ja oikeudenkäyntikulut ja muut menot juoksevat kuten ennenkin. Tämä tulee esiin jo liiketoimintasuunnitelmaa tehtäessä, joten lehteä ei kannata perustaa. Monopolia ei voi voittaa sen hallitsemilla aseilla. Pitää iskeä sen hallinta-alueen ulkopuolelle.

Siksi olen hieman toisenlaista konseptia tuuminut. Menee pajailuksi, mutta esitän tässä. Pitäisikö Homman jutuista - ja blogeista kerätyistä ja rähmiksen sikolätista ja vaikka mistä - koostaa päivittäinen printtiannos? Sellainen paperiversio, niille jotka haluavat aamukahvin kera lukea jotain muuta kuin tietokoneen näyttöä. Tulostimia tässä maassa riittää, ja uuden laserin saa alle Hesarin vuosimaksun. Mikset tulostaisi itse lehteäsi? Onhan siinä paljon huonoja puoliakin verrattuna painosta tulleeseen. On siinä hyviäkin. Varsinkin sisältö olisi helppo saada Hesaria korkeatasoisemmaksi - ja ennen kaikkea puolueettomaksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

ämpee

Quote from: jmk on 30.10.2012, 11:48:34
Quote from: ämpee on 30.10.2012, 11:18:14
Pravda=totuus
Novosti=uutinen

Oliko semmoinenkin kuin Novosti? Itse olen kuullut saman jutun Pravdasta (totuus) ja Izvestijasta (uutiset).

Oli muistaakseni sellainenkin kuin Novosti, mutta olet täysin oikeassa, noin se alkuperäinen juttu meni kuin kerroit !!
Muistelin samaa, mutta kun heti mieleen ei tullut mitä izvestia tarkoittikaan, niin laitoin varmuuden vuoksi sen sanan jonka varmuudella tiesin.

Kiitos oikaisusta !!

IMMane

En tiedä mihin ketjuun tämän laittaisi mutta tuossa päivä vaalien jälkeen ylen uutisten haastattelussa ja vaalivalvojaisissa ollut vaaliasiantuntija tampereen yliopistosta kehui kuinka tulevissa euro sekä eduskuntavaaleissa saamme pelätä jälleen uutta jytkyä persuilta. Kyllä nyt pelottaa. Ihan kaikkia.

nahkhiirmees

Quote from: P on 30.10.2012, 11:20:39
Sauma olisi ollut ottaa aivan toisenlainen linja uutisointiin ja menestys olisi ollut taattu.
Faktojen penkominen, taustatyö, lähteiden tarkistaminen jne. jne. on ankaraa duunia. Kuka semmoista enää nykymaailmassa jaksaa ?
Helpompi on kirjoitella fiilispohjalta, harhaluulojen vallassa. Kun sekin näyttää menevän niin hyvin kaupaksi, miksi vaivautua ?
Ennen kaikkea: pitäisi olla ankaran looginen ja järjellinen, tajuta/hallita erittäin monimutkaisia kokonaisuuksia - ja osata
selittää ne ymmärrettävästi ja "kansantajuisesti". Ja täytyisi olla myös puolueeton.

Sanoisin näin: ei taida onnistua nykyisellä toimittajakoulutuksella  :(
There is no Ought from Is (D. Hume)

SimoMäkelä

Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 10:16:01
Quote from: Lauri Karppi on 30.10.2012, 10:08:51
Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 10:06:35
Tämän päivän Hesarissa on aika monta aika pahaa mokaa. Osa niistä on niin pahoja, että jos itse olisin päätoimittaja nii niiden tekijät joutuisivat vähintään puhutteluun ja yt-listan kärkeen.

Järkyttävin moka on se, että sivulla A15 olevat isot neljän suurimman kannatusmuutoskartat ovat ulkoisesti saman näköisiä mutta niiden väri-indikaattoreiden rajat ovat eri puolueilla erilaiset.

Punainen väri:
Kokoomus....-18...-10%
SDP.............-15...-10%
Kepu........... -14...-10%
Persut.........-6.5...-5% !

Pinkki

Kokoomus....-9.9...-5%
SDP.............-9.9...-5%
Kepu........... -9.9...-5%
Persut......... -4.9...-0.1%!

Keltainen

Kokoomus....-4.9...-0.1%
SDP.............-4.9...-0.1%
Kepu........... -4.9...-0.1%
Persut.........-0.0...+9.9% !

jne.

Ohhoh, saisko tästä kuvaa?

HS, painettu lehti, sivu A15, yläreuna, juttu nimeltä "Puolueet jämähtivät vanhoihin poteroihin".

Jos Persujen värikoodit ja niiden prossarajat olisivat samat kuin muilla niin Persujen kartta olisi lähes täysin sininen. Nyt näyttää ilman prosenttirajojen karttakohtaista tarkistamista aivan kuin Persujen kannatuksen muutos olisi ollut lähes koko maassa vain hiukan isompi kuin kolmella muulla suurella.

Tuo hesarin kartta on kyllä törkeä. On kyllä aika selvää, että se on laadittu sellaiseksi tarkoitusella; jos Persujen värikoodit ja prossarajat olisivat olleet samoin kuin muilla, olisi se visualisoinut Persujen menestystä liiankin hyvin (noin niinkuin hesarin vinkkelistä). Siinä hs vähän manipuloi totuutta mieleisekseen.

(Lihavointi minun)