News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Aseiden kontrolli (yhdistetty)

Started by VMJ, 31.05.2009, 11:50:28

Previous topic - Next topic

tyhmyri

Quote from: Hohtava Mamma on 02.07.2017, 00:35:48Luoja tietää, kuinka paljon vähemmän uhreja Bataclanissa olisi ollut, jos vaikkapa aseistettu portsari olisi kyennyt sitomaan terroristit taisteluun.
Minä en tiedä mitään järkevää selvitystä, jossa tuon tyyppistä asiaa olisi käsitelty. Siis tarkoitan sitä, että terroristilla olisi laittomia aseita ja muilla laillisia.

USA:ssa kuvioissa on molemmilla puolilla yleensä olleet käytössää lailliset aseet. Tulokset eivät ole vaikuttaneet hyvältä.

Toisaalta itse väittäisin kyseessä olevan enemmän kulttuurillinen kuvio kuin muuta. Minulla on itselläni pari luvallista tarkkuuskivääriä ja luvallinen pistooli (tarkkuusammuntakäyttöön sekin). Mulla taisi josain vaiheessa olla lupa aseen rahtaamiseen mukana. Saman aikaisesti Sveitsin kansalaisia olevat tuttavani omaavat sotilasaseita kotonaan. Ja he aika huolettomasti kuljettelevat niitä eri yhteyksissä. Enkä edes viitsi mainita parista jo esille tulleesta maasta.

Minä väitän, että yleinen aseenkanto-oikeus ei sinällään lisää turvallisuutta. Mutta mikäli kulttuuri on aseiden suhteen linjalla perinteinen suomalainen, niin aseita harvoin käytetään. Toisin sanoen suomalainen asekulttuuri lisää turvallisuutta.

EnemyNumberOne

Israelissa tapetaa 2.4 henkilöä 100 000 kohti ja suomessa noin kaksi. Eli aika tasoissa mennään vaikka toisessa se aseenkanto on vapaampaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Israel
https://fi.wikipedia.org/wiki/Henkirikos

Mehud

Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 00:45:48
Israelissa tapetaa 2.4 henkilöä 100 000 kohti ja suomessa noin kaksi. Eli aika tasoissa mennään vaikka toisessa se aseenkanto on vapaampaa.

Israelissa on rasitteena uskonnolliset jännitteet, jotka nostavat niiden tappolukua ja meillä on alkoholi ja nyt uutuustuotteena uskonnolliset jännitteet. Ei mene kauaa, kun ollaan ruotsin tasolla.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 00:45:48

Jeps. Ja mukana on luvussa on muslimien kolttoset:

Quote from: WikipediaTwo major motivations for homicide in Israel are violence against women (including honor killings in Muslim families) and politically motivated violence, for example Arab terrorism against Israelis.
Non poteris veritatem

Jaska Pankkaaja

Ensiksi: suopon vatipäät eivät tiedä mistään mitään koska kukaan ei kerto niille lörpille enää mitään. Toiseksi suopossa tungetaan kuvainnollisesti hillomunkkia juhlan kunniaksi naamaan kun ne neemut lopultakin tekee jonkun iskun koska se tarkoittaa vain lisää rahaa suopolle, ehkä sitä arvostelustakin. Kolmanneksi EU johto on määrännyt kansalaisten aseet poiskerättäviksi kansanmurhan sujuvoittamiseksi ja Arwo Pohjalaiset totisesti tottelevat Isännän Ääntä, eihän ne muuten hillotolpallaan olisikaan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

EnemyNumberOne

QuoteJeps. Ja mukana on luvussa on muslimien kolttoset:
Ja suomen luvussa on kaikki kännipuukotukset.
Jos aselait vapautettaisiin nykyisten tappojen syihin puuttumatta, niin jälki on rumaa.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 01:00:15
QuoteJeps. Ja mukana on luvussa on muslimien kolttoset:
Ja suomen luvussa on kaikki kännipuukotukset.
Jos aselait vapautettaisiin nykyisten tappojen syihin puuttumatta, niin jälki on rumaa.

Niin on mukana myös Israelin luvussa.

Sen sijaan terrorismi ja muslimien kunniamurhat ovat niin paljon yleisempiä Israelissa, koska siellä asuu paljon enemmän muslimeja.
Non poteris veritatem

Lasse

Quote from: tyhmyri on 01.07.2017, 23:40:06
Vaikka olen vanha mies, niin väitän juoksevani karkuun noin 90% potentiaalisia terroristeja. Mutta jos terroristilla on rynnäkkökivääri ja hän osaa sitä käyttää, niin en pääse karkuun. Tulen ammutuksi.

Koska olen vanha mies, niin sekä näköni että kuuloni ovat niin sanottua normaalia heikompia. Ikä tekee tehtävänsä.  Toisin sanoen minulla ei olisi mahdollisuutta ampua sitä vihmerää noin 20v terroristia ennen kuin hän ampuu minut. Mutta jos terroristi alkaa heilumaan macheten kanssa, niin väitän juoksevani karkuun noin 90% niistä macheten heiluttajista.

Tämän takia kannatan erittäin rajoittavaa lainsäädäntöä.

Tämä nimimerkillä "tarkka-ampujakoulutuksen saanut ja vapaakivääriammunnan harrastaja".

Pari juttua.

Potentiaaliset terroristit Suomessa ovat 20-35 vuotiaita hyväkuntoisia miehiä. En usko tässä universumissa juoksevasi heitä karkuun.

Lisäksi en käsitä, fiksuna miehenä, miten teet tuonkaltaisen arvion.

Noin muuten, äiti lastenvaunujen ja kolmivuotiaan kanssa ei kuitenkaan machetea karkuun juokse.

Sain melko kattavan koulutuksen Spol -ympyröissä valden maksamana; kannatan erittäin sallivaa lainsäädäntöä lainkuuliaisille kansalaisille itse- ja toistenpuolustukseen, lyhyet ja pitkät lihaporat kattaen.

Ei tarvitse Israeliin asti kurkottaa, tässä pari friidua Sveitsistä valmiina kohtaamaan teron:

NOVUS ORDO HOMMARUM

EnemyNumberOne

Ei, vaan sen sijaan että vetäis turpaan laskis ilmat pihalle.

Tosiasiallinen Nuiva

Minun käsitykseni liberaalimmasta aseenkanto-oikeudesta ei tarkoita sitä, että kuka tahansa saa ostaa niitä R-kioskilta, vaan sitä, että niitä myönnetään täysjärkisille poliisin toimesta useammin ja, että niitä saa säilyttää nykyistä useammissa tiloissa, kunhan ovat lukkojen takana. Samoin kaliiperirumbaa voisi keventää.
Non poteris veritatem

Ari-Lee

Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 01:10:44

Höpönpöpön. Olkiukkoilua. Ei aseita oltaisi väkisin työntämässä alkkiksille ja mt- ja moniongelmaisille missään tilanteessa. Aina on oltava seula, mitä läpäisemätön ei saa hallussapitolupaa. Suurin osa reserviläisistä on kuitenkin tolkun sakkia ja uskallan kääntää selkäni aseistetuille aseveljilleni kaikissa tilanteissa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

EnemyNumberOne

Koko sanailuhan lähti liikkeelle mun lauseesta, missä väitin että "Jos kaikilla on mutka taskussa, niin pahoinpitelyistä tulee tappoja".
Siksi minusta säännelty aseenkantolupa on tarpeen. Siihen miten se on säännelty en ota kantaa, kaikille niitä ei vain voi myöntää.
Tosin jos haluat aseen hankkia, niin luvattoman sellaisen jostain saa ihan varmasti.

Finis Finlandiae

Quote from: Hohtava Mamma on 02.07.2017, 00:11:23
Quote from: tyhmyri on 02.07.2017, 00:05:42
Kannatan sitä, että joka jepelle ydinpommin laukaisunappi. Jos ketuttaa riittävästi, niin ei muuta kuin painamaan nappia. Jossain kuolee muutama miljoona ihmistä

Suuresti kunnioittamani jäsen @tyhmyri , oliko tämä nyt hieman älyllisesti laiska kommentti. Liberaalimmassa asepolitiikassa on kuitenkin muutakin kuin pelkkä musta ja valkoinen.

Itse en kykene juoksemaan karkuun rekkaa.

Tyhmyri elää kuplassa, jossa hän on aina macheten alkaessa heilua sopivasti vähintään 10 metrin päässä rikastajasta, ratatossut jalassa ja avoin suora selustassa.  :facepalm:
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Herra Vapaus

Tässä ketjussa jotkut kommenteista ovat tasoltaan juuri samanlaisia kuin silloin, jos tästä aiheesta "keskustelee" ns. poliittisesti valveutuneiden kanssa. Vastaukset ovat poikkeuksetta aina jyrkän kielteisiä ja sanomaa vahvistataan yleensä katseella, jonka viesti on jokseenkin "oletko hullu?" tasoinen.

Tällaisessa debatista on miltei mahdoton selvitä voittajana jos totuuden epäilijöillä on alivoima tai he ilmaisevat itseään epävarmasti (toisena huonona vaihtoehtona myös liian voimakas esitys). Edellä mainitun katseen lisäksi argumentti "kyllähän laillisillakin aseilla" yleensä riittää hiljentämään epäilijät. Tai jos ei epäilijöitä, niin ainakin ne, jotka haluaisivat käsitellä aihetta objektiivisesti ilman ennakkokäsityksiä. Esimerkiksi nostetaan, kuten tässäkin ketjussa, Yhdysvallat ja monesti mukaan saattaa eksyä myös kyseisen maan äärioikeisto, jotka ovat tilastollisesti kovempia terroristeja kuin muut.

Perustuu muuten empiiriaan. Ei siis kannata erehtyä olemaan väärässä, vaan kannattaa mieluummin vain hyväksyä valveutuneiden kanta ilman minkäänlaista vastaanväittämistä.

Don Nachos

"Täysjärkisyyys" on venyvä käsite ja aika vaikea todentaa. Ennen 9/11 ja Sanna Sillanpäätä ainakin stadissa sai 9mm puoliautomaatin aika heppoisin perustein. Ei taida enää saada kovin helposti.

Terojen kannalta nykyinen tilanne on aika hyvä. Suomessa et saa ostettua laitonta asetta kovin helposti ja väitän että muslimille se on lähes mahdotonta. Se rankkaa heti ulos satunnaiset harrastelijat. Tositekijät salakuljettaa aseensa ulkomailta mutta silloin olisi kyse jo vähän isommasta tapauksesta. Suurin riski kuitenkin on satunnaiset sankarit jotka omin päin ryhtyy teroilemaan. Eikä sitä scaniakaa ole helppo ajaa jos ei ole koskaan ollut kuokin puikoissa.

Olikohan siitä aikoinaan (kesä 1990) edes lehdissä mainintaa, kun "isot pojat" kiipesi KRP:n toimiston ikkunasta sisään ja vei sieltä kassillisen käsiaseita ja panoksia. Olivat aika helisemässä kun yrittivät saada niitä takaisin.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

simppali

Minulla on hallussapitolupa viiteen aseeseen, kaksi käsiasetta, kolme, kiväärityyppistä asetta.

En metsästä, koska olen eläinten tappamista vastaan, tämä on aiheuttanut hieman ongelmia lupien suhteen, pelkkä metsästys seuraan kuuluminen ei takaa todistusta aktiivisesta ampuma-ase harrastuksesta,, olin toukokuussa poliisin luonna uusimassa hallussapitolupaa 44. revolveriin.

Kuulustelun jälkeen, jäin odottamaan tuomiota, tuntui että minua epäiltiin jostain rikoksesta,kun hain hallussapitolupaa vuosikausia itselläni olleelle aseelle.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Mehud

Quote from: Herra Vapaus on 02.07.2017, 01:33:47
Tässä ketjussa jotkut kommenteista ovat tasoltaan juuri samanlaisia kuin silloin, jos tästä aiheesta "keskustelee" ns. poliittisesti valveutuneiden kanssa. Vastaukset ovat poikkeuksetta aina jyrkän kielteisiä ja sanomaa vahvistataan yleensä katseella, jonka viesti on jokseenkin "oletko hullu?" tasoinen.

Tällaisessa debatista on miltei mahdoton selvitä voittajana jos totuuden epäilijöillä on alivoima tai he ilmaisevat itseään epävarmasti (toisena huonona vaihtoehtona myös liian voimakas esitys). Edellä mainitun katseen lisäksi argumentti "kyllähän laillisillakin aseilla" yleensä riittää hiljentämään epäilijät. Tai jos ei epäilijöitä, niin ainakin ne, jotka haluaisivat käsitellä aihetta objektiivisesti ilman ennakkokäsityksiä. Esimerkiksi nostetaan, kuten tässäkin ketjussa, Yhdysvallat ja monesti mukaan saattaa eksyä myös kyseisen maan äärioikeisto, jotka ovat tilastollisesti kovempia terroristeja kuin muut.

Perustuu muuten empiiriaan. Ei siis kannata erehtyä olemaan väärässä, vaan kannattaa mieluummin vain hyväksyä valveutuneiden kanta ilman minkäänlaista vastaanväittämistä.

Vastauksesi oli hyvä ja olen pääosin samaa mieltä kanssasi, mutta olisiko sinulla laittaa tuota tilastoa, jossa mainitset amerikkalaisen äärioikeiston suuremmaksi terrorismin aiheuttajaksi, kuin mainitsemasi muut?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

viikari

Heinlein ja kirjansa "Yli-ihmisen aika" on melko kelvollinen kuvaus siitä miten pitäisi mennä. Huonosta käytöksestä vastaa hengellään, ja niin se pitäisi oleman.

Herra Vapaus

Quote from: Mehud on 02.07.2017, 01:42:32
Vastauksesi oli hyvä ja olen pääosin samaa mieltä kanssasi, mutta olisiko sinulla laittaa tuota tilastoa, jossa mainitset amerikkalaisen äärioikeiston suuremmaksi terrorismin aiheuttajaksi, kuin mainitsemasi muut?

Valitettavasti ei ole. Enkä myöskään ole varma, että sellaista edes löytyy. Mutta jos keskustelet aiheesta "sivistettyjen" ihmisten kanssa, niin voin taata, että tarjoavat hyvällä todennäköisyydellä tuota väitettä. Alkuperäinen aineisto on siis minullekin kysymysmerkki. Voidaan kuitenkin epäillä, että sellaista aineistoa ei joko ole olemassa tai sitä ei vastaavasti ole tuotettu rehellisesti. Kyseessä on siis huono tai olematon lähdeaineisto.

Don Nachos

Quote from: Hohtava Mamma on 02.07.2017, 01:31:58
Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 01:29:25
Tosin jos haluat aseen hankkia, niin luvattoman sellaisen jostain saa ihan varmasti.

Tähän lauseeseen kiteytyy koko asepolitiikan paradoksi.
Ei saa ellet jo ennestään tunne "alanmiehiä". Voit toki yrittää ostaa aseen netistä tai kurvista, mutta silloin menetät rahasi 99% todenäköisyydellä.

Tuota lausetta viljelee joko ne joilla on ennestään suhteita tai sitten vetävät vaan hatusta.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

viikari

Aseen saa, kun on valmis maksamaan siitä hinnan. Eikä edes ole kovin kallista. Viimeksi ostamani maksoi alle 200 dollaria, ja kaikki mitä ostettaessa kysyttiin/tarkastettiin oli ettei ollut rikosrekisteriä. Ei siis .32 magnum paljoa kustantanut...

Mehud

Quote from: Don Nachos on 02.07.2017, 01:53:52
Quote from: Hohtava Mamma on 02.07.2017, 01:31:58
Quote from: EnemyNumberOne on 02.07.2017, 01:29:25

Tähän lauseeseen kiteytyy koko asepolitiikan paradoksi.
Ei saa ellet jo ennestään tunne "alanmiehiä". Voit toki yrittää ostaa aseen netistä tai kurvista, mutta silloin menetät rahasi 99% todenäköisyydellä.

Tuota lausetta viljelee joko ne joilla on ennestään suhteita tai sitten vetävät vaan hatusta.

Eihän kukaan järjissään oleva halua laittomia aseita. Tuo tietosi laittomien aseiden hankinnasta huolettaa minua. Toivottavasti et tuo osaamistasi enempää esille tällä foorumilla, sillä tämä on lainkuuliaisten kansalaisten foorumi, joka haluaa pysyä mahdollisimman kaukana rikollisista!

Joten lopeta tuo laittomien aseiden hankinnan esiin tuominen!

Parsifal

Tiedä häntä. Suuressa osassa rikoksista on kyse samojen vanhojen naamojen, niiden "poliisin tuttujen", jatkuvasta törttöilystä. Jos nämä laskisivat toisistaan ilmat pihalle, niin veikkaisin, että alkupiikin jälkeen kantisten tekemien rikosten määrä romahtaisi.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Hankala Tapaus

Quote from: viikari on 02.07.2017, 01:57:29
... .32 magnum paljoa kustantanut...

.32 magnum? Onko välikaliiberiin saatavilla myös magnum-luoteja?

Longista olen kuullut...

Lasse

Quote from: Don Nachos on 02.07.2017, 01:37:13
Terojen kannalta nykyinen tilanne on aika hyvä.

Niitä potentiaalisia teroja on Suomessa yli dekadin verran enemmän, kuin Tsekeissä, ja siellä demari-sisäministeri pistää aseet jakeluun, hela parlamentin ja ylähuoneen suostumuksella.

VMP.
NOVUS ORDO HOMMARUM

siviilitarkkailija

Quote from: tyhmyri on 02.07.2017, 00:05:42
Kannatan sitä, että joka jepelle ydinpommin laukaisunappi. Jos ketuttaa riittävästi, niin ei muuta kuin painamaan nappia. Jossain kuolee muutama miljoona ihmistä

Miksi sinä haluat miljoonia tappaa? Tätä en ymmärrä? Yhtä hyvin voidaan henkilön A stereokuulokkeet vuorata semtexillä, ja vakuuttaa että kun räjäyttää ne päähänsä, vaikutus yhden aivon kannalta on kuin miljoona kuolisi.
Ei kun menoksi vain.

Lisäys: Kuinkahan moni tähänkin ketjuun kirjoittanut on oikeasti ollut tilanteessa, jossa on hengestä kyse? Veikkaan, että aika harva. Itse olen ollut. En kylläkään Suomessa. Kokemukseni perusteella kannatan hillittömän kovaa ja armotonta asekontrollia.

Jaa. No minä olen ollut. Suomessa. Oikeassa tilanteessa jossa on ollut kyse hengestä ja terveydestä ja naurettavaa mutta totta, älytön päällekarkaus-tappelu lähti käyntiin 10-v lapselta talvipakkasella takavarikoidusta olutlaatikosta. Käytin lopulta kaasusetta (en 10-vuotiasta lasta vaan tätä kaljankantajana käyttäviä paskiaisia vastaan). Voin suositella. Helvetin hyvin toimi. Väkivalta loppui hyypiöllä kuin seinään eikä jäänyt pysyviä vaurioita kuin sieluun. Tiedä miten olisi käynyt ilman kaasua.

Minusta on vittumaista että ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä aseista, väkivallasta tai kansalaisoikeuksista, ryhtyvät saarnaamaan suurina aseasiantuntijoina paasaten ja sotkien itse kaikki maailan aseet ja tapoavan väkivallan yhdeksi mossoksi.

Aseita on monenlaisia. Uhkia on monenlaisia. Tuliaseet ovat vain yksi asetyyppi monien joukossa. Taviksille on hyviä puolustusaseita jotka eivät ole tappavia. Jos päällekarkaaja sattuu vahingossa kuolemaan niin se on voi voi. Valitettavasti poliittinen poliisihallinto estelee taviksia hankkimasta hyviä aseita suojakseen samalla kun poliisi suojelee parhaita työllistäjiään, rikollisia.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Hankala Tapaus

Suurimman osan kohdalla toimisi todennäköisimmin toisin päin. Typerät baarirähinät vähenisivät, koska aseenkäytön mahdollisuus olisi aina olemassa.

On selvää, että pikainen evoluutiokin tapahtuisi ja kaikkein typerimmät ammuttaisivat itsensä. Tätä voisi kuitenkin pitää siirtymäaikana.

Ongelmia tulisi silloin, kun kaikilla on aseet esillä jonkinlaisen terrori-iskun tapahtuessa ja poliisin pitäisi tietää, ketä asemiehistä/naisista pitäisi ampua. Tämä puhuisi pikemminkin jonkinlaisen lähitorjunta-aseen luvallisuuden puolesta.

Ja wanha romanticco minussa on tietenkin sitä mieltä, että jokaiselle miehelle sopisi miekka vyötärölle mainiosti. ;D

Finis Finlandiae

Quote from: siviilitarkkailija on 02.07.2017, 02:16:31
Eeeh...ääh. Mieti vähän mitä puhut ja missä! Tuosta ei ole korporaatiokommunistisen komisarion kovin vaikea seuloa henkilöllisyyttä esille ja määrätä aseesi valtiolle. Tai ehkä näin on parasta? Mene ja tiedä.

Niin kauan, kun kaveri ei paljasta henkilöllisyyttään ja osoitettaan koko maailmalle, ei voi olla vastoin lakia kertoa anonyyminä netissä, mitä aseita omistaa luvallisesti.

Itse en tosin tuollaista menisi edes nimettömänä toitottamaan, koska PolPo on sieltä.
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Totti

Quote from: Jouni Tirkkonen on 01.07.2017, 00:44:53Suojelupoliisi nosti terrorismin uhka-arviota 14.06.2017. Temppeliaukion kirkon eteen tuli betoniporsaat mahdollisen terrori-iskun vuoksi 19.06.2017. ...

Minusta ongelma ei ole pelkästään terroriuhka vaan monikulttuurisuus yleensä.

Jokaisessa maassa, minne ollaan otettu merkittävä määrä maahanmuuttajia, väkivalta on lisääntynyt. Ihan poikkeuksetta ja aina.

Väkivallan kasvu sitten vaihtelee maahan muuttavan aineiston alkuperän mukaan. MENA-alueen porukat ovat väkivaltaisempia kun itäeurooppalaiset, jotka taas ovat väkivaltaisemmat kun pohjoiseurooppalaiset jne.

Lähtöasetelma siis on se, että sen myötä kun Suomeenkin roudataan sisään yhä enemmän jengiä, väkivallan määrä tulee kasvamaan.

Valtiolla ei ole realistisia keinoja korjaa tämä ongelma. Niin suurta poliisien määrää ei yksinkertaisesti voida ylläpitää, että se kykenisi suojaamaan kansalaisia väkivallan lisääntyessä. Jotain muuta pitäisi siis keksiä jos maahanmuuttoa jatketaan.

Nykyinen tiukka aseenkanto-oikeus toimii vain korkean luottamuksen yhteiskunnassa. Se siis edellyttää yhteiskuntaa, missä sisäiset kitkapinnat ovat pienet eikä etnisiä konflikteja oikeastaan ole lainkaan. Tällaisessa yhteiskunnassa aseiden vaikea saatavuus estää (sinänsä harvoja) tilanteita, missä tunnekuohussa selvitetään välejä aseilla nyrkkien sijaan.

Monikulttuurinen yhteiskunta ei toteuta näitä ehtoja ja on sen takia sisäänrakennetun riitainen ja väkivaltainen.

USA:sta on olemassa tilastoja, joiden perustella nähdään selvä negatiivinen korrelaatio henkilökohtaisten aseiden ja rikollisuuden välillä. Kausaliteetti tämän taustalla on, että uhriehdokas, joka potentiaalisesti on aseistettu, jätetään rauhaan. Vastaavasti uhriksi valitaan henkilö, jonka oletetaan olevan aseistamaton.

Tästä voidaan päätellä, että monikulttuurinen yhteiskunta edellyttää kansalaisten aseistamista. Muuten rikollisuus ja väkivalta räjähtää käsiin.

Yksityiskohdista ja aseiden laadusta voi aina keskustella, mutta ihan aluksi olisi varmaan syytä harkita millaisia ei-tuliaseita olisi tarjolla.

En tunne lainsäädäntöä kovin hyvin, mutta käsittääkseni erilaiset pippurisumuttimet ja sähköshokkiaseet ovat tällä hetkellä kiellettyjä. Ainakin näiden vapauttamista olisi syytä alkaa harkitsemaan jo nyt. Jossain vaiheessa henkilökohtaiset tuliaseet tulevat myös ajankohtaisiksi.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Beenari

Quote from: Hankala Tapaus on 02.07.2017, 02:39:23
Oiskos se pointti ollu jossain muualla? Niinkuin vaikkapa ilmoituksessa ryhtyä rikostelemaan lavastamalla varkaus?

Olettaisin että metsästysharrastuksen jatkaminen vaikka valtio kiristäisi aselupia ja poliisi hakisi pyssyt pois koska kirjoittelee kansallismielisellä foorumilla.

Ei muuten ole ensimmäinen kerta kun kuulen aseen omistajan suusta vastaavantyyppisen kikan suorittamisesta.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)