News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Pitäisikö Hommaforum pyhittää perussuomalaisille?

Started by AstaTTT, 30.10.2012, 12:10:38

Previous topic - Next topic

Pitäisikö Hommaforum pyhittää perussuomalaisille?

Pitäisi
11 (6.7%)
Ei pitäisi
152 (93.3%)
En osaa sanoa/en halua vastata
0 (0%)

Total Members Voted: 163

Wilho

Ei missään nimessä. Homman juuret ovat siinä että täällä käsiteltävistä aiheista on ajateltu eri tavoin, ja siksi myös Homman sisällä tulee kunnioittaa eri näkemyksiä. Perussuomalaisten on toki hyvä saada näkyvyyttä täällä, sillä heihinhän taitaa suurin osa vaaleissa valituista hommalaisista kuulua. Muutoskin varmasti kasvaessaan eduskuntapuolueeksi saisi täältä näkyvyyttä, mutta ensin tulisi saavuttaa se taso.

kohmelo

Ei pitäisi.

Lisäksi toivoisin foorumille lisää kommumismia ja viherpiiperrystä

;D

coscarnorth

Ei todellakaan pitäisi. Naurettava ajatus. Eiväthän täällä pörräävät Perussuomalaisetkaan ole puolueen enemmistön kanssa EU:ta ja maahanmuuttoa lukuun ottamatta juuri mistään samaa mieltä - joskin näilläkin alueilla mielipiteet eroavat jonkin verran. Enemmän minä koen yhteistä muutoslaisten kuin vaikka Pentti Oinosen kanssa.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Hermo

Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 13:20:33
Quote from: Hermo on 30.10.2012, 13:11:07

Ehdotan, että Ulkopuoliselle annetaan mode-oikeudet.

Ei missään nimessä moderaptorioikeuksia minulle.

No, jos mulle sitten? Hahahaa. aaa..aa..aa oijoi joi. Miksi muuten kaadoit paskalastisi meitin niskaan? Mitä pahaa me sinulle olemme tehneet? Vai riittääkö syyksi se, että heikko pitää nitistää ja lopettaa kärsimys?

Äänestin muuten ensimmäistä kertaa PerusSuomalaista, kuin oman puolueen ehdokasta ei listoilla ollut. Nyt toivon, että en olisi. Muutenkin tuli fiilis, että Muutoslaisten äänet ovat sinulle yhtä arvokkaita, kuin se kirkkovene.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Hommaforum pitää pyhittää!

repo

Ei todellakaan pitäisi.

Minusta Homman ajatus puolueisiin sitoutumattomana foorumina on nerokas ja kannatettava asia. Luonnollisesti PS saa nyt huomiota, koska sillä on suurin potentiaali vaikuttaa ja toisaalta siksi, että Suomen vanhan poliittisen nomenklatuuran (SDP, Kesk, RKP, Kok) toimesta valtapoliittinen tilanne on nyt PS vs. muut (ei PS tietenkään osaton tilanteeseen ole) ja pienet kuten M11 jäävät vielä vähemmälle huomiolle - ilkeämieliset alistamiseen ja lannistamiseen taipuvaiset alkavat lällätellä ja vähätellä, ihan sitä samaa mitä PS saa osakseen haastajana isommiltaan. Tilanne muuttuu vielä joko PS:n avulla tai ilman ja sen myötä myös Homman henki - uskon.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Sunt Lacrimae

Quote from: ämpee on 30.10.2012, 13:21:04
Quote from: Emo on 30.10.2012, 12:12:17
Ei pitäisi.

Matias voi perustaa PS-sivuston yhteyteen pienen "oman" keskustelupalstan PS-jäsenille (sellaisen muilta suljetun), jos tarvetta sellaiseen on. Tuollaiset keskustelupalstat on ainakin lääkäreillä, eläinlääkäreillä ja hammaslääkäreillä, sairaanhoitajilla (TEHYläiset) jne..., että miksei persuillakin.

Komppaan edellistä, juuri näin, Homma^^^-foorumi pitää säilyttää avoimena keskustelufoorumina, ja PS:llä on todellakin tarvetta ryhdistäytyä internetin hyödyntämiseen omalla sisäisellä foorumillaan.

Sen verran on aikaa etten nyt muista, mutta eikös Jusula tai joku muu Soinin lähipiiriläinen heittänyt pressanvaalikampanjan aikaan laadukkaasti, että netti ei näyttele tärkeää osaa Perussuomalaisten kampanjoinnissa? Nettimedia ja sosiaalinen media on sen verran kasvussa, että tuntuu hieman oudolta, että PS- nettinäkyvyys lepää niin paljon nuorisojärjestön ja yksittäisten - tälläkin palstalla aktiivisten - perussuomalaisten varassa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Luotsi

Quote from: kohmelo on 30.10.2012, 13:24:08
Ei pitäisi.

Lisäksi toivoisin foorumille lisää kommumismia ja viherpiiperrystä

;D

Jami Järvisen ja Jarkko "sananvapauden raja" Tontin voisi tosiaan kutsua Hommafoorumin kunniajäseniksi, elpyisi keskustelu takuuvarmasti!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Tasapainorealisti

Eipä sitä erityisesti tarvi pyhittää. Kokoomuslaisethan täältä on Partasta lukuunottamatta jo kaikonneet ja MuuhtosUuhtos täällä kaiketi joka tapauksessa entiseen malliin asiaansa esillä pitää, ja sitten loput on enemmän tai vähemmän Persuja, joten mitäpä sillä rajaamisella enää saavuttaisi?

junakohtaus

Pikemminkin Homma on jo nyt aivan liikaa profiloitunut persjalkaisten mestaksi.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

guest3656

Miten kävisi tällöin maahanmuuttokriittisyyden? Soinin mukaan (Ylen vaalitentti) perussuomalaiset kannattavat sekä työperäistä- että humanitaarista maahanmuuttoa. Saisiko em. ilmiöitä enää kritisoida vai tulisiko bannia?

Lalli IsoTalo

"Pitäisikö Hommaforum pyhittää perussuomalaisille?"

Ei.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tasapainorealisti

Quote from: junakohtaus on 30.10.2012, 14:48:55
Pikemminkin Homma on jo nyt aivan liikaa profiloitunut persjalkaisten mestaksi.
Muutos vie ääniä nuivilta Persuilta, ja mielikuvissa Muutoslaisille hukkuvat persuäänet nähdään helposti merkittävämpänä, kuin ne todellisuudessa ovatkaan. Myös oletus, että kaikki nykyiset Muutos-ehdokkaat kelpaisivat Perussuomalaisten ehdokkaiksi ei kestäne päivänvaloa.

ekto

Nyt pieni matka takaisin homman perustamisen juurille. Homma perustettiin koska Jussi Halla-ahon Scripta-blogin vieraskirja jäi auttamatta jalkoihin useiden satojen seuraajien kirjoittelulle. Tässäkin ketjussa on muutama kirjoittelija itseni lisäksi, jotka ovat rekisteröityneet vuonna 2008 / 2009 vaihteessa ja näin tietävät mikä se meininki silloin oli.

Nissemand

Quote from: Tasapainorealisti on 30.10.2012, 14:57:04
Myös oletus, että kaikki nykyiset Muutos-ehdokkaat kelpaisivat Perussuomalaisten ehdokkaiksi ei kestäne päivänvaloa.

Sinne on otettu kyllä ehdokkaiksi sellaisia latva-b sankareita, että varmasti myös jokainen muutoksen pätevä ja vähemmän pätevä ehdokas kelpaisi myös persujen ehdokkaaksi.

Itse aiheesta olen sitä mieltä, että ei tulisi pyhittää. Pyhittäköön itsekseen omilla palstoilla kuten joku tuolla jo sanoikin. Muutoskin perusti itselleen oman foorumin eikä alkanut vaatimaan mitään yhteistä kivaa vain omaan käyttöön.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

SimoMäkelä

Ei pitäisi pyhittää Homaa perussuomalaisille.

Arvoton

Homma on perustettu Jussin ympärille ja hän lähti aikoinaan PS:n listoille, joten lienee luonnollista sen PerSu-painotteisuus. Mutta puoluepoliittisesti sitoutumattomana ja muidenkin ajatussuuntien kannattamana tämä on oivallinen palsta. Olisi tylsää, jos tämä olisi pelkän persujengin paikka.

Esim. ympäristönsuojelu ei onneksi aikoinaan jäänyt pelkkien vihreiden temmellyskentäksi, eikä maahanmuuttovastaisuudenkaan tarvitse olla vain persujen juttu. Myös samankaltaista lähestymistapaa voi olla perustason ammattiyhdistysliikkeessä. Minulle on yksi hailee, onko asiallinen ja rakentava ay-toiminta demareiden, vassareiden vai persujen käsissä. En ole tähän päivään mennessä törmännyt edes tahatonta etupiirivääntöä aktiivityyppien puoluetaustan takia. Hienointa työpaikkatoimintaa olen nähnyt jätkiltä, jotka olivat demareita. Heistä yksi on nykyään liiton pj. Heitä ei tahdo yhdistää mukavuudenhaluisilta ja itsetyytyväisiltä tuntuviin poliitikkodemareihin, jotka ovat eduskunnassa ja/tai puolueensa johdossa.

Minulle Hommassa asia on tärkein. Kai epäilijöille kysely toi kaipaamansa varmuuden asiassa.

kgb

Itsehän olen käynyt Matiaksen kanssa monta keskustelua juuri tästä aiheesta, kun välillä aina tuntui että Hommaforumin nimeksi voisi muuttaa Persuforum eikä kukaan huomaisi eroa.

Tosiasia kuitenkin on, että jos muut puolueet eivät tuo täällä itseään julki, niin ei se ole Hommafoorumin vika. Täällä on mahdollisuus jokaisella saada äänensä kuuluviin sääntöjen asettamissa rajoissa. Jos jokin puolue "hallitsee ilmatilaa" omalla toiminnallaan yli kannatusprosenttinsa, eikö se ole vain osoitus siitä, että aktiivisuutta piisaa vaikka tuloksia saadaan vielä odottaa? Olisi varmasti hyvä juttu jos tänne pullahtaisi mukaan nuivia tai vaikka ihan tavallisiakin keskustalaisia, demareita, vihreitä tai ketä tahansa, mutta niin pitkään kun heitä ei ole, keskustelua johtavat ne jotka ovat paikalla eivätkä palstan ulkopuoliset tahot.

Lisäksi mielestäni näitten muitten nuivien puolueitten peräänkuuluttajat voisivat vilkaista vaikka puolueosion Kokoomus-alueen perään joka on tainnut viime aikoina olla lähinnä yksinäisen Partasen palsta ja ei sitä ennenkään kovinkaan aktiivinen. Ei ole näkynyt Wille Rydmania puffaamassa Kokoomusnuoria samaan tahtiin kun Simon Elo on pitänyt omia juttujaan esillä jne.

Joten jos ottaa päästä että Muutos (tai Persut) saavat mielestänne liikaa näkyvyyttä, hankkikaa niistä muista puolueista porukkaa joka ottaa tilan haltuun omalla toiminnallaan, sen sijaan että haluttaisiin vaientaa ne jotka ovat itse tajunneet olla aktiivisia omassa asiassaan.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

elukka

äänestin ei ja olen silti peruss puolueen jäsenmaksun maksanut jäsen.
Ulkopuolisen on vissiin vaikiata olla ku on hävinnyt taas jonkun väittelyn faktoissa.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

crissaegrim

Quote from: kgb on 30.10.2012, 16:50:54Tosiasia kuitenkin on, että jos muut puolueet eivät tuo täällä itseään julki, niin ei se ole Hommafoorumin vika. Täällä on mahdollisuus jokaisella saada äänensä kuuluviin sääntöjen asettamissa rajoissa. Jos jokin puolue "hallitsee ilmatilaa" omalla toiminnallaan yli kannatusprosenttinsa, eikö se ole vain osoitus siitä, että aktiivisuutta piisaa vaikka tuloksia saadaan vielä odottaa? Olisi varmasti hyvä juttu jos tänne pullahtaisi mukaan nuivia tai vaikka ihan tavallisiakin keskustalaisia, demareita, vihreitä tai ketä tahansa, mutta niin pitkään kun heitä ei ole, keskustelua johtavat ne jotka ovat paikalla eivätkä palstan ulkopuoliset tahot.

Tuo muiden puolueiden kannattajien vähyys johtuu paljolti median luomasta Homman huonosta maineesta. Jotkut pitävät Hommaa oikeasti ihan hörhö-foliopipo-foorumina. Monet eivät halua käydä edes vilkaisemassa, millainen paikka tämä on - ovat päättäneet että on ihan hörhö. Ja tietysti persujen oma propagandanlevitysfoorumi. He eivät tiedä, että täällä hyväksytään (ja oikeastaan halutaan) kaikenlaisia keskustelijoita. Kuulen usein kritisointia johonkin argumenttiini, että se on peräisin Hommaforumilta. Ihan niin kuin sillä pitäisi olla mitään merkitystä itse argumenttiin/uutiseen/tutkimukseen/tilastoon.

Meidän pitäisi paremmin saada suurelle yleisölle viesti perille: tule mukaan keskustelemaan, tämä ei ole vain samanmielisille. Onkohan taustalla jokin ajatus, että jotkut pelkäävät kääntyvänsä persuiksi jos tulevat käymään täällä... ainakin joskus tuntuu siltä.
In a world of fiction everything is true.

IDA

qui non est mecum adversum me est

Veli Karimies

Jösses, ensimmäistä kertaa kuulin, että Muutos on ollut liian aktiivinen tällä foorumilla. Kaikkea sitä näkee, kun vanhaksi elää. Yleensä on haukuttu, että ei olla tarpeeksi aktiivisia missään.

savipolvi

Teiskolainen

Ei missään nimessä. Kohta koittaa radikaalimpien liikkeiden aika.

Oami

Quote from: Tapiotar on 30.10.2012, 12:35:50
Ei ja kyllä. Toisaalta tämän foorumin päätarkoitus ja olemus lienee perussuomalaisesta politiikasta keskusteleminen.
Käsittääkseni M11 on lähellä perussuomalaisuutta, Kokoomuksen läsnäoloa en ihan tajua, sehän on aivan oma poliittinen suuntansa.

Kokoomuksen läsnäolo johtuu siitä, että foorumilla on omalla nimellä toimivia kokoomusaktiiveja, jotka sellaisen alueen haluavat. Samoin on muutoksen ja persujen, muttei minkään muun puolueen.

Olen siinä käsityksessä (ja toivon) että mille tahansa puolueelle annetaan oma alue, jos puolueen sisältä sellaista toivotaan.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Tulituki

Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

IDA

Quote from: Oami on 30.10.2012, 19:07:56
Olen siinä käsityksessä (ja toivon) että mille tahansa puolueelle annetaan oma alue, jos puolueen sisältä sellaista toivotaan.

Itse olen samassa käsityksessä. Ja mitä toreilla eri puolueiden porukkaa tapasin, niin olisi oikeastaan hyvä, jos saisimme heidät aktivoitua keskustelemaan tänne. Homman yleislinja toki on maahanmuuttokriittinen, mutta kyllä tänne muitakin mahtuisi, että päästäisiin väittelemään.
qui non est mecum adversum me est

Miniluv

Quote from: ekto on 30.10.2012, 12:27:17
Asta, ymmärsitkö sinä tuosta linkitetystä viestistä niin, että kirjoittaja haluaa pyhittää foorumin perussuomalaisille? Minä en ymmärtänyt. Käsitin että siinä esitetään kritiikkiä muutoksen suurelle näkyvyydelle foorumilla, vaikkei täällä monikaan ole kyseisen puolueen kannattaja tai aktiivi.

En minäkään ymmärtänyt, että Ulkopuolinen haluaisi pyhittää Homman persuille. Suljen ketjun.

Luettavaksi vielä säännöistä:

Quote3 § Poliittinen sitoutumattomuus
Hommaforum ei ole sidoksissa mihinkään poliittiseen puolueeseen tai aatteeseen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/