News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Pitäisikö Hommaforum pyhittää perussuomalaisille?

Started by AstaTTT, 30.10.2012, 12:10:38

Previous topic - Next topic

Pitäisikö Hommaforum pyhittää perussuomalaisille?

Pitäisi
11 (6.7%)
Ei pitäisi
152 (93.3%)
En osaa sanoa/en halua vastata
0 (0%)

Total Members Voted: 163

AstaTTT

Jäsen Ulkopuolinen kirjoittaa foorumilla seuraavaa:
http://hommaforum.org/index.php/topic,76856.msg1154127.html#msg1154127
Samantyylisiä kommentteja on tullut muiltakin foorumilaisilta.

Mikä on enemmistön kanta? Halutaanko foorumi pitää avoimena vai vain PS-läisille tarkoitettuna keskustelualustana?

Emo

Ei pitäisi.

Matias voi perustaa PS-sivuston yhteyteen pienen "oman" keskustelupalstan PS-jäsenille (sellaisen muilta suljetun), jos tarvetta sellaiseen on. Tuollaiset keskustelupalstat on ainakin lääkäreillä, eläinlääkäreillä ja hammaslääkäreillä, sairaanhoitajilla (TEHYläiset) jne..., että miksei persuillakin.

Sunt Lacrimae

Mielestäni ei, koska palstan ydintoiminta-ajatus on maahanmuuton ja monikulttuurisuuden lieveilmiöiden ja niitä sivuavien juttujen käsittely. Tähän taas kuuluu muutakin kuin pelkkä Perussuomalaiset.
Play stupid games, win stupid prizes.

Faidros.

Ei missään tapauksessa. Nostan hattua vaikka mmkr kommarille jos hän haluaa olla asissa mukana. Tänne vaan kaikki!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ekto

Asta, ymmärsitkö sinä tuosta linkitetystä viestistä niin, että kirjoittaja haluaa pyhittää foorumin perussuomalaisille? Minä en ymmärtänyt. Käsitin että siinä esitetään kritiikkiä muutoksen suurelle näkyvyydelle foorumilla, vaikkei täällä monikaan ole kyseisen puolueen kannattaja tai aktiivi.

Suomitalon renki

Pasi Kuikka

Ehdottomasti avoimena. Vaikka itse en olekaan kommentoinut useasti, niin täällä tulee roikuttua 8 tuntia päivässä ja näitä viestejä lukiessa näkyy edes pieni valonkajo tunnelin päässä (etten ole yksin mielipiteinäni).

PenaV

Avoimuus on ok.

Mutta silloin tällöin näkee PS:n sisäistä kritiikkiä jonka soisi pysyvän puolueen sisällä, eikä koko maailman näkyvissä.

AstaTTT

Quote from: ekto on 30.10.2012, 12:27:17
Asta, ymmärsitkö sinä tuosta linkitetystä viestistä niin, että kirjoittaja haluaa pyhittää foorumin perussuomalaisille? Minä en ymmärtänyt. Käsitin että siinä esitetään kritiikkiä muutoksen suurelle näkyvyydelle foorumilla, vaikkei täällä monikaan ole kyseisen puolueen kannattaja tai aktiivi.

Niin, jos Muutoksen jäsenet ja kannattajat näkyvät liikaa foorumilla, yksi vaihtoehto heikentää näkyvyyttä on hiljentaa muutoslaiset esimerkiksi pyhittämällä foorumi PS-läisille.

Ei tuo kirjoittaja mitään ehdottanut, valitti vain ilman selvää ratkaisuehdotusta, niin kuin usein tehdään. Tämä äänestys oli minun ideani ratkaisuksi. Toivottavasti se saa myös Muutoksen kritisoijat hieman miettimään, mitä he oikeasti haluavat.

Tapiotar

Ei ja kyllä. Toisaalta tämän foorumin päätarkoitus ja olemus lienee perussuomalaisesta politiikasta keskusteleminen.
Käsittääkseni M11 on lähellä perussuomalaisuutta, Kokoomuksen läsnäoloa en ihan tajua, sehän on aivan oma poliittinen suuntansa.

Tietenkin keskustelijat edustavat erilaisia poliittisia, mahd. vasemmistolaisia, jotkut jopa vihreitä kantoja. Heidän varsinaiselle poliittiselle työlleen ei kuitenkaan mielestäni pitäisi antaa täällä laajempaa lupaa. Kaikki keskustelu siis lähdettäisiin perussuomalaisuudesta ja tätä lähellä olevista näkökannoista ja niihin perustuen.

nuiseva

Miksi kysellään tyhmiä? Ei tietenkään pitäisi. Homma ei ole minkään puolueen äänitorvi, vaan puolueriippumaton keskustelufoorumi.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

ekto

Quote from: Asta Tuominen on 30.10.2012, 12:35:09
Quote from: ekto on 30.10.2012, 12:27:17

Niin, jos Muutoksen jäsenet ja kannattajat näkyvät liikaa foorumilla, yksi vaihtoehto heikentää näkyvyyttä on hiljentaa muutoslaiset esimerkiksi pyhittämällä foorumi PS-läisille.

Ei tuo kirjoittaja mitään ehdottanut, valitti vain ilman selvää ratkaisuehdotusta, niin kuin usein tehdään. Tämä äänestys oli minun ideani ratkaisuksi. Toivottavasti se saa myös Muutoksen kritisoijat hieman miettimään, mitä he oikeasti haluavat.

Minä luulin äänestystä ihan vain kiukutteluksi, mutta uskon jos sanot että aidosti ehdotit ratkaisua ilmeisesti monia keskustelijoita koskevaan ongelmaan.

Disclaimer: Minulle on yhdentekevää missä muutoslaiset kirjoittelee eikä heidän kirjoittelu ole täällä minua häirinnyt.

Timo Karhunen

En ymmärrä miten jäsen Ulkopuolisen tekstistä voi ymmärtää, että foorumi tulisi pyhittää perussuomalaisille. Ulkopuolinen jopa mainitsee muita puolueita ja näiden suhdetta maahanmuuttokritiikkiin.

Foorumin tulisi olla kaikille avoin, mutta myös Muutos2011:ta on saatava tarkastella kriittisesti.

kertsu59

Ei missään tapauksessa on rikkaus,että on mahdollisimman paljon eri aatesuuntien edustajia kertomassa omia mielipiteitään nuivascenestä,ei palvelisi ketään jos tästä tulisi sisäänlämpiävä PerusSuomalaisten sisäpiiriklubi.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Tragedian synty

En kannata ajatusta.

Mielestäni Homman tulisi pyrkiä paljon laajempien kansanjoukkojen yhteiseksi foorumiksi. Sellaiseksi, jota vaalivalvojaisissa seurataan kuten nyt Facebookia ja Twitteriä. Tämä on Suomen laadukkain poliittinen media, mutta valitettavasti päässyt viime aikoina jäämään vähän syrjään. Tällä hetkellä jäseniä on kaksi kertaa enemmän kuin eduskuntavaalien alla, mutta kuukausittain foorumia seurataan suunnilleen yhtä paljon. Olisi keksittävä tapa, jolla muut mediat taas kiinnostuisivat meistä.

Mutta kyllähän tämä liittyy hyvin suuresti Perussuomalaisiin. Minua harmittaa, että vaikka täältä niin paljon satelee kritiikkiä Perussuomalaisia kohtaan, puolueessa ei sitä noteerata eikä parannuksiakaan tehdä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

kuhlmey

Loukkaantuminen ja uhoaminen vetäytymisestä on toki helpompaa, kuin rehellinen arviointi omien poliittisten tavoitteiden realistisuudesta nykyisessä toimintaympäristössä. Eli ei tuossa em. ketjussa olla muuta vaadittu, kuin muutoslaisilta vähän itsetutkiskelua jatkon suhteen.
Jäsen Ulkopuolinen nyt toki vähän harmitteli Muutos 2011:n suhteetonta näkyvyyttä Hommafoorumilla ja minä totean tässä siihen jatkoksi, että tämä näkyvyys on näemmä sumentanut monien muutoslaisten käsitystä puolueen todellisista mahdollisuuksista vaalikentillä.

Kyllä tänne muutoslaisetkin edelleen mahtuvat, mutta älkää jaksako itkeä, kuten A.T. nyt, jos kaikki eivät enää oikein jaksa uskoa puolueenne menestymismahdollisuuksiin.

Emo

Quote from: Asta Tuominen on 30.10.2012, 12:35:09
Toivottavasti se saa myös Muutoksen kritisoijat hieman miettimään, mitä he oikeasti haluavat.

Saatan olla väärässä, mutta nyt paistaa esiin jotain vaaliväsymystä ja -harmistumista?

Myönnän, että minua harmitti se, että sinä ja Junes olitte Muutoksen ehdokkaina. PS-listoilta olisitte ehkä nyt valtuustossa. Samoin muutaman muun muutoslaisen kohdalla, harmittaa. Ei se sitä tarkoita, että Muutos huono olisi (enkä tosiaan ole sinun ja Juneksen kanssa samaa mieltä kaikesta mutta koen olevani riittävän samaa mieltä asioista), se on vain liian pieni  :-[

AstaTTT

Quote from: kuhlmey on 30.10.2012, 12:44:59
Eli ei tuossa em. ketjussa olla muuta vaadittu, kuin muutoslaisilta vähän itsetutkiskelua jatkon suhteen.
Jäsen Ulkopuolinen nyt toki vähän harmitteli Muutos 2011:n suhteetonta näkyvyyttä Hommafoorumilla ja minä totean tässä siihen jatkoksi, että tämä näkyvyys on näemmä sumentanut monien muutoslaisten käsitystä puolueen todellisista mahdollisuuksista vaalikentillä.

Todelliset mahdollisuudet avautuvat vain työn kautta ja sitähän täälläkin tehdään niin, että näkymisemmekin on "suhteetonta". Eikö se kerro vain meidän aktiivisuudestamme?

Viestisi loppuosa oli taas sitä tasoa, johon en viitsi vastata.

AstaTTT

Quote from: Emo on 30.10.2012, 12:48:41
Saatan olla väärässä, mutta nyt paistaa esiin jotain vaaliväsymystä ja -harmistumista?

Ei paista, olen jo täysillä liikkeellä seuraavissa vaaleissa.  ;D

VeePee

Minusta Hommaforum on jo nykyiselläänkin profiloitunut aivan liikaa persujen kannattamiseen. Forumin tulisi mielestäni keskittyä maahanmuuttoon liittyviin asioihin sen sijaan, että oltaisiin nykyisen kaltainen persujen epävirallinen kannatusyhdistys.

Erikjaak

Quote from: Tapiotar on 30.10.2012, 12:35:50
Ei ja kyllä. Toisaalta tämän foorumin päätarkoitus ja olemus lienee perussuomalaisesta politiikasta keskusteleminen.

Ei ole.  8)

Quote2 § Forumin tarkoitus
Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.

Lemmy

Muutos 2011 jostain kumman syystä on täällä framilla, koska k.o. ideaa täällä alunperin ideoitiinkin. Persut voi kirjoitella sinne olemattomaan lehteensä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ei pitäisi eikä myöskään pitäisi olla pelkästä monikulttuurista jauhamista varten.

Tapiotar

Quote from: Erikjaak on 30.10.2012, 12:52:40
Quote from: Tapiotar on 30.10.2012, 12:35:50

Ei ole.  8)

Quote2 § Forumin tarkoitus
Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.

Niinpäs onkin. Homman perustarkoitus on siis maahanmuuttokriittisyys.
Sitten: ei pidä (yksin perussuomalaisille).   :)

John

Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 13:00:34
Noin äkkipäätä veikkaisin että Asta nyt vain ei satu juuri tällä hetkellä kestämään yhtään Muutokseen liittyvää kritiikkiä - ainakaan sellaista missä on tarkistettavissa olevaa tosiasiapohjaisuutta taustalla.

Tämä asia tuntuu koskevan lähes kaikkia Muutos-puolueen edustajia Hommaforumilla. Ei pystytä näkemään totuutta, vaan huonoa vaalimenestystäkin selitetään esimerkiksi sillä, että Muutos-puoluetta syrjitään median ja vähän kaikkien muidenkin toimesta.

l'uomo normale

Perussuomalainen puolue tuskin haluaa assosioitua Hommaforumiin siten, että Homma julistautuisi Perussuomalaisten kannattajaksi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

AstaTTT

Quote from: Ulkopuolinen on 30.10.2012, 13:00:34
Melkein epäilen että koko tämä ketju on tahalliseen väärinkäsittämiseen pohjautuva "vittu mä kostan sulle" -kiukuttelu...

Ei ole. Satuit vain kirjoittamaan kommentin, joka herätti minut tekemään tämän kyselyn. Sen olisi voinut yhtä hyvin kirjoittaa joku muukin. Nyt vaan osui arpa sinun kohdallesi.

Hermo

Ehdotan, että Ulkopuoliselle annetaan mode-oikeudet. Tässä on kysymys siitä, että hän uskoo moderaattorien olevan puolueellisia.

Itse aion länkyttää vanhaan malliin sisällötöntä paskaa ja onelinereita.

ämpee

Quote from: Emo on 30.10.2012, 12:12:17
Ei pitäisi.

Matias voi perustaa PS-sivuston yhteyteen pienen "oman" keskustelupalstan PS-jäsenille (sellaisen muilta suljetun), jos tarvetta sellaiseen on. Tuollaiset keskustelupalstat on ainakin lääkäreillä, eläinlääkäreillä ja hammaslääkäreillä, sairaanhoitajilla (TEHYläiset) jne..., että miksei persuillakin.

Komppaan edellistä, juuri näin, Homma^^^-foorumi pitää säilyttää avoimena keskustelufoorumina, ja PS:llä on todellakin tarvetta ryhdistäytyä internetin hyödyntämiseen omalla sisäisellä foorumillaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."