News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

YLE: EVAn kyselyyn vastanneet: Suomi on holhousvaltio

Started by nurkkakuntalainen, 17.10.2012, 21:48:24

Previous topic - Next topic

nurkkakuntalainen

http://yle.fi/uutiset/evan_kyselyyn_vastanneet_suomi_on_holhousvaltio/6339489

Mukana on kaikenlaista kivaa kuten esimerkiksi Internetin sensurointia lasten suojelemiseksi ja peliriippuvaisten rekisteröintiä.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

casthunter

Lainaan Henri Heikkistä

QuoteKuusi kymmenestä suomalaisesta kokee Suomen olevan holhousvaltio. Samalla kuitenkin kannatetaan lisäholhousta. Yksi syy lisää vastustaa demokratiaa. Ihmiset ovat liian tyhmiä.

Suvaitsija

Ensiksi ollaan sitä mieltä, että valtio holhoaa liikaa ja samaan henkeen ollaan holhoamassa ja kieltämässä ja rajoittamassa asioita. Varsinkin kannatus internetin sensuroimiselle on käsittämätön. Tolloa porukkaa.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Crommower

Kuten tuossa linkissä sanottiin: "Rajoituksia kannatetaan herkemmin silloin, kun ne eivät koske itseä."
Niin typerää ja samalla niin ymmärrettävää. Ei koske/haittaa mua ==> huudetaan rajotuksien ja kieltojen perään vielä äänekkäämmin.

Minkähän verran on olemassa oikeasti liberaaleja ihmisiä, jotka on sitä mieltä, että (karrikoidusti) tee mitä huvittaa kunhan siitä ei ole mitään haittaa ja/tai vahinkoa luonnolle/eläimille/ihmisille?
Taivas ja Maa ja Tuli ja Lumi. Ihminen taipui ees Pohjolan tuolin. Valan he vannoivat kylmässä kodin. Sanat nuo otti, tai Tuonen nyt koit.

Seal

Quote from: Suvaitsija on 17.10.2012, 22:09:34
Ensiksi ollaan sitä mieltä, että valtio holhoaa liikaa ja samaan henkeen ollaan holhoamassa ja kieltämässä ja rajoittamassa asioita. Varsinkin kannatus internetin sensuroimiselle on käsittämätön. Tolloa porukkaa.

Huomasin saman... Mikään ei kelpaa.

Fiftari

Hmm... Voisiko kuitenkin olla että ihmiset eivät näe kokonaiskuvaa? Eli jos valtiolle annetaan mahdollisuus hoitaa, suitsia niin kuvitellaan että kaikki on paremmin kunnes eräänä päivänä huomataan että mitään ei saa enää tehdä itse?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

sivullinen.

Quote from: Crommower on 17.10.2012, 22:35:45
Kuten tuossa linkissä sanottiin: "Rajoituksia kannatetaan herkemmin silloin, kun ne eivät koske itseä."

Naapurin kyttääjät ne vasta viimeisiä ovatkin. Eilenkin se pirulainen kyttäsi koko päivän. Turha väittää minun pelkästään kuvittelevan. Minulla on kiikarit ja istuin koko illan vartiossa. Jatkuvasti vilkuili; kerran näytti jopa keskisormea. Illalla pisti vielä verhot ikkunan eteen. Haluaa paholainen peitellä syntejään. Mutta minä tiedän. Minulla on kuvia, jotta voin todistaa. Ihme tapaus. Hankkisi oman elämän.

Tarina oli kuvitteellinen, mutta näin se menee. Itse ollaan täydellisiä - kuten minäkin - mutta muista löytyy paljon parannettavaa ja valvottavaa. Jos dementoituneet kantakirjademarit haluavat sensuroida internettiä, niin sensuroikoon omat koneensa. Ei sillä ole pakko mennä itäsaksalaisten kuulantyöntäjänaisten eroottisia päiväkirjoja lukemaan; ei kone sinne mene, jos ei käsi hakusanoja napsuta. Tupakan kieltäjiltä kieltäisin minä kahvin juonnin - kostaakseni. Vituttaa suunnattomasti kaikki typerät kiellot.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Fiftari

^Muutenkin ihme lääke joka asiaan... Kieltäminen. kaikkihan tietävät kuinka hyvin kieltolaki toimii.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Melbac

Toikin on vain niiden mielipide jotka tohon ovat jaksaneet vastanneet eikä varmasti kata koko kansan mielipidettä.Muutenkin YLE/HS tulkinnat tollaisten tutkimusten tuloksista on yleensä niiden oman agendan mukaisia.Itse tosin olen sitä mieltä että suomessa on aivan liian monta turhaa pikkutarkkaa kieltoa jotka on tehty joidenkin "pipo ollut aivan liian tiukalla jo pienestä" tyyppien mielipiteiden mukaan.