News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-10-15 Yle: Liik.min. Kyllönen: Tervala ei hoitanut tehtäviään asiallisesti

Started by JoKaGO, 15.10.2012, 17:18:05

Previous topic - Next topic

elukka

kovin kiinnostaisi saada tarkempia tietoja, mitä on Kyllönen vaatinut ja mitä on neuvos tehnyt. Hieman on kieltämättä fiksaatioita ja ennakkoluuloja tuohon vasemmistoliiton lahjaan autoilevalle kansalle....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

siviilitarkkailija

Nyt kun Tervalan lausuntoja ja liikennepolitiikkaa on hieman valotettu, paljastuu taustalta piinkova automies. Tervala ei ole halunnut eikä halua edistää julkisen liikenteen hankkeita.

jos meillä on LIIKENNEVIRASTON johtaja, hänen velvollisuutenaan on hoitaa myös viraston julkisen liikenteen asiaa. Tätä Tervala ei ole tehnyt. päinvastoin. On perusteltu syy olettaa että kun kaikkitetävä nainen 30+ antaa määräyksiä kaiken saaneelle 50 + pääjohtajalle ideologian eri puolilta, vastaanottokyky ei ole huipussaan. Erityisesti jos ja kun ministeriövirkamies ei kuuntele tai hyväksy kommunisti-vasemmistolaisia liikennepolitiikkalinjauksia.

Niin tai näin, Kyllönen ministerinä antaa määräyksen (tod näk julkista liikennettä edistävän hankkeen) niin tällöin automies toteaa että hän ei kannata eikä edistä hanketta ministerin tahtotilan mukaan.

Perinteisen sosialistikokoomusskorporaation mukaan ministerin on taivuttava virkamiehen ja pääjohtajan tahtoon. Taksiinsa linnoittautuva (kommunistille veronmaksajan maksama taksi on julkista liikennettä) ministeri Kyllönen on toista maata. Taksilla ajava Kyllönen antaa suoraan potkut koska hän tietää ettei vassareilla ole sosialistien ja korporaatiokokoomuksen virkaherkkuja tarjolla. Juuri näitä pääjohtajan paikkoja. Siksi Tervala saa lähteä.

Tapa millä Kyllönen julkisuudessa kohtelee pääjohtajaa on nerokas ja monikulttuurisen Suomen mukainen. Mahdollisiman tyly, halveksiva ja julkinen. Kyllönen, kommunisti, näytti kuinka vasemmistolainen on sika ja hirviö kohdellessaan alaisiaan. Luokattoman vasemmistolaisen roskaväen keskuudessa moista käytöstä arvostetaan ja kuvitellaan että kyllä nyt on hyvä johtaja siinä Kyllösessä. Eivät ymmärrä ehkä työttömät kuinka ystävällisesti ja rakentavasti heidät on siirretty työstä työttömyyteen toisin kuin virkaherkkuoksalta toiselle siirtyvä poliittinen pääjohtaja.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

jmm

Quote from: Ulkopuolinen on 16.10.2012, 10:58:34Jos johtava virkamies hyväksyisi täysin todellisuuspakoisen ja tuhoisan toiminnan tuosta vain, niin se pitäisi pistää syytteeseen tai vähintään erottaa.

Virkamiesten tehtävä on toimeenpanna ministereiden päätöksiä. Jos päätökset ovat hulluja niin virkamies voi erota prostestiksi ja alkaa arvostella päätöksiä.

Virkamiesten tehtävä ei ole tehdä poliittisia päätöksiä vaan toimeenpanna niitä. Jos virkamies alkaa tehdä poliittisia päätöksiä, hänet tulee erottaa välittömästi ja asettaa virkarikossyytteeseen.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

jopelius

Valitettavasti näillä vasemmistolaisilla ei ole olemassakaan koulutettuja ja asiantuntevia henkilöitä vaativiin hallintotehtäviin.

Kyllösellä ei ole minkäänlaista johtamiskoulutusta tai edes kokemusta organisaation johtamisesta. Toisaalta myös hänen kompetenssinsa liikenneasioista on täysin olematonta. Hänellä on vain henkilökohtainen ideologinen näkemys että sosialismi ratkaisee kaikki yhteiskunnan ongelmat. Näkemyksensä pohjalta Kyllönen taistelee kaikkea autoilla tapahtuvaa liikennejärjestelmiä (erityisesti yksityisautoilua) vastaan. Jo valmiiksi suunniteltujen hankkeiden torppaaminen aiheuttaa suurta vahinkoa kansalaisille ja kansantaloudelle. Tällaisten kyvyttömien ministereiden johdolla Suomi uppoaa todella syvälle.

Liikenneviraston johtajalla on kymmenien vuosien kokemus Suomen liikenteestä ja vahva kokonaisnäkemys koko maata palvelevista liikennemuodoista sekä niiden kehitystarpeista. Näitä kahta henkilöä vertailtaessa Kyllönen on täydellinen nolla. Hän ei todellakaan kykene millään tavoin kehittämään suomalaista liikeneinfrastruktuuria.

Ikävää että tässäkin voidaan menetellä tavalla jossa todellinen typeryys voittaa kansakunnan edun. Odotettavissa on vielä organisaatiomuutoksia joilla nostetaan sosialisteja liikennevirastoon päättäjiksi. Ikävää sikälikin että Suomen kansan vaaleissa sosialisteille ja vihreille antama kannatus on koko ajan vähentynyt. Ehkä kysymys on osin siitäkin ettei suomalaisilla äänestäjillä ole enää olemassakaan rehellistä oikeistolaista vaihtoehtoa.

jmk

Quote from: jopelius on 16.10.2012, 12:19:51
Kyllösellä ei ole minkäänlaista johtamiskoulutusta tai edes kokemusta organisaation johtamisesta.

Eipäs nyt vähätellä! Hän on sentään ollut lukiossa oppilaskuntansa puheenjohtaja8)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Merja_Kyll%C3%B6nen

Jukka Wallin

Quote from: jmk on 16.10.2012, 12:33:09
Quote from: jopelius on 16.10.2012, 12:19:51
Kyllösellä ei ole minkäänlaista johtamiskoulutusta tai edes kokemusta organisaation johtamisesta.

Eipäs nyt vähätellä! Hän on sentään ollut lukiossa oppilaskuntansa puheenjohtaja8)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Merja_Kyll%C3%B6nen

Sehän pätevöittää lähes kaikkeen..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

tyhmyri

Quote from: RP on 15.10.2012, 23:22:03Itse taustalla olevana asiaan en kauheasti halua ottaa kantaa. Toisaalta ylimmän virkamieskunnan pitää totella poliittisen johdon laillisia määräyksiä, toisaalta Kyllösestä ei varsinaisesti ole loistanut päältä asiantuntemus tai ammattitaito.
Mikäli virkamies ei noudata kirjallisesti annettuja määräyksiä on perusteet "potkuille" olemassa. Yleensä tuon tason korkeat päällikkövirat ovat olleet puolueiden "läänityksiä" ja niihin nimetyt virkamiehet siksi pyhiä ja erottamattomia. Huolimatta siitä ovatko töitään tehneet tahi eivät.

Olisi monessa mielessä vain hyvä mikäli normaali virkamiehen vastuu- ja velvollisuuskuvio laajennettaisiin myös korkeimpiin virkamiehiin.

Tämä siis ottamatta kantaa itse tapaukseen.

siviilitarkkailija

Tämän tilanteen ainoa perverssi ja vastenmielinen tilanne on se että erotettu Pääjohtaja ei eroa vaan siirtyy liikenne- ja viestintäministeriön rakennusjohtajaksi tai mikä helvetin suojatyö sitten onkin.

Mikäli erotetaan niin erotetaan kunnolla. Poliittisen paskasakin ja ökyjohtajiston erottamisessa on vain sellainen systeemi että järjestelmä ja toveripiiri pitää huolta omistaan ja viroistan. Ns virkakiertoa ei synny.

Suomalaisen virkahallinnon perverssejä ja sairaita ilmiöitä ovat esim sosialistiulkoministerin Örkki-sedän ääliömäinen keksintö yhdistää öljy- ja sähköyhtiöt. Asioita joilla on eri intressit on yhdistetty toisiinsa. Liikennevirasto on yksi tällainen sairas laitos. Henkilöautoilla ja joukkoliikenteellä on aivan eri intressit. Mikäli halutaan jonkunlainen tolkku, näiden kahden ryhmän edustus ja edunvalvonta pitää erottaa aivan kuin öljy- ja sähköyhtiö oli pakko erottaa niiden erilaisten tahto- ja investointitarpeiden johdosta.

Liikennevirastoon yhdistyy aivan liian paljon aivan erilaisia tahto- ja rakennetiloja. Valitettavasti valtionhallinnon sekopäistämisessä ja kokoomuskorporaatiopoliikassa massahankkeissa keskenään sopimattomia asioita yhdistetään toisiinsa pelkästä yhdistelyn ilosta. Lisäksi liikennehankkeiden toimimattomuus sekä kustannukset eivä koskaan ole poliittisesti suosittuja aiheita ja lisäksi niiden ympärillä pyörii paljon rakenteellista korruptiota ja kuntakähmintää.

Mikäli katsomme koko yhteiskunnan ja olemassaolevan maan autoistumista ja automarketinfrastruktuurin rakentumista ja maakuntien joukkoliikenteen tuhoa, voidaan osoittaa että Tervala, mies joka on saanut lahjuksina bussilippuja mutta ei ole VIITSINYT NIITÄ KÄYTTÄÄ, ei sovellu koko valtakunnan LIIKENNEVIRASTON pääjohtajaksi.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

jopelius

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 14:15:55
Mikäli katsomme koko yhteiskunnan ja olemassaolevan maan autoistumista ja automarketinfrastruktuurin rakentumista ja maakuntien joukkoliikenteen tuhoa, voidaan osoittaa että Tervala, mies joka on saanut lahjuksina bussilippuja mutta ei ole VIITSINYT NIITÄ KÄYTTÄÄ, ei sovellu koko valtakunnan LIIKENNEVIRASTON pääjohtajaksi.

Tämähän on selkeästi sosialistien ja vihreiden näkemys maan liikennetarpeista. Ja erittäin yksipuolinen näkemys.

Totuus on että Suomi on harvaanasuttu maa jonka liikennetarpeita ei voida kattaa joukkoliikenteellä kuin joillain keskusalueilla. Toisaalta eräänä sosialistien tavoitteena on kansalaisten pakottaminen muuttamaan taajamiin. Tästä itse kansalaiset ovat vahvasti eri mieltä.

Mutta, jos esim. Suomen henkilöautokanta vähenisi vaikkapa puoleen nykyisestä se vähentäisi valtion verotuottoja (alv, autovero, polttoaineiden verot jne.) niin paljon ettei rahat riittäisi enää nykyisen kaltaisen tieverkoston ylläpitoon. Sitä paikkaamaan täytyisi korottaa kaikkea muuta verotusta. Kaikki tällainen on yhteiskuntaa alasajavaa politiikkaa.

Vapaassa markkinataloudessa ihmiset toimivat oman mielensä ja kulutustottumuksiensa mukaisesti. Sen myötä kansalaiset myös rahoittavat tarpeelliset liikennehankkeet. Tämä ei kuitenkaan ole sosialistien näkemyksen mukaan toivottavaa.  Kansalaisten enemmistö tuskin hyväksyy ministeri Kyllösen järjettömyyksiä ja se tulee aikanaan näkymään. Esimerkiksi Keskustan ministeri Lehtomäki tuhosi puolueensa ajamalla kansalaisten suuren enemmistön tahdon vastaista lainsäädäntöä. Sama on toivottavasti Kyllösenkin edessä.

Se on kuitenkin yhteiskunnan kannalta hyvää kehitystä että sosialismi on katoamassa. Olipa se sitten naamioitunut minkä tahansa poliittisen värin taakse.

Tuulos

Bussiliikenne ei toimi edes pk-seudulla, ainakaan ympäryskunnissa. Helsinkiin ja takaisin pääsee joten kuten, mutta poikittainen liikenne on sieltä ja syvältä. 25km matkaan menee tunti ja tämäkin bussi kulkee kenties kuusi kertaa päivässä. Muina aikoina pitääkin mennä vaihdon kanssa sellaiset pari tuntia. Henkilöautolla matkaan kuluu vartti.

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 14:15:55
Tämän tilanteen ainoa perverssi ja vastenmielinen tilanne on se että erotettu Pääjohtaja ei eroa vaan siirtyy liikenne- ja viestintäministeriön rakennusjohtajaksi tai mikä helvetin suojatyö sitten onkin.

Mikäli erotetaan niin erotetaan kunnolla. Poliittisen paskasakin ja ökyjohtajiston erottamisessa on vain sellainen systeemi että järjestelmä ja toveripiiri pitää huolta omistaan ja viroistan. Ns virkakiertoa ei synny.

Suomalaisen virkahallinnon perverssejä ja sairaita ilmiöitä ovat esim sosialistiulkoministerin Örkki-sedän ääliömäinen keksintö yhdistää öljy- ja sähköyhtiöt. Asioita joilla on eri intressit on yhdistetty toisiinsa. Liikennevirasto on yksi tällainen sairas laitos. Henkilöautoilla ja joukkoliikenteellä on aivan eri intressit. Mikäli halutaan jonkunlainen tolkku, näiden kahden ryhmän edustus ja edunvalvonta pitää erottaa aivan kuin öljy- ja sähköyhtiö oli pakko erottaa niiden erilaisten tahto- ja investointitarpeiden johdosta.

Liikennevirastoon yhdistyy aivan liian paljon aivan erilaisia tahto- ja rakennetiloja. Valitettavasti valtionhallinnon sekopäistämisessä ja kokoomuskorporaatiopoliikassa massahankkeissa keskenään sopimattomia asioita yhdistetään toisiinsa pelkästä yhdistelyn ilosta. Lisäksi liikennehankkeiden toimimattomuus sekä kustannukset eivä koskaan ole poliittisesti suosittuja aiheita ja lisäksi niiden ympärillä pyörii paljon rakenteellista korruptiota ja kuntakähmintää.

Mikäli katsomme koko yhteiskunnan ja olemassaolevan maan autoistumista ja automarketinfrastruktuurin rakentumista ja maakuntien joukkoliikenteen tuhoa, voidaan osoittaa että Tervala, mies joka on saanut lahjuksina bussilippuja mutta ei ole VIITSINYT NIITÄ KÄYTTÄÄ, ei sovellu koko valtakunnan LIIKENNEVIRASTON pääjohtajaksi.

Jaa että henkilöauto- ja joukkoliikenteelle ihan omat virastonsa ja byrokraattinsa? Vaikka samoilla teillä ajelevat. :facepalm:

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 09:59:07
Nyt kun Tervalan lausuntoja ja liikennepolitiikkaa on hieman valotettu, paljastuu taustalta piinkova automies. Tervala ei ole halunnut eikä halua edistää julkisen liikenteen hankkeita.

jos meillä on LIIKENNEVIRASTON johtaja, hänen velvollisuutenaan on hoitaa myös viraston julkisen liikenteen asiaa. Tätä Tervala ei ole tehnyt. päinvastoin. On perusteltu syy olettaa että kun kaikkitetävä nainen 30+ antaa määräyksiä kaiken saaneelle 50 + pääjohtajalle ideologian eri puolilta, vastaanottokyky ei ole huipussaan. Erityisesti jos ja kun ministeriövirkamies ei kuuntele tai hyväksy kommunisti-vasemmistolaisia liikennepolitiikkalinjauksia.

Niin tai näin, Kyllönen ministerinä antaa määräyksen (tod näk julkista liikennettä edistävän hankkeen) niin tällöin automies toteaa että hän ei kannata eikä edistä hanketta ministerin tahtotilan mukaan.

Perinteisen sosialistikokoomusskorporaation mukaan ministerin on taivuttava virkamiehen ja pääjohtajan tahtoon. Taksiinsa linnoittautuva (kommunistille veronmaksajan maksama taksi on julkista liikennettä) ministeri Kyllönen on toista maata. Taksilla ajava Kyllönen antaa suoraan potkut koska hän tietää ettei vassareilla ole sosialistien ja korporaatiokokoomuksen virkaherkkuja tarjolla. Juuri näitä pääjohtajan paikkoja. Siksi Tervala saa lähteä.

Tapa millä Kyllönen julkisuudessa kohtelee pääjohtajaa on nerokas ja monikulttuurisen Suomen mukainen. Mahdollisiman tyly, halveksiva ja julkinen. Kyllönen, kommunisti, näytti kuinka vasemmistolainen on sika ja hirviö kohdellessaan alaisiaan. Luokattoman vasemmistolaisen roskaväen keskuudessa moista käytöstä arvostetaan ja kuvitellaan että kyllä nyt on hyvä johtaja siinä Kyllösessä. Eivät ymmärrä ehkä työttömät kuinka ystävällisesti ja rakentavasti heidät on siirretty työstä työttömyyteen toisin kuin virkaherkkuoksalta toiselle siirtyvä poliittinen pääjohtaja.
Lihavointi minun. Kertoisitko millä tavoin tuo ilmeni ja miten asia liittyy valtatie kasiin?

Sour-One

Quote from: Tuulos on 16.10.2012, 15:40:44
Bussiliikenne ei toimi edes pk-seudulla, ainakaan ympäryskunnissa. Helsinkiin ja takaisin pääsee joten kuten, mutta poikittainen liikenne on sieltä ja syvältä. 25km matkaan menee tunti ja tämäkin bussi kulkee kenties kuusi kertaa päivässä. Muina aikoina pitääkin mennä vaihdon kanssa sellaiset pari tuntia. Henkilöautolla matkaan kuluu vartti.

Jaa niin että 25 kilsan matkaan menisi vartti? :) Kyse ei taida olla ainakaan Espoo, Vantaa Helsinki alueesta.

WartburgVeyron

http://www.hs.fi/kotimaa/Kyll%C3%B6nen+valiokuntien+kuultavaksi+Tervalan+eron+takia+/a1305607383907

Oheisen linkin kuva herätti äärimmäistä huvitusta, koska molemmat henkilöthän ovat täysin samannäköisiä.

Muuten olen liikenneministeristä juuri sitä mieltä kuin Autoliittoon kuuluva vhm yleensä on. Huomattakoon kuitenkin, että nimimerkissäni on tasapuolisesti noteerattu sekä äärikapitalistinen että sosialistinen autokäsitys.

siviilitarkkailija

Kommenttini ei liity mitenkään valtatie 8:aan eikä liikenneviraston pääjohtajan liikennepoliittiset virkatyöt voi olla pelkästään yhden valtatie 8:n ympärille nivoutuva kokonaisuus. Kyseessä on laaja liikennepolitiikka. Palaan jutun lopussa valtatie 8:lle.

1. Kaikki ihmiset EIVÄT kykene ajamaan autoa. Suomessa on n 3.6 miljoonaa ajokortin omistajaa. Kysymys kuuluu liikennepolitiikassa että miten ja millä ehdoilla tarjoamme liikennepalvelua tälle loppuosalle, n 1.77 miljoonalle ihmiselle. Vai jätämmekö tarjoamatta. Näitä asioita Liikenneviraston pääjohtajan olisi pitänyt miettiä. Kysynkin arvoisilta hompansseilta kuinka moni on liikkunut Suomen maakunnissa julkisen liikenteen välineillä? Ajattelettko henkilöautoa ajaessanne ylipäänsä muita liikennetarpeessa olevia? Liikenneviraston pääjohtaja ei ole ajatellut.

2. Julkisen liikenteen asia on aivan eri asia kuin tienrakennus. Suomessa on rakennettu ja rakennetaan suomalaisilla verovaroilla aivan hillittömiä ja käsittämättömiä liikennejärjestelmiä venäläisrekkakuljettajien iloksi. Liikenneviraston toimenkuva olisi pitänyt olla liikenteen järjestelmien kehittämisessä. Nyt siitä on tehty maanteitä ja ajoneuvoliikennettä yksinomaan edistävä virasto.

3. Henkilöauto on hirvittävän mukava ja kiva mutta rajat ne on henkilöautoliikenteelläkin. Työmatkaliikenteessä yli 70 km alkaa olla pitkä pätkä ajoa. Mikäli haluaisimme että vaikkapa Hankasalmi tai kusetus-Hankasalmi haluaisi repiä maksukykyisten pääkaupunkilaisten rahat, ja tarjoaisi kilpailukykyisen asumisvaihtoehdon pääkaupungin sijaan, pitkät työmatkat toisilla keinoilla taittaen, niin tämä edellyttäisi rajua liikennepoliittista suunnittelukykyä ja investointia.

Palataan valtatie 8:lle...

Niin voimme toki miettiä että kuinka monta kymmentä miljoonaa investoimme maansiirtoon, kuinka monta sataa miljoonaa pohjatöihin, kuinka monta kymmentä miljoonaa korporaatiokokoomukse rakentajamafialle. Lopputuloksena saamme yhden ihan kivan liittymän paikkakunnan S-markettiin (jonne ei riitä asiakkaita) asutuskeskuksesta (jonne ei riitä asukkaita) ihmettelemään sitä kun hienossa risteyksessä palaa valot ympäri yötä eikä lähellä ole ristin sielua. Mutta hienot on risteykset ja pohjatyöt.

Ps. Mies jota Kimmo Sasi puolustaa tulisesti, ei voi olla läpeensä rehellinen.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JoKaGO

Quote from: jopelius on 15.10.2012, 22:09:32
Ministeri on pyytänyt uusia selvityksiä jo täydellisesti valmiiksi suunniteltuun projektiin. Uusien suunnitelmien tarkoituksena lienee käyttää aikaa siten ettei hanketta ehditäkään aloittaa vielä v. 2013 aikana. Tällöin Maskun osalta menee vanhaksi jo myönnetty ja voimassaoleva ympäristölupa. Se aiheuttaisi tietenkin uuden lupakäsittelyn ja luonnollisesti myös vuosia kestävän valituskierteen. Näin tämäkin välttämätön liikenteen parannushanke saataisiin torpattua todennäköisesti kokonaan.

Tämä on vihreiden ja sosialistien tyypillistä ideologista myyräntyötä järkeviin päätöksiin perustuvia liikennehankkeita kohtaan. Tottakai mukana on myös poliittista tarvetta päästä nimittämään liikenneministeriöön sosialistinen pääjohtaja.

Validi näkökulma, mutta sama sopii myös kokoomuslaisiin.

Tampereen läntistä ohitustietä (2-kaistaisesta nelikaistainen) lykättiin ja viivästettiin samalla lailla, ihmetystä herätti tamperelaisten kansanedustajien lepsuus. Lopulta Liikenneministeri Leena Luhtanen laittoi viimeisen pisteen hankkeelle, kymmenen vuoden viivästymisen jälkeen koko suunnittelu olisi pitänyt alkaa alusta valituskierroksineen ja YVAineen. Mutta VVM Antti Kalliomäki kävelikin puoluetoverinsa yli ja määräsi aloitusrahat tiehankkeelle, viimeisellä mahdollisella hetkellä.
Nostan hattua!
Sen sijaan pyllistän paskaisen perseeni Kimmo Sasille, joka piti huolen siitä, että hänen sukunsa maa- ja rantaomistusten lähelle ei moottoritietä tule. Ei näkyvästi, mutta hiljaa taustalla. Kalliomäen päätöstä Kimmo Immeri Sasi ei kommentoinut puolella sanalla.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 18:12:44
Kommenttini ei liity mitenkään valtatie 8:aan eikä liikenneviraston pääjohtajan liikennepoliittiset virkatyöt voi olla pelkästään yhden valtatie 8:n ympärille nivoutuva kokonaisuus. Kyseessä on laaja liikennepolitiikka. Palaan jutun lopussa valtatie 8:lle.

1. Kaikki ihmiset EIVÄT kykene ajamaan autoa. Suomessa on n 3.6 miljoonaa ajokortin omistajaa. Kysymys kuuluu liikennepolitiikassa että miten ja millä ehdoilla tarjoamme liikennepalvelua tälle loppuosalle, n 1.77 miljoonalle ihmiselle. Vai jätämmekö tarjoamatta. Näitä asioita Liikenneviraston pääjohtajan olisi pitänyt miettiä. Kysynkin arvoisilta hompansseilta kuinka moni on liikkunut Suomen maakunnissa julkisen liikenteen välineillä? Ajattelettko henkilöautoa ajaessanne ylipäänsä muita liikennetarpeessa olevia? Liikenneviraston pääjohtaja ei ole ajatellut.

2. Julkisen liikenteen asia on aivan eri asia kuin tienrakennus. Suomessa on rakennettu ja rakennetaan suomalaisilla verovaroilla aivan hillittömiä ja käsittämättömiä liikennejärjestelmiä venäläisrekkakuljettajien iloksi. Liikenneviraston toimenkuva olisi pitänyt olla liikenteen järjestelmien kehittämisessä. Nyt siitä on tehty maanteitä ja ajoneuvoliikennettä yksinomaan edistävä virasto.

3. Henkilöauto on hirvittävän mukava ja kiva mutta rajat ne on henkilöautoliikenteelläkin. Työmatkaliikenteessä yli 70 km alkaa olla pitkä pätkä ajoa. Mikäli haluaisimme että vaikkapa Hankasalmi tai kusetus-Hankasalmi haluaisi repiä maksukykyisten pääkaupunkilaisten rahat, ja tarjoaisi kilpailukykyisen asumisvaihtoehdon pääkaupungin sijaan, pitkät työmatkat toisilla keinoilla taittaen, niin tämä edellyttäisi rajua liikennepoliittista suunnittelukykyä ja investointia.

Palataan valtatie 8:lle...

Niin voimme toki miettiä että kuinka monta kymmentä miljoonaa investoimme maansiirtoon, kuinka monta sataa miljoonaa pohjatöihin, kuinka monta kymmentä miljoonaa korporaatiokokoomukse rakentajamafialle. Lopputuloksena saamme yhden ihan kivan liittymän paikkakunnan S-markettiin (jonne ei riitä asiakkaita) asutuskeskuksesta (jonne ei riitä asukkaita) ihmettelemään sitä kun hienossa risteyksessä palaa valot ympäri yötä eikä lähellä ole ristin sielua. Mutta hienot on risteykset ja pohjatyöt.

Ps. Mies jota Kimmo Sasi puolustaa tulisesti, ei voi olla läpeensä rehellinen.

Kysynpä vielä... Millä lailla liikenneviraston pääjohtajan toiminnasta ilmeni, että hän ei ottanut joukkoliikennettä huomioon? Entä millä lailla mielestäsi se olisi pitänyt hänen huomioida?

siviilitarkkailija

QuoteMillä lailla liikenneviraston pääjohtajan toiminnasta ilmeni, että hän ei ottanut joukkoliikennettä huomioon? Entä millä lailla mielestäsi se olisi pitänyt hänen huomioida?

Tämä on kysymys johon voi vastata Kyllönen. Minulla on asiasta mielipide, mutta se on omani. Enkä tiedä onko näkemykseni yhtenevä Kyllösen näkemyksen kanssa. Yleisesti täällä keskustellaan pelkistä tiehankkeista. Jonkun yksittäisen tiehankkeen vihanpito ja kauna lienee mahtavaa ja minuakin vaaditaan sanomaa asia tiehankkeesta johon pelkkä perehtyminen olisi kuukauden urakka. Minun näkemykseni mukaan liikenneviraston tehtäväkenttä on kuitenkin kokonaisuuden, eikä pelkkien tiehankkeiden suunnittelu, ylläpito ja rakennuttaminen. Tervalan paketissa tiehankkeiden ja yksityisautoliikenteen suunnittelu on ollut liian tärkeä osa.

Jos kommunistiministeri vaatii ministeriötä painottamaan julkista liikennettä niin ymmärrättekö että esimerkiksi LENTOLIIKENNE on julkista liikennettä. Maan eri osien yhdistelyssä ja liikenneratkaisujen tarjonnassa liikenneviraston kanta mm lentoasemien ja niitä hallinnoivan Finnavian toimintaan on yksi palikka pelissä. Satamat ja raideverkko on toinen. Mitkä lentoasemat jäävät heitteille ja mitä kehitetään yhdessä muun liikennetarpeen kanssa. Henkilöauto ei ratkaise valtion liikennetarpeita mutta sen käytöstä ja tiehankkeista jaksetaan jauhaa niin kauan että strategiset tarpeet unohtuvat paikkallispolitikoinnin kiivauden seurauksena.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Marko Parkkola

Olen antanut kertoa itselleni huhua, että Joku olisi sotkeentunut Tampereen tunnelihankkeeseen hieman laittomin keinoin ja joutunut tämän vuoksi irtisanotuksi. En tiedä onko tämä oikea ketju jatkohuhuta asiasta. Kunhan mainitsen.

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 19:48:01
QuoteMillä lailla liikenneviraston pääjohtajan toiminnasta ilmeni, että hän ei ottanut joukkoliikennettä huomioon? Entä millä lailla mielestäsi se olisi pitänyt hänen huomioida?

Tämä on kysymys johon voi vastata Kyllönen. Minulla on asiasta mielipide, mutta se on omani. Enkä tiedä onko näkemykseni yhtenevä Kyllösen näkemyksen kanssa. Yleisesti täällä keskustellaan pelkistä tiehankkeista. Jonkun yksittäisen tiehankkeen vihanpito ja kauna lienee mahtavaa ja minuakin vaaditaan sanomaa asia tiehankkeesta johon pelkkä perehtyminen olisi kuukauden urakka. Minun näkemykseni mukaan liikenneviraston tehtäväkenttä on kuitenkin kokonaisuuden, eikä pelkkien tiehankkeiden suunnittelu, ylläpito ja rakennuttaminen. Tervalan paketissa tiehankkeiden ja yksityisautoliikenteen suunnittelu on ollut liian tärkeä osa.

Jos kommunistiministeri vaatii ministeriötä painottamaan julkista liikennettä niin ymmärrättekö että esimerkiksi LENTOLIIKENNE on julkista liikennettä. Maan eri osien yhdistelyssä ja liikenneratkaisujen tarjonnassa liikenneviraston kanta mm lentoasemien ja niitä hallinnoivan Finnavian toimintaan on yksi palikka pelissä. Satamat ja raideverkko on toinen. Mitkä lentoasemat jäävät heitteille ja mitä kehitetään yhdessä muun liikennetarpeen kanssa. Henkilöauto ei ratkaise valtion liikennetarpeita mutta sen käytöstä ja tiehankkeista jaksetaan jauhaa niin kauan että strategiset tarpeet unohtuvat paikkallispolitikoinnin kiivauden seurauksena.

Viestissäsi ei kyllä nyt käynyt ilmi mihin mielipiteesi julkisen liikenteen hylkimisestä perustuu?

Huomioisitko siis julkisen liikenteen paremmin rakentamalla Suomeen lisää lentokenttiä?

siviilitarkkailija

Jos olisin asiasta päättävä ministeri, tai pääjohtaja, tuskin rakennuttaisin yhtään uutta lentokenttää. Suomessa niitä on ihan yli tarpeen. Mitä liikennevirastolta tarvitaan on toimivien joukkoliikenneratkaisujen, mm linja-autoliikenteen, palvelujen ulottaminen olemassaoleviin lentoliikenneasemiin sekä näiden yhteyksien luominen.

Mm Lemminkäinen yhtiön asfalttikartelli, joka on maksanut suomalaisille veronmaksajille miljoonia euroja kuvaa vallitsevaan tienrakennuskulttuuria josta yksi hyötyjä on ollut liikenneviraston pääjohtaja. Asfalttiurakoitsijoiden kartelli ei ole ollut sattumaa vaan valitun poliittisen linjan sekä sen hyötyjien suunnitelmallinen tulos. Liikenneministereitä tulee ja menee, laitoksen päähyötyjät sekä näennäisvastuullisen virkaherkkuoksan nauttijat pysyvät ja näköjään vaihtavat tuoreelle oksalle jos yksi sattuu kuivumaan. 
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sour-One

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 20:10:50
Jos olisin asiasta päättävä ministeri, tai pääjohtaja, tuskin rakennuttaisin yhtään uutta lentokenttää. Suomessa niitä on ihan yli tarpeen. Mitä liikennevirastolta tarvitaan on toimivien joukkoliikenneratkaisujen, mm linja-autoliikenteen, palvelujen ulottaminen olemassaoleviin lentoliikenneasemiin sekä näiden yhteyksien luominen.

Mm Lemminkäinen yhtiön asfalttikartelli, joka on maksanut suomalaisille veronmaksajille miljoonia euroja kuvaa vallitsevaan tienrakennuskulttuuria josta yksi hyötyjä on ollut liikenneviraston pääjohtaja. Asfalttiurakoitsijoiden kartelli ei ole ollut sattumaa vaan valitun poliittisen linjan sekä sen hyötyjien suunnitelmallinen tulos. Liikenneministereitä tulee ja menee, laitoksen päähyötyjät sekä näennäisvastuullisen virkaherkkuoksan nauttijat pysyvät ja näköjään vaihtavat tuoreelle oksalle jos yksi sattuu kuivumaan.

Just. Hohhoijaa

Veli Karimies

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 20:10:50Jos olisin asiasta päättävä ministeri, tai pääjohtaja, tuskin rakennuttaisin yhtään uutta lentokenttää. Suomessa niitä on ihan yli tarpeen. Mitä liikennevirastolta tarvitaan on toimivien joukkoliikenneratkaisujen, mm linja-autoliikenteen, palvelujen ulottaminen olemassaoleviin lentoliikenneasemiin sekä näiden yhteyksien luominen.

Mm Lemminkäinen yhtiön asfalttikartelli, joka on maksanut suomalaisille veronmaksajille miljoonia euroja kuvaa vallitsevaan tienrakennuskulttuuria josta yksi hyötyjä on ollut liikenneviraston pääjohtaja. Asfalttiurakoitsijoiden kartelli ei ole ollut sattumaa vaan valitun poliittisen linjan sekä sen hyötyjien suunnitelmallinen tulos. Liikenneministereitä tulee ja menee, laitoksen päähyötyjät sekä näennäisvastuullisen virkaherkkuoksan nauttijat pysyvät ja näköjään vaihtavat tuoreelle oksalle jos yksi sattuu kuivumaan.

Mitä mieltä olet VR:n raideliikenne/kuljetuskartellista? Mitä mieltä olet siitä, että uudet halvat linjaliikenneyritykset, kuten Onnibus, eivät meinaa saada liikennelupia vuoroilleen, vaikka kyseisillä vuoroilla ei ajaisi yhtäkään muuta linjaliikenneyritystä?

siviilitarkkailija

jos kysyy, ei kannata haukotella jos ei ymmärrä vastausta.

Miksi linja-autoyhtiö Omnibuss ei ole saanut liikennöintilupia on juuri se kysymys mihin Tervala on vastuullinen vastaamaan.

Linja-auton ja junan ero on siinä että juna ei voi ohittaa toista junaa koska kiskoja ei ole. Kilpailutuksen tekijät yrittävät yllättävän menstyksellisesti sumuttaa ihmisiä kuvittelemaan että vilkasliikenteisten kisko-osuuksien ruuhkaiset kiskot kasvattavat kapasiteettiä pelkällä kilpailutuksella. Eivät kasvata. Järkyttävin esimerkki raideliikenteen kilpailuttamisesta on vanhojen romutuskelpoisten junien pakkolunastaminen uuden yrittäjän kalustoksi.

Ministeriöissä on paljon pakkokilpailuttamisen kannattajia mutta vielä enemmän niitä jotka kuvittelevat raideliikenteen olevan operaattorille halpaa. Ei ole. Aloitus ja käyttökustannukset ovat kovia. Jos jollain taholla on rajusti rahaa investoida, mikäpä siinä. Mutta Britannian esimerkin ja Viron ja monen muun perusteella.  Yksityiset operaattorit yliarvioivat kykynsä vastata raideliikenteen kustannuksista. Seurauksena on tarpeettomia konkursseja.

tajuavatko nämä kilpailuttajat seurauksia kun raideoperaattori menee konkurssiin eikä saakkaan isoa rahasummaa kuten suunniteltua?

kustannukset lankeavat veronmaksajien niskaan. Tämä on se seuraus mikä raideliikenteen yksityistämisestä operaattoritasolla seuraa. Vain radan ja kaluston yhdessä rakentanut yhtiö on aidosti elinvoimainen. Operointi kilpaillussa verkossa on aina teoreettinen ja näennäinen tila.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Veli Karimies

Quote from: siviilitarkkailija on 17.10.2012, 05:01:14
jos kysyy, ei kannata haukotella jos ei ymmärrä vastausta.

Miksi linja-autoyhtiö Omnibuss ei ole saanut liikennöintilupia on juuri se kysymys mihin Tervala on vastuullinen vastaamaan.

Siis miten tarkalleen ottaen, sinun sanojesi mukaan virkamiehen, jonka tulee toimia ministerin ohjeiden ja mielenjohteiden mukaisesti, olisi tullut puuttua Pirkanmaan ELY-keskuksen päätökseen Onnibussin tapauksessa? Mitä mahdollisuuksia Tervalalla olisi ollut puuttua kyseiseen asiaan?

Entäpä tämä Heli-radan blokkaus Uudenmaan maakuntahallituksen periaatepäätöksestä? Kerrotko miten pelkkänä ministerin juoksupoikana toimiva Tervala olisi voinut vaikuttaa kumpaankaan päätökseen?

Odottelen vastaustasi, millä toimenpiteillä nämä päätökset oltaisiin voitu Liikennevirastosta käsin muuttaa toisenlaisiksi.

siviilitarkkailija

Liikennevirasto voi olla aktiivinen tai passiivinen toimija. Luuletteko että joku vähemmistövaltuutettu on saanuta aikaan tuhoa pelkällä olemassaolollla. Kyllä lausuntoautomaatin pyörittely, asiantuntijaresurssin ohjaaminen ja suuntaaminen ovat laitoksen pääjohtajan tehtäviä. Se että jätetään asioita ministerin vaatimuksista huolimatta tekemättä(olkoonkin että ministeri on tyhmä, kommari eikä näytä hyvältä) on ihan yhtä törkeä kuin ilman ministerin tietoa viran avulla suhmuroitu siltarummun paukuttelu. Jos on pomo ja se käskee, niin sitten tehdään juuri niinkuin pomo käskee. Elämässä käy pienissä ja suurissa asioissa niin että tyhmä pomo mielellään vierittää syyn virheistään alaisille. Tämä on yleinen nais- ja kommarijohtajan johtamistyyli. Se ei kuitenkaan ole mikään syy jättää määräystä noudattamatta. Vaikka määrääjä olisi 20 v nuorempi, kommari ja näyttäisi ja puhuisi tyhmiä.

Suomessa on paljon hyviä ja toteuttamiskelpoisia rata- ja kuljetushankkeita joita ei toteuteta koska korporaatiokommunistisella kokoomuksella on niin vahva ote liikennepolitiikan ja liikennerakentamisen virkoihin. Jankuttamisen uhalla on todettava että Kreikkaan lähetetyillä 2 mrd riihikuivalla eurolla olisi tehty pitkä pätkä rataa. Kysymys on politiikasta. Henkilöauto on verottajalle tärkeä ja oikeasti ainoa kannatettava vaihtoehto. Autoilulla valtio rahastaa ihmisiltä nyt ja tulevaisuudessa miljardit poikineen. Toinen korporaatiokokoomuksen ja Liikenneviraston esimerkki on se että mm liikenneviraston vaatimusten takia Suomalainen raideliikenteen asema maksaa n 200-500 milj euroa. Eli sillä 2 mrd eurolla ei rakenneta neljää asemaa enempää eikä yhtään metriä raidetta. Koska eräillä sekopäillä on halua liittää kuljetusratkaisuihin kaikkea muuta kuin liikkumista palvelevaa sälää. Edes elintärkeitä rakenneratkaisuja ei tehdä? Kuinka moni tekee töitä 25 v vanhoilla tietokoneilla+ ohjelmilla? Liikennevirastossa tehdään.

Kysyttäessä Tervala-porvarit tasan varmasti valehtelevat ummet ja lammet julkisesta liikenteestä. Ja tyhmät kuvittelevat henkilöauton ratkovan kaikki ongelmat. Ei toimi. Tarvitaan kohtuuhintaisia ja rakenteellisesti massiivisia kuljetusinvestointeja joilla revitään maksavat asiakkaat pääkaupungin mokuhelvetistä pois. Tervalan ainoa tarkoitus on ollut lopettaa julkinen liikenne maaseudulta ja ajaa ihmiset kokoomusta äänestäviin kaupunkeihin maksamaan yksinkertaisesta asunnosta kymmenkertaiset hinnat. Samalla kun nämä maksavat autoilulla verottajalle entistä suuremman määrän rahaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Nanfung

Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 18:12:44
Ps. Mies jota Kimmo Sasi puolustaa tulisesti, ei voi olla läpeensä rehellinen.

Tästä joku voisi päätellä, ettei Tervalan virkamiesura ainakaan tule kariutumaan sinikeltaisen suojavärin puutteeseen? 
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

jopelius

Quote from: Nanfung on 17.10.2012, 11:48:48
Quote from: siviilitarkkailija on 16.10.2012, 18:12:44
Ps. Mies jota Kimmo Sasi puolustaa tulisesti, ei voi olla läpeensä rehellinen.

Tästä joku voisi päätellä, ettei Tervalan virkamiesura ainakaan tule kariutumaan sinikeltaisen suojavärin puutteeseen?

Väärin on sekin että sosialistit koettavat valloittaa liikenneviraston ja muuttaa koko maan liikennepolitiikan. Eivän heillä (vasemmistoliitto, vihreät ja sosialistidemarit) ole kansan antamaa kannatusta kuin 1/3 eduskuntavaaleissa äänestäneistä. Kaiken lisäksi heidän kannatuksensa on koko ajan vähenemässä.




tyhmyri

Tämä keskustelu on huvittavaa hauskaa seurattavaa. Jos erottaja olisi ollut vaikkapa kokoomusministeri, joka olisi erottanut vasemmistotaustaisen virkamiehen aivan samoilla perusteilla kuin nyt, niin ketjun kirjoittajat ilmeisesti iloitsisivat tapahtuneesta.

Mutta tahallinen tehtävien laiminlyönti, johon kirjallisten ohjeiden noudattamatta jättäminen lukeutuu, on virkamiehen tapauksessa selkä erottamisperuste. Olisi luullut kokenut kokeneen virkamiehen osaavan näennäispuuhastella sen verran, että hankalan ministerin kausi menee ohi. Ilmeisesti luotto omien taustajoukkojen tukeen meni normaalin virkamiesvaiston ohitse ja aiheutti typerää käyttäytymistä.

Jukka Wallin

Quote from: Ulkopuolinen on 17.10.2012, 12:44:53
Jos tästä keissistä nyt jotain positiivista pitäisi kaivaa niin se, että muutama hallituspuolue ajautuu taas kivasti törmäyskurssille. Se taas lisää ennenaikaisten vaalien mahdollisuutta. Se taas lisää todella paljon sitä todennäköisyyttä että Suomeen voitaisiin saada arvokonservatiivinen keskusta-oikeistolainen hallitus tyyliin Kokoomus, Persut, Kepu, KooDee.

Kokkarit eivät lähde Persuiden mukaan samaan hallitukseen  :D
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.