News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-05-30 IL: Vartija hyökkäsi naisen kimppuun.

Started by attica, 30.05.2009, 08:37:45

Previous topic - Next topic

apexi

Quote from: Topi Junkkari on 30.05.2009, 12:49:54
Sana ulkomaalaistaustainen on sittemmin poistettu, nyt uutisessa lukee vain "nuori miesvartija".

Totta. Lukaisin itsekin aamulla uutisen, kun siinä luki ulkomaalaistaustainen. Tässä se taas nähdään, että ulkomaalaistaustaisten tekemiä törttöilyjä / rikoksia ei saa missään tapauksessa päästää julkisuuteen.

Onneksi homma-sanakirjasta löytyy nuori mies / nuorukainen = ulkomaalaistaustainen.
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

Focalor

Quote from: attica on 30.05.2009, 08:37:45
Quote- Miesvartija kaatoi minut maahan ja laittoi käsiraudat. Melko varmasti hän potkaisi sääreen, koska jalkani lähtivät alta ja polvi murtui. Yhtäkkiä olin vain maassa. En ehtinyt puolustautua, kertoo 44-vuotias yrittäjä Tarja Palomäki kauhunhetkistään Iltalehdelle.
Quote- Ulkomaalaistaustainen nuori miesvartija käski meidän poistua. Vastasimme, että syömme hampurilaiset ensin loppuun, mutta vartija otti kovemmat otteet käyttöön. Ensin hän heitti ystäväni ulos. Sitten hän palasi ja sanoi: "Nyt säkin lähdet", kaatoi minut maahan ja mursi polveni. Lääkäri uskoo, että polvi on ollut poissa paikoiltaan. Käsiraudat vartija laittoi niin kireälle, että ne upposivat lihaan ja niistä jäi mustelmia, sanoo järkyttynyt Palomäki.

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200905309679995_hi.shtml

Saisivat suomalaiset punaniskat ottaa mallia tämänkin työvoimapulan paikkaajan esimerkillisistä sovittelutaidoista! Totta puhuen vituttaa sen verta ankarasti, että olisi paikallaan tarkistaa tuo raudoittamiseen liittyvä lainsäädäntö. Riippumatta siitä, kuinka ylimielisellä asenteella mahdollisesti pubiruusu itse on ollut viikonlopun huumassa.

;D Sitä saa mitä tilaa...
1.) Ei lähtenyt puhumalla.
2.) Ei lähtenyt vaikka kaveri saatettiin ulos.
3.) Ei lähtenyt ulos vaikka yritettiin taluttaa.

Kokeillaanko tämän jälkeen uudestaan kohtaa 1. vai 3.? Vai laitetaanko nippuun ja tilataan miekkataksi. Itse myös kontrolliammatissa toimiessani toimin ihan samoin.

Miettikääs hetki, jos nämä kaksi olisi sanonutkin "OK, vaihdetaan pöytää". Eipä olisi kesä pilalla.

Toinen mikä on jälleen valitettavan silmiin pistävää, on tämä "uutisten" muokkaaminen jälkeenpäin. Siinä touhussa ei tee kuin itsensä naurunalaiseksi.

kraboniittimies

Quote from: nuiseva on 30.05.2009, 12:02:38

Kenelläkään ei ole oikeutta murtaa toisen polvea. Vartijalla samoin kuin poliisilla pitää psyykkeen kestää nämä känniääliöt, vaikka ne kuinka mölisisivät ja olisivat hankalia. Voimakeinot käyttöön vain, jos oma tai muiden henki on vaarassa. Ne on ne toiset maat, missä käsiä katkotaan, jne. rangaistukseksi.

Polvilumpion voi saada paikaltaan todella helposti, jos polvilumpiossa on luontaista välystä tai sitten on sattunut vastaava vamma aiemmin. Lisäksi tuollaisella vanhalla akalla voi olla jo muutenkin polvet aika kypsää kamaa (+lihakset surkastuneet) eli siinä ei välttämättä kummempia voimakeinoja tarvita. Jo se kun akka koittaa rimpuilla vartijan halauksessa voi aiheuttaa ikävän poksahduksen.

Itse olen nähnyt kun polvi menee sijoiltaan ihan normaalissa agressiivisessa käännöksessä jalkapallokentällä ja metsässä huonon astumisen takia. Ja nämä on tapahtuneet urheileville nuorukaisille.

Nomad

No nyt uutisessa lukee jo JV. Luoja varjele näitä toimittajia....
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

apexi

Quote from: Nomad on 30.05.2009, 14:13:25

Iltalehdessä luetaan aktiivisesti hommaa  ;D ;D Vaihdetaan tekstit sen mukaan, mitä täällä naureskellaan.
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

P

Quote from: apexi on 30.05.2009, 14:19:57

Iltalehdessä luetaan aktiivisesti hommaa  ;D ;D Vaihdetaan tekstit sen mukaan, mitä täällä naureskellaan.

Toimittajan homman on nykyään helppoa. Kirjoittaa raakajutun nettiin ja avaa Homman ja Muropaketin ja katselee sieltä uutisen stilisointiohjeet. Joskus jiopa uutisaiheenkin saa suoraan napattua sopivasti päinpersettä lainaamalla jotain kirjoittajaa. Onnistuu jopa Sannalta..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

apexi

Quote from: kmruuska on 30.05.2009, 14:42:11
Pakko kai se on toimittajienkin seurata mitä päivystävät kiihottujat täällä kirjoittavat. Muuten lähtee aika hätäseen syyte ja kantelu oikeuskanslerille ja ties mitä...

No tuota et saa kyllä puolusteltua mitenkään loogisesti. Miksi ei saisi mainita vartijan etnistä taustaa, kun kerran käänteisissä tilanteissa se uutisoidaan kissan kokoisin kirjaimin.
-Rakim, Oakland.

Lemmy

Onhan se ihan toista kuin ennen, jolloin pystyi kirjoittamaan mitä tahansa paskaa...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Nomad

Quote from: kmruuska on 30.05.2009, 14:42:11
Quote from: P on 30.05.2009, 14:38:10
Quote from: apexi on 30.05.2009, 14:19:57

Toimittajan homman on nykyään helppoa. Kirjoittaa raakajutun nettiin ja avaa Homman ja Muropaketin ja katselee sieltä uutisen stilisointiohjeet.

Pakko kai se on toimittajienkin seurata mitä päivystävät kiihottujat täällä kirjoittavat. Muuten lähtee aika hätäseen syyte ja kantelu oikeuskanslerille ja ties mitä...

Kannattais varmaan laittaa kerralla uutinen oikein niin ei tartte korjailla.
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

Metatron

Iltalehdeltä taattua laatujournalismia jälleen kerran. Miten voi sanoa järjestyksenvalvojan hyökänneen, jos hän on suorittanut työtehtäväänsä täysin toimenkuvan mukaisesti ja yrittänyt poistaa henkilöä alueelta?

Naisen kertomuksen mukaan vika on kyllä täysin hänessä itsessään. Jos ravintolassa on suljettu alue, sinne ei mennä. Jos sinne joku sankari kuitenkin menee, häntä pyydetään sieltä poistumaan. Jos ei itse osaa poistua, niin järjestyksenvalvoja auttaa. Jos vääntää vastaan, niin saattaa sattua. Niin kuin aiemmin mainittiin niin kyseessä tuskin on ollut mikään potkaisu, vaan oppikirjan mukainen maahanvienti jossa tasapaino viedään tönimällä jalkaa takaapäin.

Jos joku väittää että kaikista tilanteista selviää aina puhumalla ja että oikeaoppisesti toimittuna hallintaotteissa ketään ei ikinä satu, niin ei tiedä kyseisestä alasta mitään.

Ravintolan suljetulle puolelle meno on kielletty muuten muistakin syistä kun ettei pöytää tarvitsisi pyyhkiä uudestaan. Alue rajataan tarkoituksella pienemmäksi jotta sitä voidaan valvoa pienemmällä miehityksellä ja tehokkaammin. Asiakaspaikkojen määrä taitaa vaikuttaa järkkärien tarvittavaan määrään.

Mr.Carcass

Olen itse toiminut nyt 6 vuotta vartijana ja jos se akka ei olisi poistumiskehoituksista huolimatta suostunut lähtemään pois niin minä olisin raahannut sen pois, ja jos se vielä laittaa hanttiin niin sitten olisin raudoittanut akan.

RedsoutofFinland

Vartijan puolella ollaan. Itseäni vituttaa tollaset jääräpäät joilla oma sana on aina laki.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Hantta on 30.05.2009, 13:51:23
Itsepuolustuskoulutuksesta jäi mieleen hyvä pointti, jonka vieläkin muistaa: Kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin.

Ei sitten näemmä jäänyt mitään mieleen itsepuolustuskoulutuksesta.

Itsepuolustuskoulutuksen tärkein laji on "110 metrin aitajuoksu" ja olemalla hyvä siinä lajissa. Toiseksi paras laji on "irtautuminen tilanteesta ja ottaa lipetit". Kolmanneksi paras laji on "pidä kännykkää korvalla ja keskustele hätäkeskusen tai poliisin päivystäjän kanssa".

Minusta useimpia itsepuolustuslajeja pitäisi kutsua väkivaltalajeiksi sillä usein se jopa provosoi väkivaltaan.

Juu ja minä voin erinomaisella pätevyydellä haukkua itsepulustuslajeja - on senverran näyttöä ääliömäisyydestä  ;D .

Daemonic

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 30.05.2009, 15:22:05
Juu ja minä voin erinomaisella pätevyydellä haukkua itsepulustuslajeja - on senverran näyttöä ääliömäisyydestä  ;D .
Itsepuolustuslajeissa ei ole mitään vikaa. Kyllä se on se ääliö joka on ääliö, eikä se hänen harrastamansa laji.

Itse aiheesta sen verran, että täytyy sanoa, että epäilen itsekin rouvan kompuroineen portaissa tms. ja syyttävän sitten portsaria. Tuttuni toimii viikonloppuisin näissä hommissa ja olen kuullut monenmoista portaissa kaatumista ja muuta sellaista tuputettavan portsareiden kontolle.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Daemonic on 30.05.2009, 15:32:22
Itsepuolustuslajeissa ei ole mitään vikaa. Kyllä se on se ääliö joka on ääliö, eikä se hänen harrastamansa laji.

Tästä on kyllä ihan tilastoituakin tietoa esimerkiksi Lahden urheilukoulusta. Keskimääräisesti Suomessa lajin huiput eivät ole...krhm .... miten minä sen sanoisin...keskivertokansalaisten tasolle yltäviä. Mutta toki jokainenhan voi arvostella armeijan palikkatestejä ja niiden luotettavuutta.

Tiedon ulosaanti PV:ltä voi tosin olla vähän hakalaa  :roll:

kantakaupunkilainen

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 30.05.2009, 15:41:04
Quote from: Daemonic on 30.05.2009, 15:32:22

Tästä on kyllä ihan tilastoituakin tietoa esimerkiksi Lahden urheilukoulusta. Keskimääräisesti Suomessa lajin huiput eivät ole...krhm .... miten minä sen sanoisin...keskivertokansalaisten tasolle yltäviä. Mutta toki jokainenhan voi arvostella armeijan palikkatestejä ja niiden luotettavuutta.

Tiedon ulosaanti PV:ltä voi tosin olla vähän hakalaa  :roll:

Mielenkiintoista, mitäs itsepuolustuslajeja urheilukoulussa harrastetaan?
War
Ikäluokkansa palomies

Totuusko?

Vaikea ottaa kauheasti kantaa, kun ei tiedä tapahtuman oikeaa kulkua. Onhan niitä vartijoita ja vartijoita eli mukaan mahtuu niin selviä idiootteja kuin raudanlujia ammattilaisiakin.

Mutta luulen, että ko. naiset ovat tottuneet siihen, että naisia kohdellaan kepeämmällä kädellä kuin miehiä. Ja puhumalla saa etuoikeuksia itselleen. Nyt sattui kohdalle heppu, joka ei antanut etuoikeuksia sukupuolen perusteella. Olen nähnyt tilanteita, missä naiset ovat käyttäytyneet niin törkeästi järjestyksenvalvojaa/vartijaa kohtaan, että vastaavassa tapauksessa mieshenkilö olisi ollut niputettuna rautoihin samantein.

Fatman

Oletteko muuten lukenut väijyblogin:
http://vaijy.blogspot.com/

Kertoo miten aliarvostettua vartijan työ on.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Hantta on 30.05.2009, 16:15:07

Itsepuolustuskoulutus ja itsepuolustuslajien harrastaminen on täysin eri asia. Itspuolustuskoulutusta annetaan tänä päivänä suurelle joukolle eri ammattien harjoittajia
Ja joukossa on kaikenkarvaisia yrittäjiä. Onko ns alalle olemassa edes mitään kontrollia ja lupakäyntäntöä?

Quoteja ensi sijaisesti pyritään puheella saamaan tilanne laukeamaan ennen kuin se on siinä pisteessä, että on osattava irrottautua esim. ranneottesta.
Nykyään jo poliisitkin joutuvat selittelmään voimankäyttöään.

QuoteTätä siis tarkoitin sillä, että keskusteltessa yhteistyökyvyttömän asiakkaan kanssa ei pitäisi alentua samalle tasolle. Joustamaton henkilö ei etsi kompromisseja ja tukeutuu, kuten tässäkin tilanteessa ????, vallankäyttöön.
No eikös tämä ole oiva elävänmaailman esimerkki? Pitäisi osata nähdä tilanne missä neuvottelemalla saa aikaan ratkasun ja tilanteen jossa selkeästi aloiteen ottamalla ja ns "käskyttämällä" päästään eteenpäin. Niitä on paljon jotka osaavat käyttää diplomatialla lepsuilun hyväkseen. Kyllähän venkulat osaa. Ne on aika fiksuja loppujen lopuksi.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: kantakaupunkilainen on 30.05.2009, 15:45:36
Mielenkiintoista, mitäs itsepuolustuslajeja urheilukoulussa harrastetaan?
Urheilukoulussahan räätälöidään pitkälti sinne tulevien huippuurheilijoiden mukaan valmennus. Perusharjoiteethan ovat aika tyypillisiä monelle lajille eli voidaan harjoitteita yhdistää lajien kesken ja lajiharjoitteluun ja valmennusleireilyyn annetaan lomia. Tietty jokaisella lajilla on tyypilliset lihasryhmät ja koordinaatiotaidot joihin joudutaan enemmän panostamaan.

Eiköhän tuossa ollut riittävästi vastausta?

kaksinaismoralismirules!

Veli Karimies

Quote from: M on 30.05.2009, 09:12:47
Vartijalla ei ole tehtävänä raahata ihmisiä. Jos on pelisilmää ja supliikkia, puhumalla selviää melkein aina painimatta.

Ei muuten selviä. Ensin pyydetään, sitten käsketään, sitten varoitetaan raahaamisella ja sitten raahataan.

QuoteMyönnän kyllä että kahden keski-ikäisen naisen taklaus voi olla hieman ylilyövä

Humalaiset naiset ovat juuri niitä pahimpia "asiakkaita".

QuoteVartijalla on itseasiassa vähemmän oikeuksia asiakkaiden poistamisen  suhteen kuin ravintolan portsarilla. Käsittääkseni vartija ei saa poistaa asiakasta fyysisesti ellei tämä käyttäydy väkivaltaisesti. Asiakkaan kieltäytyessä poistumasta, on vartijan asian tarpeelliseksi katsoessaan pyydettävä poliisilta apua.

Päinvastoin ja kyllä muuten saa poistaa.

Eurooppalainen

Siitä vartijasta tulee vielä Suomen puolustusministeri.

Vox

Quote- Ulkomaalaistaustainen nuori miesvartija käski meidän poistua. Vastasimme, että syömme hampurilaiset ensin loppuun, mutta vartija otti kovemmat otteet käyttöön. Ensin hän heitti ystäväni ulos. Sitten hän palasi ja sanoi: "Nyt säkin lähdet", kaatoi minut maahan ja mursi polveni. Lääkäri uskoo, että polvi on ollut poissa paikoiltaan. Käsiraudat vartija laittoi niin kireälle, että ne upposivat lihaan ja niistä jäi mustelmia, sanoo järkyttynyt Palomäki.

Quote- Nuori miespuolinen McDonaldsin järjestyksenvalvoja käski meidän poistua. Vastasimme, että syömme hampurilaiset ensin loppuun, mutta valvoja otti kovemmat otteet käyttöön. Ensin hän heitti ystäväni ulos. Sitten hän palasi ja sanoi: "Nyt säkin lähdet", kaatoi minut maahan ja mursi polveni. Lääkäri uskoo, että polvi on ollut poissa paikoiltaan. Käsiraudat järjestyksenvalvoja laittoi niin kireälle, että ne upposivat lihaan ja niistä jäi mustelmia, sanoo järkyttynyt Palomäki.

Emme tietenkään voi epäillä, että toimittaja olisi vääristellyt kyseisen naisen sanomisia. Tämä ei ole mahdollista, koska suomalaiset journalistit ovat eettisesti korkeatasoisia. On täytynyt käydä niin, että ruhjottu nainen on huomannut jälkeenpäin vartijan ulkomaalaistaustan olevan uutisen kannalta merkityksetön ja ottanut toimittajaan yhteyttä kertoakseen asian ilman tätä merkityksetöntä tietoa.

Suoraan sanottuna pidän hyvänä, että tällaisissa tapauksissa ei mainita henkilön etnistä taustaa. Sitä en sen sijaan hyväksy, että haastateltavan sanomisia muutellaan.
Yle 19.10.2009: "Helsinki antaa lisärahaa ongelmakouluille – – Lisärahan perusteena on huoltajien alhainen koulutus ja tulotaso sekä oppilaiden maahanmuuttotaustaisuus."

Yle 20.10.2009: "Virkkunen: Maahanmuuttajat voimavara kouluille".

Totuusko?

Äkkiseltään tulee mieleen kertomuksen perusteella, että vartija on syylistynyt liialliseen voimakäyttöön sekä menetelmän että välineistön osalta.

Jos seisoo rauhallisesti paikallaan eikä vastusta poistamista mitenkään (taluttamista) fyysisesti, ei vartijalla ole oikeutta kaataa tai laittaa vielä päälle päätteeksi käsirautoihin. Näin ainakin oman tulkintani mukaan (laki yksityisistä tuvapalveluista 282/2002). Tosin, enhän edes laki-ihmisiä edes ole, eli sallittakoon pieni mutuilu  ;D

Liero

Quote from: Nomad on 30.05.2009, 13:48:34
Jos vartijasta on todellakin kyse, eikä JLJV:stä, niin paukut ovat aika ykselitteiset.

"Vartijalla on oikeus poistaa henkilö vartioimisalueelta, jos poistettava ei noudata vartioimisalueen omistajan tai haltijan taikka tämän edustajan antamaa poistumiskehotusta taikka jos on ilmeistä, ettei poistettavalla ole oikeutta oleskella vartioimisalueella ja vartija on kehottanut häntä poistumaan."

Eli kehotuksen jälkeen pihalle, ei tarvita kun passiivinen vastarinta. JV:llähän asia menee aika vastaavasti:

Quote from: Laki Järjestyksenvalvojista

7 §
Henkilön poistaminen, kiinniottaminen ja säilössäpito
Järjestyksenvalvojalla on oikeus poistaa toimialueeltaan henkilö, joka:

1) päihtyneenä häiritsee siellä järjestystä tai muita henkilöitä;

2) uhkaavasti esiintyen, meluamalla tai väkivaltaisuudella häiritsee järjestystä tai vaarantaa turvallisuutta siellä; tai

3) huomautuksesta huolimatta jättää noudattamatta järjestyksen tai turvallisuuden ylläpitämiseksi annetun tarpeellisen käskyn.

Jos paikalta poistaminen on ilmeisesti riittämätön toimenpide eikä häiriötä tai vaaraa voida muutoin poistaa, järjestyksenvalvojalla on oikeus ottaa henkilö kiinni, jos kiinniottaminen on välttämätöntä muille henkilöille tai omaisuudelle aiheutuvan vakavan vaaran torjumiseksi. Kiinni otettu on viipymättä luovutettava poliisin haltuun. Oikeutta henkilön kiinniottamiseen järjestyksenvalvojalla ei kuitenkaan ole yleisessä kokouksessa.

Myös kiinniottamiseen oli siis selvät syyt.

Motor City Contexti

Itse luulen, että tässä tämä nainen itse saisi JV vastustamisesta sakot jos juttu meneisi oikeuteen.

Itse näen tilanteen näin.Kaksi kännissä olevaa keski-ikäistä akkaa eivät tottele kuin heitä kehoitetaan poistumaan. JV luultavasti ainoa joka oli selvinpäin ja koulutettu tälläiseen  tilanteeseen ja hänen saa palkkansa järjestyksen ylläpitämisestä kyseisellä alueella. Se millainen tämä järjestys on päätettetty jossain muualla JV vain toteuttaa sitä.

Toinenn akoista lähteekin taluttamalla, puhetta ei kumpikaan näistä akoista uskonut . Seuraavaksi yrittää taluttaa tämän toisenkin ulos. Tartuu kiinni pokaan tämä rimpuilee seurauksena käsilukko horjutus maahanpano ja käsiraudat ja soitto poliisille .

En kyllä näe mitään muut tapaa toimia tässä varsinkin kuin kyseessä oli yksi JV.

Paikalla on varmasti valvontakameroita, toivottavasti lehdistö seuraa miten juttu kehittyy ja toivottavasti juttu päätyy oikeuteen.

Luotsi

Quote from: Heywood on 30.05.2009, 20:06:59
Itse luulen, että tässä tämä nainen itse saisi JV vastustamisesta sakot jos juttu meneisi oikeuteen.

Itse näen tilanteen näin.Kaksi kännissä olevaa keski-ikäistä akkaa eivät tottele kuin heitä kehoitetaan poistumaan. JV luultavasti ainoa joka oli selvinpäin ja koulutettu tälläiseen  tilanteeseen ja hänen saa palkkansa järjestyksen ylläpitämisestä kyseisellä alueella. Se millainen tämä järjestys on päätettetty jossain muualla JV vain toteuttaa sitä.

Toinenn akoista lähteekin taluttamalla, puhetta ei kumpikaan näistä akoista uskonut . Seuraavaksi yrittää taluttaa tämän toisenkin ulos. Tartuu kiinni pokaan tämä rimpuilee seurauksena käsilukko horjutus maahanpano ja käsiraudat ja soitto poliisille .

En kyllä näe mitään muut tapaa toimia tässä varsinkin kuin kyseessä oli yksi JV.

Minä taas tiedän että sinä olet innokas kuvittelemaan tapahtumia joista et mitään tiedä  ;D
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Nikopol

Tää menee nyt ihan pieleen. Kaikkienhan pitäisi syyttää ohjelmoinnin mukaisesti mamutaustaista eikä pohtia mitä oikeasti tapahtui.

Vihreät miehet tarkkailevat, ja he menevät hämilleen kun ennakko-odotukset eivät täyty. Saattavat vaikka suuttua ja blogata jotain nasevaa rasisteista jotka toivovat sekavien akkojen polvien murskaamista.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Liero

Quote from: Luotsi on 30.05.2009, 20:10:58
Minä taas tiedän että sinä olet innokas kuvittelemaan tapahtumia joista et mitään tiedä  ;D

Totta. Aina on se mahdollisuus, että järjestyksenvalvoja on joko paha tai päästään sairas ihminen, jota kohtaan kaksi vapaata hampurilaisensyöjää tunsi syvää vastenmielisyyttä.