News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Eläinpoliittinen kunnallisvaalikone 2012

Started by K.K., 02.10.2012, 23:07:54

Previous topic - Next topic

Faidros.

Quote from: Asta Tuominen on 03.10.2012, 18:04:20
^ Tarkoitatko, että Suomesta pitäisi tehdä esimerkin vuoksi (niin kuin muutkin sekoilut näyttävät etenevän) maailman ekologisin ykkösköyhälä, jossa pureskeltaisiin kauranjuuria ja käytäisiin ulkohuussissa, jotta muu maailma voisi seurata esimerkkiä?

Ei tarvitse tehdä, koska Suomi on jo sitä. Maksetaan etelän vetelien överiksi elämistä ja kehitysmaille "aiheuttamaamme ilmastonmuutosta". Orjalaivan tervan aiheuttama haittamaksutkin on vielä pahasti kesken! Ja lapsemme pitää pelastaa liharuuilta!

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Elcric12

Quote from: Asta Tuominen on 03.10.2012, 18:04:20
^ Tarkoitatko, että Suomesta pitäisi tehdä esimerkin vuoksi (niin kuin muutkin sekoilut näyttävät etenevän) maailman ekologisin ykkösköyhälä, jossa pureskeltaisiin kauranjuuria ja käytäisiin ulkohuussissa, jotta muu maailma voisi seurata esimerkkiä?

No ei mitään kauranjuuria tai ulkohusseja, mutta muuten miksi ei. Mitä järkeä muuten olisi missään talouden tai vaikka järkevän maahanmuuttopolitiikan rakentamisessa, jos pohjalla ei olisi kestävyys ja ekologisuus. Miks ei tuossa joo sitten pyrkisi vaikka olemaan maailman paras.

Saturoitunut

Quote from: tosipaha on 03.10.2012, 01:06:57
Eli eläinten hyvinvointi on perseestä, luomuruoka on perseestä, lähiruoka on perseestä. Ja kasvisten syönti ei ole terveellistä.

Näen vissiin kysymykset hieman eri tavalla kuin sä. Luontaisin pullonpohjalinssein:

Kysymykset 1 ja 2: "Valitettavasti viherfasistit eivät vielä kykene määräämään kaikkien muiden ruokavaliota, mutta ainakin he voisivat pakottaa rautaisella tassulla julkisen puolen ihmiset elämään oikeaoppisesti." Tämä ei mielestäni kuulu julkishallinnon tehtäviin. Syön itse runsaasti kasviksia ja toisinaan pelkästään niitä, ko se on terveellistä.

Kysymys 3: "Kaikki olemassa olevat, luontoon sopimattomat eläimet tulee pitää hengissä luonnonvaroja säästämättä, koska niillä on niiiiiiiin söpöt nappisilmät. Eläinten "pito" ilmeisesti voi lisätä näiden hyvinvointia." Mä kieltäisin lemmikit ihan kategorisesti. Aivan järjetöntä touhua.

Kysymys 4: "Lisää hevosenharjaus- ja eläintenpaijausvirkoja julkiselle puolelle!" Ei kiitos.

Veikko

Quote from: Pöllämystynyt on 03.10.2012, 12:27:31
--- Eläinten hyvinvointi on aivan keskeinen asia minulle, kuten myös ihmisten. Samantapaisista syistä olen maahanmuuttokriittinen, kuin eläinaktivisti ja luonnonsuojelija. ---

Kukaan ei jätä puolustamatta demokratiaa, ihmisoikeuksia, vapautta ja suomalaista alkuperäiskansaa ja -kulttuuria monikulttuurin uhilta siksi, että joku toinen samaa mieltä oleva on eläinrakas, kettutyttö, luomu-uskovainen, tai jotain muuta sellaista. Sen sijaan joku eläinrakas voi kääntyä pois orastavasta maahanmuuttokritiikistä siksi, että luulee muiden kriittisten suhtautuvan eläimiin hyväksikäyttävästi ja piittaamattomasti. Eläinrakkaus on tosiaan rakkautena usein sokeaakin, ja eläimiä loukkaava tai näihin välineellisesti suhtautua voi näyttää eläinrakkaasta aivan hirviöltä, jonka kanssa ei voi olla missään tekemisissä. "Eläinkylmän" lappua ei siis pidä lyödä edes omaan otsaan, koska se voi siitä levitä muidenkin päälle.

Quote from: lemminkäinen on 03.10.2012, 16:08:57
Minun mielestä luonnonsuojelu, eläinoikeusterrorismi, ituhippeily ja kaikkinainen puidenhalailu ja kasvisruokavouhotus liittyvät niin vahvasti siihen samaan vihervasemmistolaiseen ajatusrakennelmaan kuin monikulttuurisuuden ihailukin, että oudolta tuntuisi jos näitä kovin moni ns. nuiva kannattaisi. Poikkeuksia, pöllämystyneitä, epäilemättä on, mutta luulisi tuntuvan skitsofreeniselta. Itselleni, maalla keskisuomessa asuvalle luonnonsuojelijat ovat toki konkreettisempi haitta kuin maahanmuutto.

Kohteliaasti ilmoitan tässä komppaavani Pöllämystynyttä lähes joka suhteessa. Ja oman ajatusrakenteeni ilmoitan olevan pohjimmaltaan melkoisen vasemmistolainen, joskaan ei poliittisesti vihertävä. - Se missä suhteessa minuun kuitenkin sopii ilmaisu "nuiva" jääköön ympäristön päätettäväksi.

Skitsofreeniselta oloni ei mielipiteitteni vuoksi kuitenkaan tunnu ja jos joku katsoo tällaisten mielipiteiden yhteenliittymän liian ristiriitaiseksi, niin vakuutan että se ei vaivaa ainakaan itseäni.

Eläinrakkaudessani olen sekä kohtuuton että käytännöllinen: puolustan eläinten oikeutta hyvään ja mahdollisimman onnelliseen elämään ja vihaan tarkoituksettomien ja mielivaltaisten kärsimysten aiheuttamista eläimille. Syön kuitenkin lihaa, kuten kissanikin, ja tunnustan kannattavani tarpeellisia eläinkokeita kunhan niissä vältetään kärsimysten aiheuttamista eläimille niin paljon kuin mahdollista. Ja tunnustan itse suorittaneeni eläinkokeita.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Leso

Jos joku eläinrakas ei voi antautua maahanmuuttokriittiseksi siksi, että koska maahanmuuttokriittiset muka olisivat eläintenvihaajia, niin sen kun on kääntymättä.

Se kertoo enemmän kyseisen ihmisen älyllisestä ja sosiaalisesta kyvyttömyydestä, ei mistään muusta.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Veikko

Quote from: Leso on 04.10.2012, 01:53:07
Jos joku eläinrakas ei voi antautua maahanmuuttokriittiseksi siksi, että koska maahanmuuttokriittiset muka olisivat eläintenvihaajia, niin sen kun on kääntymättä.

Se kertoo enemmän kyseisen ihmisen älyllisestä ja sosiaalisesta kyvyttömyydestä, ei mistään muusta.

Älyllinen ja sosiaalinen uteliaisuus jotakin ryhmää ja ajatussuuntaa kohtaan voi helposti lopahtaa alkuunsa, jos tutustuessaan törmää vastenmielisenä pitämäänsä oheisilmapiiriin.

Esimerkiksi minä saatan loukkautua hyvinkin helposti ja silloin hylkään vähäisen älyllisyyteni sen tien ja sosiaalisuuteni katkaisen oven kolahdukseen.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Leso

Voi Veikkoseni, jos sinulla olisi aavistustakaan siitä, miten helposti minä loukkaannun!  ;D
Joten minuun on tuota korttia turha pelata.
Olen lopettanut syviä, hyviä ystävyyssuhteita noin vain, kun on sen kuuluisan kamelin selkä katkennut, eli olen loukkaantunut perinpohjin.
Sen jälkeen ei ole paluuta. Sitten minulle ihminen (tai aate) on olemassa enää niin sanotusti paperilla, kunnes kuolo korjaa. On korjannutkin. En ole tuntenut mitään siitä kuullessani.

Olin aikoinani suhteissa sekä Animaliaan että Amnestyyn. En enää.

Mutta annan aina kaikille ja kaikelle mahdollisuuden. En säikähdä helposti.

Se, joka säikähtää helposti, on joutava muualle muutenkin.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Veikko

Quote from: Leso on 04.10.2012, 02:54:39
---
Se, joka säikähtää helposti, on joutava muualle muutenkin.

Vastaanotettu ja kuitattu  ;)

normi

Quote from: Tapiotar on 03.10.2012, 10:46:00
Hehän huijasivat meitä alusta asti: heidän piti vai hetkeksi saada turvapaikka, ei jäädä vuosiksi ja vuosikymmeniksi loisimaan meidän kustannuksellamme.
Koska he lähtevät pois?

Niin, tämä välillä unohtuu. Turvapaikan hakijallehan myönnetään turvapaikka eikä asuinpaikkaa. Turvapaikan hakijoilta tulisi edellyttää, että palaavat lähtömaahan kun olot sen sallivat. (mikäli turvapaikan tarve alunperinkään on ollut aito)

Pahoin pelkään että eivät lähde ilman reconquistaa... espanjalaisethan hoitivat homman 1492 tienoilla ja heittivät maurit ulos. JOS eivät olisi niin tehneet, niin Espanjan loiston aikaa ei olisi koskaan tullut ja nykyespanja olisi kenties jonkinlainen eurrooppalaisuuden ja pohjoisafrikkalaisuuden välimuoto...

Pakolaiset ja maahanmuuttajathan hakluavat nimenomaan tänne meidän kulttuuriin, joten meidän kulttuurimme omaksumista tulisi suorastaan vaatia. Itsehän tosiaan halauavat pois siitä omasta kulttuuristaan joka ei ole kyennyt takaamaan turvaa ja/tai hyvää elämän laatua ja elintasoa.
Impossible situations can become possible miracles

Jukka Wallin

Olin eilen Animalian vaalipaneelissa. Meitä vaalipaneleisteja oli suhteessa enemmän kuin itse yleisöä. Kun keskusteltiin esimerkiksi kouluruuasta ja sen monipuolisuudesta kaikki olimme samaa mieltä että täytyy olla myös niille jotka haluavat myös kunnollista kasvisruokaa. Sitä pitää myös lisätä koska se on edullista ja pystymme pitämään kylät asuttuina. Otin itse esille riisin, sitä rahdataan toiselta puolelta maapalloa, mutta me voisimme korvata sen(riisin) ohralla, joka tuotetaan 40 kilometrin päässä Helsingin keskustasta.

Myös tuotantoeläinten kohtelussa on paljon parantamisen varaa, mutta itse olen sitä mieltä, kuten muutukin oliva,t että vain pienentämällä tilakokoja, eläinten olosuhteet paranesivat. Itse olen työskennellyt maatiloilla yläaste ikäisenä niin on jotain näkökantaa siihenkin asiaan.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Iloveallpeople

Lista poliitikoista, jotka ovat sitoutuneet ajamaan animalian tavoitteita kunnanvaltuutetuna.

Animalia/lista

Tavoitteet
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Teiskolainen

Quote from: Iloveallpeople on 11.10.2012, 17:30:14
Lista poliitikoista, jotka ovat sitoutuneet ajamaan animalian tavoitteita kunnanvaltuutetuna.

Animalia/lista

Tavoitteet

Tuttu mies Markku Metsälä näyttää sitoutuneen animalian tavoitteisiin.
On vahvoilla meikäläisen listoilla.