News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Uusi puolue? Mikä on logiikka?

Started by PataÄssä, 29.05.2009, 22:53:24

Previous topic - Next topic

PataÄssä

JM-K on osoittanut ainutlaatuista aloitteellisuutta ja organisointikykyä. Allekirjoittanut on kaksi kertaa allekirjoittanut aloitteen: adressiin ja JH-a:n kannatuskortin.

Nyt on kuitenkin mielestäni logiikka hukassa. Puoluekorttiin en aio nimeäni kirjoittaa. Miksi ihmeessä lähteä lyömään kiilaa rintamaan kun homma on oikeasti lähtenyt nousuun? Perussuomalaisten menestyksen ansiosta on esim. kokoomus joutunut ottamaan järjen käteen ja reaalipolitiikka on muuttumassa. Pragmaattikkona haen maksimaalista muutosta, en ideologista voittoa. Mielestäni maahanmuuttopolitiikan tehokkainta muutosta ajaa tällä hetkellä PerSujen menestyminen.

Henkilökohtaisesti voisin harkita puoluekortin kirjoittamista, jos PerSut pettäisivät Halla-ahon uudestaan. Nyt on kuitenkin anteeksiannon ja maksimaalisen muutosvoiman hakemisen aika.

Miksi emme liittyisi porukalla Persuihin ja muokkaisi puoluetta omaan suuntaamme. Hajaannnus ja pyörän uudelleen keksiminen ei ole kenenkään eduksi.

JPU

Mikä on logiikka? More pressure.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Igor Sika

Tähän voi vaan sanoa, että amen.

Samaa olen miettinyt, nyt kun heräsin siihen, että tämän uuden puolueen kanssa ollaan 100 prosenttisen vakavissaan liikenteessä. En vaan pysty näkemään tahi ymmärtämään sitä johtoajatusta, jolla tämän projektin uskotaan edistävän mahdollisuuksia nykyaikaisen kansainvaelluksen patoamiseen. Ja mistään muusta en välitä hittoakaan.
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - Jeesus

pelle12

Jäitä hattuun poijjaat! Älkäämme olko kottaraisia!

pja

Henkilökohtaisesti en halua sitoutua puolueeseen, jonka puoluehallitus käänsi selän Jussille tai jonka puheenjohtaja avoimesti haukkuu myös minua propellipääksi, koska koen esim tämän hommafoorumin tärkeäksi välineeksi käydä keskustelua. Koen myös, että nettikäyttäjät eli me linnunpönttöön tuijottelijat, saivat Soinilta turhan kylmää kyytiä hänen puheenvuoroissaan. Jotenkin tuntuu, että Soini elää vieläkin 90-lukua ja kaikki uusi teknologia on hänen mielestään jotenkin paha juttu.

Lisäksi olen enemmän oikealla suuntautunut kuin (omasta mielestäni hitusen vasemmalle sijoittuva) perussuomalainen. Tämä nyt ei tosin ole kynnyskysymys. EU vastaisuus on lievä miinus, mutta senkin olisin vielä voinut jättää taustalle.

Että noista soppaa keittelemään. En ole vielä päättänyt kumpaa haluaisin äänestää, Pöntistä vaiko Terhoa. Tosin kummallekin annettuna ääni menisi oikeaan osoitteeseen, sääli ettei voi antaa tukea useammalle ehdokkaalle ;)

Olen skeptisesti myös miettinyt, jotta onko kyseessä kokoomuksen EU vaalien pisteidenkeräys vai onko siellä oikeasti tapahtumassa jotain liikehdintää, joka voisi nykyistä maahanmuuttotilannetta oikaista.

No, onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Ja mitä tulee uuteen puolueeseen, pystyisin kyllä sitoutumaan niiden teesien taakse oikein hyvin mitä nyt on keitelty kasaan.

Jouko Piho

Toivotan menestystä uudelle puolueelle.
Olen kuitenkin itse tullut siihen tulokseen, että on parempi vaikuttaa näissä asioissa vanhoissa puolueissa, minun tapauksessani Kokoomuksessa, johon liityin puolitoista viikkoa sitten.

Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka näkevät parhaimmaksi vaikuttaa Persuissa tai uudessa perustettavassa puolueessa.

Oleellisinta minusta on kuitenkin asia eikä se, miten ja ketkä sitä asiaa edistävät.

Jouko Piho

hxv

Quote from: Piho on 29.05.2009, 23:15:54
Toivotan menestystä uudelle puolueelle.
Olen kuitenkin itse tullut siihen tulokseen, että on parempi vaikuttaa näissä asioissa vanhoissa puolueissa, minun tapauksessani Kokoomuksessa, johon liityin puolitoista viikkoa sitten.

Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka näkevät parhaimmaksi vaikuttaa Persuissa tai uudessa perustettavassa puolueessa.

Oleellisinta minusta on kuitenkin asia eikä se, miten ja ketkä sitä asiaa edistävät.

Jouko Piho

Toivottavasti puolueenne pääsee eroon mokuttavasta puheenjohtajasta ja turvapaikkabisneksestä hyötyvästä sisäministeristä.

http://octavius1.wordpress.com/2009/05/27/anne-holmlund-onko-kaikki-hyvin/

Anton

Logiikka on se, että kaikki nykyiset puolueet ovat sanalla sanoen perseestä. Joissakin puolueissa nuivia ehdokkaita siedetään jotenkuten, mutta joka toisessa lauseessa pitää sitten haistatella heidän äänestäjilleen ja irtisanoutua milloin mistäkin.

Vasarahammer

Minullekaan persujen keskustavasemmistolaisuus ei ole mikään kynnyskysymys, jos olennaiset asiat ovat hanskassa. Nyt näin ei mielestäni ole.

Kunnioitan persuissa toimivia ihmisiä ja siksi kohdistan arvosteluni Timppa, vaimo ja Vistbacka -linjaan, joka pitää persuissa valtaa. Minusta hommalaisten ei tarvitse sitoutua persuihin vaan homma voi edistää myös muulla tavoin.

"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

PataÄssä

Olen samaa mieltä, että nykyiset valtapuolueet ovat jostakin syvältä. Erityisen pettynyt olen kokoomukseen, jonka kannattajakuntaa olen olen ollut suurimman osan äänikelpoisuuden ajastani. Stubb / Katainen parivaljakka suorastaan sylkevät ideologialtaan niitä arvoja kohtaan joita isovanhempani ovat omalla hengellään ase kädessä puolustaneet. Politiikka kaipaa muutosta. Kysymys kulminoituu siihen, miten muutos on tehokkain. Itse uskon että PerSuja äänestämällä muutos on nopein ja mahdollinen. Uusi marginaalinen puolue joka kilpailee PerSujen kanssa ei hoida tätä agendaa.

Teemu Lahtinen ei päässyt Persujen puoluehallitukseen. Tämä olisi vaatinut noin 60 ääntä puoluekokouksessa. Homman pitäisi aktivoitua Perussuomalaisten riveissä, sen sijaan että perustaisimme uuden puolueen joka hajoittaa rivit ja todennäköisesti jää marginaaliseksi puoulueeksi. Toivoisin hieman realismia kehiin. Ja ennenkaikkea toivoisin, että peloittava kansalaisaktivisti (TM) saataisiin leppymään ja sulautumaan PerSujen riviin aiheuttamaan pelkoa ja sekaannusta valtapuolueiden riveihin ensi eduskuntavaaleissa. Sisäisestä hajaannuksesta ei seuraa mitään hyvää.

PS. en ole PerSujen jäsen vaan omilla aivoillani ajatteleva nuiva ihminen.

Porari

Quote from: PataÄssä on 29.05.2009, 23:33:36
Teemu Lahtinen ei päässyt Persujen puoluehallitukseen. Tämä olisi vaatinut noin 60 ääntä puoluekokouksessa. Homman pitäisi aktivoitua Perussuomalaisten riveissä, sen sijaan että perustaisimme uuden puolueen joka hajoittaa rivit ja todennäköisesti jää marginaaliseksi puoulueeksi. Toivoisin hieman realismia kehiin.
[...]
Sisäisestä hajaannuksesta ei seuraa mitään hyvää.

PS. en ole PerSujen jäsen vaan omilla aivoillani ajatteleva nuiva ihminen.

Komppaan, luulisi viimeaikojen yhteisponnistuksen perusteella löytyvän mahdollisuus nykyisenkin puolueen linjan kääntämiseen?

- myöskin ei-jäsen monikulttuurikaupungista -

Kowalski

Suomessa on lukuisia pieniä puolueita jotka ovat jääneet pysyvästi pieniksi puolueiksi. Vaikka ilmassa on selvästi kannatusta maahanmuuttokriittisille mielipiteille voisi silti uusi puolue jäädä kokonaan ilman tarvittavaa näkyvyyttä. Perussuomalaisilla on kaikesta huolimatta näkyvyyttä ja kannatusta. Puolue ei ole myöskään ideologialtaan mitenkään erityisen dogmaattisen oloinen joten tehokkaalla toiminnalla mikä tahansa ryhmä saattaisi saisi todennäköisesti muutettua sen toimintaa mieleiseen suuntaan.

Hauki

No sen uuden puolueen logiikka on tietysti se, ettei se entinen vaihtoehto enää toimi. Äänestäkää siis Perussuomalaisia, Suomen Konservatiiveja, Itsenäisyyspuoluetta, Vapauspuoluetta, Vapauspuolueesta irronnutta siipeä, IKL-Pöntistä, Pienjyrsijöitä. Kyllä se nyt nappaa.

Harri Eerikäinen

Komppasin pitkään Perussuomalaisia heidän jäsenenään siitä huolimatta, että heidän suhtautumisensa maahanmuuttopolitiikkaan on ollut vähintäänkin lepsua. Puhuin asiasta Soinin kanssa Eduskuntavaalien aikaan, ja Soini oli tyytyväinen valitsemaansa linjaan ja sen silloin tuomaan menestykseen.

Nyt olen eronnut Perussuomalaisista ja valmis liittymään perustettavaan puolueeseen, täysin vakuuttuneena siitä, että Perussuomalaisten valitsema tie on aivan normaali poliittisen puolueen perseennuolutie.

Rannanjärvi

Tuolla pajan puolella on aiheesta galluppikin, jos joku ei vielä tiennyt.

Uuden puoleueen kannatus (äänestys!)

Jaska L

Olen (lukuisten muiden kanssa) sitä mieltä, että parasta on keskittyä olemaan jokin sekasikiö seuraavista:
-etujärjestö
-think tank (ajatushautomo)
-yhden asian liike

Tällöin on mahdollista valistaa, keskustella ja saada julkisuuteen juttuja maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista ja siten luoda paineita puolueille reivata kurssiin ainakin "pari piirua" nuivempaan suuntaan. Tärkeämpää kuin maksimoida jonkin puolueen kannatus, on viedä koko laajaa kenttää Suomen turvallisuutta lisäävään suuntaan. Jos yritämme yhteistä puolueohjelmaa, yhtenäisyys karisee turhaan muiden asioiden vuoksi (esim. oikeisto-vasemmisto jne. muut typerät akselit) ja voimat hiipuvat.

Veikkaampa, että ilmiö Pöntinenkin on pitkälti tämän foorumin ansiota.
"Ei tässä ole rasismista kyse. Jos joku näin kuvittelee, hän vastaa omista kuvitelmistaan. Jokaisen täytyy voida ajatella omilla aivoillaan ja vastata ajatuksistaan" Prof. Timo Vihavainen (AL 11.10.2009. Toimittajan kysymykseen: "Etkö pelkää, että näillä puheillasi päädyt rasistien oppi-isäksi"