News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2012-10-10 SS: Maahanmuutto kuumensi tunteita vaalipaneelissa

Started by Iloveallpeople, 10.10.2012, 20:33:33

Previous topic - Next topic

-PPT-

Tuon uutisen olisin ymmärtänyt jos tuo olisi tapahtunut missä tahansa pk-seudun koulussa. Voi vain kuvitella millainen paskamyrsky olisi noussut. Kuitenkin, jotenkin, kenties naivisti, olen aina kuvitellut, että Sisä-Suomessa oltaisiin hieman enemmän jalat maassa kuin täällä etelässä. Taisin olla sitten väärässä.

Taikakaulin

Quote from: Sanna on 19.10.2012, 23:57:02
Minä mietinkin tuleeko vaalipaneelikeskustelustani juttua Hommafoorumille asti. Nähtävästi tuli.  :D

Mainitsen vielä täälläkin, että toimittaja otti hieman vapauksia sörkkiä sanomisiani. Mainitsin nimittäin asumisen TOIMINEEN kämppiksen kanssa. Kirjoitin asiasta blogiinkin: sannamustonen.tarinoi.fi

Kiitos kannustuksestanne!

T: Sanna Mustonen, Perussuomalaisten kunnallisvaaliehdokas Kuopiosta, nro. 158

Hieno veto tuolla paneelissa sinulta ja tervetuloa Hommaan. Tee toki itsellesi vaalibanneri tänne, niin saat nuivuusääniä Kuopiosta.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

John

Quote from: Junes Lokka on 20.10.2012, 02:46:14
Itse olen vaatinut turvapaikanhakijoiden vastaanoton lopettamista ja vastaanottokeskuksen lakkauttamista jokaikisessä paneelissa, mutta se ei ole kuumentanut tunteita eikä kukaan ole reagoinut asiaan mitenkään. Tallenteet löytyy ketjustani.

Ehkä kaikki tietävät, että mielipiteilläsi ei ole mitään väliä, koska et kuitenkaan tule pääsemään valtuustoon? Se taas tiedetään, että perussuomalaiset tulevat päättämään jatkossa kunnan asioista entistä suuremmalla voimalla, joten perussuomalaisten mielipiteillä on merkitystä.

-PPT-

Jopa tuossa Savon Sanomien linkissä puhutaan pakolaisista ja maahanmuuttajista synonyymeinä.

nuiv-or

Quote from: John on 20.10.2012, 02:57:12
Quote from: Junes Lokka on 20.10.2012, 02:46:14
Itse olen vaatinut turvapaikanhakijoiden vastaanoton lopettamista ja vastaanottokeskuksen lakkauttamista jokaikisessä paneelissa, mutta se ei ole kuumentanut tunteita eikä kukaan ole reagoinut asiaan mitenkään. Tallenteet löytyy ketjustani.

Ehkä kaikki tietävät, että mielipiteilläsi ei ole mitään väliä, koska et kuitenkaan tule pääsemään valtuustoon? Se taas tiedetään, että perussuomalaiset tulevat päättämään jatkossa kunnan asioista entistä suuremmalla voimalla, joten perussuomalaisten mielipiteillä on merkitystä.

No kyllähän valtapuolueilla tulisi olla tästä huolimatta nollatoleranssi rasisimille.

-PPT-

Tästä asiasta on pakko olla vähän kaksijakoista mieltä kun vaalikoneissa kysytään, että olisi hyvä, että maahanmuuttajia olisi tasaisesti ympäri Suomea niin olen aina ollut samaa mieltä mutta toisaalta kun asiaa ajattelee niin on hyvin virkistävää käydä jossain Jyväskylässä tai Porissa, joissa niissäkin on maahanmuuttajia paljon mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin täällä pk-seudulla, niin kenties sittenkin on parempi, että on olemassa paikkoja jonne voi mennä jos elämä alkaa käymään liian rikkaaksi.

nuiv-or

Quote from: -PPT- on 20.10.2012, 03:16:13
Tästä asiasta on pakko olla vähän kaksijakoista mieltä kun vaalikoneissa kysytään, että olisi hyvä, että maahanmuuttajia olisi tasaisesti ympäri Suomea niin olen aina ollut samaa mieltä mutta toisaalta kun asiaa ajattelee niin on hyvin virkistävää käydä jossain Jyväskylässä tai Porissa, joissa niissäkin on maahanmuuttajia paljon mutta ei läheskään samassa mittakaavassa kuin täällä pk-seudulla, niin kenties sittenkin on parempi, että on olemassa paikkoja jonne voi mennä jos elämä alkaa käymään liian rikkaaksi.

Kysyttiinkö tuota muualla kuin mtv3:n koneessa?

Olin eri mieltä,

22. Maahanmuuttajia olisi hyvä olla tasaisesti kaikkialla Suomessa.

"En ymmärrä tuota kysymystä 22. Kuinka kuvitellaan, että maahanmuuttajat asuisivat Utsjoella? Hehän itse muuttavat pk-seudulle omiensa luo."

Ari-Lee

Itse olen orjuutta vastaan mutta minkä pieni ihminen tekee kun suurin osa huutaa LISÄÄ NEEKEREITÄ, LISÄÄ ORJIA, MUUTEN KÄY HUONOSTI!
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Lahti-Saloranta

Quote from: Iloveallpeople on 10.10.2012, 20:33:33
QuoteMaahanmuutto kuumensi tunteita vaalipaneelissa

Tunnelma kuumeni Kuopion Kallaveden lukion liikuntasalissa järjestetyssä vaalipaneelissa, kun perussuomalaisten Sanna Mustonen nosti kuudesta nuoresta ehdokkaasta ainoana vihreän lapun ylös juontajien kysyessä, onko Kuopiossa liikaa maahanmuuttajia.
Tässä sattui varmaankin joku moka kysymyksen asettelussa kun Sanna sai vastata vihreällä lapulla ja muut joutuivat tyytymään punaiseen. Liikennevaloista saamamme mielikuvan mukaan vihreä antaa positiivisen kuvan ja punainen negatiivisen.
Juontajan esittämään kysymykseen kuopiolaiset voivat vastata 29.10.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Nautiluseläin

Olin itse lukiolaisten järjestämässä paneelikeskustelussa jo keväällä. Sielläkin otettiin tämä kysymys maahanmuuttajista esiin. Kysyttiin nätisti pitäisikö pakolaisten vastaanottamista kaupunkiin vähentää? Sanoin, että pitää.

Aikaa perusteluihin ei annettu vaan mielipide esitettiin kättä nostamalla (tai nostamatta jättämisellä). Lasten ilmeistä näki, että moinen "kovasydämisyys" oli vastoin kaikkea sitä eettistä opetusta, jota lapset ovat koko ikänsä ympäröivässä yhteiskunnassa saaneet.

Raha tai taloudellisuus eivät liittyneet yhteenkään esitettyyn kysymykseen. Tuntui, että kaikkien kysymysten kohdalla vastaus riippui yksinomaan siitä, mitä joku halusi. On kuin maailmankartalta olisi täysin pyyhkäisty pois se tosiasia, että kaikki manööverit tässä maailmassa maksavat.

Lasten (lukiolaisten) ollessa kysymyksessä tämän ehkä vielä juuri ja juuri käsittää, mutta kun sama ajattelutapa näyttää olevan vallitseva ajattelutapa myös aikuisten ajatusmaailmassa, tilanne on mielestäni kovin huolestuttava. Kyllä näkee, että kovien tieteiden opiskelu ja harrastaminen eivät ole korkeassa kurssissa, kuten ei shakin pelaaminenkaan. Jos osattaisiin laskea kuluja ja nähdä yhden siirron vaikutus suhteessa koko pelikenttään, niin ymmärrettäisiin, että haluamisella on aina taloudellisia seurauksia.

Turvapaikanhakijoiden kohdalla on kyllä käyty keskustelua siitä, miten valtio tukee heidän elämäänsä kolme ensimmäistä vuotta. Näistä kolmesta ensimmäisestä vuodesta on tehty jonkinlainen kultakaivos miinuksella olevan kaupungin kaupunkilaisten silmien eteen. Kukaan ei puhu ajasta kolmen vuoden jälkeen, kun muuttajien kielitaito ei edelleenkään ole kovin kummoinen eikä kaupungissa edelleenkään ole yhtään uutta työpaikkaa vaan päinvastoin, entisetkin menetetään.

Lukiolaislapset puolestaan eivät näe sen vertaa nykyisyyteen tai tulevaisuuteen, että maahan nyt muuttavista ulkomaalaisista pienokaisista ja täällä syntyvistä lapsista moni tulee kilpailemaan heidän kanssaan ensin opiskelupaikasta ja sitten työpaikasta. On selvää, että maahanmuuttajien kunnianhimo kohdistuu lasten koulumenestykseen, koska sen varaan rakennetaan koko perheen tulevaisuutta. Lapset oppivat kielen kunnolla ja heidän kauttaa koko perhe integroituu yhteiskuntaan. Kun vanhemmat saavat olla kaiket päivät kotona ­- toisin kuin tavalliset työtätekevät kantasuomalaiset - lasten koulunkäynnin, ruokailun ja nukkumaanmenon ympärille syntyy myös paljon kattavampi huolenpito kuin kantasuomalaisissa kodeissa, joissa uupuneet vanhemmat jaksavat tehdä yhä vähemmän lastensa hyväksi, kun on täysi työ jo siinä, että yrittää työpaikalla täyttää tehtävänsä.

Maahanmuuttajien koulumenestystä tukee myös uudesta tehtävästään maahanmuuttajien integroijana ihastunut opettajakunta, jolle on kunnia-asia nimenomaan se, että maahanmuuttajien lapset a) menestyvät, b) saavat pitää huivin päässä luokassa tai c) tykkäävät opettajasta.

Lisäksi löytyy erilaisia tukiryhmiä kantasuomalaisten parista, joiden elämäntehtävänä on nimenomaan maahanmuuttajataustaisten lasten, nuorten ja aikuisten auttaminen. Se on jotenkin hienompaa kuin räkänokkaisten, syrjäytyvien suomalaislasten tai heidän vanhempiensa auttaminen.

Suomalaisilla näyttää olevan aivan oma tulkintansa siitä, mitä tarkoittaa kansainvälistyminen. Yhdelläkään tästä pakkokansainvälistämiseen ihastuneesta henkilöstä ei näytä olevan tarvetta kysyä itseltään, mitä tämä loppupeleissä tulee maksamaan? Lisääntymisen eksponentiaaliset vaikutukset on unohdettu kokonaan.
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Nautiluseläin

Quote from: Puhdas sielu on 20.10.2012, 08:59:06
Quotetykkäävät opettajasta
Olen havainnut, että monet mamulapset tykkäävät opettajasta kovasti. Syyksi olen ajatellut varsinkin tyttölasten kohdalla, että opettaja saattaa olla ainoa aikuinen lähipiirissä, joka ei huuda, hauku tai lyö.

Tosin kodin väkivaltainen ilmapiiri saattaa joskus aiheuttaa lapsissa reaktion, että he sitten revittelevät koulussa. Lapsi huomaa, että vaikka minä kuinka häiriköin ja mellastan, tuo aikuinen ei lyö minua. Kotona on käyttäydyttävä täsmälleen isän ja veljien (jos tyttö kyseessä) tahdon mukaisesti, muuten tulee turpaan. Valitettavasti tämä on todellisuutta Suomessakin.

Niin, on selvää, että lapset tykkäävät opettajasta, joka auttaa heitä oppimaan ja on ystävällinen. Varmasti opetukseen myönteisesti suhtautuvat oppilaat ovat mukavaa vaihtelua sellaiselle opettajalle, joka on vuosikausia joutunut toimimaan sellaisten kantasuomalaisten oppilaiden harjoitusvastustajana, joiden vanhemmat eivät ole hoitaneet tätä tehtävää.

Olen itse työskennellyt myös opettajana, joten tunnen kuvion. On kuten Keijo Tahkokallio kirjassaan "Kotipesän lämpöä etsimässä" sanoo: jos ei rajoja aseteta kotona, lapsi kävelee vanhempiensa yli ja jatkaa rajan hakemista kodin ulkopuolella. Seuraava tontti, jolla rajoja haetaan, on koulu. Opettamisen sijaan moni opettaja joutuu käyttämään valitettavan paljon aikaa pelkästään työrauhan rakentamiseen luokassa, kun näitä rajojen hakijoita osuu luokkaan kerralla useampia.

Opetukseen vakavasti suhtautuvien maahanmuuttajien kohdalla tätä ongelmaa on vähemmän, syystä tai toisesta. Tämä maintsemasi syy kuuluu ikävimpään päähän syistä. Mutta tämäkin mainitsemasi asetelma osuu pointtiin: miksi rahdata ja levittää hulluutta Suomeen? Kykeeneekö Suomi todellakin pelastamaan koko maapallon sillä, että rampauttaa oman pikku yhteiskuntansa toimivuuden ja turvallisuuden?

Lisäksi on todettava, että Suomesta todistettavasti löytyy naisiin ja lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ihan kantasuomalaistenkin parissa. En ymmärrä, miksi tätä kurjuutta pitää vielä kasvattaa ulkomaalaisvahvistuksilla. Vaikka Suomi yhtäältä yhteiskuntana on toimiva ja turvallinen, genreen kuuluu valitettavasti myös väkivaltaisuus ja juoppohulluus. Yhtään lisää ongelmia ei siis tarvita, kun entisetkin on vielä hoitamatta alta pois.
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Jack

Quote from: normi on 10.10.2012, 23:34:23
Siksi tulijoilla ottaa aina oman aikansa ennen kuin he kuuluvat oikeasti porukkaan. Yleensä vasta se toinen sukupolvi. Itsekin olen asunut suuremmassa kaupungissa jo parikymmentä vuotta ja identiteetti on vieläkin enempi synnyinpaikkaunnan mukainen. Ulkomailta tulleen on vieläkin vaikeampi päästä ineen, etenkin jos on täysin eri kulttuurista ja puhuukin eri kieltä.
On suorastaan naurettava ajatus, että ulkomaalaista pidettäisiin kuopiolaisena. Toki Kuopion asukas, mutta kuopiolaisuus onkin sitten jo eri juttu.

Isoisänisoisäni isän muuttamisesta paikkakunnalle, jossa lapsuuteni elin ja kouluni kävin, tuli tänä vuonna kuluneeksi kaksisataa vuotta. Tällä perusteella olisin ehkä voinut ajatella hyväksyväni sen, että minua joissakin tilanteissa olisi kutsuttu paikkakuntalaiseksi (tyyliin kuopiolainen, jyväskyläläinen jne.). Olivathan lapsemmekin jo kuudetta samassa talossa asuvaa sukupolvea. Samana vuonna, jolloin minut pyydettiin ja nimitettiin edellä mainitulla paikkakunnalla kotiseutuyhdistyksen puheenjohtajaksi, tapahtui perheellemme ja suvullemme asioita, joiden takia katsoimme parhaaksi lähteä "sisäiseen maanpakoon" erääseen toiseen kuntaan, josta löytyi työpaikka kummallekin puolisolle. Pakolaisuuden oli tarkoitus olla vain väliaikaista. Kotiin palattaisiin, kun saataisiin taloudelliset asiat järjestymään.

Taloudelliset asiat olivatkin pian kunnossa, mutta paluuta ei koskaan tapahtunut meistä riippumattomista syistä. Pakolaisuudesta tuli pysyvä olotila.

Siitä kun tulimme kirjoille nykyiseen asuinkuntaamme, on nyt kulunut 23 vuotta. Edelleenkään en halua profiloitua paikkakuntalaiseksi (tyyliin kuopiolainen, jyväskyläläinen jne.) puhumattakaan, että profiloituisin maakuntalaiseksi (tyyliin savolainen, hämäläinen, pohjalainen). Viime vuosina olen jonkin verran joutunut antaman periksi paikkakunnan kohdalla, mutta aikaisemmin olisin kokenut suorastaan loukkaavana, jos joku tuollaista nimitystä olisi käyttänyt, koska nimitys olisi alleviivannut sitä tosiasiaa, jota en halunnut myöntää tosiasiaksi, että olin menettänyt pysyvästi kotini, ja entinen elämäni entisellä kotipaikkakunnallani oli enää pelkkä muisto.

Tämä tarina ei liity maahanmuuttajien "kuopiolaisuuteen" millään tavalla, mutta yleisellä tasolla voi pohtia sitä, mitä tarkoittaa se, että ihminen alkaa käyttää itsestään sen tyyppistä määritelmää kuin  kuopiolainen, jyväskyläläinen, suomalainen jne. Oman kokemukseni perusteella arvelen, että siinä vaiheessa kun identiteetti muuttuu uuden paikkakunnan tai uuden maan asukkaaksi, eli tamperelaiseksi tai suomalaiseksi tai ruotsalaiseksi, ihminen ei enää halua palata entiseen kotimaahansa tai entiselle kotipaikkakunnalleen. Ne ovat taakse jäänyttä elämää.

Tämän periaatteen valossa voi arvioida maahanmuuttajien motiiveja sille, miksi he ovat tulleet Suomeen. Jos maahanmuuttaja alkaa jo lyhyen ajan kuluessa esiintyä suomalaisena, herää ajatus, että hän on alun alkaenkin tullut maahan elintasopakolaisena tai muuten juurettomana ihmisenä, jonka siteet entiseen kotimaahansa ovat huonot, ja joka ei aio palata takaisin. Jos sen sijaan maahanmuuttaja vielä kymmenien vuosien päästäkin mieltää itsensä suomessa asuvaksi englantilaiseksi tai saksalaiseksi tai somalialaiseksi, mutta ei suomalaiseksi, hän voi palata eläkepäivinään takaisin alkuperäiseen kotimaahansa, joka on koko ajan ollut hänen todellinen isänmaansa.

Nautiluseläin

Juu, ja välillä voi käydä lomailemassa entisessä kotimaassaan, jossa siis ei ole turvallista paluuta ajatellen - ei ainakaan niin kauan kuin Suomi kustantaa elämisen Suomessa.

Haloo. Älä yritä viedä keskustelua sivuraiteille. Muutama sata vuotta sitten tänne ei niin kauheasti ollut tunkua Afrikasta, tai jos olisi ollutkin, niin matkoja tänne ja asumista täällä ei olisi maksettu. Oli ihan riittävästi vaivaa selvitä hengissä itse.

Nyt, kun menneet sukupolvet ovat työllään varmistaneet, että tulevilla olisi paremmat oltavat, niin täällä on päätetty järjestää joulu kaikille, jotka osinkoa haluavat tulla jakamaan. Tämän vuoksi kannattikin Kannaksella kaatua, vai mitä?

KalleK

Quote from: -PPT- on 20.10.2012, 02:47:56
Tuon uutisen olisin ymmärtänyt jos tuo olisi tapahtunut missä tahansa pk-seudun koulussa. Voi vain kuvitella millainen paskamyrsky olisi noussut. Kuitenkin, jotenkin, kenties naivisti, olen aina kuvitellut, että Sisä-Suomessa oltaisiin hieman enemmän jalat maassa kuin täällä etelässä. Taisin olla sitten väärässä.

Kyllähän se tuppaa olemaan niin, että tuolta provinssista ja pikkupaikkakunnilta ne kaikkein vaahtosuisimmat ja jääräpäisimmät idealistit tulevat. He kun eivät ole vielä joutuneet kohtaamisteorian kanssa tekemisiin.

Savon Sanomat lienee Suomen johtava mokutuslehti tällä hetkellä. Helsingin Sanomissa ainakin edes yritetään luoda vaikutelmaa laadukkaammasta journalismista ja peitellä enemmän agendaa, mutta SS päästää kaikkein vauhkoimmatkin höyrypäät pääkirjoituksia myöten raivoamaan holtittomasti vailla yhtään minkäänlaisia pidäkkeitä.

Tai ei edes päästä, vaan suorastaan kannustaa siihen.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"