News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-05-29 HS/Virkkunen:Pöntisen vaalimainoksen julkaisu perustui sananvapauteen

Started by -gentilhommehki-, 29.05.2009, 13:43:21

Previous topic - Next topic

Tommi Korhonen

Niin, lysyn minäkin että miksi Persut ansaitsisivat voiton ja minun ääneni? Siellä ei uskallettu sanoa juuri mitään, joku nobody juntti pääpuolueesta vetää kovempaa ja kuuluvampaa linjaa kuin kukaan nuivista. Ja mitä Persut ovat tehneet maahanmuuttokriittisten puolesta? Hyllyttneet Jussin ja haukkuneet päälle? Uskon kans että Kokoomus ei juuri tästä hetkahda, mutta eipä Soininkaan nuoleminen tässä mitään auta. Mutta kyllä tietysti Kokkareillekin tulee painetta jos heidän ääniharavansa on ääriharava. Valitettavasti politiikassa ei mikään tapahdu nopeasti...
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Jouko Piho

Quote from: hxv on 29.05.2009, 23:56:58

Miksi puheenjohtaja kielsi tuossa avarassa puolueessa Pöntisen mainoksen ja jopa kertoi, ettei Pöntinen oikeasti ajattele niin?

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Katainen+tyrm%C3%A4%C3%A4+puoluetoveri+Kai+P%C3%B6ntisen+EU-vaalimainoksen/1135246338637

"En pitänyt mainoksesta, sillä se antaa väärän kuvan Pöntisen ajattelusta. Olen pyytänyt Pöntistä lopettamaan mainoksen käytön", kertoi Katainen aamupäivällä."

Katainen tekee mitä tekee, mutta Katainen ei ole yhtä kuin Kokoomus. Hän on vain Kokoomuksen puheenjohtaja.
Katainen puhui työperäisen maahanmuuton puolesta, mutta Pöntinen puhui ei työperäisistä eli sosiaalipummimaaahanmuuttajista, jotka eivät tule Suomeen töitä tekemään vaan nauttimaan Suomen sosiaalieduista.

Katainen ja Pöntinen puhuvat siis eri asioista. No, tällaista sattuu kaiken aikaa samassakin puolueessa.

Jouko Piho

sydäri

Vaaleihin on vielä aikaa. (eihän ennakkoon kukaan äänestä?)
Jos Kokoomus pysyy ehdokkaansa takana, mielipiteet voivat vielä muuttua.
Joka tapauksessa hienoa, että turvapaikkashoppailuun kielteisesti suhtautuvat uskaltavat sanoa mielipiteensä suoraan.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Jouko Piho

hxv

Quote from: Piho on 30.05.2009, 00:32:39
Quote from: IDA on 30.05.2009, 00:00:16
Koska Kokoomus aikoo valita johtonsa?

Kesäkuussa 2010 Jyväskylässä.

Jouko Piho

Ja siellähän on Katainen, vaimo ja Holmlund. Miksi vaihtaa kansaan uppoavaa kokoonpanoa?

Jouko Piho

Quote from: Mika.H on 30.05.2009, 00:01:36

oliko se mainos hesarissa vai ei? oikea kielto tarkoittaa sitä, ettei mainosta näkyisi, poliittinen kielto tarkoittaa sitä, että otetaan myös paheksujien äänet...

Pöntisen mainos oli tämän päivän (29.5.2009) Hesarissa. Kokoomuksen johto toivoo, että mainoksia ei olisi jatkossa mediassa.
Olen itse eri mieltä sananvapauden takia.
Annettakoon kaikkien kukkien kukkia ja voittakoon kaunein kukka.
Sanelupolitiikan aika on ohi.

Jouko Piho

maltti on valttia

Quote from: Piho on 30.05.2009, 00:29:59

Miksi puheenjohtaja kielsi tuossa avarassa puolueessa Pöntisen mainoksen ja jopa kertoi, ettei Pöntinen oikeasti ajattele niin?

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Katainen+tyrm%C3%A4%C3%A4+puoluetoveri+Kai+P%C3%B6ntisen+EU-vaalimainoksen/1135246338637

"En pitänyt mainoksesta, sillä se antaa väärän kuvan Pöntisen ajattelusta. Olen pyytänyt Pöntistä lopettamaan mainoksen käytön", kertoi Katainen aamupäivällä."

Katainen tekee mitä tekee, mutta Katainen ei ole yhtä kuin Kokoomus. Hän on vain Kokoomuksen puheenjohtaja.
Katainen puhui työperäisen maahanmuuton puolesta, mutta Pöntinen puhui ei työperäisistä eli sosiaalipummimaaahanmuuttajista, jotka eivät tule Suomeen töitä tekemään vaan nauttimaan Suomen sosiaalieduista.

Katainen ja Pöntinen puhuvat siis eri asioista. No, tällaista sattuu kaiken aikaa samassakin puolueessa.

Jouko Piho

Kyllä puhuivat eri asioista, mutta kuka kertoisi tuon Kataiselle?

hxv

Jouko Piho

Olet varmaankin huomannut Kataisen ideologisen suhtautumisen ja Holmlundin tienaamistarkoituksen näissä sosiaalipummimaahanmuuttajissa?

JPU

Quote"En pitänyt mainoksesta, sillä se antaa väärän kuvan Pöntisen ajattelusta. Olen pyytänyt Pöntistä lopettamaan mainoksen käytön", kertoi Katainen aamupäivällä.
Jyrki-boy tietää paremmin kuin Kaitsu itse miten Kaitsu ajattelee.

Sehr gut, mein Führer!
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Jouko Piho

Quote from: hxv on 30.05.2009, 00:35:48

Jouko Piho

Ja siellähän on Katainen, vaimo ja Holmlund. Miksi vaihtaa kansaan uppoavaa kokoonpanoa?

Miksi sitä ei voisi vaihtaa?
Demokratiassa on vaihtoehtoja.
Diktatuurissa ei ole vaihtoehtoja.
Mutta toisaalta,jos ei ole syytä vaihtaa, niin demokratiassakin voidaan valita samoja ihmisiä jonkin aikaa uudestaan, kunhan ei ikuisesti.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: hiljainen tukija on 30.05.2009, 00:37:53

Jouko Piho

Kyllä puhuivat eri asioista, mutta kuka kertoisi tuon Kataiselle?

Minä voisin kertoa, mutta en voi, koska minulla ei ole vielä sellaista asemaa puolueessa, että voisin sen kertoa. Tai voisin toki kertoa, mutta minua tuskin noteerattaisiin, koska liityin Kokoomukseen vasta puolitoista viikkoa sitten.

Jouko Piho

hxv

Quote from: Piho on 30.05.2009, 00:40:31
Quote from: hxv on 30.05.2009, 00:35:48

Jouko Piho

Miksi sitä ei voisi vaihtaa?
Demokratiassa on vaihtoehtoja.
Diktatuurissa ei ole vaihtoehtoja.
Mutta toisaalta,jos ei ole syytä vaihtaa, niin demokratiassakin voidaan valita samoja ihmisiä jonkin aikaa uudestaan, kunhan ei ikuisesti.

Jouko Piho

Eikö tämä pelaa Soini, vaimo ja Vistbacka - akselilla?

Jouko Piho

Quote from: hxv on 30.05.2009, 00:38:23

Olet varmaankin huomannut Kataisen ideologisen suhtautumisen ja Holmlundin tienaamistarkoituksen näissä sosiaalipummimaahanmuuttajissa?

Tiedän Kataisen ideologisen suhtautumisen, mutta en nyt tähän hätään muista, mitä tarkoittaa Holmlundin tienaamistarkoitus.
Voit varmaan valaista minua tässä asiassa.

Toinen asia on se, että mitä sitten?
Mitä halusit sanoa tai kysyä huomatuksellasi?

Jouko Piho

Lemmy

Holmlundin broidi tekee bisnestä vuokraamalla kiinteistöjä pakolaiskeskuksiksi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Octavius

Eikö  kaikkien mielestä olisi paras vaihtoehto sellainen, että kukin äänestää sitä ehdokasta, joka hänelle sopii?

Kun äänestää nuivaa, on se aina viesti eliitille, että olemme tulossa.

Ainakin minua huvittaa se, miten paljon he pelkäävät.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

hxv

Quote from: Piho on 30.05.2009, 00:46:15
Quote from: hxv on 30.05.2009, 00:38:23

Tiedän Kataisen ideologisen suhtautumisen, mutta en nyt tähän hätään muista, mitä tarkoittaa Holmlundin tienaamistarkoitus.
Voit varmaan valaista minua tässä asiassa.

Toinen asia on se, että mitä sitten?
Mitä halusit sanoa tai kysyä huomatuksellasi?

Jouko Piho

Anne ja veljensä Ilkka tekevät hyvää tiliä pakolaisbisneksellä, jos et ole sattunut vielä huomaamaan. Mitä enemmän pakolaisia, sitä paremmat tulot sisaruksille.

Mitä sitten? Sitä sitten, että en pidä pätevänä ministerinä sellaista henkilöä, joka mahdollisesti päätöksillään tekee itselleen rahallista etua.

Perttu Ahonen

Ainakin "Bildenberg" Virkkunen välitti kommentissaan, että että häntä Pöntisen tosiasian äänennen sanominen puistatti,so. HS-Pravdan linjaan ei kuulu totuuden puhuminen. Koska kuitenkin Pöntinen on Kokoomuksen ehdokas, niin HS-Pravdakin joutui taipumaan vaalimainoksessa; syöhän se ääniä PerusSuomalaisilta.

Joka tapauksessa on aivan oikein, että äänestää Pöntistä, jos on Kokoomuksen vannoutunut äänestäjä.  Muutoin on parempi äänestää PerusSuomalaista ehdokasta.

Kokoomuksen - de facto - virallinen poliittinen linja on kuitenkin se, että Suomi tarvitsee 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa ja Turkki EU:n jäseneksi, sekä EU:sta liittovaltio.

IDA

Quote from: Joonatan on 30.05.2009, 00:28:53
Niin, lysyn minäkin että miksi Persut ansaitsisivat voiton ja minun ääneni? Siellä ei uskallettu sanoa juuri mitään, joku nobody juntti pääpuolueesta vetää kovempaa ja kuuluvampaa linjaa kuin kukaan nuivista. Ja mitä Persut ovat tehneet maahanmuuttokriittisten puolesta?

Ei kukaan pakota Persuja äänestämään, mutta ei nyt sentään olla niin naiveja, että uskottaisiin lehtien kirjoittavan sen mitä ehdokkaat sanovat. Kyllä siellä kulissien takana ihan oikeasti tehdään paljon työtä ja varmaan monet ehdokkaat vilpittömästi toivoisivat julkisuutta omille ajatuksilleen.

Hyllyttneet Jussin ja haukkuneet päälle?

Ei siellä Jussia ole haukuttu. Eikä sinänsä hyllytetty vaikka tällainen ehdokaspäätös nyt tuli.

Uskon kans että Kokoomus ei juuri tästä hetkahda, mutta eipä Soininkaan nuoleminen tässä mitään auta. Mutta kyllä tietysti Kokkareillekin tulee painetta jos heidän ääniharavansa on ääriharava. Valitettavasti politiikassa ei mikään tapahdu nopeasti...

Ihan samalla maahanmuuttokriittisten menestys luo paineita Perussuomalaisissa. Eikä muiden ehdokkaiden äänestäminen ole mitään Soinin nuolemista. Kuka Kokoomuksessa haastaa Kataisen? Onko Pöntisen äänestäminen muka Kataisen, joka on selvästi Soinia kovempi mokuttaja, nuolemista?

Onnensoturi

Quote from: Lemmy on 30.05.2009, 00:47:43
Holmlundin broidi tekee bisnestä vuokraamalla kiinteistöjä pakolaiskeskuksiksi.
Ja sisäasianministeriö makssa sen vuokra, jota Holmlundin broidi niistä pyytää.
Jos tämä kuulostaa mielestäsi "sisäsiittoiselta", niin se on sitä.

Liero

Quote from: Perttu Ahonen on 30.05.2009, 00:57:13
Kokoomuksen - de facto - virallinen poliittinen linja on kuitenkin se, että Suomi tarvitsee 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa

Lähde?

aivovuoto

Heh heh. Kuinkahan paljon foliota on jo kulunut? Ei se mitään, koska foliolla on kiva ja helppo askarrella.

Jostakin sen Kokoomuksen nuivistaminen on aloitettava. Pöntinen pelaa upporikasta ja rutiköyhää. Pelimiehen veto.

Aion silti Terhoa äänestää. Jos ääniä saisi hajauttaa kahden välillä, olisi 75 % Terholle ja 25 % Pöntiselle.

kaivanto

Virkkunen on pörssiyhtiön kökkötraktori ja Katainen broileri. Kahden vuoden päästä olen käytettävissä pääministeriksi.

Oami

Quote"En pitänyt mainoksesta, sillä se antaa väärän kuvan Pöntisen ajattelusta. Olen pyytänyt Pöntistä lopettamaan mainoksen käytön", kertoi Katainen aamupäivällä.

Minun käsittääkseni tämä tarkoittaa, että Katainen pelkää, että jotkut lukutaitorajoitteiset ihmiset luulevat, että Pöntinen pitää maahanmuuttajia sosiaalipummeina. Itselleni taas on kieliopin kautta ilmeistä, ettei Pöntinen puhu maahanmuuttajista vaan maahanmuuttajasosiaalipummeista.

Valitettavasti Kataisen pelko ei ole aivan aiheeton, olkoonkin että johtopäätöksestä olen eri mieltä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

hxv

Quote from: Oami on 30.05.2009, 06:39:02

Minun käsittääkseni tämä tarkoittaa, että Katainen pelkää, että jotkut lukutaitorajoitteiset ihmiset luulevat, että Pöntinen pitää maahanmuuttajia sosiaalipummeina. Itselleni taas on kieliopin kautta ilmeistä, ettei Pöntinen puhu maahanmuuttajista vaan maahanmuuttajasosiaalipummeista.

Valitettavasti Kataisen pelko ei ole aivan aiheeton, olkoonkin että johtopäätöksestä olen eri mieltä.

Onneksi Katainen kertoo sekä lukutaitorajoitteisille, että rajattomille kuinka maailma todellisuudessa makaa, niin ei tarvitse erikseen miettiä. Sigustani voi hieman tarkastella Kataisen "maailmaa" ja lausunnot Pöntisen suhteen avaavat varmaankin loputkin lukot.

Oami

Quote from: hxv on 30.05.2009, 06:58:27
Onneksi Katainen kertoo sekä lukutaitorajoitteisille, että rajattomille kuinka maailma todellisuudessa makaa, niin ei tarvitse erikseen miettiä. Sigustani voi hieman tarkastella

Myönnetään: jo linkin takaa aukeava otsikko pistää harmittamaan niin pirusti.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

reino

Ainakin "Bildenberg" Virkkunen välitti kommentissaan, että että häntä Pöntisen tosiasian äänennen sanominen puistatti,so. HS-Pravdan linjaan ei kuulu totuuden puhuminen. Koska kuitenkin Pöntinen on Kokoomuksen ehdokas, niin HS-Pravdakin joutui taipumaan vaalimainoksessa; syöhän se ääniä PerusSuomalaisilta.

Mä veikkaan, että sekä Katainen että Bob Helsingin Bobi itte olisivat soittaneet Virkkuselle henk-koht. ja ilmoittaneet, että nyt lähtee Kokoomuksen takana olevien tahojen mainosmarkat, jos etusivu ei aukea. Siis jos Virkkusella oikeasti olisi ollut jotain tuon mainoksen julkaisemista vastaan.

Raha puhuu.

Joskus täälläkin mietittiin, että Hesarin etusivu on paitsi kallis, myös sikäli hankala, että sinne on hyvin vaikea saada markettien mainosten väliin mitään muita ilmoituksia. Ei onnistu lyhyellä varoitusajalla, eikä onnistu ilman suhteita.

Jussi ei olisi pystynyt laittamaan vastaavaa ilmoitusta Hesarin etusivulle millään hinnalla. Tosin Jussin ei olisi tarvinnutkaan.  ;D

Mutta kaunista se on katsella, kun Kokoomus näyttää meille, miten tätä peliä oikeasti pelataan. Puolueen johto auttaa Kaitsua maksimaalisella tavalla juuri oikeanlaisen mediajulkisuuden saamisessa oikeaan aikaan.

Kuka näitä oikein suunnittelee? Bob? Täytyy kyllä sanoa, että Bob onnistui tässä todella paljon paremmin kuin siinä Hei me puhutaan ulkopolitiikkaa -läpäläässä.

Jaska Pankkaaja

Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Jaska Pankkaaja on 30.05.2009, 11:19:37
Quote from: Liero on 30.05.2009, 02:01:00
Kokoomuksen - de facto - virallinen poliittinen linja on kuitenkin se, että Suomi tarvitsee 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa

Lähde?

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=200814366

Katainen:
QuoteTähän asti kansatalous on kasvanut työntuntien lisäyksen ja tuottavuuden kasvun avulla.
– Kasvu tulee olemaan kymmeniä vuosia vain tuottavuuden paranemisen varassa.

Ja kaikenlisäksi Katainen on se henkilö joka on ottanut jättivelan eli siirtänyt verotusta korkojen kera juuri tuolle vaikealle ajanjaksolle jolloin koko kasvu pitäisi tulla tuottavuudesta.

Miten luulette , että missään olisi ammattitaitoista työvoimaa tulossa Suomeen saakka riittävä määrä maksamaan työpanoksellaan tuota Valtion velkaa?

Antakaas kun mää ennustan  --> tulee CRAASHHHhhh.... Se näkyy nyt jo terveyspalveluissa. Ne kusevat totaalisesti.

Me voimme hyvinkin pian olla siinä viher-anarkojen haikailemassa vapaassa yhteiskunnassa joka perustuu anarkiaan. Sori vaan , mutta kansalaispalkka tulee siinä yhteiskunnassa oman käden kautta. Varastamalla/anastamlalla tai tekemällä työtä alkutuotannon parissa.

Kazakstan

Quote from: Martel on 29.05.2009, 22:56:11
Se mitä ihmettelen, on että Terhon äänestäjät ottavat Pöntisen kannattajien olemassaolon jonkinlaisena vakavana eksistentiaalisena uhkana. Jokainen Pöntisestä kertova uutisthread täyttyy välittömästi persufanien suorittamasta dissauksesta ja epätoivoisista käännytysyrityksistä.

Minulle tässä on kyse yksinkertaisesti siitä, että pidän henkilökohtaisesti Terhoa paljon Pöntistä parempana ehdokkaana. Pöntisen "kahdehdittavan rohkeasta suorapuheisuudesta" tulee itselleni mieleen enemmän joku Olavi Mäenpää. En minä halua, että maahanmuuttokriittistä sanomaa ajaa tuollainen rääväsuu, sillä en usko sen olevan hyväksi tämän aatteen valtavirtaistamisessa. Mielestäni Pöntisen mainos oli erittäin mauton, täysin riippumatta siitä ajattelevatko kaikki ihmiset pohjimmiltaan samalla tavalla. Tietysti Pöntisellä on ja pitääkin olla oikeus mainostaa itseään miten parhaaksi näkee, mutta minun on aidosti vaikea ymmärtää ihmisiä, joihin tuollaiset sloganit vetoavat.

Asiat voi hoitaa tyylikkäästi ja asiallisesti tai sitten mauttomasti ja alatyylisesti. Jokainen voi itse miettiä kumpi strategia tuottaa parempia tuloksia, ja mielipiteet varmasti jakautuvat tämänkin suhteen. Itse olen sen ensimmäisen toimintatavan kannalla, aina ja kaikessa.

Itselleni maahanmuutto on myös vain yksi vaaliteema muiden joukossa (vastapainona sille, että monelle täällä maahanmuutto näyttäisi olevan Se Ainoa Asia Jolla On Merkitystä™), ja nuo Pöntisen kokoomuslaiset arvot eivät vain osu laisinkaan yhteen omieni kanssa. Joillakuilla muilla varmasti osuvat, ja mikäs siinä. Itse en ole kritisoinut muiden äänestyspäätöksiä, vaan ainoastaan selventänyt sitä, miksi itse äänestän mieluummin Terhoa kuin Pöntistä.

edit:

Täältä löytyi loistava kiteytys omista ajatuksistani:

Frank kommentoi:
30.5.2009 14.40

Ja siksi toisekseen Pöntinen on juuri sellainen äärioikeistolainen karikatyyri, jollaiseksi thorsilaiset ovat yrittäneet Suomen lepsua turvapaikkapolitiikkaa kritisoineet leimata.