News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-06-24 HU: Helsingin väkiluku nousussa- vieraskieliset nopeimmin kasvava

Started by Elemosina, 24.06.2013, 13:11:24

Previous topic - Next topic

junakohtaus

Mä ainakin olen vankasti sitä mieltä, että Suomessa on Helsingin lisäksi muitakin kaupungiksi laskettavia kaupunkeja. Jos tästä olisi pakko johonkin lähteä, alkaisin varmaankin katsella Oulun suuntaan, koska se on vähän samanlainen joka puolelta tulleiden sekameteli ja silläkin on pitkä kauppakaupungin historia ja kummankin murteen kantava suunnitteluperiaate on, että vierasheimoisten hermoja pitää riipiä mahdollisimman paljon. Sisämaassa en itseäni näe ja Turku on hieno mesta mutta siellä on lähes mahdotonta saada frendejä jos et ole ollut paikalla kun oltiin kymmenen.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

gloaming

Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Puolustaja

Tervetuloa Helsinkiin asumaan. Itse olen täältä kotoisin ja minusta on hienoa että tänne tulee ihmisiä muualtakin. On hienoa nähdä muualta suomesta muuttavia ihmisiä ja rupatella mukavia kuppiloissa. Tämä on siinä mielessä kiva "metropoli" että tilaa on vaikka muille jakaa, uusia taloja rakennetaankin ja metsä väistyy niitten tieltä. Onhan täällä maahanmuuttajiakin ja turisteja aika lailla mutta hekin tuovat kivan lisän meidän pääkaupunkiin. Täällä n hyvä olla.

junakohtaus

Quote from: gloaming on 09.07.2013, 00:29:26
Quote from: junakohtaus on 09.07.2013, 00:27:26
Sisämaassa en itseäni näe

Purjeveneen vuoksi vai? Ei ole ongelma.

Ei, ei siksi. Järvi vain ei ole meri eikä sisämaa rannikko. Tunnejuttu.

gloaming

Quote from: junakohtaus on 09.07.2013, 00:32:53Ei, ei siksi. Järvi vain ei ole meri eikä sisämaa rannikko. Tunnejuttu.

Asun pääosin nykyään tässä Suomen suurimmassa sisämaakaupungissa, sieltäpäin muutin. Ei isompaa valittamista, vaikka raitiovaunuja ei olekaan, nehän ovat helvetin hitaitakin. Kesäasunto (tai ihan tavalliseen tapaan talviasuttava omakotitalohan se on) on toki edelleen meren rannalla.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

junakohtaus

Kotkaa voisi myös ajatella, koska siellä on vanhaa kantakaupunkia, josta pidän kovasti.

Elcric12

Rannikolla on astetta katalampi ilmasto. Varsinkin Oulun korkeudella.

junakohtaus

Olisi varmaankin vähän epärehellistä sanoa, että pidän rannikon ilmastosta, mutta sanotaan vaikka että se saa aikaan tunteen, että elää ja on paikalla. Helsinkiin puhaltaa avoimelta mereltä Tallinnasta asti eikä se aina ole kivaa, mutta ainakin se on totta.

gloaming

Mikäs ihmeen eksistentialistinen runopoika sä oikein olet? Minä yritän koko ajan parhaani mukaan aiheuttaa pöyristyneisyyttä ja kyyneliä surusilmiin tuossa naapuriketjussa, mutta tällainen tekee sen pirun vaikeaksi...

vilach

Quote from: junakohtaus on 08.07.2013, 20:35:18
Toivon kovasti, etten enää koskaan joudu asumaan ratikkaverkon ulkopuolella.
Mitä hyvää raitiovaunuissa on? Keskinopeus on hyvin alhainen. Voi asua itäkeskuksessa ja tulla metrolla ydinkeskustaan 14 minuutissa, tai huopalahdessa ja tulla metrolla keskustaan vain 9 minuutissa. Lähes kaikkialla missä raitioverkko on on epäviihtyisää, liian suuri talojen tiheys, ahdasta, vähän viheralueita, paljon liikennevaloja, liian paljon ihmisiä.

junakohtaus

Siellä, missä on raitiovaunu, on tarpeeksi suuria taloja tarpeeksi tiheässä ja tarpeeksi ihmisiä.

Hitaudesta olen suunnilleen samaa mieltä. Helsingin raitiovaunuverkosto on hyvin perinteinen, enkä sano tätä hyvällä, joten sitä olisi kyllä syytä päivittää nykyaikaisemmaksi.

Mursu

Quote from: vilach on 13.07.2013, 10:33:35
Mitä hyvää raitiovaunuissa on? Keskinopeus on hyvin alhainen. Voi asua itäkeskuksessa ja tulla metrolla ydinkeskustaan 14 minuutissa, tai huopalahdessa ja tulla metrolla keskustaan vain 9 minuutissa. Lähes kaikkialla missä raitioverkko on on epäviihtyisää, liian suuri talojen tiheys, ahdasta, vähän viheralueita, paljon liikennevaloja, liian paljon ihmisiä.

Raitovaunussa on paljon mukavampi matkustaa kuin bussissa, pysäkkiverkko on tiheämpi ja keskustassa raitovaunu ei jää asemalle.

vilach

QuoteSiellä, missä on raitiovaunu, on tarpeeksi suuria taloja tarpeeksi tiheässä ja tarpeeksi ihmisiä.
= epäviihtyisää. Lähdetään pyöräilemään: kapea pyörätie tai ei pyörätietä lainkaan, paljon ihmisiä ja liikennevaloja, liian vähän viheralueita.

Hitaudesta olen suunnilleen samaa mieltä. Helsingin raitiovaunuverkosto on hyvin perinteinen, enkä sano tätä hyvällä, joten sitä olisi kyllä syytä päivittää nykyaikaisemmaksi.
Sen pitää korvata metrolla, Suomen kallioperässä tunnelien rakentaminen on todella halpaa.
Kehäradan hinnalla kantakaupunkiin rakennettaisiin tiheä metroverkosto (kymmeniä metroasemia), jos hinnassa ei olisi ilmaa. Myös voi muuttaa päätiet (esim. mannerheimintie) liikennevalottomiksi purkamalla taloja risteyksissä (taloja myös voi rakentaa uudestaan maanalaisten eritasoliittymien päälle) ja rakentaa metroradan tien keskellä tai sen alle riippuen siitä riittääkö tilaa autoille. Tässä vaihtoehdossa myös autojen nopeus nousee.

Quote from: Mursu on 13.07.2013, 11:00:30
Raitovaunussa on paljon mukavampi matkustaa kuin bussissa, pysäkkiverkko on tiheämpi ja keskustassa raitovaunu ei jää asemalle.
Missä minä kirjoitin bussista?

VMJ

Quote from: vilach on 13.07.2013, 11:14:49
Myös voi muuttaa päätiet (esim. mannerheimintie) liikennevalottomiksi purkamalla taloja risteyksissä (taloja myös voi rakentaa uudestaan maanalaisten eritasoliittymien päälle) ja rakentaa metroradan tien keskellä tai sen alle riippuen siitä riittääkö tilaa autoille. Tässä vaihtoehdossa myös autojen nopeus nousee.

Uuh. Sinulla on kyllä täysin vastakkainen näkemys viihtyisästä kuin minulla. Minun mielestäni tämän kaltainen kävelyvaihtoehto olisi paljon parempi: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/10/18/mannerheimintie-jonka-helsinki-ansaitsee/

Homma ^^!!

vilach

Quote from: VMJ on 13.07.2013, 22:53:53Uuh. Sinulla on kyllä täysin vastakkainen näkemys viihtyisästä kuin minulla. Minun mielestäni tämän kaltainen kävelyvaihtoehto olisi paljon parempi:
Minun vaihtoehdossa autoliikenne ja metrorata olisivat eristetty jalankulkoilta ja pyöräilijöiltä. Autot voivat ajaa rauhassa vähintään 60 kilometrin tuntinopeutta ilman liikennevaloja pelkäämättä, että koira tai lapsi kävelee pyörien alle, myös metrojunat voivat ajaa rauhassa. Samalla jalankulkijat voivat kävellä rauhassa ilman liikennevaloja ja pelkoa jäädä auton/metrojunan alle. Näin on tehty vuosaaressa. Parasta olisi kaivaa kuoppa, rakentaa autotietie sinne ja päällystää se paksulla lasilla, jotta melu ei menisi ulos siitä, eli olisi hiljaista. Sinun vaihtoehdossa on hitaat raitiovaunut, runsaasti liikennevaloja (liikennevaloja pakko olla, koska mannerheimintiellä raitiovaunut kulkevat lähes kerran minuutissa jokaiseen suuntaan). Myös autoille on epämukavaa, koska runsaasti liikennevaloja. Samalla muualla ruuhkat kasvaisivat, koska mannerheimintien kapasiteetti laskisi.

mikko sarela ja kivekäs ovat opportunistit ja ammattivalehtelijat.