News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-09-27 HS: Tutkimus: Itä- ja länsisuomalaisten geeneissä merkittäviä eroja

Started by skrabb, 27.09.2012, 17:33:49

Previous topic - Next topic

rapa-nuiv

Quote from: svobo on 27.09.2012, 19:58:38
QuoteTutkimuksen mukaan geneettinen monimuotoisuus Suomessa ja Ruotsissa on pienempi kuin Keski-Euroopassa, ja erityisen vähäistä se on Itä-Suomessa.

Suomalaiset poikkesivat huomattavasti keskieurooppalaisista vertailuväestöistä, ja itä- ja länsisuomalaisten välinen geneettinen etäisyys oli suurempi kuin esimerkiksi brittien ja pohjoissaksalaisten välinen.

:o

Helsingin Sanomat se siinä huokuu editointikulttuuria.

Tämä on sitä korkeampaa journalismia .
Et sinä svobo siitä mitään ymmärrä. Sulla on kuitenkin vaan niitä huonoja itäsuomalaisia karvanoppa-datsunin geenejä. Eikä niitäkään tarpeeksi.

Quote from: Suomitalon renki on 28.09.2012, 14:44:26
Kumpi sitten on lähempänä afrikkalaista itä- vai länsisuomalainen? Kun kerran geneettistä eroa on?  8)

Rassssisti !
Ei afrikkalaisilla ole geneettisiä eroja. Meidän kaikkien kesken geneettiset eromme ovat suurempia kuin geneettinen eromme afrikkalaisiin.
Jaxuhali !

Arvoton

Mä oon aina ollu myyty leveäkasvoiseen ja -lantioiseen itä-suomalaiseen naiseen.

On minusta perusteita länsi- ja itä-suomalaisten eroihin. Kautta historian on Päijänne ollu merenä välissä ja valtakunnanraja oli joskus Kymijoella. Joskus lännempänäkin.

Mut mitkä ihme geenit on pohjalaisilla? Koriampaa kansaa en notta tiärä. Suomen sveitsiläiset? Joka jätkällä pitää olla oma tila, huonekaluverstas tai kutomo.

EL SID

Quote from: Arvoton on 28.09.2012, 22:53:03
Mä oon aina ollu myyty leveäkasvoiseen ja -lantioiseen itä-suomalaiseen naiseen.

On minusta perusteita länsi- ja itä-suomalaisten eroihin. Kautta historian on Päijänne ollu merenä välissä ja valtakunnanraja oli joskus Kymijoella. Joskus lännempänäkin.

Mut mitkä ihme geenit on pohjalaisilla? Koriampaa kansaa en notta tiärä. Suomen sveitsiläiset? Joka jätkällä pitää olla oma tila, huonekaluverstas tai kutomo.

voi kuule, me vasta sukurutsaasia ollahan. Mäkin luulin notta kakarat saavat vähän laajempaa geenipohojaa, kun en nai eres naapuripitäjistä, vaan haen akkani vakka-suomesta, mutta eikös tonkin isuvanhemmat olleet muuttaneet sinne Laihialta...  ;)