News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Monikulttuuristen koulujen todellisuus?

Started by EL SID, 22.09.2012, 11:55:47

Previous topic - Next topic

EL SID

Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta. Veikkaan Ristinummen koulua. Sitä samaa jossa Timo rautiainen yritti pari vuotta sitten innostaa oppilaita parempin suorituksiin eräässä TV-sarjassa.

Onko tämä todellakin esimerkki monikultturiasen koulunkäynnin todellisuudesta:

http://vimeo.com/49462970#

HOMMAN NÖRTTI-osasto, ottakaa video talteen, ennenkuin se katoaa....

Malla

Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.

EL SID

Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.

Vaasalainen keksintö se ainakin on. Voi olla että se jo saatu myytyä muuallekin. Hyvä systeemi kun on. Jos tiedät paremmin videon tapahtumapaikan, niin kerro. Paikka näyttää ristinummelaiselta Nummenkoululta, mutta eiköhän luokat pakkaa olemaan samankaltaisia kaikkialla...

Enni

 :facepalm:  Joo-o... en ymmärrä, miten opettajat nykyään jaksavat tuollaista helvetin öykkäröintiä. Tai muut oppilaat, ne jotka oikeasti ovat koulussa oppiakseen asioita. Vituttaa tuollainen, oli sitten öykkäröijä kantis tai mamutaustainen. Tässä tapauksessa kyseessä oli jälkimmäinen.

Pakko muistella hiukan omia yläasteaikoja, jolloin samanlaista käytöstä oli havaittavissa ihan kantisteinien toimesta. Onneksi ainakin idiootein ja pahin häirikkö on nyt kuollut, joten paha sai palkkansa.  :)

siviilitarkkailija

karkea yleistys. jos koulu saa JATKUVASTI n 2 kertaisen määrän rahaa ja resursseja tavalliseen kouluun verrattuna, eli kaikki kerrotaan kahdella, koulu voi olla monikulttuurinen ja menestyä.

Jos koulu päättää olla monikulttuurinen olemisen ilosta ilman rahaa ja resursseja, siitä tulee maanpäällinen helvetti kaikille osallisille. Tämän yksinkertaisemmin en osaa asiaa ilmaista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Muuttohaukka

Huomenna mennään Korkeasaareen... Sinne tuolla olisi ihan oma älämölöpaikka.

Malla

Quote from: EL SID on 22.09.2012, 12:05:45
Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.

Vaasalainen keksintö se ainakin on. Voi olla että se jo saatu myytyä muuallekin. Hyvä systeemi kun on. Jos tiedät paremmin videon tapahtumapaikan, niin kerro. Paikka näyttää ristinummelaiselta Nummenkoululta, mutta eiköhän luokat pakkaa olemaan samankaltaisia kaikkialla...
En tiedä, koska en saanut videota auki -- enkä tunne Vaasaa. Halusin vain kainosti huomattaa, että Wilma on ollut aika pitkään käytössä muuallakin, pikagooglauksella todella monella paikkakunnalla, joten sen perusteella ei voi päätellä mitään. Hyvä keksintö.

Marius

#7
Luulin aluksi, että jonkun oppilaan isä, veli tai eno oli tullut tunnille tutustumaan opetukseen.
Mutta ei. Kyseessä taisi olla "oppilas". Joka kyllä vaikutti jotenkin hyvin valmistautuneelta, kuin koulunkäynnin sabotoimiseen koulutetulta. Normihäirikkö ei liene tuontasoisesti määrätietoinen ja järkähtämätön. Oliko opettaja suomalainen?

Järkyttävää, uskomatonta ja raivostuttavaa.

Lisään vielä: jotain on pahasti pielessä kantissuomalaisilla oppilailla kun ollaan tällaisessa tilanteessa jo. Opettajilla myös, mutta he eivät tilanteelle voi mitään.

Odotankin sitä päivää, jolloin suomalaiset nuoret ryhdistäytyvät, yhdistyvät, ja heittävät videolla perseilleen paskahousun kaltaiset rikolliset ulos koko koulusta.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

PaulR

Haaveena oli lukion historianope. Kerros tälle vuosikerralle ajatella omilla aivoillaan.

Aukusti Jylhä

Ongelmia mielenterveydessä. Mutta koska mamu, niin ei toimenpiteitä.

Mun aikana ois aika nopeesti haettu auktoriteettiä omaava tarkkiksen ope paikalle laittamaan urpo aisoihin. Nyt se olisi joku ihmisoikeusloukkaus...
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

nuiv-or

Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta. Veikkaan Ristinummen koulua. Sitä samaa jossa Timo rautiainen yritti pari vuotta sitten innostaa oppilaita parempin suorituksiin eräässä TV-sarjassa.

Onko tämä todellakin esimerkki monikultturiasen koulunkäynnin todellisuudesta:

http://vimeo.com/49462970#

HOMMAN NÖRTTI-osasto, ottakaa video talteen, ennenkuin se katoaa....

Katsoin tämän eilen.

Päivi Lipponenhan on ollut huolestunut mamujen mielenterveydestä. Eikö nämä sankarit pitäisi viedä äkkiä hoitoon. Video olisi hyvä lähettää lapsukaisen vanhemmille, jos perheenyhdistäminen on jo hoidettu.

A news report from Germany about the situation in Germans schools, where pupils of foreign decent are present.

Onko meillä vielä tällaisia kouluja?


Marius

#11
Kyseinen video olisi hyvä saattaa koulun kantasuomalaisten oppilaiden vanhemmille nähtäväksi.
Kyseessä on kuitenkin heidän lapsiinsa kohdistuva erittäin vakava opetuksen estäminen.
Ja vielä sellaisen henkilön taholta, jonka oikeus olla ylipäätään Suomessa on minun mielestäni täysin kyseenalainen. Vaikka olisikin Suomessa syntynyt.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

ikki

#12
poliisi paikalle vaan ja mamu kuulusteltavaksi, epäiltynä muiden oppilaiden oppimisvelvollisuuden haittaamisesta

EDIT: ps. http://www.youtube.com/watch?v=pPwcTf6WU3M laitettu ju-ju tuubiin

Hupu

Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.
Wilma on käytössä melkein koko maassa

_hopo

Tämä portaali, kun on nykyisin lähes viikoittain julkisuudessa esillä, eikä useinkaan positiivessa mielessä (herra Halla-Aho), tulin ihan mielenkiinnosta tutustumaan.

Sitten liittyen ko. aiheeseen.
Kyllähän tällaista "teineilyä" on ollut iankaiken myös ihan puhtaasti suomalaisissakin luokkaryhmissä, joissa opettaja on "hieman" arka? Vai oliko aikoinaan oma yläasteluokkamme vaan niin poikkeuksellisen "häiriköivä"?

Ylipäätään itseäni harmittaa kanta, jonka mukaan kaikki ulkomaalaistaustaisten tekemä on "monikulttuurista" toimintaa ja kantaväestön ehkä jopa räikeämpi toiminta normaalia ihmisen huonovointisuutta. "Kun on tämä taantumakin..."

Aukusti Jylhä

Quote from: _hopo on 22.09.2012, 16:18:11
Tämä portaali, kun on nykyisin lähes viikoittain julkisuudessa esillä, eikä useinkaan positiivessa mielessä (herra Halla-Aho), tulin ihan mielenkiinnosta tutustumaan.
Tämä on tietenkin mielipidekysymys, että onko Halla-ahon lausunnot ja tekemiset ei-positiivisia. Ikäviä ne toki voivat olla monien mielestä, koska totuushan tunnetusti satuttaa.

QuoteSitten liittyen ko. aiheeseen.
Kyllähän tällaista "teineilyä" on ollut iankaiken myös ihan puhtaasti suomalaisissakin luokkaryhmissä, joissa opettaja on "hieman" arka? Vai oliko aikoinaan oma yläasteluokkamme vaan niin poikkeuksellisen "häiriköivä"?
Häiriköintiä on ollu toki aina kouluissa, mutta humamujen häiriköintiä yritetään median toimesta (IMHO) hieman vähätellä. Ja jotain tutkimuksiakin on aiheen tiimoilta tehty, siis humamujen huonosta koulumenestyksestä. Myös erilainen kulttuuritausta jossa naista ei kunnioiteta auktoriteettina tulisi nostaa rohkeammin keskusteluun. Tuossa videossa se ainakin omasta mielestäni tuli esille. Ja myös se "oman kielen" tärkeys myökkääjälle...

QuoteYlipäätään itseäni harmittaa kanta, jonka mukaan kaikki ulkomaalaistaustaisten tekemä on "monikulttuurista" toimintaa ja kantaväestön ehkä jopa räikeämpi toiminta normaalia ihmisen huonovointisuutta. "Kun on tämä taantumakin..."
Ja kaikkien ulkomaalaistaustaisten tekemiset eivät tietenkään ole monikulttuurista toimintaa, ainoastaan muslimien toiminta on sellaista, kysy vaikka keneltä tahansa Vihreältä... ;D
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Jaska Pankkaaja

Quote from: _hopo on 22.09.2012, 16:18:11
Tämä portaali, kun on nykyisin lähes viikoittain julkisuudessa esillä, eikä useinkaan positiivessa mielessä (herra Halla-Aho), tulin ihan mielenkiinnosta tutustumaan.

Sitten liittyen ko. aiheeseen.
Kyllähän tällaista "teineilyä" on ollut iankaiken myös ihan puhtaasti suomalaisissakin luokkaryhmissä, joissa opettaja on "hieman" arka? Vai oliko aikoinaan oma yläasteluokkamme vaan niin poikkeuksellisen "häiriköivä"?

Ylipäätään itseäni harmittaa kanta, jonka mukaan kaikki ulkomaalaistaustaisten tekemä on "monikulttuurista" toimintaa ja kantaväestön ehkä jopa räikeämpi toiminta normaalia ihmisen huonovointisuutta. "Kun on tämä taantumakin..."

Sinun käteesi on jaettu HAN - kortti ja löit sen juuri pöytään. Itse et kyllä huomannut kun yle ja erkko sen sinne kätöseesi sujauttivat.

Selvä, Kultamunista ei ole mitään sen kummempaa ongelmaa kuin suomalaisistakaan, miksi asiasta sitten edes puhutaan? Miksi koulushoppaillaan? Miksi muutetaan pois tummuvista lähiöistä?

JA ENNEN KAIKKEA MIKSI TÄTÄ SAMAA TAPAHTUU ULKOMAILLA VAIKKA SIELLÄ EI OLE PERSESUOMALAISIA TAI JUSSI HALLA-AHOA?

Miksi poliisi hyökkii ja syyttäjät syyttelevät apinanraivolla kaikkia suomalaisia jotka levittävät omia kokemuksiaan tai tilastotietoa asioista? Miksi lähinnä kokoomuslaisten ammattirikollisten pyörittämän mamutusbiznesten kustannuksia veronmaksajille pimitetään? Miksi suurin piirtein kaikkia mamutukseen liittyviä asioita pimitetään, vääristellään tai valehdellaan kun kerran tähän ei ole mitään tarvetta?

Eikö voitaisi kertoa ihan rehellisesti tilastoilla etteivät neekerit ja ählämit tee sen enempää rikoksia kuin suomalaisetkaan ja käyvät töissä yhtä suurella prosentilla jne kun kerran näin asia on? Miksi näitä tilastoja ei julkaista vaan pimitetään?

Pistää vaan ihmettelemään.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

nuiv-or

Luokassa ei sitä paitsi ole kuin 1 moniosaaja + kuvaaja. Kuvitelkaa minkälainen sirkus lähtisi käyntiin viidellä. Viisi tarkoittaisi 15-20% rikastusta. Paikoin nämä ovat enemmistönä luokassa. Pisa-tulokset romahtavat ja pissikset alkavat puhua tuollaista huonoa suomea. Todellista kulttuurin rikastumista.

Jos minä olisin tuon kylän valtuutettuna, menisin kouluun ja kysyisin tämän tyypin henkilöllisyyttä. Sitten näyttäisin videon vanhemmille. Lapsukaisen vanhemmat varmaan hoitaisivat asian kuntoon perinteisillä menetelmillä. Jos eivät, niin sitten pitäisi keksiä jotain muuta.

Ja joo kyllähän suomalaisetkin. Mutta kuka suomalainen öyhöttää jotain omasta kielestään, jos suomenruotsalaisia ei lasketa?

Haima

Quote from: Hupu on 22.09.2012, 15:10:44
Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.
Wilma on käytössä melkein koko maassa

Joku kuvitellut, että kokonainen järjestelmä on kehitetty vain yhtä kaupunkia, Vaasaa varten? Ehkä Suomessa noin voisi ollakin; onhan terveydenhuollon vastaaviin järjestelmiinkin saatu uppoamaan monen Titanicin verran kuivaa tuohta ja koko homma uppoaa silti.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Fiftari

Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.

Omassa koulussa oli joskus sellainen kuin Winha.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

törö

Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta. Veikkaan Ristinummen koulua. Sitä samaa jossa Timo rautiainen yritti pari vuotta sitten innostaa oppilaita parempin suorituksiin eräässä TV-sarjassa.

Onko tämä todellakin esimerkki monikultturiasen koulunkäynnin todellisuudesta:

http://vimeo.com/49462970#

HOMMAN NÖRTTI-osasto, ottakaa video talteen, ennenkuin se katoaa....

Etsi selaimeen lisäosa ja lataa itse. Ei ole vaikeaa.

Siksi toisekseen vimeosta ei tuollainen katoa jollei sen sinne ladannut osta sitä itse pois.


_hopo

Quote from: Junes Lokka on 22.09.2012, 16:41:44
Luokassa ei sitä paitsi ole kuin 1 moniosaaja + kuvaaja. Kuvitelkaa minkälainen sirkus lähtisi käyntiin viidellä. Viisi tarkoittaisi 15-20% rikastusta. Paikoin nämä ovat enemmistönä luokassa. Pisa-tulokset romahtavat ja pissikset alkavat puhua tuollaista huonoa suomea. Todellista kulttuurin rikastumista.

Jos minä olisin tuon kylän valtuutettuna, menisin kouluun ja kysyisin tämän tyypin henkilöllisyyttä. Sitten näyttäisin videon vanhemmille. Lapsukaisen vanhemmat varmaan hoitaisivat asian kuntoon perinteisillä menetelmillä. Jos eivät, niin sitten pitäisi keksiä jotain muuta.

Ja joo kyllähän suomalaisetkin. Mutta kuka suomalainen öyhöttää jotain omasta kielestään, jos suomenruotsalaisia ei lasketa?

Tällainen sirkus (kuten ei myöskään tämän suurempi) lähtisi liikkeelle, jos opettajana olisi työhönsä sopiva henkilö, jolla olisi "munaa" ajaa häirikkö ulos luokasta. Miksei siis saman tein syytetä opettajaa?
Mitä tulee Pisa yms. testeihin ko. luokan koulu pärjääminen tuskin on yhdestä henkilöstä kiinni.

Tottahan on toki sekin, että maahan muuttajat sopeutuvat huonommin täkäläisiin kouluihin (onhan se ihan järjelläkin käsitettävää), koska lähtökohdat ovat melkolailla epävakaammat, kuin räkkärimarketin kassajononahistelu. Kuitenkin heidänkin joukostaan löytyy heitä, jotka oikeasti haluavat pärjätä elämässä, vai osoittavatko tilastot muuta?

Toisekseen yhtälailla saamelaiset tekisivät mielellään Suomesta kolttamaan tai romanit "romanian:)", eikai tänne tulleiden pakolaisten enemmistökanta tähän kielikeskusteluun ole muu, kuin suomen kieli?

törö

Quote from: käpykaarti on 22.09.2012, 14:14:34
Ongelmia mielenterveydessä. Mutta koska mamu, niin ei toimenpiteitä.

Mun aikana ois aika nopeesti haettu auktoriteettiä omaava tarkkiksen ope paikalle laittamaan urpo aisoihin. Nyt se olisi joku ihmisoikeusloukkaus...

Mamujen ymmärtäminen on pitkälti samanlainen ilmiö kuin iPhone-villitys.

Pissiksellä pitää olla semmoinen kerran kavereillakin on. Asioiden ymmärtämisestä kertovaa kunnollista mielipidettä sen omistamisen tueksi ei ole eikä kaikkia sen ominaisuuksia edes osata käyttää saati tarvita johonkin, mutta usko että sellainen pitää omistaa on luja ja sekava diipadaapakin kelpaa totuudeksi kun on kyse halusta olla samanlainen kuin muut.

Tällaisian tapauksien kanssa väitteleminen on sama kuin tuuleen huutaisi, koska vastassa ei ole älyä ja ymmärrystä vaan joukkoon kuulumisen tunne ja diipadaapaa.

EL SID

#23
Quote from: Haima on 22.09.2012, 16:46:07
Quote from: Hupu on 22.09.2012, 15:10:44
Quote from: Malla on 22.09.2012, 12:02:51
Quote from: EL SID on 22.09.2012, 11:55:47
Koska videolla vilahtaa !"wilma" joka on vaasalainen oppilaanseurantajärjestelmä, video on taatusti Vaasasta.

Eikö Wilma ole käytössä useimmissa kunnissa? Ainakin Helsingissä.
Wilma on käytössä melkein koko maassa

Joku kuvitellut, että kokonainen järjestelmä on kehitetty vain yhtä kaupunkia, Vaasaa varten? Ehkä Suomessa noin voisi ollakin; onhan terveydenhuollon vastaaviin järjestelmiinkin saatu uppoamaan monen Titanicin verran kuivaa tuohta ja koko homma uppoaa silti.

wilman(han) on kehittänyt Vaasalainen tietotekniikka-alan yritys nimeltään Starsoft

http://www.starsoft.fi/public/

ja se on ollut koekäytössä täkäläisissä koulussa, alkaen merenkurkun yläasteelta, jo vuosia ja aiheuttanut meikäläiselle  hiusten lähtöä jatkuvan takkuamisen vuoksi. Yllätys on se, että ohjelma, joka tuntuu vieläkin keskeneräiseltä ja joiden taustahenkilöitä tunnen, on myynyt itsensä läpi.

Nyt kun tapaus "wilma" on käsitelty loppuun, niin varmaan voidaan jatkaa itse aiheesta?

Aukusti Jylhä

Quote from: _hopo on 22.09.2012, 17:02:44
Tällainen sirkus (kuten ei myöskään tämän suurempi) lähtisi liikkeelle, jos opettajana olisi työhönsä sopiva henkilö, jolla olisi "munaa" ajaa häirikkö ulos luokasta. Miksei siis saman tein syytetä opettajaa?
Mitä tulee Pisa yms. testeihin ko. luokan koulu pärjääminen tuskin on yhdestä henkilöstä kiinni.
Nykyään ei käsittääkseni saa enää laittaa oppilasta ulos, se tulkittanee heitteillejätöksi. Tietävämmät saavat oikaista.

Siinä vaiheessa kun mamuja alkaa olemaan luokalla neljännes tahi kolmannes tahi yli puolet, mikä alkaa olla ihan nykypäivää monissa kouluissa, alkaa ne PISA-pisteet ropisemaan ihan huolella. Ja kyllä mun mielestä tuo yksikin häirikkö sai aikaan selkeästi tilanteen jossa opiskelu on mahdotonta muille, eli vei opettajan täyden huomion. Pankkaaja tuossa ylempänä pohdiskelikin alati lisääntyvää ja ulkomailtakin jo hyvin tuttua koulushoppailua oikein selkeällä tavalla, haluaisitko siihen jotain kommentoida?

QuoteTottahan on toki sekin, että maahan muuttajat sopeutuvat huonommin täkäläisiin kouluihin (onhan se ihan järjelläkin käsitettävää), koska lähtökohdat ovat melkolailla epävakaammat, kuin räkkärimarketin kassajononahistelu. Kuitenkin heidänkin joukostaan löytyy heitä, jotka oikeasti haluavat pärjätä elämässä, vai osoittavatko tilastot muuta?
Ja montakohan sukupolvea meillä on varaa odotella epävakaista oloista tulleiden rauhoittumista. Taisiisniinqu eihän toisenpolven maahanmuuttajilla siis pitäisi olla mitään kantaväestöstä poikkeavia ongelmia? Usko pois, tätäkin aihetta on tutkittu ihan mukavasti, ja totuus on aika korutonta kertomaa; laita foorumin hakukoneeseen sana `koulumenestys`ja hämmästy!!!!

Ja mitenköhän yleinen väittämä tuo "yksikään mamu ei halua menestyä koulussa" on?

(EL SID:ille kiitos offarin lopettamiskehoituksesta)
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

_hopo

Quote from: käpykaarti on 22.09.2012, 17:25:08
Quote from: _hopo on 22.09.2012, 17:02:44
Tällainen sirkus (kuten ei myöskään tämän suurempi) lähtisi liikkeelle, jos opettajana olisi työhönsä sopiva henkilö, jolla olisi "munaa" ajaa häirikkö ulos luokasta. Miksei siis saman tein syytetä opettajaa?
Mitä tulee Pisa yms. testeihin ko. luokan koulu pärjääminen tuskin on yhdestä henkilöstä kiinni.
Nykyään ei käsittääkseni saa enää laittaa oppilasta ulos, se tulkittanee heitteillejätöksi. Tietävämmät saavat oikaista.

Siinä vaiheessa kun mamuja alkaa olemaan luokalla neljännes tahi kolmannes tahi yli puolet, mikä alkaa olla ihan nykypäivää monissa kouluissa, alkaa ne PISA-pisteet ropisemaan ihan huolella. Ja kyllä mun mielestä tuo yksikin häirikkö sai aikaan selkeästi tilanteen jossa opiskelu on mahdotonta muille, eli vei opettajan täyden huomion. Pankkaaja tuossa ylempänä pohdiskelikin alati lisääntyvää ja ulkomailtakin jo hyvin tuttua koulushoppailua oikein selkeällä tavalla, haluaisitko siihen jotain kommentoida?

QuoteTottahan on toki sekin, että maahan muuttajat sopeutuvat huonommin täkäläisiin kouluihin (onhan se ihan järjelläkin käsitettävää), koska lähtökohdat ovat melkolailla epävakaammat, kuin räkkärimarketin kassajononahistelu. Kuitenkin heidänkin joukostaan löytyy heitä, jotka oikeasti haluavat pärjätä elämässä, vai osoittavatko tilastot muuta?
Ja montakohan sukupolvea meillä on varaa odotella epävakaista oloista tulleiden rauhoittumista. Taisiisniinqu eihän toisenpolven maahanmuuttajilla siis pitäisi olla mitään kantaväestöstä poikkeavia ongelmia? Usko pois, tätäkin aihetta on tutkittu ihan mukavasti, ja totuus on aika korutonta kertomaa; laita foorumin hakukoneeseen sana `koulumenestys`ja hämmästy!!!!

Ja mitenköhän yleinen väittämä tuo "yksikään mamu ei halua menestyä koulussa" on?

(EL SID:ille kiitos offarin lopettamiskehoituksesta)

Eli siis väität, että jos 2/4 luokan oppilaista on ulkomaalaistaustaisia, myös häiriökäyttäytyminen lisääntyy neljänneksellä, kuin että heitä olisi vaan neljännes? Entä tapahtuuko sama Pohjois-Suomen kaupungeissa (joissa oletan maahanmuuttajia/heidän lapsiaan olevan vähemmän, kuin esim. pääkaupunkiseudulla), kun 2/4 oppilaista on suomalsiaväestön ns. ongelmaperheistä?

Suomalaisväestön ns. koulujen valikoiminen taas käsittääkseni johtuu juuri siitä, että siihen häiriökäyttäytymiseen ei nykyään opettajilla niitä keinoja ole. Eikö tähän opettajien kurinpitovaltuus asiaan kuitenkin ole pohdinnassa muutos, jos muistan uutisia oikein kuunnelleeni? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082315990626_uu.shtml
(Koskee ilmeisesti myös kantaväestöä;))

Aukusti Jylhä

Quote from: _hopo on 22.09.2012, 17:55:27
Eli siis väität, että jos 2/4 luokan oppilaista on ulkomaalaistaustaisia, myös häiriökäyttäytyminen lisääntyy neljänneksellä, kuin että heitä olisi vaan neljännes? Entä tapahtuuko sama Pohjois-Suomen kaupungeissa (joissa oletan maahanmuuttajia/heidän lapsiaan olevan vähemmän, kuin esim. pääkaupunkiseudulla), kun 2/4 oppilaista on suomalsiaväestön ns. ongelmaperheistä?

Suomalaisväestön ns. koulujen valikoiminen taas käsittääkseni johtuu juuri siitä, että siihen häiriökäyttäytymiseen ei nykyään opettajilla niitä keinoja ole. Eikö tähän opettajien kurinpitovaltuus asiaan kuitenkin ole pohdinnassa muutos, jos muistan uutisia oikein kuunnelleeni? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082315990626_uu.shtml
(Koskee ilmeisesti myös kantaväestöä;))
Mitäköhän toi boldattu tahtoo sanoa? "Joukossa tyhmyys tiivistyy" on aika hyvä sanonta tähän väliin, liittyy tähän tahi ei...

Eikä se häiriökäyttäytyminen ole ainoa syy koulushoppailussa, vaikka varmaan aika tärkeä sellainen, vaan opetuksen laadun lasku kieltä osaamattomien takia. Ja hyvin suurien kulttuurierojen takia(esim. vääräuskoinen/nainen ei voi toimia auktoriteettina). Myös (poliittisen)uskonnon mukaan tuleminen lasten keskuuteen on huolestuttavaa, varsinkin kun se tarkoittaa leiriytymistä "meihin" ja vääräuskoisiin... Joissakin muslimiperheissä kasvatetaan hämmästyttävän rasistisia lapsukaisia.

Ihan suoraan sanottuna: TUTUSTU EUROOPAN TILANTEESEEN.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Marius

Opettajien valtuuksien lisääminen tulee olemaan yhtä tyhjän kanssa, liian myöhässä ja aivan tehoton keino toiseuden edessä. Seurauksena tulee olemaan muslimioppilaiden vanhempien, sukulaisten ja muiden tutun tuttujen ja uskonveljien hyökkäys häiriköimään kouluille peräämään "ihmisoikeuksiaan" eli oikeuttaan häiritsemättömään koulunkäynnin sabotoimiseen.

Mitään muuta keinoa ei ole eikä tule, kuin kaikkien muslimioppilaiden välitön poistaminen suomalaisista kouluista. Ja mieluiten samantien koko maasta.

Tämä ratkaisu on joka tapauksessa edessä.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

normi

Maailman tilanne: äärimuslimien riehunta jonkun youtubevideon takia, iran vs. israel tuleva sota + eskalaatio, öljykriisi sodan seurauksena, jatkuva maahanmuutto ja kiistojen kärjistyminen euroopassa, shiat vs. sunnit (SYyria) vihanpito, kurdit vs. turkkilaiset, USA:n alamäki maailman mahtavimpana, kiinan pullistelu ja talouden hiipuminen, pohjoiskorean arvaamaton tilanne, latinalaisen amerikan vieraantuminen lännestä (venezuela, ecuador jne...) jne. jne. kiristävät tunnelmaa maailmassa ja todennäköisesti johtavat jonkinlaiseen välienselvittelyyn maailmanlaajuisesti.

Nämä heijastuvat automaattisesti kaikkiin euroopan maihin, koska kaikkia kansallisuuksia ja etnisiä ryhmiä on jo täällä. Konfliktit näkyvät myös euroopan kouluissa, koska niissäkin on jo kaikkia mahdollisia etnisiä oppilaita. Alaluokilla tuskin on suurempia ongelmia, mutta kaikkein turvallisinta lapsille on jos ovat mahdollisimman homogeenisessä ympäristössä. Todennäköinen riski pienenee joutua kärsimään maailman konfliktien paikallisesta seurauksesta automaattisesti. Tulevasta kuumasta maailmantilanteesta on jo liikaakin viitteitä ja siksi on viisainta laittaa lapset mahdollisimman suomalaiseen ympäristöön, jotta todennäköisyys jotumisesta ikäviin tilanteisiin olisi mahdollsimman pieni.

Kun muistelette omaa kouluaikaanne, niin lapsenne joutuvat kohtaamaan paljon laajemmat ja kovemmat haasteet koulun pihalla ja kadulla. Teillä oli vielä turvallista ja helppoa.

WWII:n aikana jenkit internoivat japanilaiset varmuuden vuoksi, koska heidän lojaalisuudestaan ei oltu ymmärrettävästi ollenkaan varmoja. Euroopan tilanne on nyt monin verroin vaikeampi, koska kaikkia on jo naapurissamme. On vaikea tietää etukäteen kuka on kenenkin puolella, mutta kuvaavaa on se, että kun Ranska ja Algeria pelaavat Marseillessa, niin yleisö kannustaa vierasjoukkuetta. kuvitelkaa siis konflikti, jossa Algeria ja Ranska ovat vastakkaisilla puolilla. Algerialla ei ole ongelmia kansan lojalileetin suhteen, mutta Ranska olisi valtaisissa ongelmissa. Voisi myös kuvitella, että Ranskan kouluissa tunnelma kantisten ja algerialaisten välilä saattaisi kiristyä.

Joten on viisainta pysyä omien parissa, koska sellaiseen ihmeeseen en jaksa uskoa, että yhtäkkiä päästään pysyvään rauhan tilaan ja onnelliseen limittäineloon eri ryhmien välillä, maailmantilanne pitää siitä kyllä huolen.

Olen muuten varma ettei Kataisella ole hajuakaan siitä mitä Suomen tulisi siellä turvaneuvostossa tehdä, kun konfliktit kuumenevat ihan sodiksi. Miten tulee suhtautua, kun Israel ja Iran aloittavat mittelön ja eskaloituu... "vetoamme kaikkiin osapuoliin... hah".
Impossible situations can become possible miracles

torakka

Quote from: Puhdas sielu on 22.09.2012, 19:12:01
Käväisin eräässä itäisessä koulussa yhtenä päivänä. Kaksi vierekkäistä luokkaa, molemmissa opettajana suomalainen muslimilarppaajanainen huivissa, taululla kysymys: Mitä Muhammed on kertonut siitä, mitä lapsi voi tehdä päästäkseen lähemmäksi Paratiisia? Huom. paratiisi kirjoitettu isolla alkukirjaimella.

Minulla oli äärettömiä vaikeuksia pysyä rauhallisena. Miksi?

1. Molemmissa luokissa oli maksimimäärä oppilaita, vähintään 24 lasta/luokka. En laskenut, mutta pulpetit olivat kaikki täynnä, olisiko ollut enemmänkin oppilaita.
2. Tunnin aihe oli kuin fantasiaelokuvasta: paratiisi ja miten sinne pääsee.
3. Paratiisi kirjoitettu isolla - kunnioitus pyhiä arvoja kohtaan.
4. Suomalaiset käännynnäisnaiset vaikuttivat totaalisen omistautuneilta asialleen - minusta kuvottava näky, anteeksi vain.
5. Vähiä oppituntiresursseja tuhlataan tällaiseen opetukseen. Supistetaan kielten, matematiikan ja kuviksen opetuksesta, ei missään tapauksessa tästä.
6. Valitetaan jatkuvasti varojen vähäisyyttä, ja sitten ne tuhlataan tällaiseen. Olisi ollut hyödyllisempää opettaa vaikka suomen kieltä.

En nyt viitsi edes mainita yleensä uskonnon opettamisen tarpeellisuudesta kouluissa.

miks suomalaisessa koulussa opetetaan muhammedista? Itselle koulussa opetettiin uskontoa uskonnon tunnilla ja siellä opetettiin kristinukoa. ateistit ja muihin uskontokuntiin kuuluvat olivat erityisluokassa oppimassa omaa uskontoaan. vai kännyttävätkö islamistit jo suomalaisetkin lapset ekalta luokalta asti islamiin?