News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Väliaikatietoja uuden puolueen perustamisesta

Started by JM-K, 28.05.2009, 08:07:26

Previous topic - Next topic

herra 4x

Quote from: JM-K on 28.05.2009, 20:22:24

Olen jo useamman kerran sanonut, että en jaksa enää kommentoida tätä asiaa, mutta koska toveri Hob on uusi jäsen, niin pari sanaa:

2. Etenkään persuilla ei ole mitään maahanmuuttorintamaa. Jos jollakin puolueella on, niin se on yhden miehen rintama Kokoomuksessa, Pöntinen. Mies ainakin uskaltaa sanoa sanottavansa. Olen jopa hieman alkanut pohtimaan, peruisinko päätökseni olla äänestämättä eurovaaleissa.

"Olla äänestämättä". Akkamaista kiukuttelua. Ja jos Pöntinen on mielestäsi ainoa mieleentuleva multikulti/mamu -hulluuden vastustaja kaikista puolueista niin puhut p.. muunneltua totuutta. Jopa demareissa, vaikken todellakaan sitä puoluetta koskaan äänestä, on Rajamäki tässä suhteessa tolkun mies. Puhumattakaan Ps-puolueen Terhosta ja muista. Minuakin vituttaa Soinin ja Vistbackan selkäänpuukotus puolueensa entisenä äänestäjänä mutta faktat faktoina.

3. Ei minulla ainakaan ole mitään riitaa Soinin tai muidenkaan persujen kanssa.Siksi sovun hierominen kuulostaa aikas omituiselta.

Ymmärsit kyllä mitä tarkoitettiin.

4. Ei meikäläisten puoluehanke voi tuhota mitään aatekantoja, sillä emme edusta mitään aatekantoja. Olemme asia - emme ideologia - liike.

SDMP.

6. Halla-ahon päätökseen en ota kantaa, mennen talven lumia jo.

Olet ottanut asiaan tuoreeltaan julkisesti kantaa.

Vastarinta jatkuu!

Olisi hyvä jos potentiaalisille kannattajillekin kerrottaisiin mitä vastaan ollaan.
Rakkaudesta lajiin.

reino

Quote from: herra 4x on 28.05.2009, 21:56:19
Olisi hyvä jos potentiaalisille kannattajillekin kerrottaisiin mitä vastaan ollaan.

Mulle alkaa pikku hiljaa tulla semmonen epämääränen fiilis ja lievä epäilys, ikään kuin herra 4x olis vähän Ketaletta tai uutta puoluetta vastaan.  ;D

herra 4x

Quote from: reino on 28.05.2009, 22:26:28

Mulle alkaa pikku hiljaa tulla semmonen epämääränen fiilis ja lievä epäilys, ikään kuin herra 4x olis vähän Ketaletta tai uutta puoluetta vastaan.  ;D

Niin mullekin.

Tai sitten mulla on vaan marssimurtuma, uskonpuute, luovuttamisen helpon tien houkutus (koska olen sen verran vanha että tuskin itse tulen näkemään Suomen etnohelvettiytymisen karmeimmat loppusoinnut), veren vähyys Soinin selkäänpuukotuksen johdosta, yleisen vittumaisuuteni lisäksi.

Mutta Ketaletta vastaan ei ole mitään. Asiat taistelivat - miehet kertovat.
Rakkaudesta lajiin.

Kazakstan

Niin, no kaikkien mielestä tämä uuden puolueen perustaminen ei sittenkään ole paras strategia saada homma hoidettua. Epäluuloisia on kai helpointa vakuuttaa hankkeen järkevyydestä vastaamalla asiallisiin kysymyksiin jatkossakin asiallisesti. :)

IDA

Itsekin pidän tuota kommenttia kummallisena.

En nyt viitsi ruveta luettelemaan niitä PS:n jäseniä, jotka ovat tehneet asioiden hyväksi vähintään sen minkä muutkin, mutta näen, että tuollainen nollaaminen on perseestä, enkä oikein edes usko sen houkuttelevan ihmisiä mukaan.

Hob

1.Ei ole olemassa mitään maahanmuuttokriittistä rintamaa.

No muotoilen toisella tavalla: on ihmisiä, jotka äänestävät maahanmuuttokannan perusteella ehdokasta. Kannattaako näiden ihmisten äänipottia hajoittaa useammalle kuin yhdelle puolueelle (vrt. edelleen kommunistit)? Onko tarkoituksena tehdä vaaliliitto jonkun toisen maahanmuuttokriittisen (tai sellaiseksi mielletyn) puoleen kanssa (kohta kolme, Soini)?

Jos sirpaloitatte äänet yhdeltä puolueelta kahdelle, toimitte asiaanne vastaan koska vaalimatematiikka menee kuten menee. Mitä ideaa on puolueessa joka ei saa edustajia läpi?

kaksinaismoralismirules!

Kertokaapas mihin tämä puolue sijoittuu vasemisto-oikeisto kartalla? Annetaan plakaati jossa ylhäällä on vasemisto ja oikealla oikeisto ja ammutaan sopivan matkan päästä plakaatia ja kerrotaan että tossa on sijoittuminen puoluekartalla?

MW

Äänestämättä tai sitten äänestämättä jättämättä: nykyisen maahanmuuttopolitiikan vastustaminen, sellaisena kuin sitä nyt jätetään harjoittamatta, vedoten joihinkin käsittämättömiin universaaleihin velvollisuuksiin, oikeuksiin tai hattivatteihin, on minun äänestyslistallani ensimmäisenä nyt, ja varmaan jatkossakin. Ellei sitten kevytapokalypsi (rasvaa vain 17%) yllätä ensin.

Marjukka Kaakkola

Uusi puolue tarvitaan, jotta asiat etenevät. Puolue on vaihtoehto, jota ei ole ollut.

Täälläkin odotellaan korttien täyttämistä. :)

reino

Quote from: Hob on 28.05.2009, 22:46:49
No muotoilen toisella tavalla: on ihmisiä, jotka äänestävät maahanmuuttokannan perusteella ehdokasta. Kannattaako näiden ihmisten äänipottia hajoittaa useammalle kuin yhdelle puolueelle (vrt. edelleen kommunistit)?

Äänipotti hajoaa eduskuntavaaleissa jo pelkästään vaalipiirien takia.

Toisaalta ei ole mitään takeita, että yhdellä ja samalla puolueella olisi asettaa (uskottava ja läpimenevä) mamukriittinen ehdokas jokaiseen vaalipiiriin.

Itse asiassa ei ole mitään takeita, että yksikään puolue (lukuun ottamatta Kotimaan Perusarvojen Jyrsijöitä) olisi halukas asettamaan ensimmäistäkään mamukriittistä ehdokasta ehdolle missään vaalipiirissä eduskuntavaaleissa.

Quote from: Hob on 28.05.2009, 22:46:49Mitä ideaa on puolueessa joka ei saa edustajia läpi?

Mitä ideaa on puolueessa, joka ei aseta oikeanlaisia ehdokkaita edes ehdolle?

Hob

Quote from: reino on 28.05.2009, 23:32:00
Äänipotti hajoaa eduskuntavaaleissa jo pelkästään vaalipiirien takia.

Toki, mutta tästä ei ollut kyse. Kaksi puoluetta, yksi ehdokas kummallakin pärjäävät huonommin kuin yksi puolue kahdella ehdokkaalla vaalimatematiikan takia. Tästähän tässä loppupelissä on kyse: mitä useampi parin miehen klubi on keräämässä ääniä, sitä vähemmän ääniä per klubi. PerSut kaikkine vikoineenkin oli uskottavin keskittynyt yritys pitkään aikaan. Jos sillat on poltettu niin mikäs siinä sitten, ihmettelen vain kun kenelläkään ei ole mitään Soinia vastaan mutta...?

QuoteMitä ideaa on puolueessa, joka ei aseta oikeanlaisia ehdokkaita edes ehdolle?

Nyt ollaan taas syvällä demokratian ytimessä. Jos tosiaan on niin, että yksikään puolue ei suostu ottamaan asiaa huomioon oma puolue on tottakai perusteltu. Ymmärsin kuitenkin tuosta n. puolen vuoden takaisesta julkisesta keskustelusta, että PerSut olisi tälläinen kanava mamukriittisille. Nykytilanteessa kun Halla-Aho suosittaa äänestämään Sampoa käsittäisin asian laidan jopa sellaiseksi, että yhteistyötä olisi vielä tulevaisuudessakin mahdollista viritellä. Sen takia minä tässä ihmettelin.

Siihen kommunistipuoluevertaukseen haluaisin vielä kuulla jonkun kommentin. Jos toimintanne ei mielestänne ole samanlaista (ts. rivejä hajoittavaa), miksi ei? Miksi mamukriittiset eivät voi kiristellä hampaita ja rakentaa Soinin puoluetta, jos jopa vasemmistoliitto pysyy kasassa nuorten vihervasureitten ja vanhojen savupiippukommunistien ristiriidoista huolimatta ja saa sen ansiosta ihmisiä eduskuntaan?

NuivaBlondi

Voi perkeleen perkele. Väsyneenä duunin jälkeen silmät ristissä ku klikkailee niin menin jo tonne vapauspuolueen sivuille ja reggasin kaikki maholliset yhteystiedot sinne. Kiva kun ei taas tiedä mitä helvetin sakkia siellä on ja mihin ne niitä käyttää.

Minkä takia sitä feikki puoluetta nyt tarvitsee linkittää tähän yhteyteen....

!

Nuiva, nuivempi, nuivin.

JM-K

Huomio kaikki puoluetyöhön ilmoittautuneet nezzit: tsekatkaa sähköpostinne, masinointia ilmassa...

H.M Vantaalta, sulle lähettämäni meilit palaavat takaisin. Laitahan vaihtoehtoinen meiliosoite: [email protected]

JM-K

Quote from: Kazakstan on 28.05.2009, 22:35:49

Niin, no kaikkien mielestä tämä uuden puolueen perustaminen ei sittenkään ole paras strategia saada homma hoidettua. Epäluuloisia on kai helpointa vakuuttaa hankkeen järkevyydestä vastaamalla asiallisiin kysymyksiin jatkossakin asiallisesti. :)

Asiallisiin kysymyksiin vastataan asiallisesta, mutta jankutukseen vastataan vähemmän asiallisesti. Vaikka ketjut ovat pitkiä, niin voisihan niitä edes selata nähdäkseen, onko asiaa jo aikaisemmin käsitelty. Olen kahden lapsen isä ja tottunut toistelemaan jankuttajille ei ei ei ei ei jne.

JM-K

Quote from: IDA on 28.05.2009, 22:42:27

Itsekin pidän tuota kommenttia kummallisena.

En nyt viitsi ruveta luettelemaan niitä PS:n jäseniä, jotka ovat tehneet asioiden hyväksi vähintään sen minkä muutkin, mutta näen, että tuollainen nollaaminen on perseestä, enkä oikein edes usko sen houkuttelevan ihmisiä mukaan.

Jos tämä oli mulle tarkoitettu ja liittyy kommenttiini maahanmuuttokritiikistä, niin luettele nyt muutama nimi, joka on ihan oikeasti julkisesti vastustanut koko poliittisella arvovallallaan esim. sitä maahanmuuttolakia. Ei juurikaan apuja ainakaan minulle sieltä suunnasta tullut. Sanottakoon nyt sekin julkisesti, että merkittävin apu tuli täälläkin monesti parjatuilta kokoomuslaisilta. Vaikka ne kieli keskellä suuta julkisuudessa ovatkin, niin kulisseissa tapahtuu sitten kaikenlaista...

JM-K

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 28.05.2009, 22:48:12
Kertokaapas mihin tämä puolue sijoittuu vasemisto-oikeisto kartalla? Annetaan plakaati jossa ylhäällä on vasemisto ja oikealla oikeisto ja ammutaan sopivan matkan päästä plakaatia ja kerrotaan että tossa on sijoittuminen puoluekartalla?

Ei mihinkään. Lue puolueen säännöt, niin olennainen tulee selväksi.

rontti4

Quote...ihmettelen vain kun kenelläkään ei ole mitään Soinia vastaan mutta...?
No mulla ainakin on, en tykkää miehen toiminnasta tässäkään (maahanmuutto) asiassa. Soini yrittää pelata kaksilla korteilla yhtä aikaa.  >:(

20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Nallikallio

1.Ei ole olemassa mitään maahanmuuttokriittistä rintamaa. Se on pelkkä harhama, joka joillekin on täällä netissä syntynyt.

On hyvinkin selkeästi nähtävissä Suomessa maahanmuuttokriittinen rintama. Ihmettelen, miten aitiopaikaltasi moisen kiistät. Hallis ja sinäkin olette raivanneet väylän auki lukuisten ihmisten sisällä ja vain ja ainoastaan sisällä muhineelle maahanmuuttopolitiikan kritiikille. Tätä liikehdintää voi perustellusti kutsua maahanmuuttokriittiseksi rintamaksi, ja eritoten vastapuoli näyttää sen olemassaolon tunnustavan.

Quote2. Etenkään persuilla ei ole mitään maahanmuuttorintamaa. Jos jollakin puolueella on, niin se on yhden miehen rintama Kokoomuksessa, Pöntinen. Mies ainakin uskaltaa sanoa sanottavansa. Olen jopa hieman alkanut pohtimaan, peruisinko päätökseni olla äänestämättä eurovaaleissa.

Persuilla on hyvinkin selkeä maahanmuuttokriittinen rintama, jos sillä siis tarkoitetaan henkilöitä, jotka uskaltavat kritisoida äänekkäästikin nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. Vai mitä sanot nimistä Lahtinen, Nieminen, Lohela, Kortelainen, Keronen jne?

Quote4. Ei meikäläisten puoluehanke voi tuhota mitään aatekantoja, sillä emme edusta mitään aatekantoja. Olemme asia - emme ideologia - liike.

Siihen, onko kyseessä aate- vaiko asialiike en ota nyt kantaa, mutta selvä mahdollisuus on olemassa sille, että mahdollisesti perustuksillensa nostamasi puolue nakertaa maahanmuuttokriittisimpänä tunnetun perussuomalaisten kannatusta. Selvä mahdollisuus on olemassa sille, että puoluehankkeesi tuhoaa potentiaalisimman mamu-kriittisen puolueen eli persujen mahdollisuuksia lisäkannatuksen hankkimisen suhteen. Tuon mahdollisuuden tiedostat kyllä itsekin.

Kysymys: oletko ollut yhteydessä Kalevi Heloon ja vapauspuolue-porukkaan? Jos uutta puoluetta lähdettäisiin perustamaan, kannattaisi se tehdä erittäin tarkoin harkiten aina nimivalintaa myöten. Helon porukka nähdäkseni nappasi tähän hetkeen nähden onnistuneimman mahdollisen nimivaihtoehdon. Sen sijaan että lähdet tyystin uutta puoluehanketta väsäämään, kannattaisiko olla yhteydessä Helonkin suuntaan (jos et sitten jo ole ollutkin)?

Korostettakoon, että minä en tunne vapauspuolueen toimijoita.

JM-K

Quote from: Nallikallio on 29.05.2009, 08:02:47
1.Ei ole olemassa mitään maahanmuuttokriittistä rintamaa. Se on pelkkä harhama, joka joillekin on täällä netissä syntynyt.

On hyvinkin selkeästi nähtävissä Suomessa maahanmuuttokriittinen rintama. Ihmettelen, miten aitiopaikaltasi moisen kiistät. Hallis ja sinäkin olette raivanneet väylän auki lukuisten ihmisten sisällä ja vain ja ainoastaan sisällä muhineelle maahanmuuttopolitiikan kritiikille. Tätä liikehdintää voi perustellusti kutsua maahanmuuttokriittiseksi rintamaksi, ja eritoten vastapuoli näyttää sen olemassaolon tunnustavan.

- sinänsä totta, että moni puhuu asiasta. Tekijöitä vain tuntuu olevan kovin vähän. Pelottavan vähän siihen nähden, kuinka yhdettätoistahetkeä tässä tämän maan tulevaisuuden suhteen eletään. Mieluiten näkisin enemmän sitä toimintaakin. Netissä paasaaminen ei ole toimintaa. Muuta näyttöä on suhteellisen vähän pois lukien Halla-ahon, Hankamäen ja muutaman muun blogit. Ja tämä oma touhuiluni. Verratkaa tätä vastapuolen aktiviteetteihin, niin ymmärrätte mittakaavan.

Quote2. Etenkään persuilla ei ole mitään maahanmuuttorintamaa. Jos jollakin puolueella on, niin se on yhden miehen rintama Kokoomuksessa, Pöntinen. Mies ainakin uskaltaa sanoa sanottavansa. Olen jopa hieman alkanut pohtimaan, peruisinko päätökseni olla äänestämättä eurovaaleissa.

Persuilla on hyvinkin selkeä maahanmuuttokriittinen rintama, jos sillä siis tarkoitetaan henkilöitä, jotka uskaltavat kritisoida äänekkäästikin nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. Vai mitä sanot nimistä Lahtinen, Nieminen, Lohela, Kortelainen, Keronen jne?

- joo tässä on minulla pieni anteeksipyynnön paikka. Tarkoitin kirjoituksellani - tälläkin kertaa - persujen eduskuntaryhmää, en niitä persuja, jotka toimivat kenttätasolla. Eli täsmennys: näyttäkää minulle konkreettisia tekoja, mitä persujen eduskuntaryhmä on tehnyt maahanmuuttopolitiikan järkeistämiseksi. Ja säästäkää minut irtopisteidenkeräysyrityksien luettelemiselta. Kertokaa tekoja esimerkiksi ennen viimevuoden joulukuuta.
- tasapuolisuuden nimissä todettakoon, että muut puolueet eivät ole kunnostautuneet yhtään sen paremmin.

Quote4. Ei meikäläisten puoluehanke voi tuhota mitään aatekantoja, sillä emme edusta mitään aatekantoja. Olemme asia - emme ideologia - liike.

Siihen, onko kyseessä aate- vaiko asialiike en ota nyt kantaa, mutta selvä mahdollisuus on olemassa sille, että mahdollisesti perustuksillensa nostamasi puolue nakertaa maahanmuuttokriittisimpänä tunnetun perussuomalaisten kannatusta. Selvä mahdollisuus on olemassa sille, että puoluehankkeesi tuhoaa potentiaalisimman mamu-kriittisen puolueen eli persujen mahdollisuuksia lisäkannatuksen hankkimisen suhteen. Tuon mahdollisuuden tiedostat kyllä itsekin.

- jankutusta, lue aikaisemmat viestit ja ketjut

Kysymys: oletko ollut yhteydessä Kalevi Heloon ja vapauspuolue-porukkaan? Jos uutta puoluetta lähdettäisiin perustamaan, kannattaisi se tehdä erittäin tarkoin harkiten aina nimivalintaa myöten. Helon porukka nähdäkseni nappasi tähän hetkeen nähden onnistuneimman mahdollisen nimivaihtoehdon. Sen sijaan että lähdet tyystin uutta puoluehanketta väsäämään, kannattaisiko olla yhteydessä Helonkin suuntaan (jos et sitten jo ole ollutkin)?

- miten niin "jos lähdettäisiin perustamaan"? Kaikki alkaa olemaan jo valmiina puolueen aktiivista toimintaa varten. Yhdistyksen rekisteröinti seuraava vaihe. Ei tässä enää pohdita, että perustetaanko vai ei. Kone on jo käynnissä, eikä sitä pysäytä mikään.
- tunnemme Kalevin kanssa toisemme ja toistemme suunnitelmat varsin hyvin. Viimeksi pari viikkoa sitten Kalevin ja median edustajien kanssa asiasta palaveerasimme. Näkemyksemme toistemme toiminnasta ovat linjassa keskenään.
- kiitos vinkeistä, mutta uskon selviäväni tämmöisistä markkinoinnillisista asioista. Olen opiskellut asiaa yliopistossa 55 opintoviikkoa, noiden lisäksi suorittanut MBA-tutkinnon 40 ov ja tehnyt alan töitä toistakymmentä vuotta. Mitenkään nyt henkseleitä paukuttamatta tms.

Korostettakoon, että minä en tunne vapauspuolueen toimijoita.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: JM-K on 29.05.2009, 07:37:08

No tämä asia varmaan tullaan kysymään toimittajien puolesta ja varsinkin sitten kun eduskuntaan menee porukkaa kysytään se kohta missä istutaan.

Toimittajilla on vain yksi akseli - se vasen-oikea akseli jos et ole huomannut.

Tuomas2

Quote from: Hob on 28.05.2009, 19:41:32
Erityisesti kysyn asiaa siksi, että Halla-Aho teki päätöksen seisoa Soinin rinnalla ja olla hajoittamatta rivejä vaikka se olikin vaikea päätös ja maksoi hänelle paljon goodwilliä omien keskuudessa.

Minusta puolue kannattaa perustaa jos vain puuhamiehiltä(henkilöiltä) löytyy virtaa siihen. Mikään ei takaa että JH-a:lle olisi tarjolla paikkaa PerSujen listalla eduskuntavaaleissa ja ministeri-kiimassa Soini saattaisi hyvinkin torpata ehdokkuuden.

Silloin on parempi että puolue & ruohojuuritason organisaatio on valmiina. Ja jos yhteistyö persujen kanssa toimii hyvin tulevaisuudessa puoluehan voidaan kuopata tarpeettomana.

tommi

Quote- tunnemme Kalevin kanssa toisemme ja toistemme suunnitelmat varsin hyvin. Viimeksi pari viikkoa sitten Kalevin ja median edustajien kanssa asiasta palaveerasimme. Näkemyksemme toistemme toiminnasta ovat linjassa keskenään.
.

Tässähän käy vielä niin että Puolue ja Vapauspuolue yhdistyvät yhdeksi mokukriittiseksi puolueeksi.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

kantakaupunkilainen

2. Etenkään persuilla ei ole mitään maahanmuuttorintamaa. Jos jollakin puolueella on, niin se on yhden miehen rintama Kokoomuksessa, Pöntinen. Mies ainakin uskaltaa sanoa sanottavansa. Olen jopa hieman alkanut pohtimaan, peruisinko päätökseni olla äänestämättä eurovaaleissa.

Tuo nyt oli ainakin todella harkitsematon möläytys. Politiikassa tarvitaan KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!
Täytyy toimia kuin pienten lasten kanssa! Ketkun ei kuitenkaan tarvitse tähän viestiin vastata ja kyllä olen uuden puolueen kannalla kuitenkin ja tulen kannattamaan sitä kaikin voimin.
War
Ikäluokkansa palomies

Kaarle M.

Quote from: Valimo on 28.05.2009, 23:15:30
Uusi puolue tarvitaan, jotta asiat etenevät. Puolue on vaihtoehto, jota ei ole ollut.

Täälläkin odotellaan korttien täyttämistä. :)

Uudesta puolueesta en vielä tiedä, mutta toki korttiin nimeni laitan, jos siihen saa mahdollisuuden  ;D

Mutta työkavereilta/sukulaisilta/tuttavilta/naapureilta/ystäviltä en kyllä kovin helposti itse ala nimiä keräämään, kokemukset eivät nyt oikein rohkaise tähän  :(

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

JM-K

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 29.05.2009, 09:09:53
Quote from: JM-K on 29.05.2009, 07:37:08

No tämä asia varmaan tullaan kysymään toimittajien puolesta ja varsinkin sitten kun eduskuntaan menee porukkaa kysytään se kohta missä istutaan.

Toimittajilla on vain yksi akseli - se vasen-oikea akseli jos et ole huomannut.

Olen huomannut ja varautunut tähän(-kin)kysymykseen vastaamaan.

Media muuten kyselee nykyisin meikäläiseltä ihan asiallisia ja ystävälliseen sävyyn. Viikonloppuna saattaa olla jotain mielenkiintoista mediassa, aiheena tuo meidän KIVA-projekti.

Kai me mennään siellä Eduskunnassa eturiviin istumaan, etulinjan miehiä ja naisia kun ollaan. Ja muutenkin ne on parhaimmat paikat. Kuinkahan iso porukka siihen eturiviin muuten mahtuu? Meitä on nääs tulossa paaaaljon...

maitotyttö

Quote from: JM-K on 29.05.2009, 10:14:09
Olen huomannut ja varautunut tähän(-kin)kysymykseen vastaamaan.

Kannattaa tosiaan miettiä vastaus huolella. Vihreillä tämä onnistui aikanaan ihan nappiin, kun sanoivat (ja oli myöhemmin ihan slogan) että vihreät eivät ole oikealla tai vasemmalla vaan edessä. Se ei kulunut toistettaessakaan ja oli niin ajan hermolla kuin olla voi.

Hessu

Kokoomus hapuilee kahteen suuntaan. Toisaalla kannatetaan nykyistä politiikkaa ( Katainen ), toisaalla vastustetaan ( Pöntinen ). Persuissa selkeimmän kannan on ottanut Terho ja eilen Soini esiintyi edukseen vaalikeskustelussa. Kokoomuksessa on selkeästi kaksi linjaa ja persuilla näyttäisi olevan kaikkein selkein kanta puolueena. Tältä se ainakin näyttää. Kokoomuksessa on käsittääkseni tapahtumassa muutosta kriittisempäään suuntaan. Toivotaan julkisia kannanottoja kesän aikana.

Uudelle puolueelle toivotan onnea ja menestystä, hommalaisille hyvää kesää. Palataan astialle kesän lopulla.

reino

Älkää kysykö missä kohtaa uusi puolue on oikeisto-vasemmisto-akselilla,
vaan kysykää minne uusi puolue on tunkenut oikeisto-vasemmisto-akselin.

Kuivana.

JM-K

Quote from: reino on 29.05.2009, 12:25:39
Älkää kysykö missä kohtaa uusi puolue on oikeisto-vasemmisto-akselilla,
vaan kysykää minne uusi puolue on tunkenut oikeisto-vasemmisto-akselin.

Kuivana.

... ja pykälittäin narskahtaen...

JM-K

Heikki: olit ymmärtänyt viivytyksen vähän väärin. Tsekkaahan meilisi!